Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MythTV + Ubuntu 9.10 + open-sasc-ng ?

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 november 2009 - 07:49

ckz
  • ckz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej, jag undrar om det är någon med ett DVB-S/C/T kort som för tillfälet har en fungerande MythTV + Ubuntu 9.10 + open-sasc-ng + softcam configuration? Det är första gången jag testar MythTV, tänkte jag skulle få lite användning av mitt gamla DVB-S kort som länge legat o skräpat... har sökt in alla kanaler och fått bild o ljud på FTA kanalerna.
Har testat via guiderna för att kompilera open-sasc-ng men lyckas ej, så är det för att jag gjort fel eller fungerar det helt enkelt inte med 9.10 disten? och isåfall, vilken är den senaste disten som det fungerar med till 100%?

Mitt kort är ett Technotrend/Hauppauge WinTV Nexus DVB-S och
detta är firmwaren som jag installerat: http://www.linuxtv.o...tpci-01.fw-2622.

Antar att jag inte behöver bry mig om dessa V4L-DVB drivar då jag fått igång det med dvb-ttpci-01.fw?

Tack på förhand!
Mvh ckz

#2

Postad 15 november 2009 - 09:59

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Också väldigt intresserad av om någon fått igång sasc på 9.10. Vad jag har kunnat se i diverse forum verkar det väldigt svårt med senste kerneln. Kör just nu 0.22 på 8.10 men skulle vilja göra en nyinstallation, dock är sasc en dealbreaker.

#3

Postad 15 november 2009 - 12:13

Unregistered95cc4b5f
  • Unregistered95cc4b5f
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Verkar vara denna vi ska bevaka:
https://opensvn.csie...ascng/ticket/58

#4

Postad 15 november 2009 - 22:29

ckz
  • ckz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tackar så mycket för informationen, då testar jag med att dunka in en äldre dist till att börja med =)
Innan jag börjar bråka med något som ändå inte går att lösa ännu :(

Tusen tack! så får vi hoppas att de löser problemen

#5

Postad 17 november 2009 - 20:35

freddan101
  • freddan101
  • Lärjunge

  • 482 inlägg
  • 0
Nu ser problemet ut att vara löst! En polare har fått det att funka med 9.10.

https://opensvn.csie...ascng/ticket/58

#6

Postad 18 november 2009 - 07:33

ckz
  • ckz
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Nu ser problemet ut att vara löst! En polare har fått det att funka med 9.10.

https://opensvn.csie...ascng/ticket/58



Fan va nice, ska ut o resa, men ska definitivt kika på det när jag kommer hem! tackar så mycket!
Mvh ckz

#7

Postad 18 november 2009 - 21:29

Unregistered14c78076
  • Unregistered14c78076
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hmm... jag får det inte att fungera med den patchen...

Får bara en massa meddelanden när jag kör open-sasc-ng i debugläge:

Nov 18 21:18:56.601 frontend: ioctl on (12) returned: 0
Nov 18 21:18:57.601 frontend: Got command 69 (size: 20)
Nov 18 21:18:57.601 frontend: ioctl on (12) returned: 0
Nov 18 21:18:57.601 frontend: Got command 71 (size: 20)
Nov 18 21:18:57.602 frontend: ioctl on (12) returned: 0
Nov 18 21:18:57.602 frontend: Got command 72 (size: 20)
Nov 18 21:18:57.602 frontend: ioctl on (12) returned: 0

/Björn

#8

Postad 18 november 2009 - 23:00

psGandalf
  • psGandalf
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Kör med Mint 8 som bygger på Ubuntu 9.10 på min testmaskin.
https://opensvn.csie...pletepatch.diff
Körde alla patchar enligt ovan så hoppar myth igång utan problem.
Såg några inslag av https://opensvn.csie...ascng/ticket/57 men inget som stör ut systemet. Skulle inte lägga mitt huvudsystem på det men det har kommit en bra bit framåt mot bara en vecka tidigare.....

//Micke

#9

Postad 22 november 2009 - 20:18

rebop
  • rebop
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Mens jeg fortsatt husker litt av prosessen...

Jeg har nå oppgradert min Mythbuntu fra 9.04 til 9.10 med suksess.

Følgende måtte gjøres:
Standard oppgradering via Update Manager for oppgradering til 9.10

Etter oppgradering fungerer ikke open-sasc-ng, live-tv, mythweb, fjernkontroll(lircd)

Open-sasc-ng fikses ved å bruke siste trunk (r77) samt complete-patchen som nevnt her:
https://opensvn.csie...ki/knownPatches

Mythweb startet ikke pga at det i databasen var mange gamle sesjoner, gå inn med phpmyadmin og slett gamle sesjoner i mythconverg->mythweb_sessions. Det var også en fordel å kommentere vekk følgende, i filen /var/www/mythweb/modules/_shared/tmpl/_errors/db_vars_error.php
require 'modules/_shared/tmpl/'.tmpl.'/header.php';
Videre så måtte jeg også fikse konfigen til mythweb i apache, den lå hos meg på flere plasser som lurte meg litt. Korrekt plass hos meg er /etc/apache2/sites-available/mythweb.conf. I den filen var hosten blitt tom. Jeg satt inn igjen localhost, samt korrekt brukernavn og passord, da virket mythweb igjen.

Live-tv var utfordingen (som det også tidligere har vært) for min del. Jeg har et DVB-S2 hauppauge kort. Siden en får ny kernel med 9.10 må en kopiere firmware til /lib/modules/2.6.31-14-generic/misc. Etter at firmware er på plass starter opensasc og dvb-s2 som det skal.

Når en starter mythfrontend for første gang så vil den kjøre igjennom noen databaseoppgraderinger, dette gikk smertefritt og var en engangsoperasjon for min del.

Når en så prøver å se på live-tv fungerer det fortsatt ikke. Pga overgangen til S2 må av en eller annen grunn kanallista / transponserlista slettes og settes opp på nytt. I phpmyadmin slettet jeg derfor innholdet i mythconverg->dtv_multiplex og mythconverg->channles. Merk at en ikke sletter tabellen, men altså innholdet i tabellen. Dette gjelder både her og for mythweb-sessions.

Jeg måtte også gå inn i backend (mythtv-setup) og slette tvkortet, samt legge det til på nytt og sørge for at det blir lagt inn med korrekte innstillinger for LNB. Da gjenstår neste punkt: kanallista / skanne kanaler. Tidligere har jeg gjort denne delen ganske manuelt, noe som er særs tidkrevende. Noen tips til hvordan en enkelt kan få en god kanalliste, mottas med takk.

Jeg gikk altså inn i backend og scannet på nytt kanalene der. Ved å skrive inn en av frekvensene til en transponer til Thor klarte mythtv å finne de øvrige transponderene og lage en kanalliste.

For å få fikset fjernkontrollen var det bare å fikse på /etc/lirc/hardware.conf den var blitt endret på som følge av oppgardering.

Gjenstår:
Få kanallista på plass samt xmltv-basert tvguide - 14dagers programguide, slik jeg hadde.

Ved første øyekast seg jeg at standardinnstilt klarer hverken min macbook 2,4GHz med mythfrontend, eller min gamle amd athlon 2600+ (backend+frontend), å spille av hdtv uten å hakke. Jeg benyttet TV Norge sin HD-kanal til å teste med. Her gjenstår litt testing fra min side, for å se om det er mulig å spille av hd uten at det hakker. VDPAU hadde selvsagt vært å foretrekke, men da måtte jeg ha kjøpt nytt hk+cpu+minne+skjermkort for backend/multimediesenteret.

Håper også andre har erfaringer de vil dele.

Redigerat av rebop, 22 november 2009 - 20:36.


#10

Postad 03 december 2009 - 00:50

rebop
  • rebop
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Har nå fått en liten periode med Mythbuntu 9.10 og gjort noen erfaringer.

Ikke overraskende er 9.10 og mythtv(backend) ikke fullt så stabil under 9.10 som den var under 9.04. Har til nå hatt ca 4 restarter av backend. Dette er nok ting som bedrer seg etterhvert.

Anbefaler hvertfall de som står på gjerdet til å vente litt til. Min erfaring tilsier at produksjonssystem bør holdes på 9.04 inntilvidere.

For min del er det liten nytteverdi i oppgraderingen enda, HD er nok største argumentet for å oppgradere, jeg for min del har ikke hardware til å utmytte HD ser det ut til...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.