Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sanyo PLV-Z2 *

1045 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 19 oktober 2003 - 14:11

Unregisteredd21b1d23
  • Unregisteredd21b1d23
  • Lärjunge

  • 489 inlägg
  • 0
TAOO kör VGA.

#102

Postad 19 oktober 2003 - 14:35

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0

e på g o shoppa denna projjen  o lite annat,, tänkte höra med er som kan om de kommer att bli bra eller ej..

Z2:an
pioneer 868 (nya dvdn med hdmi o 720/1080)
o detta på en pro Cinema High Contrast duk som e på 106"

Kan detta bli bra tror ni?? kommer sitta ca: 3.5-4 meter ifrån!!! o vill då rakt inte se screendoor/pixlar o allt va de heter.. kanske man ska vänta på HS20 eller?? fast de blir ju ett helt annat pris!!

1 fråga till visst e den duken o lätt gråton va??

nån kommentar?? :angry:

#103

Postad 19 oktober 2003 - 15:00

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

nån kommentar


Jag har själv beställt en 868 och ska troligtvis byta ut min Z1 mot en Z2 och jag tror det kommer att bli riktigt bra kombination.
Kollade runt lite på DVI kablar och Oelbach har en som verkar vara av bra kvalite och skulle kosta runt 1500kr för 10m, men några adaptrar ifrån HDMI till DVI har jag inte lyckats hitta.
Jag sitter cirka 4m ifrån min duk (cirka 90") idag och störs inte speciellt av screendoor så med den nya Z2 ska det ju absolut inte bli några problem.

#104

Postad 19 oktober 2003 - 20:11

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
men letar du dvi kablar,, finns de inga rena hdmi kablar eller har ja fattat allt totalt fel?? ja kanske ska jag en bra dvi kabel samt adapter eller?? förvirrad blev ja nu iaf..

#105

Postad 19 oktober 2003 - 20:42

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Det finns ingen HDMI ingång på Z2 utan bara DVI så antingen får man ha en HDMI kabel med adapter till DVI eller tvärtom och som det är nu så är ju utbudet ganska klent vad gäller HDMI kablar. Så det är därför jag har letat efter DVI kablar av bra kvalite och någorlunda pris.

#106

Postad 20 oktober 2003 - 17:33

Tille
  • Tille
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Utav animationerna på den japanska sajten kan man förstå, att Sanyo har tänkt sig en ny montering: Lysande rakt upp på bakväggen, via en spegel (fabrikstillbehör) som vänder bilden på vanligt sätt.

Fördelen är som jag ser det platsbesparingen för den trångbodde, för övrigt mest nackdelar eller hur?

#107

Postad 20 oktober 2003 - 18:35

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
va pratar du om nu?? ja ( o säkert fler med mig) hänger inte med nu

#108

Postad 21 oktober 2003 - 06:01

Unregisterede74c2883
  • Unregisterede74c2883
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Projektorn sitter fast på bakväggen (typ bakom soffan) och "lyser upp i taket", men en spegel i locket på framsidan av projjen så speglar den bilden 90 grader fram till duken.

#109

Postad 21 oktober 2003 - 17:37

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
hur e de med panelen?? är den inkapslad eller nått, spm eliminerar dammtråkigheter??

#110

Postad 21 oktober 2003 - 18:09

Unregistered89018446
  • Unregistered89018446
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Förnärvarnade för "komplex" väg mellan lampa-lins för att använda sig av "Sealed optics" på en LCD.

#111

Postad 22 oktober 2003 - 14:59

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Har precis lagt in en beställning på en en Z2 och sitter och funderar på hur jag ska kunna koppla de olika bildsignalerna på bästa sätt.

För närvarande har jag fökande utrustning som jag vill koppla in:

* Digital Kabel-TV: Sagem Box med Scart
* MS Xbox: Scart (RBG) eller S-VHS

Jag funderar även på att skaffa en lite bättre DVD-spelare än Xboxen för at få PS, har kollat lite på Yamahas S540 kan det vara nåt, eller ska man satsa på en HTPC istället? Det skulle ju ioförsig vara skoj med en DVD-spelare som kan skicka ut 720p, men vad jag sett så verka de lite för dyra för mig...

Som duk funderar jag på att fixa en på egen hand genom att måla en MDF, verkar prisvärt.

Kom med förslag och kommentarer.

/Jocke

#112

Postad 22 oktober 2003 - 15:28

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Modda xboxen för att få ut PS, köp oxå ett HD-pack för att köra bliden med komponent från xboxen till projje!

#113

Postad 22 oktober 2003 - 17:32

Unregisteredd21b1d23
  • Unregisteredd21b1d23
  • Lärjunge

  • 489 inlägg
  • 0
Sådärja, nu la man in en beställning på Sanyo Z2. Den lär väl dyka upp i nästa vecka. I rummet där jag från början tänkte dedikera som hemmabio kunde jag "endast" ha en bredd på 160 m, dock har jag räknat ut att det blir bättre att använda sovrummet som biorum, så alltså kommer ett rumbyte ske i nästa vecka. Jag kommer med andra ord kunna blåsa upp en bild med bredd på hela 230 m, dvs över 100"! Stor skillnad det i jämförelse med mina första planer med bredden på 160.

Nu är dock den jobbigaste biten kvar, att vänta på alla de varor jag beställt.
Nåja, den som väntar på något gott... :D

#114

Postad 22 oktober 2003 - 17:33

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Modda xboxen för att få ut PS, köp oxå ett HD-pack för att köra bliden med komponent från xboxen till projje!

Jag har fått för mig att PS på Xbox endast funkar i NTSC-mode. Eftersom de flesta av mina filmer och spel är PAL får jag väl inte ut PS då. Eller har jag missuppfattat det?

/Jocke

Redigerat av JockeBlg, 23 oktober 2003 - 06:38.


#115

Postad 22 oktober 2003 - 20:40

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Så sant, dock så kan du ju ha dina spel tex i NTSC för att få bättre bild på dem. Sen är det ju alltid bättre med en "riktig" dvd, skillnaden är stor mellan min kryssbox o Philips 963!

#116

Postad 22 oktober 2003 - 20:55

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Är på väg att gå med i skaran som ska köpa denna projektorn, har dock problem med val av DVDspelare.

Nån som har några erfarenheter eller hört/läst nåt om Sony DVP-NS930 ?

Sony DVP-NS930 - Netonnet

Ligger ganska lagomt i pris (4200kr), men kan den prestera det som behövs i bildväg för att bli en bra dvdspelare till denna Z2an ?


Vad ska man ha för kabel mellan dvd och projektor? Finns ju componentkablar men dom har vanlig VGA anslutning, går det att byta till dvi bara eller finns det nån enkel kontaktomvandlare?

#117

Postad 22 oktober 2003 - 22:14

mjoakim
  • mjoakim
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
-ll

Redigerat av mjoakim, 24 oktober 2003 - 00:02.


#118

Postad 22 oktober 2003 - 22:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Är på väg att gå med i skaran som ska köpa denna projektorn, har dock problem med val av DVDspelare.

Nån som har några erfarenheter eller hört/läst nåt om Sony DVP-NS930 ?

Sony DVP-NS930 - Netonnet

Ligger ganska lagomt i pris (4200kr), men kan den prestera det som behövs i bildväg för att bli en bra dvdspelare till denna Z2an ?


Vad ska man ha för kabel mellan dvd och projektor? Finns ju componentkablar men dom har vanlig VGA anslutning, går det att byta till dvi bara eller finns det nån enkel kontaktomvandlare?

Näe komponent använder sig, i regel, inte utav VGA anslutningar. (även om det oxå är möjligt)

Komponent använder sig utav 3 "vanliga" kablar med RCA-kontaketer.

Så om du exempelvis skulle tjacka Sony 930 är det alltså en kabel av den här typen du ska använda.

Kolla dvd-tråden för mer info om denna spelare (och även liknande i samma prisklass, såsom Philips 963 och H/K DVD25/30)

#119

Postad 23 oktober 2003 - 09:01

Unregistered95f09ce1
  • Unregistered95f09ce1
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Nån som har några erfarenheter eller hört/läst nåt om Sony DVP-NS930 ?
Ligger ganska lagomt i pris (4200kr), men kan den prestera det som behövs i bildväg för att bli en bra dvdspelare till denna Z2an ?


Jag köpte själv följande DVD spelare förra veckan från netonnnet: Sony DVP-NS730-R - Netonnet

Den har exakt samma speccar som Sony DVP-NS930 men har inte inbyggd surround decoder, den kodningen hanteras av min förstärkare, vilket de flesta surround förstärkare klarar.

Och så kostar denna modell nästan hälften, endast 2190:-, jag är mycket nöjd med den.

Jag har beställt en Z2 från Loudness Hembio, och då får jag en ProCinema duk på köpet.

Vad ska man ha för kabel mellan dvd och projektor? Finns ju componentkablar men dom har vanlig VGA anslutning, går det att byta till dvi bara eller finns det nån enkel kontaktomvandlare?


Jag tycker att du skall ha komponent kabel mellan din DVD och Z2:an, du får bästa bild och om du köper den DVD som du tänkte eller samma som jag köpte så skickar DVD'n även ut Progressive Pal signal på komponent utgången. (Du får mer film känsla och mindre video känsla eftersom bilden inte innehåller Fields)
Om du kopplar din Z2:an mot din DVD så kan du inte få bättre bild, eftersom signalen då är helt oförändrad från DVD skivan (lagrad i komponent), ingen konvertering från komponent till något annat format.

DVI ingången kan du använda för att koppla in datorn via en DVI kabel, då får du kanonbild om du har en DVI utgång från datorn.

#120

Postad 23 oktober 2003 - 09:28

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Någon som funderat på att köpa Samsungs DVD-HD935 till Z2:an, har enligt uppgift 720p ut via DVI. Och priset ligger endast på 2795:-, låter lockande...

/Jocke

#121

Postad 23 oktober 2003 - 09:37

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Jag tycker att du skall ha komponent kabel mellan din DVD och Z2:an, du får bästa bild och om du köper den DVD som du tänkte eller samma som jag köpte så skickar DVD'n även ut Progressive Pal signal på komponent utgången. (Du får mer film känsla och mindre video känsla eftersom bilden inte innehåller Fields)
Om du kopplar din Z2:an mot din DVD så kan du inte få bättre bild, eftersom signalen då är helt oförändrad från DVD skivan (lagrad i komponent), ingen konvertering från komponent till något annat format.


Där har du lite fel rene! För att få ut bästa bild av en Z2 så ska du ha en dvd med dvi/hdmi-utgång, komponent skickar signalen analogt vilket gör att bliden blir mycket bra, dock inte lika bra som dvi/hdmi!

#122

Postad 23 oktober 2003 - 09:47

Unregisteredd980cae2
  • Unregisteredd980cae2
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Hej Jocke

Jag är helt inne på att köpa en Samsung 935 och en SanyoZ2. Tror det blir en ruggit bra kombination.

#123

Postad 23 oktober 2003 - 12:37

Unregistered006dfa63
  • Unregistered006dfa63
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Hej alla "tråd-trogna". Jag har en PRIMARE V25 spelare och undrar nu lite försynt vad det är för konstig utgång som sitter på baksidan!??? ser ut som en "dator" kontakt. Jag har ingen aning själv... vet förresten inte vad DVI och HDMI är egentligen heller...:-( Mer än att det är utångar av nå slag..

Nån vänlig själ som vill upplysa mig???

Mvh Magnus Jonsson

EDIT: jag vet att frågan nog platsra bättre på annat håll men eftersom jag tänkt köpa mig en Z2 att koppla dvd´n till så??...

Redigerat av Unregistered006dfa63, 23 oktober 2003 - 12:38.


#124

Postad 23 oktober 2003 - 12:37

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Hej Jocke

Jag är helt inne på att köpa en Samsung 935 och en SanyoZ2. Tror det blir en ruggit bra kombination.

Blir nog en sån för mig med, risk för att det blir "äckligt" bra bild, verkar inte finnas någon chans för att få den regionsfri än bara.

Hittade en din liten pdf med lite vacker info om Z2:an, vet inte om den redan visats i tråden, här kommer din iaf: Z2 PDF

/Jocke

#125

Postad 23 oktober 2003 - 12:50

Unregisteredd980cae2
  • Unregisteredd980cae2
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Jocke, har du hittat nån bra butik som säljer Samsungen till ett vettigt pris?

#126

Postad 23 oktober 2003 - 13:35

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
tack för alla svar....

Avstår från att köpa Sony 930 dvdn, känns som att jag kommer vilja ha en DVI/HDMI spelare ändå efter ett tag med sonyn. Samsungen känns för "billig" så jag avvaktar nog till det dyker upp fler alternativ, har ingen möjlighet att prova den och tror det kan finnas en hel del saker som jag skulle störa mig på även om bilden är perfekt.

Nya Pioneer DV-668AV (8000kr) kanske blir nåt, givetvis är 868an att föredra men 13000kr är lite för mycket.

#127

Postad 23 oktober 2003 - 13:44

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Jocke, har du hittat nån bra butik som säljer Samsungen till ett vettigt pris?

Såg att Pixmania hade den för 2218:- + frakt här

Annars hade Braskens den för 2893:- + frakt här

Låter nästan för bra för att vara sant med 720p för dessa priser, men det är väl bara att tacka och ta emot...

/Jocke

#128

Postad 23 oktober 2003 - 14:01

Unregisteredd980cae2
  • Unregisteredd980cae2
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Ska nog testa Pixmania för att se hur det funkar, verkar vara lite si och så med leveranserna därifrån, men jag har ju inte direkt bråttom.

Tar en titt på projektorn till att börja med. Referenceaudio har ju demo ikväll.

Spännande :D

#129

Postad 23 oktober 2003 - 16:01

Unregistered006dfa63
  • Unregistered006dfa63
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Hemulen: Antar att du menar att du ska beställa från pixmania.... Har gjort detta en gång. det var en otrevlig upplevelse...

jag beställde en digitalkamera därifrån, betalade in pengar på deras konto dagen efter, pratade med en säljare där efter typ tre dagar: Jajamen allt är OK! pengarna har kommit in på kontot och kameran skickas imorgon bitti.. KANON va!? väntar otåligt fyra dagar, ringer för att dubbelkolla så de skickat eller om det är nå fraktproblem: VADÅ???? Vi har inte fått några pengar på kontot... :D :P :angry: :angry: det tog ungefär en månad med många telefonsamtal till min bank, deras bank och till pixmania innan denna sorgliga historia slutade med en kamera i min hand iaf..

Men vi får väl hoppas det går bra för dig Hemulen , med beställningen om du inte ändrat dig :blink: :blink:

Mvh Magnus Jonsson

#130

Postad 23 oktober 2003 - 16:34

mange_b
  • mange_b
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Hej alla! Jag har varit uppe mycket och tittat på senaste tiden då det blivit aktuellt med projje, men inte bidragit själv, så nu är det dags :P .
Z2 är med på min kortlista so far (tillsammans med AE500, TW-200, HS-20, MT-500 samt Z200) men det finns en sak som oroar mig lite inför köpet, damm!
När man tittar runt lite på Projectorcentral inser man att det finns två huvudsakliga felkällor på de flesta LCD nämligen pixelfel och damkorn på panelerna/linsen. Jag skulle bara hata att få montera isär den varannan månad pga detta :D !
Vet ni hur det ligger till med Z2?

#131

Postad 23 oktober 2003 - 19:28

Unregisteredf63c15e0
  • Unregisteredf63c15e0
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Hemskt svår fråga att svara på när dom första Z2 leverarades idag.
Men Z1 hade dam problem, men på z2 har dom gjort om kylningen och satt in ett störe filter så kanske problemet är löst.
Men den som väntar får se.
Hs10(och säkerligen hs20) är undebar på den fronten, jag hade inte minsta antydan till dam på min och jag har aldrig hört någon annan som har sätt minsta damkorn i den, så vill du vara säker angående damm, så köp en hs10/h20, anars är det bara att vänta tillls folk har haft z2 ett tag.

#132

Postad 23 oktober 2003 - 19:50

D-fence
  • D-fence
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Demovisning Z2
Kom just från Reference Audio. Z2 ger ett gott intryck vid A/B test mot en AE300:a. Finare färger, klart bättre kontrast och minst lika tyst. Lite oklart dock om 300:an kunde trimmats något till bättre bild, den kom tydligen direkt ur lådan. Z2:an var ett förserieex. men Sanyos representant nämnde inga upptäckta fel eller egendomligheter på den som talats om på andra förserieexemplar.

Lens shiften kunde skjuta bilden en knapp meter i sid- o höjdled med projjen 3,5 m från duken. Ljudnivån behagligt låg, dock inget bra A/B test på det.

Svärtan också bättre än 300:an, men kräver dock nogrannare test o rätt bilddetaljer. Alltså ingen "wow"-skillnad.

Skillnad mellan DVI-D och komponentmatning upplevde jag som liten (obefintlig?). Även om Sanyo-snubben framhöll dess fördel. En något överdriven debatt tycker jag.

Gick en trappa ned och tog en snabbtitt på bilden från en SP5700 också. Hmmm, gråblå disig bild. Kanske inte perfekt inställd/lika förutsättningar men undrar verkligen om den matchar Z2:an vid ett A/B-test. (Trots dubbla priset.) Jocke på Ref Audio har nog rätt när han säger att det kan bli brist på Z2 fram till Jul.

Jag väntar dock ett par veckor för att slippa de värsta felaktigheterna som alltid dyker upp bland tidiga produktionsexemplar.

O, just de, glöm screendoor med den här upplösningen. Den verkar ju trolla fram mer info ur en DVD än man trodde fanns :D

Ha det gott/D

#133

Postad 23 oktober 2003 - 19:57

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Kul! Ja, denna proje verkar blir riktigt fin! Såg även att den har ett "dammfiler" vid inblåset. Mycket bra! Samt att luftgenomströmmingen går sidleds (ÄNTLIGEN!). Bra om man skall motera den nära en vägg.

Några frågor som dyker upp är:

* Hur är färgerna på den?? (minst lika bra som PLV-Z1 antar jag?) MYCKET bättre än PT-AE300, eller??

* Hur är inställningsmöjligheterna? (någon som redan varit inne i servicemenyer osv?)

* Är ljusstrykan för dålig? (700 ANSI-lumen tycker jag låter lite i underkant)

MVH Peter

Edit: stavfel

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 23 oktober 2003 - 19:57.


#134

Postad 23 oktober 2003 - 20:33

Unregisteredf998178d
  • Unregisteredf998178d
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Var själv på den nämda visningen men min första tanke var att den var pixligare än jag väntat mig. Vissligen var det en stor bild på ett rätt kort avstånd men pixlarna finns självklart där och syns fortfarande. I eco-mode så är den verkligen tyst som mus, i vanligt mode så lät den betydligt högre. Dom visade i vanlig ordning snuttar från "Sagan om ringen" och när Gandalf och Frodo åker med vagnen över en stenbro in i Fylke så ryckte bron rätt ordentligt!?!! (PS signal) men såg inte detta någon fler gång. Rummet var inte totalt mörkt och i eco-mode så angav dom en ljusstyrka på runt 600 Ansi, under dessa omständigheter så var svärtan och kontrasten helt okej (specad till 1300:1) för att vara LCD men inte i samma nivå som tex Sharp Z90 (DLP)som är specad till 1200:1 i kontrast. Duken var en Greyline från Euroscreen och hjälpte upp kontrasten och svärtan, Ja, dom körde alltså en gråduk med 600 Ansi!. Med nedsläckt rum så borde man kunna få ännu bättre resultat. Håller med D-fence att DVI överföringen inte visade någon märkbar synlig förbättring. Mitt intryck efter denna snabbtitt är att projektorn helt klart är värd sitt pris men är ändå lite besviken på pixligheten och att kontrasten som är specad till 1300:1 inte levde upp till vad jag hoppats på.

Mvh

The Reaper

#135

Postad 23 oktober 2003 - 20:38

Unregisteredf63c15e0
  • Unregisteredf63c15e0
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Ljusstyrkan är 800 ansi utan någon iris och i normal mode.
800 är mer än tillräckligt.
Hs10 med cc30r filter kanske ger runt +-500 ansi och det räcker gott, och i samband med cr nivån stiger så blir svärtan bättre och automatiskt upplevs ljustyrkan starkare än vad den skulle upplevas om man jämförde med en projektor som med lägre cr och samma ljustyrka.

#136

Postad 23 oktober 2003 - 20:41

Unregisteredf63c15e0
  • Unregisteredf63c15e0
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
The reaper när du säger att den upplevs som pixlig, om du då jämför med hs10 mer heller mindre pixlig?
Vilken bred var det på bilden dom körde?
Vad använde dom för källa för dvi överföringen, Konstigt att ni inte såg någon skilnad, har än aldrig sätt en stationär spelare vi component som kan jämföras med en ht pc via dvi och cinepalyer video filter.
Finns dock en nackdel med dvi och det är 8bitars.

Redigerat av Unregisteredf63c15e0, 23 oktober 2003 - 20:47.


#137

Postad 23 oktober 2003 - 21:01

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Pixlig(!). Oj! Jag som trodde att 1280 skulle "räcka". Jaja, man får hålla sig till tåls med mina egna uppfattningar tills min lokala handlare har fått in den. Tror dock inte att jag vågar köpa den innan PT-AE500 är sedd "live".
Jag var imponerad av PT-AE300 så Z2;an lär väl inte vara så mycket sämre?

#138

Postad 23 oktober 2003 - 23:50

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
TheReaper: Så du skulle rekommendera en Z90 framför en z2, generellt sett? Valet står för mig mellan dess projektorer nämligen!

/Olle

#139

Postad 24 oktober 2003 - 08:47

Unregisteredf998178d
  • Unregisteredf998178d
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
Eftersom det var rätt mycket folk på visningen så kunde man inte trixa med inställningar, bildstorlek etc efter egen vilja så mina åsikter är endast efter en kort demonstration och kan mycket väl ändras efter mer tid och trix med projektorn.

The reaper när du säger att den upplevs som pixlig, om du då jämför med hs10 mer heller mindre pixlig?


Har tyvärr inte sett HS10 så kan inte säga bu eller bäääää....

Vilken bred var det på bilden dom körde?


Bredden var omkring 2,4 meter (med reservation att minnet sviker mig på denna punkt men omkring detta i alla fall) med projektorn på ett avstånd om 3,5 m. Jag satt strax framför projektorn så ett tittavstånd på runt 3,3 m från duken vilket ger förhållandet 1,375. Detta korta avstånd påverkade självklart att jag såg pixlarn så tydligt så med ett förhållande runt 2 så borde problemet vara väsentligt mycket mindre.

Vad använde dom för källa för dvi överföringen?


Har för mig att det var en Denon men kommer inte i håg vilket modell. D-fence kanske har mer koll?

Så du skulle rekommendera en Z90 framför en z2, generellt sett? Valet står för mig mellan dess projektorer nämligen!


Det var några månader sen jag tittade på Sharpen så jag vågar inte riktigt uttala mig på den punkten, måste köra en runda på stan och titta på båda samma dag för att kunna göra en rättviss bedömning. Sist jag såg den så hade jag precis innan kollat på Panasonic 300:a och då var min tanke "Wow, det här var bra mycket bättre bild". Min rekommendation blir helt klart att du ska försöka se båda två innan du bestämmer dig. Lens-shift funktionen på Z2 är helt klart smutt att ha och ljudnivån så gott som obefintlig.


Mvh

The Reaper

Redigerat av Unregisteredf998178d, 24 oktober 2003 - 08:50.


#140

Postad 24 oktober 2003 - 08:49

Unregistered766ac6d9
  • Unregistered766ac6d9
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Demo av Z2:an!!!!

Håller inte med om att bilden var pixlig!! Jag kom lite efter att demon börjat och fick stå i dörröppningen ca 2m från duken lite snett framifrån. Duken ca 2.3m bred. Jag såg inga pixlar alls på det avståndet!! Grym bild tyckte jag!! Bra färger, ok svärta och kontrast, så gott som knäpptyst!
Skillnaden mellan DVI och PS var inte så stor.

Jag har beställt en idag. Det blir min första projje.

#141

Postad 24 oktober 2003 - 08:52

Unregistered766ac6d9
  • Unregistered766ac6d9
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
För den digitala bilden stod en Marantz.

#142

Postad 24 oktober 2003 - 10:12

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om affärer där man kan få sig en demo av Z2:an i Stockholm eller Uppsala, helst en jämförelse mellan den och Sharp Z91?

/Olle

#143

Postad 24 oktober 2003 - 11:06

Unregisteredd980cae2
  • Unregisteredd980cae2
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Var oxå på demon. Såg inga pixlar från mitt avstånd satt precis vid projektorn som stod på 3,5 meter. Det gjordes ett test på ljudnivån i eco-mode, då rummets ac stängdes av. Eftersom jag satt med örat i princip mot projektorn kunde jag ana ett svagt, svagt, fläktljud. Knappt hörbart trots detta. Normal-modet surrade på betydligt mer.

Såg ingen direkt skillnad på bilden i eco resp normal. Tycker bilden var enormt bra, visst fattas det fortfarande lite svärta men rummet var inte heller helt mörkt.

Slog panasonic 300 rejält på fingrarna i allt tycker jag (får väl se vad 500:an presterar så småningom)

Märkte heller ingen större skillnad på PS med komponent och Dvi, men har man möjlighet varför inte köra med Dvi, blir ju en ren digital signal utan omvandlingar.

Nåväl, jag blev så pass exhalterad så jag slog till och beställde en Z2 och en ProCinema highcontrast duk på direkten.

Visst kan man få den lite billigare utomlands men det känns på något sätt bättre att ha butiken på 10 min avstånd.

#144

Postad 24 oktober 2003 - 11:31

Unregisteredf998178d
  • Unregisteredf998178d
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Någon som kan tipsa om affärer där man kan få sig en demo av Z2:an i Stockholm eller Uppsala, helst en jämförelse mellan den och Sharp Z91?


Stockholm: Ljudmakarn på drottninggatan har Z91 och Reference Audio i Götgatsbacken kommer har Z2 när den släpps.

#145

Postad 24 oktober 2003 - 11:50

radak
  • radak
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Cavena ska visst vara med på mässan i Malmö, dom lär ju ha med sig Z2 så vi här nere också får en chans att titta på den lilla busen.
Ska bli kul att få en egen uppfattning innan man beställer den.

#146

Postad 25 oktober 2003 - 12:33

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
är det 2:a veckan i november som denna väntas kunna skeppa ut till oss kunder??

#147

Postad 25 oktober 2003 - 12:45

Unregisteredd980cae2
  • Unregisteredd980cae2
  • Användare

  • 115 inlägg
  • 0
Enligt vad som sades på demon på referenceaudio så sker leverans i början, senast mitten på november.

#148

Postad 25 oktober 2003 - 12:46

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Som ni säkert vet så har www.pipro.de Z2an för 1990 euro ink frak (även till sverige, mailade och frågade). Anmälde mitt intresse på deras hemsida och fick då detta mail:

we thank you for your interrest in our company.

We can offer you the SANYO PLV-Z2 for 1990,- Euro include shipment and include VAT.
To order the unite please klick here
(Note: Since our Shopsystem computes freight charges automatically, we took these off from the equipment price. Therefore the equipment price does not agree when ordering with our local indication)


och sen längst ner på mailet står detta:
NOTE: This offer is personally for you. Please, don`t post this offer in any forum and don`t tell this price to an other dealer.

Altså låter inte riktigt som ett seriöst företag det där, varför vill dom inte att man ska sprida ut erbjudandet ? Och varför vill dom inte att man ska berätta för nån annan säljare?
Det verkar som att det är nåt fuffens med det hela när dom skriver så där i mailet.

Nån som beställt från dom ? Är det förskottsbetalning som gäller eller hur har ni betalat ?

#149

Postad 25 oktober 2003 - 12:49

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

  • 2 007 inlägg
  • 0
ja de låter mysko,, själv så har jag! beställt från alldata i STHLM.. nån mer kanske..?? bättre pris desto fler vi är ju

#150

Postad 25 oktober 2003 - 14:12

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Nån som beställt från dom ? Är det förskottsbetalning som gäller eller hur har ni betalat ?


Jag har inte haft någon kontakt med Pipro.de men annars kan jag rekommendera www.big-screen.de som jag köpt min Z1 ifrån.
De säljer oxå Z2 för samma pris som Pipro och beställer man nu så ingår frakten. När jag beställde därifrån så sköttes allt väldigt snabbt och jag valde att betala vid leverans.
De använder UPS för leveranserna så kolla om UPS kör ut paket där ni bor annars så lämnar UPS över till någon annan budfirma och då vill UPS ha betalt innan de skickar paketet vidare. Men det är bara till att gå in på banken och sätta in pengarna på UPS bankkonto och faxa insättningskvittot till UPS så skickar de viadare paketet.

Redigerat av Unregistered07ea6e16, 25 oktober 2003 - 14:14.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.