Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nordost Blue Heaven LS

80 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 08 januari 2012 - 23:03

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Många utav dessa "Akademiker" och "Vetenskapsmän" läser ofta väldigt mkt text på papper, men lyssnar inte på mycket musik genom olika komponeneter, bevisligen inte med olika kablar iaf och skaffar sig en virtuell upplevelse.

Detta, plus att många utav dom helt sonika verkar lida av dålig hörsel, gör det svårt för dom att förstå kablars påverkan/färgning på själva slutljudet i ett visst system.

Mkt mer än så är bara dumt att skriva gällande detta ämne.. det räcker att lita på sig själv, sin hörsel, och sina egna analyseringar av olika hifi-komponenter som tex kablar, för det är ju bara ytterst befängt att lyssna på ett par personers påståenden som dom har fått ifrån att läsa text på ett papper, istället för att aktivt testat och lyssnat. (Detta försår nog dom flesta här bland oss)

Och grattis till dig trådskaparen till att du har hittat en USB-kabel som ljudmässigt låter och fungerar bra i ditt ljudsystem.

Mvh

Michael :)

Redigerat av dallan1981, 08 januari 2012 - 23:09.


#52

Postad 08 januari 2012 - 23:11

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Jag är väl medveten om det forumet.
Konstigt att det är med en så simpel och bandbreddmässigt liten signal som hifi ljud som ständigt får dessa kablar att sluta fungera som de skall, när dom dag ut och dag in fungerar utan ett enda problem med klart mer krävande signaler.
Blindtest säger jag :)





Nu blev det kanske lite OT med mina inlägg eftersom dom kom att handla om DA-omvandlare och diverse annat. Jag tror dock inte att TS bryr sig om det eftersom han tycks ha lämnat diskussionen men det gör kanske att mina inlägg blev svårtolkade.

Jag har sett att det inte är särskilt ovanligt att du rekommenderar blindtest :) men det problem som jag beskrev i mitt första inlägg ”Ground loop” (kallas jordsling på svenska) är av sådan karaktär att man inte behöver göra någon blindtest för att verifiera om problemet finns eller inte. Brumljudet ligger på en 50/60 hz och hörs tydligas då man skruvar upp volymen utan att ha någon signal till förstärkaren.

Du hittar en hygglig beskrivning av fenomenet på följande sida.
http://en.wikipedia....p_(electricity)

Det är ganska vanligt att man får en ”jordsling” när man kopplar in en antennkabel till TV eller förstärkare. Om problemet går att härleda till antennkabel så är det ganska lätt att lösa. Man köper en galvanisk avskiljare på Kjell och Company för ca 100 kr sedan är problemet löst.

Om det däremot är så att man får en ”jordslinga” då man kopplar in en HDMI kabel så är det betydligt knepigare att lösa. Om man behöver gå så pass nära högtalarna som 0,5 m. för att höra ljudet så ser jag inte att det är något problem men om man hör ljudet ifrån sin lyssningsplats är det värre. Det finns ingen galvanisk avskiljare för HDMI att köpa. Jag hörde brumljudet från ca 4 meters håll och när jag tittade på TV kvällstid med låg volym så trängde brumljudet fram. Jag la ner en hel del tid på att försöka hitta en lösning men jag insåg att jag skulle bli tvungen att göra förändringar i hur TV, dator och förstärkare fick sin jord så jag gav jag upp och sålde min hemmabioförstärkare. (till saken hör att hembioförstärkaren hade ojordat nätaggregat)

Den som kan konstruerar en galvanisk avskiljare för HDMI och USB skulle nog bli rik ;)

Redigerat av Arngrim, 08 januari 2012 - 23:15.


#53

Postad 08 januari 2012 - 23:23

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

Många utav dessa "Akademiker" och "Vetenskapsmän" läser ofta väldigt mkt text på papper, men lyssnar inte på mycket musik ...


Musik är endast något som krävs för att kunna mäta anläggningen :P

#54

Postad 08 januari 2012 - 23:28

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

Musik är endast något som krävs för att kunna mäta anläggningen :P


Eftersom du inte förstår, så ska jag förtydliga för dig: "Teoretiker gentemot dom som Praktiserar".

Och varför citera en en mening som inte är i sin fulla längd, utan du valde att klippa bort sammanhanget.


Vad var ditt mål med detta?

#55

Postad 08 januari 2012 - 23:33

Arngrim
  • Arngrim
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0
Ledsen, det var ett skämt.
Jag förstod andemeningen i ditt inlägg.

#56

Postad 08 januari 2012 - 23:52

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

  • 930 inlägg
  • 0

Ledsen, det var ett skämt.
Jag förstod andemeningen i ditt inlägg.


Jag tror bara han är lite "het" idag, det provoceras ganska mkt i denna tråden. :)

#57

Postad 09 januari 2012 - 00:28

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

Jag tror bara han är lite "het" idag, det provoceras ganska mkt i denna tråden. :)

dallan är alltid het. Särskilt nu efter sin solsemester :P

#58

Postad 09 januari 2012 - 00:49

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

Många utav dessa "Akademiker" och "Vetenskapsmän" läser ofta väldigt mkt text på papper, men lyssnar inte på mycket musik genom olika komponeneter, bevisligen inte med olika kablar iaf och skaffar sig en virtuell upplevelse.

Varför påstår du massa saker du inte har någon som helst aning om? Tror nog rätt många har klart djupare kunskap och erfarenhet av olika komponenter än du.


Detta, plus att många utav dom helt sonika verkar lida av dålig hörsel, gör det svårt för dom att förstå kablars påverkan/färgning på själva slutljudet i ett visst system.

Möjligt, men om vi utgår från ett logiskt resonemang så verkar det inte vara så. Iaf inte generellt. Eftersom den empiri som finns talar sitt tydliga språk så vill jag nog hävda att "kabelskeptiker" inte lider av dålig hörsel, utan snarare att de inte lika lätt inbillar sig saker. :)

#59

Postad 09 januari 2012 - 02:01

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

Varför påstår du massa saker du inte har någon som helst aning om? Tror nog rätt många har klart djupare kunskap och erfarenhet av olika komponenter än du.



Möjligt, men om vi utgår från ett logiskt resonemang så verkar det inte vara så. Iaf inte generellt. Eftersom den empiri som finns talar sitt tydliga språk så vill jag nog hävda att "kabelskeptiker" inte lider av dålig hörsel, utan snarare att de inte lika lätt inbillar sig saker. :)


Det är inte jag som påstår saker, det är ju du som påstår saker som du inte har en endaste aning om, du har ju inte ägt eller testat en enda kabel av dom vi diskuterat här eller i andra trådar, så tänk dig för lite innan du skriver.

Jasså du tror att "rätt många" har djupare kunskap och mer erfarenhet än mig gällande olika HiFi-kablars hörbara påverkan i ett ljudsystem, hehe det har vi ju redan märkt att så inte är fallet.

Men sen att ngn är mer teoretiskt kunnig än mig, tvivlar jag inte på, men det är som sagt inte alls det kablars hörbara påverkan i ett ljudsystem handlar om, det spelar ingen roll hur mkt du läser ur en bok, i det faktiska vardagsrummet eller i det dedikerade lyssningsrummet är där det sker/händer! (ej i böckerna)


Mvh Kabelkramarn :)

#60

Postad 09 januari 2012 - 03:09

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

Det är inte jag som påstår saker, det är ju du som påstår saker som du inte har en endaste aning om, du har ju inte ägt eller testat en enda kabel av dom vi diskuterat här eller i andra trådar, så tänk dig för lite innan du skriver.

Vad vet du om vad jag har ägt och testat? Kan du berätta vilka kablar jag har ägt och vilka jag har testat?

Jasså du tror att "rätt många" har djupare kunskap och mer erfarenhet än mig gällande olika HiFi-kablars hörbara påverkan i ett ljudsystem, hehe det har vi ju redan märkt att så inte är fallet.

Ja, det tror jag. Hade du ställt upp på ett kontrollerat test så är jag övertygad att resultatet kommer visa det. Att den upplevda skillnaden, som vissa hör, är i 99 procent av fallen inte en. Fysisk verklig skillnad, utan en form av inbillning. Vilket många tidigare kontrollerade tester visat.

Men sen att ngn är mer teoretiskt kunnig än mig, tvivlar jag inte på, men det är som sagt inte alls det kablars hörbara påverkan i ett ljudsystem handlar om, det spelar ingen roll hur mkt du läser ur en bok, i det faktiska vardagsrummet eller i det dedikerade lyssningsrummet är där det sker/händer! (ej i böckerna)

Hifi är inte magi, utan följer rätt simpla fysiska lagar, vilket är det som man hör i lyssningsrummet. Teorin hänger ihop med verkligheten, helt enkelt.

#61

Postad 09 januari 2012 - 04:33

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Du har tidigare nämnt att du enbart använder dig utav dina "Lakritssnören", men att du även testat en annan lite mer påkostad kabel en gång, om jag minns rätt så var det en PAD?

Självklart vet jag inte vad du har ägt, men vågar påstå att jag är ytterst säker på att du inte har ägt/testat seriöst i din personliga anläggning ngn utav AQ:s mer påkostade modeller, Nordosts dito, Chords, Nuforces dito. (Nämn annars vilka exakta modeller/namn/märke som du har testat och hur testet såg ut)

Men du säger ju själv "varför ens bry sig om att testa olika kablar" när jag vet att det inte ger ngt resultat, så jag antar att du defenitivt inte har testat detta, eller heller signal och strömkablar.

Jag vet att du gång på gång hävdar att det jag och tusentals andra människor hör är inbillning, men det är just det jag påstår att jag inte håller med om, jag HÖR skillnader på olika kablar, vare sig du vill eller inte.

HiFi är visst, eller kan kallas "magi", eftersom mkt av det som tex står på ett papper eller hur det teoretiskt bör ligga till, stämmer inte alls alltid ihop med den hörbara verkligheten.

Allt och alla olika små produkter/kablar/rum/källa osv osv sätter sin prägel och lilla nyans på det slutliga hörbara ljudet.


Mvh The Cableguy :)

#62

Postad 09 januari 2012 - 07:46

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0
@Dallan och MKarlsson: Jag tror vi alla har förstått att ni inte tycker lika vid det här laget.
Att höra samma sak hela tiden i diverse trådar börjar dock bli tröttsamt. Varför inte hålla er diskussion till EN tråd istället?!
Det verkar dock hjälpa föga att man säger till i en tråd för då börjar ni erat tjafs i en annan sekunden efter.
Senast igår sa jag till er med flera i den här tråden.
Jag vill också påminna dig Dallan om att du faktiskt själv skrev så här:

I övrigt vill jag även meddela att jag personligen (på eget bevåg) har tänkt att försöka hålla mig lite mer undan att diskutera kablars påverkan med personer som Rexa, Karlsson, Carlf, BitterMelon osv, eftersom detta inte ger mer än ilska och tråkiga trådar i vårat annars mkt trevliga forum.

Bra tanke, försök lev upp till den också.

Och du MKarlsson, bit i tungan ibland. Man behöver inte ifrågasätta allting hela tiden. Acceptera att folk tycker olika och att det ibland inte finns något rätt eller fel.

Tack.

Redigerat av BrittBastard, 09 januari 2012 - 07:47.


#63

Postad 09 januari 2012 - 09:40

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

HiFi är visst, eller kan kallas "magi", eftersom mkt av det som tex står på ett papper eller hur det teoretiskt bör ligga till, stämmer inte alls alltid ihop med den hörbara verkligheten.

Nonsens. Om teorin inte hade stämt med verkligheten så hade man reviderat teorin. Det är så vetenskap fungerar. Utan undantag.

#64

Postad 09 januari 2012 - 11:56

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0
Håller helt med bittermelon!


#65

Postad 09 januari 2012 - 12:26

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

Nonsens. Om teorin inte hade stämt med verkligheten så hade man reviderat teorin. Det är så vetenskap fungerar. Utan undantag.


Inte jag för det är ju exakt det jag precis beskrivit, att så inte är fallet, HiFi är mkt mer än text på papper.

Men nog om detta nu.

Jag väljer att avsluta allt jidder med er två för tillfället.


Mvh The Cable Guy :)

#66

Postad 13 januari 2012 - 21:18

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
ja det finns ju dem som köper förstärkare med en viss mängd watt som om det har något med slutresultatet att göra, sen finns det dem som lyssnar sig till fram ett köp inte läser spec. men vi alla är så olika :lol:

#67

Postad 13 januari 2012 - 21:27

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

ja det finns ju dem som köper förstärkare med en viss mängd watt som om det har något med slutresultatet att göra, sen finns det dem som lyssnar sig till fram ett köp inte läser spec. men vi alla är så olika :lol:

Mängden watt har enormt mycket med slutresultatet att göra. Om jag behöver 500 watt för att inte klippa slutstegen vid dynamisk musik så är det av största vikt att de levererar det med.
Att du inte förstår vad specerna betyder gör inte de ointressanta för personer som har kunskapen att avläsa specen.

#68

Postad 13 januari 2012 - 23:19

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
det står oftast bara watt, men du kanske tror att lgs hemmabiosystem på siba med 2000 w är starkare än priamre i30 med 100? är du på riktigt?

det handlar om hur man mäter watten som gör det intressant, fortfarande bara en liten del av hela ljudkvalitén, vissa tillverkare gör allt för att få det att låta som så mycket som möjligt, (logitech lg samsung osv) sen finns det seriösa tillverkare.

det viktigaste är resultatet inte specen, eller håller du inte med, svara ärligt.

nog om förstärkeri, det här är inte rätt tråd för det. men vad vill vi alla åt egentligen? är det inte ljudkvalité eller är jag ensam om det?

Redigerat av Unregistered2110, 13 januari 2012 - 23:29.


#69

Postad 14 januari 2012 - 08:25

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0
är det nu jag skall nämna att jag jag provat nya kablar halva natten :P

provade även blint..... fan vad svårt det var att urskilja plus o minus i kolsvart rum.

#70

Postad 14 januari 2012 - 12:16

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

det står oftast bara watt, men du kanske tror att lgs hemmabiosystem på siba med 2000 w är starkare än priamre i30 med 100? är du på riktigt?

Igen, om man förstår hur man ska läsa av specerna så vet man vad de betyder.

#71

Postad 14 januari 2012 - 12:45

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
så du läser dig till ett köp inte lyssnar?

#72

Postad 14 januari 2012 - 13:48

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

så du läser dig till ett köp inte lyssnar?

Världen är inte svart-vit. Man kan göra både och. Läsa först, lyssna sen. Läsandet besparar en en massa onödigt jobb i steg två.

Redigerat av BitterMelon, 14 januari 2012 - 13:49.


#73

Postad 14 januari 2012 - 17:10

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

Världen är inte svart-vit. Man kan göra både och. Läsa först, lyssna sen. Läsandet besparar en en massa onödigt jobb i steg två.




Håller inte med, att lyssna är faktiskt det enda som gäller om man ska vara sådan.


Låter det bra, så låter det bra, oavsett vad en spec säger.

Redigerat av dallan1981, 14 januari 2012 - 17:12.


#74

Postad 14 januari 2012 - 17:21

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

så du läser dig till ett köp inte lyssnar?

Det beror på vad det är. Jag köpte min Denon AVR-3312 utan att lyssna på den. Helt efter de specer och funktioner den har.

#75

Postad 14 januari 2012 - 19:16

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Håller inte med, att lyssna är faktiskt det enda som gäller om man ska vara sådan.

Absolut för det mesta men skall vi hålla oss till topic så gäller det knappast usb-kablar imo. På samma sätt som att sitta och stirra efter små skillnader mellan 100 krs och 1000 krs hdmikablar så är det troligen bortkastat. Varför anstränga sig för att försöka hitta skillnader som sannolikt är mikroskopiska, troligen inte ens se- eller hörbara? Ibland undrar jag hur det kommer sig att många tycks lägga förnuftet åt sidan bara för att de har en hobby...

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 14 januari 2012 - 19:17.


#76

Postad 14 januari 2012 - 20:51

Unregistered2110
  • Unregistered2110
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
Håller med dallan. Åter till topic. Tex nuforce udac (2) ska inte bara ha 101100101 utan ström också. Just den dacen lät konstigt dålig med standardkabel. Furutech usb gjorde skillnad. Tycker jag fick ett konstigt dist med standardkablen. Att vi bara skickar ettor och nollor stämmer inte hela tiden.

Redigerat av Unregistered2110, 15 januari 2012 - 02:04.


#77

Postad 30 juli 2012 - 15:05

nasjo
  • nasjo
  • Lärjunge

  • 340 inlägg
  • 0

varför hör man då skillnad? jag har provar otaligt många kablar av olika märken och modeller, prisklasser och kontakt typer.
det är skillnad på usbkablar, störst skillnad tycker jag uppleva när jag lämnar skosnörena och går på en budgetkabel, men det är skillnad en AQ forest och en Nordost Blue heaven Usb. känns som att dem flesta som kritiserar inte ens har provat för dem tror sig veta allt om kablar. har både blindtestat och provat alla prisklasser. och i en finare anläggning är det värt att ha en bra usb kabel, i en "vanlig" anläggning fungerar en AQ forest perfekt.
hur kommer det sig att ingen vågar ta upp fenomenet jitter?
tror ni inte på vanliga rca digitalkablar heller? i så fall har ni verkligen inte provat.. prova skala en vanlig skitkabel och se hur den är konstruerad. ihop pressat skit, går inte att jämföra med en nordostlödning med helt andra marginaler.

jag tror inte att en usbkabel har samma påverkan på ljud som en analog kabel eller att det visar sig på liknande sätt. (värme kyla detaljer osv) alltså inte att kabeln i sig påverkar på det sättet utan snarare att kablar ger olika förhållande för dacen att arbeta med, precis som små förändringar i dacar påverkar ljudet så påverkar kabeln. B)

sen har jag märkt att det är större skillnad på vanliga digitalkablar (rca) där kvaliten skiljer väldigt mycket på olika märken och prisklasser. sen är det inte alltid så att den dyraste är bättre, inte alls på samma sätt som för analoga kablar. ett exemepel på ett budgetkap när det kommer till rca (digital) är chords prodac. verkligen valkonstruerad.

fast vissa i tråden hör väl inte skillnad på analoga kablar eller strömkablar heller... ^_^


Så mycket felaktigheter har jag nog aldrig sett i ett och samma inlägg förut, GRATTIS!

#78

Postad 14 augusti 2012 - 09:11

Unregistered35b056e7
  • Unregistered35b056e7
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Jag har både lånat hem en Nordost kabel samt kört ab tester hos en polare som har en minst sagt super anläggning och jag kan lova att det är riktigt stor skillnad , när jag böt mitt "lakrits" snöre hemma mot Nordost så var skillnaden större än när jag böt dac även i referens anläggningen var det lika stor skillnad .
Så ni som sågar TS NI VET INTE VAD NI SNACKAR OM !!! för att lägga lite nyans till mitt inlägg ang placebo så körde vi även AB tester med analog kablar Harmonich tech truth link vs Kimber select och där var det faktiskt inte nån hörbar skillnad .. antar att dessa kablar var "lika" bra .

#79

Postad 15 augusti 2012 - 14:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

vi kan kanske inte teoretiskt bevisa det idag, men vem vet vad vi kommer kunna bevisa, glöm inte att örat är vårat mest komplexa mätinstrument. självklart finns det riggar där man inte kommer höra skillnad, och då kan man lika gärna köra på vilken usb kabel som hällst. men jag har upplevt skillnaden många gånger. på alla typer av kablar, förutom nätverkskablar


Jag har både lånat hem en Nordost kabel samt kört ab tester hos en polare som har en minst sagt super anläggning och jag kan lova att det är riktigt stor skillnad , när jag böt mitt "lakrits" snöre hemma mot Nordost så var skillnaden större än när jag böt dac även i referens anläggningen var det lika stor skillnad .
Så ni som sågar TS NI VET INTE VAD NI SNACKAR OM !!! för att lägga lite nyans till mitt inlägg ang placebo så körde vi även AB tester med analog kablar Harmonich tech truth link vs Kimber select och där var det faktiskt inte nån hörbar skillnad .. antar att dessa kablar var "lika" bra .


Finns det en möjlighet att få bjuda in er på blindtester? Typ 1 Kjell & CO kabel vs 2 High-End kablar inom olika standarder.

Alla andra variabler lika, så gott det går. Varje test blir samma källa spelad en gång via varje kabel, sen bedömning av vilken som var bäst vs sämst, sen repetition 2 gånger till för att utesluta "gissa rätt".

Har skissat på detta testet och fixat lite lånade saker för att få igång det. Skulle ni ställa upp?

#80

Postad 20 augusti 2012 - 18:21

PML73
  • PML73
  • Mästare

  • 3 965 inlägg
  • 0
Så roligt ämne. Jag har en svärfar som är professor i fysik, specialområde på elektromagnetiska vågor i tre dimensioner. Han är helt underbart insnöad på att det egentligen bara handlar om musiken, alltså inte förstärkare, spelare eller kablar.

Men likväl uppskattar han och hör skillnad, att kablar gör tydligen skillnad. Om kabeln låter bra så måste den komplettera redan befintlig utrustning. Dvs svarta sköna snören är klockrena till dåliga DA´s. Eftersom de i mina öron är grumliga i ljudbilden.

Jag hakar gärna på ett blindtest. :wub:

#81

Postad 28 augusti 2012 - 14:43

Unregistered35b056e7
  • Unregistered35b056e7
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Finns det en möjlighet att få bjuda in er på blindtester? Typ 1 Kjell & CO kabel vs 2 High-End kablar inom olika standarder.

Alla andra variabler lika, så gott det går. Varje test blir samma källa spelad en gång via varje kabel, sen bedömning av vilken som var bäst vs sämst, sen repetition 2 gånger till för att utesluta "gissa rätt".

Har skissat på detta testet och fixat lite lånade saker för att få igång det. Skulle ni ställa upp?


Jag ställer gärna upp messa mig detaljerna bara så kör vi

Så roligt ämne. Jag har en svärfar som är professor i fysik, specialområde på elektromagnetiska vågor i tre dimensioner. Han är helt underbart insnöad på att det egentligen bara handlar om musiken, alltså inte förstärkare, spelare eller kablar.

Men likväl uppskattar han och hör skillnad, att kablar gör tydligen skillnad. Om kabeln låter bra så måste den komplettera redan befintlig utrustning. Dvs svarta sköna snören är klockrena till dåliga DA´s. Eftersom de i mina öron är grumliga i ljudbilden.

Jag hakar gärna på ett blindtest. :wub:


En för bra kabel/komponent kan låta riktigt illa i fel omgivning tex mina harmonich tech signal kablar lät mycket sämre till mitt ljudkort i datorn än tex lakrits snören .. så allt handlar om bra matchning



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.