Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple Tv (Gen 2)

947 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 27 juni 2011 - 18:30

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Testade igen bara för att vara helt säker, då det var ett par veckor sen jag senast använde atv2

film1:720p mkv med dts ljud - spelar utan problem!
film 2 1080p mkv med dd ljud- spelar utan problem!

Så testa att göra om din jailbreak och installera om senaste xbmc...

japp jag ska testa det.. minns du vad du använde för jailbreak?

#302

Postad 27 juni 2011 - 18:33

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Vilken JB ska man använda? Vart ska man köpa den ifrån? Vad kommer det mer för roligt i nya iOS?

#303

Postad 27 juni 2011 - 22:08

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Vilken JB ska man använda? Vart ska man köpa den ifrån? Vad kommer det mer för roligt i nya iOS?

Vet inte vilken jailbreak som är bäst, jag använde sn0wbreeze men har problem med xbmc som andra inte verkar ha här, vet inte om de jailbreakat med något annat?
Jag köpte på netonnet, kostade dryg en tusenlapp..

#304

Postad 28 juni 2011 - 16:44

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Vet inte vilken jailbreak som är bäst, jag använde sn0wbreeze men har problem med xbmc som andra inte verkar ha här, vet inte om de jailbreakat med något annat?
Jag köpte på netonnet, kostade dryg en tusenlapp..

Seasonpass funka fint för mig :)

#305

Postad 04 juli 2011 - 22:19

dred
  • dred
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Har varit sugen på en ATV2 länge nu men sist så blev det en Mac mini med XBMC för att lösa mitt HTPC till den vanliga tvn. Nu när vi ska flytta så skulle jag behöva en smart lösning för att få tillgång till XBMC till kökstvn också och genast började jag klura på ATV2.

Så lite uppdatering till en som inte hängt med de sista månaderna i nyheterna om XBMC för ATV2.
- Funkar XBMC utan problem? Vet att det var lite strul i början.
- Kan jag installera pluginsen i XBMC som det ska? Är mest ute efter SVTplay för ungarnas skull.
- Går det bra att spela upp film trådlöst via en NAS? Kör via en Apple Extreme som kommer att stå 15 m ifrån ATV, kör vanlig .iso kopia av mina DVD-filmer.
- Är det mycket strul med uppdateringarna och JB?

#306

Postad 05 juli 2011 - 19:23

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
lighttpd på Apple TV2, någon som testat och vet hur det fungerar? Är ganska grön på detta med serverprylar men skulle vara kul om man fick upp en hemsida eller dylikt :)

Fattar inte varför alla kör XBMC på AT2? Är det ingen som kör Plex tycker iaf att det funkar grymt bra, har jag missat något?

Redigerat av Unregistered291b229b, 05 juli 2011 - 19:26.


#307

Postad 05 juli 2011 - 19:44

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Plex kräver en serverprogramvara (plex media server ?) om jag förstått saken rätt, detta gör att denna lösningen går bort för min del.

#308

Postad 05 juli 2011 - 20:56

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0

Plex kräver en serverprogramvara (plex media server ?) om jag förstått saken rätt, detta gör att denna lösningen går bort för min del.


Ja det är sant. Men XBMC spelar ju även upp materialet från datorn vilket gör att den måste vara på, så det spelar väl ingen roll om man kör plex eller XBMC? Det skulle vara om man använder NAS det skulle vara användbart då?

#309

Postad 05 juli 2011 - 21:01

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Ja det är sant. Men XBMC spelar ju även upp materialet från datorn vilket gör att den måste vara på, så det spelar väl ingen roll om man kör plex eller XBMC? Det skulle vara om man använder NAS det skulle vara användbart då?

Nej då spelar det ingen roll, vet inte om plex eller xbmc är bättre än den andra..
Jag har en nas o en whs med material på så därför gälda jag xbmc annars är nog plex bra.

#310

Postad 05 juli 2011 - 22:55

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Plex kräver en serverprogramvara (plex media server ?) om jag förstått saken rätt, detta gör att denna lösningen går bort för min del.


Plex kan inte spela upp direkt från en NAS, vilket XBMC kan. Längtar tills det kommer prisvärda NAS:ar som har PMS inbyggt :)

#311

Postad 06 juli 2011 - 21:06

Unregisteredd2d2ea98
  • Unregisteredd2d2ea98
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ingen aning om mina erfarenheter bidrar till er andra, jag får väl hoppas.

För er som inte orkar läsa allt nedan så kommer tipsen i korthet här:

0. Testa ATV2 i din TV/nätverk så att den fungerar. Att den får IP-adress, youtube-fungerar.
1. När du jailbreakar så måste du använda en micro-USB-kabel. Se till att använda en "ensam" USB-port på din dator, d v s den delas inte med några andra enheter på samma "hub".
2. Se till att du har en ipsw-fil som är verifierad.
3. Ha minimalt med andra program igång medan jailbreakandet utförs.
4. De versioner av program som jag använder är:
Win7 64b SP1
iTunes 10.3.1.55
Den ipsw som jag breakade med var: 4.3 (4.2.2) Durango 8F305.
Seas0npass jailbreak-program vilket återfinns på http://files.firecor...s0nPass-win.zip. Kom ihåg att välja den hemladdade ipsw-filen genom att hålla ned Shift och Vänsterklicka så du kan peka på den fil som ligger på din dator. Utan att hålla ned Shift så kommer programmet att hämta hem ipsw-filen över nätet och det misslyckades jag med varenda gång.


Följ instruktionerna på:
http://www.appletvha...ass-untethered/

Då borde det fungera även för dig.

Längre story:

Jag har nu jailbreakat 4 st olika ATV2. Jag kan garantera att det inte har gått smidigt, i alla fall inte till en början.
Jag har i huvudsak Windows-maskiner på mitt lokala LAN men använder iPad1 och iPhone så jag tyckte att det skulle bli ett intressant projekt att införskaffa en ATV2 och se om den skulle kunna ersätta min nuvarande HTPC som kör Win7+XBMC (och även XBMC Live via USB-sticka). Jag använder en WinXP-server som agerar fil-lagrare.
Mitt huvudsakliga användningsområde för HTPC:n är och har varit att streama video-filer (Film&TV) som andrahandsaktivitet har det varit musik i form av Spotify eller Grooveshark.

Åter till mitt jailbreakande. Jag fick min privatimporterade ATV2 för nån vecka sen och innan jag ens provade den så försökte jag jailbreaka den. Det gick inte alls. Försökte med Seas0npass och Sn0wbreeze. Fick hela tiden fel på nedladdningen av ipsw-filen. Efter en del påläsning så visade det sig att jag var inte ensam. Det bästa var att hitta ipsw-filen på annat håll och verifiera checksumman. Det gjorde jag med programmet Marxio-FCV och webbsidan http://theiphonewiki...d_generation.29
Programmet finns på: http://www.marxio-to.../Marxio FCV.exe

Med verifierad checksumma så var jag i alla fall säker på att det inte var felkällan. Min första ATV2 som jag JB:ade var "min egen".

Men innan jag fortsatte med att Jailbrejka så såg jag till att den fungerade "native". Det kan jag rekommendera till er andra. Koppla in den och kolla att allt fungerar som det ska, youtube, nätverket m.m. Jag vet inte om Jailbreak går att köra innan den har körts igång första gången heller. Mina efterföljande ATV2 som jag hjälpt kamrater med har jag verifierat först och ingen av dessa har jäklats med mig när jag jailbreakat.

Tillbaka till min första JB. Jag är helt övertygad (men inte helt säker förstås) om att den dator (en laptop) som jag använder för jailbrejk inte levererar tillräckligt med ström från vissa USB-portar. Efter många försök med olika portar så använder jag en port som är ensam i sin "hub", d v s inga andra enheter inkopplade via de närmaste USB-portarna.

Sn0wbreeze upplevde jag stora problem med (jailbreak slutfördes aldrig via iTunes) och var tvungen att använda Seas0npass istället. Den är inte lika instruerande men den fungerar! När ni hittat den ipsw som ni ska använda med Seas0npass, kom då ihåg att i programmet hålla ned Shift och Vänsterklicka så ni kan välja den hemladdade ipsw-filen på din dator. Låt datorn arbeta i ensamhet och gör inte en massa andra saker samtidigt. Själva processen tar ett antal minuter så stressa inte upp dig i onödan.

Men hur nöjd är jag då med denna som alternativ till HTPC?
På en skala så ger jag ATV2 5 av 5 brödrostar. Helst med tanke på vad man får för pengarna, en billig och l-i-t-e-n mediaspelare som klarar av alla mina behov.
Visst, det finns ingen (för mig i alla fall) större anledning att använda en ATV2 om den inte jailbreakas och installerar XBMC på den. För mig fungerar 720p/1080p-mkv-filer bra. Det enda som jag kan uppleva är ett initialt "hack" när filmen laddas men det släpper efter någon sekund. Detsamma inträffar även vid uppspelning av DVD-ISO/IMG-filer.
Efter installationen av XBMC så kan jag rekommendera Icefilms-add-on. Där finns det mycket intressant.

Redigerat av Unregisteredd2d2ea98, 06 juli 2011 - 22:18.


#312

Postad 06 juli 2011 - 21:46

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Nice guide. En fråga bara ska man uppdatera till senaste versionen innan man jailbreakar? Ska hämta ut min från posten imorn.

#313

Postad 06 juli 2011 - 22:10

Unregisteredd2d2ea98
  • Unregisteredd2d2ea98
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Nice guide. En fråga bara ska man uppdatera till senaste versionen innan man jailbreakar? Ska hämta ut min från posten imorn.

Inte nödvändigt, av de 4 st jag gjort det så gjorde jag det på de tre första men den senaste glömde jag att göra det men det fungerade ändå.

Men om du gör det så borde du koppla in den i TV:n efter du uppdaterat den innan du JB:ar den. Men för att köra med hängslen och livrem så kan det vara värt att uppdatera den med samma ipsw som du kommer att jailbrejka den med innan du JB:ar.

För övrigt så kan jag meddela att jag använt samma fjärr till alla ATV2. Jag trodde först att de var unikt ihop-parade. Men det gick alldeles utmärkt.

Redigerat av Unregisteredd2d2ea98, 06 juli 2011 - 22:10.


#314

Postad 06 juli 2011 - 23:22

johda
  • johda
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Tack Forc3 för mycket bra info !!
Ska jailbreaka om min snart o ska då följa din guide.

#315

Postad 07 juli 2011 - 11:56

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Gick lysande att jailbreaka med seas0npass. Lät programmet ladda ner mjukvaran, inga problem. Den enda missen jag gjorde var att ladda orginal uppdateringen i stället för den modieferade. Men det vara bara att köra igen. Har testat att lägga in xbmc. Men får inget ljud. Har även testat med en nightly built ingen succe där heller. Tycker det är lite slött om man jämför med atv 1.

#316

Postad 07 juli 2011 - 13:19

Unregisteredd2d2ea98
  • Unregisteredd2d2ea98
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Gick lysande att jailbreaka med seas0npass. Lät programmet ladda ner mjukvaran, inga problem. Den enda missen jag gjorde var att ladda orginal uppdateringen i stället för den modieferade. Men det vara bara att köra igen. Har testat att lägga in xbmc. Men får inget ljud. Har även testat med en nightly built ingen succe där heller. Tycker det är lite slött om man jämför med atv 1.


Lade du in XBMC via NitoTV eller via SSH? Jag har kört båda varianterna och det har fungerat bra båda vägarna. Inga problem med ljud för mig vare sig via HDMI eller optisk kabel. Dock kör jag optisk som main-ljud nu.

Jag förutsätter att du har testat lite olika inställningar under System-System-Audio Output för att se om det fungerar.

Mina settings under Audio Output är:
Audio Output: Optical/Coax
Speaker configuration: 5.1
Boost volume level on downmix: On
Dolby Digital AC3 capable receiver: Off (har provat med On men då får jag bara brus)
DTS capable receiver: Off (har provat med On men då får jag bara brus)
Audio Output Device: Default Output Device

#317

Postad 07 juli 2011 - 18:45

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
La in det genom NitoTV. Ändrade till 16-bit ljud i apple tvns meny o vips gick det igång. Är tydligen nån bugg. Men kan då köra med . Dolby Digital AC3 o DTS. Trodde denna maskin skulle klara 1080p i menyn som första gjorde. Eftersom jag kan då köra pixelmappat lite besviken på det. Kör optiskt.

#318

Postad 13 juli 2011 - 04:58

McLintoc
  • McLintoc
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
FYI

Apple TV (gen 2) har från början redan inbyggt bluetooth-stöd, vilket förmodligen kommer att vara tillgängligt för gemene man när uppdateringen till iOS 5 släpps. Detta möjliggör stöd för tangentbord, och kanske anslutning till iPhone, iPod och iPad via bluetooth om man nu har glädje utav det. Låter riktigt lockande att skaffa en nu :)

Källa: http://9to5mac.com/2...e-door-to-apps/

#319

Postad 16 juli 2011 - 22:41

Unregistered1918
  • Unregistered1918
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
vad är egentligen skillnaden mellan en apple tv och en htpc (pc/mac mini)

apple tv har ingen optisk läsare vilket är lite drygt om någon har köpt en film och vill att barnen ska kunna se den direkt. det är riktigt negativt tycker jag. sen att man använder dvd 0.0009% av gångerna men men...

en NAS måste jag fixa... sen kan atv strömma filmer från den och allt detta för under 1000spänn!! :) grymt

om jag köper en atv2. den versionen av ios som följer med går att jailbreak?

Redigerat av Unregistered1918, 17 juli 2011 - 00:21.


#320

Postad 17 juli 2011 - 21:51

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Nu verkar den här tråden helt gått över till att handla om jailbreak. Vilket i och försig är fullt förståeligt då de som skaffar en Apple TV 2 idag är lite hardcore early adopters som inte har något emot att gotta ner sig i installationer och alternativa lösningar.

Men för att balansera upp tråden lite vill jag bara säga att jag har köpt en Apple TV, har inte jailbreakat och är supernöjd. Jag har dock skaffat amerikanskt iTunes-konto för att kunna hyra tv-serier och filmer, men det tog max 2 minuter.

Inget ont om jailbreak, men det intresserar inte mig. Jag tycker den är grym som den är.

Mitt lilla bidrag till tråden bara.

#321

Postad 17 juli 2011 - 22:00

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Nu verkar den här tråden helt gått över till att handla om jailbreak. Vilket i och försig är fullt förståeligt då de som skaffar en Apple TV 2 idag är lite hardcore early adopters som inte har något emot att gotta ner sig i installationer och alternativa lösningar.

Men för att balansera upp tråden lite vill jag bara säga att jag har köpt en Apple TV, har inte jailbreakat och är supernöjd. Jag har dock skaffat amerikanskt iTunes-konto för att kunna hyra tv-serier och filmer, men det tog max 2 minuter.

Inget ont om jailbreak, men det intresserar inte mig. Jag tycker den är grym som den är.

Mitt lilla bidrag till tråden bara.


+1

Airplay va enda anledningen jag köpte min ATV 2, min boxee tar hand om mina filmer och serier...

#322

Postad 18 juli 2011 - 17:16

Falcon77
  • Falcon77
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0

+1

Airplay va enda anledningen jag köpte min ATV 2, min boxee tar hand om mina filmer och serier...


Ja, AirPlay är suveränt. Med min iPad eller iPhone och med hjälp av appen AirVideo (22 kr) får jag alla filmer jag har på datan direkt till TV:n. Utan sladdar eller krånglig jailbreak.

Redigerat av Falcon77, 18 juli 2011 - 17:17.


#323

Postad 18 juli 2011 - 19:48

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

  • 138 inlägg
  • 0
Nån som kan tala om för mig hur man får hela databasen (film info och omslag) att det sparas på NASen istället för på atv2 i xbmc. Jag har skapat en advancedsettings.xml och lagt in

<advancedsettings>
<pathsubstitution>
<substitute>
<from>special://Thumbnails/</from>
<to>smb://somecomputer/folder/etc/Thumbnails/</to>
</substitute>
</pathsubstitution>
</advancedsettings>

http://forum.xbmc.or...103&postcount=2

När jag lägger in det på atv2 så blir xbmc superslött och jag får inte upp några filmomslag. Detta kanske hör hemma lite mer i xbmc delen på forumet men det verkar bara som atv2 kan använda detta.

Hmm var visst tvungen att knappa in NASens ip adress och var allt skulle ligga.

Redigerat av Evil Nicke, 19 juli 2011 - 18:00.


#324

Postad 19 juli 2011 - 10:27

NTM
  • NTM
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Forc3: Det går utmärkt att ladda ner ipsw filen genom seasonpass. Det var bara Apples servar som låg nere några dagar.

Har själv en ATV2 som jag kör XBMC på och måste säga att jag är super nöjd. Har precis köpt en till mor och far så de lätt kan kolla på SVTPlay på TVn. Gällande XBMC så fungerar det otroligt bra med tanke på att porten till IOS bara har funnits i ungefär 6 månader.
Plugin som YouTube, SVTPlay och IceFilms fungerar utmärkt.

Jag kan även rekommendera den senaste nightly build då den ökar hastigheten i gränssnittet från 30-32 FPS till runt 45 FPS, vilket gör att det flyter på betydligt bättre. Jag hade även problem med att vissa 720p filmer i h.264 med ovanligt hög bitrate kraschade xbmc med senaste vanliga men fungerar utmärkt i senaste nightly :)

#325

Postad 19 juli 2011 - 14:33

Unregistered1918
  • Unregistered1918
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
jag kom precis fram till att jag ska ha 2st apple tv hemma, en för barnen och en på nedervåningen :) kommer bli hur bra som helst de här!

#326

Postad 20 juli 2011 - 13:05

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Det är väl tyvärr fortfarsnde så att atv2 inte klarar av att spela upp filmer i 24 Hz, utan konverterar upp allt till 50/60 Hz? Som mediaspelare får därför atv2 1,5 brödrostar av 5. Dessvärre så verkar det bero på en bugg i hårdvaran då problemet är känt av Apple, men lämnas oåtgärdat (enligt deras supportsite).

#327

Postad 20 juli 2011 - 23:17

migge1
  • migge1
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Forc3: Det går utmärkt att ladda ner ipsw filen genom seasonpass. Det var bara Apples servar som låg nere några dagar.

Har själv en ATV2 som jag kör XBMC på och måste säga att jag är super nöjd. Har precis köpt en till mor och far så de lätt kan kolla på SVTPlay på TVn. Gällande XBMC så fungerar det otroligt bra med tanke på att porten till IOS bara har funnits i ungefär 6 månader.
Plugin som YouTube, SVTPlay och IceFilms fungerar utmärkt.

Jag kan även rekommendera den senaste nightly build då den ökar hastigheten i gränssnittet från 30-32 FPS till runt 45 FPS, vilket gör att det flyter på betydligt bättre. Jag hade även problem med att vissa 720p filmer i h.264 med ovanligt hög bitrate kraschade xbmc med senaste vanliga men fungerar utmärkt i senaste nightly ;)


hej!
skulle du vilja förklara detta lite mer! senaste nightly build
mvh

#328

Postad 21 juli 2011 - 15:26

NTM
  • NTM
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Senaste Nightly Build är den absolut senaste versionen, det finns risk att den inte fungerar som den ska eller har buggar som inte finns i den vanliga stable builden, dvs den som installeras genom NitoTV. Men det finns även nya funktioner och buggfixar som kan göra det intressant att köra nightly.

För att installera Nightly builden så SSH in till er ATV2.
Ladda ner senaste install filen: wget http://xbmc.hadm.net/latest_atv2.deb
Installera den: dpkg -i latest_atv2.deb
Sen kan ni ta bort install filen: rm latest_atv2.deb

För att gå tillbaka till stable builden så installera bara om XBMC från NitoTV menyn.
För mer läsning om nightly builden så gå in på: http://forum.xbmc.or...ead.php?t=97246

Fanns även en version med AudioEngine inlagt uppe innan men den togs ner pga att det var någon allvarlig bugg i den. Lite synd, det var skoj med ljud inne i XBMC gränssnittet och fungerande musikuppspelning utan att behöva editera filer ;)

#329

Postad 21 juli 2011 - 16:07

migge1
  • migge1
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

Senaste Nightly Build är den absolut senaste versionen, det finns risk att den inte fungerar som den ska eller har buggar som inte finns i den vanliga stable builden, dvs den som installeras genom NitoTV. Men det finns även nya funktioner och buggfixar som kan göra det intressant att köra nightly.

För att installera Nightly builden så SSH in till er ATV2.
Ladda ner senaste install filen: wget http://xbmc.hadm.net/latest_atv2.deb
Installera den: dpkg -i latest_atv2.deb
Sen kan ni ta bort install filen: rm latest_atv2.deb

För att gå tillbaka till stable builden så installera bara om XBMC från NitoTV menyn.
För mer läsning om nightly builden så gå in på: http://forum.xbmc.or...ead.php?t=97246

Fanns även en version med AudioEngine inlagt uppe innan men den togs ner pga att det var någon allvarlig bugg i den. Lite synd, det var skoj med ljud inne i XBMC gränssnittet och fungerande musikuppspelning utan att behöva editera filer ;)


tack!
blir att testa det en rengnig dag då:D

#330

Postad 21 juli 2011 - 18:33

Dr_Moreau
  • Dr_Moreau
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det är väl tyvärr fortfarsnde så att atv2 inte klarar av att spela upp filmer i 24 Hz, utan konverterar upp allt till 50/60 Hz? Som mediaspelare får därför atv2 1,5 brödrostar av 5. Dessvärre så verkar det bero på en bugg i hårdvaran då problemet är känt av Apple, men lämnas oåtgärdat (enligt deras supportsite).


Vad innebär det? Jag kan noll om filformat, vet bara att jag ofta ser på film i 720p men även DVD-rip, hur vet jag vilken Hz filen är i? Går det att konvertera?
En annan fråga, hur skaffar man amerikanskt I-tunes konto? Funkar det bra?

#331

Postad 25 juli 2011 - 08:44

Unregisteredd15a8e53
  • Unregisteredd15a8e53
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Plex kan inte spela upp direkt från en NAS, vilket XBMC kan. Längtar tills det kommer prisvärda NAS:ar som har PMS inbyggt :)


Beror lite på vad du menar med "direkt från en NAS".
Det enda du behöver göra för att spela upp ifrån en Readynas Pro, som jag själv har, är att installera Plex på Readynasen först. B)

#332

Postad 25 juli 2011 - 10:11

nullebulle
  • nullebulle
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
lite O/T men jag undrar om man måste ha en äpple dator för att utnyttja apple tv eller
räcker det med en windows burk för att jailbreaka och få in xbmc ?

#333

Postad 25 juli 2011 - 12:15

NTM
  • NTM
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
nullebulle: Det fungerar utmärkt att använda sig utav en Windows dator för att jailbreaka en Apple TV. Finns ett flertal jailbreak program som fungerar på Windows.

#334

Postad 26 juli 2011 - 09:46

nullebulle
  • nullebulle
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
skulle den duga som ersättare istället för en fullvärdig HTPC om man bara vill kolla film från en NAS ?

#335

Postad 26 juli 2011 - 10:05

andersalbinsson
  • andersalbinsson
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Vilka svenska play kanaler kan jag se med ATV2, idag?

#336

Postad 26 juli 2011 - 14:37

Unregistered1918
  • Unregistered1918
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

skulle den duga som ersättare istället för en fullvärdig HTPC om man bara vill kolla film från en NAS ?

vad jag läst och hört om denna produkt så fungerar den skitbra med jusst de nu nämner. titta på media från en NAS, men då måste du ha jailbrakat den och tryckt in tex. XBMC.

jag ska införskaffa mig 2st sådana här och använda mot 1 NAS så barnen kan titta på sitt :)

#337

Postad 26 juli 2011 - 18:58

nullebulle
  • nullebulle
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
nu e den inköpt men jag får inte till det jailbraket
testat greenpois0n allt verkar OK men när jag kopplar den till TVn så är den fortfarande original

#338

Postad 27 juli 2011 - 10:08

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 943 inlägg
  • 0
Kolla Iclarified

#339

Postad 27 juli 2011 - 15:32

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hej!

JAg ahde tänkt köpa en AppleTV men undrar lite vad jag egentligen kan göra med den.
Jag har en iPhone 4 och en iPad2. Det jag skulle vilja göra är att streama det jag gör med min iPad t.ex. till min TV.

Exempel: Jag vill surfa med iPaden och vill se det på tvn, går det?

Funkar det att sitta och visa upp bilder och videor från sin iPad?

Funkar det att streama filmer och bilder från datorn (PC, Windows)?

Det skulle vara jättekul om någon snäll själ kunde skriva upp lite bra saker som finns att göra med AppleTVn :)

Tack på förhand!

#340

Postad 27 juli 2011 - 23:25

NTM
  • NTM
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
andersalbinsson: De som det finns plugin till. SVTPlay fungerar utmärkt likaså Viasats kanaler.

nullebulle: Har du verkligen fått in den i DFU läge då? Själv körde jag Seasonpass för att jailbreaka min men testade även greenpois0n innan det och det fungerade.

iCanHazPS3: ATV2 stödjer airplay. Jag har själv ingen iPad eller liknande så vet inte exakt vad man kan streama med airplay men vet iaf att videos etc kan streamas direkt från iPhone eller iPad. Från dator och liknande är inga problem, speciellt inte om man installerar XBMC på den. Med XBMC installerat kan man göra nästan allt som går att göra i XBMC i form av plugins etc.
Streama allt som finns på webben på ett smidigt sätt t.ex.

#341

Postad 28 juli 2011 - 16:19

nullebulle
  • nullebulle
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
jodå nu har jag fått till det , även intallerat XBMC

#342

Postad 30 juli 2011 - 21:58

Unregistered392f8df4
  • Unregistered392f8df4
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
@NTM

Så kan man alltså spela upp filmer som är lagrade på iPhonen/iPaden/Datorn alltså inte bara via Youtube?

Jag ber om ursäkt om jag är jobbig, vill bara vara övertydlig så jag inte kastar 1000kr på något jag inte behöver :)

Tack på förhand!

#343

Postad 31 juli 2011 - 08:59

nullebulle
  • nullebulle
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
streama filmer och bilder från datorn (PC, Windows) inga problem
själv har jag ingen iphone eller ipad men jag har testat att streama mot min nas (Readynas duo)
filmer som min htpc inte fixar rullar galant på i AppleTVn
en kul liten sak

#344

Postad 01 augusti 2011 - 07:22

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Ohhh va trött jag är på denna lilla skitburk

Har testat från följande 2 burkar:
Vista 64
Windows 7
MacOS

Testat mot 3 olika skärmar

Version enl Aboutrutan: 4.2.1 (jag tolkar flera forum som att jag har 4.3.1 i verkligheten)

Jag kan tycka att greenpoison verkar mest lovande... jag lyckas för det mesta få success.
När jag sedan byter ut usb:en mot hdmi får jag ingen bild så att jag kan välja att injekta ngt..
Rycker jag strömkabeln och bootar om så ser den ut som default igen.. dvs obreakad.

Har även testa följande:
Nergradera till "riktig" 4.2.1, itunes klagar att min device inte är eligible for this build. Provat på samtliga 3 burkar.
Greenpoison på alla 3 burkar.
pwntools på mac, itunes vill inte lägga in den custom fw som skapas
seasonpass på mac, itunes vill inte lägga fw
Har även kollat att den fejkade apple-hosten inte ligger i host-filen.

No luck..

Redigerat av snav, 01 augusti 2011 - 07:33.


#345

Postad 01 augusti 2011 - 08:34

nullebulle
  • nullebulle
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
jag hade oxå problem
löste det med uppdatera den och kör med snowbreaze,,
funkade direkt i win 7

Redigerat av nullebulle, 01 augusti 2011 - 08:35.


#346

Postad 01 augusti 2011 - 11:03

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
uppdatera den... menar du uppdatera till senaste firmware via iTunes?
Funkar det att köra hd-mtrl via t.ex. xbmc sedan?

#347

Postad 01 augusti 2011 - 12:13

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
körde in 4.2.2 istället o då funkade det

#348

Postad 01 augusti 2011 - 19:06

chris1a
  • chris1a
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
En jailbreakad apple tv 2 med XBMC, fungerar den ungeför like smidigt som dom gamla xboxarna gjorde (spelade upp alla format, rar filer, leta efter undertexter istället för att döpa dom likadant, justera röst sync och även text sync. Med mera med mera.

#349

Postad 03 augusti 2011 - 12:54

rollo
  • rollo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Köpte min häromdagen och har fått på XBMC och det funkar bättre än väntat. Bra bild & ljud, samt enkelt att använda.

Har dock problem med att streama stora filer till den via mitt närverk, vet inte om det är mitt trådlösa nät, D-Link DIR-855, tror mest på detta, eftersom jag tappar kopplingen på min bärbara också.

Är det någon annan som haft liknande problem med D-Links DIR routrar?


rollo

#350

Postad 03 augusti 2011 - 22:54

chris1a
  • chris1a
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Köpte min häromdagen och har fått på XBMC och det funkar bättre än väntat. Bra bild & ljud, samt enkelt att använda.

Har dock problem med att streama stora filer till den via mitt närverk, vet inte om det är mitt trådlösa nät, D-Link DIR-855, tror mest på detta, eftersom jag tappar kopplingen på min bärbara också.

Är det någon annan som haft liknande problem med D-Links DIR routrar?


rollo


Rollo: Jailbreak du med en windows pc? (windows xp här). Gick det smidigt?

Och förövrigt så måste man väl aktovera den med ett amerikansk iTunes konot till att börja med? Är lite noob ang apple tv. Några bra guider till hans någon hjälpsam själ. :P


Edit stavfel gallore

Redigerat av chris1a, 03 augusti 2011 - 22:59.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.