Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fallout 3

541 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fallout 3 (PC) (PC-spel) 9 8,71 (16) 25:-
Fallout 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8,8 (19) 196:-
Fallout 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 9 8,73 (10) 179:-
2 relaterade trådar

#51

Postad 29 oktober 2008 - 09:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Uhmmm, journalister, folk som lyckats köpa spelet för tidigt från virriga butiker, folk som jobbar i butiker med slappa (generösa? :( policies, folk inom spelbranschen, folk som känner folk inom spelbranschen etc.

I princip alla spel finns ute i form av demokopior (de som inte har manual och som det står "NOT FOR RETAIL" på, jag har en ansenlig mängd sådana) ett bra tag innan de släpps officiellt, dessutom får butikerna ofta spelen två tre dagar innan launch så att de ska kunna distribuera ut dem i sina kedjor etc.

Tror stanoilfoliemössan satt lite för långt ner över öronen idag? :lol:


Jo det är nog en del av dem men de flesta är garanterat piratkopior. Det läckte ut för ett par veckor sedan som sagt.

#52

Postad 29 oktober 2008 - 09:33

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Det här spelet verkar riktigt kul, men jag tror att jag kommer att vänta med det tills jag är helt klar med Dead Space och Gears 2. Då kommer det nog sitta perfekt men innan dess kommer jag nog inte ha ro i kroppen att fullt sätta mig in i det.

#53

Postad 29 oktober 2008 - 10:19

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Kan bekräfta att det är ok att plocka upp detta redan idag hos EB.

#54

Postad 29 oktober 2008 - 10:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Typiskt..Jag lär väl få vänta minst en vecka till...
Ja tog 6 nr av Level å Fallout 3 för 599....Be en förbön åt mig :(

#55

Postad 29 oktober 2008 - 10:43

jarlen
  • jarlen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Har spelat knappt en timme nu. Mycket skön känsla hittils, får vibbar från både BioShock och Fable2 vilket inte är helt fel!
Mycket bra grafik (på PC).

#56

Postad 29 oktober 2008 - 14:05

Chriz
  • Chriz
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Typiskt..Jag lär väl få vänta minst en vecka till...
Ja tog 6 nr av Level å Fallout 3 för 599....Be en förbön åt mig :)



Får man fråga var du köpte detta? :(

#57

Postad 29 oktober 2008 - 14:34

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Kan bekräfta att det är ok att plocka upp detta redan idag hos EB.


Är EB samma som Gamestop eller?

#58

Postad 29 oktober 2008 - 14:41

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
gears 2 kommer väl inte än heller? :>

#59

Postad 29 oktober 2008 - 15:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Inget spel idag :(

#60

Postad 29 oktober 2008 - 15:25

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

gears 2 kommer väl inte än heller? :>

7 November är inte långt fram i tiden.

#61

Postad 29 oktober 2008 - 17:24

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Har bokat på EB games (gamestop) i Borås och dom ringde i förmiddags och sa att man kunde hämta ut spelet. Ett par tre timmar senare ringer dom upp igen och säger att dom hade fel realese datum och att dom inte fick släppa det förräns imorron. Det gör i och för sig inte mig så mycket då det ger mig lite extra tid med dead space samt att jag tagit ledigt imorrn. Fallout3 :(

#62

Postad 29 oktober 2008 - 20:40

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Är EB samma som Gamestop eller?

Yes - plockade upp det i gallerian (sthlm). Lirar för fullt nu. Påminner om en mix mellan fallout och Oblivion enligt mig - gillar det skarpt!

#63

Postad 29 oktober 2008 - 21:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
f*n vad jag är avundsjuk på er som fått spelet..
Finner knappt ord

#64

Postad 29 oktober 2008 - 21:35

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Det gick bra på Game också!! :)

Har ju bara börjat skrapa på ytan ännu, men känslan när man klev ut ur vault 101 var riktigt nice ;)

#65

Postad 29 oktober 2008 - 21:36

maiky
  • maiky
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0
ÅÅååh,... fusk ni som redan har spelet :) en annan får vänta tills i morgon! ;)

#66

Postad 29 oktober 2008 - 21:54

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Ja alla personer som jobbar i affärer som bryter street-date är det skottpengar på...

#67

Postad 29 oktober 2008 - 21:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nu som straff för att ni fått spelet vill jag att Fallout 3 forumet ska glöda...Minst 4 sidor innan kl 2300

#68

Postad 29 oktober 2008 - 22:02

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

  • 791 inlägg
  • 0
är inne på andra rundan ;) Blir en 8 från mig

#69

Postad 30 oktober 2008 - 01:05

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Är väldigt nöjd hittills.
De har verkligen hittat en perfekt balans mellan tillräckligt mycket driv i storyn och sidequests och känslan av stor frihet. Inte minst känslan av att ens val har en faktiskt påverkan på en själv och ens omgivning och det är inte alltid det är superuppenbart vad som är rätt eller fel.

Grafiken är snygg, om än inte lika snygg som den kan bli på en PC förstås. Det flyter också bra och laddningstiderna är väldigt bra (speciellt i jämförelse med Oblivion).

Råkade precis bränna 1500 caps (allt jag hade) på ny inredning till min lya för att sekunden senare inse att jag glömt spara först... ganska irriterande då inredningen var skitful ;)

#70

Postad 30 oktober 2008 - 02:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Kunde hämtat mitt idag på Egames men var på väg till jobbet så det lev inget. Skall hämta det imorgon och prova det måste man göra! :) Kanske åker Dead Space på hyllan ett tag eller så paralellspelar man ;) .


/genis

#71

Postad 30 oktober 2008 - 08:03

Chriz
  • Chriz
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Sjäv tänker jag fortsätta ett bra tag till med Fable 2 innan jag skaffar Fallout 3. Måste dock erkänna att jag är ganska så sugen ;)

#72

Postad 30 oktober 2008 - 08:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tycker det skrivs på tok för lite...Ni borde ju ha spelat hela natten och ha massor med historier att berätta ;)

#73

Postad 30 oktober 2008 - 08:35

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Jag vill inte skriva något som möjligen kan tolkas som en spoiler men delar gärna med mig av mina erfarenheter av spelet.

Framförallt tips om hur man skall bygga sin karaktär och i vilken ordning man bör ta vilka "perks" för att få den optimala karaktären.

Skicka ett PM om ni vill ha tips på vad man skall tänka på när man levlar om ni vill undvika att göra mina misstag : )

#74

Postad 30 oktober 2008 - 08:55

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Du kan väl skriva om vad du tycker om spelet iaf ;)

#75

Postad 30 oktober 2008 - 09:08

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Fick bittert erfara att det inte automatsparas när man levlar :/

Verkar lovande med den gigantiska världen som dessutom har riktigt bra drawing distance. Gillar verkligen stridssystemet även om man troligtvis har en del att lära vad gäller att maximera nyttan av det. Kul att dialogen verkar kunna ge en hel del fördelar - framförallt iom att det finns en hel del underhållande val.

För de som spelat Oblivion tror jag många av RPG elementen känns igen vad gäller skapandet av karaktären (positivt!)

Mycket underhållande spel och jag har redan avvikit från huvudstoryn och begett mig ut och äventyrat...

Redigerat av letmefly, 30 oktober 2008 - 09:09.


#76

Postad 30 oktober 2008 - 09:56

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Det är klart att jag gillar spelet.

Är level 19 nu (max är 20) och har bara utforkat ungefär en fjärdedel av kartan.
Kommer garanterat spela om det igen och inte göra om samma misstag som denna gången och fokusera på att utforska resten av kartan.

Jag skulle ranka Fallout 3 som ett av mina top 5 spel genom tiderna. Årets spel är det garanterat, bara GTA IV som ens kommer i närheten.
(Med reservation för att jag inte spelat Gears of war 2, Fable 2, Farcry 2, Red alert 3, Mirrors edge, Little big planet ännu)

Buggarna som det ryktas om på PS3 har jag inte sett något av på Xbox 360.

Grafiken och känslan/stämingen är det som imponerar mest. Att världen (Washington DC) är så stor är en annan riktigt trevlig feature.

Om jag behövde vara kritisk så skulle jag säga att spelet ibland känns lite för lätt. Antagligen för att jag levlat högre än jag borde med tanke på vilka quests jag gör. Dessutom går det att höja svårighetsgraden (spelar på normal nu). Så nästa gång jag spelar kommer jag köra svårare.

En annan sak som definitivt skulle behöva förbättras är antalet låtar som spelas på radion.
Jag har haft samma radio kanal nu i massa timmar och jag är bra trött på låtarna som spelas. Samtidigt vill jag inte stänga av för att låtarna är en stark bidragande faktor til stämningen.

Men det är ett fenomenalt spel, gillar man Morrowind, Oblivion, Fallout eller liknande RPG och dessutom finner tillfredstälelse i att skjuta eller spränga bort kroppsdelar från folk så kommer ni ha 100 tals timmar av den bästa verklighetsflykt ni någonsin upplevt.

#77

Postad 30 oktober 2008 - 10:21

Chriz
  • Chriz
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Det är klart att jag gillar spelet.

Är level 19 nu (max är 20) och har bara utforkat ungefär en fjärdedel av kartan.
Kommer garanterat spela om det igen och inte göra om samma misstag som denna gången och fokusera på att utforska resten av kartan.

Jag skulle ranka Fallout 3 som ett av mina top 5 spel genom tiderna. Årets spel är det garanterat, bara GTA IV som ens kommer i närheten.
(Med reservation för att jag inte spelat Gears of war 2, Fable 2, Farcry 2, Red alert 3, Mirrors edge, Little big planet ännu)

Buggarna som det ryktas om på PS3 har jag inte sett något av på Xbox 360.

Grafiken och känslan/stämingen är det som imponerar mest. Att världen (Washington DC) är så stor är en annan riktigt trevlig feature.

Om jag behövde vara kritisk så skulle jag säga att spelet ibland känns lite för lätt. Antagligen för att jag levlat högre än jag borde med tanke på vilka quests jag gör. Dessutom går det att höja svårighetsgraden (spelar på normal nu). Så nästa gång jag spelar kommer jag köra svårare.

En annan sak som definitivt skulle behöva förbättras är antalet låtar som spelas på radion.
Jag har haft samma radio kanal nu i massa timmar och jag är bra trött på låtarna som spelas. Samtidigt vill jag inte stänga av för att låtarna är en stark bidragande faktor til stämningen.

Men det är ett fenomenalt spel, gillar man Morrowind, Oblivion, Fallout eller liknande RPG och dessutom finner tillfredstälelse i att skjuta eller spränga bort kroppsdelar från folk så kommer ni ha 100 tals timmar av den bästa verklighetsflykt ni någonsin upplevt.


Härligt! ;)

En fundering bara - har helt missat Mass Effect, hur står sig Fallout mot det? Vilket är mest värt att sattsa på efter Fable 2 som jag nu spelar? :)

#78

Postad 30 oktober 2008 - 10:30

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Jag har själv inte spelat Mass effect så det får någon annan svara på.

#79

Postad 30 oktober 2008 - 10:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
http://www.gamerevol...ox360/fallout_3

En riktigt skön recension...
Skrivet på ett annorlunda sätt..Inte som 99 procent av alla andra recensioner

#80

Postad 30 oktober 2008 - 10:48

MiFF0
  • MiFF0
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Hur är Fallout 3 att spela på xbox? Är lite skeptisk till att köpa de till konso.l då man är van att köra både 1an o 2an på PC. Hur är upplägget om man jämför? Vill ha, vill spela ;)

#81

Postad 30 oktober 2008 - 10:49

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

En fundering bara - har helt missat Mass Effect, hur står sig Fallout mot det? Vilket är mest värt att sattsa på efter Fable 2 som jag nu spelar? ;)


Jadu, nu har jag iofs inte klarat ut Fallout 3 än men so far så tycker jag inte riktigt att det
når ända upp till Mass Effects nivåer. Båda är dock riktigt bra spel som inte bör missas oavsett. :)

#82

Postad 30 oktober 2008 - 10:57

Chriz
  • Chriz
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Fråga. Spelar ni Fallout på PS3 eller Xbox?

#83

Postad 30 oktober 2008 - 11:15

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Jadu, nu har jag iofs inte klarat ut Fallout 3 än men so far så tycker jag inte riktigt att det
når ända upp till Mass Effects nivåer. Båda är dock riktigt bra spel som inte bör missas oavsett. ;)


Jag tycker tvärtom, har iofs bara spelat några timmar av Fallout 3, men det känns redan som att Fallout 3 kommer vara betydligt bättre än Mass Effect...

Fråga. Spelar ni Fallout på PS3 eller Xbox?


Eftersom vi befinner oss i 360-forumet så skulle jag gissa på XBOX... :)

#84

Postad 30 oktober 2008 - 11:23

Chriz
  • Chriz
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag tycker tvärtom, har iofs bara spelat några timmar av Fallout 3, men det känns redan som att Fallout 3 kommer vara betydligt bättre än Mass Effect...



Eftersom vi befinner oss i 360-forumet så skulle jag gissa på XBOX... :)


Haha, måste fortfarande vara halvt sovandes eller nåt :D Ber om ursäkt för denna fadäs ;)

En fråga på detta bara - har ni gjort något för att den inte ska låta så mkt?

#85

Postad 30 oktober 2008 - 11:26

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

En fråga på detta bara - har ni gjort något för att den inte ska låta så mkt?


Jag har lindat in min i wellpapp. Nej men seriöst, vad KAN man göra? Med höstuppdateringen
så försvinner förhoppningsvis en stor del av problemet när man kan installera spelen på hdd:n.

#86

Postad 30 oktober 2008 - 11:27

Chriz
  • Chriz
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Jag har lindat in min i wellpapp. Nej men seriöst, vad KAN man göra? Med höstuppdateringen
så försvinner förhoppningsvis en stor del av problemet när man kan installera spelen på hdd:n.



När skadenna höstuppdatering komma? Finns det nåt datum? Låter ju helt klart bra ;)

Edit: såg nu att det är 19 Nov som gäller - wohoo inte långt kvar!! :)

Redigerat av Chriz, 30 oktober 2008 - 11:49.


#87

Postad 30 oktober 2008 - 11:29

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Härligt! ;)

En fundering bara - har helt missat Mass Effect, hur står sig Fallout mot det? Vilket är mest värt att sattsa på efter Fable 2 som jag nu spelar? :)


Båda spelen bör spelas, spelar nog mindre roll vilken ordning dom spelas i.

#88

Postad 30 oktober 2008 - 12:18

jarlen
  • jarlen
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0

Fråga. Spelar ni Fallout på PS3 eller Xbox?


Jag spelar på PC, fast jag har ett Xbox360 också. Jag tycker det är skönare med "FPS-spel"

#89

Postad 30 oktober 2008 - 12:55

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Haha, måste fortfarande vara halvt sovandes eller nåt :) Ber om ursäkt för denna fadäs ;)

En fråga på detta bara - har ni gjort något för att den inte ska låta så mkt?


Inte ett dugg, har oftast tillräcklig volym för att dränka ljudet, och även om jag inte har det så blir jag oftast så inne i spelet att jag ändå inte hör den...

#90

Postad 30 oktober 2008 - 13:01

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Min står i ett skåp som bara är öppet på baksidan, jag störs inte av ljudet.
Stänger jag av alla andra apparater när jag skall gå och sova så hör jag dock om den är igång eller inte så ljudlös är den definitivt inte.

#91

Postad 30 oktober 2008 - 13:06

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Min står i ett skåp som bara är öppet på baksidan, jag störs inte av ljudet.
Stänger jag av alla andra apparater när jag skall gå och sova så hör jag dock om den är igång eller inte så ljudlös är den definitivt inte.


ha ha, nej det vore en lögn att påstå... har jag inget annat på så låter den som sagt rätt mycket även om den inte läser från skivan, men min är av en rätt gammal modell också... Funderar på att köpa en ny...

För övrigt kan jag hålla med recensenterna som skriver att VATS är överlägset "vanligt pangpang", är ju rätt kul att först skjuta av armen på en raider för att sen avsluta med headshot ;)

#92

Postad 30 oktober 2008 - 13:50

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
VATS erbjuder ju möjligheten att både skjuta sönder fiendens vapen (om den har låg durability) eller att avväpna fienden genom att skjuta på armen han/hon håller vapnet med.

Tänk dock på att bara för att en fiende tappar sitt vapen så betyder det inte att vapnet är ofarligt, någon annan kan snabbt plocka upp det och fortsätta skjuta mot dig. Detta kan bli riktigt otrevlig när det gäller eldkastare eller raket kastare.

#93

Postad 30 oktober 2008 - 19:19

muraren
  • muraren
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Efter fyra timmar så säger jag bara MÄKTIGT. Härlig atmosfär och känsla! det enda jag ångrar med detta spel är att jag inte väntade med det tills jag är klar med Dead space.... Har det nån gång kommit så många superspel som det gör denna höst/vinter?

#94

Postad 30 oktober 2008 - 19:48

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Skall sätta mig nu efter maten tänkte jag och det finns nog risk att Dead space hamnar på hylan :) .

#95

Postad 30 oktober 2008 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Har det nån gång kommit så många superspel som det gör denna höst/vinter?

Jo, varje år. Men man säger samma sak varje gång ändå :)

#96

Postad 30 oktober 2008 - 20:25

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Skall sätta mig nu efter maten tänkte jag och det finns nog risk att Dead space hamnar på hylan :) .


Jag har ju Saints Row 2 att spela också, svårt val, men Saints Row 2 känns mer som ett spel som man faktiskt kan dra på och spela lite när man har en liten stund över, men Fallout sparar jag till när jag kan sitta en längre stund och riktigt sjunka in i världen...

#97

Postad 30 oktober 2008 - 21:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Sir Anselm : jo duhar nog rätt där, fallout är inget man kör en 40min, man vill gärna sitta ett par timmar. lev lite Dead space först men nu mot natten när jag får sänka ljudet lite drar jag på fallout! :)

#98

Postad 30 oktober 2008 - 22:03

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Sir Anselm : jo duhar nog rätt där, fallout är inget man kör en 40min, man vill gärna sitta ett par timmar. lev lite Dead space först men nu mot natten när jag får sänka ljudet lite drar jag på fallout! :)


Dead space ska jag också köpa, men det får nog bli i december någon gång, ha ha...

Själv blev jag visst tvungen att jobba ikväll, så Fallout får väl vänta :lol:

#99

Postad 30 oktober 2008 - 22:16

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0
Hur är frameraten på Fallout 3? Jag är megakänslig emot låg FPS eller gud ha förbarmande över oss, emot ftps drops!

COD4 flyter på bra enligt mig och Burnout paradise. Är det lika mjukt som dom?

#100

Postad 31 oktober 2008 - 08:20

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

  • 657 inlägg
  • 0
Flyter som rinnande vatten enligt mig och jag är också extremt känslig för framdrops o liknande. Fan vilket bra spel detta är alltså o jag har bara hunnit skrapa lite på ytan. Känns som det finns mer vapen och prylar än man någonsin kommer hinna använda. Fick 15 olika vapen på en halvtimme igår :rolleyes:

10/10 sofar helt klart.

Mvh D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.