Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BLU-RAY Vilken besvikelse!

517 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

#151

Postad 30 december 2008 - 13:34

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Själv har jag 40" på 3 m och kör uppskald DVD från PS3 och ser inga artefakter eller några som helst problem med DVD, helt enkelt kanonbild. Sätter jag in Blu-ray så är det också kanonbild, enda problemet är att dessa blu-ray skivor kostar upp till 5 ggr mera. Varför skulle jag då köpa blu-ray istället? Tills priset sänks får dom stanna i butiken.

Nå det är nog en sanning med modifikation, se vad Svante skriver ovan.
samt att en BD skulle kosta 5ggr mer än en DVD idag är helt fel. Skall du ha en "kvalitativ" DVD så kostar den närmare 200 sek och de flesta BD idag kostar just runt 200 sek.

#152

Postad 30 december 2008 - 13:55

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Nå det är nog en sanning med modifikation, se vad Svante skriver ovan.
samt att en BD skulle kosta 5ggr mer än en DVD idag är helt fel. Skall du ha en "kvalitativ" DVD så kostar den närmare 200 sek och de flesta BD idag kostar just runt 200 sek.

När det gäller nya filmer så kanske priserna bara skiljer ca 50 kr om man köper från rätt butik.
Men på äldre filmer som släpps på BD så skiljer priserna mycket mera än 50 kr....

#153

Postad 30 december 2008 - 13:59

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

När det gäller nya filmer så kanske priserna bara skiljer ca 50 kr om man köper från rätt butik.
Men på äldre filmer som släpps på BD så skiljer priserna mycket mera än 50 kr....

Jovisst med vad är det för kvalitet på dessa lågpris DVD:er då kontra äldre film på BD?
Sen får man tänka på restureringsjobbet som görs på äldre filmer till BD. Sådant kostar, samt att kvaliteten blir bra mycket bättre. Det var ju just kvalitets DVD som jag gämförde med, inte 2 för 9 euro scanbox filmer.

Redigerat av toska, 30 december 2008 - 14:03.


#154

Postad 30 december 2008 - 14:02

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

För att inflika i debatten, jag sitter på en ganska gammal bildvisare med dålig skalning och då är Blu-ray rena turbobränslet åtminstone på de filmer jag har tittat på. Har bara In Bruges, The Dark Knight, In The Name Of The King och Clone Wars än så länge men kvaliteten är otroligt bra. Vi tittade på Sagan Om Ringen Härskarringen och det slog mig att i framför allt mörka scener vilka problem dvd formatatet har.


Men det finns ju faktiskt dvd-utgåvor som har förvånansvärt hög kvalité också. 4-skivors versionerna (filmen ligger på två av skivorna) av Sagan om ringen triologin, är ju riktigt bra.

#155

Postad 30 december 2008 - 14:04

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Jovisst med vad är det för kvalitet på dessa lågpris DVD:er då kontra äldre film på BD?
Sen får man tänka på restureringsjobbet som görs på äldre filmer till BD. Sådant kostar, samt att kvaliteten blir bra mycket bätre.

Men folk är allmänhet är inte sugna på att betala för mycket för BD film. Så är det bara och ett flertal gamla filmer som ges ut på BD är inte restaurerade alls. Många har faktiskt en usel bild....
Bolagen försöker bara sälja samma film en gång till!

#156

Postad 30 december 2008 - 14:06

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Själv har jag 40" på 3 m och kör uppskald DVD från PS3 och ser inga artefakter eller några som helst problem med DVD, helt enkelt kanonbild. Sätter jag in Blu-ray så är det också kanonbild, enda problemet är att dessa blu-ray skivor kostar upp till 5 ggr mera. Varför skulle jag då köpa blu-ray istället? Tills priset sänks får dom stanna i butiken.

Var hittar du DVD som är 5 gånger billigare än en Blu-ray?

#157

Postad 30 december 2008 - 14:12

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Var hittar du DVD som är 5 gånger billigare än en Blu-ray?

Tja, ett flertal butiker som jag har besökt säljer 3 st dvdn för 99 kr.
Kan du skriva vilka butiker som säljer 3 st BD filmer för 99 kr?

#158

Postad 30 december 2008 - 14:14

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Var hittar du DVD som är 5 gånger billigare än en Blu-ray?

Här 59 kr http://cdon.se/film/...r-man_3-4064050
Här 299 kr http://cdon.se/film/...blu-ray)-774774
Finns många speciellt lite äldre filmer med grymma prisskillnader

#159

Postad 30 december 2008 - 14:15

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Det första man ska jämföra mellan en BD och en DVD är just findetaljerna.

Just DVD saknar ju detta. Texturer i kläderna, porerna i ansiktet, alla små, små detaljer i bakgrunderna som på DVD bara är en gröt.


Har ingen BRspelare än men detta märker jag redan om jag laddar ner en HDvideo på xboxlive, där te.x spelutvecklare sitter och pratar om ett nytt spel. De snuttarna har de säkert inte lagt så mycket krut på ändå bildmässigt, jämfört med en BRfilm för 1miljard .

Redigerat av genstruktur, 30 december 2008 - 14:20.


#160

Postad 30 december 2008 - 14:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Tja, ett flertal butiker som jag har besökt säljer 3 st dvdn för 99 kr.
Kan du skriva vilka butiker som säljer 3 st BD filmer för 99 kr?


Jovisst är DVD billigare. Men så får man betydligt sämre kvalité också :rolleyes:
Är man inte beredd att betala mer för HD så bör man kanske hålla sig till DVD ett par år till.
Vi kommer garanterat få kampanjer som 2 för 199 m.m. redan 2009 :)

Redigerat av Svante Skoog, 30 december 2008 - 14:24.


#161

Postad 30 december 2008 - 14:23

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Jovisst är DVD billigare. Men så får man betydligt sämre kvalité också :)
Är man inte beredd att betala mer för HD så bör man kanske hålla sig till DVD ett par år till.

Ja så tänker de flesta.
Själv så köper jag de BD filmer som är en klar uppgradering från dvd och till rätt pris.

#162

Postad 30 december 2008 - 14:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0

Här 59 kr http://cdon.se/film/...r-man_3-4064050
Här 299 kr http://cdon.se/film/...blu-ray)-774774
Finns många speciellt lite äldre filmer med grymma prisskillnader


cdon har inga bra priser,det finns billigare ställen att köpa blu-ray ifrån.

#163

Postad 30 december 2008 - 14:25

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Ännu ett exempel 59 kr http://cdon.se/film/88_minutes-871459
Blu-ray 279 http://cdon.se/film/...blu-ray)-884714
Plus att DVD ofta ingår i nån kampanj för 10 kr billigare

#164

Postad 30 december 2008 - 14:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Ännu ett exempel 59 kr http://cdon.se/film/88_minutes-871459
Blu-ray 279 http://cdon.se/film/...blu-ray)-884714
Plus att DVD ofta ingår i nån kampanj för 10 kr billigare


På discshop kostar BD utgåvan 179 spänn.

http://www.discshop....t.php...y&&ref=

Du letar verkligen upp de dyraste ställena för dina jämförelser :)

Du som är så ANTI BD , vilket man märkt tidigare i tråden, vad gör du igentligen i BD delen, ditt lilla troll :rolleyes:

Redigerat av Svante Skoog, 30 december 2008 - 14:34.


#165

Postad 30 december 2008 - 14:30

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

  • 11 286 inlägg
  • 0
Buylando tar 188kr om man är medlem för Spiderman 3. :)

#166

Postad 30 december 2008 - 14:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
discshop http://www.discshop........mp;x=19&y=4
Beror på vilka filmer du söker :)

#167

Postad 30 december 2008 - 14:35

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Föloraren är återförsäljarna som tar 249:-

#168

Postad 30 december 2008 - 14:41

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
HenkeEdge

Men det finns ju faktiskt dvd-utgåvor som har förvånansvärt hög kvalité också. 4-skivors versionerna (filmen ligger på två av skivorna) av Sagan om ringen triologin, är ju riktigt bra.

Det är ju precis det jag menar, trots att det är 4disc versionen jag tittar på så stör tycker jag ändå att bilden är bra mycket sämre än vad exempelvis In Bruge är. Det är när man har vant sig vi HD och ska ta steget tillbaka som inte är särskilt kul.

#169

Postad 30 december 2008 - 14:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Jepp jag såg Sagan om Ringen på HDTV i 720p och redan i den upplösningen kändes inte DVD:n lika vass längre.
Snuskigt mycket mer detaljer i kulisser, dräkterna m.m. :)

Fast självklart är fortfarande 4 disc utgåvan snuskigt bra för att vara DVD.

Väntar ivrigt på BD versionen så man får se i 1080p!!!

#170

Postad 30 december 2008 - 14:48

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det finns olika kvaliteter på dvd spelarna också, ingen av mina BD/HD DVD spelare klarar av att spela upp dvd filmer lika bra.

#171

Postad 30 december 2008 - 14:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Jo men det finns en gräns på hur mycket dom kan skala upp vad som ändå är en lågupplöst bild.
Hade en Denon 3930 hemma på prov när den kom ut för att se vad the best of the best kunde göra med en DVD.
Fast tack vare att man då börjat med HD-DVD så kändes DVD crappy i jämförelse trots den otroliga uppskalningen från Denon spelaren :)

man kan inte trolla fram detaljer som inte finns där :rolleyes:

Redigerat av Svante Skoog, 30 december 2008 - 14:52.


#172

Postad 30 december 2008 - 14:55

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Intämmer till fullo. Har en 2930 hemma som dvd-spelare och det känns i alla fall inte kul att spela lågupplöst film längre...

#173

Postad 30 december 2008 - 14:59

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det finns inte en chans att jag "slänger" mina +600 dvd filmer, de spelas fortfarande bättre upp via dvd spelaren än via en alternativ spelare :P

#174

Postad 30 december 2008 - 15:01

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0
BD film är bättre än DVD men hur mycket är det värt att uppgradera?
Tror själv att 90-95 % av befolkningen i Sverige är nöjda med DVD filmer och inte har behovet att uppgradera till BD.
Lösningen är att BD filmer blir billigare tror att flertalet inte vill betala prisskillnaden.
Kom gärna med förslag hur BD ska ta mera marknadsandelar...

#175

Postad 30 december 2008 - 15:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Nej klart man inte slänger hela sin samling. Däremot har jag SÅLT och uppgraderat en hel del av dem.
Fast jag sparar självklart på kul utgåvor och klassikers som nog inte släpps på BD på MÅNGA år :P
Precis som med min LD samling.

Fast släpps nån av kultklassikerna på BD så uppgraderar jag självklart.
Lucio Fulci filmer och Cannibal Holocaust funkar fortfarande på DVD, men Transformers? Njäe :D hehe

BD film är bättre än DVD men hur mycket är det värt att uppgradera?
Tror själv att 90-95 % av befolkningen i Sverige är nöjda med DVD filmer och inte har behovet att uppgradera till BD.
Lösningen är att BD filmer blir billigare tror att flertalet inte vill betala prisskillnaden.
Kom gärna med förslag hur BD ska ta mera marknadsandelar...


Med åren så skaffar folk större skärmar och inser hur sunkigt DVD ser ut.
Och när man väl har fastnat för HD så spelar det ingen roll om DVD utgåvan är 100 spänn billigare ;)

Visst är en klassiker dyrare på BD än på DVD.

Men för 4-5 år sen fick du betala ca 229 spänn för en klassiker som kostade 59 spänn på VHS.
Påminner det om nåt? ;)

Och MÅNGA var fortfarande nöjda med VHS och det blev ett jäkla gnäll när VHS filmer slutade att tillverkas, vilket vi fick känna på i videobutiken. "Va fan, jag vill inte köpa sån däringa Devede!!! VHS är lika bra" :D

Redigerat av Svante Skoog, 30 december 2008 - 15:08.


#176

Postad 30 december 2008 - 15:13

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Du som är så ANTI BD , vilket man märkt tidigare i tråden, vad gör du igentligen i BD delen, ditt lilla troll :P

För det första så visste jag inte att man måste vara för blu-ray för att vara i BD delen. Ursäkta!
Sen är jag inte emot BD utan emot överpriserna på BD. men det är att vänta några år så får jag 2 BD för 99 kr också.
Men att betala dessa priser för så liten skillnad gör jag bara inte.

#177

Postad 30 december 2008 - 15:15

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

BD film är bättre än DVD men hur mycket är det värt att uppgradera?
Tror själv att 90-95 % av befolkningen i Sverige är nöjda med DVD filmer och inte har behovet att uppgradera till BD.
Lösningen är att BD filmer blir billigare tror att flertalet inte vill betala prisskillnaden.
Kom gärna med förslag hur BD ska ta mera marknadsandelar...


Större billigare bättre skärmar + billigare BD. Kommer ta 2-5 år kanske. :P

När folk sitter med 60" och större så kommer nog DVD inte vara så hett längre...

#178

Postad 30 december 2008 - 15:17

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

För det första så visste jag inte att man måste vara för blu-ray för att vara i BD delen. Ursäkta!
Sen är jag inte emot BD utan emot överpriserna på BD. men det är att vänta några år så får jag 2 BD för 99 kr också.
Men att betala dessa priser för så liten skillnad gör jag bara inte.



Vi vet att du tycker det är för dyrt. Du behöver inte fortsätta att tjata om det och komma med jämförelser hela tiden :P Det var ingen som tvingade dig att gå över till BD :D

Hela detta pristjatet har vi läst i tusentals inlägg och trådar nu.
"Sound lika a broken record" ;)

Iställetför att klaga på priserna hela tiden så får ni väl som sagt vänta ett par år och köra vidare med DVD.

Redigerat av Svante Skoog, 30 december 2008 - 15:19.


#179

Postad 30 december 2008 - 15:22

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

För det första så visste jag inte att man måste vara för blu-ray för att vara i BD delen. Ursäkta!
Sen är jag inte emot BD utan emot överpriserna på BD. men det är att vänta några år så får jag 2 BD för 99 kr också.
Men att betala dessa priser för så liten skillnad gör jag bara inte.


Sitt kvar med billiga sämre DVD då. Det är ett fritt land. Nåväl...ganska fritt.
Det finns många som tycker att det är värt att gå över till BD. De andra kan låta bli.

De här diskussionerna är så otroligt tröstlösa. Ett gäng sitter och gnäller för att BD är dyrare än DVD och tycker inte att BD är tillräckligt bra för att gå över. Vi andra som redan tagit steget håller inte med. Och så kan vi hålla på och tjafsa i all oändlighet.
Det blir liiite tröttsamt och monotont.
Vi som älskar HD VET att det finns en massa människor som inte tycker att det är värt pengarna. Ni behöver inte berätta det för oss. Vi VET också att vi tycker det är ett otroligt lyft jämfört med DVD. Så det så. :P

#180

Postad 30 december 2008 - 15:23

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Sug i er: Blu-ray filmer är dyra, oberoende hur bra bild/ljud upplevelse man får, klart slut :P

#181

Postad 30 december 2008 - 15:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Så kan vi lägga ner tråden nu så kan gnällspikarna gå tillbaks till "Uselt intresse för BD" tråden som vid detta laget borde döpas om till "Usch va dyrt BD är" och flyttas till DVD delen av forumet för dom anhängarna :P

Så låter vi BD delen vara just för oss ENTUSIASTER istället :D

Sitt kvar med billiga sämre DVD då. Det är ett fritt land. Nåväl...ganska fritt.
Det finns många som tycker att det är värt att gå över till BD. De andra kan låta bli.

De här diskussionerna är så otroligt tröstlösa. Ett gäng sitter och gnäller för att BD är dyrare än DVD och tycker inte att BD är tillräckligt bra för att gå över. Vi andra som redan tagit steget håller inte med. Och så kan vi hålla på och tjafsa i all oändlighet.
Det blir liiite tröttsamt och monotont.
Vi som älskar HD VET att det finns en massa människor som inte tycker att det är värt pengarna. Ni behöver inte berätta det för oss. Vi VET också att vi tycker det är ett otroligt lyft jämfört med DVD. Så det så. ;)


Du tog orden ur munnen på mig ;)

#182

Postad 30 december 2008 - 15:29

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Eller så kan de gå in i den här delen och gnälla över priser. Meningsfullt. :D
Vi vet vad det kostar. Det är upp till var och en att avgöra om det är värt det eller ej. :P

#183

Postad 30 december 2008 - 15:31

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Sedan kan vi väl avsluta denna tråd med att om Ni inte ser skillnad mellan DVD & Blu-ray så uppsök optiker !!!


Mvh

#184

Postad 30 december 2008 - 15:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Kanon!

Vem har hänglåset? :P

Och fan ta den som startar en ny gnäll tråd :D

Enough is Enough already.

#185

Postad 30 december 2008 - 15:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Sedan kan vi väl avsluta denna tråd med att om Ni inte ser skillnad mellan DVD & Blu-ray så uppsök optiker !!!


Mvh

LOL, jag får mag kramp -snyft.

Jag behöver glasögon för jag tror inte mina ögon när jag ser prislappen på BD filmerna :P

#186

Postad 30 december 2008 - 15:50

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Eller så kan de gå in i den här delen och gnälla över priser. Meningsfullt. :D
Vi vet vad det kostar. Det är upp till var och en att avgöra om det är värt det eller ej. :P

Mitt sista inlägg är att priserna avgör hur framgångsrik BD blir det är bara att inse att alla är inte filmnördar som kräver att alla detaljer ska synas i bilden.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 30 december 2008 - 15:52.


#187

Postad 30 december 2008 - 15:52

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Pajkastning på låg nivå. Aja baja att kritisera de blå boxarnas gäng.

#188

Postad 30 december 2008 - 16:01

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Sedan kan vi väl avsluta denna tråd med att om Ni inte ser skillnad mellan DVD & Blu-ray så uppsök optiker !!!


Mvh


Jag brukar vara försiktig med att peta på folks omdömen i det ena vs det andra, däremot måste jag skriva att ser man inte skillnad mellan bd & dvd så är det du skriver sant eller så har man inget intresse av att se någon skillnad.
Finns tyvärr inte heller ursäkter för att man inte får en WOW känsla över skillnaden, har man jagat bra bild i tio års tid så är det befriande att slå på en BD, sådan är skillnaden mot dvd tycker jag!

Redigerat av Unregistered76636631, 30 december 2008 - 16:02.


#189

Postad 30 december 2008 - 16:15

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
det är ju kul att se ena sidans argument är att BD inte ser så bra ut som dom förväntat sig o andra sidans argument är att det måste vara fysiskt eller psykiskt fel på dessa personer!?
jag måste säga ( än en gång ) att är sådana påhopp inte är motargument, bara brist på motargument!

jag sitter o njuter av BD som bara den men betyder det att jag är helt nöjd?
finns tonvis med "fel" på BD jämfört med DVD om det nu är det som jämförs med i denna tråd.
jag nyttjar dagligen både DVD/BD o förstår alla argument såväl för som emot bägge format.
Och framförallt är inte skillnaden mellan formaten av gigantiska haksläpps karaktär på alla tvapparater eller filmer, men enligt denna tråden har man då tydligen synfel o ska förbjudas att berätta om ens erfarenheter?!

tycker ni verkligen detta är rättvist? nä det trorjag inte ni tycker.

#190

Postad 30 december 2008 - 16:19

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Själv har jag bara X-Files och Buffy kvar på dvd, har sålt dom andra 1000. Klarade inte av kvaliteten på dvd på min förra TV. Ironin är dock att min nuvarande Pioneer 5090 har utmärkt bild på dvd, medans min LG LCD jag hade förra året fick det att se så dåligt ut att jag vart gråtfärdig. Ser dock ändå stor skillnad på DVD och Blu-ray men inte lika mycket på min plasma då den skalar dvd så bra.

#191

Postad 30 december 2008 - 16:55

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0

Jag brukar vara försiktig med att peta på folks omdömen i det ena vs det andra, däremot måste jag skriva att ser man inte skillnad mellan bd & dvd så är det du skriver sant eller så har man inget intresse av att se någon skillnad.
Finns tyvärr inte heller ursäkter för att man inte får en WOW känsla över skillnaden, har man jagat bra bild i tio års tid så är det befriande att slå på en BD, sådan är skillnaden mot dvd tycker jag!



Sedan kan vi väl avsluta denna tråd med att om Ni inte ser skillnad mellan DVD & Blu-ray så uppsök optiker eller så har man inget intresse av att se någon skillnad.



Petar jag mindre på andras omdöme nu?


Klicka HÄR för att testa Er om Ni ser skillnad mellan Blu-ray & DVD!


Mvh

Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 30 december 2008 - 17:05.


#192

Postad 30 december 2008 - 18:22

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Det är ju precis det jag menar, trots att det är 4disc versionen jag tittar på så stör tycker jag ändå att bilden är bra mycket sämre än vad exempelvis In Bruge är. Det är när man har vant sig vi HD och ska ta steget tillbaka som inte är särskilt kul.


Jo precis.

Men som vissa klagat på dom som inte tycker dom ser skillnad på DVD och BD så ska vi nog säga grattis till dom "lyckligt ovetande" istället, ungefär som man kan bli lite avundsjuk på dom som blir tokfulla på två öl. Snacka om att det blir billigt ;P

#193

Postad 30 december 2008 - 18:24

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Hallå, nu tycker jag att vi gemensamt i detta forum sjunger WE SHALL OVERCOME

vi gör det nu!

#194

Postad 30 december 2008 - 18:44

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
OK drar dom första 3 verserna

We shall overcome, we shall overcome,
We shall overcome someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We shall overcome someday.

The Lord will see us through, The Lord will see us through,
The Lord will see us through someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We shall overcome someday.

We're on to victory, We're on to victory,
We're on to victory someday;
Oh, deep in my heart, I do believe,
We're on to victory someday.

#195

Postad 30 december 2008 - 18:47

Frostwhisper
  • Frostwhisper
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Sug i er: Blu-ray filmer är dyra, oberoende hur bra bild/ljud upplevelse man får, klart slut :P


Precis, pay up or shut up :D

#196

Postad 30 december 2008 - 19:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Precis, pay up or shut up :D

Jag har 'payat' 57 gånger i år, min plånbok är genomskinlig :P

#197

Postad 30 december 2008 - 19:06

Frostwhisper
  • Frostwhisper
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Jag har 'payat' 57 gånger i år, min plånbok är genomskinlig :P


Kostar att ligga på topp :D

#198

Postad 30 december 2008 - 19:09

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0

LOL, jag får mag kramp -snyft.

Jag behöver glasögon för jag tror inte mina ögon när jag ser prislappen på BD filmerna :D


Jag håller med, väldigt billigt i förhållande till kvaliten som levereras. Åtminstone om man jämför med DVD :P .

#199

Postad 30 december 2008 - 19:29

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0

Kostar att ligga på topp :P

Här är min topp sedan augusti 2007 :D

Bifogad fil(er)



#200

Postad 30 december 2008 - 19:34

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Och jag som tvingades sälja Stalingrad till AC3 bara för den inte funka på gen3 HD spelare nu är det omöjligt att få tag på nån :P jag är klart besviken :D ;)

Nice samling mannen



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.