Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

League of Legends: Clash of Fates

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 11 januari 2010 - 14:16

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
http://www.lol-europe.com/

Jag "snubblade över" det här spelet igår då jag satt och kikade runt på gametrailers GOTY-awards i olika kategorier, denna föll under Strategy-kategorin.

Har inte hunnit prova det själv än, men det är gratis (går att köpa saker med micro transactions, men det verkar helt onödigt och valfritt).
Det ska visst vara baserat kring dota, som jag aldrig heller spelat, går att läsa om här för de som inte vet vad det är: http://en.wikipedia.org/wiki/Dota

Laddade hem spelet igårkväll, ska provas ikväll.

Någon som spelar det? Tankar kring spelet etc?

Edit: Om det finns någon liknande tråd så ber jag om ursäkt, sökte på "League of Legends" och fick inte fram något.

Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 11 januari 2010 - 14:17.


#2

Postad 30 april 2011 - 15:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fifaaasen vilket kul spel..

Har väl spelat en vecka ungefär.

Så ge de en chans :-)

#3

Postad 30 april 2011 - 23:50

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag tycker att dom som tycker om LoL borde prova Bloodline Champions, svenskutvecklat arenaspel.
Handlar om snabba matcher, ingen experience, inga mobs, ingen tur.
Det finns 17 olika klasser (tror jag det är nu) och man kan inte förbättra sin karaktär på nåt sätt, någon som spelat två månader har lika stor chans att vinna som någon som nyss börjat. Men som sagt allting handlar om skill, man måste sikta alla attacker, heals, allting.

Spelet är gratis att ladda hem, man får spela 4st klasser gratis som roterar varje vecka.
Annars kostar det några hundringar att låsa upp alla klasser, eller så kan man spela ihop poäng med gratisversionen och låsa upp karaktärer allt eftersom.
Finns också skins och vapen att låsa upp med pengar eller poäng som man tjänar ihop genom att spela, men allt sånt är bara estetiskt.

Kanske borde skapa en egen tråd för spelet också så fler uppmärksammas om det.
http://www.bloodlinechampions.com/

#4

Postad 01 maj 2011 - 17:17

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
LoL har jag lirat i några månader nu, främst för att jag inte vill lägga ner pengar (snål) och att det är lätt att spela, förutom att man inte kan hoppa ur matcher om man har problem eller tidsnöd. Det är också bra att man kan låsa upp nya champions efter en tids spelande vilket inte sker i HoN eller DotA där allt redan är upplåst, och att man får ett set med gratis champions varje vecka som roterar. Bra för de som vill testa, vilket jag har utnyttjat väldigt mycket.

Alla som vill kan gärna adda mig! Säg era acc så addar jag ASAP. Om intresset är stort så kan vi väl köra lite 5v5 eller 3v3?

Sedan låter Bloodline också genuint trevligt, mycket likt Demigod. Däremot kan jag känna att det är lite avskalat, och man kan tolka "enbart skill" lite hur man vill då skill utgör spelstilen i LoL och liknande också. Är du inte en skicklig (skillad) taktiker så har du ju inte tillräckligt med skill helt enkelt. Sen beror mycket på vilka lagkamrater man har, men det är så överallt.

Ordet "tur" fastnade jag lite för dock Derpious - något säger mig att du är en av de där rabiata killarna som vrålar "LOL LUCKER NOOB U R SO LUCKY FUCK OFF" när du gjort en towerdive eller självmordsdykt in i en klunga med fiender? :)

Redigerat av Filip_M, 01 maj 2011 - 17:19.


#5

Postad 01 maj 2011 - 20:25

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Ordet "tur" fastnade jag lite för dock Derpious - något säger mig att du är en av de där rabiata killarna som vrålar "LOL LUCKER NOOB U R SO LUCKY FUCK OFF" när du gjort en towerdive eller självmordsdykt in i en klunga med fiender? :D

Nej då, det kan jag inte påstå :)
Jag ville bara poängtera att det verkligen inte finns någon slump eller "tur" i BLC eftersom det inte finns crits osv och man måste sikta allting själv.
Ofta man vill skrika typ "j*vla tur" i BLC men tyvärr kan man inte det :P

#6

Postad 01 november 2011 - 16:59

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Vill bumpa den här tråden och undra hur intresset ser ut? Har vi några som fortfarande spelar?

#7

Postad 25 september 2012 - 03:39

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
Bump

#8

Postad 25 september 2012 - 07:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Slutade å gick över till dota2
Fifaaaasen vilket lir de är.

LOL känns som gjort för barn i jämförelse

#9

Postad 25 september 2012 - 11:55

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
communityn i dota2 lika förbannat dålig som i LoL? :)

#10

Postad 25 september 2012 - 14:05

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0
Tycker personligen att dota2 (spela på US servern, ingen drop i rate eller så alls! Spela bara på East coast.) har en otroligt mycket bättre community än LoL som är rent skräp krasst sagt. Tänk er människor som ruvar på mörka fantasier och som är borderline mördare, våldtäktsmän, rasister och psykopater så har ni en väldigt fin beskrivning på vad ni får umgås med i LoL.

#11

Postad 26 september 2012 - 06:28

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
andas man vid fel tillfälle i en lol match får man ju världens utbrott på halsen av ens medspelare:P DU SPELAR FEL YOU SUCK NOOB osv :P måttligt roande, även fast man leder :P

#12

Postad 27 september 2012 - 06:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fast dota2 är inte känd för ett välkomnande community utan det hårdaste.

Dock måste jag säga att nästan ingen har då skrikit åt mig eller muppat sig i dota 2 motför vad de gjorde i lol.. Kanske för att jag var bättre när ja började med dota2.

Dock har ja nästan lagt av å spela nu.. Krävs nästan att man spelar med headset med folk som iaf kan lite engelska.... Däremot har jag sett hur många matcher som helst.
Fifasen vad spännande när de spelade on en miljon dollar..



#13

Postad 28 september 2012 - 22:06

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

  • 619 inlägg
  • 0

Fast dota2 är inte känd för ett välkomnande community utan det hårdaste.

Dock måste jag säga att nästan ingen har då skrikit åt mig eller muppat sig i dota 2 motför vad de gjorde i lol.. Kanske för att jag var bättre när ja började med dota2.

Dock har ja nästan lagt av å spela nu.. Krävs nästan att man spelar med headset med folk som iaf kan lite engelska.... Däremot har jag sett hur många matcher som helst.
Fifasen vad spännande när de spelade on en miljon dollar..


Skillnaden tycker jag är att det kan vara helt grundlöst i LoL. När jag lirade med en veteran till polare i Dota 2 så sa han att folk förstod hur svårt det kan vara för en nybörjare. Visst fick jag skit emellanåt för att jag råkade slänga en match eller två, men sa man att man var nybörjare och ville se hur spelet är så fick man ofta positiv, eller förlåtande respons.

I LoL kan du vara hur ny som helst eller försöka så bra du kan, men du kommer ändå få skit. Går det dåligt i början i lanen? "gg lost noob report". Råkar du ta en kill, vill ha en creep i jungeln och tar den i förbigående, eller liknande, så haglar hoten om afk och att man är noob som förtjänar att dö i de varmaste ****seldar. Jag tror starkt på att de flesta har en mental störning av något slag, för det är verkligen ogästvänligt på ett helt annat plan än vad det är i Dota.

#14

Postad 01 oktober 2012 - 14:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Joo.Och de sjuka är att för de mesta så kan de som skriker högst inte ens se sina egna misstag eller hur olika laguppsättningar matchar varandra.

Som att man håller en lane med 2 kills under mot 2 fiender men ger resten av teamet en chans att dominera och växa sig starka.

Eller att de klagar att man inte blir den carry man borde när resten av teamet har valt helt fel gubbar eller mest lullar runt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.