Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

tips om rätt kabel :)

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 januari 2013 - 07:29

Jwah
  • Jwah
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hallo min vänner!

Har precis köpt ny receiver (http://www.hifiklubb...eiver_svart.htm) och högtalare (http://www.elgigante...rpaket-ef-serie)

Nu vill jag ha lite hjälp här med kablarna tänkte jag. Jag är desutom helt ny i hela denna världen vad gäller ljudsystem och dyligt.

Om det finns någon vänlig själ som vill tipsa om kablar och kanske en liten förklaring varför just den kabelsorten.

Tackar tackar

#2

Postad 06 januari 2013 - 22:00

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Hej!

vad skulle du kunna tänka dig för prisklass?

Jag har samma serie högtalare och jag kan säga att du gjort ett bra val och ett jävla kap hehe emot mig som betalade betydligt mer när jag köpte dem.

Men nu till saken. Jag kör supras Supra classic 2.5. kostnad 25 kronor metern på hembiobutiken.se. Dessa kommer garanterat att fungera ypperligt för dina högtalare inte för klent och inte för grovt i kabeltjocklek.

Hdmi: Jo skulle köra med supras där med men då kommer du upp i prisklass cirka 600 kronor för en hdmi kabel på 2 meter. (inte farligt för kvalitet tycker jag) :) tänk bara på att supras hdmi kablar är lite styva och lite svåra att "forma"

Och varför jag rekommenderar dessa: Jo Helt enkelt för att Supra är av svenskt märke och har år bakom sig med så som högtalar och hdmi kablar De tillverkas alltså i Sverige. inte farligt dyra heller för den kvaliteten man får. kan även rekommendera deras RCA kablar som du kopplar till subbasen om du har någon?

ha de bra och hoppas man var till hjälp :)

Yamahakungen

Redigerat av Unregistered424f6ab7, 06 januari 2013 - 22:08.


#3

Postad 06 januari 2013 - 22:24

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Skulle kört med Supras 2,5mm eller motsvarande / liknande men däremot inte Supra när det gäller hdmi. Har både riktigt billliga hdmi-kablar och lite dyrare utan att uppleva minsta skillnad. Har t.ex. en "Deltaco Nylon" från Teknikprofset för några tior som funkar lika bra och egentligen ser dyrare ut än en "Goldkabel" från Hembiobutiken.

Fast vill man köpa svenskt så är det ju ingen dum idé att köpa från Ljungskile-företaget. :)

#4

Postad 07 januari 2013 - 17:42

Unregistered424f6ab7
  • Unregistered424f6ab7
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Nej kan tillägga detta med, att detta med kabelfrossan som finns där ute är lite väl för mycket... så håller med dig mittiprick till en liten del :) jag gillar kvalitet och betalar mer för något jag vet kommer att hålla :)

Men ett annat budgetalternativ är kablar från HQ som jag körde med innan jag bytte upp mig kostar från någon hundralapp och uppåt och det var av god kvalitet tyckte jag. dessa kablar kan du hitta lite vart som helst men vet att mediamarkt har ett stort sortiment av kablar från HQ. se bara till att du köper en med high speed with ethernet (1.4) om du vill kunna utnyttja 3D funktionen. men om du inte behöver detta så räcker en hdmi 1.3

#5

Postad 07 januari 2013 - 17:59

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Men ett annat budgetalternativ är kablar från HQ som jag körde med innan jag bytte upp mig kostar från någon hundralapp och uppåt och det var av god kvalitet tyckte jag.

Har någon usb-kabel och någon optisk HQ Silverline (tror jag de heter) som verkar vara av god kvalitet. Påminner en del om Clicktronic och Profigold som jag haft många olika kabletyper av genom åren. Har varit säkra kort med hyfsad kvalitetskänsla till rimliga priser.

#6

Postad 07 januari 2013 - 22:31

BitterMelon
  • BitterMelon
  • Guru

  • 4 217 inlägg
  • 0

se bara till att du köper en med high speed with ethernet (1.4) om du vill kunna utnyttja 3D funktionen. men om du inte behöver detta så räcker en hdmi 1.3

HDMI-kablar. Har. Inte. Versionsnummer!

Ethernet-kanal är knappast nödvändigt för 3D, det är helt olika funktioner. Vill du köra 3D räcker det med en high-speed-kabel. Vilken high-speed-kabel som helst. Även om det står 1.3 på den.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.