Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bloodborne [PS4]

392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 18 april 2015 - 14:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Jag kom aldrig bort mig och vet ju inte var du har varit och så. Varför inte kolla t.ex. IGN:s guide? Så ser du om det är något du har missat.



#252

Postad 18 april 2015 - 15:16

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Hade hoppats på att det var någon luring som var lätt att gå bet på :P 



#253

Postad 18 april 2015 - 16:56

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Kom ingen vart där heller först. Gick tillbaka och öppnade en dörr vid catedral området. Köpte ett emblem i shoppen för det.

#254

Postad 18 april 2015 - 17:16

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Kom ingen vart där heller först. Gick tillbaka och öppnade en dörr vid catedral området. Köpte ett emblem i shoppen för det.

 

Jag kom vidare, var en vecka sedan jag spelade. Men i Hunters Dream så låg det ett meddelande från äldre herren uppe där ens storage-kista ligger. "The door to Ode... is open". Jag behövde inte köpa en amulett för det dock.



#255

Postad 18 april 2015 - 22:12

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Ni ligger lite efter... ^_^

 

http://www.gamereact...ck Band-gitarr/

 



#256

Postad 19 april 2015 - 08:32

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Äntligen fick Blood-starved Beast på käften. Han var ganska lätt om man lyckas ha lite is i magen (eller en whiskey).

Efter man gjort en del stuns så lyckades jag med att gå till vänster om honom varje gång han attackerade och få ett par bra slag.

Är i tornet vid Healing Church nu och funderar på att ta mig an Huntern uppe i tornet i Old Yarnham.

#257

Postad 19 april 2015 - 08:54

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Äntligen fick Blood-starved Beast på käften. Han var ganska lätt om man lyckas ha lite is i magen (eller en whiskey).

Efter man gjort en del stuns så lyckades jag med att gå till vänster om honom varje gång han attackerade och få ett par bra slag.

Är i tornet vid Healing Church nu och funderar på att ta mig an Huntern uppe i tornet i Old Yarnham.

 

Härligt :) Sitter lite fast med Darkbeast Paarl just nu, fyrbent och elektrisk. Tror dock jag knäckt koden men rätt irriterande med boss-fighter när det är sån abnorm laddningstid, plus att man ska ta sig till bossen också. Förstör en del, men ändå kör man på :P



#258

Postad 19 april 2015 - 16:00

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Krävs det något mer än 10 Insight för att låsa upp Insight shop?
Har just nu 16 insight men hittar inte insight shop nånstans i Hunters Dream.

Som jag förstått ska den finnas vid den vänstra ingången till huset när man fått 10 insight men där står bara en gravsten.

*EDIT*
Hittade den nu. :-)

Redigerat av Unregistered8328bdd6, 19 april 2015 - 16:06.


#259

Postad 19 april 2015 - 16:33

Unregisterede3ba728d
  • Unregisterede3ba728d
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 1

Nån mer som sprang vilse i Forbidden Woods? Farliga fiender och en massa vägar och korsningar. Skönt att man är klar i den skogen nu!



#260

Postad 19 april 2015 - 16:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Man kan följa lyktorna, men om man vill utforska så är det lite desorienterande. Enda stället som är riktigt öppet.



#261

Postad 19 april 2015 - 17:23

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Håller precis på att utforska Forbidden Woods, hyfsat svårt nu när solen ligger på också :P 

 

Annars bra dagsverke, avverkat tre bossar. Är en väldigt stor skillnad i svårighetsnivå på bossarna. Senaste jag klarade var Vicar Amelia som jag tog på första försöket och utan att förta mig direkt. Darkbeast Paarl tog en j*vla lång tid för mig. Watchdog of the old lords, eller vad den heter, i första Chalice Dungeon, var rätt enkel på hög level.



#262

Postad 19 april 2015 - 18:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Tog också Vicar (och Watchdogs eftersom jag var löjligt OP då) på första, många verkar ha problem med henne dock. Men det beror nog rätt mycket på hur bra gubben är när man kommer dit.

 

Darkbeast tog jag efter runt tre försök tror jag, för defensiv först, man ska bara anfalla mer eller mindre.



#263

Postad 19 april 2015 - 18:20

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Tog också Vicar (och Watchdogs eftersom jag var löjligt OP då) på första, många verkar ha problem med henne dock. Men det beror nog rätt mycket på hur bra gubben är när man kommer dit.

 

Darkbeast tog jag efter runt tre försök tror jag, för defensiv först, man ska bara anfalla mer eller mindre.

 

Mycket möjligt, men tycker Vicar Amelia knappt attackerad. Jag kör på Hunters Axe fortfarande, visesrligen +6, sedan den där med elektriska klotet på som också är +6 just nu.

 

Darkbeast kämpade jag med igår kväll och var rätt frustrerad. Kameran kunde vara hopplöst och att låsa den var inte på tal om :P Jag använde Hunters Axe och insåg att L2 för att göra den svepande rörelsen var kanon mot benen och stå under monstret. Till en början körde jag med olåst kamera och R1, var många missar :P Sedan R2:a när man fällt besten.



#264

Postad 19 april 2015 - 19:07

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Mycket frågor från mig nu men jag är helt fast i Bloodborne.
Har nog inte känt så här för ett spel sedan jag spelade A Link to the Past för första gången.

Börjar nu bli redo för Darkbeast Paarl och Vicar och tänkte börja med Darkbeast.

Finns det något sätt att kunna få Henryck's Hunter Attire även om man dödat Eileen?
Råkade attackera henne första gången jag träffade henne :-(

#265

Postad 20 april 2015 - 18:37

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Är lvl ~80 och kommer inte förbi sista bossen  :o

Gav det ett tiotal försök innan jag la ner projektet och bestämde mig för att jag ska köra chalice dungeons ett tag och göra ett nytt försök senare  :(



#266

Postad 20 april 2015 - 18:44

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

I Yaar'ghul Unseen, osäker på stavningen, så finns det en kvinna (nunna?) som sitter nere i hörnet i ett rum och ber till gud. Går inte att ha ihjäl henne och enda hon säger är ungefär "dont take me". Finns det något att göra där eller är det bara skita i henne?



#267

Postad 20 april 2015 - 19:07

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

I Yaar'ghul Unseen, osäker på stavningen, så finns det en kvinna (nunna?) som sitter nere i hörnet i ett rum och ber till gud. Går inte att ha ihjäl henne och enda hon säger är ungefär "dont take me". Finns det något att göra där eller är det bara skita i henne?


Jag lyckades ta kål på henne.
Trodde först inte det gick då jag slog mot henne och de första slagen inte registrerade men efter ett tag så träffade jag. Man får nåt item men jag minns inte vad det var.

Har man Black Church Attire (osäker på namnet, men prästklädsel) så kan man tala med henne och säga åt henne att söka skydd i Catherdral Ward eller Clinic.

#268

Postad 20 april 2015 - 19:29

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Jag lyckades ta kål på henne.
Trodde först inte det gick då jag slog mot henne och de första slagen inte registrerade men efter ett tag så träffade jag. Man får nåt item men jag minns inte vad det var.

Har man Black Church Attire (osäker på namnet, men prästklädsel) så kan man tala med henne och säga åt henne att söka skydd i Catherdral Ward eller Clinic.

 

Jag hade White Church Attire - men tror fan i mig att jag sålde av dessa  :wacko:



#269

Postad 21 april 2015 - 04:30

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Jag hade White Church Attire - men tror fan i mig att jag sålde av dessa  :wacko:


Det är jävligt surt när man säljer saker och sedan upptäcker att det kunde användas senare i spelet.
Men försök döda nunnan. Man får nog svinga ett par ggr innan slagen träffar men jag tror att det hon droppar inte är helt skit.
Om man skickar henne till Cathedral Ward eller Clinic får man ingenting. Bara hennes uppskattning, men vem fasen vill ha det istället för loot?

#270

Postad 22 april 2015 - 20:57

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Är i forgotten forest, fick ett uppdrag, sprang tillbaka till catedral och mötte en skum typ till höger om den och vips va jag i unseen village. Fattade ingenting och svårt var det med... Trodde jag va fast men efter ett rejält kutande hittade jag en lampa och kan återgå till det normala. Pust!

#271

Postad 23 april 2015 - 16:09

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0

F*n så mycket bättre laddtider med nya patchen iaf! (2,7 GB)


Redigerat av D-J, 23 april 2015 - 16:09.


#272

Postad 23 april 2015 - 17:27

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

F*n så mycket bättre laddtider med nya patchen iaf! (2,7 GB)

 

Hmm, jag köpte Bloodborne ungefär en vecka efter release vill jag minnas. Då drog jag ner en uppdatering på närmare 3 GB. Har det kommit en ny nu idag/inatt eller så som jag missat? 



#273

Postad 23 april 2015 - 17:42

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 1

Hmm, jag köpte Bloodborne ungefär en vecka efter release vill jag minnas. Då drog jag ner en uppdatering på närmare 3 GB. Har det kommit en ny nu idag/inatt eller så som jag missat? 

 

Den senaste kom väl typ idag eller igår. Den innan kom typ innan release.



#274

Postad 23 april 2015 - 18:50

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Den senaste kom väl typ idag eller igår. Den innan kom typ innan release.

 

Se där, tyckte storleken var så lik 1.01 :) Kan man se vad ens PS4:a laddar ner någonstans? Inklusive uppdateringar etc, inte bara spel. Annars, vad finns det för bra sidor att ha koll på speluppdateringar och annat?



#275

Postad 23 april 2015 - 19:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Vad PS4 laddar ner hittar du ju längst upp till vänster under nedladdningar/downloads.



#276

Postad 23 april 2015 - 21:43

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Vad PS4 laddar ner hittar du ju längst upp till vänster under nedladdningar/downloads.

 

Ser att jag uttryckte mig lite klumpigt, undrar om det går att se informationen någon annanstans än på ens PS4. Alltså nätet via dator/padda/telefon.



#277

Postad 25 april 2015 - 16:21

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Jag lyckades ta kål på henne.
Trodde först inte det gick då jag slog mot henne och de första slagen inte registrerade men efter ett tag så träffade jag. Man får nåt item men jag minns inte vad det var.

Har man Black Church Attire (osäker på namnet, men prästklädsel) så kan man tala med henne och säga åt henne att söka skydd i Catherdral Ward eller Clinic.

 

Hade visst kvar White Church Attire trots allt. Så jag besökte nunnan och fick en Madman's Knowledge utan att ha talat om var hon kan söka skydd. Kammade hem noll av att berätta om Oedon dock  :ph34r:

 

Är just nu i Iosephs Clinic igen, träffat på en dam som verkar ha egna Blood Vial och tål en del. Fast verkar inte vara en ordinarie boss som så mer än att hon tål en del. Ska man ha ihjäl henne eller avvakta?



#278

Postad 25 april 2015 - 23:27

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Hade visst kvar White Church Attire trots allt. Så jag besökte nunnan och fick en Madman's Knowledge utan att ha talat om var hon kan söka skydd. Kammade hem noll av att berätta om Oedon dock  :ph34r:
 
Är just nu i Iosephs Clinic igen, träffat på en dam som verkar ha egna Blood Vial och tål en del. Fast verkar inte vara en ordinarie boss som så mer än att hon tål en del. Ska man ha ihjäl henne eller avvakta?


Där har jag inte varit ännu. Har rensat upp lite runt katedralen för att levla upp innan Vicar. Träffade dock på två Hunter NPCs med Bolt där omkring som jag inte lyckades ta kål på.

Men om hon börjar attackera dig finns nog inget annat val än att du försöker ha ihjäl henne. Kanske farma lite och levla upp innan om du tycker hon är för svår.

#279

Postad 26 april 2015 - 10:41

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Där har jag inte varit ännu. Har rensat upp lite runt katedralen för att levla upp innan Vicar. Träffade dock på två Hunter NPCs med Bolt där omkring som jag inte lyckades ta kål på.

Men om hon börjar attackera dig finns nog inget annat val än att du försöker ha ihjäl henne. Kanske farma lite och levla upp innan om du tycker hon är för svår.

 

Hade för mig att jag i detta forumet läst om någon som ångrade sig att h*n inte väntade med att ha ihjäl henne. Men kanske minns fel, fick dock ner henne på tredje försöket. Var rätt trångt i rummet där hon befann sig skyller jag på :P

 

Fick ner lite bossar igår också.

 

Amygdala - samma tema som med andra fiender som är stora och har rangliga ben. Höll mig mest bakom dess svans och feg-attackerade med Hunters Axe på armarna, använde Bolt Paper vilket jag tyckte funkade bra. Även Fire Paper kan nog funkat men Bolt kändes lite bättre. Tog inte jättemånga försök.

 

Witch of Hemwick - klarade på första försöket, var inte så svår får jag lov att säga. Kanske för hög level? 

 

Shadow of Yharnam - mest irriterande, men fegade lite med Hunters Axe och Fire Paper. Tog först ut gubben som matade eldklot. Tog några försök men inte jättesvår.



#280

Postad 26 april 2015 - 12:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Witch är bland de enklaste bossarna tbh.



#281

Postad 26 april 2015 - 14:15

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Witch är bland de enklaste bossarna tbh.

 

Hann påbörja Rom the vicious spider under natten. Trodde att det buggat ur först när jag fick mata slag på spindeln, ungerfär ner till 67 % av dess HP. Fast sedan kom det skurar med isbitar / kristaller eller något, blåfärgade saker. Vet inte riktigt hur jag ska fly undan dessa? Bara försöka få så mycket avstånd som möjligt till spindeln? Funkade inte att rulla eller hoppa undan.



#282

Postad 26 april 2015 - 18:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Vet inte faktiskt. Tog honom på första försöket, slog bara på klumpen tills han dog. Ännu enklare än häxan =P



#283

Postad 26 april 2015 - 18:48

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Vet inte faktiskt. Tog honom på första försöket, slog bara på klumpen tills han dog. Ännu enklare än häxan =P

 

Jo tog den på andra försöket nu idag. Man ska inte vara alltför avvaktande nej. Jag körde med Hunter Axe +6 och Bolt Paper. Struntade i små spindlarna och blev klar med spindeln på en minut max, väldigt lätt så här i efterhand när jag väl klarat av den.

 

Har istället stött på problem med en "Hunters of hunters" i Yaar'gul Unseen Village. Är dels en Hunter och så två andra varelser. Mina vapen biter inte så mycket på Hunter:n, får se hur jag löser det. Ligger flera notes där som påpekar att Co-op är lösningen :P



#284

Postad 26 april 2015 - 20:25

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Hur gör jag egentligen med gubben som skickar ut en tentakel och drar ner den i huvudet på karaktären och börjar suga ut liv? :P Vart omringad av fyra sådana i Upper Cathedral, jag som tycker att en åt gången är jobbigt  :huh:



#285

Postad 26 april 2015 - 21:20

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

NG+ nu.

Får se hur långt jag orkar då det blev rätt många timmar första vändan.

Skulle dock vilja se hur den andra varianten av slut ter sig.



#286

Postad 27 april 2015 - 05:49

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Hade för mig att jag i detta forumet läst om någon som ångrade sig att h*n inte väntade med att ha ihjäl henne. Men kanske minns fel, fick dock ner henne på tredje försöket. Var rätt trångt i rummet där hon befann sig skyller jag på :P


Jaha, du menar Eileen. Visste inte ens att man kunde träffa på henne vid Clinic.
Jag hittade henne på en gömd balkong i Central Yarnham.

I NG+ ska jag nog försöka prata med henne i stället så man får lite mer story samt Henrycks Hunter Attire.

#287

Postad 27 april 2015 - 06:54

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Mötte darkbeast paarl. Blev shockad över hur lätt det gick, bara stod bakom och köttade och rullade undan vid behov. Kanske för hög level, lv 59. Dock aldrig fattat hur jag kom till det området. Tog darkbeast efter häxorna. Rätt ordning?

Redigerat av anders_avantasia, 27 april 2015 - 10:26.


#288

Postad 27 april 2015 - 13:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Du kommer ju dit genom att en kille med säck fångar dig. Första gången blir det så, men det går ju att undvika. Man kan gå dit normalt också.



#289

Postad 28 april 2015 - 12:42

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Gillar det skarpt,lite svårt ibörjan,innan man fått grepp på allt.



#290

Postad 28 april 2015 - 13:27

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Zoiler, aha. Jag såg ju gubben men trodde bara att jag dog först, fattade inget när jag vaknade upp i hålan.

Jag gillar verkligen detta spelet. Jag tar det i lugn och ro och tycker inte det är så svårt efter man kommit in i det. Däremot dör jag rätt ofta ändå men det är en del av spelet. :)

#291

Postad 29 april 2015 - 17:35

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Bugg gör att man kan spela ur ett top-down-perspektiv.

http://www.youtube.com/watch?t=24&v=NT8vjFwChSw



#292

Postad 29 april 2015 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Lol, Diablo-edition.



#293

Postad 02 maj 2015 - 14:04

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

kört fast,nån som vet hur man tar sej vidare?.va sen med att döda amelia,man springer upp för trappan mot henne sen tar man höger,möter 2 hunters och går vidare,sitter en sak i taket som fångar en och en dörr jag inte får upp.testat allt nu tycker jag.



#294

Postad 02 maj 2015 - 14:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Du ska inte dit, det leder ingen vart.



#295

Postad 02 maj 2015 - 14:16

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

ok,skumt att det finns en dörr där då,säger öppna port? och sen stängt



#296

Postad 02 maj 2015 - 14:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 993 inlägg
  • 0

Eller jag ska inte säga för mycket iofs, första gången jag var där kom jag ingenstans, men jag kanske gick tillbaka senare och hittade en väg. Svårt att kunna i huvudet.

 

Du kan t.ex. se här vad du har gjort och inte, om du missat någon väg.

 

http://www.eurogamer...game-guide-3689


Redigerat av Zoiler, 02 maj 2015 - 14:25.


#297

Postad 02 maj 2015 - 15:11

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Man ska dit senare, man får något någonstans som gör något ;)



#298

Postad 02 maj 2015 - 16:25

Unregisteredab1b829f
  • Unregisteredab1b829f
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

kom vidare,man är senildement i bland tydligen,dörren med lösenordet



#299

Postad 02 maj 2015 - 18:12

Guarana
  • Guarana
  • Forumräv

  • 643 inlägg
  • 0

Klarade 'The One Reborn' på första försöket och märkte att fienderna som stod och kastade eldklot visst gick att komma upp till :P Men var märkligt vad enkel The One Reborn var, fick runt 43000 blood echoes så ska väl vara lite svårare boss än att bara gå fram och mata lite slag med Hunters Axe och Bolt Paper?

 

Nåväl, inte alltför långt där efter råkar jag ut för "frenzy" från någon/något orange ljusskenfrån en slotsliknande byggnad. Det finns massor av notes som nämner "special medicine is effective" - vad fasen är det för något? :P Har jag missat totalt.



#300

Postad 02 maj 2015 - 19:26

Unregisteredb3599d3b
  • Unregisteredb3599d3b
  • Lärjunge

  • 477 inlägg
  • 0

Sedatives men det tömmer bara mätaren.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.