Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *

1887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 18 november 2004 - 11:12

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Ja, jag tycker också att det är märkligt. Te.x. att de på Sony i stockholm inte säga vart batchen är. Bara att den är skickad från Belgien. Var det något de sa bara, eller? :( Ska försöka få fram något mer konkret. Verkar som att mitten av december är nästa datum. Tungt värre!
Detta gjorde att jag shoppade loss på en del DVD-filmer igår. Kul med lite nytt. Tråkigt dock att se dem på 32" WS istället för en HS50a. ;)

Kanske så att de som jobbar på Sony tog de första projarna? Mr. Detective! :( ;) * skojar *

Jag vill inte ha någon annan projektor för tillfället så jag får snällt sitta och vänta. Har ingen panik. Lite jobbigt bara, men jag har varit projelös tidigare.

Edit: sandstream71: Sony sa till mig i tisdags förra veckan att jag skulle få projen denna vecka. Det kommer de INTE kunna hålla vad jag märkt nu. Att CC får alla de första projektorerna tror jag inte heller på. Dock var de ju en del som la beställningar på HS50an på mässan, men men. Tror inte det löftet håller om jag ska vara ärlig.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 18 november 2004 - 11:15.


#102

Postad 18 november 2004 - 16:35

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Om man inte jobbar på Sony i Sverige och därmed kan köpa den billigt så kan man istället importera den från Tyskland. Där kostar den 17.600 kr inklusive tysk moms och frakt till Sverige, räknat på dagens kurs Euro/krona.

http://fscomputer.fs...le/5344861.html


Jag har ingen erfarenhet av handlaren, men dom accepterar "Nachnahme" vilket brukar betyda att man kan betala vid leverans. (inget förskott!)
Man vet ju aldrig vilken leveranstid som man får stå ut med, men billigt är det! Även om man flyger ned och hämtar den i Tyskland...

[EDIT:] Upptäckte precis att man måste betala i förskott vid leverans till Sverige, sorry...men det skall enligt uppgift finnas minst två handlare till som har liknande pris, återkommer ev. med fler alternativ....[/EDIT]

Redigerat av Tomas L, 18 november 2004 - 16:44.


#103

Postad 18 november 2004 - 20:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Jisses! :)

Det lustiga är att projjar som MT200 och AE700 endast är 140 resp. 152 eurobagis billigare. Kan det verkligen stämma? Och isf, vad är det för rövarpriser Sony Sverige tar ut för denna projje? ;)

#104

Postad 18 november 2004 - 21:25

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Har fått svar från en av de tyska butikerna, JA! priset stämmer, sen att det tillkommer 30€ i frakt till sverige får man väl leva med :)

#105

Postad 18 november 2004 - 23:25

Unregistered524bfdda
  • Unregistered524bfdda
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Spännande det här med prisutvecklingen på denna till synes underbara produkt..

#106

Postad 18 november 2004 - 23:46

gyllis
  • gyllis
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Ja jag undrar vem som bestämmer det väldigt höga Sverigepriset? Sony Sverige?

#107

Postad 19 november 2004 - 08:16

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Tycker denna projje verkar mycket intressant och undrar om det är möjligt att mata den med DVI från HTPC, blev osäker på det här med HDMI->DVI och vice versa!! ;)


Sorry... OT!
Skevt verkar iaf priset vara i sverige.... som vanligt då da!! :)
Dags för en korrigering gentemot tex. de tyska priserna vore inte fel!!
Men hur ligger vi till rent generellt i jämförelse med europa!?

#108

Postad 19 november 2004 - 09:51

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Har vi hittat någon tysk handlare som accepterar COD (Cash on Delivery) ännu då, eller som någon mailat och som har sagt att det är okej för dem att köra DHL eller motsvarande hem till oss? :)

#109

Postad 19 november 2004 - 10:30

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Nej, inte än. Men en till handlare som har ungefär samma pris: http://www.dyna-byte...=226&id=VPLHS50

Skillnaden mellan Sverige och Tyskland brukar inte vara så här STOR, nästan halva priset i Tyskland. Jag tror/hoppas att skillnaden kommer att jämnas ut när projektorn väl blir tillgänglig för Svenska handlare, ett mer normalt "Svenskt" pris i jämförelse med det Tyska vore runt 20 tkr, se Pacmans jämförelse med AE700 tidigare i tråden. Alla som inte bara MÅSTE ha en proj kan ju vänta och se...eller flyga ned till Tyskland! Ni som redan har beställt...sorry!

#110

Postad 19 november 2004 - 10:40

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Roligast av allt: Hur meningslösa är inte produkter som AE700 och Z3 i Tyskland? :)

#111

Postad 19 november 2004 - 10:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Å andra sidan: Kan det inte helt enkelt vara så att dessa butiker, som knappast verkar vara några helseriösa hembio-handlare, utan bara "proj-krängare på nätet" har fått felaktiga prisuppgifter från sin leverantör (dvs förmodligen Sony Tyskland).

För det är ju så. HS50 SÄLJS ju inte än av den enkla anledningen att den inte finns än. Fritt fram att sätta vilka priser man vill alltså. Jag är liiite skeptisk iaf.

#112

Postad 19 november 2004 - 11:11

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
hej alla

ja det låter onekligen lite konstigt, jag har beställt en 700:a från pipro och så ser man dessa priser på hs50 :) , men men även om det är utan lampgaranti och pixelgaranti så är det ett KANON fynd för en hs50.

dock så tycker man att företag som pipro kanske borde ha koll på den tyska marknaden och därför så låter deras pris på ca 25000 lite rimligare.

men återigen stämmer detta pris (vilket det verkar göra) så är det bara att hurra och KÖPA. priset i sverige är ju bland det löjligaste prissättningen man sett. inte ens dom bästa garantierna kan få en att betala dubbelt så mycket (då köper man två från tyskland i fall att en skulle gå sönder ;) )

det som jag reagerar på är att det bara "proj-krängare" som pacman sa som har dessa priser

men sammanfattningsvis kan man säga får man en hs50 för ca 2000 eur så är det bara till att HURRA ;)

#113

Postad 19 november 2004 - 11:12

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Tror nog priset är gravt felaktigt. I Sverige säljs de billigaste Panna 700:a för ca 500:- över inköpspriset. Okej, då har dom handlarna förhandlat till sig ett bättre inköpspris, säg 13-14 tusen. Och den säljs för 16.5.

Jag har mycket svårt att tro att några små datorbutiker (databyte har varenda projektor som finns i sina listor, vilket ofta betyder att det är bara listor på vilka prylar han teoretiskt har tillgång till genom sina återförsäljare) har lyckats förhandla till sig ett pris på drygt 500 euro lägre än större etablerade säljare.

#114

Postad 19 november 2004 - 11:22

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Tror nog priset är gravt felaktigt. I Sverige säljs de billigaste Panna 700:a för ca 500:- över inköpspriset. Okej, då har dom handlarna förhandlat till sig ett bättre inköpspris, säg 13-14 tusen. Och den säljs för 16.5.

Jag har mycket svårt att tro att några små datorbutiker (databyte har varenda projektor som finns i sina listor, vilket ofta betyder att det är bara listor på vilka prylar han teoretiskt har tillgång till genom sina återförsäljare) har lyckats förhandla till sig ett pris på drygt 500 euro lägre än större etablerade säljare.

håller med dig till fullo

det är just inköpspriset på denna projje som jag tvivlar på ligger på ca 1700 eur, som sagt seriösa handlare som pipro har ju satt ett pris på 25000 och t.o.m. i japan tror jag inte man kan få den för ca 18000 sek. pipro har ju annars bra priser på sina projjar och jag tror inte att dom bestämde sig för att ta ca 6000-10000 kr extra i vinst för hs50. men jag har mejlat patrik på pipro så får vi se om han vet någon om detta.

men jag repeterar också att får någon tag i hs50 för ca 2000 eur så finns det inget annat att göra än att sitta och kolla på en fantastisk bild med ett stort smile :)

#115

Postad 19 november 2004 - 11:28

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Ja, den som lever får se! Kanske Sony i Tyskland har gjort en rejäl miss? Här är en till med liknande pris:

http://www.factorit....9&ProdNr=986415

Men egentligen så är 32 tkr ett väl saftigt pris för en LCD proj med 1280x720 upplösning, det Sony har gjort är att montera in en adaptiv iris som ökar kontrasten. Det är inte direkt ny, avancerad teknik och borde inte fördubbla priset. Priset lär hur som helst sjunka när Panasonic och övriga inför liknande lösningar någon gång under 2005.

Redigerat av Tomas L, 19 november 2004 - 11:28.


#116

Postad 19 november 2004 - 11:36

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

det är just inköpspriset på denna projje som jag tvivlar på ligger på ca 1700 eur, som sagt seriösa handlare som pipro har ju satt ett pris på 25000 och t.o.m. i japan tror jag inte man kan få den för ca 18000 sek.


Nej, 18 tkr kostar den inte i Japan, den kostar 17.596 kr med dagens Yen-kurs :)
"Price to Europe" är 21.700 kr...


http://www.pricejapa...ceJapan_com.htm

[EDIT: Det är lite intressant att PriceJapan har 1/12 som releasedatum/EDIT]

Redigerat av Tomas L, 19 november 2004 - 11:38.


#117

Postad 19 november 2004 - 12:36

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Sony brukar altid vara dyra i sverige, åtminstone vid lanseringen av en ny projektor. När jag köpte min HS10 från tyskland kostade den 28000:- inklusive frakt med dyrare Euro kurs än idag, då kostade den listpris i sverige 43000:- men såldes som billigaste för kring 37000:-.

Sony ska man inte köpa i sverige, dom har ialla fall haft så pass bra garantier att man lugnt kan köpa från t.e.x tyskland.

#118

Postad 19 november 2004 - 12:48

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Kan bara instämma i att Sony brukar vara dyra i Sverige. När jag köpte min första proj låg den på 30-32 tusen i sverige men från tyskland fick jag den för 17 tusen vill jag minnas. Det var visserligen 3.5 år sedan men det verkar som om prisskillnaderna består på just Sony-projjar.

#119

Postad 19 november 2004 - 13:51

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
Riktpriset i tyskland ÄR 3000 euros, enl Areadvd. Så jag tror det är "proj-krängarna" som snackar skit.

#120

Postad 19 november 2004 - 14:46

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Ska se om jag kan beställa en med COD, går det så får vi se om det dyker om nån projje eller inte :)

#121

Postad 19 november 2004 - 15:12

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Ett pris under 25000kr borde vara självklart. Ett pris i nuläget under 20000kr ser jag som orealistiskt. Då snackar vi om en bordeprisbild mellan 20000kr och 25000kr. Vi får faktiskt vänta tills någon affär faktiskt har genomfört en affär innan vi kan göra en trovärdig bedömning av prisläget.

#122

Postad 19 november 2004 - 15:27

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0

Riktpriset i tyskland ÄR 3000 euros, enl Areadvd. Så jag tror det är "proj-krängarna" som snackar skit.

Skall vi enas om att Tyskarna inte är kloka då? :) Schweizarna:

http://www.bestprice...uct.asp?id=1202

ca: 21 tkr, d v s ca: 72% av det angivna "riktpriset" (3.598/4.998). Fler handlare (sök på "vpl-hs50" om länken inte funkar):

http://www.toppreise...prod_48499.html

Det är sunt att vara skeptisk, men är det vi Svenskar som är korkade? Har vi för mycket pengar kanske?

[EDIT: fixat en felaktig länk/EDIT]

Redigerat av Tomas L, 19 november 2004 - 15:38.


#123

Postad 19 november 2004 - 15:55

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

  • 1 555 inlägg
  • 0
Såg precis att HS50 numera kostar 27 tkr i Sverige, den har alltså sjunkit ca: 4 tkr på bara ett par dagar.

#124

Postad 19 november 2004 - 16:04

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Mysko det här. För mig är det inte för sent att avbeställa min. Vill bara få på pränt vad som gäller vid Tysklandsköp om det nu blir det. En handlare jag aldrigt hört talas om vill man ju gärna inte förskottsbetala sådana här pengasummor till. Kan ju vara vilken skojare som helst! :)

Pipro.de eller liknande butik känns tryggare tycker jag. Sen får man jämföra priset om se vilken butik man vill köpa ifrån.

Edit: Länk

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 19 november 2004 - 16:27.


#125

Postad 19 november 2004 - 16:07

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Nu börjar man ju faktiskt undra vad denna projektor kommer kosta NÄR den kommer ut??
Blir helt snurrig i huvudet av detta. Nu har jag iaf lagt en order via http://www.dyna-byte.de så får vi se vad de säger :)

Redigerat av sonyman, 19 november 2004 - 16:08.


#126

Postad 19 november 2004 - 16:27

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Nu börjar man ju faktiskt undra vad denna projektor kommer kosta NÄR den kommer ut??
Blir helt snurrig i huvudet av detta. Nu har jag iaf lagt en order via http://www.dyna-byte.de så får vi se vad de säger ;)

hej sonyman

har du lagt in en order, d.v.s. acceptera dom COD eller?

det väldigt lustiga är på http://www.dyna-byte.de så kostar en panna 700:a 1733 eur vilket är dyrare än pipro men att hs50 är nästan 800 eur dyrare hos pipro låter väldigt konstigt :)

priset i sverige är ju löjligt, och det är synd att bra företag som hembiobutiken får dras med att den är såpass mycket billigare i tyskland(inte ens lamp och pixelgaranti får en att betala det dubbla).

men men, skall bli intressant och se om någon får sin hs50.

#127

Postad 19 november 2004 - 16:31

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Jag har endast lagt en order hos dem för att få dem att reagera lite snabbare på mina frågor :)
Enligt deras hemsida så är det förskottsbetalning som gäller dock har jag skickat frågan om COD samt om det är ok att betala när projjen är i lager.

#128

Postad 19 november 2004 - 16:37

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Då får vi hoppas på att den inte går upp till 3000 eur när de har den i lager. ;)
Tar de COD så är det ju bara att beställa. Kommer själv ihåg hur det var med min förra proje, BenQ PE8700+. Vissa fick den till ett felaktigt pris här hemma då den holländska valutan gick åt fanders en dag. Är det samma i denna veva ska man ju köpa när man kan. Dock tycker jag det hela låter lite skummt. Ska bli kul att höra hur det går. :)

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 19 november 2004 - 16:37.


#129

Postad 19 november 2004 - 16:49

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Förväntar mig inte några under men ett rakt o korrekt svar önskar man ju, både från leverantörerna samt av Sony. Ska bli intressant att se vad denna butik säger, både när det gäller leveransdatum samt pris/fraktalternativ.

#130

Postad 19 november 2004 - 17:16

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Översatt med Babelfirren från dyna-byte.de om utlandsköp. Citat:

"....
Supplies abroad take place only against vorauskasse. In the case of the vorauskasse the payment is to be made within three days after entrance of our confirmation of the order entrance. The time of the receipt is relevant with us. During later payment we will inform the buyer immediately, if we its order (e.g. because of intermediate price increases) no more do not accept, and which paid amount back transfer. The same applies to that extent, when we accept an order also with payment within the prescribed period only partly or not at all. A payment is considered only then as effected if we can have the amount. The buyer can exercise a right of lien only if its counterclaim is based on the same contractual relation.
...." slut citat

Jag tyder det så att om priset ändras efter att varan inkommit till dem så kan de betala tillbaka pengarna till kunden om priset var helt fel från början. Sen tar de tydligen bara förbetalning ("vorauskasse") också enligt texten. Innan man köper något måste man deltagit denna text iom att man måste godkänna köpvillkoren. Ser inte så ljust ut tycker jag. :) Jag hoppas på det bästa. Hur kan inköpspriset till olika länder skifta så mycket på HS50an?? Något är lurt tycker jag.

#131

Postad 19 november 2004 - 17:26

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
man tycker att dessa butiker borde få väldigt många mejl angående priset på hs50 och att dom då blivit fundersamma och kollat med SONY, och tydligen har dom svarat på folks mejl att priset stämmer så det kan mycket väl stämma.

Redigerat av ZoomAir, 19 november 2004 - 17:28.


#132

Postad 19 november 2004 - 17:29

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Har oxå försökt läsa deras villkor via babelfish, lite svårt är det :)

Får som sagt se vad de säger, väntar på svar på min beställning. Om jag får in frågan ang priset o att de lovar mig det priset när de väl får in projjen så har jag det svart på vitt iaf!

#133

Postad 19 november 2004 - 20:50

f00
  • f00
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
här är ännu fler butiker med HS50 för under och runt 2000 euro: http://www.geizhals.at/eu/a119948.html

är det någon som känner till dessa företag?

#134

Postad 19 november 2004 - 23:06

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
det finns väl en anledning till att de "stora" tyska företagen technidirekt, pipro, redcoon m.m. inte har detta superpris redcoon har t.ex. nästan samma pris som pipro och techidirekt har inte satt up hs50 på deras sida ännu, så visst är det tveksamt.

#135

Postad 20 november 2004 - 00:01

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

det finns väl en anledning till att de "stora" tyska företagen technidirekt, pipro, redcoon m.m. inte har detta superpris redcoon har t.ex. nästan samma pris som pipro och techidirekt har inte satt up hs50 på deras sida ännu, så visst är det tveksamt.


Tänk nu på att de "stora" tyska företagen är stora för oss, vi vet ju inte hur stora de andra företagen är i tyskland. Sen tjänar de "stora" företagen mkt pengar på att exportera till oss svenskar då vi är mer än nöjd om det är billigare än i sverige, så varför ska de då sänka mer än de behöver.

Detta var bara ett annat sätt att tänka på, säger inte att det är rätt! <_<

#136

Postad 20 november 2004 - 00:14

Unregistered242bf02f
  • Unregistered242bf02f
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Hej.
Ni letar prislister på denna produkt,
Min fråga är vad tycker ni själva att VPL-HS50 är värd.
Med alla fakta inräknat.

#137

Postad 20 november 2004 - 01:27

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
yepp, sonyman så kan man också tänka. men men, man kan spekulera om priset hit och dit, men man får helt enkelt vänta tills att nån får sin projje <_<

Jörgen G jag skulle max betala 4000 mer än en panna 700 för hs50 (med hyfsade garantier) det är så mycket mer jag skulle kunna tänka mig att betala, och då hamnar vi på ca 20000.

hs50 har bättre bild än z3:an och 700:an (jag har själv inte sett den) men det är vad jag läst och hört. jag tvivlar på att det är några WOW skillnader men bättre är den givetvist. detta är min första projje(700:an) och jag trodde det skulle vara stora skillnader mellan t.ex. en dlp (mt200, 4805) och en lcd (z3 m.m.) efter allt jag läst på forumen. men det var definitivt inga WOW skillnader utan alla var ganska så likvärdiga och jag valde LCD p.g.a. upplösningen då jag även skall använda den till datorn och spel (annars hadde jag nog valt en DLP)

men som sagt jag hadde betalat max 4000 extra för sonyn jämför med 700:an då jag inte riktigt bryr mig om den skillnad som finns (och då jag tvivlar på att det är en JÄTTE stor skillnad) men andra skulle säkert betala upp till 10000 extra.

#138

Postad 20 november 2004 - 07:53

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Jag (som amatör) tyckte det var ganska stor WOW-faktor när den demades bredvid Hitachi tx-100 på CC-mässan. IOFS var det en Stooor duk! <_<

#139

Postad 20 november 2004 - 10:30

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Största WOWet för mig på mässan iaf. Sålde ju min DLP med samma upplösning i förmån för denna. <_< De andra LCDerna har inte en suck emot denna IMHO. Har sett Z3an, 700an, 4805an osv.

PS. Fick svar på prisförfrågan av SpFactor.de. Där var det CBD (Cash Before Delivery) plus frakt och fraktförsäkring osv. DS.

Edit: Sålde ska det stå.

Redigerat av Unregistereda0ef723f, 20 november 2004 - 10:33.


#140

Postad 20 november 2004 - 10:49

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Kunde SpFactor säga när de hade projjen inne för leverans? Vad hade de för pris o verkade de seriösa?

#141

Postad 20 november 2004 - 12:04

Unregistered1aae7b6c
  • Unregistered1aae7b6c
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

Jörgen G jag skulle max betala 4000 mer än en panna 700 för hs50 (med hyfsade garantier) det är så mycket mer jag skulle kunna tänka mig att betala, och då hamnar vi på ca 20000.

hs50 har bättre bild än z3:an och 700:an (jag har själv inte sett den) men det är vad jag läst och hört. jag tvivlar på att det är några WOW skillnader men bättre är den givetvist. detta är min första projje(700:an) och jag trodde det skulle vara stora skillnader mellan t.ex. en dlp (mt200, 4805) och en lcd (z3 m.m.) efter allt jag läst på forumen. men det var definitivt inga WOW skillnader utan alla var ganska så likvärdiga och jag valde LCD p.g.a. upplösningen då jag även skall använda den till datorn och spel (annars hadde jag nog valt en DLP)

men som sagt jag hadde betalat max 4000 extra för sonyn jämför med 700:an då jag inte riktigt bryr mig om den skillnad som finns (och då jag tvivlar på att det är en JÄTTE stor skillnad) men andra skulle säkert betala upp till 10000 extra.

Det måste jag säga, att mer WOW kan man nog inte få av en LCD-projje av idag. Jag anser att bilden på HS50 är så mycket bättre att prisskillnaden mellan den och LCD-alternativen inte alls är omotiverad. Sedan kan man ju diskutera om den ska vara mycket dyrare här än i resten av europa. <_<

#142

Postad 20 november 2004 - 12:16

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
som sagt jag har inte sett hs50 jag grundade det på skillnaden mellan dlp och lcd (prisklass 15k-20k) som jag trodde skulle vara WOW efter allt jag läst på forumen och det var det definitivt inte. jag tvivlar fortfarande på att det för mig (första projje) är dag och natt skillnad mot den tunade 700 jag beställt. men kostar hs50 ca 20000 så skulle jag välja den alla gånger men jag skulle inte betala 25000 d.v.s. ca 9000 mer än den tunade pannan, då detta är just min första projje.

och det jag menade med att det finns en anledning till att de "stora" företagen techinidirekt, pipro, redcoon inte har detta pris grundade jag på att andra projjar är billigare hos dem t.ex. så kostar en mt200 ca 1400 eur hos redcoon där hs50 kostar 2600 eur medans mt200 kostar ca 1900 eur hos Spfactor. så nästan alla projjar är ganska så mycket dyrare hos dom som har hs50 för det superpriset. det är det som jag tycker är lite konstigt.

Redigerat av ZoomAir, 20 november 2004 - 12:18.


#143

Postad 20 november 2004 - 12:23

jungleba
  • jungleba
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Det är ju tydligt at det inte är fel pris när 4-5 butiker har den för under 2000 Euro. Det vore intressant och se in stock datum på dom som ligger på detta pris. :P

Jag såg också denna proje på mässan och jämförde mot pxj100 och det var klar skillnad. Denna proje är helt klart värd 2000 euro tycker jag. Just nu kostar den : 16 527,06 SEK + frakt. <_<

#144

Postad 20 november 2004 - 12:38

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0

Just nu kostar den : 16 527,06 SEK + frakt.


Vart hittar du det priset? Är det en sida som levererar till Sverige?

#145

Postad 20 november 2004 - 12:57

jungleba
  • jungleba
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
http://www.geizhals.at/eu/a119948.html

#146

Postad 20 november 2004 - 15:33

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
sonyman: SpFactor.de skulle ha den inne för leverans den 2 december enligt det mail jag fått av dem.

Tror jag ska beställa den av dem om inget annat ploppar upp.

#147

Postad 20 november 2004 - 16:03

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
får nån hs50 för detta pris kommer jag själv att beställa den (trots att jag har beställt 700:an) för det är det definitivt värt om man får den för ca 18000 <_<

#148

Postad 20 november 2004 - 16:47

Unregisteredb28e6345
  • Unregisteredb28e6345
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
...Jag bara undrar vad som är på gång. Ställ frågan till Ert sunda förnuft: Kan detta verkligen vara sant eller är det önsketänkande <_<

#149

Postad 20 november 2004 - 16:53

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
cyrus-the-virus: Jo, just det jag forskat om de senaste 24 timmarna. Har frågat flera av dessa företag nu och priserna verkar stämma. Tycker det är helt sinnessjukt! Får faktiskt mer besked av dessa än vad jag får av Sony Sverige just nu. Sen att samma företag har fått massor av goda omdömen på "tysklands Prisjakt" gör inte saken sämre. Lär ju vara samma maskiner som till sverige då de går från lager i Belgien. Ingen större skillnad. Dock STOR skillnad på priset. Sony har så bra garantier så jag är inte orolig. Är det nått fel får man ta det med Sony här i sverige.

#150

Postad 20 november 2004 - 17:20

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0
Peter.M hur ser du på det att en mt200 kostar ca 1900 eur hos den handlare där hs50 kostar ca 2000 eur(spfactor) medans en mt200 kostar ca 1400 eur hos t.ex. redcoon där hs50 kostar 2600 eur. dom handlare som har hs50 för ca 2000 eur ligger överlag dyrare (eller åtminstånde på samma nivå) i pris på andra projjar jämfört med t.ex. pipro, redcoon och technidirekt. där hs50 ligger på ca 2600 eur (technidirekt har inte fått den ännu men den lär ligga på det priset hos dom)

det är det som jag tycker är konstigt hur dom på endast en projje kan vara såååå mycket billigare än dom "större" företagen. för dom jämförelser jag gjort så är det just bara på hs50 där dessa företag ligger så lågt i pris dom andra projjarna är oftast lite dyrare eller kostar ungefär lika mycket.

hur som helst har jag mejlat redcoon och frågat om dom vet något om detta, så får man se vad dom svarar.

men som sagt får nån sin projje för ca 18000-20000 sek så beställer jag en också (fasten jag har beställt 700:an)

Redigerat av ZoomAir, 20 november 2004 - 17:28.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.