Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-VW60

105 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony VPL-VW60 (Projektorer) 1 9 (7) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 12 oktober 2007 - 17:44

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Jo, men (list-)priset på en BenQ W9000 är betydligt lägre och den kan du få riktiga färger på.
Ser man skillnad? Ja. Det påverkar alla färger som du ser, förutom vitt/grått, och ingen kalibrering kan rätta till det.

Nu kanske detta är en storm i ett vattenglas, det kan ju faktiskt vara så att primärerna ligger riktigt hyfsat mot REC 709, vilket gör dem lämpliga för i stort sett allt utom NTSC.
Men som sagt, jag tycker att du ska vänta tills det finns klara besked om detta. Det är en av de allra viktigaste aspekterna i en display iom att den påverkar så mkt. ;)

#52

Postad 12 oktober 2007 - 17:59

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Jo, men (list-)priset på en BenQ W9000 är betydligt lägre och den kan du få riktiga färger på.
Ser man skillnad? Ja. Det påverkar alla färger som du ser, förutom vitt/grått, och ingen kalibrering kan rätta till det.

Nu kanske detta är en storm i ett vattenglas, det kan ju faktiskt vara så att primärerna ligger riktigt hyfsat mot REC 709, vilket gör dem lämpliga för i stort sett allt utom NTSC.
Men som sagt, jag tycker att du ska vänta tills det finns klara besked om detta. Det är en av de allra viktigaste aspekterna i en display iom att den påverkar så mkt. ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Arioch,

Du har helt rätt har själv läst om detta och Sonys PJ lider av denna kalibreringsmöjlighet. Vad jag läst så är det bara via RCP ev som det går att justera färgrymden. Men den ligger rätt bra till i färgerna jämfört med JVC i alla fall men absolut inte perfekt.

Kanske avvakat lite till.. men man har svårt att hålla sig från ett bästa bild 1080 PJ köp.

#53

Postad 12 oktober 2007 - 20:33

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Har kalibrerat denna nu och kört den i vårt referensrum under kvällen, om nån vill se den är den iaf kvar under morgondagen lördag hos oss också.

#54

Postad 13 oktober 2007 - 11:21

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Har kalibrerat denna nu och kört den i vårt referensrum under kvällen, om nån vill se den är den iaf kvar under morgondagen lördag hos oss också.

<{POST_SNAPBACK}>


Havosci,

Kan man få ett utlåtande intryck
av denna PJ kalibrerad? Brister samt positivt :)
I WSR verkar den ha fått bra betyg generellt.

Tack

#55

Postad 13 oktober 2007 - 14:56

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Det jag kan säga spontant är att den är ett lyft från VW50 och att den inte direkt har några svagheter. Men å andra sidan har den inte direkt nått som utmärker den heller. En bra projektor för ca 50k helt enkelt, men går man upp 10k så hittar man helt andra bestar och tittar man lite nedåt mot HC6000 så hittar man något som VW60 lär få det svårt att motivera prisskilnaden mot.

#56

Postad 13 oktober 2007 - 22:41

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0

Det jag kan säga spontant är att den är ett lyft från VW50 och att den inte direkt har några svagheter. Men å andra sidan har den inte direkt nått som utmärker den heller. En bra projektor för ca 50k helt enkelt, men går man upp 10k så hittar man helt andra bestar och tittar man lite nedåt mot HC6000 så hittar man något som VW60 lär få det svårt att motivera prisskilnaden mot.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur är primärerna på den?
De går inte att justera eller?

#57

Postad 15 oktober 2007 - 14:34

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
JVC:n går det väl inte heller att ställa in primären på eller?

Redigerat av Unregistered665b7df5, 15 oktober 2007 - 14:35.


#58

Postad 15 oktober 2007 - 14:55

dave19
  • dave19
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Det jag kan säga spontant är att den är ett lyft från VW50 och att den inte direkt har några svagheter. Men å andra sidan har den inte direkt nått som utmärker den heller. En bra projektor för ca 50k helt enkelt, men går man upp 10k så hittar man helt andra bestar och tittar man lite nedåt mot HC6000 så hittar man något som VW60 lär få det svårt att motivera prisskilnaden mot.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur är primärerna på den?
De går inte att justera eller?

<{POST_SNAPBACK}>



Den har ingen full CMS men ska tydligen i "normal mode" ligga nära SMPTE-C.

Greg Rogers från WSR skrev i sin recension. "I was most impressed with its improved color accuracy, thanks to the redesigned normal color space mode."

Mvh David

#59

Postad 15 oktober 2007 - 14:56

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
JVC vs VW-60

http://www.htproject...om/indexITA.asp

#60

Postad 15 oktober 2007 - 15:09

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0

JVC:n går det väl inte heller att ställa in primären på eller?

<{POST_SNAPBACK}>


Nix, stämmer.

Däremot kan man det på BenQ W9000. :)

#61

Postad 15 oktober 2007 - 15:10

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0

Det jag kan säga spontant är att den är ett lyft från VW50 och att den inte direkt har några svagheter. Men å andra sidan har den inte direkt nått som utmärker den heller. En bra projektor för ca 50k helt enkelt, men går man upp 10k så hittar man helt andra bestar och tittar man lite nedåt mot HC6000 så hittar man något som VW60 lär få det svårt att motivera prisskilnaden mot.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur är primärerna på den?
De går inte att justera eller?

<{POST_SNAPBACK}>



Den har ingen full CMS men ska tydligen i "normal mode" ligga nära SMPTE-C.

Greg Rogers från WSR skrev i sin recension. "I was most impressed with its improved color accuracy, thanks to the redesigned normal color space mode."

Mvh David

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, du har inte ngn länk till ngt ställe där man ser lite mätvärden? :)

#62

Postad 15 oktober 2007 - 15:27

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

JVC:n går det väl inte heller att ställa in primären på eller?

<{POST_SNAPBACK}>


Nix, stämmer.

Däremot kan man det på BenQ W9000. :)

<{POST_SNAPBACK}>


:P Ja det vet jag...Ok vilken är bäst av dom två då PQ Tycker du Arioch)? förutom då att W9000 har dom mest korrekta färger.
Skärpan verkar grym på Vw-60.an

#63

Postad 15 oktober 2007 - 17:37

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Rent subjektivt... Och om dom hade kostat lika... Hmmm... Hade nog ändå tagit W9000 alltså. Är inte helt förtjust i LCOS/LCD-karaktären tror jag. Men gillar man den karaktären och inte DLP:s lite vassare framtoning så kanske man hellre ska fundera på VW60. :) Jag tycker nog att W9000 upplevs som ngt skarpare, men nu har jag ju bara sett den vid ett par tillfällen och VW60 vid ett tillfälle, båda dock med blandat material (fast endast HD).
Men nu skiljer det ju en hel del i listpris så om man tar med det i beräkningen så hade jag solklart valt W9000 över VW60. :P
Så, utan prisskillnaden i beräkningen = svårt val.
Med listpriserna med i beräkningen = lätt val. :(

#64

Postad 16 oktober 2007 - 09:31

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Rent subjektivt... Och om dom hade kostat lika... Hmmm... Hade nog ändå tagit W9000 alltså. Är inte helt förtjust i LCOS/LCD-karaktären tror jag. Men gillar man den karaktären och inte DLP:s lite vassare framtoning så kanske man hellre ska fundera på VW60. ;) Jag tycker nog att W9000 upplevs som ngt skarpare, men nu har jag ju bara sett den vid ett par tillfällen och VW60 vid ett tillfälle, båda dock med blandat material (fast endast HD).
Men nu skiljer det ju en hel del i listpris så om man tar med det i beräkningen så hade jag solklart valt W9000 över VW60. :)
Så, utan prisskillnaden i beräkningen = svårt val.
Med listpriserna med i beräkningen = lätt val. :)

<{POST_SNAPBACK}>


Tack! Nu gjorde du det ännu svårare för mig att välja PJ :)

#65

Postad 16 oktober 2007 - 13:39

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Hahaha... ;) Vem sa att det skulle vara lätt? :)

#66

Postad 17 oktober 2007 - 18:51

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Hahaha... :D Vem sa att det skulle vara lätt? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Sant :) Får skriva upp 3 PJ på önskelistan.. sen blunda och peka. Den den hamnar på, den PJ blir det... ;) :D

Tror det ev kan bli en Benq.. :P funderar bara på at kastavståndet kan bli ett hinder?? med scopelinsen och bildgeometrin :rolleyes: ...5 meter på 125"? Vad tror du?

#67

Postad 17 oktober 2007 - 19:29

Unregistered59dcaef6
  • Unregistered59dcaef6
  • Guru

  • 5 025 inlägg
  • 0
Klar nackdel med de flesta DLP det där med kastavståndet. Tror att väldigt många avstår DLP av den anledningen. :)
Menar du 125" i 2.35:1?

#68

Postad 17 oktober 2007 - 19:49

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Klar nackdel med de flesta DLP det där med kastavståndet. Tror att väldigt många avstår DLP av den anledningen. :)
Menar du 125" i 2.35:1?

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, 2.35:1 Efter som jag kör med vanlig plan duk så är jag lite orolig av hur mkt Pincushionefekten blir med scopelinsen

Vill inte att det ska bli så här :rolleyes: :P

Hittade den här länken http://www.1728.com/circsect.htm för ev uträkning men fattar inte allt ;)

Bifogad fil(er)



#69

Postad 18 oktober 2007 - 09:01

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Bilden är ju självklart extremt överdriven. Den är mer pedagogisk än verklighet. Gå och se en 2.35:1 setup innan så kommer du att bli överrumplad och känna dig upplyst.

/Sam

#70

Postad 06 november 2007 - 19:39

Jesper6
  • Jesper6
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjenare....

Ar i Usa for tillfallet och funderar starkt pa att kopa med mig en vw60 hem. Hittade den pa en av Sonys natsida for 3999 dollar vilket motsvarar ungefar 28000 sek. Ngn som har nagra tips eller tankar om detta? Ar ju traots allt nastan halva priset mot vad den kostar i sverige.
Jag kommer att transportera den med mig sjalv pa flyget sa ar inte orolig for transporten. Men vad kan man aka pa i tullen etc? Kan det bli problem med stromforsorjningen, eller hur funkar det? Pal/ntsc ar inga problem? Tack pa forhand!

Edit: http://www.sonystyle...552921665247171 (Lank till butiken)

Redigerat av Jesper6, 06 november 2007 - 19:45.


#71

Postad 06 november 2007 - 19:47

Jesper6
  • Jesper6
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ser nu att den ar refurbished.... Inte sa kul kanske.... Kanske battre att kopa en for 5000 dollar (35000 sek).
Vad tror ni?

Redigerat av Jesper6, 06 november 2007 - 19:47.


#72

Postad 08 november 2007 - 09:15

Mars
  • Mars
  • Forumräv

  • 752 inlägg
  • 0

Hahaha... :) Vem sa att det skulle vara lätt? :unsure:

Jag tycker det blir lätt om man ändå har pengarna för en vw60. Då hade jag satsat på en w9000 och en stewartduk och kanske dessutom snackat in en kalibrering...

#73

Postad 08 november 2007 - 09:47

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
Ja men tänkt vad du spar på PJ om du kan köra lampan i Low Mode men ändå få ut mer tryck och kontrast i bilden med en Dalite HP :)

#74

Postad 12 november 2007 - 16:45

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
En fråga om VW-60:an till er som kan kalibrera dom. Hur pass bra går det att optimera/kalibrera färgerna på denn PJ?
Med RCP kan man ju göra ganska mkt med, men hur pass nära kommer man det optimal med deras inställningsval på färgerna?

Tackar

#75

Postad 25 november 2007 - 19:22

Unregistered659
  • Unregistered659
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
VW60 måste jag säga var en positiv överraskning på mässan hos Hembioconsult. Ett par snäpp bättre svärta än w9000 som visserligen inte var D65 kalibrerad men ändå inställd ljusstyrka och kontrast, samt ett bra tryck i ljusa scener. Skärpan var mkt bra, bara lite sämre än w9000 men ett klart lyft från tidigare modell vw50. Skiftade även mellan vw60 och den nya JVC DLA-HD100 och där var jvc:n ett snäpp bättre i mörka scener. Lite djupare svärta och lite bättre kontrast. Men vw60:n tyckte jag var en riktig killer om man ser till vad den kostar om man importerar den från japan. Skulle gärna byta ut min 8720 mot den men jag ska försöka hålla mig 1 år till :)

#76

Postad 19 december 2007 - 22:26

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har det kommit något test med VW60 vs epson och benq mfl.

#77

Postad 19 december 2007 - 23:09

dave19
  • dave19
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Har det kommit något test med VW60 vs epson och benq mfl.


Det har kommit en hel del tester. Kontentan är väl att den ligger helt fel i pris i Sverige jämfört med vad den presterar.

Mvh David

#78

Postad 20 december 2007 - 14:06

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Tror att jag kommer köpa ifrån pricejapan förhoppningsvis blir det under 30000:-
Är det någon som köpt VW60 och är ni nöjda med den? inga sjukdomar som kommit fram?

#79

Postad 22 december 2007 - 20:14

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Tror att jag kommer köpa ifrån pricejapan förhoppningsvis blir det under 30000:-
Är det någon som köpt VW60 och är ni nöjda med den? inga sjukdomar som kommit fram?


Har precis köpt den. Att den är så dyr i Sverige suger ju verkligen. Bara bojkotta dom dyra Svenska leverantörerna av denna PJ.
En Klart bra PJ för under 30 lapp. Gillar Sonyn

#80

Postad 26 december 2007 - 21:13

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0
http://www.projector...rmance.php#lens

http://www.soundandv...-projector.html

http://www.hometheat...s/1107sonyvw60/

#81

Postad 30 december 2007 - 20:48

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Tror att jag kommer köpa ifrån pricejapan förhoppningsvis blir det under 30000:-
Är det någon som köpt VW60 och är ni nöjda med den? inga sjukdomar som kommit fram?


Har precis köpt den. Att den är så dyr i Sverige suger ju verkligen. Bara bojkotta dom dyra Svenska leverantörerna av denna PJ.
En Klart bra PJ för under 30 lapp. Gillar Sonyn

Läste på nån test sida och såg att dom rekomenderade en duk med Gain 1,1 - 1,4.
Vad använder du för duk och vilket Gain värde. Är det för lågt med gain 1,0 till denna projektor

#82

Postad 31 december 2007 - 13:07

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Tror att jag kommer köpa ifrån pricejapan förhoppningsvis blir det under 30000:-
Är det någon som köpt VW60 och är ni nöjda med den? inga sjukdomar som kommit fram?


Har precis köpt den. Att den är så dyr i Sverige suger ju verkligen. Bara bojkotta dom dyra Svenska leverantörerna av denna PJ.
En Klart bra PJ för under 30 lapp. Gillar Sonyn

Läste på nån test sida och såg att dom rekomenderade en duk med Gain 1,1 - 1,4.
Vad använder du för duk och vilket Gain värde. Är det för lågt med gain 1,0 till denna projektor


O fan, ja då är det nog bäst du köper en sådan duk då. Bilda aldrig en egen uppfattning ..då kan det gå åt helsike :)

#83

Postad 31 december 2007 - 14:33

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Läste på nån test sida och såg att dom rekomenderade en duk med Gain 1,1 - 1,4.


Det är inte alls säkert att det behövs. Valet av gain beror på hur stor duk du vill ha. Ju högre gain desto större duk kan du ha. Tyvärr så är utbudet på dukar/dukmaterial med gain högre än 1.0 ganska magert i Sverige.
(OT: för att göra livet surt så är det tydligen heller inte säkert att den uppgivna gainen verkligen är just det som anges :lol: ).


@radical
Grattis till den fina projen :) ! Såg den som hastigast i höstas och den verkade riktigt bra, fast för dyr givetvis. Några frågor:
  • Köpte du den från pricejapan och vad fick du ge totalt?
  • Leveranstid?
  • Har du försökt kalibrera den? Isf, hur är den att kalibrera?
  • Vad jag såg från demon så verkade den vara lite ljusstarkare än den andra projen (Sanyo 2000). Någon idé om vad den ger för ANSI Lumen med hyfsat korrekta färger?
Många frågor, men det är en intressant projektor om man kan få den för runt 30k helt klart. Det är ju en chanstagning att direktimportera, men med en uppskattad fraktkostnad på 300$ så kan man ju skicka den fram och tillbaka fyra gånger och det blir ändå billigare än det lägsta EU-priset! Nackdelen är ju att garantin bara gäller ett år, men jag har inte hört något om större kvalitetsproblem för VW-serien, har du?

Tack på förhand och Gott Nytt!

/G

Redigerat av Gargantua, 31 december 2007 - 14:34.


#84

Postad 31 december 2007 - 15:05

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Läste på nån test sida och såg att dom rekomenderade en duk med Gain 1,1 - 1,4.


Det är inte alls säkert att det behövs. Valet av gain beror på hur stor duk du vill ha. Ju högre gain desto större duk kan du ha. Tyvärr så är utbudet på dukar/dukmaterial med gain högre än 1.0 ganska magert i Sverige.
(OT: för att göra livet surt så är det tydligen heller inte säkert att den uppgivna gainen verkligen är just det som anges ;) ).


@radical
Grattis till den fina projen :) ! Såg den som hastigast i höstas och den verkade riktigt bra, fast för dyr givetvis. Några frågor:
  • Köpte du den från pricejapan och vad fick du ge totalt?
  • Leveranstid?
  • Har du försökt kalibrera den? Isf, hur är den att kalibrera?
  • Vad jag såg från demon så verkade den vara lite ljusstarkare än den andra projen (Sanyo 2000). Någon idé om vad den ger för ANSI Lumen med hyfsat korrekta färger?
Många frågor, men det är en intressant projektor om man kan få den för runt 30k helt klart. Det är ju en chanstagning att direktimportera, men med en uppskattad fraktkostnad på 300$ så kan man ju skicka den fram och tillbaka fyra gånger och det blir ändå billigare än det lägsta EU-priset! Nackdelen är ju att garantin bara gäller ett år, men jag har inte hört något om större kvalitetsproblem för VW-serien, har du?

Tack på förhand och Gott Nytt!

/G



Har en high gain duk, kan lova att den slår ut det mesta av dom svenska leverantörers 1.0- 1.4 gains mafiadukar he he om den har ca 2.5 istället för 2.8 så är det ändå bra mkt bättre än min gammla Stewart ST 130. Så jag jämför och låter mitt eget tycke avgöra valet av duk ...man ska ignorera priset duken är viktig :P.


[*]Köpte du den från pricejapan och vad fick du ge totalt?

Vart väl ca 29.000:-

[*]Leveranstid? 5 dagar

[*]Har du försökt kalibrera den? Isf, hur är den att kalibrera?

Nej men Arioch här på forumet är kunnig och han rekommenderar jag om du skall kalibrera den.
Med hans kunskap och mitt vetande så blir Sony Den Svart Pärlan den bästa superPJ för 30 lapp :lol:

[*]Vad jag såg från demon så verkade den vara lite ljusstarkare än den andra projen (Sanyo 2000). Någon idé om vad den ger för ANSI Lumen med hyfsat korrekta färger?

Allt beror ju på dukstorlek - kastavstånd- dukgain- och almänna inställningar av irisval etc...har inte kalibrerat den ännu men den blir tillräkligt för att ge över 20ftL för det ändamål och storlek på duk jag har för min setup.

#85

Postad 01 januari 2008 - 11:48

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0
Tack för svaren ;) .

Såg i en av recensionerna följande:
"Thus, the measurements of the Sony VW60 are no surprise. Brightness was very good in best mode, cranking out 493 lumens. This drops significantly to 329 lumens in low lamp mode. That's a 1/3 drop. You can assume that the drop will also be the same 1/3 in all preset modes."

Det var ett bra värde för high lamp mode, men en ganska saftig skillnad mellan high och low lamp mode.

Hehe, såg att projektorlampor.se vill ha 7095:- för en lampa till VW-50. Kanske läge att köpa till en lampa från Nippon...

OT: Vad är det för duk du har, är det en DaLite HP e.d? Var fick du tag i den?

/G

Redigerat av Gargantua, 01 januari 2008 - 12:01.


#86

Postad 02 januari 2008 - 11:19

Unregistered665b7df5
  • Unregistered665b7df5
  • Lärjunge

  • 445 inlägg
  • 0

Tack för svaren :) .

Såg i en av recensionerna följande:
"Thus, the measurements of the Sony VW60 are no surprise. Brightness was very good in best mode, cranking out 493 lumens. This drops significantly to 329 lumens in low lamp mode. That's a 1/3 drop. You can assume that the drop will also be the same 1/3 in all preset modes."

Det var ett bra värde för high lamp mode, men en ganska saftig skillnad mellan high och low lamp mode.

Hehe, såg att projektorlampor.se vill ha 7095:- för en lampa till VW-50. Kanske läge att köpa till en lampa från Nippon...

OT: Vad är det för duk du har, är det en DaLite HP e.d? Var fick du tag i den?

/G


Köpte bara dukmaterialet av en kompis i branchen Sen Sydde jag ihop den själv och gjorde en ram..Klockren och spänd duk som en fiolsträng. Ska du köpa en ?

#87

Postad 11 januari 2008 - 19:36

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Det slutde med en "Euroscreen Frame Vision Light Vel-Tex" på 95 tum, Projektorn kommer i slutet på månaden :)
Beroende på tull och moms nu då så hamnade priset på strax under 29` kkr

Redigerat av Unregisteredeb7a8fde, 11 januari 2008 - 19:38.


#88

Postad 15 januari 2008 - 19:29

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Vad är minsta kastavstånd för denna godsak, är 3 meter för lite ? , och vad blir storleken då
på bilden, frestande med 30K från Nippon.

#89

Postad 16 januari 2008 - 11:05

groove
  • groove
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Vad är minsta kastavstånd för denna godsak, är 3 meter för lite ? , och vad blir storleken då
på bilden, frestande med 30K från Nippon.



NIPPON? Vad e det för firma eller vad det nu är!!!!

#90

Postad 16 januari 2008 - 12:19

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Vad är minsta kastavstånd för denna godsak, är 3 meter för lite ? , och vad blir storleken då
på bilden, frestande med 30K från Nippon.



NIPPON? Vad e det för firma eller vad det nu är!!!!


NIPPON = JAPAN !!!

#91

Postad 16 januari 2008 - 12:20

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Vad är minsta kastavstånd för denna godsak, är 3 meter för lite ? , och vad blir storleken då
på bilden, frestande med 30K från Nippon.


Minsta kastavstånd är ca 1,2m då med en 40" bild. på 3m avstånd så kommer bilden att ligga på mellan 55 - 95 tum ungefär..

Sen får du gärna berätta vad NIPPON är?

#92

Postad 16 januari 2008 - 13:28

Unregisteredd960be9a
  • Unregisteredd960be9a
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Nippon betyder Japan. Kanske han syftar på egen import fr. Japan till bra pris.

#93

Postad 16 januari 2008 - 15:16

groove
  • groove
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Nippon betyder Japan. Kanske han syftar på egen import fr. Japan till bra pris.


NIPPON är JAPAN? det visste jag då inte är det slang eller?

HACKERS på internet har jag hört och det vet jag vad det är.

#94

Postad 16 januari 2008 - 18:52

GTO-66
  • GTO-66
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Nippon betyder Japan. Kanske han syftar på egen import fr. Japan till bra pris.


Exakt
Ni som har köpt därifrån, berätta gärna lite utförligt om beställningen
var man beställer,betalning m.m lite mer kött på benen m.a.o
m.a.o = med andra ord !

#95

Postad 16 januari 2008 - 22:02

Gilhooley
  • Gilhooley
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Btw min japan import som jag köpte vid jul, verkar vara färdig kalibrerad. Det finns 6 stycken färglägen - high,middle,low,custom 1/2/3. Jag blev lite förvånad först när satt med min spyder för att kalibrera, alla custom lägerna hade redan inställningar. Vid mätningen sedan så trackade C3 nästan D65 perfekt - troligen är det min spyder som inte är helt på. Dessutom verkar Custom1 vara hack maxad i ljusstyrka - med lampan på low, så får jag dubbelt så ljus bild som med Custom3 som verkar vara D65. Men C1 verkar inte speciellt blå i ljuset, tvärtom så har den +22 Red -6 Green -30 Blue i settings.

#96

Postad 17 januari 2008 - 12:09

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

Btw min japan import som jag köpte vid jul, verkar vara färdig kalibrerad. Det finns 6 stycken färglägen - high,middle,low,custom 1/2/3. Jag blev lite förvånad först när satt med min spyder för att kalibrera, alla custom lägerna hade redan inställningar. Vid mätningen sedan så trackade C3 nästan D65 perfekt - troligen är det min spyder som inte är helt på. Dessutom verkar Custom1 vara hack maxad i ljusstyrka - med lampan på low, så får jag dubbelt så ljus bild som med Custom3 som verkar vara D65. Men C1 verkar inte speciellt blå i ljuset, tvärtom så har den +22 Red -6 Green -30 Blue i settings.


Hehe inte ett smack jag förstog men kan hända när projektorn dyker upp och man får knappa lite på den så kanske det klarnar. :)

Exakt
Ni som har köpt därifrån, berätta gärna lite utförligt om beställningen
var man beställer,betalning m.m lite mer kött på benen m.a.o
m.a.o = med andra ord !


WWW.Pricejapan.com är en bra sida.
Du måste dock skaffa PayPal konto för betalning men efter det så är det bara att beställa tull och moms betalar du när du hämtar ut paketet på ditt lokala postkontor ungefär som postförskott.

tar ca 5 dgr men Sonyn var restad till imorgon fredag.. då skickar dom min =)

#97

Postad 18 januari 2008 - 18:55

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Svensk bruksanvisning hur får man tag på en sådan?? Finns den att ladda ner någonstans eller är det till att köpa??

Svensk bruksanvisning hur får man tag på en sådan?? Finns den att ladda ner någonstans eller är det till att köpa??

#98

Postad 24 januari 2008 - 22:31

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

  • 3 116 inlägg
  • 0
fann den på sonys svenska hemsida!
hmm Sony skyltar numera med att dom nyttjar Europa Garanti//EEA) det lär sony sverige få smaka på med sitt över pris med ~10K :)



http://support.sony-...elName=VPL-VW60

http://www.sony.co.u...;site=odw_en_GB

#99

Postad 04 februari 2008 - 17:55

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
*..........*

Bidde fel.....

Redigerat av lobo, 04 februari 2008 - 17:55.


#100

Postad 20 februari 2008 - 01:29

Unregisteredeb7a8fde
  • Unregisteredeb7a8fde
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
:) nu så har den landat, Projektorn och takfäste levererades dessutom av en snygg tjej. B)
Slutpris: 29500:- inkl original takfäste
pga att projektorn var 3 veckor restad så bjöd dom på den dyrare frakten med hemleverns.

Vart lite förvånad över storleken då de flesta projektorer jag sett varit 4x mindre. Men otroligt lätt att kasta upp i taket och bilden var lätt att justera in för min duk.

En liten fråga dock. Hur funkar CDskivan som medföljde med färgkalibreringsprogrammet. Kopplade in PC:n via Input-A ingången men den säger att den är disconected.??? jag får dock bild med datorn.
Och är det någon som vet nån kalibreringskille i närheten av Rättvik/dalarna?

Är på det stora hela mycket nöjd över köpet och ångrar inte en sekund mitt köp.
Har stora problem med att slita mig ifrån vardagsrummet. =)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Nya duken på plats
    DPC
    2024-05-08 06:59:39
  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.