Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 Slim

771 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 november 2009 - 01:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
- 250gb hårddisk (inbyggd) - Går att byta. Dock egen standard
- WiFi N. - Internt kort via USB
- Egen SPDIF utgång
- 5 Totalt - 3 USB på baksidan och 2 på framsidan
- AUX utgång för Kinect så du slipper dra extra sladdar.

Övrigt nytt:

Valhalla chipset. 45-40nm tillverking (jasper var 65nm). GPU+CPU+eDRAM på samma chip. 10% mindre energi

1 stor 120mm fläkt. Gamla hade 2st x70mm på baksidan.

Tyst, även när man spelar från DVD. Lägre värden är Japser

Ljudnivån:
Xbox 360 (Jasper) - 50dB - Load - 54dB
Xbox 360s (Valhalla) - 45dB - Load - 51 dB

Postad bild

Baksidan
Postad bild

Bilder på nya handkontrollen (ny färg bara):
Postad bild

Bilder på moderkortet:

Postad bild
Postad bild

Anandtech: Inside the 360 Slim

Redigerat av PalmiNio, 20 juni 2010 - 18:43.


#2

Postad 24 november 2009 - 06:06

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Alltså dags att börja lägga undan pengar i smyg från frugan så att man kan uppgradera sig när det väl är dags B)

#3

Postad 24 november 2009 - 09:08

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Förutom önskemåk såsom WIFI, inbyggd hårddisk, BluRay, ny hårdvara etc kommer priset att vara mycket intressant. Jag tror dyrare än dagens men hoppas så klart på billigare eller åtminstone samma nivå, det beror så klart på om det är en ordentlig uppdatering eller bara en "facelift".

#4

Postad 24 november 2009 - 09:31

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Förutom önskemåk såsom WIFI, inbyggd hårddisk, BluRay, ny hårdvara etc kommer priset att vara mycket intressant. Jag tror dyrare än dagens men hoppas så klart på billigare eller åtminstone samma nivå, det beror så klart på om det är en ordentlig uppdatering eller bara en "facelift".

Jag tror nog inte att de kommer att öka priset något. En prishöjning är nog ingen bra strategi i det läget nu när både PS3 och Wii har sjunkit i pris. Behåller nog samma pris och sänker priset på den då gamla konsolen.
Om det nu blir så är det nog inte fel att sälja av sitt gamla Elite innan en ev. prissänkning. Men hur ska man kunna vara utan sitt xbox fram till release av "Valhalla"?! B)

#5

Postad 24 november 2009 - 09:56

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

Förutom önskemåk såsom WIFI, inbyggd hårddisk, BluRay, ny hårdvara etc kommer priset att vara mycket intressant. Jag tror dyrare än dagens men hoppas så klart på billigare eller åtminstone samma nivå, det beror så klart på om det är en ordentlig uppdatering eller bara en "facelift".


Jag sitter med en gammal Falcon Elit. Den är tyst och har fortfarande HD så det räcker. Det blir nog svårt att hitta nya features som lockar vanliga befintliga kunder till en "uppgradering". Blått hade varit nytt och trevligt men är föga troligt. De som vill ha WIFI har väl det redan med adaptern.

Nä, BluRay och utbytbara diskar är nog ett måste för mig och många andra om inte priset är lockande i sig.

De skulle ju kunna leverera spelen på både BluRay och DVD men vill nog inte ha merkostnaden.

#6

Postad 24 november 2009 - 10:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
BluRay lär inte komma. Uppspelningshastigheten är för långsam och jag tror inte MS kommer tvinga sina användare att installera på HDDn.

#7

Postad 24 november 2009 - 10:29

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Kommer nog nån minivariant med natal inbyggt eller nått liknande B)

#8

Postad 24 november 2009 - 14:15

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0
En "snygg/vuxen" spelkonsol med "standard bredden" för Hi-fi elektrionik (430mm) skull räcka för mig. Och sen möjligt tystare (även om min falcon Elite är helt "ok" på den punkten) skull räcka för ett $ale i mitt fall! ;)

Har önskat "lyxversioner" av spelkonsolerna som ser ut som "vanlig" hemelektronik sen PS2 typ..... Men de verkar tro att medelåldern på de som köper fortfarande är 12 ;)

#9

Postad 25 november 2009 - 11:18

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
WiFi och BluRay får gärna vara inbyggt, samt även möjligheten att installera vilken hårddisk man vil själv.
Sen för att spinna vidare på det bör även MS istället för dagens dashboard göra någon version som bygger Windows 7 där man tex skulle kunna installera diverse olika program samt en webläsare.
Till detta så vill jag ha trådlöst tangentbord samt musik, detta skulle kunna bli en riktigt bra mediaspelare/dator/spelkonsoll.

Sen om de bygger allt i en svart och sober låda i ett normalt chassi liknande vanlig hemelektronik skulle det vara underbart.

Förmodligen så kommer väl aldrig något av detta att ske tyvärr, men om några driftiga personer skriver upp allt snyggt och eventuellt gör en designvision av detta med ett X antal underskrifter och skickar till MS så kanske det är något de tar i beaktning.

Gjorde en snabb mockup

Postad bild

Redigerat av sinnes, 25 november 2009 - 11:44.


#10

Postad 25 november 2009 - 12:14

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

BluRay lär inte komma. Uppspelningshastigheten är för långsam och jag tror inte MS kommer tvinga sina användare att installera på HDDn.


Vad menar du? :( Blu-ray kan läsa upp till 12× @ 432 Mbit/s (54 MByte/s), är det för långsamt för dig menar du? B)

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 25 november 2009 - 12:14.


#11

Postad 25 november 2009 - 12:30

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Vad menar du? :( Blu-ray kan läsa upp till 12× @ 432 Mbit/s (54 MByte/s), är det för långsamt för dig menar du? B)


TYdligen för långsamt för att spela eftersom de flesta ps3 spel kräver installation eller data lagrat på flera ställen.

I vilket fall så hade det nog varit trevligt med blu-ray men jag tror nog inte man ska hoppas alltför mycket på det. Inbyggt wi-fi kanske eller så bara mindre komponenter i någon sorts slim version.

#12

Postad 25 november 2009 - 12:32

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
Och vad har BD-läsaren i PS3 att göra med en möjlig BD-läsare i en framtida Xbox..? :(

#13

Postad 25 november 2009 - 12:46

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Vad menar du? :( Blu-ray kan läsa upp till 12× @ 432 Mbit/s (54 MByte/s), är det för långsamt för dig menar du? :)


Fast inte när den läser DVD-skivor... B)

#14

Postad 25 november 2009 - 14:51

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Så då har ni slagit fast att DVD har högre dataöverföringshastighet än Blu-ray, blir nog bra det här.. :(

#15

Postad 25 november 2009 - 15:15

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Och vad har BD-läsaren i PS3 att göra med en möjlig BD-läsare i en framtida Xbox..? :(

Vad menar du? Detta är en tråd för nästa revision av Xbox360 B) Istället kan man fråga sig varför inte Sony sätter snabbare Blurayspelare i PS3? Är det så svårt? Då borde den börja piska 360 rejält i fråga om laddningshastigheter. Sen kan man fråga sig om det inte är möjligt att MS har lika stora (om inte större) problem att plötsligt byta ut sin 12XDVD drive mot en 12X BDdrive (om man helt frånser den stora prisskillnaden som antingen skulle äta på marginalerna REJÄLT eller leda till en prisökning mot konsumenten).

Redigerat av LillKille, 25 november 2009 - 15:19.


#16

Postad 25 november 2009 - 15:16

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Så då har ni slagit fast att DVD har högre dataöverföringshastighet än Blu-ray, blir nog bra det här.. :(


Finns ingen som påstått något sådant.

Försök igen...

#17

Postad 25 november 2009 - 15:17

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
... fel av mig ...

Redigerat av LillKille, 25 november 2009 - 15:18.


#18

Postad 25 november 2009 - 15:29

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0

Finns ingen som påstått något sådant.

Försök igen...

Behövs inte

Redigerat av JockeJ, 26 november 2009 - 11:15.


#19

Postad 25 november 2009 - 15:32

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Vad menar du?


Han skrev ju i inlägget ovanför "TYdligen för långsamt för att spela eftersom de flesta ps3 spel kräver installation eller data lagrat på flera ställen."

Då undrade jag vad BD-läsaren i PS3 har att göra med en eventuell BD-läsare i Xbox?

Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 25 november 2009 - 15:35.


#20

Postad 25 november 2009 - 15:37

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Han skrev ju i inlägget ovanför "TYdligen för långsamt för att spela eftersom de flesta ps3 spel kräver installation eller data lagrat på flera ställen."

Då undrade jag vad BD-läsaren i PS3 har med saken att göra med en eventuell BD-läsare i en framtida Xbox?

Och då undrar jag vad får dig att tro att MS skulle sätta en 12X BD läsare i nästa revision av 360 när inte ens Sony sätter en i PS3?

#21

Postad 25 november 2009 - 15:51

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Och då undrar jag vad får dig att tro att MS skulle sätta en 12X BD läsare i nästa revision av 360 när inte ens Sony sätter en i PS3?


Det har jag inte påstått att dom skulle göra. Jag påpekade bara att det finns betydligt snabbare BD-läsare
än den som sitter i PS3 eftersom den jag svarade till verkade tro att det bara fanns en modell. BD-läsare finns
i 1x, 2x, 4x, 6x, 8x och 12x. Vilken nu Sony har valt att sätta i PS3(x2) har väl ändå ingenting att göra med vilken
MS skulle sätta i Xbox? Eller?

#22

Postad 25 november 2009 - 16:46

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Det har jag inte påstått att dom skulle göra. Jag påpekade bara att det finns betydligt snabbare BD-läsare
än den som sitter i PS3 eftersom den jag svarade till verkade tro att det bara fanns en modell. BD-läsare finns
i 1x, 2x, 4x, 6x, 8x och 12x. Vilken nu Sony har valt att sätta i PS3(x2) har väl ändå ingenting att göra med vilken
MS skulle sätta i Xbox? Eller?

Det är betydligt mer realistiskt att tro att Valhalla får en BD läsare av samma kaliber som den i PS3 än en BD spelare av senaste modell. Alltså en 2X och ingen precis utkommen 12X. Utan att ta hänsyn till alla problem utvecklare skulle ha med ny metodik att mastra skivorna så de funkar dels i de gamla 12X DVD läsarna och i nya 12X BD spelare, alla problem man skulle ha med att utveckla spelen så de kan utnyttja bandbredden på 12X BD samtidigt som de med en gammal 360 inte skall känna att 12X DVD driven är en flaskhals. Ja utan att ta hänsyn till de små problemen återstår kostnadsproblematiken. I vad skall man skära för att ha råd att stoppa en BDspelare av allra senaste snitt i en revision av 360 som kommer alldeles snart? I MS egna marginaler? I konsumentens plånböcker? Och vilka fördelar får man av en 12X BD spelare i en 360? Ja, Bluray filmer. De kan man ju även se med en 2X BD spelare. Snabbare laddningstider? Nej, ingen chans att MS segregerar sina 360 kunder och släpper spelen på både DVD och BD.

Och jo, vilken spelare Sony valt att ha i senaste utgåvan av PS3 har väl ändå något med vilken spelare MS skulle ha i nästa utgåva av 360. Förutom de punkter jag skrivit ovan så skulle man ju tro att Sony skulle välja att sätta en 12X BD spelare i PS3 om det nu var så enkelt att bara byta rätt av. Jag tror både Sony och MS inser att det inte är att bara rätt av byta mitt i nuvarande generations livscykel.

Jag förstår bara varför inte du skall påpeka att det finns 12X BD spelare? Hur är det relevant om du inte tror att det är rimlig drive i nästa 360? Då kan man ju lika gärna diskutera om det inte borde sitta en SASbackplane med en 16000 diskar i nästa 360. Det j-r om något borde vara snabbt. Smiskar allt vad DVD och BD heter. Och inte heller behöver man oroa sig över plats och om man måste ta bort det där DLC:et för att få plats med senaste spelinköpet. :blink:

Redigerat av LillKille, 25 november 2009 - 16:48.


#23

Postad 25 november 2009 - 16:57

Unregistered3ff26ed4
  • Unregistered3ff26ed4
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0
När specsen för PS3 sattes runt -05/-06 var blu-ray ett helt nytt format som ännu inte ens fanns på marknaden.
Idag har utvecklingen gått framåt och priserna har sjunkit, mao skulle det inte vara helt förvånande om MS satte
i en nyare och snabbare version av BD-läsare. Sony kan ju inte heller gärna ändra på specsen på PS3 i efterhand,
utan där gäller förstås specsen som alla PS3:or har haft från början.
Anledningen till att jag skrev att det _finns_ BD-läsare med 12x var att någon tyckte tidigare i tråden att "blu-ray
är för långsamt för spel", vilket alltså inte stämmer alls. Precis som med DVD finns det snabbare och långsammare
läsare även på BD. Det är som att jag skulle påstå att DVD är för långsamt för spel för att min gamla DVD-spelare från -99 hade 2x hastighet.

#24

Postad 25 november 2009 - 17:38

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

När specsen för PS3 sattes runt -05/-06 var blu-ray ett helt nytt format som ännu inte ens fanns på marknaden.
Idag har utvecklingen gått framåt och priserna har sjunkit, mao skulle det inte vara helt förvånande om MS satte
i en nyare och snabbare version av BD-läsare. Sony kan ju inte heller gärna ändra på specsen på PS3 i efterhand,
utan där gäller förstås specsen som alla PS3:or har haft från början.

Spec:en för Xbox360 sattes säkerligen ännu tidigare så jag förstår fortfarande inte varför MS skulle kunna vara så himla duktiga och helt plötsligt satsa på en 12XBD i nästa revision av 360. Och om nu MS skulle klara det varför kan inte Sony göra det på PS3 som man tycker faktiskt borde vara enklare att ersätta en 2XBD drive med en 12X?

Anledningen till att jag skrev att det _finns_ BD-läsare med 12x var att någon tyckte tidigare i tråden att "blu-ray
är för långsamt för spel", vilket alltså inte stämmer alls. Precis som med DVD finns det snabbare och långsammare
läsare även på BD. Det är som att jag skulle påstå att DVD är för långsamt för spel för att min gamla DVD-spelare från -99 hade 2x hastighet.

Inom kontexten för tråden tycker jag det är relevant att säga att dagens BD spelare är långsammare (i många fall) än dagens DVD spelare. Vi talar ju ändå om en revisionsuppgradering inom en mycket snar framtid. Även om jag inte finner det troligt att MS skulle sätta en BD spelare i Valhalla så det ändå en 2X spelare som är det troligaste jämfört med en 12X spelare.

#25

Postad 25 november 2009 - 18:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Så då har ni slagit fast att DVD har högre dataöverföringshastighet än Blu-ray, blir nog bra det här.. :blink:

När det gäller 360:ns DVD-spelare kontra PS3:s Blu-Rayspelare så är det så, tveklöst. Läs lite tester ska du se att de kommer fram till det.

#26

Postad 25 november 2009 - 20:21

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

En "snygg/vuxen" spelkonsol med "standard bredden" för Hi-fi elektrionik (430mm) skull räcka för mig. Och sen möjligt tystare (även om min falcon Elite är helt "ok" på den punkten) skull räcka för ett $ale i mitt fall! :blink:

Har önskat "lyxversioner" av spelkonsolerna som ser ut som "vanlig" hemelektronik sen PS2 typ..... Men de verkar tro att medelåldern på de som köper fortfarande är 12 :lol:


Menar du något sånt här kanske? :(

Postad bild

www.industrirepro.se

#27

Postad 26 november 2009 - 11:01

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Den dagen, den sorgen eller glädjen :lol:

Redigerat av JockeJ, 26 november 2009 - 11:13.


#28

Postad 26 november 2009 - 11:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Jo, men även om BluRay-spelaren läser BluRay skivor ofantligt snabbt så kommer den fortfarande vara långsammare än en 12x DVD-läsare på att läsa DVD-skivor.

Det är oväsentligt hur snabbt den hanterar BluRay skivor, då spelen som kommer på fysisk media är DVD-baserade. Eller tror du att de kommer att återutge alla spel som kombo BluRay/DVD skivor?

Edit: För att klargöra ÄNNU mer eftersom ni inte verkar förstå poängen; vi pratar inte om 'next-gen' xbox i den här tråden, utan om ett nytt chipset till 360n, möjligtvis med en ny formfaktor.

Redigerat av Unregistered6810b893, 26 november 2009 - 11:12.


#29

Postad 26 november 2009 - 11:14

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Jag förstod det alldeles nu, du har helt rätt. Men du skrev att Blu-ray är för långsamt, inte dvd...
Hade du varit tydligare från början så hade den här tråden varit betydligt kortare :lol:

Redigerat av JockeJ, 26 november 2009 - 12:30.


#30

Postad 26 november 2009 - 13:05

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Hade du varit tydligare från början så hade den här tråden varit betydligt kortare :lol:


Jajaja... Men ärligt talat, hade du haft något bättre att göra med tiden? :(

#31

Postad 26 november 2009 - 13:26

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Menar du något sånt här kanske? :lol:

Postad bild

www.industrirepro.se


JA! :(

Edit: För att klargöra ÄNNU mer eftersom ni inte verkar förstå poängen; vi pratar inte om 'next-gen' xbox i den här tråden, utan om ett nytt chipset till 360n, möjligtvis med en ny formfaktor.


Förstår inte heller varför tekniska synpunkter kommer up? De har ju ingen som hellst relevans till funktionen liksom =) I varje fall itne för denna generation.

Redigerat av Unregistered40880, 26 november 2009 - 13:32.


#32

Postad 26 november 2009 - 17:00

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Vad jag tror kommer hända är följande:

1. MS gör det fritt att byta hårddisk för de som kan göra det

2. Ingår någon sak inom natal-området

3. Nytt och fräsht dashboard men inte i still med updaten från OXE till NXE, mer inom NXE

4. Blu-ray-läsare- filmer bara,inget med spelen att göra- då stannar priset på vad det är idag och resten sjunker

5. Nya 250gb-hårddisken blir standard, arcade fasas ut

6. Wi-Fi inbyggd

7. Inbyggd webbläsare, baseras på IE9 nya Java skript

Allt det tror jag kommer hända

Lite off-topic men jag tror 2012 blir ett triumf år för MS med Windows8, Windows mobile8, Server 2012

Redigerat av hasonap, 26 november 2009 - 17:01.


#33

Postad 26 november 2009 - 19:27

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Kan säga direkt att Arcade aldrig kommer fasas ut.

Varför? Hårddisk hindrar prisfall enormt.

Detta vet MS väl i och med Xbox 1. De har även sagt att detta är anledningen varför de droppade hårddisk i 360.

Hårddisken är mekanisk med samma komponenter som knappat blir billigare att tillverka över tiden likt halvledare, så som flash chippet i arcade, utan det enda är att man får större kapacitet för samma peng. Billigaste hårddisken idag är lika dyr som den billigaste för 1 år sen, bara större.

Detta är största hindret för Sony att få ner kostnaderna, hårddisken är den enda del som de inte har någon kontroll över då den kommer helt extern.

En 99 dollars PS3 är t ex helt omöjlig med vinst pga hårddisken, men en 99 dollars Arcade är fullt möjlig pga avsaknaden av hårddisk.

#34

Postad 04 december 2009 - 20:30

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

JA! :)


Tänkte på dig när jag såg denna
:lol:

#35

Postad 05 december 2009 - 11:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Mycket intressant projekt :)

#36

Postad 07 december 2009 - 12:20

hasonap
  • hasonap
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Tänkte på dig när jag såg denna
:)

Riktigt snygg, kommer nästan köpa direkt när den släpps.

#37

Postad 07 december 2009 - 14:10

Unregistered40880
  • Unregistered40880
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Tänkte på dig när jag såg denna
:)


Oj! Hoppas jag lite på nu faktiskt! Skulle vara riktigt nice! och nära till hands att köpa om det skulle komma !på riktigt" :P

Snyggt!

#38

Postad 17 mars 2010 - 12:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Där är liv :P

Nu med vad som ska vara bilder på nya moderkortet:

http://forum.beyond3...ead.php?t=56860

*uppdatering av trådens första inlägg med ny info.

Redigerat av PalmiNio, 17 mars 2010 - 13:07.


#39

Postad 17 mars 2010 - 14:54

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Intressanta frågor i den tråden. Hur de t.ex. ska lösa hårddisk problemet med en Slim variant.

Det lär dock inte vara inbyggd PSU med tanke på kontakten på baksidan.

#40

Postad 17 mars 2010 - 17:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Intressanta frågor i den tråden. Hur de t.ex. ska lösa hårddisk problemet med en Slim variant.

Det lär dock inte vara inbyggd PSU med tanke på kontakten på baksidan.


Kan vara de två kontakterna på sidan kan mycket väl vara en seperation av HDMI och AV utgångarna efter lösningen de har idag ionte är bra.

#41

Postad 19 mars 2010 - 11:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Benheck, känd 360 moddare, analyserar moderkortet:

Postad bild

- Intern hårddisk verkar vara framtid
- Standalone optisk utgång. Äntligen för de som inte har surround med HDMI, inget skära i AV kablar.
- Inga bevis på intern WiFi
- Fortsatt extern Power Brick

Storlek:
This new MB is appx 8.35" wide X 7.8" high.
The old MB was 10.25" X 8.25.'

Bens egen ritning på hur den kan se ut:
Postad bild
Postad bild

#42

Postad 19 mars 2010 - 16:01

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Efter att ha läst Ben Hecks analys på joystiq så undrar jag en sak;
Om nu två sata-portar tyder på att det blir intern hårddisk på slimmen, hur kopplas nuvarande dvd och hårddisk på nuvarande mb?

#43

Postad 19 mars 2010 - 16:26

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Efter att ha läst Ben Hecks analys på joystiq så undrar jag en sak;
Om nu två sata-portar tyder på att det blir intern hårddisk på slimmen, hur kopplas nuvarande dvd och hårddisk på nuvarande mb?


Glad you asked.

DVD körs på en helt vanlig sata port. HDD dock körs på en egen designad port som, likt minneskorts porten eller Xbox 1 handkontrolls porten med USB, bara är en eSATA port i ett annat skal. Valet av eSATA är såklart att den ska kunna ge ström samtidigt.

Men i verkligheten så finns där egentligen 2 SATA på nuvarande kort, den ena är bara maskerad till något annat. Detta är valet att inte ha denna maskering som får folk att tro på Intern hårddik.

Postad bild

#44

Postad 29 mars 2010 - 17:20

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Slim 360 to be bundled with Natal?

“Like anything its success will depend on its price, but of course it does make sense for Microsoft to offer a bundle with Natal.”


Intressant.

#45

Postad 30 mars 2010 - 06:55

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Postad bild


Jag hade köpt den direkt!

Postad bild

#46

Postad 30 mars 2010 - 18:31

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Slim bilder ? :) :)

#47

Postad 30 mars 2010 - 19:22

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Slim bilder ? :) :ph34r:


Ska dom återanvända hddvd-chassit? :) ;)

#48

Postad 30 mars 2010 - 20:11

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Nä, 'det chassit' var tjockare, på bilderna ser denna ut att vara mer lik en playstation 2 slim typ :)

Vi får se om den här läckan är den faktiska slim konsol konceptet.

#49

Postad 30 mars 2010 - 21:43

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Nu tror jag att du har blivit 1:a april lurad två dagar för tidigt men jag kan ha fel... :)


Postad bild

Postad bild

#50

Postad 30 mars 2010 - 21:52

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Är det/finns det ingraverad 360 logga på skalet på HD DVD spelaren?

Då menar jag inte luckan...

edit: förbannat april fools day :)

måste vara en hd dvd spelare då...

Postad bild

edit2: den sk slim modellen har loggan åt andra hållet i jämförelse med hd dvd's logga. :)

edit3: slim bild med logga, vi får se hur det ligger till om det dyker upp fler bilder.

Bifogad fil(er)


Redigerat av Audio Code 3, 30 mars 2010 - 22:07.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.