Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Trådlösa hdmi-till-hdmi 'kablar' anno 2014?

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 juni 2014 - 23:26

Hilding_76
  • Hilding_76
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hejsan
Tänker göra om vrummet till hösten och ska då se till att få ström i taket till min projektor och vill då gärna även slippa dra en signalkabel till projektorn.

Och jag undrar om det finns bra trådlös överföring för detta, jag ska koppla av-recievers hdmi-utgång till en av hdm-ingångarna på projektorn har jag tänkt mig, Den klarar 720p native och fejkar 1080p 3d.

#2

Postad 11 juni 2014 - 07:13

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 236 inlägg
  • 0
Kort svar: Nej, det finns ingen bra trådlös överföring. Dra en kvalitetskabel en gång för alla istället.

Det finns ett dussintal lösningar i olika namn och ofta samma ursprungliga OEM-lösningar med olika varumärken stämplade på kartongen. Att du kör 720p underlättar då det ställer mindre krav på överföringskapacitet än 1080p/60.

Att beteckna det som "Bra" är däremot att ta i. Trådlös HDMI har funnits i flera år och ingen har lyckats ta någon betydande marknadsandel säger en hel del. Du får räkna med att sändare och mottagare tappar synk med varandra i tid och otid, särskild mellan signalväxling. Att blanda in en receiver i det hela ökar risken för att någon pryl strular, till exempel att projektorn eller receivern hänger sig pga av handskakningsproblem. Att din projektor "klarar 720p native och fejkar 1080p 3d." tyder på en budgetmodell och där ökar tyvärr risken för strul.

På det kommer överföringsrelaterade problem som att du tappar frames eller att kvaliteten försämras när något stör signalen, till exempel för att någon annan pryl sänder på samma frekvens. Behöver inte vara dina prylar, kan vara grannens också.

Fast har du tur fungerar det utan problem. Så det är väl det som sammanfattar det hela. Du ska ha tur. Drar du däremot en kabel får du något som du verkligen vet fungerar och som håller i framtiden för nästa projektor.

Redigerat av Ringblixt, 11 juni 2014 - 07:14.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.