Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TViX Interface Enhancer (TViXiE)

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 04 oktober 2009 - 20:15

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Tack Joma för ett bra program. Men en sak verker inte fungera. Om jag väljer flera omslag och söker på dessa så hänger sig programmet efter några minuter.Senaste gången valder jag fyra filmer och startade en sökning. Men som sagt så hängde sig programmet och jag fick tvångsavsluta. Vid val av en film i taget så har det fungerat bra. Något du känner till?

En annan sak som jag undera. Kan man inte dra och släppa filmomslag eller texter rätt in i mallen? Enda sättet jag kunde byta omslag på var att söka på discshop, spara på HD och sedan välja in det via mappen redigera filminfo och här välja omslag. Hade varit kanon om man kunder dra det från browsern in. Jag har förstått att det går att dra den till foldern men att den då bara kommer som folder.jpg. Kanske något till önskelistan annars med drag and drop.

#452

Postad 06 oktober 2009 - 13:23

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Hej, är riktigt sugen på en tvix och sitter å läser alla möjliga trådar men denna var ganska lång :) vad gör detta program egentligen?
Sen skulle det funka med min setup som är en windows home server med filmer kopplad via kabel till en Tvix?

#453

Postad 06 oktober 2009 - 18:04

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Hej, är riktigt sugen på en tvix och sitter å läser alla möjliga trådar men denna var ganska lång :D vad gör detta program egentligen?
Sen skulle det funka med min setup som är en windows home server med filmer kopplad via kabel till en Tvix?


Ska inte vara några problem. Programmet hjälper dig att hitta information, omslag, rating osv till dina filme. Skapa ett bibliotek med den afiler och döp bara mapparna till filmens namn. Så sköter TViXiE resten. Du kan dessutm skapa egna mallar och bakgrunder. Kanon program helt enkelt.

När du sen startar ditt mediacenter (Tvixen) så ligger där dessa bakgrundsbilder som TVIiXiE skapar och du får på så sätt den information om dina filmer i respektive mapp.

Jag har filmer både på datorn, nätverksdiskarna och lokalt på TViXen och det fungerar från alla ställe. Kolla TViXiE´s hemsida för mer info och screenshots,

#454

Postad 04 november 2009 - 11:05

Unregistered788922c2
  • Unregistered788922c2
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Sedan en dryg månad tillbaka får jag inte längre upp några träffar på Filmtipset.se, vare sig omslag eller information. Det innebär att man oftast inte kan får fram någon sådan information på svenska filmer. Jag har den senaste versionen av Tvixie.

Är detta ett känt problem? Jag har inte gjort några ändringar i mitt Tvixie-program och det fungerade hur bra som helst tidigare till för en par veckor sedan. Om det inte är ett allmänt problem, kan det var min brandvägg som efter automatisk uppdatering helt plötsligt stoppar aktuell info?

Tacksam för hjälp. Jag behöver dessutom tillägga att jag är inte någon dataexpert så jag hoppas på ett lättförståligt svar.

Stam1

#455

Postad 05 november 2009 - 18:00

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

  • 137 inlägg
  • 0
Hej!

Har problem med Tvixe som har fungerat helt perfekt men som nu skurit ihop sig totalt! Jag har försökt att ominstalera och reparera avinstalera och allt som jag kan tänka mig. Oavsätt vad jag gör så kommer det upp ett fönster där det står att programet inte går att öppna och något om fel på inmatningen bla bla bla ....

#456

Postad 05 november 2009 - 18:06

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Sedan en dryg månad tillbaka får jag inte längre upp några träffar på Filmtipset.se, vare sig omslag eller information. Det innebär att man oftast inte kan får fram någon sådan information på svenska filmer.
Stam1


Discshop måste väl funka?

#457

Postad 07 november 2009 - 08:35

jonathan_forslund
  • jonathan_forslund
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0
Går det inte att att ladda ner info till musik-DVD eller går det och det är jag som är inkompentent?

#458

Postad 07 november 2009 - 16:13

Unregistered788922c2
  • Unregistered788922c2
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Sedan en dryg månad tillbaka får jag inte längre upp några träffar på Filmtipset.se, vare sig omslag eller information. Det innebär att man oftast inte kan får fram någon sådan information på svenska filmer.
Stam1

Discshop måste väl funka?

Nej, Discshop slutade fungera samtidigt som Filmtipset. Beklagar att jag inte uppgav det redan i första inlägget. CDON.SE fungerar däremot, men det är enbart på ett fåtal filmer som jag får upp info. resp. omslag därifrån.

Jag har ingen aning om vad det här beror på, men problemen har i allt fall uppstått sedan jag uppdaterade till senaste versionen av Tvixie (är dock osäker om problemet uppstod direkt efter uppdateringen). Dessförinnan fick jag i stort sett alltid upp träffar på Filmtipset.se, både på svenska och utländska filmer. Är det någon annan som har fått samma problem?

Stam1

#459

Postad 16 november 2009 - 12:27

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej,
Ny version finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/ :(

/joma

#460

Postad 16 november 2009 - 12:41

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Går det inte att att ladda ner info till musik-DVD eller går det och det är jag som är inkompentent?


Jo om de finns i sortimentet, Amazon är nog bästa tipset skulle jag tro.

#461

Postad 18 november 2009 - 10:41

yabbah
  • yabbah
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Hej,
Ny version finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/ :)

/joma


What's new in 1.2.1 build 25726

- Fixed: IMDB provider [joma]
- Fixed: Filmtipset.se provider [joma]
- Modified the About box to show the new application logo [joma]
- Added: Created a new application logo [joma]
- Added: Splash Screen during application load with text describing each step [joma]
- Fixed: Fixed issue with user trying to get information about selected files, displays message informing user that only directories are allowed [joma]
- Added: Dutch language file [Boris78]
- Added: Slovak language file [Norton]
- Added: Russia language file [Karlson2k]
- Added: Polish language file [BONO]
- Added: Portuguese language file
- Added: Temp folder location is logged during application initialization [joma]
- Added: Contextmenu for copy/paste in Edit Movie Information->Plot, since the Plot control is RichTextBox it doesn't have the system built-in default context menu for copy/paste [joma]
- Added: Extended Edit Movie Information with a tools button to be able to change text to UpperCase, LoweCase or TitleCase [joma]
- Added: Beyazperde.mynet.com.xml provider [dolu]
- Added: New functionality to all template variables [joma]
%TITLE% => This movie is the best
%TITLE%{UPPER} => THIS MOVIE IS THE BEST
%TITLE%{LOWER} => this movie is the best
%TITLE%{TITLECASE} => This Movie Is The Best

#462

Postad 18 november 2009 - 13:17

Damp
  • Damp
  • Mästare

  • 2 750 inlägg
  • 0
Frågar snällt igen :)
Kommer det en Mac version?

#463

Postad 22 november 2009 - 11:19

henkeboy77
  • henkeboy77
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
hej
riktigt bra program.
men funkar det på den nya 6600n också?
mvh

#464

Postad 24 november 2009 - 23:45

Larry2k
  • Larry2k
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Funkar Tvixie över ftp?
Jag får upp rätt mapp och ser filmikonerna men när jag väljer get movieinformation (tex borat) så dyker felmeddelande upp och säger "ftp://tvixftp:[email protected]/usb1/Film/Borat is not a directory. TViXie only works with directories". Vad menas med detta och hur gör jag för att kunna få filminformation genom att använda ftp'n?

En fråga till:
Har problem med att få in templets. Zippar upp dem i "...\TViXiE\Templates" men ändå kommer de inte upp som alternativ att välja i TViXie.


Tacksam för hjälp.

#465

Postad 25 november 2009 - 00:08

yabbah
  • yabbah
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Funkar Tvixie över ftp?
Jag får upp rätt mapp och ser filmikonerna men när jag väljer get movieinformation (tex borat) så dyker felmeddelande upp och säger "ftp://tvixftp:[email protected]/usb1/Film/Borat is not a directory. TViXie only works with directories". Vad menas med detta och hur gör jag för att kunna få filminformation genom att använda ftp'n?

En fråga till:
Har problem med att få in templets. Zippar upp dem i "...\TViXiE\Templates" men ändå kommer de inte upp som alternativ att välja i TViXie.


Tacksam för hjälp.


Testa att välja bara \usb1\film och inte filmens katalog, om du förstår hur jag menar.

Templaten måste ligga i en undermapp, tex ...\tvixie\templates\din_mall\

Lycka till.
//yabbah

#466

Postad 01 december 2009 - 21:11

larspers
  • larspers
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej
Jag har en 6600 och undrar om det fungerar även för denna, tankade ner den nya versionen och såg att det bara fanns 6500.
Missar jag någon funktion om jag kör med 6500?
MVH
Lasse

#467

Postad 16 januari 2010 - 14:44

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej,
Ny version finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/ :D

/joma

What's new in version 1.3.0
- Added: Support for FanArt (backdrops) [joma]
- Added: New tool window - FanArt for applying FanArt (backdrops) to current movies [joma]
- Added: Tools->Options->Providers->FanArt in TViXiE [joma]
- Added: Saves/Restores window Position, Size and State (Minimized, Maximized or Normal) [joma]
- Fixed: Folder Width and Height values in Models.xml are now being used when creating folder.jpg [joma]
- Added: Support for Mede8er media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for TViX 6600 media player, now listed in Models list [joma]
- Added: Support for Dune media players, now listed in Models list (experimental) [joma]
- Added: Support for Dune image format AAI [joma]
- Fixed: Changing Model (Tools->Options->General) is now taking effect at once, without need of restarting TViXiE [joma]
- Added: Tools->Options->Language is now showing Version and Author of each language file [joma]
- Fixed: Paste from context menu in Edit Movie Information - Plot window [joma]
- Fixed: Issue with Open Dialog not showing mapped network drives in the list under Computer [joma]
- Added: Support for new %MEDIAFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %SOUNDFORMATTEXT% variable in templates [joma]
- Added: Support for new %RESOLUTIONTEXT% variable in templates [joma]
- Added new Standard 1080p template [joma]
- Updated: "Standard 720p" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template to support FanArt [joma]
- Updated: "Standard 720p" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Updated: "Standard 720p Swedish" template with a darker rounded box behind the text, better looking when using FanArts as backgrounds [joma]
- Fixed: Issue with application restart from update manager [dolu]
- Fixed: Issue with RegExp_Countries in "MyMp" library [dolu]
- Fixed: Trouble with DragDrop function for cover [dolu]
- Added: Now creates a new folder cover image when selecting a new cover in "Edit Movie Information" dialog window [joma]
- Added: Arabic language file [سين]
- Updated: Polish language file to comply with v1.2.2 release [BONO]
- Updated: Slovak language file to comply with v1.2.2 release [Norton]
- Added: Holding down Ctrl key when selecting an item in the Search Result window now selects all the items from the same provider and title [joma]
(eg. Click on "Jumper" cover from IMDB and at the same time holding down the Ctrl key selects the "Jumper" title from IMDB in Movie Info list, Cast & Director list and the Rating list)

* MIP Updates *
- Added: TMDb (http://www.themoviedb.org) provider, supports all movie information + new FanArt [joma]
- Added: IMPAwards provider, supports high-resolution covers [joma]
- Fixed: MovieMaze.de movie provider [dolu]
- Changed: MyMovieProvider to work with filmweb.pl and be compliant with more encoding types [dolu]
- Added: KoreanMovieInfo.dll
- Updated: Beyazperde.mynet.com.xml to version 0.2 [dolu]
- Added: mtime.com.xml [Henry Ou]
- Added: Sinemalar.com.xml [Sorunsal]

#468

Postad 31 januari 2010 - 11:46

Znajk
  • Znajk
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Funderar på att beställa en tvix 6600 och har en massa filmer redan och tänkte köpa en hårddisk att stoppa in i den.
Hur kan jag förbereda på bästa sätt, är det bara att köra programmet så den fixar alla bilder och info och sen kopiera till tvixens hårdisk så funkar det?

Ska jag döpa om alla mappar till filmens exakta namn, vill att det ska stå filmens exakta namn och inte vilken release det är under filmomslaget, eller måste jag då byta namn på filmfilen också?

Jag har nu alla filmer sorterade efter kategori, typ "comedy", "action" osv. Kan jag fortsätta med det eller ska alla filmerna ligga i samma mapp? Går det att bläddra smidigt mellan dom olika mapparna isf eller har tvixen något eget system så man lätt kan visa filmer efter kategori?

Hur ska jag lägga upp tv serier för att det ska bli snyggt och smidigt? Alltså hur ska katalogstrukturen se ut. Ska jag köra med covers eller bara templates?

#469

Postad 21 februari 2010 - 14:46

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej,
Ny version finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/

/joma

What's new in version 1.3.1
- Changed: Renamed fanart.jpg => fanart.tvixie [joma]
- Fixed: Updated all Standard templates to get fanart from fanart.tvixie [joma]
- Fixed: Problem with not being able to apply standard templates if missing fanart.tvixie when connected via FTP or UNC [joma]
- Added: In the Movie Select Title window (select items from search), you now have the ability to only show exact title matches [joma]
- Updated: Added support for FanArt, MediaFormat, SoundFormat and Resolution to Standard 480p template [joma]
- Fixed: A new MyMP.dll version which now includes Dolu's fix regarding RegExp_Countries [joma]
- Added: MOVIE_SELECT_SHOW_EXACT_TITLE_MATCHES translation string to language files [joma]
- Added: MOVIE_COLLECTOR_STATUS_DOWNLOADING_FANART translation string to language files, it's the status message that is displayed in the "Get Movie Information" window after a user has selected the movie items that will be updated [joma]
- Fixed: Movies returned from search not containing year is not filtered out any more [joma]
- Added: Logs which model is selected during the application startup [joma]
- Fixed: Searching/Downloading FanArt didn't use the "Internet Connection" settings from Tools->Options->Connection [joma]
- Updated: Italian language file [Axel Foley]
- Updated: Spanish language file [pildo]
- Added: New template variable %RUNTIME_HOURS% [joma]
- Added: New template variable %RUNTIME_MINS% [joma]
- Added: Automatically creates the "dune_folder.txt" file for Dune players, the default template for this file can be found in the Models.xml under the Dune section and can be modified to fit your needs [joma]
- Changed: Modified the standard file names for Dune to .tvix.jpg and .folder.jpg which makes them invisible in the Dune player GUI [joma]
- Added: proxy support in "URLFileExists" [Dolu]
- Added: new tag <Cookies_First_Call> in xml configuration file, some websites required a first call to set cookies to make it work (actually used for "filmweb.pl") [Dolu]
- Added: retrieval of data from "Certifications" tag [Dolu]
- Added: getting values for "Runtime", "Year", "Countries" and "Certification" when empty or null in "Plot" provider [Dolu]

* MIP Updates *
- Updated the KoreanMovieInfo.dll (Daum.net) [eshim]
- Updated MovieMeter.nl to return more accurate search result (not that many unrelevant titles) [joma]
- Updated Blu-ray.com is now working again [joma]
- Added Filmweb.pl [dolu]
- Updated movie provider "Allocine", more accurate result [Dolu]
- Updated movie provider "Sratim.co.il" to be compliant with last version of tvixie [Dolu]
- Updated movie provider "Sinemalar.com" [Sorunsal]
- Added new movie provider "Sinema.com" [Sorunsal]
- Updated movie provider "Filmaffinity.com" [ahhahh]
- Updated movie provider "Beyazperde.mynet.com" [Sorunsal]
- Added movie provider "Port.hu" [Bluelight]

#470

Postad 23 februari 2010 - 12:29

Angeripper
  • Angeripper
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om denna funkar på min gamal TViX M-3100U?

Ange

#471

Postad 24 februari 2010 - 05:21

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Joma: Jag gillade verkligen Tvixie-programvaran, dess sökfunktion, templates, fanart osv. Det jag saknade däremot var ett register liknande My movies & yaDIS där man kan sorta filmerna efter t.ex. genre. Är det något du kommer att implementera?

#472

Postad 21 april 2010 - 22:34

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem eller en bugg i Twixie.
Använder programmet till En Tvix 6600 och om jag väljer någon föränding av mappens utseende i Tvix som rundade hörn eller filstrip så visas inga bilder i Tvix. Det enda som fungerar är när jag kör standard dvs trycker på reset. Då visas ikonerna med som omslag.
Är det ett problem i Twixie eller Tvix? Någon som har en lösning?

#473

Postad 22 april 2010 - 15:39

BubbleCum
  • BubbleCum
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem eller en bugg i Twixie.
Använder programmet till En Tvix 6600 och om jag väljer någon föränding av mappens utseende i Tvix som rundade hörn eller filstrip så visas inga bilder i Tvix. Det enda som fungerar är när jag kör standard dvs trycker på reset. Då visas ikonerna med som omslag.
Är det ett problem i Twixie eller Tvix? Någon som har en lösning?


Detta händer för mig. har en N1a. Vet ej varför det blir så, dock inget som bekymmrar mig så värst. Men du är inte ensam i alla fall. Kanske en liten tröst ;)

#474

Postad 22 april 2010 - 18:13

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Ok, ja det är som du säger inget som stör mycket på något sätt men då vet jag att fler än jag upplevt det så får man väll se om det löser sig till nästa uppdatering.
Tack!

#475

Postad 20 maj 2010 - 19:20

LaHora
  • LaHora
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Pojkar flickor män och kossor!

Först ska jag säga att programet är GRYMT!

Ni som verkar så ###### duktiga på det mesta kanske har lust att hjälpa mig en sek med ett sjukt stort problem jag har :D

Min m-7000 kan INTE läsa ÅÄÖ

Döper jag en mapp till "Skräck" så blir det bara svart över hela den raden

Vad som är värre är att i filmer och det ska stå tex "Vad gör vi nu"
Så blir det bara "Vad g" den avslutar alltså på Ö:et och sen orkar den inte skriva resten

Finns det någon multilingual firmware update att tillgå ? , har letat som fan men hittar inte :)


Tackar på förhand!
//Danne

#476

Postad 20 maj 2010 - 19:27

LaHora
  • LaHora
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Stötte på patrull näör jag försökte installera det på mig egna data..
Den svamlar om att det var ett script som inte gick att läsa in och att den var tvungen att avbryta installationen.

#477

Postad 13 juni 2010 - 17:31

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Ett par features (vet inte riktigt om detta är rätt ställe att efterfråga sådana) som jag saknar

1. Möjlighet att utifrån Tvixie sortera på filmer utifrån den metadata som laddas ned från valfri provider (Skådespelare, betyg, genré, produktionsår etc)

2. Möjligheten att "flagga" sådana filmer som man är "nöjd" med (alltså bra coverart, fanart, handling etc) för att lättare hålla reda på de filmer som behöver uppdateras med just denna informationen.

#478

Postad 21 juli 2010 - 12:45

Znajk
  • Znajk
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Nån som har en äldre installationsfil av tvixie sparad och skulle kunna skicka den till mig?
Uppdaterade precis till den nyaste (inte uppdaterat på hur länge som helst) men nu började det strula för mig, så om någon har en tidigare version som jag kunde få testa igen vore det guld.

Hittade bara den senaste versionen på hemsidan.

Edit: Fixat!

Redigerat av Znajk, 21 juli 2010 - 14:00.


#479

Postad 25 juli 2010 - 17:45

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
hur får jag bort icon info m.m? Allt verkar funka prima men när jag går in i film mappen så står det fortafarnde info om själva mappen, när den skapades etc. inte så snyggt, hur får man bort det?

#480

Postad 09 augusti 2010 - 20:26

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0
Kan man köra Tvixie, eller något snarlikt program som får en Tvix N1 att fungera bättre som ett mediacenter, på en ubuntu-server?

#481

Postad 23 augusti 2010 - 15:02

Ruuupert
  • Ruuupert
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Hur får man till bakgrunden när man ska välja mellan tex. Audio, Video, Photos, Documents etc etc.?

När jag lägger in bilder och fixar i tvixie syns de i själva programmet men när jag kopplar tvixen till tvn och startar finns det ingen bakgrundsbild. Skulle även vilja ha en bakgrundsbild bakom alla "Filmfodral" och alla ljudfiler. Har sett bilder på andras snygga layout dem har och jag får inte till det, blir galen!`

Snabba svar! :-)

#482

Postad 25 augusti 2010 - 11:56

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

  • 350 inlägg
  • 0
Fråga ang. placering av metadata:
Alla dessa cover art-program verkar bygga på att man lägger varje film i en enskild mapp och sedan laddar ner en bild dit. Personligen skulle jag helst vilja undvika att "skräpa ner" mina filmmappar med en massa sådant. Detta pga att jag kör ett flertal olika mediaspelare mot en och samma filserver och det blir så odynamiskt om man måste göra speciallösningar för varje spelare då. XBMC lägger ju t.ex. all film-info, cover art, etc. i en egen mapp vilket jag tycker är snyggare.

Är det Tvix-spelarna som förhindrar att man kan lägga film-info någon annanstans eller skulle denna funktionalitet gå att bygga in i Tvixie eller liknande program?

#483

Postad 02 september 2010 - 10:41

jockebock
  • jockebock
  • Användare

  • 110 inlägg
  • 0
ojojoj har haft en tvix 6500 i 3-4 år hur har jag kunnat missat detta?! verkar sjukt snyggt! en fråga eftersom jag inte pallar läsa igenom 17 sidor :)

har ju ett par hundra filmer på datorn måste jag dona med en och en för att få till bilder o allt man kan göra? eller e d bara o installera o klicka på en knapp så fixar det till alla filmer med bilder osv automatiskt? fungerar det med filmer man laddat ner? imdb betyg osv hade varit så sjukt bra alltid problem när man ska välja film och man är flera att bestämma. har man bild o recension o imdb-betyg på filmen direkt i tvixen så är det ju helt underbart!!!

/nyfrälst

#484

Postad 22 oktober 2010 - 22:30

Pukin_Dog
  • Pukin_Dog
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Flera som har flera problem med tiden?
Jag kan inte byta till en annan mall utan måste använda "cold" eller vad den heter.
Jag kan inte som tidigare sagt ändra på iconernas utseende som runda hörn och sådant.
När jag markerat alla som jag vill söka info om och sedan låter den hitta och väljer ut all info och klickar klar så är det kanske 30% som verkligen tar till sig informationen. Resten får man köra e gång till för att de skall ändra sig.
Har senaste versionen för övrigt.
Det har alltså funkat bra för längre sean men de verkar som det krypit på problem efeter problem.

#485

Postad 04 november 2010 - 11:44

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

  • 779 inlägg
  • 0
Fungerar alla Tvixie features, templates etc. lika på alla Tvix-modeller. Tänker främst på N1an.

#486

Postad 25 november 2010 - 01:07

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man kan få bättre kvalité på covers i Tvixie?

#487

Postad 10 januari 2011 - 21:07

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
skulle man kunna köra det här programmet på en vanlig server? alltså, att skapa folder.jpg bilder i samtliga mappar. Vill ha det till xbmc

#488

Postad 11 januari 2011 - 22:40

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
discshop har försvunnit för mig. nån som vet om det är så eller bara hos mig?

#489

Postad 17 januari 2011 - 18:02

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

discshop har försvunnit för mig. nån som vet om det är så eller bara hos mig?


Finns en update på http://www.tvixie.com/ både för discshop och imdb! :blink:

#490

Postad 18 januari 2011 - 18:54

Unregistered38728ec9
  • Unregistered38728ec9
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Hej jag har ett problem med tvixie kör en disk trådlöst till tvixen från datorn och mitt problem blir att texten och årtalet på film informationen delvis försvinner på höger sida av bilden. använder den senaste versionen som är på hemsidan. är det n´ån som har lösningen på problemet ??????????

#491

Postad 01 februari 2011 - 15:19

Unregistered69fbab21
  • Unregistered69fbab21
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Finns en update på http://www.tvixie.com/ både för discshop och imdb! :)


Vet inte om jag är helt dum men jag hittar inte uppdateringearna?

#492

Postad 23 februari 2011 - 18:21

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

  • 142 inlägg
  • 0
Hej,
Ny version finns nu tillgänglig på http://www.tvixie.com/

/joma

What's new in version 1.3.2
- Changed: Updated to use Microsoft .NET Framework v3.5
- Added: MediaInfo support (uses MediaInfo library v0.7.41), automatically detects media information (Video, Audio, Resolution) [joma]
- Changed: Re-arranged template flags into flags folder, removed the other folders [joma]
- Added: A few resolution flags to standard templates [joma]
- Added: Created new flags for 480, 540, 576, 720 and 1080 [joma]
- Added: Updated all movie templates to include SD.png in the Resolutions [joma]
- Added: Xvid flag to templates [joma]
- Fixed: Tools->"Rename .img to .iso" is now working again [joma]
- Added: You can now Edit Movie Information by right-clicking on a movie folder, you don't need to go into the movie folder [joma]
- Added: You can now create a blank new Movie Information, right-click on the background when you're inside a movie folder and choose "Create New..." [joma]
- Fixed: Update Manager is now working again [joma]

* Langauge Updates *
- Updated: Russian language [Karlson2k]
- Updated: Hungarian language file [Bluelight]
- Added: Czech language file [Merlin-PDi]
- Added: Danish language file [Ozzy]

* MIP Updates *
- Fixed: IMDB [joma]
- Fixed: RottenTomatoes [joma]
- Fixed: CDON.SE [joma]
- Fixed: CDON.DK [joma]
- Fixed: Discshop.se [joma]
- Fixed: Blu-ray.com [joma]
- Fixed: Allocine.fr [zedyxer85]
- Fixed: Sratim.co.il [DeaglinG]
- Fixed: MovieMeter.nl [joma]
- Added: Laserdisken.dk [Ozzy]

* Template Editor *
- Added: Ability to scale/move elements with arrow keys
Arrow = moves 1px
Shift+Arrow = moves 10px
Ctrl+Arrow = Scales 1px
Shift+Ctrl+Arrow = Scales 10px

#493

Postad 28 februari 2011 - 11:30

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Tack för ett kanon program!

Allt funkar som de ska tycker jag men ja har inte riktigt satt mig in i hur allt funkar.
De enda ja inte riktigt får att funka är Förhandsgranska funktionen, förmodar att de är
filmernas sample fil som ska fungera som förhandsgransking?

Men hur får ja de o funka? När ja lägger in en Sample katalog i filmens mapp så försvinner allt i spelaren.
Dvs bakgrund omslag etc, istället för spela menyn med bilder så blir de bara katalogstruktur när man går in på filmen.

#494

Postad 01 mars 2011 - 20:29

Unregisteredbc7538b2
  • Unregisteredbc7538b2
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Funkar detta inte på SlimS1 hade en 6500 förut men får inte detta funka

#495

Postad 20 mars 2011 - 14:14

Unregisteredf44b7cfa
  • Unregisteredf44b7cfa
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Vilket fantastiskt program!

Jag har dock en fråga, går det att ställa in så den automatiskt hämtar informationen från tex. discshop när en ny film har lagts in?
Så man helt enkelt slipper gå in och "manuellt" lägga till film covers etc?

#496

Postad 26 mars 2011 - 21:05

Hifi-Arne
  • Hifi-Arne
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Håller med, vilket program! Min Tvix 6500 fick helt nytt liv nu=) Det är ett kanonjobb som du har gjort!

Undrar bara om det går att få högre bildkvalite på bildomslagen? Jag kör på Full-HD projektor och bilderna ser oskarpa ut.

#497

Postad 16 april 2011 - 22:30

boozer
  • boozer
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Är det möjligt att få den engelska originaltiteln från IMBD istället för den svenska som envisas med att dyka upp hela tiden i TViXiE? Surfar jag till IMDB med webläsaren så får jag den engelska och ej den svenska.

#498

Postad 27 april 2011 - 18:36

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Har svårt att ändra bakgrundsbild i TVIXEN vix programmet.

Jag får bara den mörkblå streckade varianten, hur gör jag?

Bifogad fil  tvix.jpg   178,15K   1 Antal nerladdningar

#499

Postad 04 maj 2011 - 18:20

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

  • 351 inlägg
  • 0
Hej

Har en N1a med senaste firmware och kör senaste TViXiE.
Hur får jag all info osv att synas i N1an? Det enda som syns är coverart om jag väljer "folder view" i N1ans box, finns ingen information osv från IMDB som jag valt när jag kört TViXiE, vad gör jag för fel?

Tack

#500

Postad 18 maj 2011 - 18:21

smellslike
  • smellslike
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tjaba! Är det någon som skulle kunna vara grym och hjälpa mig med ett problem jag har med tvixie, jag har sökt på forumet men inte hittat något svar! Allt funkar perfekt för mig förutom att info fönstret där det står imdb betyg och all annan info är för bred, man ser inte allt det gäller bara några cm. Det är sjukt irriterande när allt annat funkar perfekt, jag har sökt överallt för svarat och hållit på att pilla i flera dagar utan lycka. Om någon skulle kunna hjälpa mig så är jag otroligt tacksam!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.