Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fallout 3

541 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fallout 3 (PC) (PC-spel) 9 8,71 (16) 24:-
Fallout 3 (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8,8 (19) 196:-
Fallout 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 9 8,73 (10) 179:-
2 relaterade trådar

#101

Postad 31 oktober 2008 - 11:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Körde en 2tim igår, känns lovande! Liknar Obliviion en hel del och påminner lite om bioshock...som alla spel nu känns det som :rolleyes: . De här 3 skillsen man väljer, hur påverkar det spelet? Kom ihåg att det var något liknande i Oblivion men har fan glömt hur det var. Jag valde Hard förresten, vad kör ni på?


7Genis

#102

Postad 31 oktober 2008 - 11:53

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Kör på medium vilket jag tycker fungerar fint. Dör inte så ofta men samtidigt är dödsrisken tillräckligt hög för att det ska bli lite skräckiseffekt i mörka byggnader etc.

Skönt ögonblick igårkväll då jag finner en säng där det ligger två förkolnade skelett som omfamnar varandra. Drar siktet över kropparna för att se om de har något på sig och får endast upp alternativet "sleep bed" - Kändes måttligt lockande...

#103

Postad 31 oktober 2008 - 12:06

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tur att TV'n är på lagning för när man kom hem idag hade jag fortfarande inte fått spelet...:rolleyes:

#104

Postad 31 oktober 2008 - 15:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Jag håller på att detonera...Inget spel idag heller....Ibland bedrar snålheten visheten eller hur man då brukar säga :rolleyes:

#105

Postad 31 oktober 2008 - 15:37

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

  • 657 inlägg
  • 0
Gav 489 för mitt på mediamarkt :rolleyes: Ska sluta beställa spel tror jag. Butikerna har dom ju alltid ute på releasedagen ändå.

Ni som inte fått ert får tänka: Den som väntar på något gott........... :D

Sjukt bra spel!

Mvh D

#106

Postad 31 oktober 2008 - 16:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Nu är det väl på tiden ni börjar skriva om era äventyr så fingrarna glöder :(

Har man bara EBgames och El-giganten så har man inte så stort val.
Vägrar betala 699 spänn för ett spel..

El-giganten kan ju ha riktigt bra priser då å då..

#107

Postad 01 november 2008 - 20:23

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
From: Director of Human Resources
To: Entire Company

Subject: Caps in Emails

I would like to remind everyone that despite the impending Federal invasion, standard company policy is still in effect. Specifically, do not write emails in all caps. This style is offensive to your coworkers.

Thank you for you cooperation.

#108

Postad 02 november 2008 - 00:19

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Spoiler


#109

Postad 02 november 2008 - 01:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Spoiler

Spoiler


#110

Postad 02 november 2008 - 20:29

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Kommer med största sannolikhet bli en till genomspelning iallafall, har ju kört som en "good-guy" nu, vill nog köra en mer ond typ nästa gång... Men det beror ju lite på hur lång tid det tar innan jag blir "klar" denna runda... RIktigt riktigt bra spel!!

#111

Postad 02 november 2008 - 21:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Spoiler




Tack! Fan missade det :) .

#112

Postad 03 november 2008 - 21:53

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Har kört Fallout typ 3 timmar nu, Grymt bra så här långt. Men som novis på detta spel så ge mig lite dödar tips. tömmer ett mag på varje fiende. :D

#113

Postad 03 november 2008 - 22:03

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Har kört Fallout typ 3 timmar nu, Grymt bra så här långt. Men som novis på detta spel så ge mig lite dödar tips. tömmer ett mag på varje fiende. :D


Använder du VATS?

#114

Postad 04 november 2008 - 01:23

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Vet inte om någon håller med mig men jag tycker nästan Fallout 3 är lite FÖR likt Oblivion. Sen kanske det inte finns så många sätt att göra ett sådant här spel på iofs.

#115

Postad 04 november 2008 - 08:13

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Jag tyckte det var betydligt mer likt initialt än vad jag tycker nu när man kört en sådär tio timmar.

#116

Postad 04 november 2008 - 08:47

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Visst finns det likheter, men det ser jag som positivt, Oblivion är ju grymt bra. Mina tankar så här långt:

Stoooor värld: Vet inte hur lång tid det skulle ta att gå tvärsöver hela världen, men det skulle nog ta en liten stund. Finns lite pop-ins då och då, igår såg jag hur en stor bro dök upp ur tomma luften, men det händer ändå ganska sällan tycker jag. Första gången jag såg Lincoln Memorial kändes det nästan lite kusligt.

Bra stridssystem: Gillar verkligen VATS, även om det oftast blir headshots för min del :rolleyes:

Belöningar: Ja, det känns verkligen som att det lönar sig att ge sig ut på strövtåg och leta efter saker, få nya quests osv. Jag är ju en sådan som gillar att knalla runt i ruiner och liknande för att leta efter nya prylar, och i Fallout 3 får jag mitt lystmäte!

Story: Svårigheten med den här typen av spel är väl framförallt att få en sammanhängande story. När man uppmuntrar spelaren till att knalla runt i en stor värld och göra vad de vill så blir ofta storyn lidande. Jag bryr mig inte om det, men jag vet att vissa vill att spel ska vara som en film med interaktiva avsnitt då och då <_< Men grundstoryn tycker jag är bra, sen får jag se hur den utvecklas när jag väl hoppar på huvudspåret igen :blush:

Grafik: Helt klart inget att klaga på här, som nämnt tidigare vissa pop-ins i stora världen, men jag har inte märkt av några slowdowns eller tearing. Kan hacka till lite när den laddar in något nytt. Designen är ju riktigt bra tycker jag också, inte i Gears of War-klass, men riktigt bra.

RPG: Tycker att rollspelsinslagen är bra, det är rätt tydligt med vad man behöver öka på för att kunna göra olika saker, t.ex. Lockpick, Science eller Repair. Till nästa omgång skall jag dock tänka efter ännu mer när jag skapar min gubbe, så att han verkligen blir precis som jag vill.

Övrigt: Karma är lite tricky ibland, man får två alternativ, men det visar sig att båda ger dålig Karma, så det finns egentligen 3 alternativ. Jag har nu försökt hålla mig på den goda sidan, kommer köra som mer ond typ nästa genomspelning, ser redan fram emot det :D

Kommer inte på något mer just nu, final verdict får nog bli 9/10 trots att jag egentligen inte kan säga vad som gör att det inte blir 10/10. Kanske det blir det när jag är klar!

By the way, vet någon om man kan bli medlem i Brotherhood of Steel?

Redigerat av Sir Anselm, 04 november 2008 - 08:51.


#117

Postad 04 november 2008 - 14:32

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Jo jag gillade Oblovion och spelade nog det en 130tim sammanlagt. Äsch vet inte, ville bara klaga lite antar jag ;) . Fallout är ett mycket bra spel men jag kanske inte blivit sådär "blown away" hitills som jag trodde jag skulle bli.

Jo har också stött på de där Brotherhood of steel, de ser mäktiga ut. Är vl dem som är på omslaget? Skulle vilja ha deras vapen och rustning, hmm man kanske skulle försöka döda dem annars? :)
Får bli mer spelande till helgen!


/Genis

Redigerat av genstruktur, 04 november 2008 - 14:34.


#118

Postad 04 november 2008 - 14:51

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Jo har också stött på de där Brotherhood of steel, de ser mäktiga ut. Är vl dem som är på omslaget? Skulle vilja ha deras vapen och rustning, hmm man kanske skulle försöka döda dem annars? ;)
Får bli mer spelande till helgen!

/Genis


Precis de ja... Stötte på ett gäng där det fanns en av dem som dött tidigare, men jag kunde inte använda hans rustning för den krävde träning, men när jag frågade om man kunde gå med sa de nej...

#119

Postad 04 november 2008 - 14:52

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
D###### surkartar, vi skall visa dem! ;)

#120

Postad 04 november 2008 - 15:47

Chriz
  • Chriz
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Lite nyfiken på höra när ni spelar mest - dagtid/kvällstid eller rentav nattetid (när sambon/familjen sover) :)
Kan ju vara svårt att motivera spelandet när sambo vill kolla tv ;)

#121

Postad 04 november 2008 - 16:40

Ryssen
  • Ryssen
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Precis de ja... Stötte på ett gäng där det fanns en av dem som dött tidigare, men jag kunde inte använda hans rustning för den krävde träning, men när jag frågade om man kunde gå med sa de nej...

Var du inte där när han dog?
Spoiler


#122

Postad 04 november 2008 - 16:54

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Använder du VATS?


Jo tack...börjar få lite häng på det här nu. Rackans vad kul det e. ;)

#123

Postad 04 november 2008 - 20:26

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Lite nyfiken på höra när ni spelar mest - dagtid/kvällstid eller rentav nattetid (när sambon/familjen sover) :)
Kan ju vara svårt att motivera spelandet när sambo vill kolla tv ;)

Va? Kan inte din sambo kolla tv ensam? :) :)

#124

Postad 04 november 2008 - 23:16

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Gissar att problemet är att sambon vill ha TV på TV:n och inte Fallout på TV:n... Då får man köpa en till TV... Eller en projektor.

Har precis stängt ner mitt andra pass framför Fallout. Första passet slutade efter ca 2 timmar. Jag hade besökt Megaton och begett mig därifrån och var väldigt förvirrad... Hade ingen aning om vad jag gjorde och sprang in i ett gäng jobbiga fireants beväpnad med basebollträ och BB-gun. Gick inge bra. Stängde ner och undrade om jag tagit mig vatten över huvudet.

Drog igång idag igen... ca 4 timmar den här gången. Nu fattar jag ungefär vad jag gör och det är bra. Inte lika mkt snacka och tänka som jag trodde, vilket är en klar fördel för mig. Är fortfarande lite lost, men det löser sig nog till slut. Har dock nog inte tillräckligt med ork att följa en massa sidequests. Jag är inte alls van vid detta fria spelande. Var samma sak i GTA4. Jag vill gärna följa en utstakad väg och skjuta det mesta i min väg. Och det fungerar även i Fallout om man känner för det. Dock älskar jag 50-talskänslan, på samma sätt som jag älskade den i Bioshock.

Jobbigt bara att Gears2 kommer på fredag. Då kommer man ju vilja spela det på en gång, och då hamnar nog Fallout på "sen"-listan tills vidare.

Vill inte säga vad jag tycker riktigt än. Känns som ett spel som växer på en. Men helt klart skönt spel. Går nog att fippla bort massa timmar till slut. Den lilla achivmenthoran i mig undrar dock om man genom att följa huvudquesten kommer ta alla achivments eller om några hör sidequesten till.

Nåja, nu ska man väl kolla lite valvaka och sen trycka ner skallen i kudden och förbereda sig på att bli lika besviken på Jänkarna den här gången som för 4 år sedan, och 8 år sedan... Och sedan förbereda sig på Fallout i verkligheten ;)

#125

Postad 05 november 2008 - 01:48

stock
  • stock
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0

Precis de ja... Stötte på ett gäng där det fanns en av dem som dött tidigare, men jag kunde inte använda hans rustning för den krävde träning, men när jag frågade om man kunde gå med sa de nej...


Spoiler


Sjukt nice spel, har lagt närmare 40 timmar nu utan att klara sista questen. Vill ju utforska allt och ta alla achievements, har tagit de flesta men det är några kvar =)

Redigerat av stock, 05 november 2008 - 01:49.


#126

Postad 07 november 2008 - 10:23

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

  • 657 inlägg
  • 0
Får inte nog av detta spel. Men har buggat/hängt sig säkert 4-5ggr för mig. Någon annan som varit med om samma sak? Har haft boxen 1år o spelat en jäkla massa men Fallout är det första som någonsin hängt sig.

Mvh D

#127

Postad 07 november 2008 - 10:54

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Har inte hänt mig alls, dock har det hänt när jag lirat BF - Bad Company, vad jag kan minnas, 1 gång.

#128

Postad 07 november 2008 - 11:44

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Dom har rättat till dessa buggar på PC iaf, patchen släpptes igår så borde väl komma en till xbox snart också.
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=28755

#129

Postad 08 november 2008 - 02:07

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

- Fixed occasional crashes when exiting the game or using Alt F4 to exit.
- Fixed crashes when using Alt-Tab while binks or credits were playing.
- The game now restarts properly after title updates finish installing.


Tror inte någon av dessa buggar påverkar dom som spelar spelet på Xbox 360 :)

#130

Postad 08 november 2008 - 12:52

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

  • 657 inlägg
  • 0
Ballade ur 4 ggr på en timmas spelande igår. 2 gånger blev bilden bara svart när jag försökte köra "fast travel" till Dupont Station. En gång blev bilden helt brun när jag var i Tepid Sewers och en gång så fastnade spelet på laddnings bilden när jag försökte köra fast travel till megaton. Laddnings cirkeln snurrade men hände inget, väntade säkert 5-10 min.

Känns som det vore en väldig slump att mitt Xbox skulle börja krångla precis när jag köpte fallout. Har aldrig strulat innan.

Mvh D

Redigerat av Doraso, 08 november 2008 - 12:53.


#131

Postad 08 november 2008 - 13:46

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Ballade ur 4 ggr på en timmas spelande igår. 2 gånger blev bilden bara svart när jag försökte köra "fast travel" till Dupont Station. En gång blev bilden helt brun när jag var i Tepid Sewers och en gång så fastnade spelet på laddnings bilden när jag försökte köra fast travel till megaton. Laddnings cirkeln snurrade men hände inget, väntade säkert 5-10 min.

Känns som det vore en väldig slump att mitt Xbox skulle börja krångla precis när jag köpte fallout. Har aldrig strulat innan.

Mvh D


Låter skumt. Har själv spelat ca 37 timmar utan en enda krash eller låsning.

#132

Postad 08 november 2008 - 13:46

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
RROD på gång kanske... :lol:

Eller dålig skiva, testa att byta den i butik.

EDIT: Min box hade heller aldrig krånglat innan, men när jag började spela GTA IV så började den få krupp och fick så småningom åka till tyskland...

Redigerat av {OLD}Reaper, 08 november 2008 - 13:48.


#133

Postad 08 november 2008 - 23:57

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
om man som jag inte tyckte oblivion var något vidare bra, kommer man då kunna uppskatta fallout 3?
vad jag hört sägas om spelet är att det är oblivion med gevär, något som i mina öron låter som ett dåligt betyg.

tyckte dom två första spelen var hur bra som helst, men är hyfsat skeptisk till detta.

#134

Postad 09 november 2008 - 02:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Mja, gillade man INTE Oblivion skulle jag nog försöka testa det innan köp.

Redigerat av genstruktur, 09 november 2008 - 02:55.


#135

Postad 09 november 2008 - 21:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Finns det ingen marknad för ett Fallout så som de första två spelen var utformade?
Kanske med Diablo 3's motor? :D

#136

Postad 09 november 2008 - 21:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
gillade Oblivion men Fallout 3 är mycket bättre..skulle verkligen inte vilja ha nå annat perspektiv...det enda ja skulle kunna önska är liiite mer färg :-)

#137

Postad 09 november 2008 - 22:25

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Finns det ingen marknad för ett Fallout så som de första två spelen var utformade?
Kanske med Diablo 3's motor? :D


Iofs bara spelat Fallout Tactics, men det kändes som en dålig kopia på Jagged Alliance.

Inget jag direkt längtar till att spela...

#138

Postad 09 november 2008 - 22:42

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Själv så typ "snubblade" jag in i "farsan" när jag bara spanade av kartan. Nu har jag hur många sidouupdrag som helst. Men hur som... klart ett bra spel med många sjuka karaktärer och småhållor/byar. Har ca: 30 timmar utan buggar än så länge.

#139

Postad 10 november 2008 - 00:57

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

gillade Oblivion men Fallout 3 är mycket bättre..skulle verkligen inte vilja ha nå annat perspektiv...det enda ja skulle kunna önska är liiite mer färg :-)


Hade allra helst sett mer ljus! Eller en riktig pannlampa/ficklampa! Ett kungarike för en ficklampa!

#140

Postad 10 november 2008 - 02:39

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0
Har för mig att om man håller in B så tänds en ficklampa, märkte det efter 20tim :D . Men jag håller med om att det är mörkt ändå, ställde upp konstrasten en del mot default.


/Genis

#141

Postad 10 november 2008 - 05:37

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

  • 1 180 inlägg
  • 0

Finns det ingen marknad för ett Fallout så som de första två spelen var utformade?
Kanske med Diablo 3's motor? :D


Tror inte det. Spelen kommer nog aldrig gå tillbaka till den utformingen. It's a thing of the past...

#142

Postad 10 november 2008 - 09:08

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

  • 657 inlägg
  • 0
Ska skicka in min box på lagning nu. Fryser allt oftare. Igår kunde jag inte ens spela 5min utan att det frös. Måste vara något fel på krysslådan.

Mvh D

#143

Postad 10 november 2008 - 09:51

daevilb
  • daevilb
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Sjuuuuuka roligt spel!. och jag hoppas dom kommer spruta ut addons till xbox live i form av nya missions :D

jag lirade ju igenom spelet på 22 timmar (typ endast mainquests) sen upptäckte jag att jag av någon anledning lirat på EASY!..
nu lirar jag om på hard och försöker göra alla sidoquests och testa lite andra skills.

10/10..

#144

Postad 10 november 2008 - 10:11

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Sjuuuuuka roligt spel!. och jag hoppas dom kommer spruta ut addons till xbox live i form av nya missions :D

jag lirade ju igenom spelet på 22 timmar (typ endast mainquests) sen upptäckte jag att jag av någon anledning lirat på EASY!..
nu lirar jag om på hard och försöker göra alla sidoquests och testa lite andra skills.

10/10..


Jag har hållit på i över 40 timmar, är inte klar med main story ännu, men har nått level 20. Valde en perk som som gjorde att jag kan se alla locations på kartan, kan säga att det var en j-a massa kvar att se! ha ha...

#145

Postad 10 november 2008 - 10:13

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Det är helt underbart :-)

Snacka om att det här spelet håller att spela om flera ggr :D

Är lvl7 på mitt första spel som en god spelare..
Känns väl lite trist men jag ser det som uppvärmning inför andra omgången..Då vet jag mer hur jag ska lägga allt :D

#146

Postad 10 november 2008 - 10:28

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

  • 376 inlägg
  • 0
Angående pickpocket
Spoiler


#147

Postad 10 november 2008 - 11:45

Unregistered1374
  • Unregistered1374
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0

Iofs bara spelat Fallout Tactics, men det kändes som en dålig kopia på Jagged Alliance.

Inget jag direkt längtar till att spela...


Fallout Tactics ses ofta som bastardbarnet från ett olegitimt sidoförhållande från någon av föräldrarna. Det är ungen som ingen vill kännas och som bespottas, skrattas åt och kastas ut från släktfesterna.


Det kan iaf inte mätas med Fallout 1 & 2 på något sätt och är inte ens ett liknande spel. Det dom har är några grupper (Brotherhood of Steel), typ av miljöer osv som är stulet. Om man istället tittar på story, hur spelet spelas, vad som är utmaningen med spelet osv så är det sjuk skillnad. Fallout Tactics kommer du till ett uppdrag och ska döda alla badies i äkta Serious Sam stil, i Fallout 2 kan du komma till ett område och göra varenda quest i området och ha gjort ALLT där utan att döda en enda karaktär och du väjler själv vart du vill kila iväg och utforska osv, inget är låst i vart du går härnäst. Självklart går det att panga också, men det behövs inte.

#148

Postad 10 november 2008 - 11:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Iofs bara spelat Fallout Tactics, men det kändes som en dålig kopia på Jagged Alliance.

Inget jag direkt längtar till att spela...


Inte riktigt samma typ av spel som Fallout 1 eller Fallout 2. Det enda som är likadant är miljöerna och stridsystemet, men Fallout 1 & 2 är rollspel, t.o.m. i en större utsträckning än Baldur's Gate eller Oblivion för att ge ett par exempel.
Jag tycker det är konstigt att det inte finns en marknad för ett "äkta" Fallout 3 när Diablo 3 inte ändrat sitt koncept (eller har det det?) nämnvärt mycket.

#149

Postad 10 november 2008 - 14:37

perma
  • perma
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0

om man som jag inte tyckte oblivion var något vidare bra, kommer man då kunna uppskatta fallout 3?
vad jag hört sägas om spelet är att det är oblivion med gevär, något som i mina öron låter som ett dåligt betyg.

tyckte dom två första spelen var hur bra som helst, men är hyfsat skeptisk till detta.


Inte riktigt samma typ av spel som Fallout 1 eller Fallout 2. Det enda som är likadant är miljöerna och stridsystemet, men Fallout 1 & 2 är rollspel, t.o.m. i en större utsträckning än Baldur's Gate eller Oblivion för att ge ett par exempel.
Jag tycker det är konstigt att det inte finns en marknad för ett "äkta" Fallout 3 när Diablo 3 inte ändrat sitt koncept (eller har det det?) nämnvärt mycket.


Är också ett stort fan av Fallout 1 & 2 och måste säga att jag än så långt (ca 20 h in i spelet) tycker att Fallout 3 är en värdig efterträdare till de tidigare spelen. Det som trollband mig i ettan och tvåan var storyn, questarna och miljöerna och alla dessa ingredienser finns i 3:an. Att spelen sen är rejält stort och välpolerat gör inte det hela sämre.

Sen hade jag gärna som MdaG skriver, gärna sett ett "äkta" isometriskt Fallout 3 men jag tror egentligen att det mest är en generationsfråga, jag är uppväxt med isometriska spel och gillar det perspektiv som isometriska spel ger. Idag är det väl 3D som gäller när det gäller i princip alla spel och 1:a personsperspektivet ger ju en helt annan inlevelsemöjlighet än andra spelperspektiv. Om fallout 3 hade kommit med diablo 3-motorn, hade definitivt jag köpt det, men frågan är hur många andra som hade gjort det? Tror tyvärr inte isometriska motorer har något framtid. Möjligtvis kommer Diablo 3 att förändra min syn på den saken! :D

#150

Postad 10 november 2008 - 22:21

Gilde
  • Gilde
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Och där hängde sig mitt Fallout 3, direkt efter en strid. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.