Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ingen tablå för kunskapskanalen.

33 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 februari 2010 - 11:46

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Sedan SVT lade om sina kanaler så att Barnkanalen samsas med SVT24 och Kunskapskanalen kör solo så funkar inte tablåerna i programguiden till mitt Vista media center. I programguiden ligger fortfarande barnkanalen och kunskapskanalen ihop och SVT24 solo. Följden blir att jag inte får någon tablå alls för kunskapskanalen och bara barnkanalsdelen av SVTB/SVT24. Tänkte att detta skulle rättas till automatiskt efter ett tag, men nu har det gått lite väl lång tid så jag undrar om jag kan lösa det själv på något sätt?

#2

Postad 16 februari 2010 - 12:13

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Gör en kanalsökning och välj att ta bort dina gamla inställningar så funkar det sen.

#3

Postad 16 februari 2010 - 12:51

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Gör en kanalsökning och välj att ta bort dina gamla inställningar så funkar det sen.


Jag tror du missförstod problemet. Jag hittar kanalerna och de läggs in med rätt namn (SVTB/SVT24 och Kunskapskanalen), men det dyker inte upp några tablåer automatiskt för dessa kanaler. I programguiden ligger SVT24 forfarande som en egen kanal och Barnkanalen/kunskapskanalen ihop. Jag har prövat att återsälla standardinställningar för kanalerna, konfigurera programguiden och söka om kanaler. Det verkar som att informationen som programguiden hämtar helt enkelt är fel och ouppdaterad...

#4

Postad 16 februari 2010 - 13:03

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Gå in i inställningarna för guide och lägg till listings manuellt, jag får iaf guiden rätt och har fått det från första dagen, men fick ändra själv eftersom att jag inte ville scanna om kanalerna just då. Kör boxer. När jag installera om windows så funkade det direkt.

Glömde ju fråga om du kör något externt program för att få guiden, då gäller givetvis andra regler.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 16 februari 2010 - 13:04.


#5

Postad 16 februari 2010 - 13:10

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Gå in i inställningarna för guide och lägg till listings manuellt, jag får iaf guiden rätt och har fått det från första dagen, men fick ändra själv eftersom att jag inte ville scanna om kanalerna just då. Kör boxer. När jag installera om windows så funkade det direkt.

Glömde ju fråga om du kör något externt program för att få guiden, då gäller givetvis andra regler.


När jag går in på "lägg till tablå för kanal" så hittar jag inga kanaler som heter Kunskapskanalen eller SVTB/SVT24 utan de gamla namnen ligger kvar. För övrigt funkar programguiden bra så den hämtar ju nya tablåer...

Jag kör med den programguide som är standard i Vista media center...

#6

Postad 16 februari 2010 - 13:25

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Har du kört hela guiden "sätt upp tvsignal" så du inte bara kört en snabbscan

#7

Postad 16 februari 2010 - 14:14

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Har du kört hela guiden "sätt upp tvsignal" så du inte bara kört en snabbscan


Jag har kört både "konfigurera TV-signal" och "konfigurera programguiden" inget resultat.

Kan du kolla om din version av programguiden är samma som min? När jag går in i "om programguiden" står följande:

Programguiden erhålls av BDS Broadcasting dataservices ltd
ID:13
Version: 2735148182


#8

Postad 16 februari 2010 - 14:58

ministerkrister
  • ministerkrister
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 0
Kan det vara olika guider för olika postnummer, du kanske kan prova Goldstars postnummer? Kanske en windowsupdate - hjälper det?

#9

Postad 16 februari 2010 - 15:04

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Kan det vara olika guider för olika postnummer, du kanske kan prova Goldstars postnummer? Kanske en windowsupdate - hjälper det?


jag testade ett par olika postnummer med samma resultat. Körde windows update också, ingen skillnad. Det märkliga är att om jag använder tablån för barnkanalen/kunskapskanalen så får jag barnkanalens tablå rätt på dagen, men får inte tablån för svt24 på kvällen.

#10

Postad 16 februari 2010 - 15:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

jag testade ett par olika postnummer med samma resultat. Körde windows update också, ingen skillnad. Det märkliga är att om jag använder tablån för barnkanalen/kunskapskanalen så får jag barnkanalens tablå rätt på dagen, men får inte tablån för svt24 på kvällen.


Att du får barnkanalen rätt är väl inte så märkligt, den har ju inte ändrats.

#11

Postad 16 februari 2010 - 15:09

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Att du får barnkanalen rätt är väl inte så märkligt, den har ju inte ändrats.


Barnkanalen ligger ju numer ihop med SVT24 istället för med kunskapskanalen. Är det inte konstigt att jag får tablån för barnkanalen men inte för SVT24 när det ju är samma kanal?

När du har tillgång till din HTPC nästa gång kan du kolla om du har samma version av programguiden i Vista Media Center som jag?

Redigerat av gurravasa, 16 februari 2010 - 15:40.


#12

Postad 16 februari 2010 - 16:07

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag har kört både "konfigurera TV-signal" och "konfigurera programguiden" inget resultat.

Kan du kolla om din version av programguiden är samma som min? När jag går in i "om programguiden" står följande:

Programguiden erhålls av BDS Broadcasting dataservices ltd
ID:13
Version: 2735148182


Kom inte åt att kolla versionen, fick otillåten åtgärd när jag försökte men inte troligt att det är helt samma eftersom att jag kör W7 och det är lite annorlunda uppbyggt.

#13

Postad 16 februari 2010 - 16:16

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Kraschar din PC också när du försöker visa "Om programguiden"???

Jag har postat om detta på thegreenbutton för ca 1 månad sedan och utan resultat. Man bryr sig inte då det bara verkar vara jag som får det.

Meddela mig gärna vad du får för problem/eventloggar och annat så ska jag skicka det till Mike Hayton på ehome teamet.

Jag kör win7 ultimate 32 bitsmed svenskt layoutspråk
3200HD grafikship, athlon x2 cpu
whs connector för media center
floppydtv
postnummer 32152 för guiden

Jag gissar detta har med antingen whs-connectorn eller med någon windows-uppdatering att göra då det har funkat innan. Jag brykar rapportera guide-fel på thegreenbutton titt som tätt och då måste man ha listing-id.
/Henrik

#14

Postad 16 februari 2010 - 16:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
Har aldrig kollat om programguiden förut, då jag aldrig haft problem med guiden. Den bara funkar ju i W7 :)
Sen har jag tex pluginet för att få kanalloggor och liknande, det mesta är på ett eller annat sätt ändrat i mitt mce

#15

Postad 16 februari 2010 - 16:22

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
ah, då är det nog så att vista hämtar programguiden från ett annat ställe än W7. Får hoppas att BDS uppdaterar den programguide som Vista hämtar snart...

#16

Postad 16 februari 2010 - 16:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

ah, då är det nog så att vista hämtar programguiden från ett annat ställe än W7. Får hoppas att BDS uppdaterar den programguide som Vista hämtar snart...


Eller göra dig själv tjänsten att uppdatera till W7 :) Du kommer inte att ångra dig

#17

Postad 16 februari 2010 - 19:30

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Eller göra dig själv tjänsten att uppdatera till W7 :) Du kommer inte att ångra dig


Är W7 media center mycket bättre än Vista Media Center? Vad skiljer? (förutom fungerande EPG...)

#18

Postad 16 februari 2010 - 20:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0
För det första så är W7 som os ljusår bättre än vista, sen har man på gott och ont faktiskt fått med en hel del codecs native i w7, blir lite krångligare att byta ut dem men iaf. Inbyggt stöd för livetv i mpeg4. Det mesta i w7mc går att ändra mha teman. Dessutom är det betydligt stabilare än vista mc.

#19

Postad 16 februari 2010 - 23:33

patrikpet
  • patrikpet
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Hej,

För mig fungerar detta bra. Jag kör W7.
Programtablån var rätt innan Boxer ändrade kanalerna för SVTB, SVT24 och Kunskapskanalen.
Även efter Boxers ändring så var det rätt.
Jag gjorde inte ett dugg när Boxer ändrade om i alla sina kanaler 1 februari.
W7 hängde med i alla ändringarna själv, helt automatiskt.

Byt till W7! :)

Patrik

#20

Postad 18 februari 2010 - 11:02

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Hej,

För mig fungerar detta bra. Jag kör W7.
Programtablån var rätt innan Boxer ändrade kanalerna för SVTB, SVT24 och Kunskapskanalen.
Även efter Boxers ändring så var det rätt.
Jag gjorde inte ett dugg när Boxer ändrade om i alla sina kanaler 1 februari.
W7 hängde med i alla ändringarna själv, helt automatiskt.

Byt till W7! :)

Patrik


Jag är jättenöjd med mitt Vista media center, förutom problemet som nu uppstått med programguiden. Känns lite overkill att byta till W7 bara för att få tablån för Kunskapskanalen. Kollade på microsofts hemsida och det verkar ju inte vara några revolutionerande nya funktioner i media center i W7 kontra Vista.

Ingen Vista användare som upplevt samma problem som jag eller har en lösning?

#21

Postad 18 februari 2010 - 12:35

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Jag är jättenöjd med mitt Vista media center, förutom problemet som nu uppstått med programguiden. Känns lite overkill att byta till W7 bara för att få tablån för Kunskapskanalen. Kollade på microsofts hemsida och det verkar ju inte vara några revolutionerande nya funktioner i media center i W7 kontra Vista.

Ingen Vista användare som upplevt samma problem som jag eller har en lösning?


Ärligt talat så är det inte mycket som är sig likt snarare om man jämför vista och W7, men rent utseendemässigt så är det kanske inte så stor skillnad, de flesta förändringar är under huven. För mig kändes det dom om jag byggt om datorn när jag jämförde nyinstallerad vista med nyinstallerad w7.
Menar inte att tvinga dig att byta :) men förändringarna mellan vista och W7 är grymt stora.

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 18 februari 2010 - 12:35.


#22

Postad 18 februari 2010 - 12:42

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Ärligt talat så är det inte mycket som är sig likt snarare om man jämför vista och W7, men rent utseendemässigt så är det kanske inte så stor skillnad, de flesta förändringar är under huven. För mig kändes det dom om jag byggt om datorn när jag jämförde nyinstallerad vista med nyinstallerad w7.
Menar inte att tvinga dig att byta :) men förändringarna mellan vista och W7 är grymt stora.


Efterson Vista media center har fungerat perfekt för mig i ett par år nu så är "under huven" förändringar inte det jag framförallt eftersträvar. Jag har ju ett väl fungerande system. Tycker inte att vista är så himla bra som operativsystem, men på den aktuella datorn så använder jag bara media center och det fungerar som sagt utmärkt.

#23

Postad 02 mars 2010 - 20:42

maze42
  • maze42
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har två HTPC hemma, en med Vista och en med W7 och har problemet med Kunskapskanalen/SVT24/Barnkanalen på min Vista burk. Jag har installerat programguiden på samma sätt i båda, dvs samma postnummer. Så problemet verkar vara att Vista och W7 hämtar tablån från olika ställen. Det är ju även så att Vista EPG inte klarar av lokalkanalerna tex SVT2 Västmanland. Man måste manuellt byta till SVT2 för att det skall fungera.

Förutom ovanstående problem tycker jag inte det är någon större skillnad på Vista MC och W7 MC. Inte värt allt jobb med att uppgradera.

/Maze

#24

Postad 02 mars 2010 - 22:05

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Har två HTPC hemma, en med Vista och en med W7 och har problemet med Kunskapskanalen/SVT24/Barnkanalen på min Vista burk. Jag har installerat programguiden på samma sätt i båda, dvs samma postnummer. Så problemet verkar vara att Vista och W7 hämtar tablån från olika ställen. Det är ju även så att Vista EPG inte klarar av lokalkanalerna tex SVT2 Västmanland. Man måste manuellt byta till SVT2 för att det skall fungera.

Förutom ovanstående problem tycker jag inte det är någon större skillnad på Vista MC och W7 MC. Inte värt allt jobb med att uppgradera.

/Maze


det är ju grymt mycket mer skillnad bla att w7 har stöd för både mpeg2 och mpeg4 native (livetv) och att det i princip räcker med en splitter för att spela upp h264 osv. Vissa plugin som är framtagna till W7 är ju också grymt snygga typ kanalloggor osv.

#25

Postad 03 mars 2010 - 15:38

maze42
  • maze42
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Kan nog hålla med om att W7 är lite enklare att installera, man slipper att installera en del extra programvaror. Men det är ju en engångsgrej. Jag menade att det inte är någon skillnad i funktionalitet när du väl har fått igång det hela. Men jag använder MC bara för TV, och se på film, om man vill göra något mer avancerat och meka med plug-inner så kanske det är större skillnad

#26

Postad 03 mars 2010 - 16:31

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Kan nog hålla med om att W7 är lite enklare att installera, man slipper att installera en del extra programvaror. Men det är ju en engångsgrej. Jag menade att det inte är någon skillnad i funktionalitet när du väl har fått igång det hela. Men jag använder MC bara för TV, och se på film, om man vill göra något mer avancerat och meka med plug-inner så kanske det är större skillnad


Man kan ju få w7 mce att se ut som man vill och det tar ingen tid i vista fick man mecka som tusan bara för att få bort onödiga stripar så här ser mitt mce ut nu länk

#27

Postad 04 mars 2010 - 17:40

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Man kan ju få w7 mce att se ut som man vill och det tar ingen tid i vista fick man mecka som tusan bara för att få bort onödiga stripar så här ser mitt mce ut nu länk


Tycker Vista media center ser bra ut som det gör och jag har inte meckat nått med det. Har installerat CCCP och kan spela alla filer som jag prövat. Vad menar du med kanalloggor, vad har man dem till?


Har två HTPC hemma, en med Vista och en med W7 och har problemet med Kunskapskanalen/SVT24/Barnkanalen på min Vista burk. Jag har installerat programguiden på samma sätt i båda, dvs samma postnummer. Så problemet verkar vara att Vista och W7 hämtar tablån från olika ställen. Det är ju även så att Vista EPG inte klarar av lokalkanalerna tex SVT2 Västmanland. Man måste manuellt byta till SVT2 för att det skall fungera.

Förutom ovanstående problem tycker jag inte det är någon större skillnad på Vista MC och W7 MC. Inte värt allt jobb med att uppgradera.

/Maze


Skönt att inte bara jag har problemet iaf, tack...

#28

Postad 07 mars 2010 - 22:08

Mediacenter
  • Mediacenter
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag kör också Vista Media Center och har varit mycket nöjd även om Vista inte är världens bästa operativ... Jag har exakt samma problem med SVT24 /Barnkanalen och Kunskapskanalen. Tänkte också att det skulle lösa sig snart. Har någon klagat hos dem som gör programguiden? Ingen lösning?

#29

Postad 08 mars 2010 - 10:49

gojan
  • gojan
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag installerade TV-Pack i helgen och då verkade det lösa sig. (Installerade sedan DVBLink och då blev ju allt annorlunda och även detta problem dök upp igen, tror jag)

Testa genom att följa denna länk
http://digiex.net/co...tion-guide.html

/Gojan

#30

Postad 09 mars 2010 - 09:42

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag installerade TV-Pack i helgen och då verkade det lösa sig. (Installerade sedan DVBLink och då blev ju allt annorlunda och även detta problem dök upp igen, tror jag)

Testa genom att följa denna länk
http://digiex.net/co...tion-guide.html

/Gojan


Har du sevice pack 1 eller 2. Läste mig till att man ska måste installera TV pack på med service pack 1 och sedan installera service pack 2. Verkar lite bökigt...

Jag har försökt att verka för en lösning på programguiden via thegreenbutton.com och mailat BDS som tillhandahåller tablåerna... Inget resultat såklart.

#31

Postad 09 mars 2010 - 10:21

gojan
  • gojan
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
SP1 och SP2 hade jag redan på innan jag installerade TV Pack.

/Gojan

#32

Postad 09 mars 2010 - 11:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

  • 7 392 inlägg
  • 0

Tycker Vista media center ser bra ut som det gör och jag har inte meckat nått med det. Har installerat CCCP och kan spela alla filer som jag prövat. Vad menar du med kanalloggor, vad har man dem till?


Det är väl kanske inte något helt nödvändigt men det snyggar upp tvguiden rätt rejält. Så här kan det se ut

#33

Postad 09 mars 2010 - 13:50

gurravasa
  • gurravasa
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

SP1 och SP2 hade jag redan på innan jag installerade TV Pack.

/Gojan


OK Jag ska göra ett försök att bara installera rakt in i på mitt SP2 så får vi se vad som händer. Systemåterställning är min bästa vän...

Det är väl kanske inte något helt nödvändigt men det snyggar upp tvguiden rätt rejält. Så här kan det se ut


Ja det var snyggt. Kanske inte så att jag uppgraderar til W7 bara för att få in dem, speciellt eftersom jag bara har 6 kanaler;)

#34

Postad 09 mars 2010 - 14:17

gojan
  • gojan
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Jag testade att bara installera själva TV-Pack filen
(http://digiex.net/at...08-kb953272.rar om du kör 32 bitars)

och inte allt det andra. Körde sedan Windows Update och tog hem den uppdateringen till TV-Packet som finns tillgänglig efter TV-Pack installationen. Verkar fungera bra än så länge :)

/Gojan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.