Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Britbox ny streamingtjÀnst, lansering 28/4

15 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 april 2022 - 13:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 145 inlĂ€gg
  • 0
Ett samarbete mellan tv-bolagen BBC och ITV, kommer visa bÄda originalinnehÄll och gamla klassiker.

Kommer Àven med en del CMore abonnemang.

Redigerat av frollic, 21 april 2022 - 19:10.


#2

Postad 21 april 2022 - 13:53

Kullre
  • Kullre
  • AnvĂ€ndare

  • 209 inlĂ€gg
  • 0

Snyggt försök till reklam. ;)

 

MisstÀnker du menar Britbox.



#3

Postad 21 april 2022 - 19:10

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 145 inlĂ€gg
  • 0

Snyggt försök till reklam. ;)

Wut?
Kunde lÀnkat till DN-artikeln, men den Àr sÀkert lÄst.

Korrekt, Britbox, Àndrat titeln...

Redigerat av frollic, 21 april 2022 - 19:14.


#4

Postad 21 april 2022 - 21:39

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 686 inlĂ€gg
  • 0

https://m3.idg.se/2....ge-den-28-april



#5

Postad 22 april 2022 - 09:32

Kullre
  • Kullre
  • AnvĂ€ndare

  • 209 inlĂ€gg
  • 0

Wut?
 

Försökte skoja till det lite, googlade Brixbox och kom till nÄgot annat Àn en streamingtjÀnst...



#6

Postad 22 april 2022 - 12:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 145 inlĂ€gg
  • 0

Försökte skoja till det lite, googlade Brixbox och kom till nÄgot annat Àn en streamingtjÀnst...


Ah, sÄ lÄngt kom inte jag, all good :)

#7

Postad 24 april 2022 - 09:44

tTW
  • tTW
  • LĂ€rjunge

  • 330 inlĂ€gg
  • 0

Ett samarbete mellan tv-bolagen BBC och ITV, kommer visa bÄda originalinnehÄll och gamla klassiker.

Kommer Àven med en del CMore abonnemang.

Intressant, det hÀr har möjligheten att bli min absoluta favorittjÀnst för streaming om dom lÀgger med massa gamla grejer frÄn 80-talet och Àldre, förhoppningsvis med engelskt text.

Kollade serieutbudet för britterna, och hittade gamla The Saint, Doctor Who(Àldre grejer före 9de Doktorn), Stingray, Thunderbirds, Dad's Army, Timeslip, The Goodies, The Persuaders, Emmerdale(ÀndÄ bak frÄn 1972) och nyare grejer som Bergerac, Press Gang, St. Elsewhere, The Young Ones, Terrahawks, Spitting Image, Black Adder, Allo Allo, Fawlty, THGTTG och This Life. En guldgruva.



#8

Postad 28 april 2022 - 10:49

tTW
  • tTW
  • LĂ€rjunge

  • 330 inlĂ€gg
  • 0

DÄ Àr tjÀnsten lanserad, BritBox-utbudet hos CMore(ingÄr i samtliga deras abonnemang) ser ut att vara identiskt med det som ligger i BritBox's egna app, och jag tror aldrig jag har blivit sÄ besviken pÄ en lansering förut.

SÀsong 1, 3 och 4 av Black Adder, det var allt frÄn 80-talet och Àldre. ingen engelsk textning, bara dom nordiska sprÄken, vilket för mig till det moment 22-problemet som finns hos bÄde Paramount+, Disney+ och nu BritBox, dvs alla tjÀnster som kostnadsfritt sitter pÄ dom amerikanska och engelska TV-bolagens egna arkiv, och enkelt skulle kunna fylla pÄ med flera dussin klassiska TV-serier frÄn 50- till 80-talet, vilket dom fullt naturligt gjort i sina egna tjÀnster, i just USA och England.

Dom gör antagandet att icke engelsk/amerikanska kunder, som oss svenska, Àr sinnesslöa, och trots att vi förstÄr och kan lÀsa engelska flytande sen mellanstadiet prompt mÄste ha nationell textning av serierna(vilket piraterna aldrig krÀvde nÀr PirateBay var den dominerande kÀllan till underhÄllning), vilket kostar pengar att översÀtta, varvid dom gör följdantagandet att allt Àldre och obskyrt inte kommer löna sig att texta i förhÄllande till hur mÄnga som kommer grÀva fram dessa guldkorn, sÄ dom dyker helt enkelt aldrig upp pÄ tjÀnsterna utanför hemmamarknaden, varvid nÀstan inget av det klassiska frÄn sagda eror kommer med, varvid nÀstan det enda tjÀnsterna stÄtar med Àr samma moderna skrÀp som ÀndÄ redan nyligen rullats i nÄgon av dom andra streamingtjÀnsterna.

Dom som vill ha det klassiska guldet blir blÄsta pÄ det, och dom som mest bara kollar modernt missar helt möjligheten att vÄga chansa och kolla nÄgot klassiskt för att bildas lite kulturellt.

Utav dom klassiska serierna jag rĂ€knade upp i inlĂ€gget ovan, som jag hade velat sett med engelskt text och varit beredd att betala för att fĂ„ göra, sĂ„ kom en enda med, Black Adder, och dĂ€r missar dom helt sĂ€song 2, utöver dĂ„ att dom tvingar pĂ„ en svensk text som alltmer sĂ€llan korrekt Ă„terger vad om faktiskt sades. Det Ă€r inte vĂ€rt ett öre för mig.

Djupt besviken.



#9

Postad 28 april 2022 - 12:39

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

  • 3 270 inlĂ€gg
  • 0

var in och browsade vad de hade och det enda jag sÄg som var intressant var "Line of Duty SÀsong 6"

Saknar vÀldigt mycket komedi som tex:

Men Behaving Badly
Bottom

The Young Once 

Coupling

 

mm mm



#10

Postad 28 april 2022 - 13:33

homery
  • homery
  • LĂ€rjunge

  • 416 inlĂ€gg
  • 0
'Allo 'allo

Redigerat av homery, 28 april 2022 - 13:34.


#11

Postad 28 april 2022 - 13:53

tTW
  • tTW
  • LĂ€rjunge

  • 330 inlĂ€gg
  • 0

Intressant, det hÀr har möjligheten att bli min absoluta favorittjÀnst för streaming om dom lÀgger med massa gamla grejer frÄn 80-talet och Àldre, förhoppningsvis med engelskt text.

Kollade serieutbudet för britterna, och hittade gamla The Saint, Doctor Who(Àldre grejer före 9de Doktorn), Stingray, Thunderbirds, Dad's Army, Timeslip, The Goodies, The Persuaders, Emmerdale(ÀndÄ bak frÄn 1972) och nyare grejer som Bergerac, Press Gang, St. Elsewhere, The Young Ones, Terrahawks, Spitting Image, Black Adder, Allo Allo, Fawlty, THGTTG och This Life. En guldgruva.

var in och browsade vad de hade och det enda jag sÄg som var intressant var "Line of Duty SÀsong 6"

Saknar vÀldigt mycket komedi som tex:

Men Behaving Badly
Bottom

The Young Once 

Coupling

 

mm mm

'Allo 'allo

Utan tvekan. Kolla den hÀr lÀnken, den sorterar fram 145st TV-serier pÄ BritBox i Storbritannien med grÀnsen dragen vid 1997, dvs 25Är bak i tiden, sorterat frÄn nyast till Àldst. Jag hittar upp emot 100st TV-serier dÀr som jag skulle velat fÄtt sett. NÀstan allting frÄn starten till 80-talet och en del frÄn 90-talet.

All BritBox Series to watch

Det sökresultat med engelsk textning hade varit vÀrt pengar.

Hade Àven kunnat tÀnkt mig kolla om From Lark Rise to Candleford om den hade haft engelsk textning, för det ser ut som att BritBox lagt upp dom 59min lÄnga originalavsnitten. NÀr den serien(likt mÄnga andra BBC-serier) sÀndes pÄ SVT sÄ sÀndes dom nerkortade internationella avsnitten(45-50min anpassade för reklam-TV) som saknade runt 10 minuter per avsnitt. Jag minns att det var ganska mycket klagomÄl pÄ det pÄ SVTs forum nÀr dom fortfarande lÀt folk ventilera sitt missnöje, men SVT var som vanligt handlingsförlamade, vi kan inte pÄverka vilka avsnitt dom skickar till oss.



#12

Postad 28 april 2022 - 16:45

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 064 inlĂ€gg
  • 0

ShitBox? 😅



#13

Postad 28 april 2022 - 20:22

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 686 inlĂ€gg
  • 0

Har cmore hela utbudet som finns i BB’s egna app? Utbudet Ă€r minst sagt klent i cmores app.



#14

Postad 28 april 2022 - 20:47

tTW
  • tTW
  • LĂ€rjunge

  • 330 inlĂ€gg
  • 0

Har cmore hela utbudet som finns i BB’s egna app? Utbudet Ă€r minst sagt klent i cmores app.

Jag installerade deras egna app som man kunde blÀddra runt i utan att vara inloggad, och utbudet sÄg ut att vara identiskt med det i CMore-appen, vilket var ett skÀmt.



#15

Postad 19 november 2022 - 17:46

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 145 inlĂ€gg
  • 0
Rabatt i tvÄ mÄn, för de som kan fejka en USA IP, i 2 minuter.
https://www.minhembi...98191&p=4656949

Redigerat av frollic, 19 november 2022 - 20:08.


#16

Postad 30 april 2024 - 17:12

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 466 inlĂ€gg
  • 0

Har BritBox via TV4 Play via Allente. Är det nĂ„gon skillnad mellan att prenumerera direkt PĂ„ BritBox eller via TV4 Play? Tycker att utbudet Ă€r lite vĂ€l litet pĂ„ TV4 Play.





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.