Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för ÖrjanB

169 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 22 januari 2005 - 07:57

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Ja Örjan! Nu får du se till att uppdatera någon gång! Jag ska ju göra det ikväll hade jag tänkt, så du får fasen se till att det också! :)

Redigerat av Grubbe666, 22 januari 2005 - 07:57.


#52

Postad 22 januari 2005 - 09:39

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Ja Örjan! Nu får du se till att uppdatera någon gång! Jag ska ju göra det ikväll hade jag tänkt, så du får fasen se till att det också! 


Ha ha okej då!
Ska se om jag får tummen ur och lägga upp fler bilder men jag har inte gjort något i bion på läääänge nu.... :)

Redigerat av ÖrjanB, 22 januari 2005 - 09:40.


#53

Postad 22 januari 2005 - 16:05

Unregisteredc00b10ee
  • Unregisteredc00b10ee
  • Beroende

  • 1 088 inlägg
  • 0
Men Örjan nu få du ju snabba på lite , väntar ju me spänning att få komma förbi och se resultatet :)

#54

Postad 23 januari 2005 - 07:11

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Men Örjan nu få du ju snabba på lite , väntar ju me spänning att få komma förbi och se resultatet 


He he, Jag ska försöka jobba på lite men det är som vanligt att det är för få timmar på dygnet och myyyyycket kvar att göra :unsure:

Redigerat av ÖrjanB, 23 januari 2005 - 07:12.


#55

Postad 24 januari 2005 - 00:21

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Ja Örjan! Nu får du se till att uppdatera någon gång! Jag ska ju göra det ikväll hade jag tänkt, så du får fasen se till att det också! 


Ha ha okej då!
Ska se om jag får tummen ur och lägga upp fler bilder men jag har inte gjort något i bion på läääänge nu.... :D

*väntarväntarväntarväntarväntar*

Vi kan väl få se någon schysst close-up på din lilla centerhögtalare kanske? Den är bara för grym!!

#56

Postad 24 januari 2005 - 06:00

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Dög inte de 2 bilder jag kastat upp på lördag morgon? :D

Tror inte det blir några bilder på centern eftersom den inte sitter i bion längre utan är nedpackad under byggnationerna... :D

Blev fint hos dig btw, ska komma förbi när du fått tillbaka subben. Börjar förresten ha lite abstinens efter lite större bild än 28". Måste försöka jobba lite nu tror jag. :D

Redigerat av ÖrjanB, 24 januari 2005 - 06:04.


#57

Postad 24 januari 2005 - 08:15

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Dög inte de 2 bilder jag kastat upp på lördag morgon?  :D

Tror inte det blir några bilder på centern eftersom den inte sitter i bion längre utan är nedpackad under byggnationerna... :D

Blev fint hos dig btw, ska komma förbi när du fått tillbaka subben. Börjar förresten ha lite abstinens efter lite större bild än 28". Måste försöka jobba lite nu tror jag. :D

ML Cinema... Heller vilket as. En annan får dras med en skitcenter någon vecka till. =/

Jag skriver när subben kommit hem så är det bara att kila förbi! :D

#58

Postad 05 februari 2005 - 16:54

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Här meckas det i projjen! På sätt och vis är det som skönt att jag slipper göra det i min... Fast å andra sidan så har du nog igen det efteråt flera gånger om. B)

#59

Postad 05 februari 2005 - 18:20

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
He he Lite spännande kan jag säga heh!

Man är ju inget proffs på sånt här :D men jag har bytt linser nu och bara startat den för att se om allt fungerat som det ska, och det gjorde det :(

Så jag får se imorrn om jag har lite mer tid över för att labba lite med att ställa in den mer ordentligt..
B)

#60

Postad 12 februari 2005 - 07:19

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Hoho, här händer det saker vill jag påstå! Härligt med lite uppdateringar.

#61

Postad 17 februari 2005 - 15:38

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Hoho, här händer det saker vill jag påstå! Härligt med lite uppdateringar.


:lol: Jo nu rullar det på he he...näääääää

Blev bara så illa tvungen att införskaffa lite gips i ske-å på obs när de krängde skivor för 49kr/st. ;)

Ligger i feber och har gjort det hela veckan så jag är inte dunderpigg på att jobba i bion just nu... :lol: Men kanske nästa vecka jag kan hitta på lite bus i bion :rolleyes:

Tror att jag och Johan kommer och hälsar på dig i veckan om du har fintrimmat in grejorna nu till belåtenhet :(

Redigerat av ÖrjanB, 17 februari 2005 - 15:38.


#62

Postad 18 februari 2005 - 15:25

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Hehe, farsan var också och handlade skivor på obs-bygg, riktigt bra pris.

Det är bara att du och Johan? dyker upp, allt funkar som det ska och subben ska finjusteras i helgen. Bara det är en hel vetenskap! :)

#63

Postad 18 februari 2005 - 16:54

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Det är bara att du och Johan? dyker upp, allt funkar som det ska och subben ska finjusteras i helgen. Bara det är en hel vetenskap!

Kan tänka mig det att det finns en hel del parametrar att pilla på heh
Johan-Novicom Johan - Gummans bror vettu så han vet du vem det är =)

#64

Postad 18 februari 2005 - 17:24

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Det är bara att du och Johan? dyker upp, allt funkar som det ska och subben ska finjusteras i helgen. Bara det är en hel vetenskap!

Kan tänka mig det att det finns en hel del parametrar att pilla på heh
Johan-Novicom Johan - Gummans bror vettu så han vet du vem det är =)

<{POST_SNAPBACK}>



Ahaaaaa, då hajjar jag verkligen vem det är! :)

Bara att kika förbi!

#65

Postad 19 februari 2005 - 13:57

Grubbe666
  • Grubbe666
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Det är bara att du och Johan? dyker upp, allt funkar som det ska och subben ska finjusteras i helgen. Bara det är en hel vetenskap!

Kan tänka mig det att det finns en hel del parametrar att pilla på heh
Johan-Novicom Johan - Gummans bror vettu så han vet du vem det är =)

<{POST_SNAPBACK}>




Ni har inte tid att kika förbi ikväll rent utav? Jag har kalibrerat subben hela dagen och jag tror att jag håller på att ha matchat den mot resten av systemet rätt ok nu. :ph34r:

#66

Postad 19 februari 2005 - 16:51

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Ni har inte tid att kika förbi ikväll rent utav? Jag har kalibrerat subben hela dagen och jag tror att jag håller på att ha matchat den mot resten av systemet rätt ok nu.


Hade varit jätteskoj men tyvärr så kan jag inte eftersom jag är ensam med Milo ikväll, åsså hade jag planerat in att trixa lite med ett par dreamboxar som jag har hemma för tillfället nu när gumman är borta..

Men vi kommer och våldsgästar senare i veckan :ph34r:

#67

Postad 03 mars 2005 - 14:52

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Örjan, jag är lite sugen på att se lite mer byggbilder! ;)

När har du inplanerat nästa arbetspass?? :)

#68

Postad 03 mars 2005 - 19:42

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Örjan, jag är lite sugen på att se lite mer byggbilder!

Det är jag åxå ! :lol:

Finns en risk att jag kommer att hitta på nått i helgen nu när jag är ensam i huset.
Har funderingar på att måla lite Goo eftersom jag känner att det inte är så 3vligt med att försöka ställa in prollen mot en vit grundfärg på väggen som numera lutar mot grått... :)
Men vi får se vad jag hittar på, vet inte riktigt var jag skall börja, var ju så länge sedan jag gjorde nått där.

Hur går det med ditt bygge då?
Är mycket mycket sugen på att göra som du i taket....*avis* fast då svart såklart ;)

Redigerat av ÖrjanB, 03 mars 2005 - 19:43.


#69

Postad 04 mars 2005 - 07:25

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Du tänkte på fibrite/sidacousticen? :) Den går inte att få i svart eftersom den i sig är väldigt ljust grå och lägger man till brytpasta så att den blir svart så kommer den att bli porös och "mjöla av sig". ;)

Jag var först inne på svart men efter att jag sett hur grått det gick att få så blidde det som det blev nu. Det gick dock att få något lite mörkare än det är nu.

Ska måla lite i kväll sen skicka ut hustrun på tapetjakt, känns inte som att det är så våldsamt mycket kvar nu :lol:

#70

Postad 04 mars 2005 - 07:26

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Förresten, detta kanske är något du och Grubbe kunde vara intresserade av?

http://www2.hififoru...?TOPIC_ID=37433

#71

Postad 06 mars 2005 - 08:01

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Örjan, jag är lite sugen på att se lite mer byggbilder!

När har du inplanerat nästa arbetspass??


Nu har jag jobbat lite för din skull och lagt upp lite bilder. :lol:

Du tänkte på fibrite/sidacousticen?  Den går inte att få i svart eftersom den i sig är väldigt ljust grå och lägger man till brytpasta så att den blir svart så kommer den att bli porös och "mjöla av sig". 

Asch då! Jag vill ju ha svart .... :lol: ja ja får nog hitta på en annan lösning då, förhoppningsvis lite billigare då ;)


Förresten, detta kanske är något du och Grubbe kunde vara intresserade av?

http://www2.hififoru...?TOPIC_ID=37433


Skulle vara skoj men just nu har jag lite taskigt om tid, men jag ska hålla det i åtanke :rolleyes:
Hur går det med butiken förresten?

Redigerat av ÖrjanB, 06 mars 2005 - 08:06.


#72

Postad 06 mars 2005 - 15:49

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Måste jag svara på det sista?? ;) Har inte hänt mycket på det under de senaste två månaderna, men det kommer ...

#73

Postad 23 mars 2005 - 10:01

***Ljudofilen***
  • ***Ljudofilen***
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Juste hemmabio du har på g här!

Hahaha, jadu, jag vet inte när uppdateringar kan komma... om de kan komma överhuvudtaget! Har ju justerat anläggningen lite sen sist... o skaffat mig lite modernare tights... så det kanske inte skulle bli så kul om jag gör om galleriet? :D

jag har ju iofsig ett ganska grymt cd/DVD ställ att visa upp...... <_<

Nja, att fräsa ur listen för att få plats med kablar är inte aktuellt, då jag såklart har en mycket bättre egen lösning! ;)

Men tack för tipset! Jag har förstått att jag måste börja spåna o fylla i galleriet med några nya bilder i alla fall! :lol: :lol: :lol:


Vilka bilder är INTE roliga och borde tas bort, om jag får fråga? Jag har inte hört det av någon ännu... :)

Redigerat av ***Ljudofilen***, 23 mars 2005 - 10:04.


#74

Postad 24 mars 2005 - 13:19

Unregisteredfa596ddd
  • Unregisteredfa596ddd
  • Användare

  • 215 inlägg
  • 0

Juste hemmabio du har på g här!

Hahaha, jadu, jag vet inte när uppdateringar kan komma... om de kan komma överhuvudtaget! Har ju justerat anläggningen lite sen sist... o skaffat mig lite modernare tights... så det kanske inte skulle bli så kul om jag gör om galleriet? :D

jag har ju iofsig ett ganska grymt cd/DVD ställ att visa upp...... :lol:

Nja, att fräsa ur listen för att få plats med kablar är inte aktuellt, då jag såklart har en mycket bättre egen lösning! :(

Men tack för tipset! Jag har förstått att jag måste börja spåna o fylla i galleriet med några nya bilder i alla fall! :lol:  :lol:  :lol:


Vilka bilder är INTE roliga och borde tas bort, om jag får fråga? Jag har inte hört det av någon ännu... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Är det verkligen så roligt att driva med oss bara för att vi delar ett genuint intresse för nånting :P ? Att du lägger ner din dyrbara tid på att snacka massa dynga här på forumet när du kan bejaka dina egna hobbys istället.

#75

Postad 24 mars 2005 - 13:39

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Juste hemmabio du har på g här!

Hahaha, jadu, jag vet inte när uppdateringar kan komma... om de kan komma överhuvudtaget! Har ju justerat anläggningen lite sen sist... o skaffat mig lite modernare tights... så det kanske inte skulle bli så kul om jag gör om galleriet? :lol:

jag har ju iofsig ett ganska grymt cd/DVD ställ att visa upp...... :lol:

Nja, att fräsa ur listen för att få plats med kablar är inte aktuellt, då jag såklart har en mycket bättre egen lösning! :(

Men tack för tipset! Jag har förstått att jag måste börja spåna o fylla i galleriet med några nya bilder i alla fall! :lol:  :lol:  :lol:


Vilka bilder är INTE roliga och borde tas bort, om jag får fråga? Jag har inte hört det av någon ännu... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Är det verkligen så roligt att driva med oss bara för att vi delar ett genuint intresse för nånting :P ? Att du lägger ner din dyrbara tid på att snacka massa dynga här på forumet när du kan bejaka dina egna hobbys istället.

<{POST_SNAPBACK}>



Det är humor... :D

Redigerat av thetias, 24 mars 2005 - 13:40.


#76

Postad 24 mars 2005 - 13:42

***Ljudofilen***
  • ***Ljudofilen***
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Juste hemmabio du har på g här!

Hahaha, jadu, jag vet inte när uppdateringar kan komma... om de kan komma överhuvudtaget! Har ju justerat anläggningen lite sen sist... o skaffat mig lite modernare tights... så det kanske inte skulle bli så kul om jag gör om galleriet? :lol:

jag har ju iofsig ett ganska grymt cd/DVD ställ att visa upp...... :lol:

Nja, att fräsa ur listen för att få plats med kablar är inte aktuellt, då jag såklart har en mycket bättre egen lösning! :lol:

Men tack för tipset! Jag har förstått att jag måste börja spåna o fylla i galleriet med några nya bilder i alla fall! :lol:  :lol:  :lol:


Vilka bilder är INTE roliga och borde tas bort, om jag får fråga? Jag har inte hört det av någon ännu... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Är det verkligen så roligt att driva med oss bara för att vi delar ett genuint intresse för nånting :P ? Att du lägger ner din dyrbara tid på att snacka massa dynga här på forumet när du kan bejaka dina egna hobbys istället.

<{POST_SNAPBACK}>




Men Mandrake ta ut huvudet ur r#¤en! :( Fatta att det är på skoj, och att anledningen till att jag hittade hit från början var att jag har en egen hemmabio anläggning..... Så jag driver med mig själv oxå... Film är en stor hobby för mig... Sportbilar är en annan... :D

Ursäkta att detta hamnade i din gästbok Örjan, men jag måste svara...

#77

Postad 27 mars 2005 - 22:45

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Ni som är intresserade av att se högupplösta bilder på Marqueen och Barcon som är till salu hittar dem HÄR

Redigerat av ÖrjanB, 27 mars 2005 - 22:49.


#78

Postad 06 maj 2005 - 06:54

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
EDIT: Tog bort denna post och flyttade den till inlägg 1 där den skall vara ;)

Redigerat av ÖrjanB, 06 maj 2005 - 10:30.


#79

Postad 06 maj 2005 - 08:07

Unregistered08b54abd
  • Unregistered08b54abd
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Tjena!

Bra val att inte ha centern i taket, det blir snyggare som du beskriver att ha den uppe på podiet under duken istället.

Angående taket så tycker jag att du inte skall göra liknande golvet..bättre att ha det slätt det blir luftigare känsla då och snyggare vs. ;)

#80

Postad 06 maj 2005 - 09:00

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Angående taket så tycker jag att du inte skall göra liknande golvet..bättre att ha det slätt det blir luftigare känsla då och snyggare vs. 


Med "att inte skall göra liknande golvet" menas det att du tycker att jag inte ska ha något alls där? Eller var det bara att det inte ska vara likadant både i golv och tak?

EDIT: lade till en bild med och utan byggnad i taket på samma kort...

Redigerat av ÖrjanB, 06 maj 2005 - 09:11.


#81

Postad 06 maj 2005 - 10:18

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Jag tycker iaf baserat på den bilden att det ser snyggt ut med centern i taket - för ljudet är väl frågan vad som är bäst, har inte haft några bra erfarenheter med test av takplacerade centerhögtalare i min bekanskapskrets.

Svårt att se på bilderna men taket ser ju rätt lika ut som golvet förrutom att arken är djupare. Jag tycker inte det är något fördel att ha lika arc uppe som nere, jag provade ju själv det och fronten börjar kännas väldigt platt med vertikal symmetri på det sättet. ;)

Kul att se lite nya bilder! Vad står här näst på tur i byggplaneringen? :huh:

Edit: Kikade på den sista bilden igen, känns som att det blir tomt utan något där uppe - men igen - skitsvårt att "visualisera" hur du har "visualiserat" slutresultatet :lol:

Redigerat av EuphoniC, 06 maj 2005 - 10:23.


#82

Postad 06 maj 2005 - 10:41

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Finns även ett till problem förrutom att det inte riktigt blev snyggt ( enligt min smak ;) ) är att centern kommer lite för långt ner jämtemot kastvinkeln från Marqueen. Vilket skulle innebära att Queen kommer att hamna väldigt lågt i rummet och jag vill inte slå huvudet , och det blir inte heller snyggt.
Nästa alternativ som jag hade i åtanke var att lyfta upp centern och taket framme vid centern10cm, men det är xtremt besvärligt och det kommer inte heller bli någon bra ljudbild av det. Så jag har masat till korset och bestämmt att centern blir bra på podiet under duken. Vilket skulle innebära en bättre ljud åxå.

Men jag funderar om jag skulle haft en "läpp" där uppe i taket...fasst det samlas nog bara damm däruppe. :lol:

Nästa steg blir nog att krympa ner dörrhålet och bygga om så att det passar en 90cm bred dörr och typ 25cm tjock variant....( rio-rören är ganska djupa, så därför behövs en så tjock dörr) . Man vill ju inte att det ska sticka ut både kontakter och kablar på insidan av dörren. :huh:

#83

Postad 07 maj 2005 - 05:34

Unregistered08b54abd
  • Unregistered08b54abd
  • Lärjunge

  • 266 inlägg
  • 0
Tjena Örjan!

Kollade på bilden med/utan "läpp" i taket och måste hålla kvar på att du inte ska ha den men det är bara vad jag tycker och jag gillar att tycka en massa :).

Det blir snyggare och en helt annan känsla om du har plant tak och jag förmodar att du skall ha spottar i taket och enligt mig är det inte mycket som slår det.

#84

Postad 07 maj 2005 - 09:45

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Tog ett tag att smälta att det inte blev bra med centern i taket... Men nu har jag bestämt mig nu att det är bra som det är, fästet till centern är nu nedplockat. :)

förmodar att du skall ha spottar i taket

Jag kommer att ha 5 spottar fram i nedsänkningen,2 som skall lysa på frontarna och 3st som belyser duken. dvs att 2 lyser i kors och en rakt ner.
Resterande tak skall få stjärnhimmel.
Podiet och försänkningen i taket, frontvägg och sidoväggar ca:110cm kommer att kläs med svart nålfiltsmatta. (vill att det ska bli som ett svart hål runt duken) :D

jag gillar att tycka en massa


Tack för att du gillar att tycka en massa, skoj att få höra andras åsikter ( gäller även du Jonas ) :)

Redigerat av ÖrjanB, 07 maj 2005 - 09:50.


#85

Postad 17 maj 2005 - 07:10

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
:o

Har du någon tidsram när saker och ting ska vara klar eller är det ett sånt projekt som hoppar framåt lite sporadiskt när det blir klirr över i pengasäcken?

Är nämligen väldigt sugen på att se hur det kommer att börja se ut när "ytskicktet" kommer på plats - har ju också en besöksinbjudan att utnyttja men den ska jag förstås spara tills du börjar vara klar! Så snabba på nu B)

*tar fram piskan*

#86

Postad 17 maj 2005 - 18:13

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
He he
Som det ser ut nu så kommer bygget att dra ut på tiden för det ekonomiska är inte riktigt på min sida just nu B) Skulle sitta skönt med ett arbete så man får in lite stålars att bygga för :o
Angående tidsramen så har jag passerat den för länge sen :lol:
Så det lutar åt att bygga lite pö om pö när det finns någon krona i kassan, så tyvärr drar det nog ut lite på tiden innan du kan nyttja din inbjudan om du har tänkt komma när bion är klar. :)
Är lite avis på dig för jag tippar att du börjar se ljuset i tunneln :D

Redigerat av ÖrjanB, 19 maj 2005 - 19:25.


#87

Postad 19 maj 2005 - 19:26

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Har fått jobb !! :)

Trevligt att man snart kan börja beställa lite grejor igen <_<

#88

Postad 19 maj 2005 - 22:41

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Grattis! Jag kommer och kollar det färdiga resultatet nästa vecka haha <_< ;) :P :)

#89

Postad 20 maj 2005 - 04:55

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Tack!
Nja, nästa vecka är nog lite tidigt , men till hösten kanske om det inte är allt för bra väder i sommar :)

#90

Postad 08 juni 2005 - 19:18

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Inte bra att behöva dra upp dig från sida 3!?? :(

Hur går det, inte jobbat nåt mer i biorummet?

#91

Postad 09 juni 2005 - 03:13

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
He he,
har varit lite slö i bygget igen, har haft lite för mycket att göra på sistone.
Men jag har gipsat en långvägg iaf, så jag ska ta kort på denne när jag har tid och lägga ut till beskådning. :)

Är blackare än blackast när det gäller pengar just nu så jag jobbar så mycket jag kan för att få ihop lite stålar til biorummet. Det är väl den största anledningen varför det står stilla (blev även ett bilbyte) så det drar en hel del i kassan :(
Jag hoppas nästan på en regnig första vecka på semestern så jag får bygga i lugn o ro :(

Redigerat av ÖrjanB, 09 juni 2005 - 03:20.


#92

Postad 21 juli 2005 - 19:35

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Änteligen har jag kommit igång och jobba i bion :o

Nuvarande plan är att få upp alla gipsskivor i taket så de passar (viss modifikation måste göras på en del skivor eftersom allt inte är så rakt o fint)
Sedan är det dags att bestämma var alla fibertrådar och fem spotlightsskall vara, när det är gjort skruvas skivor ner och hål för fiber borras och säkert skall det tjorvas en hel del innan man fått ordning på drygt 3km fiber. :lol:

Sedan skall det sättas upp spottar fram i "podiet" i taket, också fem st.

Efter det ska jag nog börja på att gipsa bakvägg, fixa eluttag 2st och dra kabelrör för subkabel och borra lite lufthål till elementen. Puh!

Nu har jag nog fullt upp till söndagskväll. B)

#93

Postad 21 juli 2005 - 20:59

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Äntligen! :lol:

Gäller nu bara att hålla igång medans man väl fått upp lite fart! Väntar spänt på lite mer bilder B)

#94

Postad 23 juli 2005 - 07:19

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Bilder uppdateras naturligtvis efter varje arbetspass.. ;)

Dagens etapp blir att skruva ner alla gipsskivor och borra hål för fiber, samt påbörja fiberdragning. :) Ahhh!!! kommer att bli sketaballt det här :D
Vilken känsla igår när jag drog fram några spotlights och testade var de skulle sitta, nu börjar det kännas som man ser ljuset i tunneln. :lol:
Förlåt allihopa att jag hoppas på dåligt väder resten av semestern så jag hinner bygga i bion. ;)

Redigerat av ÖrjanB, 23 juli 2005 - 07:20.


#95

Postad 23 juli 2005 - 23:02

martikainen
  • martikainen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jädrar va fint det börjar bli =) Lycka till med stjärnhimmlen :)

#96

Postad 24 juli 2005 - 13:36

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

Jädrar va fint det börjar bli =) Lycka till med stjärnhimmlen :)

<{POST_SNAPBACK}>


Tack! ;)
Börjar ha lite ont i nacken nu när man har kollat upp i taket i två dar nu. Men det är ju för en god sak så då kan man stå ut. B)

#97

Postad 24 juli 2005 - 13:39

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Här får man en liten uppfattning om hur mycket fiber som kan trassala ihop, observera att detta är bara till en skiva B)

Bifogad fil(er)


Redigerat av ÖrjanB, 24 juli 2005 - 13:43.


#98

Postad 25 juli 2005 - 12:01

martikainen
  • martikainen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Här får man en liten uppfattning om hur mycket fiber som kan trassala ihop, observera att detta är bara till en skiva  :)

<{POST_SNAPBACK}>



hoho ;) Tur att någon orkar göra sånt där B) Lycka till igen!

#99

Postad 26 juli 2005 - 20:37

ÖrjanB
  • ÖrjanB
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

hoho  Tur att någon orkar göra sånt där  Lycka till igen!


ÄNTLIGEN !!!!!!!!!
Nu är man klar med fiberdragingen :P
Känns som man har vunnit på lotto nu när det är dragit klart, Undrar hur länge det kommer att ta innan min axel och nacke återgår till det normala utan smärtor. :(

Imorrn blir det vilodag och planera vad man ska hitta på härnäst i rummet. :)

#100

Postad 26 juli 2005 - 23:51

EuphoniC
  • EuphoniC
  • Beroende

  • 1 121 inlägg
  • 0
Läcker! :)

Vilodag??



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.