Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Epson EMP-TW600 *

1677 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 11 oktober 2005 - 22:02

JmLab
  • JmLab
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Efter att ha läst testet av z4 som finns HÄR på avbuzz
Så kan jag säga att jag blev riktigt sugen på tw600:an!
avbuzz jämförde tw600 & z4 lite här & där i testet av z4án.
Och tw600 verkar ju riktigt lovande jämfört med de andra d5 projjarna, inte minst prismässigt!

/JmLab

#102

Postad 11 oktober 2005 - 22:02

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Men om Pause har sagt 500 timmar/6 mån i säljande syfte, måste de inte stå för det då också egentligen?

#103

Postad 12 oktober 2005 - 09:57

callee
  • callee
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Nu tycker jag att det snart är dax att göra om detta till en OFFICIELL TRÅD för Epson!!

:)

#104

Postad 12 oktober 2005 - 12:37

Joakim
  • Joakim
  • Mästare

  • 3 956 inlägg
  • 0
Nu är detta en officell tråd för Epson EMP-TW600. Försök håll den så städad och informationsrik som möjligt!

Jag har tagit bort en del inaktuella och onödiga inlägg. PM:a mig om något av dem önskas tillbaka så plockar jag eventuellt fram det/dem.

#105

Postad 12 oktober 2005 - 13:39

Unregistered1e32391d
  • Unregistered1e32391d
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Vad skulle ni välja (har inget renodlat biorum utan projjen får vara i mitt vardagsrum med allt vad det innebär med svårigheter i absolut mörkläggning osv...)

Epson TW-600 eller Sony HS-50?

Epson verkar ju ha bättre svärta än Z4 (enligt avbuzz), men misstänker att den inte kommer ner i Sonyns nivåer. Å andra sidan är det väl mer tryck i Epsonen.

Två saker som oroar mig med Epson

1. Den får kritik för att linsen inte är så bra - oskarpa bilder. Hur allvarligt är detta?

2. Fläktljudet. Hur illa är det?

Är annars riktigt sugen på en Epson

#106

Postad 12 oktober 2005 - 13:52

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
för 15k idag mot 20+ för HS50 är det inget att disskutera ;)

#107

Postad 12 oktober 2005 - 15:08

Unregistered1e32391d
  • Unregistered1e32391d
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Om det vore samma pris då?

#108

Postad 12 oktober 2005 - 16:49

mange_b
  • mange_b
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

1. Den får kritik för att linsen inte är så bra - oskarpa bilder. Hur allvarligt är detta?

2. Fläktljudet. Hur illa är det?

Är annars riktigt sugen på en Epson

<{POST_SNAPBACK}>


Hej Kungsholms-Kalle, jag gör ett försök att svara på detta ;) :

1. I avbuzz test så är TW600 något oskarp då den placeras vid taket utan att vända den upp och ner. Placeras den nedom duken är bilden dock skarp, vilket också innebär att den är skarp om den monteras i taket hängandes upp och ner.
Hur allvarligt felet är beror således på hur du tänkt placera projektorn.

2. Jag ställde mig med örat mot utblåset på TW600 samt Z3 i låglampsläge och tyckte de lät ungefär lika högt - dvs godtagbart lågt i mina öron. Den når dock inte ner till AE900'ans nivå så beroende på hur mycket vikt du lägger vid detta så kanske den kan vara mer intressant?

/Magnus

#109

Postad 12 oktober 2005 - 16:59

mange_b
  • mange_b
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Efter att ha läst testet av z4 som finns HÄR på avbuzz
Så kan jag säga att jag blev riktigt sugen på tw600:an!
avbuzz jämförde tw600 & z4 lite här & där i testet av z4án.
Och tw600 verkar ju riktigt lovande jämfört med de andra d5 projjarna, inte minst prismässigt!

/JmLab

<{POST_SNAPBACK}>


Jag håller med. Har bara sett TW600 och AE900 ännu så länge, men trodde att Z4 skulle vara vassast av dessa med tredubbla irisar och allt..
Vi får se vad avbuzz säger om AE900, men nog ser TW600'an lovande ut alltid!
Tänk också på att i Hongkong där testet kommer från är TW600 dyrare än Z4 enligt de citerade priserna i artikeln.

Jag tror dock att AE900 kommer att mäta helt annorlunda eftersom jag upplevde att autoirisen reagerade mycket snabbare, på gott och ont ;) .

/Magnus

#110

Postad 12 oktober 2005 - 17:32

mange_b
  • mange_b
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
När man läser avbuzz test på TW600 om hur autoirisen (AI) fungerar så kan man ju inte låta bli att önska några nya funktioner i menyerna. Förhoppningsvis kommer något av det jag önskar i produktionsexen..

1. I nuläget finns lägena PÅ/AV för AI där PÅ betyder auto och AV betyder fullt öppen iris. Det är samma på AE900, kanske alla D5? Jag hade önskat att det fanns ett läge med irisen sluten för jämnan - eventuellt även ställbart hur mycket sluten.

2. Varför inte låta alla tweekers själva bestämma hur snabb eller långsam autoirisen ska vara i millisekunder. Skala typ 20 - 10000 ms. Irriterar man sig på blinkningsartefakten ställer man bara upp tiden tills man inte ser denna längre.

Man kan ju önska att någon Epson representant såg mitt inlägg nu ;)

/Magnus

#111

Postad 12 oktober 2005 - 18:24

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Kom precis från Pause på Norrlandsgatan igen där de nu fått in en serieproducerad Z4. Körde den mot ett förhandsexemplar av TW600 i en 40 minuter ungefär.

Kalibreringarna var dock inte gjorde så som jag själv hade velat ha dem. Fick iofs pilla lite på Epson-projektorn mot slutet, men Z4:an fick jag aldrig chans att ratta (en snubbe från Sanyo var där och rattade in den).

Z4:an hade mer tryck i färgerna och mer "go" i bilden (kändes mer lik en DLP på det sättet), men å andra sidan kändes den också överstyrd mellan varven. Det vita blev för vitt och rödmosiga ansikten var lite väl röda osv. Tror kontrasten var alldeles för hårt på. I den stora krigsscenen från The Last Samurai såg den japanska arméns blå rockar ut att vara pianolackade. Latex kanske ;)

Epson å andra sidan kändes lite väl matt samt lite gröntintad när man slog över från Z4:an. Mycket av det beror antagligen på att z4:an var lite överpushad, men jag hade nog velat dra på lite mer med färger och kontrast på Epson-projektorn i alla fall. Dock så var bilden mycket mjukare, renare och kändes mer naturlig. Färger i ansiktet blev mer som verkliga livet och mindre som en målarbok.
Jag tror säkerligen att mycket av det går att ställa in på z4:an, men när vi plöjde igenom alla grundlägen så låg fenomenet kvar på dem allihop.

Screendoor kunde jag inte se någon skillnad på. Tyckte det var lika mycket (lite) på båda vilket är ett rejält kliv framåt gentemot tidigare modeller.

Nu var båda matade med komponent genom en växlare, så mycket av "skräpet" i bilderna berodde nog på det, men iaf så upplevde jag på ett sätt TW600 som mycket renare med jämnare kanter och konturer. Z4:an var "plottrigare" i brist på bättre ord. Å andra sidan ahde TW600 ett konstant brus i bilden som jag retade mig en del på i vissa scener.

Z4:an såg bäst ut med iris off. TW600 kördes med iris off hela tiden. Kom inte på förrän det var för sent (stägningsdags) att testa med auto-iris.

Båda går säkert att tweaka till en hel del bättre än det jag sett på Pause och jämförelserna projektorerna emellan när de inte är likadant kalibrerade.

Slutsats:

Om jag ska döma av mina amatörmässiga jämförelser så finns det inte en chans på jorden att Z4:an är värd 5000kr mer. Hade gärna sett en som var annorlunda kalibrerad, men jag tvivlar på starkt på att det hade fått mig att hosta upp 5k till. Hade de kostat lika mycket så hade det varit en annan sak. Då hade man fått köra lite hårdare och noggrannare jämförelser.

För övrigt tycker fortfarande att den DLP jag ägde förut, en Benq 7800, är bättre än båda två på ganska många punkter. Renare bild, bättre färger, bättre svärta (kanske får revidera det efter att ha tittat på dem ordentligt med iris på), mer tryck med mera. Tyvärr så var det ju det där med eyestrain... :P

PS. Säljaren sa förresten något om det som skulle ändras mellan förexet på Epson och den färdiga produkten. Hörde dock inte allt men iaf så skulle irisfunktionen ha förbättrats en del och sen var det något om färgernas och kontrastens grundinställningar i mjukvaran eller så... Exet de hade var rätt sönderkört. Han visade mot en grå bakgrund hur ena delen av bilden hade stora dragningar mot grönt och en annan kvadrant hade ett stort rött fält över sig...

/Bate

#112

Postad 12 oktober 2005 - 18:38

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Just det. Jag glömde: båda två ser såklart GRYMT mycket bättre ut än sina föregångare (som var ganska sunkiga små ägg om ni frågar mig) ;)

#113

Postad 13 oktober 2005 - 09:43

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0

Just det. Jag glömde: båda två ser såklart GRYMT mycket bättre ut än sina föregångare (som var ganska sunkiga små ägg om ni frågar mig)  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Då kommer återigen en fråga upp, upplevde du ljudnivån på Tw600 som störande ?

#114

Postad 13 oktober 2005 - 10:31

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Nja. Samma sak gällde igår som jag skrev i samband med mina första intryck av TW600 tidigare i tråden; svårt att svara på då en butik aldrig är helt tyst. Jag gick dock nära för att lyssna så gott jag kunde men kunde inte höra särskilt mycket från den. Den verkar iaf vara betydligt bättre än min förra Benq 7800 (tur den är bättre på något;)) på det iaf.

#115

Postad 13 oktober 2005 - 14:22

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Kom precis från Pause på Norrlandsgatan igen där de nu fått in en serieproducerad Z4. Körde den mot ett förhandsexemplar av TW600 i en 40 minuter ungefär.

Kalibreringarna var dock inte gjorde så som jag själv hade velat ha dem. Fick iofs pilla lite på Epson-projektorn mot slutet, men Z4:an fick jag aldrig chans att ratta (en snubbe från Sanyo var där och rattade in den).

Z4:an hade mer tryck i färgerna och mer "go" i bilden (kändes mer lik en DLP på det sättet), men å andra sidan kändes den också överstyrd mellan varven. Det vita blev för vitt och rödmosiga ansikten var lite väl röda osv. Tror kontrasten var alldeles för hårt på. I den stora krigsscenen från The Last Samurai såg den japanska arméns blå rockar ut att vara pianolackade. Latex kanske ;)

Epson å andra sidan kändes lite väl matt samt lite gröntintad när man slog över från Z4:an. Mycket av det beror antagligen på att z4:an var lite överpushad, men jag hade nog velat dra på lite mer med färger och kontrast på Epson-projektorn i alla fall. Dock så var bilden mycket mjukare, renare och kändes mer naturlig. Färger i ansiktet blev mer som verkliga livet och mindre som en målarbok.
Jag tror säkerligen att mycket av det går att ställa in på z4:an, men när vi plöjde igenom alla grundlägen så låg fenomenet kvar på dem allihop.

Screendoor kunde jag inte se någon skillnad på. Tyckte det var lika mycket (lite) på båda vilket är ett rejält kliv framåt gentemot tidigare modeller.

Nu var båda matade med komponent genom en växlare, så mycket av "skräpet" i bilderna berodde nog på det, men iaf så upplevde jag på ett sätt TW600 som mycket renare med jämnare kanter och konturer. Z4:an var "plottrigare" i brist på bättre ord. Å andra sidan ahde TW600 ett konstant brus i bilden som jag retade mig en del på i vissa scener.

Z4:an såg bäst ut med iris off. TW600 kördes med iris off hela tiden. Kom inte på förrän det var för sent (stägningsdags) att testa med auto-iris.

Båda går säkert att tweaka till en hel del bättre än det jag sett på Pause och jämförelserna projektorerna emellan när de inte är likadant kalibrerade.

Slutsats:

Om jag ska döma av mina amatörmässiga jämförelser så finns det inte en chans på jorden att Z4:an är värd 5000kr mer. Hade gärna sett en som var annorlunda kalibrerad, men jag tvivlar på starkt på att det hade fått mig att hosta upp 5k till. Hade de kostat lika mycket så hade det varit en annan sak. Då hade man fått köra lite hårdare och noggrannare jämförelser.

För övrigt tycker fortfarande att den DLP jag ägde förut, en Benq 7800, är bättre än båda två på ganska många punkter. Renare bild, bättre färger, bättre svärta (kanske får revidera det efter att ha tittat på dem ordentligt med iris på), mer tryck med mera. Tyvärr så var det ju det där med eyestrain... :P

PS. Säljaren sa förresten något om det som skulle ändras mellan förexet på Epson och den färdiga produkten. Hörde dock inte allt men iaf så skulle irisfunktionen ha förbättrats en del och sen var det något om färgernas och kontrastens grundinställningar i mjukvaran eller så... Exet de hade var rätt sönderkört. Han visade mot en grå bakgrund hur ena delen av bilden hade stora dragningar mot grönt och en annan kvadrant hade ett stort rött fält över sig...

/Bate

<{POST_SNAPBACK}>


Ja vad ska man säga. Är inte d5 proj bättre en så är det ju tragiskt. Har inte sett Benq 7800 men jag har sett 7700 och den imponerade inte.
Har jämfört den mot bla HS50 och i MITT tycke så krossade den 7700 på dom flesta punkter. Spegelbruset på 7700 var inte att leka med. Så jag tycker det är lite synd om Tw600 uppvisar det minsta brus i bilden. Är liksom halva vitsen med att jag väljer lcd och inte dlp, att slippa bruset i bilden.
Det verkar dock inte som någon har sett Tw600 matad med Hdmi ännu. Vore mycket intressant att höra hur den presterar där.

Hade jag inte haft så långt till någon som demar projektorer så skulle jag vart mycket lyckligare. :P

edit: stavfel

Redigerat av nygren, 13 oktober 2005 - 18:28.


#116

Postad 13 oktober 2005 - 16:01

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Ni som har sett Epson TW600, kan man säga att den generellt är bättre än en Sanyo Z3?

Vilken projektor ger MEST för PENGARNA av

Z3
Z4
TW600
AE900
HS50

#117

Postad 13 oktober 2005 - 16:51

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
nygren: personligen håller jag inte alls med dig om Benq 7700 kontra HS50, så det kan ju tänkas du tycker annorlunda om D5 ;) Dessutom tycker jag inte alls det är tragiskt med D5. Klart man hade hoppats på kanske ännu lite mer, men D5 är ett REJÄLT kliv fram från D4 och den första LCD i rimlig prisklass jag kan tänka mig att äga :P


Och jo jag har sett TW600 med HDMI också (kort). Tyckte bildbruset såg ut att vara detsamma.

Lepricon: Generellt är den VÄLDIGT mycket bättre än Z3. Det börjar äntligen likna DLP lite i färgtryck och SDE-nivå. Z3 har väldigt mycket mer screendoor, sämre och blaskigare svärta, mindre tryck och mer grådassiga färger och överlag en bild som är mer traditionellt LCD-utseende än vad D5-projektorerna har.

Vet inte vad man kan få Z3 för i skrivande stund, men själv hade jag hellre sparat och gnetat utan projektor i ett ahlvår till om så behövts för att kunna hosta upp de extra pengarna för en Epson TW600 (som jag med tanke påa tt den idag går för 15k tycker är mer prisvärd än Z4, de andra i D5-familjen har jag inte sett). Sonyn väljer jag också bort till förmån för D5 pga mindre go i färgerna och mer screendoor, trots dess bättre svärta (såvitt jag kunnat se iaf).

#118

Postad 13 oktober 2005 - 18:14

JmLab
  • JmLab
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Sådär nu är handpengen insatt!
Bara att snällt vänta på projjen. ;)
Var lite inne på z4:an först pga bättre zoom, men för 5k kan jag köpa nått annat kul ist!

Beställde av Pause, som förövrigt var mkt trevliga och hjälpsamma! Annars brukar det vara svårt att prata med en "fysisk" affär, de brukar ju värna om kunderna i butiken i förstahand.
Toppen med trevliga/hjälpsamma butiker!!

/JmLab

Redigerat av JmLab, 13 oktober 2005 - 18:36.


#119

Postad 13 oktober 2005 - 18:43

Unregisterede8e7c0b9
  • Unregisterede8e7c0b9
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Då den inte kostar 18k på Bio konsulten blir man ju lite oroglig över var priset kommer att hamna, dessutom ligger ju 500an på 20k, hur fungerar det ihop?

Jag funderar nu på att vänta på projektor köp istället för att köpa Z3 och köpa denna projektor istället. Köper nog nu högtalare och förstärkare innan projektor köpet och sparar ihop till projektor tar ju ett litet tag.

Dock finns det ju inte några ställen som riktigt har den. Fri frakt skulle ju vara helt bra då jag kan tänka mig att priset på 10kg kan komma att bli högt.

Redigerat av Unregisterede8e7c0b9, 13 oktober 2005 - 18:44.


#120

Postad 13 oktober 2005 - 18:45

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
B8: Ja självklart har vi alla rätt att tycka olika. I slutändan handlar det ju om vilken bildkaraktär man gillar bäst. Men när vi kommer till brus i bilden så borde vi inte uppfatta det på olika sett, där av min oro över din observation. Vill undvika brus i bilden så mycket det bara går. Hoppades att tw600 skulle prestera lika bra på den punkten som hs50 gör.

Men men, får hoppas att dom fixar det i produktionsexemplaret. Tycker inte det borde skilja något mellan Z4 och tw600.

Mvh
Nygren

#121

Postad 13 oktober 2005 - 18:59

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

  • 1 887 inlägg
  • 0
Lite OT, men har ni sett att de säljer Hitachi PJ-TX200 på Dustinhome för 11 895 kr INKL moms!

PJ-TX200

Är det den nya D5-prissättningen?? TW-600an för 15 papp och Hitachin för 12...

Redigerat av Unregisteredbf364490, 13 oktober 2005 - 19:00.


#122

Postad 13 oktober 2005 - 19:09

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Lite OT, men har ni sett att de säljer Hitachi PJ-TX200 på Dustinhome för 11 895 kr INKL moms!

PJ-TX200

Är det den nya D5-prissättningen??  TW-600an för 15 papp och Hitachin för 12...

<{POST_SNAPBACK}>


Måste vara fel på priset?, Hembiobutiken tar 10 000 mer för samma prolle...

#123

Postad 13 oktober 2005 - 19:10

mange_b
  • mange_b
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Lite OT, men har ni sett att de säljer Hitachi PJ-TX200 på Dustinhome för 11 895 kr INKL moms!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag skulle inte lita alltför mycket på den informationen. TX100 och TX200 är prissatta till exakt samma pris på Dustin, så med mycket stor sannolikhet är det helt enkelt ett litet fel som smugt sig in. Detta också med tanke på att riktpriset på TX200'an är satt högre än någon annan D5 proj.

/Magnus

#124

Postad 13 oktober 2005 - 20:40

nygren
  • nygren
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0

Lite OT, men har ni sett att de säljer Hitachi PJ-TX200 på Dustinhome för 11 895 kr INKL moms!

PJ-TX200

Är det den nya D5-prissättningen??  TW-600an för 15 papp och Hitachin för 12...

<{POST_SNAPBACK}>


OT:
Tackar

Det var ett kanonpris! Köpte en omgående.

#125

Postad 13 oktober 2005 - 20:45

JmLab
  • JmLab
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Lite OT, men har ni sett att de säljer Hitachi PJ-TX200 på Dustinhome för 11 895 kr INKL moms!

PJ-TX200

Är det den nya D5-prissättningen??  TW-600an för 15 papp och Hitachin för 12...

<{POST_SNAPBACK}>


OT:
Tackar

Det var ett kanonpris! Köpte en omgående.

<{POST_SNAPBACK}>



hehe, jag la &så en beställning.

/JmLab

#126

Postad 13 oktober 2005 - 20:50

Lepricon
  • Lepricon
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
verkar ju helt sjukt! kanske också skall lägga in en beställning och hoppas på det bästa !

#127

Postad 13 oktober 2005 - 20:58

mange_b
  • mange_b
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

verkar ju helt sjukt! kanske också skall lägga in en beställning och hoppas på det bästa !

<{POST_SNAPBACK}>


Ja hoppas kan man ju alltid göra, men de är inte bundna av konsumentköplagen att genomföra köpet. Skulle därför inte tro att ni får någon, men lycka till!

#128

Postad 13 oktober 2005 - 21:05

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
tx200 för 12k :P

jo man tackar men att vissa får sälja TW600 til 15k som intro-pris fattar man men även då var man lite skeptiskt.

men TX200 som ligger på 22k för 12. snacka om brutal prissättning.

skall bli kul att se om ni får era projjar, lycka till :lol:

#129

Postad 13 oktober 2005 - 21:08

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Saxat ur Dustins betalningsvillkor

Vid uppenbara felaktigheter såsom sk förklaringsmisstag eller liknande, avseende det pris eller den produktinformation som anges i mottagningsbekräftelsen eller fakturan, äger Dustin home AB rätt att korrigera sådant pris eller sådan information varpå ny mottagningsbekräftelse och faktura skickas ut. Kund äger rätt att avbeställa sin order utan kostnad om korrigeringarna a ej accepteras.

Men visst jag la en order också för att stressa dom lite

#130

Postad 13 oktober 2005 - 21:08

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Deras pris på TX200 ligger på vad TX100 är på just nu. Sen är det låååångt under inköpspris från distributör så det är knappast korrekt utan någon som dabbat sig.

Hade själv Hitachis ansvariga för projektorer i Sverige på besök igår och det fanns ingen indikation på att de skulle "prisdumpa" .

#131

Postad 13 oktober 2005 - 21:17

Unregisteredf68fa4d1
  • Unregisteredf68fa4d1
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Det lär inte vara sant men det skulle vart jäkligt kul.. :P

Jag kan tänka mig att många på detta forum skulle haft en hitachi uppsatt i taket.

#132

Postad 13 oktober 2005 - 21:22

Unregisterede8e7c0b9
  • Unregisterede8e7c0b9
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Är det bara intro-priset som är 15k för 600an? Då behöver man väll skynda på om man vill ha en eller hur?

#133

Postad 13 oktober 2005 - 21:32

dis
  • dis
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Är det bara intro-priset som är 15k för 600an? Då behöver man väll skynda på om man vill ha en eller hur?

Japp fram tom sista Okt på Pause. Men jag skulle gissa att Komplett har sitt pris kvar. Men som sagt gissar där...

#134

Postad 13 oktober 2005 - 21:35

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Ja det är intropris tom sista okt.

#135

Postad 14 oktober 2005 - 01:41

aceace78
  • aceace78
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

1. I avbuzz test så är TW600 något oskarp då den placeras vid taket utan att vända den upp och ner. Placeras den nedom duken är bilden dock skarp, vilket också innebär att den är skarp om den monteras i taket hängandes upp och ner.
Hur allvarligt felet är beror således på hur du tänkt placera projektorn.

<{POST_SNAPBACK}>



Någon som kan bekräfta att bilden blir skarpare vid takmontering upp och ner? Enligt avbuzz blir bilden bättre när projektorn står på ett bord, men det står inget om hur högt bordet är i förhållande till duken.. Är nära att beställa en takmonteringssats, men vill gärna veta säkert att det blir någon skillnad mot att ha den på en hylla i samma höjd (vilket vore smidigare för mej). Är inte helt hundra, men jag har för mej att tidigare LCD-projektorer ska placeras "mitt framför duken" för att man ska slippa använda lensshift...

#136

Postad 14 oktober 2005 - 09:27

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Och där var Dustins pris på Tx200 korrigerat
till 22995:- :P

http://www.dustinhom...odID=5010087748

Redigerat av Unregistered4b026b86, 14 oktober 2005 - 09:28.


#137

Postad 14 oktober 2005 - 09:30

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Hänger du den upp och ner i taket behvöer du inte använda lika mycket lensshift som om du ställer den på en hylla vid taket (tror jag iaf, då den väl skjuter uppåt...). Det blir samma sak som om du ställer den på ett bord i nederkanten av duken istället. Med andra ord bör bilden påverkas mindre av lensshiften, sen hur mycket den verkligen försämrar vet jag inget om.

#138

Postad 14 oktober 2005 - 09:53

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0
Jag slängde iväg ett mail till Dustin igår kväll och frågade efter om priset på 11 895 kr på Hitachin stämde. Fick följande svar idag:

Hej.

DEt priset stämmer fint.

Vänliga hälsningar
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Dustin home AB
Sälj | Kundservice

Fick glade men nervösa svettningar här och funderade på hur jag skulle göra med min beställning på Epson TW600. Om jag kanske skulle köpa kablar eller något för handpenningen, och lägga en order på en Hitachi istället.

Gick dock in på deras sida igen till slut och där hade priset, vilket ni kanske redan uppmärksammat, nu stigit med 11000kr. Bra koll de har på kundservicen på Dustin :P

Aja, nu kan jag fortsätta koncentrera mig på min epson i alla fall.

Någon som hört något om leveransdatum? På komplett står det fortfarande 16/10 som preliminärt datum, på Pause sa de mot slutet av månaden även om han TRODDE att de skulle komma tidigare. Havocsi, har du hört något?

/Bate


edit: såg inte att du redan upplyst oss om priskorrigeringen Stefans :lol:

Redigerat av B8, 14 oktober 2005 - 10:04.


#139

Postad 14 oktober 2005 - 10:44

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Ja, enligt konfirmation av Epson så kommer projektorerna till UK sista veckan i oktober, därefter skeppas de till Sverige och har som beräkningsdag att anlända den 1 november.

Det har varit klara besked om det i en vecka, så de kommer förmodligen inte att dyka upp tidigare.

Ang. Komplett så får de sina av norska epson, vilka inte får leverans tidigare.

#140

Postad 14 oktober 2005 - 12:02

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
något nytt om pixelgaranti

#141

Postad 14 oktober 2005 - 12:42

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Är det ett specifikt antal projar som kommer säljas till detta introduktionspris eller är det perioden ut?

Har man tid att fundera ett tag till eller krävs det att man slår till på rot?

:P

#142

Postad 14 oktober 2005 - 12:45

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
verkar vara oktober ut eller de 100 första

#143

Postad 14 oktober 2005 - 14:19

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Ja, enligt konfirmation av Epson så kommer projektorerna till UK sista veckan i oktober, därefter skeppas de till Sverige och har som beräkningsdag att anlända den 1 november.

<{POST_SNAPBACK}>


Urrk! Var rädd för något sådant. Jobbigt att behöva vänta tre veckor till (sammanlagt en månad) på ett spontanköp. Känns inte så spontant längre :/

Tack för infon Havocsi!

#144

Postad 14 oktober 2005 - 15:43

aceace78
  • aceace78
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hänger du den upp och ner i taket behvöer du inte använda lika mycket lensshift som om du ställer den på en hylla vid taket (tror jag iaf, då den väl skjuter uppåt...). Det blir samma sak som om du ställer den på ett bord i nederkanten av duken istället. Med andra ord bör bilden påverkas mindre av lensshiften, sen hur mycket den verkligen försämrar vet jag inget om.

<{POST_SNAPBACK}>


Okej, får hoppas att det är så, men är det nån som vet SÄKERT att den skjuter uppåt? Har läst på lite mer och det verkar som att tidigare generationers LCD (Z3 och AE700 iaf) skjuter rakt fram.. fast jag kan fatta fel. :P

Från projectorcentral: "In neutral position the centerline of the AE700's lens strikes the center of the projected image, which is typical on many lens-shift enabled projectors."

Tänkte montera duk, upphängning o kablar innan jag får projektorn så de bara är att köra igång när jag får den.. Vill ha den NU!! :lol:

#145

Postad 14 oktober 2005 - 16:52

JmLab
  • JmLab
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Lite OT, men har ni sett att de säljer Hitachi PJ-TX200 på Dustinhome för 11 895 kr INKL moms!

PJ-TX200

Är det den nya D5-prissättningen??  TW-600an för 15 papp och Hitachin för 12...

<{POST_SNAPBACK}>


OT:
Tackar

Det var ett kanonpris! Köpte en omgående.

<{POST_SNAPBACK}>



hehe, jag la &så en beställning.


/JmLab

<{POST_SNAPBACK}>


Men nu var min beställning makulerad :lol: ganska vänta men iaf.
Ringde & pratade med kundtjänst som sa att deras leverantör inte skulle leverera några hitachi 200 till dom...
Jaja bara att vänta på 600an istället :P

/JmLab

#146

Postad 14 oktober 2005 - 18:15

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Okej, får hoppas att det är så, men är det nån som vet SÄKERT att den skjuter uppåt? Har läst på lite mer och det verkar som att tidigare generationers LCD (Z3 och AE700 iaf) skjuter rakt fram.. fast jag kan fatta fel.  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Nej du har rätt. Kollade upp det i manualen och den skjuter rakt fram. Jag är visst för van vid projektorer utan lensshift och tänkte automatiskt att den väl skjuter lite upåt som alla andra :P

Med andra ord, OM nu lensshift verkligen påverkar bilden så mycket (ju längre ut man kommer desto mer isåfall gissar jag), så är det nog bara att bita i det sura äpplet och acceptera det, för rakt framför duken kan väl de flesta ändå inte placera den...

Iaf gör det ju ingen skillnad om du hänger den upp och ner i taket eller om den står på samma höjd på en hylla. Justeringen blir ju lika stor i vilket fall som helst.

3 veckor and counting....suck...

#147

Postad 14 oktober 2005 - 22:01

JmLab
  • JmLab
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Hittad ett screenshot :P

Samt ett program som räknar ut vart du ska/kan plasera projjen

/JmLab

edit: la till progget.

Redigerat av JmLab, 14 oktober 2005 - 22:52.


#148

Postad 15 oktober 2005 - 17:32

JmLab
  • JmLab
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Någon som hittat fler screenshot lr tester på denna projj?
Inte för att screenshot´s säger så mycket, men man vill ju se/läsa så mycket som möjligt om den :D
Tiden går så sakta när man väntar på något... :unsure:

/JmLab

#149

Postad 16 oktober 2005 - 10:02

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Var inne och kollade på TW600 an i går hos Pause (väldigt trevligt personal), bra bild, svärtan inte i klass med en DLP dock. Ljudet low lamp läget var väldigt lågt, inget jag stördes av. Verkade vara en trevlig prolle så jag bokade ett ex :unsure:
Edit: enligt säljaren var det 500h/6mån lampgaranti och inga döda pixlar. 3 år på plats garanti i övrigt

Redigerat av NisseGurra, 16 oktober 2005 - 13:30.


#150

Postad 16 oktober 2005 - 16:10

Unregistered998cf521
  • Unregistered998cf521
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Undrar just vem står för pixel och lampgarantin. Jag pratade med Epsons support i fredags. Enligt dom fanns ifrån Epson ingen noll pixelsfelsgaranti. Lampgarantin var 90 dagar.

/J



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.