Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guru Junior

137 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Guru Junior (Surroundhögtalare) 1 9,11 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 05 november 2014 - 20:54

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Dom hade inga QM10 så jag slog till på ett par vita Junior. Fick hem dom idag :)

Ok va roligt ! Haft mina en vecka nu och man sitter och njuter av låt efter låt. Va tycker du om dina? Funderar på att skaffa några dämpskivor att ha bakom dessa många rekomendera detta 😃

#52

Postad 05 november 2014 - 21:07

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 0
Det förekommer ofta fördomar att Guru/Ino-högtalare är "sämre" då det "behöver" dämp bakom.
Sanningen är att alla väggnära högtalare gynnas av att man minskar/eliminierar förstareflexen från framväggen.
Då piP, QM10 och Junior nyttjar väggnära placeringen för att få fram förvånande baskapacitet så blir det ju gällande i stor grad.

Kan rekommendera www.sofsci.com varmt! Jag har Hertz 120x60 i Camira-tyg stående bakom mina frontar.

#53

Postad 05 november 2014 - 21:33

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Beställde faktiskt idag 2 dynavoice 5mm som jag ska ha en 5mm spalt bakom. Beställde pga priset. Köper fler sen fast med motiv.

#54

Postad 06 november 2014 - 21:18

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Det förekommer ofta fördomar att Guru/Ino-högtalare är "sämre" då det "behöver" dämp bakom.
Sanningen är att alla väggnära högtalare gynnas av att man minskar/eliminierar förstareflexen från framväggen.
Då piP, QM10 och Junior nyttjar väggnära placeringen för att få fram förvånande baskapacitet så blir det ju gällande i stor grad.

Kan rekommendera www.sofsci.com varmt! Jag har Hertz 120x60 i Camira-tyg stående bakom mina frontar.

Skulle dess fungera lika bra som Ino aco? Till Junior

#55

Postad 06 november 2014 - 22:47

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 0
master_blom, svårt att svara "ja"/"nej" på det. Chansen att de skulle vara exakt lika bra är väldigt liten.

Jag skulle inte oroa mig för det iaf, skillnaden med/utan är väldigt stor jämfört med Hertz/Ino aco.

Och utseendemässigt går det ju inte ens jämföra :rolleyes:

#56

Postad 06 november 2014 - 23:45

-AA-
  • -AA-
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Var och provlyssnade på Junior igår på Hifi Skåne. Visst är det förmodligen Sveriges sämsta demobutik med en s*tans massa prylar överallt i en enda röra.
Hur som helst så lyssnades det på lite blues via Naims billigaste integrerade förstärkare och möjligen hade jag för höga förväntningar men det var ett väldigt naket och kallt ljud i burkarna och inte alls i min smak.
Högtalarna stod på en hylla med ca 10cm till bakväggen och även om jag tryckte dom mot bakväggen så saknades all värme och musikalitet.
Dom var mer ljudförmedlare än musikförmedlare.

Jag dömmer inte ut dom men råder alla som är intresserade av dom att provlyssna innan köp om möjligt. Som vanligt.

Ha de´

-AA-

#57

Postad 07 november 2014 - 00:13

Manjola
  • Manjola
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
"...ett väldigt naket och kallt ljud i burkarna och inte alls i min smak.
Högtalarna stod på en hylla med ca 10cm till bakväggen och även om jag tryckte dom mot bakväggen så saknades all värme och musikalitet.
Dom var mer ljudförmedlare än musikförmedlare."

Det är just det jag är lite rädd för.... förhoppningsvis får jag höra dem nästa vecka.

#58

Postad 07 november 2014 - 06:22

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Kan hålla med något. Men efter senaste kalibreringen hemma så tycker jag det har blivit mycket bättre. Känner att min Bluesound Node lägger till rätt så mycket värme. Men annars jäklar vilka ljud-detaljer högtalarna förmedlar..
Jämför mot mina Canton chrono 509dc. Som annars är rätt kallt ljud ur också

Min setup
Yamaha rx820
2st Xtz 10.16
Bluesound Node - Wimp HIFI

#59

Postad 07 november 2014 - 07:27

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0

Var och provlyssnade på Junior igår på Hifi Skåne. Visst är det förmodligen Sveriges sämsta demobutik med en s*tans massa prylar överallt i en enda röra.
Hur som helst så lyssnades det på lite blues via Naims billigaste integrerade förstärkare och möjligen hade jag för höga förväntningar men det var ett väldigt naket och kallt ljud i burkarna och inte alls i min smak.
Högtalarna stod på en hylla med ca 10cm till bakväggen och även om jag tryckte dom mot bakväggen så saknades all värme och musikalitet.
Dom var mer ljudförmedlare än musikförmedlare.

Jag dömmer inte ut dom men råder alla som är intresserade av dom att provlyssna innan köp om möjligt. Som vanligt.

Ha de´

-AA-


Nu har jag bara hört piP men de skall väl in princip vara samma högtalare. Men om man är ute efter en stor maffig bas eller en mjuk len diskant så är det fel högtalare. Tanken bakom dem är att de skall förmedla den signal som skickas till dem varken mer eller mindre.

Precis som du nämner är de inte för alla, men väldigt viktigt att påpeka.

#60

Postad 07 november 2014 - 11:26

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

master_blom, svårt att svara "ja"/"nej" på det. Chansen att de skulle vara exakt lika bra är väldigt liten.

Jag skulle inte oroa mig för det iaf, skillnaden med/utan är väldigt stor jämfört med Hertz/Ino aco.

Och utseendemässigt går det ju inte ens jämföra :rolleyes:

Ska kika på dom tack för infon

#61

Postad 07 november 2014 - 14:33

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Det är ju rätt otroligt hur olika man kan uppleva ett par högtalare vid olika tillfällen. Lyssnade på ML Electro Motion hos just Hifi Skane, och det lät inte alls så fantastiskt som på jag hört dem tidigare.

Hörde Guru Junior på Hifi Skane också, men på stativ och mot väggen till höger innan "rummet" längst in. Inga absorbenter, men där och då lät Junior i mina öron väldigt bra. Nu har ju förstärkaren ingen betydelse alls( :rolleyes: ), men kanske gav den fina Hegel 300 något tillskott i önsvärd riktning också.

Ja, visst är det rörigt, och det kunde vara lite mera "uppkopplat" och modernt, men Hifi Skane ÄR Lasse. Jordens skönaste typ. :)

#62

Postad 07 november 2014 - 17:24

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 1
Jag lyssnade på Junior på mässan i Göteborg och måste säga att de presterade ett detaljerat ljud med förvånansvärt bra basbotten för sin storlek. Dire straits - Money för nothing återgavs med alla detaljer i behåll. Men vid riktigt höga volymer finns inte de fysiska förutsättningarna.

Redigerat av Ljudligt, 07 november 2014 - 17:29.


#63

Postad 07 november 2014 - 17:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Skulle dess fungera lika bra som Ino aco? Till Junior


En del använder dessa och det hävdas att det är samma som Ino aco:
http://www.hifikit.s...rial/dampplatta

Det ser i alla fall väldigt lika ut på bild :).

Redigerat av genstruktur, 07 november 2014 - 17:33.


#64

Postad 07 november 2014 - 19:36

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

En del använder dessa och det hävdas att det är samma som Ino aco:
http://www.hifikit.s...rial/dampplatta

Det ser i alla fall väldigt lika ut på bild :).

ok verkar ju vara samma panel. Tack för tipset 😃👍

#65

Postad 07 november 2014 - 23:38

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Snickra ihop en liten ram och klä den med snyggt tyg? Funkar det eller försämrar tyget dämpet?

#66

Postad 08 november 2014 - 12:28

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Snickra ihop en liten ram och klä den med snyggt tyg? Funkar det eller försämrar tyget dämpet?


Så länge luft kan passera hyfsat fritt är det inga problem. Testa att blås genom tyget så märker du.
Lakansväv brukar vara för tätt är min erfarenhet, så även galon ;).

Redigerat av genstruktur, 08 november 2014 - 12:29.


#67

Postad 09 november 2014 - 00:59

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Ok får kika runt lite Ikea borde ha nht

Redigerat av master_blom, 09 november 2014 - 01:01.


#68

Postad 09 november 2014 - 01:43

Unregistered31eb059f
  • Unregistered31eb059f
  • Veteran

  • 2 085 inlägg
  • 0
Jag undrar varför genstruktur har testat sina galonlakan framför absorbenterna? Och är inte galonlakan ett sätt att slippa absorbenter?

Ino Aco är ju inte direkt snyggt, speciellt inte i klarblått.
Om jag skulle bygga en biogrotta så skulle det ju vara ok i svart.

#69

Postad 09 november 2014 - 11:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag undrar varför genstruktur har testat sina galonlakan framför absorbenterna? Och är inte galonlakan ett sätt att slippa absorbenter?


Ähum, eh, ja du, jag driver en "klubb" där det är bra att saker är lätta att torka av ;).






Nej jag ville mest illustrera i vilka banor master-blom skulle tänka i, när han provade och valde tyg. :)

Redigerat av genstruktur, 09 november 2014 - 11:25.


#70

Postad 02 december 2014 - 18:33

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Idag fick jag hem mitt Naim NAP 100. Är nöjd men trodde nog det skulle göra större skillnad. Byte även ut högtalarkablar till Chord Odyssey 2. Innan hade jag billiga Supra med argon bananer. Så nu får jag fokusera på akustiken hemma. Känns inte som jag kan uppgradera mer. Förutom möjligtvis en Anti-Mode då

#71

Postad 02 december 2014 - 18:46

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Idag fick jag hem mitt Naim NAP 100. Är nöjd men trodde nog det skulle göra större skillnad. Byte även ut högtalarkablar till Chord Odyssey 2. Innan hade jag billiga Supra med argon bananer. Så nu får jag fokusera på akustiken hemma. Känns inte som jag kan uppgradera mer. Förutom möjligtvis en Anti-Mode då

Guru är gjorda för att samman viras med ekk så du kastade slanten i sjön :D

#72

Postad 02 december 2014 - 19:49

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
"Samman viras med eek" Va e det?

#73

Postad 02 december 2014 - 20:13

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Hittade va du menar. Så har jag köpt en kabel som faktiskt är sämre eller är det bara onödiga pengar, då det funkat LIKA bra med eek?

#74

Postad 02 december 2014 - 20:17

kalle12dussin
  • kalle12dussin
  • Beroende

  • 1 456 inlägg
  • 0

Hittade va du menar. Så har jag köpt en kabel som faktiskt är sämre eller är det bara onödiga pengar, då det funkat LIKA bra med eek?

Yes.du hör garanterat ingen skillnad

#75

Postad 02 december 2014 - 20:31

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Phu, skönt det i alla fall. Då får jag lyssna på "feelgood ljudet" :P

#76

Postad 03 december 2014 - 16:25

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0
Haha! Du räds då inte Inoiternas vrede. I dessa kretsar ses inte med blida ögon på fina kablar och förstärkare. :D
Hur som helst, en riktigt delikat anläggning du skaffat. Både Junior och Naimen är oerhört trevliga att titta på. Och i alla fall Junior, vet jag av erfarenhet, dito att lyssna på. :)

#77

Postad 03 december 2014 - 19:04

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 1
Man tackar! Jäkligt kul det här med HIFI. Är 34år och har äntligen råd med lite finare grejer. Va väldigt intresserad av hifi runt 20 års åldern också. Men då va det dunka dunka grejer och lite ärvda saker.

Nu saknas väl en hyfsad skivspelare bara! Försöker intala mig om att jag måste ha en Anti-Mode 8033S-II, dock känns den som en tråkig utgift

Är kanske dags snart för några "skryt" bilder i galleriet

Redigerat av EddieCarlström, 03 december 2014 - 19:07.


#78

Postad 07 december 2014 - 20:27

Perfect sense
  • Perfect sense
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Vi vill se dina Gurus :)

#79

Postad 21 december 2014 - 04:29

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 1
Här är mina iaf

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   1,06MB   13 Antal nerladdningar


#80

Postad 21 december 2014 - 05:28

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

  • 2 941 inlägg
  • 0
Snygga :)

#81

Postad 22 december 2014 - 18:46

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Tackar

#82

Postad 21 februari 2015 - 09:15

barrman
  • barrman
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Guru juniorerna i kombination med lågeffektiva SET?
När jag specialstuderar de mätningar som finns på nätet samt läser vad Öhman har skrivit så verkar inte
Juniorerna som en dum kandidat?
Känsligheten är som jag förstår ytterst ärligt specad och impedanskurvan håller sig stadigt runt 8ohm.
Hur kurvan fluxerar över frekvensbandet har jag ingen aning om eller saknar kompetens att bedöma.
Någon som har teorier, upplevelser?

Och ja jag vet SET med låg till obefintlig dämpfaktor kanske inte är den ideala apparaten till stativare med små element.
Betänk att det hele ska köras i ett litet rum strax under 15 kvm och jag är inget av en starkspelare.

Också en fråga, rumsminimått för gurus att funka fult ut? De går ju djupt i basen och det kan ju vara klurigt i små rum.

Redigerat av barrman, 21 februari 2015 - 09:25.


#83

Postad 26 februari 2015 - 21:49

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Lyssnade på dessa i ett litet ca 10kvm rum på mässan nu i somras och det lät trevligt, fyllig bas var det men inte av den problematiska sorten. 

 

Precis som med andra fabrikat får man hitta rätt placering i förhållande till väggarna för att stämma av basen i rummet.
En av fördelen med Guru är väl just att den är gjord för att kunna stå väldigt nära bakväggen men blir den för tjock i basen får man testa att flytta ut den från väggen och kanske rigga med något mellan högtalare och vägg.


Redigerat av Blåtand, 26 februari 2015 - 21:51.


#84

Postad 27 februari 2015 - 09:20

master_blom
  • master_blom
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Helst skall dom ha dämpskiva bakom sig för att komma till sin rätt. Men det låter bra utan också 😃

#85

Postad 14 september 2015 - 19:57

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Ingen färsk rescension men såg inte att den blivit postad här tidigare: https://www.avforums...aker-review.475

#86

Postad 13 november 2015 - 20:40

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

hur högt kan man spela med dom där gurkburkarna? man vill ju gärna upp emot en 140 dB

 

och spelar den större modellen nåt högre eller vad är skillnaden egentligen, 4 Hz i botten...?



#87

Postad 14 november 2015 - 09:50

Unregistered9f972b61
  • Unregistered9f972b61
  • Lärjunge

  • 259 inlägg
  • 0

140dB? Kul skämt. 



#88

Postad 14 november 2015 - 09:59

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

hur högt kan man spela med dom där gurkburkarna? man vill ju gärna upp emot en 140 dB

 

och spelar den större modellen nåt högre eller vad är skillnaden egentligen, 4 Hz i botten...?

Även om dessa spelar mycket bas för sin storlek så är detta främst en högtalare för mindre och mellanstora rum och diskreta installationer. Skall du återge ljudet från ett Jetplan på realistisk nivå i vardagsrummet är det något helt annat du skall leta efter.



#89

Postad 17 november 2015 - 10:15

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

aja men hur högt då, på normalt lyssningsavstånd? klarar de en bit över 100dB utan alltför mkt dist, delade mot subbar?


Här är mina iaf

det ser ut som ett väldigt stort rum och väldigt små burkar. har du gjort ngn ljudtrycksmätning här?



#90

Postad 17 november 2015 - 11:05

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

aja men hur högt då, på normalt lyssningsavstånd? klarar de en bit över 100dB utan alltför mkt dist, delade mot subbar?

det ser ut som ett väldigt stort rum och väldigt små burkar. har du gjort ngn ljudtrycksmätning här?

Du får nog ta och läsa på, försöka lyssna och få en referens på hur starkt olika ljudtryck faktiskt är. Det är en skaplig skillnad på 140 respektive 100dB...

#91

Postad 17 november 2015 - 11:27

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

"skaplig"


:P :D

#92

Postad 17 november 2015 - 11:45

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

:P :D

Ja du. Bara för att få en liten uppfattning så kan man ju säga att om du behöver 1w för att spela 100dB så krävs det en bra bit över 8kW för att nå 140dB :)

#93

Postad 17 november 2015 - 12:25

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0

Ja du. Bara för att få en liten uppfattning så kan man ju säga att om du behöver 1w för att spela 100dB så krävs det en bra bit över 8kW för att nå 140dB :)


Jodå, jag har skaplig koll.
Tyckte det var ett "sympatiskt" sätt att förmedla det bara ;)

#94

Postad 17 november 2015 - 12:29

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Jodå, jag har skaplig koll.
Tyckte det var ett "sympatiskt" sätt att förmedla det bara ;)

Haha, ja. :D Jag förstod att du hade koll. Tänkte väl främst på Knutte. :)

#95

Postad 18 november 2015 - 14:38

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Du får nog ta och läsa på, försöka lyssna och få en referens på hur starkt olika ljudtryck faktiskt är. Det är en skaplig skillnad på 140 respektive 100dB...

ja alltså, 140dB var ju skrivet lite skämtsamt, men det är ju inte alltid det går fram som tänkt  :)  jag har läst förhållandevis mkt och gjort en del mätningar hemma så jag tror jag vet ungefär vad jag vill att en högtalare ska prestera i det avseendet. jag vet också att det bästa är ett lyssna sig fram, men å andra sidan finns ju dessa forum med möjlighet att ställa frågor och få svar...

 

min fråga, som jag ville att den skulle förstås, var alltså hur högt man kan räkna med att dessa kan spela innan det börjar låta illa. kanske är det någon som har erfarenhet/synpunkt i den frågan och vill dela med sig?

 

eller så blir det fler inlägg utan svar från viktigpettrar (sorry  :ph34r:



#96

Postad 18 november 2015 - 14:46

Unregisterede93ec5d9
  • Unregisterede93ec5d9
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

ja alltså, 140dB var ju skrivet lite skämtsamt, men det är ju inte alltid det går fram som tänkt :) jag har läst förhållandevis mkt och gjort en del mätningar hemma så jag tror jag vet ungefär vad jag vill att en högtalare ska prestera i det avseendet. jag vet också att det bästa är ett lyssna sig fram, men å andra sidan finns ju dessa forum med möjlighet att ställa frågor och få svar...

min fråga, som jag ville att den skulle förstås, var alltså hur högt man kan räkna med att dessa kan spela innan det börjar låta illa. kanske är det någon som har erfarenhet/synpunkt i den frågan och vill dela med sig?

eller så blir det fler inlägg utan svar från viktigpettrar (sorry :ph34r:)

Mitt råd är att försöka lyssna själv och avgöra om ljudtrycksförmågan räcker eller ej. En SPL-mätning kan skilja rätt mycket beroende på hur man mäter och har för utrustning. Så en sådan siffra behöver inte säga särskilt mycket.
/Viktigpetter

#97

Postad 18 november 2015 - 14:50

Unregistered028d76d6
  • Unregistered028d76d6
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Mitt råd är att försöka lyssna själv och avgöra om ljudtrycksförmågan räcker eller ej. En SPL-mätning kan skilja rätt mycket beroende på hur man mäter och har för utrustning. Så en sådan siffra behöver inte säga särskilt mycket.
/Viktigpetter

tackar för det!  :)

 

någon annan kanske?



#98

Postad 18 november 2015 - 17:51

laddie15
  • laddie15
  • Guru

  • 4 186 inlägg
  • 0

tackar för det! :)

någon annan kanske?

Normalt brukar man betrakta 85 bB som högt. Och den nivån har Junior inga problem med. Men det är en liten högtalare och inte ens Ingvar Öhman kan trolla hur som helst.
Förmodar att både 100 och 140 dB var dåliga skämt? :)

#99

Postad 18 november 2015 - 21:06

Isaac
  • Isaac
  • Veteran

  • 1 836 inlägg
  • 0
Även om medelnivån ligger runt 85dB kan topparna (transienterna) med lätthet överstiga 115dB, inte minst i basområdet.
Dock så gick säkringskretsen igång när jag hårdtestade guru qm10 vid Öhmans demo på hificonsult, för ett par år sedan. Kan det ha varit 2013?

#100

Postad 19 november 2015 - 07:11

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Tycker att dom spelar högt nog! Har ett normal stort vardagsrum ( 2 rums lgh) Drar jag på så blir det för högt för att va kvar i rummet. Vill man spela högre, så får man kolla efter dunka, dunka Cerwin Vega :P När jag hade delat system vid 80hz så gick det kräma på lite mer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.