Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Sanyo PLV-Z2 *

1045 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1001

Postad 31 juli 2006 - 13:49

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • ForumrĂ€v

  • 756 inlĂ€gg
  • 0
Hallo,

Min Z2å var inne pÄ service för ca 1Är sedan för att fixa det tydligen vÀlkÀnda problemet
med att den inte gick att stÀnga av ordentligt. Dom uppgraderade till den dÄ nyaste program-
varan. Annars hittade dom inga fel. Den har dock funkat som den ska sen dess....

Min frÄga Àr om lamptiden nollstÀlls nÀr man skjuter pÄ en ny mjukvara. Varför jag undrar
Àr att lamptiden nu ett Är senare nÀr jag kollade stod pÄ 300 timmar. Jag har haft projjen i
tvÄ Är och det kÀnns osÀkert om det verkligen stÀmmer. Det var första gÄngen jag kollat lamptiden,
i och med att jag funderar pÄ att byta proj. Man vill ju vara Àrlig mot den som köper projjen angÄende hur lÀnge den gÄtt.

#1002

Postad 31 juli 2006 - 21:09

preddan
  • preddan
  • ForumrĂ€v

  • 541 inlĂ€gg
  • 0
Hur kollade du lamptiden?
Det funkar inte med power knappen för mig, har testat bÄde pÄ projjen och fjÀrren.

#1003

Postad 01 augusti 2006 - 09:43

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • ForumrĂ€v

  • 756 inlĂ€gg
  • 0
Jag höll nere powerknappen.

Kan tillÀgga att alla instaÀllningar jag hade gjort var nollstÀllda efter mjukvaru-uppgraderingen,
om det kan vara till nÄn ledning för min undring.

#1004

Postad 01 augusti 2006 - 12:07

preddan
  • preddan
  • ForumrĂ€v

  • 541 inlĂ€gg
  • 0
Jag skulle iaf gissa pÄ att lamptiden nollstÀlls

#1005

Postad 13 augusti 2006 - 10:59

Gege
  • Gege
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej,
PĂ„ min nu 2Ă„r gamla z2 sĂ„ har det uppkommit blĂ„a skuggor pĂ„ bilden som syns bĂ€st pĂ„ svarta bilder. (kolla bifogad bild) Bifogad fil  IMG_3558.JPG   578,98K   78 Antal nerladdningar mest nere i vĂ€nstra hörnet.

Projektorn anvÀnds kopplad till dator och har rullat ca 3110 timmar pÄ lampan.
Skuggorna liksom anpassar sig till vad som har visats pÄ bilden sÄ det kan inte vara lampan tycker jag.

NÄgra idéer?

Redigerat av Gege, 13 augusti 2006 - 11:13.


#1006

Postad 13 augusti 2006 - 12:28

preddan
  • preddan
  • ForumrĂ€v

  • 541 inlĂ€gg
  • 0
Jag skulle nog ÀndÄ gissa pÄ lampan.

KÀnner du ingen du kan lÄna en lampa o testa med?

#1007

Postad 13 augusti 2006 - 20:25

Gege
  • Gege
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag har nu testat med en ny lampa som jag hadde liggande, pga att jag inte trodde att den skulle gÄ sÄ lÀnge :-)

Men ingen skillnad :)

Fler tips tack...
Inge roligt att kolla pÄ film med blÄtt skit i.

#1008

Postad 14 augusti 2006 - 11:33

vrapp
  • vrapp
  • Wannabe

  • 48 inlĂ€gg
  • 0

Jag har nu testat med en ny lampa som jag hadde liggande, pga att jag inte trodde att den skulle gÄ sÄ lÀnge :-)

Men ingen skillnad  ;)

Fler tips tack...
Inge roligt att kolla pÄ film med blÄtt skit i.

<{POST_SNAPBACK}>


Skulle tippa pÄ att det Àr damm pÄ lcd-panelerna, har sjÀlv haft en del problem med detta (för tillfÀllet har jag en del svaga gröna flÀckar pÄ bilden)..

Har löst det genom att öppna projjen och blÄsa rent med luft pÄ burk (å la claes ohlsson). Funkar fint, men Àr du osÀker (eller har garanti kvar) sÄ kan du lÀmna in den pÄ service för nÄgon tusing och fÄ panelerna rengjorda (samt sÀkerligen en kalibrering av projjen pÄ samma gÄng).. beror lite pÄ vad du kÀnner att du vill lÀgga ut pÄ det.

Googla lite pĂ„ hur man gör rent Z2:an innan du börjar bara, samt kom ihĂ„g att aldrig luta sprayburken, för dĂ„ kommer det ut vatten/flytade gas istĂ€llet för luft = dĂ„ligt för lcd-panelerna. Öva lite med burken innan du börjar, sĂ„ du vet vilken lutning som funkar och vilken som inte gör det, ett bra tips Ă€r att byta ut/förlĂ€nga det plaströr som följer med burken till ett lĂ€ngre sĂ„ att du kan ha burken helt vertikalt men samtidigt komma Ă„t inne i projektorn.

#1009

Postad 14 augusti 2006 - 19:17

preddan
  • preddan
  • ForumrĂ€v

  • 541 inlĂ€gg
  • 0
Tror inte alls pÄ att det skulle vara damm som stör.
Som föregÄende skrivare sÀger sÄ blir det dÄ gröna flÀckar.

Verkar tyvÀrr som nÄgonting pajjat.

Ring till Cavena t.ex och frÄga vad dom tror, men tyvÀrr tror jag det blir till att lÀmna in den pÄ service.

Mvh Preddan

#1010

Postad 14 augusti 2006 - 19:44

Gege
  • Gege
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Har nu gjort rent panelerna enligt
http://www.luciopesc.../sanyo/dust.pdf

Jag var dock vÀldig försiktig och det framgÄr inte riktig vart man
ska blÄsa... men hur som hÀllst sÄ vart det skillnad, inte bÀttre
men skillnad pÄ det viset att de blÄa flÀckarna har flyttat sig...
SÄ det mÄste alltsÄ vara damm som spökar.

Ska googla vidare efter lite bÀttre instruktioner om hur man fixa detta, fler
tips Àr skÀlvklart vÀlkomna.
Tack för dom jag fÄtt hitils.

edit: hitta en lite mer ingÄende guide:
http://www.esnips.co...0e-699b7e83f0ed

Redigerat av Gege, 14 augusti 2006 - 20:42.


#1011

Postad 16 augusti 2006 - 14:36

Unregistered10be65c2
  • Unregistered10be65c2
  • AnvĂ€ndare

  • 128 inlĂ€gg
  • 0
De blÄa skuggorna beror pÄ nÄgot tjall med polarisationsfiltrena, jag lÀmnade in min pÄ service efter inte riktigt 2 Är och fick det ordnat pÄ garantin.

#1012

Postad 23 september 2007 - 21:16

Unregistered94e5ce80
  • Unregistered94e5ce80
  • Wannabe

  • 30 inlĂ€gg
  • 0
Hej, helt ny pÄ forumet och lika ny pÄ omrÄdet projektorer.

Jag har precis köpt en Z2Ža och ska ha den till mera publikt syfte.
Den kommer vara takmonterad i en lokal som Àr ganska ljus, (inget yttre ljus sÄsom solljus) men vi kommer kunna begrÀnsa belysningen vid duken och en bit runtom den.

Vad Àr bÀsta avstÄnd frÄn duken för projektorn resp ÄskÄdare?

//Per

#1013

Postad 03 november 2007 - 13:57

adp-303
  • adp-303
  • AnvĂ€ndare

  • 137 inlĂ€gg
  • 0
hejsan, har kopplat datorn till min z2 via DVI-RGB har Àven provat DVI-DVI. grafikortet hittar projen men jag fÄr ingen bild pÄ ngn av ingÄngarna?
HJÄLP!

#1014

Postad 01 januari 2008 - 19:43

m97rek
  • m97rek
  • Wannabe

  • 10 inlĂ€gg
  • 0
Tjena!

Är det nĂ„gon som lĂ€ser denna trĂ„d fortfarande? I sĂ„ fall vore det schysst om ni kunde svara pĂ„ detta.

https://www.minhembi...p;#entry1703510

Tack!

#1015

Postad 24 januari 2008 - 23:21

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

  • 1 039 inlĂ€gg
  • 0
Jag skall försöka sÀlja min z2:a, men behöver du veta hur lÄngt den har brunnit. Hur gör man egentligen?

#1016

Postad 26 januari 2008 - 20:00

mikko
  • mikko
  • LĂ€rjunge

  • 359 inlĂ€gg
  • 0
Nu har min projektor slocknat. Troligtvis lampan som har gÄtt sönder. Vad kan man begÀra för pris för den?
NÄgon som Àr intresserad av att köpa? Den Àr billig, ska köpa en nyare.

#1017

Postad 28 februari 2008 - 01:39

tud111s
  • tud111s
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0
Undrar först och frÀmst vart jag hittar filtret i min z2? sen undrar jag hur jag ska koppla, och vilka kablar jag ska anvÀnda mig av, för att fÄ ut bÀsta bild med min xbox 360 till projektor. ha de bra !

#1018

Postad 03 mars 2008 - 14:46

tud111s
  • tud111s
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0
Heeeejsan! Nu har jag haft min z2 i drygt en mÄnad, Àr kanonnöjd, fick dessutom den till fyndpriset 3000kr ! men nu har jag massa frÄgor jaag skulle uppskatta om nÄgon orkar svara pÄ!

1. Finns det nÄgon billig och bra butik man kan köpa nya filter till sanyo z2?
2. Vart hittar jag billigaste lampan till min sanyo z2, (gÀrna utrikes, som skickar till sverige).
3. NÄgon som sjÀlv tkr sig ha en kanonbild pÄ sin z2, som kanske har lust att dela med sig utav sina instÀllningar/knep/kablar/anslutningar!

ja, vill veta allt omkring projektorn! Àr jÀtteglad om nÄn seriös svarar mig, snarast!

snÀlla hÄll trÄden aktuell och hjÀlp mej!

förlÄt för dp!

#1019

Postad 29 mars 2008 - 23:30

partajare
  • partajare
  • MĂ€stare

  • 3 282 inlĂ€gg
  • 0

Jag skall försöka sÀlja min z2:a, men behöver du veta hur lÄngt den har brunnit. Hur gör man egentligen?



Ja Àr det nÄgon som vet hur man kollar??

#1020

Postad 10 april 2008 - 11:24

Crayle
  • Crayle
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0
Hej jag har fĂ„tt en sanyo z2 av en kompis, som behöver en lampa. Men nĂ€r jag försöker starta upp den för att se hur den Ă€r sĂ„ blinkar power knappen rött. Är det för att lampan behöver bytas eller Ă€r den trasig?

....jaha. Luckan mÄste visst öppnas :S Trodde den gjorde det automatiskt nÀr man satte igÄng den....

Redigerat av Crayle, 10 april 2008 - 12:58.


#1021

Postad 06 maj 2008 - 06:47

Idealman
  • Idealman
  • Amatör

  • 57 inlĂ€gg
  • 0

Nu har min projektor slocknat. Troligtvis lampan som har gÄtt sönder. Vad kan man begÀra för pris för den?
NÄgon som Àr intresserad av att köpa? Den Àr billig, ska köpa en nyare.


En ny lampa kostar runt 4000 :-Import runt 2000:-) Jag hade nog köpt lampan och behÄllt Z2'an, den Àr ju faktiskt en vÀldigt bra projektor, har kört min i ca 4600 timmar nu pÄ samma lampa - helt otroligt!
begÀrt pris? sÄg en z2'a pÄ blocket som gÄtt 1300 timmar för 2700:-, men eftersom din ej har lampa sÄ skule jag nog inte ge mer Àm MAX 1500, eftersom man mÄste köpa ny lampa för MINST 2000 - som sagt BehÄll projjen!
/lycka till med försÀljningen! :P

ps sÄg en ny firma pÄ nÀtet (svensk) som speciallliserat sig pÄ biliga projjelampor:
http://www.projector...productid=14388
2390+moms+frakt verkar ju bra eller...

Redigerat av Idealman, 06 maj 2008 - 08:21.


#1022

Postad 06 maj 2008 - 15:09

Patrickx68x
  • Patrickx68x
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Jag har bestÀllt en xbox 360 elite och undrar hur jag ska ansluta denna till dvi-kontakten pÄ Sanyo z2:an.

Fungerar det med valfri hdmi-kabel och nÄgon form av hdmi till dvi apater. Om det Àr nÄgon som vet tala gÀrna om mÀrke pÄ kabel/adapter och var de kan köpas.

Tacksam för hjÀlp, Àr trött pÄ att min gamla xbox 360 premium inte kunde skala upp dvd :P

#1023

Postad 31 maj 2008 - 18:05

Unregistered46b8c9f6
  • Unregistered46b8c9f6
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Bilden frÄn min Z2:a kÀnns svag och klen. Det vita Àr inte riktigt vitt utan mer gulaktigt och allt kÀnns mörkt pÄ nÄgot sÀtt, Àven pÄ normal lamp mode.

Kan det vara lampan som Àr gammal, eller kan det vara nÄgot fel pÄ en av panelerna, eller ska bilden helt enkelt se ut sÄ hÀr? Jag har just fÄtt projektorn och enligt lamprÀknaren sÄ har lampan bara brunnit 50 timmar, men jag sÄg att det gick att nollstÀlla lamprÀknaren med ett enkelt knapptryck pÄ menyn, sÄ lampan kanske Àr gammal Àven om rÀknaren sÀger att den Àr ny.

Funderar pÄ att köpa ny lampa, men jag vill vara sÀker pÄ att det Àr lampan det Àr fel pÄ.

Hur ser det vita ut pĂ„ era Z2:or? Är det vitt eller gul-vitt?

Tacksam för svar!

#1024

Postad 03 juni 2008 - 15:24

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Nu Àger jag ingen Z2 men Àldre LCD-projektorer tenderar att fÄ fÀrgstick i olika fÀrger beroende pÄ vilken av panelerna som kastar in handduken först. LCD-paneler Àr konstruerade av organiska material och Àven om nyare LCD-produkter kan gÄ i uppÄt 100 000 timmars brinntid utan synbar degradering sÄ Àr Àldre modeller betydligt mer benÀgna att drabbas av problem med fÀrgstick. SÀrskilt snabbt gÄr det om man inte Àr noga med att rengöra filter osv. Sen bör det ocksÄ nÀmnas att lampan blir betydligt svagare och ibland ocksÄ kan visa missfÀrgningar nÀr den sjunger pÄ sista versen. Det Àr svÄrt att svara pÄ om sÀljaren har fipplat med lamptimern men det verkar vÀl inte helt osannolikt med tanke pÄ resultatet. Ny lampa köper du billigast pÄ www.pricejapan.com dÀr den kostar runt 2000kr inkl frakt.

Det finns lite bilder som folk hÀr pÄ minhembio har tagit pÄ sina Z2-projiceringar sÄ du kan jÀmföra:

https://www.minhembi...ic_id=18882.jpg
https://www.minhembi...ic_id=28994.jpg
https://www.minhembi...ic_id=30462.jpg
https://www.minhembi...ic_id=85351.jpg
https://www.minhembi...ic_id=85354.jpg


Mitt tips Àr att kontakta kavena (www.kavena.se) som Àr svensk distributör för Sanyo och höra om de kan avgöra om det Àr panelfel eller gammal lampa. Lycka till och Äterkom gÀrna i trÄden nÀr du har mer info.

Redigerat av Unregistered43614, 03 juni 2008 - 15:30.


#1025

Postad 03 juni 2008 - 19:41

Unregistered8f078d65
  • Unregistered8f078d65
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Lyckades troligtvis bli blÄst idag nÀr jag köpte en Z2. NÀr jag packade upp den hemma var bilden alldeles gulflammig. Bifogar en bild, det gula Àr det svarta som syns i det blÄ pÄ skÀrmen. StÀllde in skÀrpan pÄ "flÀckarna", dÀrför Àr menyn suddig. Vad Àr det för fel?

Bifogad fil  20080603_001_.jpg   325,54K   2 Antal nerladdningar

mvh
Peter

#1026

Postad 03 juni 2008 - 19:52

Stormen
  • Stormen
  • LĂ€rjunge

  • 388 inlĂ€gg
  • 0
Tjenare Peter
Förmodar att du provkörde projektorn nÀr du köpte den ?
De svarta flÀckrna du har Àr damm sÄ stÀll inte skÀrpan efter dom :-) och du behöver plocka isÀr och blÄsa rent. Det blir sÄ att dammet som lagrats med Ären i projektorn hoppar runt nÀr man flyttar den. Men det Àr ingen större operation. Tryckluft pÄ burk hittar du pÄ clas i sjön, biltema mm.
Att menyn blivit gul verkar lite konstigt. det verkar betyda att en panel inte fungerar som den ska,, testa att resetta projektorn. Om det inte fungerar sÄ fÄr du kolla anslutningskabeln till LCD-panelen nÀr du endÄ har isÀr o blÄser rent. Det kan behöva ta bort flatkabeln försiktigt o sÀtta tillbaka den igen sÄ det blir bra kontakt.
Testa med det och Äterkom, Har inte hört talas om att nÄgon Z2 har gett upp pÄ panelerna.

Redigerat av Stormen, 03 juni 2008 - 19:57.


#1027

Postad 03 juni 2008 - 19:58

Unregistered8f078d65
  • Unregistered8f078d65
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Jo provkörde den och det verkade ok, dock var uppstÀllningen lite provisorisk. Finns det nÄn beskriving hÀr hur jag plockar isÀr och blÄser rent? Menyn Àr inte gul, det Àr min mobilkamera som Àr kass. Du anar inte hur mÄnga stenar som fallit frÄn mitt bröst :) Tack!

#1028

Postad 03 juni 2008 - 20:05

Stormen
  • Stormen
  • LĂ€rjunge

  • 388 inlĂ€gg
  • 0
Det har funnits bra beskrivningar pÄ nÀtet o bilder,, men nÀr jag googlar sÄ finns beskrivningen men inte bilderna kvar.
Men det Àr enkelt. Du tar bort dom fyra skruvaran under sen blÄser du rent dÀr panelerna sitter, det löser sig nÀr man tagit av huven för man ser pÄ kretskortet var de tre panelerna sitter.
HÀr Àr lÀnken till sidan som hade beskrivningen tidigare.
http://archive2.avsf...ad.php?t=339154
Passa pÄ att ta bort filtret som sitter baktill o dammsug det ordentligt nÀr du endÄ Àr igÄng.
Det hÀr med att rengöra projektorer frÄn damm kommer du att bli en hejare pÄ framöver :-) ( har en Z2 sjÀlv )

Redigerat av Stormen, 03 juni 2008 - 20:07.


#1029

Postad 03 juni 2008 - 20:11

Unregistered8f078d65
  • Unregistered8f078d65
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
******** vad sjyst, höll pÄ att dö av Ängest hÀr hemma! :) SÄg hela fotbolls em försvinna tillbaka in i min 32tummare! Men det ska nog ordna sig nu. Tack för hjÀlpen!

#1030

Postad 03 juni 2008 - 20:19

Stormen
  • Stormen
  • LĂ€rjunge

  • 388 inlĂ€gg
  • 0
Inga problem, kom pÄ en sak till , googla lite pÄ " removal dust from sanyo Z4" eller liknande, Panasonics olika LCD modeller som 700 och 500 serien.
DĂ„ kanske du kan hitta lite bra bilder.
De fungerar pÄ samma sÀtt , du har en lampa i baken, en tunnel med massa speglar o grejer, 3 panelern pÄ vÀgen dit och en lins lÀngs fram. Sen sitter det en nÀtdel och sÄklart ett stort kretskort över alltihopa. Men de Àr ungerfÀr likadana rent fysiskt.

#1031

Postad 04 juni 2008 - 14:57

Unregistered8f078d65
  • Unregistered8f078d65
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Hittade beskrivningen som en pdf, kan kanske va till nytta för nÄn:
http://www.luciopesc.../SANYO/dust.pdf

Dock inte för mig, flÀckarna i bilden Àr kvar Àven efter i mitt tycke ordentligt blÄsande med tryckluft pÄ burk. FlÀckarna som Àr svarta pÄ blÄskÀrmen blir gulaktiga vid videosignal, jag tycker mig Àven se en fÀrgskiftning i rosa i höger uppkant och gult i vÀnster nerkant pÄ bilden. Antar att det bara Àr att bita i det sura Àpplet och inse att projjen inte Àr riktigt frisk :(

#1032

Postad 04 juni 2008 - 15:47

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Skicka bilderna till kavena och frÄga om utlÄtande.

#1033

Postad 09 juni 2008 - 06:44

Unregistered43614
  • Unregistered43614
  • LĂ€rjunge

  • 479 inlĂ€gg
  • 0
Har det hÀnt nÄt nytt i era Àrenden?

#1034

Postad 03 juli 2008 - 18:08

Unregistered4bf7fcf5
  • Unregistered4bf7fcf5
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0

En ny lampa kostar runt 4000 :-Import runt 2000:-) Jag hade nog köpt lampan och behÄllt Z2'an, den Àr ju faktiskt en vÀldigt bra projektor, har kört min i ca 4600 timmar nu pÄ samma lampa - helt otroligt!


Det Àr Àr helt otroligt... vilken brinntid du haft pÄ din projje, sjÀlv har jag kommer över 3100h och nu blinkar Replace Lamp. Vi fÄr se hur lÀnge den hÄller :-)

Bifogad fil(er)



#1035

Postad 06 juli 2008 - 06:18

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr Àr helt otroligt... vilken brinntid du haft pÄ din projje, sjÀlv har jag kommer över 3100h och nu blinkar Replace Lamp. Vi fÄr se hur lÀnge den hÄller :-)

Replace lamp styrs enbart av en timer. Sök i trÄden sÄ ser du, men det Àr antingen vid 1000 tim eller vid 1500 tim som den gÄr igÄng. BÄda vÀrdena passar ju till ditt rÀkneverk.
Den blinkande dioden Àr inget att bry sig om, du mÀrker sjÀlv nÀr det Àr dags att byta lampa. Antingen sÄ blir bilden vÀldigt mörk eller sÄ exploderar lampan varpÄ bilden naturligtvis försvinner helt.

#1036

Postad 07 juli 2008 - 22:30

Unregistered46b8c9f6
  • Unregistered46b8c9f6
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
I mitt Àrende har inte mycket hÀnt. Tack vare hemlis har jag fÄtt reda pÄ att det kan vara polarisationsfiltret som Àr trasigt. NÀsta steg blir att hitta nÄgon i Linköping eller Motala med en Sanyo som Àr villig att testa min lampa. Steget dÀrefter blir att öppna projektorn och rycka i saker pÄ mÄfÄ tills den Àr hel.

#1037

Postad 27 september 2008 - 21:14

emilbr
  • emilbr
  • Wannabe

  • 30 inlĂ€gg
  • 0
Hejsan!
Jag har just köpt en Z2:a, men lyckas tyvÀrr inte fÄ den att koppla till dvd:n med hdmi>dvi-kabel. Jag har hört vissa klaga pÄ Z2:an att det Àr problem med hdcp eller nÄt och att de inte kan mata projjen med digitala signaler frÄn hdmi-kÀllor, medans andra inte verkar ha problem med detta.
NÄgon som har nÄn aning om det handlar om tur/otur eller om det finns nÄt grundlÀggande som jag missat hÀr? Jag har firware 1.08 och min dvd Àr en Yamaha dvd-s2700.
Tack pÄ förhand!

#1038

Postad 25 mars 2009 - 22:04

pokermon
  • pokermon
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0

Hejsan!
Jag har just köpt en Z2:a, men lyckas tyvÀrr inte fÄ den att koppla till dvd:n med hdmi>dvi-kabel. Jag har hört vissa klaga pÄ Z2:an att det Àr problem med hdcp eller nÄt och att de inte kan mata projjen med digitala signaler frÄn hdmi-kÀllor, medans andra inte verkar ha problem med detta.
NÄgon som har nÄn aning om det handlar om tur/otur eller om det finns nÄt grundlÀggande som jag missat hÀr? Jag har firware 1.08 och min dvd Àr en Yamaha dvd-s2700.
Tack pÄ förhand!


Jag funderar pÄ att skaffa canal digitals HD-box och koppla till DVI-I ingÄngen pÄ min PLV-Z2.
NĂ„gon som vet om det funkar?
Jag hittar dock inte ens en kabel. Jag hittar bara HDMI till DVI-D och det Àr vÀl inte riktigt samma port som DVI-I.
Jag provade nÄgon kabel för lÀnge sedan som jag trodde skulle passa men fick förklarat att det inte var riktigt samma ingÄng. Kan det varit en DVI-D kabel?

#1039

Postad 31 mars 2009 - 19:29

pokermon
  • pokermon
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0

Hej!
Jag har bestÀllt en xbox 360 elite och undrar hur jag ska ansluta denna till dvi-kontakten pÄ Sanyo z2:an.

Fungerar det med valfri hdmi-kabel och nÄgon form av hdmi till dvi apater. Om det Àr nÄgon som vet tala gÀrna om mÀrke pÄ kabel/adapter och var de kan köpas.

Tacksam för hjÀlp, Àr trött pÄ att min gamla xbox 360 premium inte kunde skala upp dvd :)


Köp en HDMI till DVI -kabel pÄ Kjell o Co. Det gjorde jag o det funkade frÄn Canal digitals HD-box till min Z2:a.


#1040

Postad 31 mars 2009 - 20:06

pokermon
  • pokermon
  • Rookie

  • 4 inlĂ€gg
  • 0

Jag funderar pÄ att skaffa canal digitals HD-box och koppla till DVI-I ingÄngen pÄ min PLV-Z2.
NĂ„gon som vet om det funkar?
Jag hittar dock inte ens en kabel. Jag hittar bara HDMI till DVI-D och det Àr vÀl inte riktigt samma port som DVI-I.
Jag provade nÄgon kabel för lÀnge sedan som jag trodde skulle passa men fick förklarat att det inte var riktigt samma ingÄng. Kan det varit en DVI-D kabel?

Yes, det funkar!!! Jag köpte Canal digitals inspelningsbara HD-box och en kabel frÄn Kjell o co. Kopplade detta till min PLV-Z2 och det funkar hur bra som helst. Shit va glad jag Àr. Jag har lÀst flera inlÀgg om att man inte kan koppla HD-kvalitet till Z2-an. Jag kan bara rekommendera detta starkt. Det Àr MYCKET stor skillnad pÄ bildkvaliteten nu jÀmfört med hur det var innan dÄ jag körde med komponentkabel.
För er som vill veta mer: Jag köpte en HDMI kabel pÄ 10 m för 500 kr och en adapter frÄn HDMI till DVI. Denna DVI adapter passade i ingÄngen pÄ Z2-an.

#1041

Postad 31 mars 2009 - 21:39

Patrickx68x
  • Patrickx68x
  • Wannabe

  • 11 inlĂ€gg
  • 0
TÀnkte informera om att om Ni inte stÀller om till 60 hz sÄ fÄr Ni det svÄrt med hdmi till dvi-kabeln - verkar som ingen vilja dela med sig om viktig info.
Sen Àr en dvi-i kontakt en kontakt som bÄde klarar dvi-a och dvi-d kablar.
Sen klarar Àven komponent kabel hd Àven om den Àr analog.
Skillnaden mellan komponent och hdmi/dvi kabel Àr minimal till z2 om man har en bra komponent kabel (rek. faktiskt guldkontakter för den kabeln, men för hdmi gör det ingen skillnad - Ànda skÀlet till köpa dyr hdmi Àr om Ni ska ha lÄngt avstÄnd eller framförallt om Ni vill ha en platt variant).
DÀremot pÄ min nya z3000 sÄ mÀrks skillnaden mer mellan hdmi och komponent.

#1042

Postad 31 mars 2009 - 22:47

4vinyl
  • 4vinyl
  • Wannabe

  • 42 inlĂ€gg
  • 0
Hej, jag Àr pÄ jakt efter en första projektor, avstÄnd till vÀgg Àr ungefÀr 3m. Jag har hittat en z2 med 400h brinntid pÄ blocket för 3500:-. Hur stÄr sig denna projektorn mot nya i 5000:-/klassen? Àr det vÀrt att lÀgga de pengarna pÄ en sÄ pass gammal maskin? Tanken Àr att den ska agera filmvisare och nÀr man spelar lite 360 dÄ och dÄ.

annons:http://www.blocket.se/vi/20884615.htm?ca=23_10_s

#1043

Postad 18 juli 2009 - 02:28

farland
  • farland
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
Min lampa börjar tydligen sjunga pĂ„ sista versen nu i min Z2:a. SĂ„ nĂ€r jag ska bestĂ€lla en ny kan jag vĂ€lja mellan att köpa en lampa med lamphĂ„llare och utan hĂ„llare. Kan jag ta den utan hĂ„llare och anvĂ€nda den som sitter pĂ„ min gamla lampa? Är det svĂ„rt att flytta hĂ„llaren mellan lamporna?

#1044

Postad 17 januari 2010 - 19:41

Unregisteredab893202
  • Unregisteredab893202
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Lyfter en gammal trÄd :P

Har lÄnat hem min grannes gamla Z2a som jag tÀnkte anvÀnda till mitt budget(budget kanske Àr som att svÀra i kyrkan hÀr pÄ MinHembio.com :) :) ) "bio-rum".
Jag tycket den har lite för mÄnga timmar pÄ lampan undrar om det Àr fler hÀr som kör med Z2 o hur mÄnga timmar ni fÄtt ut pÄ A/ lampan o B/LCD-panelerna ??

Tacksam för replys!

#1045

Postad 20 juli 2011 - 07:36

MartKul88
  • MartKul88
  • Wannabe

  • 18 inlĂ€gg
  • 0
Än en gĂ„ng sĂ„ blir denna trĂ„d bumpad, ber om ursĂ€kt för det.

TĂ€nkte först frĂ„ga hĂ€r hur mycket man skulle kunna fĂ„ för en PLV-Z2 numera? I bra skick med en bra fungerande lampa i den OCH en extra - ICKE ANVÄND - lampa till (sĂ„ det Ă€r nĂ„gon tusenlapp dĂ€r). DĂ€rtill skulle vi (jag och min sambo) Ă€ven sĂ€lja duken sĂ„ det skulle ju Ă€ven höja priset lite. Finns Ă€ven "stativet" (eller vad man ska kalla det för) sĂ„ man kan hĂ€nga projektorn i taket. Och sist, men absolut minst, sĂ„ har vi en till PLV-Z2 liggandes, vet inte vad som Ă€r felet pĂ„ den men skulle nog kunna gĂ„ igĂ„ng hos nĂ„gon kunnig.

Vet för tillfĂ€llet inte hur lĂ€nge nuvarande lampa har brunnit, kan inte heller kolla det eftersom jag sitter pĂ„ jobb. Återkommer med det.

- Martin

#1046

Postad 13 november 2011 - 15:13

Unregistered4bf7fcf5
  • Unregistered4bf7fcf5
  • Amatör

  • 59 inlĂ€gg
  • 0
Hej,
Med tanke på brinntid så måste jag bifoga en bild som visar hur många timmar lampan till min Z2 har brunnit och det är 6468 timmar!!

Bifogad fil(er)


Redigerat av Unregistered4bf7fcf5, 13 november 2011 - 15:14.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.