Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Apple Watch

144 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 25 augusti 2015 - 10:59

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlĂ€gg
  • 0

Nej, jag tycker att den gör det den ska sett till hur jag anvÀnder den/mina behov. Jag kör nÀstan inga appar pÄ den, gör man det kan den ibland upplevas som slö eftersom apparna körs i telefonen och sedan skickas till klockan, det leder till ibland sega laddtider. Detta kommer förhoppningsvis att bli bÀttre i höst nÀr Os 2.0 slÀpps och tillÄter appar att installeras direkt pÄ klockan.

 

Jag anvÀnder som sagt klockan mest till notiser och som ett trevligt sÀllskap pÄ löprundorna. DÀr Àr den riktigt trevlig och ger feedback om distans, tid, puls o.s.v.

 

 
 



#102

Postad 26 augusti 2015 - 08:24

Senjin
  • Senjin
  • LĂ€rjunge

  • 295 inlĂ€gg
  • 1

VĂ€ntar pĂ„ att DHL ska leverera min idag, ska bli kul :) 



#103

Postad 06 september 2015 - 13:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
Efter en sommar med AW kan jag konstatera att det mesta funkar bra. PulsmÀtningen Àr dock INTE helt tillförlitlig och den Àr ganska ful... BÀsta funktionen Àr att pinga mobilen nÀr den Àr borta.:)
Funderar pÄ att sÀlja den dÄ jag Àr trött pÄ att ha ytterligare en pryl som mÄste laddas.

Redigerat av hassesolo, 06 september 2015 - 13:26.


#104

Postad 06 september 2015 - 17:34

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlĂ€gg
  • 0

För mig funkar pulsmÀtningen rÀtt ok tror jag, de gÄnger den missar Àr nÀr jag har ett mer lössittande armband pÄ. Min Milanese-loop sitter rÀtt löst och dÄ kan det glitcha, "lÀder" eller "sports" funkar allt som oftast. HÄller dock med om att det inte Àr speciellt snyggt, dÀr finns utrymme för förbÀttringar helt klart.



#105

Postad 22 september 2015 - 18:43

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
WatchOS2 Àr ute nu. Jag har inte mÀrkt nÄgon stor skillnad Àn.

AT A GLANCE
watchOS 2 is the first major update to the Apple Watch operating system. It includes several developer-oriented features for improved third-party apps, most notably introducing native apps -- apps that run entirely on the Apple Watch. watchOS 2 also lets developers access the device's sensors, Taptic Engine, and more.
FEATURES

Native third-party apps
New watch faces
Nightstand mode
Third-party complications
Time Travel for complications
Activation Lock
Dev access to sensors, Taptic Engine, and microphone

#106

Postad 23 september 2015 - 18:28

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlĂ€gg
  • 0

Den största skillnaden upplever jag i hastigheten, klockan kÀnns mycket rappare nu.



#107

Postad 23 september 2015 - 23:01

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

  • 925 inlĂ€gg
  • 0
Hade tidigare mina bilder kopplade till klockan men efter uppdatering till 2:an finns de inte lĂ€ngre. Har stĂ€llt in flera varianter i klockappen i telefonen utan resultat. Är det bara min som krĂ„nglar?

#108

Postad 24 september 2015 - 06:52

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlĂ€gg
  • 0

Kongomannen och Thomas, vilka fÀrger/modeller har ni? :)



#109

Postad 24 september 2015 - 08:36

moeboid
  • moeboid
  • Amatör

  • 73 inlĂ€gg
  • 0

Hade tidigare mina bilder kopplade till klockan men efter uppdatering till 2:an finns de inte lĂ€ngre. Har stĂ€llt in flera varianter i klockappen i telefonen utan resultat. Är det bara min som krĂ„nglar?

Jag har inga problem med mina bilder, dom Àr fortfarande kvar efter uppdateringen.



#110

Postad 24 september 2015 - 13:48

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlĂ€gg
  • 0

 

 

Kongomannen och Thomas, vilka fĂ€rger/modeller har ni?  :)

 

Jag har Stainless steel och sedan lite diverse armband, anvÀnder oftast "Milanese Loop" eller "Sport"



#111

Postad 02 oktober 2015 - 08:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror de skulle vinna pĂ„ att göra om designen kraftigt pĂ„ nĂ€sta generation av Apple Watch. Designen pĂ„ den  nuvarande Ă€r ful och mesig. MĂ„nga (mest mĂ€n) gillar stora rejĂ€la klockor med lite rustikt utseende. Gör klockad mycket större med en tuffare design. Storleken skulle kunna medföra att de kan peta in inbyggd GPS vilket Ă€r en stor fördel för oss som trĂ€nar. Batteritiden skulle kunna förbĂ€ttras med större batteri och skĂ€rmen skulle kunna vara större vilket behövs.



#112

Postad 21 oktober 2015 - 21:11

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

  • 925 inlĂ€gg
  • 0
En sak jag verkligen saknar i klockan Àr nÀsta mÄnads kalenderöversikt. Har ju inte sÄ stor anvÀndning av den nÀr det t.ex Àr den 31/10 och inte november kan visas!?

#113

Postad 21 oktober 2015 - 23:21

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 921 inlĂ€gg
  • 0

Vid det hĂ€r laget minns jag inte ens var jag lagt min smartwatch. 



#114

Postad 07 november 2015 - 23:58

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

  • 1 978 inlĂ€gg
  • 0

Har anvĂ€nt min klocka i över en mĂ„nad och kan inte vara utan den nu. Den Ă€r mycket trevlig att bĂ€ra. Den har bra batteritid. Den Ă€r simpel. Bra appar finns i skrivande stund. SmĂ„ trevliga funktioner. Siri fungerar kanonbra. Är lycklig Ă€gare!



#115

Postad 08 november 2015 - 12:16

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

  • 925 inlĂ€gg
  • 1
Först tyckte jag det verkade kul med en ïŁżWatch och köpte en. MĂ„nga undrade vad fasiken jag skulle ha den till och jag blev sjĂ€lv lite tveksam. Nu har jag insett att det inte Ă€r sĂ„ dumt iallafall!

- Först och frÀmst klockan! Hade ingen klocka innan utan plockade upp telefonen varje gÄng.
- Att se vem ringer utan att ha framme telefonen Àr utmÀrkt. Vill jag prata sÄ tar jag sjÀlvklart telefonen om inte det bara Àr ett kort meddelande eller för att meddela att jag letar efter luren!
- Sms och mail Àr bra att snabbt kunna lÀsa av.
- Nyheter med hjÀlp av Omni fungerar bra. GÄr att stÀlla in vad jag vill fÄ notiser om och plocka bort alla andra nyhetstjÀnster.
- Att se nÀsta kalenderbokning och med "tidsresa" se de följande Àr finemang.
- "NÀsta vagn" fungerar bra borde bara gÄ att vÀlja en alternativ hÄllplats i nÀrheten!
- VÀckarklockan Àr superb. Lagom signal dessutom. Har den pÄ pÄ natten och laddar under frukost, inga problem med batteritid.
- Navigeringsanvisningar frÄn kartor fungerar riktigt bra.
- Att kunna styra Spotify/TuneIn/Overcast Àr bra. (Telefonen kan ligga pÄ laddning uppkopplad mot musikanlÀggningen).
- TV och AppleTV kan styras men dÀr krÀvs en del uppdateringar!? Tv.nu fungerar ju, tÀnk om det hade gÄtt att slÄ pÄ tv:n ocksÄ!!
- VÀdret pÄ olika platser Àr bekvÀmt att kunna kontrollera iallafall om man planerar röra lite pÄ sig.
- iTranslate fungerar riktigt bra. Att fÄ klockan att lÀsa upp översÀttningen Àr lite kul!
- Vet inte hur mÄnga gÄnger jag hittat telefonen genom att "pinga" den?
- KÀnner att klockan gett mig mer tid till annat Àn att stÀndigt stirra pÄ/efter telefonen.

Det Àr vÀl sÄ lÄngt jag hunnit. Mycket i klockan gÄr sÀkert att förbÀttra. Den Àr inte gratis men vad jag förstÄr sÄ Àr mÄnga beredda att betala avsevÀrt mer bara för att lÀsa av tiden? Designen har jag inget emot. LÀnken uppfattas som hysteriskt dyr men Àr nog vÀrd sitt pris och kÀnns bekvÀm och sÀker.
Bara Europa kan plocka bort dessa förb.. roamingavgifter snart sÄ det gÄr att "surfa pÄ stan" utan definitiv konkurs!

#116

Postad 14 september 2016 - 20:23

Seabaz
  • Seabaz
  • AnvĂ€ndare

  • 124 inlĂ€gg
  • 0

Enda trÄden om Apple Watch specifikt pÄ forumet? Sökte och fick bara tvÄ trÀffar.....

Verkar inte vara sÀrskilt populÀrt hÀr.

Sökte nÄgon med "Series 1" och Watch OS 2, som faktiskt ser fram emot OS 3 och Series 2. Mest för att jag vill fÄ lite input pÄ om man skall köpa eller ej.



#117

Postad 14 september 2016 - 20:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
TrÀningsfunktionen Àr lite förbÀttrad med OS 3 tycker jag. Annars har jag inte mÀrkt nÄgot. Ser ingen större poÀng förutom GPS med nÀsta version. Min Àr redan vattentÀt. Bra om apparna startar snabbare förstÄs. :)

#118

Postad 17 september 2016 - 09:34

Seabaz
  • Seabaz
  • AnvĂ€ndare

  • 124 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet ifall series 2 finns i butik? Verkar som den knappt dök upp i butikerna igÄr?

#119

Postad 18 september 2016 - 00:20

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlĂ€gg
  • 0

Ser skralt ut. Verkar inte ens finnas i apple-store TÀby. RÀkna med 2-3v vÀntetid.

 

//Lorryquai



#120

Postad 20 september 2016 - 14:35

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

  • 1 928 inlĂ€gg
  • 0

IgÄr trÀffade jag en apple-representant i butik (elgiganten) och fick svaret pÄ frÄgan "nÀr kommer klockan till Sverige?"

 

- "ingen aning tyvÀrr, vi Àr ett sÄ pass litet land sÄ prion pÄ oss Àr rÀtt liten".

 

//Lorryquai



#121

Postad 22 oktober 2016 - 15:12

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Inga nyheter kring slÀppdatum? NÄgon site skrev 28e oktober men jag hittar inget officiellt om det.



#122

Postad 22 oktober 2016 - 15:15

Mrossianolsson
  • Mrossianolsson
  • AnvĂ€ndare

  • 210 inlĂ€gg
  • 0
GÄr du in pÄ Apple.se sÄ stÄr det att man kan hÀmta ut series 2 den 22 november(42 mm sport guld/kakao).

#123

Postad 22 oktober 2016 - 15:17

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

D'oh! Sorry. Jag försökte lÀgga en i kundkorgen och sÄg bara 2-3 veckors leveranstid och antog att det var en "vi har inget datum Àn sÄ vi skriver ut vad som helst"-text.

 

Tack!



#124

Postad 24 oktober 2016 - 19:42

Seabaz
  • Seabaz
  • AnvĂ€ndare

  • 124 inlĂ€gg
  • 0
Jag har bokat i tre olika butiker och nu Àven förbokat Apple Watch Nike.

MacForum i Gbg hade knappt fÄtt nÄgra och hade en bit över 10st bokade / modell som vÀntar....

Funderar pÄ hur mÄnga som faktiskt fick dag ett. Vet att det kommit en del första dagen till vissa butiker, men att dessa varit förbokade sedan lÀnge.

Även SIBA har fĂ„tt in en del klockor efterhand som varit bokade. Inga mĂ€ngder att tala om dock.

#125

Postad 27 januari 2017 - 11:55

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 985 inlĂ€gg
  • 0

CDon lÀmnar 1/5 dels rabatt pÄ klockorna och 1/2 priset pÄ tillbehör :)

 

http://cdon.se/mobil...le/apple_watch/



#126

Postad 27 januari 2017 - 20:23

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlĂ€gg
  • 0

CDon lÀmnar 1/5 dels rabatt pÄ klockorna och 1/2 priset pÄ tillbehör :)
 
http://cdon.se/mobil...le/apple_watch/


Synd att det inte inkluderade series 2.

#127

Postad 07 februari 2017 - 06:23

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlĂ€gg
  • 0
Antar att alla spÀnne passar bÄde serie 1 & 2???
NÄgon som har tips pÄ snygga och prisvÀrda spÀnne???
Köpte min Apple watch Series 2 med milanese loop, vilket Àr oerhört bekvÀmt.
Men vill gÀrna ha nÄgot att byta med.

#128

Postad 08 februari 2017 - 15:28

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlĂ€gg
  • 0

Jag gillar ocksÄ "Milanese-loopen" men anvÀnder oftast lÀnk-armbandet. Jag tycker att det Àr det överlÀgset snyggaste, speciellt till stainless-klockan. Priset Àr dÀremot helt absurdt...

Loop-armbandet i lÀder Àr riktigt skönt ocksÄ!



#129

Postad 08 februari 2017 - 19:12

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlĂ€gg
  • 0
BestÀllde lite armband frÄn eBay. Billigt som attan men de kanske sitter bra ÀndÄ.

Kan passa pÄ att frÄga en sak ang apple watch serie 2. Har cyklat till/frÄn jobbet med klockan pÄ mig. Av ngn anledning verkar inte pulsen registreras under cyklingen. Trodde pulsen mÀttes oavsett vad man gör? Har alltsÄ inte tryckt pÄ "cykelaktivitet" utan har bara cyklat. SÄ nÀr jag kommit hem saknas alltsÄ pulsregistreringar pÄ tiden jag cyklat.

#130

Postad 09 februari 2017 - 12:23

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlĂ€gg
  • 0

Tror bara pulsen registreras nÀr man vÀl har satt den pÄ en aktivitet.

Risk för att batteriet tar slut för snabbt annars antar jag.



#131

Postad 09 februari 2017 - 18:03

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

  • 2 452 inlĂ€gg
  • 0

Tror bara pulsen registreras nÀr man vÀl har satt den pÄ en aktivitet.
Risk för att batteriet tar slut för snabbt annars antar jag.


Jo men kollar jag pÄ pulsen i telefonen reggas ju pulsen flera ggr i timmen utan att nÄn aktivitet Àr pÄslagen. Men just tiden dÄ jag cyklat finns ingen puls reggad.

#132

Postad 22 februari 2017 - 13:07

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • AnvĂ€ndare

  • 160 inlĂ€gg
  • 0

Hej!

Har nyss skaffat min första AW S2 och har lite frÄgor.

  • Appar, Vilka kan (?) man inte vara utan?
  • Jag Ă„ker mycket tĂ„g. Bra App i Ă€mnet som funkar pĂ„ AW? (TĂ„gtavlan dog ju tyvĂ€rr :( â€‹)
  • Tillbehör 1. Finns det nĂ„gon bra laddstation dĂ€r jag kan kombinera Watch, iPhone, iPad?
  • Tillbehör 1 1/2 Om det inte finns. Vad finns det för nĂ„got vettig ladd enhet till bara AW?
  • Tillbehör 2. 3:dje parts armband. Vilken kvalitĂ© hĂ„ller dom? Behöver ett till trĂ€ning
  • Övriga tips tas tacksamt emot B) 


#133

Postad 27 februari 2017 - 16:09

Unregistered5d19e759
  • Unregistered5d19e759
  • AnvĂ€ndare

  • 160 inlĂ€gg
  • 0

Hej!
Har nyss skaffat min första AW S2 och har lite frÄgor.

  • Appar, Vilka kan (?) man inte vara utan?
  • Jag Ă„ker mycket tĂ„g. Bra App i Ă€mnet som funkar pĂ„ AW? (TĂ„gtavlan dog ju tyvĂ€rr :( â€‹)
  • Tillbehör 1. Finns det nĂ„gon bra laddstation dĂ€r jag kan kombinera Watch, iPhone, iPad?
  • Tillbehör 1 1/2 Om det inte finns. Vad finns det för nĂ„got vettig ladd enhet till bara AW?
  • Tillbehör 2. 3:dje parts armband. Vilken kvalitĂ© hĂ„ller dom? Behöver ett till trĂ€ning
  • Övriga tips tas tacksamt emot B) 

Detta mÄste vara den mest döda trÄden pÄ hela forumet :-(

#134

Postad 27 februari 2017 - 16:25

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlĂ€gg
  • 0

Köpte en gen 1 klocka till sambon och undrar om det finns nÄgon lösning för att streama tex spotify ifrÄn klockan till ett par blÄtandshörlurar?



#135

Postad 03 oktober 2017 - 00:19

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 680 inlĂ€gg
  • 0
Den nya urtavlan ”Siri” Ă€r extremt battertörstig. Batteriet rĂ€cker c:a tio timmar pĂ„ min. Bytte tillbaks till ”modul” och haft klockan pĂ„ sen 7 i morse och har 50% kvar i skrivande stund.

#136

Postad 19 oktober 2017 - 21:33

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlĂ€gg
  • 0
Att man fortfarande fÄr denna ikonen vid vissa notiser retar mig faktiskt en aning.

Bifogad fil(er)


Redigerat av alexander_e_b, 19 oktober 2017 - 21:34.


#137

Postad 18 oktober 2018 - 06:59

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 680 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„n mer som inte fĂ„r appen ”Pillow” att lĂ€sa och analysera sömndatan i automtatic mode pĂ„ AW4?
Manuell (starta sessionen sjÀlv) funkar och lÀser data men i automatic ingenting. Appen Àr betald och alla senaste firmwares och updates Àr installerade. iPhone 8.

#138

Postad 08 september 2022 - 07:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0

Jag hade gÀrna skaffat en Ultra men 11 tusen Àr pÄ tok för dyrt för en produkt som kommer kÀnnas gammal om tvÄ Är. Jag kör vidare pÄ min Series 7.



#139

Postad 08 september 2022 - 07:56

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlĂ€gg
  • 0

Jag hade gÀrna skaffat en Ultra men 11 tusen Àr pÄ tok för dyrt för en produkt som kommer kÀnnas gammal om tvÄ Är. Jag kör vidare pÄ min Series 7.

 

Riktigt snygg. Men instÀmmer med dig. VÀldigt mycket "villhöver pÄ denna"



#140

Postad 08 september 2022 - 11:16

Anton
  • Anton
  • ForumrĂ€v

  • 739 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med er ovanstÄende.

Hade bestÀmt mig för Ultran innan dÄ jag kör Serie 6 idag.

Men priset pÄ 11.000kr Àr för högt, hade den landat pÄ 9.000kr eller ett par hundra till sÄ hade jag bestÀllt.

#141

Postad 20 oktober 2022 - 06:58

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlĂ€gg
  • 0

Jag bestÀllde min nÀr Halebop hade 20% pÄ sitt sortiment :)

 

Men nĂ„gon som kan rekommendera nĂ„gra snygga armband till klockan? 

(Och vart man hittar dem i sĂ„ fall) 



#142

Postad 20 oktober 2022 - 10:42

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 680 inlĂ€gg
  • 1

Jag bestÀllde min nÀr Halebop hade 20% pÄ sitt sortiment :)

 

Men nĂ„gon som kan rekommendera nĂ„gra snygga armband till klockan? 

(Och vart man hittar dem i sĂ„ fall) 

https://fyndiq.se/mo.../44-mm/armband/



#143

Postad 21 oktober 2022 - 07:46

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipset.

Vet du hur kvalitén Àr?

 

NĂ„gon med fler rekommendationer?  



#144

Postad 21 oktober 2022 - 11:37

Askungen
  • Askungen
  • MĂ€stare

  • 2 680 inlĂ€gg
  • 1

Tack för tipset.

Vet du hur kvalitén Àr?

 

NĂ„gon med fler rekommendationer?  

De jag köpt Àr helt okej. Klart prisvÀrda. Obs,köp en sÄn som man tar bort lÀnkar med om du köper ett lÀnkarmband.

https://www.clasohls...DQaAl14EALw_wcB



#145

Postad 17 november 2022 - 22:19

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlĂ€gg
  • 0

NĂ„gon mer som tycker det kĂ€nns som att kronan pĂ„ klockan Ă€r ”lös”?





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.