Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung LE-40M51BX med röda pricker i bilden.....

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 augusti 2006 - 18:33

Unregistered20acc57e
  • Unregistered20acc57e
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hallå...
Jag köpte en Samsung LE-40M51BX för ett tag sedan. Var kanonnöjd med den tills jag upptäckte att det ibland blir röda prickar på mörkare fält i bilden. det ser ut som myrornas krig alltså att prickarna inte är fasta utan flyttar på sig. Det här fenomenet uppträder när tv'n varit på en stund. Om man vid dessa tillfällen stänger av tv'n och väntar några sekunder innan man slår på den igen så försvinner dom röda prickarna igen. Det är samma fenomen oavsett vilken ingång jag använder, scart,hdmi eller tunern. Nån som har varit med om liknanade fenomen???

#2

Postad 16 augusti 2006 - 09:31

Maltman
  • Maltman
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Hallå...
Jag köpte en Samsung LE-40M51BX för ett tag sedan. Var kanonnöjd med den tills jag upptäckte att det ibland blir röda prickar på mörkare fält i bilden. det ser ut som myrornas krig alltså att prickarna inte är fasta utan flyttar på sig. Det här fenomenet uppträder när tv'n varit på en stund. Om man vid dessa tillfällen stänger av tv'n och väntar några sekunder innan man slår på den igen så försvinner dom röda prickarna igen. Det är samma fenomen oavsett vilken ingång jag använder, scart,hdmi eller tunern. Nån som har varit med om liknanade fenomen???

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp...
Har samma på min 32:a, lämnade den till service där dom bytte LVDS kabeln, men efter ett tag kom det tillbaka....!!
Har pratat med servicekillen och han sa att det måste vara kretskortet, så nu skall den in igen...trist
Vad jag förstår så är vi inte ensamma om detta problem, man förstår ju inte hur komponenterna kan vara så bristfälliga i en ny produkt....
Var köpte du din? :)

#3

Postad 16 augusti 2006 - 12:23

Unregistered20acc57e
  • Unregistered20acc57e
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Då är man ju inte ensam iallafall.....Jag köpte min på Power i Sundsvall.
Är det samma för dej att det är lite olika, ibland tar det ganska lång tid innan prickarna uppträder och ibland kommer det ganska snabbt.

#4

Postad 25 januari 2007 - 12:19

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem med min Q7H:a! Läs mer här:
https://www.minhembi...=0#entry1282070

och här:
https://www.minhembi...120&searchtime=
(inlägg #136)

Jäkligt irriterande faktiskt (även om problemet inte uppstår speciellt ofta). Ska rapportera detta till service idag!

Redigerat av ajzman, 25 januari 2007 - 12:20.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.