Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

30+ och ensamstående = ångest

285 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 14 april 2011 - 17:43

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

Jag kommer aldrig överge mitt egna boende. Jag måste ha tid för mig själv.
Hade varit perfekt att träffa ngn att umgås med en eller 2 dagar i veckan fast de flesta kvinnor jag träffat i min ålder tjatar bara om ungar hela tiden eller så har de ungar och det är totalt ointressant för min del.



Jag går på universitetet och där finns en hel del trevliga tjejer som inte snackar om barn och sånt. Passar mig perfekt. :)

#202

Postad 15 april 2011 - 13:27

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Hejsan igen, Takari här.

Jag tänkte jag har ju i stort sett lämnat ut mig här så varför inte fortsätta?

Jag är arbetslös och har en jäkla massa tid över och ser nu vart jag än vänder mig antingen människor som har problem i sina förhållanden eller sådana som söker någon. Vissa av er vet vad jag sysslar med men den som vill kan gå in på min sida www.eyematch.se och läsa mer. Varning då det är jäkligt personligt.

Nu så har jag blivit kontaktad av ett dejtingföretag som vill samarbeta med mig där jag då skulle funka som ett filter och därmed ge mycket bättre träffar till personer. Detta kommer dock inte generera en jäkla krona för mig och arbetslös med drömmar om Nya Zeeland så skulle jag gärna vilja utnyttja det jag faktiskt kan- matcha människor. Så nu har jag skickat ut ett intressebrev till 22 svenska dejtingsajter och tänkte även göra en engelsk sida och skicka brev till de internationella dejtingbossarna.

För jag blir lite knäpp på hur många som gnäller på kassa dejtingsidor och att de inte hittar någon när jag sitter här arbetslös och faktiskt skulle kunna hjälpa till.

En annan parallell idé jag har är att jobba vidare på förhållandeanalysdelen (se hemsida för resultat och vad jag menar) där jag då ger råd till människor angående deras förhållande. Detta tänkte jag då skriva ut i stora amerikanska forum och sedan inte ta betalt utan bara ta emot eventuella donationer för att bygga upp buzz och få folk att se vad jag kan. Så kanske jag kan få några människor lyckligare :)

Jag vet inte varför jag skriver det här på den här sidan men ajah :D

#203

Postad 15 april 2011 - 20:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

  • 7 899 inlägg
  • 0

Jag går på universitetet och där finns en hel del trevliga tjejer som inte snackar om barn och sånt. Passar mig perfekt. ;)


Inte än nej. :D

#204

Postad 15 april 2011 - 20:35

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0

Inte än nej. ;)

Precis, det finns väl ingen som pratat om sånt förrens dom sänkt in krokarna.

#205

Postad 16 april 2011 - 15:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Inte än nej. ;)


19 åringar som går på universitet brukar inte prioritera barn :D

#206

Postad 23 april 2011 - 18:30

Unregistered592cec63
  • Unregistered592cec63
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Takari:

Bra ide och hoppas att det går bra.

Dock är det inte dom flesta dejting sidor det är fel på utan på vissa personer som använder sig av dessa.
Både tjejer och killar tycks ha allvarliga problem med att kommunicera med sina medmänniskor och vissas förväntningar, krav etc är ljusår från den riktiga världen.
Dock verkar en del sajter generera mer dumskallar till deras sidor än andra, vad det beror på vet jag inte.
Troligen layouten, innehållet, sökmöjligheterna och användarna..

En sak som störde mig något var alla tjejer som inte ville pröjsa medlemskap...Mao så var det upp till killen att skaffa en prenumeration eller hitta den röda tråden eller nån text som var gömt i bilderna för att kunna få ihop en email adress.

Tror inte en sekund på att behöva leka Holmes (inte han med lemmen) för att hitta nån dj*vla tråd om var pöket kan bli kontaktat på ;)

Själv hade jag turen att träffa en del trevliga tjejer men också vissa som jag aldrig tror kommer att träffa nån alls.
Kanske lika bra det...

Redigerat av Unregistered592cec63, 23 april 2011 - 18:49.


#207

Postad 23 april 2011 - 20:11

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

Inte än nej. ;)



Nej, inte närmaste 10 åren iaf ;)

#208

Postad 23 april 2011 - 22:15

Takari
  • Takari
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Takari:

Bra ide och hoppas att det går bra.

Dock är det inte dom flesta dejting sidor det är fel på utan på vissa personer som använder sig av dessa.
Både tjejer och killar tycks ha allvarliga problem med att kommunicera med sina medmänniskor och vissas förväntningar, krav etc är ljusår från den riktiga världen.
Dock verkar en del sajter generera mer dumskallar till deras sidor än andra, vad det beror på vet jag inte.
Troligen layouten, innehållet, sökmöjligheterna och användarna..

En sak som störde mig något var alla tjejer som inte ville pröjsa medlemskap...Mao så var det upp till killen att skaffa en prenumeration eller hitta den röda tråden eller nån text som var gömt i bilderna för att kunna få ihop en email adress.

Tror inte en sekund på att behöva leka Holmes (inte han med lemmen) för att hitta nån dj*vla tråd om var pöket kan bli kontaktat på ;)

Själv hade jag turen att träffa en del trevliga tjejer men också vissa som jag aldrig tror kommer att träffa nån alls.
Kanske lika bra det...


Jo det förstår jag. Jag tycker att det saknas en riktigt seriös sida som faktiskt har som huvudmål att matcha människor för att de ska hitta kärlek och inte för att öka profiten så mycket som möjligt. Sen kastar de in de här vetenskapliga testerna som nästan är skrattretande och pinsamma försök till att de bryr sig. Jag vet inte men det klappar mig mothårs, särskilt när jag nu vet att jag kan pussla ihop människor. Att tjejer beter sig svinigt tror jag är dels för att det är de som är få och kan sålla rätt bra. Killen får göra jobbet liksom eftersom det är tjejernas marknad. Sen tror jag också att det kan vara osäkerhet. Men ajah, på nåt sätt ska jag syssla med detta om det så ska behöva krävas blod svett och tårar.

Redigerat av Takari, 23 april 2011 - 22:19.


#209

Postad 02 maj 2011 - 01:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0
Tjejernas marknad, precis, personligen kommer jag aldrig att bli förfasad över löneskillnader och andra könmässiga skillnader sålänge kvinnorna fortf kräver ridderlighet och alfahannar samt får välja och vraka som om de vore på ngt varuhus :)

Redigerat av simulacra, 02 maj 2011 - 02:06.


#210

Postad 13 maj 2011 - 15:37

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
hej, är nyskild sen en tid tillbaka, okej, jag och exet hade det väldigt dåligt ett tag och försökte med alla medel rätta till problemen men skilsmässa va ett faktum så vi har ju inte haft ett förhållande på hyffsat länge. Jag har precis gett mig in dejting djungeln igen och jäklar vad mycket tjejer det finns som verkligen suktar efter en ;) riktigt kul att få bekräftelse på att man fortfarande ser bra ut och har kvar glimten :)
har träffat 4 st sen skilsmässan och det har varit av alla möjliga karaktärer och det är verkligen skit skoj. Vissa är bara ute efter sex eller ha en sex partner vilket är smickrande men inte min grej.. gillar hela det här förhållande saken och satsar mer på det även om det kan vara ganska skönt att vara singel.

Men nu till min fråga då :)
har träffat en jäkligt trevlig tjej som jag verkligen vill satsa på.. vi har träffats 3 gånger och har sovit över men inget sex ännu.. så vid vilken dejt bör man satsa på sex? Vill ju inte förstöra detta med att ha för bråttom men tänkte man kanske kunde höra med er vad ni tycker är rimligt? 4-5 gången? Bör jag fråga henne vad hon tycker är rimligt? Eller blir det kanske dum och ett litet krav vid just det dejt tillfället? Jag menar kan man ställa en sån fråga?

Fan, detta är svårt tycker jag, de andra jag har dejtat har jag legat med vid andra dejten men problemet är att jag blir ju totalt ointresserad av dem efteråt eller så letar jag bara fel på dem och jämför dom med exet och dumpar dom. Detta tror väl inte kommer hända med den tjejen jag träffar nu då hon är precis helt tvärt om mitt ex. på alla sätt ;) men vill ju som sagt inte förstöra detta men samtidigt vet i fan om jag kan hålla mig mycket längre och kanske skiter i det pga. att det tar för lång tid.

Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 15 maj 2011 - 18:21.


#211

Postad 13 maj 2011 - 15:51

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0
Varför stressa och slänga sig in i nytt förhållande är min fråga?

#212

Postad 13 maj 2011 - 15:55

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0

Detta tror väl inte kommer hända med den tjejen jag träffar nu då hon är precis helt tvärt om mitt ex. på alla sätt :) men vill ju som sagt inte förstöra detta men samtidigt vet i fan om jag kan hålla mig mycket längre och kanske skiter i det pga. att det tar för lång tid.

Tycker du säger emot dig lite själv här, när du säger att sex med tillfälliga relationer inte är din grej. Då borde du väl kunna vänta ett par dejter innan den du dejtar släpper till?

#213

Postad 13 maj 2011 - 15:59

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Varför stressa och slänga sig in i nytt förhållande är min fråga?


nja, är det att stressa då? Och varför inte? Är det fel? Gillar ju att vara i ett förhållande med någon... fint som fan att ha någon att kramas med på kvällen framför tv´n, kuddar kan ju inte prata :)

#214

Postad 13 maj 2011 - 16:04

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Tycker du säger emot dig lite själv här, när du säger att sex med tillfälliga relationer inte är din grej. Då borde du väl kunna vänta ett par dejter innan den du dejtar släpper till?


Håller med dig, säger nog emot mig själv ganska rejält faktiskt! Visst kan jag vänta, speciellt med henne.. men hur många dejter? Hur många har ni väntat som längst? Alltså tycker sex, bra sex, är en grund sten i ett förhållande.. jag menar tänk om det är skit dåligt då är det ju kört..eller...hmm.. men kan ju även vara värt väntan..

Redigerat av Unregisteredf3b7885c, 13 maj 2011 - 16:16.


#215

Postad 13 maj 2011 - 16:33

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

nja, är det att stressa då? Och varför inte? Är det fel? Gillar ju att vara i ett förhållande med någon... fint som fan att ha någon att kramas med på kvällen framför tv´n, kuddar kan ju inte prata :)



Ja, men jag vet om flera vänner som älskar att vara i ett förhållande, och det är de som är primära. Så när det tar slut så letar dom fort efter någon ny som dom kan bli ihop med, istället för att hitta någon att bli kär i. Tycker det är bakvänt bara och jag vet om flera fall där ena efter andra förhållandet brakar ihop eftersom dom hela tiden slänger dig in i nya förhållande.
Jag är singel men har tjejer att kramas med till filmkvällar. Man behöver inte vara ihop med någon för det :)

#216

Postad 13 maj 2011 - 16:59

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

Håller med dig, säger nog emot mig själv ganska rejält faktiskt! Visst kan jag vänta, speciellt med henne.. men hur många dejter? Hur många har ni väntat som längst? Alltså tycker sex, bra sex, är en grund sten i ett förhållande.. jag menar tänk om det är skit dåligt då är det ju kört..eller...hmm.. men kan ju även vara värt väntan..



JAg var tillsammans med min fru i nästan 2 veckor innan vi hade sex.
Då sov vi ihop nästan varje natt och tillbringade nästan hela dagarna ihop.

#217

Postad 13 maj 2011 - 21:02

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

JAg var tillsammans med min fru i nästan 2 veckor innan vi hade sex.
Då sov vi ihop nästan varje natt och tillbringade nästan hela dagarna ihop.


Hmm.. intressant, svårt att hålla "händerna" i styr? :)
nä men seriöst, jag ska fan inte ruscha detta alls, gillar verkligen denna tjejen på alla plan och det känns rätt när vi träffas.

#218

Postad 18 maj 2011 - 19:36

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0
Imponerad av er som har brudar som kastar sig över er från alla håll. Själv så har är jag långt därifrån, börjar mer och mer tro det är nån förbannelse jag drabbats av. Näst senaste tjejen jag umgicks med drogs till dårar, jag varnade henne. Ett par veckor senare så blev hon halvt sönderslagen och har legat på psyket sen dess.

Det sista fynd som jag hittat, henne har jag ställt upp otroligt mycket för men knappt fått nåt tillbaks. Nyligen berättade hon för mig att hon bara umgås med pundare och trivs bra med det.

Jag börjar fundera mer och mer på hur blåsta brudar egentligen är. För en tio år sen trodde jag att jag bara hade otur som hittade åt dessa men nu efter mängder med tjejer som alla dragits till idioter där det slutat i misshandel/våldtäkter mm. så börjar jag fundera om inte alla tjejer är lika dumma, är ni det?
Fattar inte hur man kan lockas till dessa personer.

Är jag en psyko-magnet? ;)

Det jag oftast får höra är att jag snällast och bäst men, det dom menar med detta är enligt min mening att "du är snällast och den bästa jag träffat men jag vill hellre bli misshandlad och förnedrad."

#219

Postad 18 maj 2011 - 19:53

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0

Imponerad av er som har brudar som kastar sig över er från alla håll. Själv så har är jag långt därifrån, börjar mer och mer tro det är nån förbannelse jag drabbats av. Näst senaste tjejen jag umgicks med drogs till dårar, jag varnade henne. Ett par veckor senare så blev hon halvt sönderslagen och har legat på psyket sen dess.

Det sista fynd som jag hittat, henne har jag ställt upp otroligt mycket för men knappt fått nåt tillbaks. Nyligen berättade hon för mig att hon bara umgås med pundare och trivs bra med det.

Jag börjar fundera mer och mer på hur blåsta brudar egentligen är. För en tio år sen trodde jag att jag bara hade otur som hittade åt dessa men nu efter mängder med tjejer som alla dragits till idioter där det slutat i misshandel/våldtäkter mm. så börjar jag fundera om inte alla tjejer är lika dumma, är ni det?
Fattar inte hur man kan lockas till dessa personer.

Är jag en psyko-magnet? ;)

Det jag oftast får höra är att jag snällast och bäst men, det dom menar med detta är enligt min mening att "du är snällast och den bästa jag träffat men jag vill hellre bli misshandlad och förnedrad."

Nice Guys Finish last http://www.themodern.../nice_guys.html

#220

Postad 21 maj 2011 - 11:50

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Imponerad av er som har brudar som kastar sig över er från alla håll. Själv så har är jag långt därifrån, börjar mer och mer tro det är nån förbannelse jag drabbats av. Näst senaste tjejen jag umgicks med drogs till dårar, jag varnade henne. Ett par veckor senare så blev hon halvt sönderslagen och har legat på psyket sen dess.

Det sista fynd som jag hittat, henne har jag ställt upp otroligt mycket för men knappt fått nåt tillbaks. Nyligen berättade hon för mig att hon bara umgås med pundare och trivs bra med det.

Jag börjar fundera mer och mer på hur blåsta brudar egentligen är. För en tio år sen trodde jag att jag bara hade otur som hittade åt dessa men nu efter mängder med tjejer som alla dragits till idioter där det slutat i misshandel/våldtäkter mm. så börjar jag fundera om inte alla tjejer är lika dumma, är ni det?
Fattar inte hur man kan lockas till dessa personer.

Är jag en psyko-magnet? :lol:

Det jag oftast får höra är att jag snällast och bäst men, det dom menar med detta är enligt min mening att "du är snällast och den bästa jag träffat men jag vill hellre bli misshandlad och förnedrad."



men vart letar du då? men jag håller med dig, är också av den snälla typen och ibland tänker jag som dig, det är precis som man skrämmer iväg dom om man är snäll mot dom..

#221

Postad 27 maj 2011 - 17:48

robert293
  • robert293
  • Guru

  • 4 533 inlägg
  • 0

Imponerad av er som har brudar som kastar sig över er från alla håll. Själv så har är jag långt därifrån, börjar mer och mer tro det är nån förbannelse jag drabbats av. Näst senaste tjejen jag umgicks med drogs till dårar, jag varnade henne. Ett par veckor senare så blev hon halvt sönderslagen och har legat på psyket sen dess.

Det sista fynd som jag hittat, henne har jag ställt upp otroligt mycket för men knappt fått nåt tillbaks. Nyligen berättade hon för mig att hon bara umgås med pundare och trivs bra med det.

Jag börjar fundera mer och mer på hur blåsta brudar egentligen är. För en tio år sen trodde jag att jag bara hade otur som hittade åt dessa men nu efter mängder med tjejer som alla dragits till idioter där det slutat i misshandel/våldtäkter mm. så börjar jag fundera om inte alla tjejer är lika dumma, är ni det?
Fattar inte hur man kan lockas till dessa personer.

Är jag en psyko-magnet? ;)

Det jag oftast får höra är att jag snällast och bäst men, det dom menar med detta är enligt min mening att "du är snällast och den bästa jag träffat men jag vill hellre bli misshandlad och förnedrad."


många tjejer tycker snäll är detsamma som töntig och då söker dom sig till looser arean bara för att bli bekräftade som häftiga.
detta är ett stort tecken på osäkerhet=undvik om du är ute efter något seriöst.

försök istället att leta bland de mer normala tjejerna så skall du nog se att det lönar sig big time att vara den "snälla"
och ett bra tips är att kanske hellre välja någon som redan har barn...det brukar oftast få en person att mogna till "lite" återminstånde..sen kan man ju ta reda på hur exet var som person så gör man inte samma misstag.

för när jag läser så låter det som att du letar på helt fel ställe.....

Redigerat av robert293, 27 maj 2011 - 17:49.


#222

Postad 25 juli 2011 - 16:22

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag fyllde 29 den 20/7 och 23/7 tog slut mellan jag och min sambo som vi har varit tillsammans i 7 år och har en grabb på snart 4 år.
Det är riktigt tufft att förställa mig ett liv utan henne och sonen fast han kommer att vara hos mig varannan vecka, nu ska vi sälja huset och dela på allt och köpa varsin lägenhet men jag funderar på försöka fixa en förstahandskontrakt nånstans i Solna/Sundbyberg.

Relationer är komplicerade, från att vi dog för varandra och idag vill vi bort ifrån varann och går på varandras nerver för små och skitsaker. Vi kom överens om att ha kontakt med varandra och vara vänner pga sonen, för han är viktigast i det hela.
Det kommer att bli en omställning i mitt liv med tanke på att jag måste byta jobb som jag har haft sen 2005 eftersom jag jobbar natt och inte kan lämna/hämta på dagis idag med mina arbetstider.

Jag har redan ångest att bli ensamstående eftersom jag är och har varit förhållande människa men utan att skryta jag har aldrig haft svårt att få tjejer, jag vet dock inte om jag vill ha ett förhållande på ett bra tag.

#223

Postad 25 juli 2011 - 19:21

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag fyllde 29 den 20/7 och 23/7 tog slut mellan jag och min sambo som vi har varit tillsammans i 7 år och har en grabb på snart 4 år.
Det är riktigt tufft att förställa mig ett liv utan henne och sonen fast han kommer att vara hos mig varannan vecka, nu ska vi sälja huset och dela på allt och köpa varsin lägenhet men jag funderar på försöka fixa en förstahandskontrakt nånstans i Solna/Sundbyberg.

Relationer är komplicerade, från att vi dog för varandra och idag vill vi bort ifrån varann och går på varandras nerver för små och skitsaker. Vi kom överens om att ha kontakt med varandra och vara vänner pga sonen, för han är viktigast i det hela.
Det kommer att bli en omställning i mitt liv med tanke på att jag måste byta jobb som jag har haft sen 2005 eftersom jag jobbar natt och inte kan lämna/hämta på dagis idag med mina arbetstider.

Jag har redan ångest att bli ensamstående eftersom jag är och har varit förhållande människa men utan att skryta jag har aldrig haft svårt att få tjejer, jag vet dock inte om jag vill ha ett förhållande på ett bra tag.


Ah fan polarn, så jäkla tråkigt att höra verkligen!! Kan bara säga en sak till dig, det blir lättare jag lovar dig..
tänkte göra ett jäkla inlägg men egentligen finns det bara en sak att säga å det är att det blir lättare, ge det lite tid bara. Mina ungar är 9 och 7 år och ska jag vara ärlig så är dom gladare än någonsin. Dom ser både på mig och deras mamma att vi mår mycket bättre ifrån varandra.. vi träffas ibland och pratar som vänner över en middag hela familjen å skrattar tillsammans nu men så va det inte i början av skilsmässan :)

#224

Postad 25 juli 2011 - 19:29

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Ah fan polarn, så jäkla tråkigt att höra verkligen!! Kan bara säga en sak till dig, det blir lättare jag lovar dig..
tänkte göra ett jäkla inlägg men egentligen finns det bara en sak att säga å det är att det blir lättare, ge det lite tid bara. Mina ungar är 9 och 7 år och ska jag vara ärlig så är dom gladare än någonsin. Dom ser både på mig och deras mamma att vi mår mycket bättre ifrån varandra.. vi träffas ibland och pratar som vänner över en middag hela familjen å skrattar tillsammans nu men så va det inte i början av skilsmässan :)

Ja det är tråkigt men livet går vidare och man har inte lovat att älska varandra hela livet, som sagt relationer är komplicerade.

Jag tror att det är bra för grabben också, heller att han ser en glad mamma/pappa eller två zombies. Det är svårt från början och krävs mycket tålamod att byta jobb/ändra arbetstider, köpa en lägenhet/möbler osv.

Redigerat av Lias08, 25 juli 2011 - 19:32.


#225

Postad 25 juli 2011 - 21:19

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Ja det är tråkigt men livet går vidare och man har inte lovat att älska varandra hela livet, som sagt relationer är komplicerade.

Jag tror att det är bra för grabben också, heller att han ser en glad mamma/pappa eller två zombies. Det är svårt från början och krävs mycket tålamod att byta jobb/ändra arbetstider, köpa en lägenhet/möbler osv.


Japp, komplicerat!! Hur f-n kan man fastna så för en person egentligen? Hur kan man bli så fruktansvärt nere i en person? Känslor är helt otroliga..
Livet går absolut vidare, bara kämpa på..

#226

Postad 26 juli 2011 - 11:29

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0

Japp, komplicerat!! Hur f-n kan man fastna så för en person egentligen? Hur kan man bli så fruktansvärt nere i en person? Känslor är helt otroliga..
Livet går absolut vidare, bara kämpa på..


Det lär dröja nån/några månader tills vi säljer huset och köper lägenheter, tung period i mitt liv just nu. Det är inte lätt att vara under samma tak och speciellt nu när vi både har en vecka semester kvar.

Jag hoppas att detta inte påverkar våran son, jag är rädd att han blir ledsen och skadad för livet pga oss för det är sista jag vill just nu. Han tjatar om mig när jag är på jobbet och ringer mig från sin mammas telefonen några gånger bara för att höra när jag kommer hem och hur ska det gå när han inte ser mig i en hel vecka!

#227

Postad 26 juli 2011 - 18:11

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
japp, tungt e det. Sitter med vårat hus kvar, hon och barnen flyttade ut tidigt. Inte så himla skoj å stå för alla kostnader som lån osv. Själv, speciellt inte när man bara nyttjar det varannan helg. Men slipper dock stå för underhållet så länge vi har huset, annars hade ekonomin falerat rejält. Hade tänkt å byta jobb å börja hemma vid, men nu flyttar dom till sthlm å jag till gbg så det känns skit. Men en sak kan jag säga dig, barn anpassar sig fort till förändringar och jag lovar att pojken kommer inte fara illa, viktigt i detta skede är att du mår bra för då mår även grabben din bra det lovar jag, vilka beslut du än tar.

#228

Postad 26 juli 2011 - 18:25

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag och tjejen kom överens om att sälja huset och köpa två lägenheter samma kväll som vi tog steget att gå vidare med våra liv, vi kom även överens om att ha kontakt som vänner pga sonen och hans utveckling.
Hon ville också att jag skulle ta över huset men det är för dyrt, jag klarar mig på en 3:a bostadsrätt och en 2:a om jag skulle inte ha grabben varannan vecka.

Hon vill att vi skriver grabben hos (nya lägenhet) henne så det blir lättare med dagis etc, vi har delad vårdnad men att ha hans adress hos henne lär inte påverka det eller vad ser du? Jag skulle inte kunna leva utan honom, han är en del av mitt liv och jag älskar honom mer än någon annan i mitt liv. Vi har väldigt roligt tillsammans idag, fiskar, spelar fotboll, lagar mat tillsammans osv och jag vill att vi har samma relation även i fortsättningen. Jag tycker mycket synd om honom just nu.

#229

Postad 27 juli 2011 - 22:35

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Jag och tjejen kom överens om att sälja huset och köpa två lägenheter samma kväll som vi tog steget att gå vidare med våra liv, vi kom även överens om att ha kontakt som vänner pga sonen och hans utveckling.
Hon ville också att jag skulle ta över huset men det är för dyrt, jag klarar mig på en 3:a bostadsrätt och en 2:a om jag skulle inte ha grabben varannan vecka.

Hon vill att vi skriver grabben hos (nya lägenhet) henne så det blir lättare med dagis etc, vi har delad vårdnad men att ha hans adress hos henne lär inte påverka det eller vad ser du? Jag skulle inte kunna leva utan honom, han är en del av mitt liv och jag älskar honom mer än någon annan i mitt liv. Vi har väldigt roligt tillsammans idag, fiskar, spelar fotboll, lagar mat tillsammans osv och jag vill att vi har samma relation även i fortsättningen. Jag tycker mycket synd om honom just nu.



Självklart e det synd om grabben, skönt att höra att du har så härlig kontakt med grabben.. det är ju inget som kommer försvinna eller hur? Allt ni gör idag kommer ni ju kunna fortsätta att göra om än inte ännu mer den veckan du har honom.. då är det verkligen bara du och han och du kan ägna honom all tid.
Det påverkar inget om att han har adressen hos mamma, brukar ju oftast bli så.. men ta ingen skit ifrån henne, håll på din rätt och speciellt din umgänges rätt. Har kompisar som har haft svåra problem efter dom "kommit överens" efter skilsmässan. Pappan kommer verkligen i kläm snabbt, dels från mamman men även från samhället.
Och du, det löser sig.. ge det lite tid bara och glöm för f-n inte tänka på dig själv nu också, jäkligt viktigt.

#230

Postad 27 juli 2011 - 22:37

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0
Om man ska se något bra i detta så är det att det inte skedde när pojken var äldre. När han var i 6-10 års åldern. Det minns man ju själv när man var i den åldern och hur det skulle kännas om mamma och pappa skiljde sig. Även om en 4-åring självklart också kommer att ta illa vid sig och påverkas starkt av detta (att tro något annat är bara dumt) så är det nog inte alls på samma sätt som en 8-åring skulle göra.

#231

Postad 28 juli 2011 - 07:44

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
Jag och mamman kommer bra överens och planerat allt, vi har samma mål och det är att ta hand om våran son på bästa sätt och inte prata skit om varandra med honom eller försöka köpa ungen när vi har honom den veckan och framför allt inte tappa kontakten med varandra oavsett om jag eller hon träffar andra.
Jag själv ska börja träna seriös igen, umgås med mina vänner och göra roliga saker tillsammans. Jag ska även hitta en dagtjänst med normala arbetstider bara för att kunna ta hand om grabben och leva ett normalt liv tillsammans.

#232

Postad 18 augusti 2011 - 14:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
jag återupplivar tråden med en liten reflektion. våra relationer är bräckliga eftersom dom bygger på känslor, något som vi har lärt oss är det enda rätta i relationer. ser man till andra kulturer och även tillbaka i tiden i vårt eget samhälle så finns det flera exempel på mer stabila relationer som har haft säkrare byggstenar att stå på. dessa kan bland annat ha varit politiska, religiösa eller familiära skäl till varför man gifter sig och liknande. dessa förändras i mindre grad än känslor och således är vårt system med känslor för att skapa relationer egentligen ett extremt osäkert kort.

#233

Postad 18 augusti 2011 - 17:07

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

jag återupplivar tråden med en liten reflektion. våra relationer är bräckliga eftersom dom bygger på känslor, något som vi har lärt oss är det enda rätta i relationer. ser man till andra kulturer och även tillbaka i tiden i vårt eget samhälle så finns det flera exempel på mer stabila relationer som har haft säkrare byggstenar att stå på. dessa kan bland annat ha varit politiska, religiösa eller familiära skäl till varför man gifter sig och liknande. dessa förändras i mindre grad än känslor och således är vårt system med känslor för att skapa relationer egentligen ett extremt osäkert kort.

Bra tänkt, man kan säga att man också bör tänka med hjärnan och inte bara hjärtat när man gifter sig eller ger sig in i en relationen.

#234

Postad 18 augusti 2011 - 23:08

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Men det låter å andra sidan dj-t tråkigt.

#235

Postad 21 augusti 2011 - 14:55

King D
  • King D
  • Forumräv

  • 855 inlägg
  • 0

Men det låter å andra sidan dj-t tråkigt.

Såklart det gör, men jag tycker att det är det rätta sättet. Inte för att jag vill skaffa en brud men det är min åsikt. Vill var ensamstående så länge jag kan, förmodligen tills jag dör!

#236

Postad 08 december 2011 - 13:32

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

JAg var tillsammans med min fru i nästan 2 veckor innan vi hade sex.
Då sov vi ihop nästan varje natt och tillbringade nästan hela dagarna ihop.


Jag var med min ex-fru 1 timme innan vi hade sex (lika lång tid det tog att åka från arlanda hem till mig). Lika bra att få det överstökat, varför vara med någon i flera veckor/månader och sen upptäcka att sexet e skit kasst och man tappar intresset. ;)

//Mike

#237

Postad 08 december 2011 - 16:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag var med min ex-fru 1 timme innan vi hade sex (lika lång tid det tog att åka från arlanda hem till mig). Lika bra att få det överstökat, varför vara med någon i flera veckor/månader och sen upptäcka att sexet e skit kasst och man tappar intresset. ;)

//Mike


+1

#238

Postad 10 december 2011 - 11:12

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0

Jag var med min ex-fru 1 timme innan vi hade sex (lika lång tid det tog att åka från arlanda hem till mig). Lika bra att få det överstökat, varför vara med någon i flera veckor/månader och sen upptäcka att sexet e skit kasst och man tappar intresset. ;)

//Mike

Är sexet det viktigaste håller det nog inte så länge. Skaffa två barn, sen har du kanske en kvart över till er själva per dag men då har du redan somnat innan du ska till eftersom du är slutkörd. Kanske bra att ha nåt annat än sex som binder er samman då... :mellow:
Typ överlevnadsinstinkt :rolleyes: .

Redigerat av Unregistered6df60672, 10 december 2011 - 11:13.


#239

Postad 10 december 2011 - 23:33

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Idag drabbades även jag av denna ångest 32 år gammal, När min nummera ex sambo enligt egen utsago vill vara själv ett tag för att finna sig själv :( Ja det var kul så länge det varade , verkar finnas någon sorts tidbegränsningar hur länge mina förhållande håller max 3 år verkar det vara och har så varit sedan tonåren.

#240

Postad 12 december 2011 - 13:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fattar inte hur man kan ha ångest över att vara själv.

Fifaaaaaasen vad roligt jag hade själv.
Göra vad jag vill,när jag vill,hur jag vill.
Aldrig behöva bry sig om någon annan.
Man är helt och hållet fri.

Hade jag lust att spela dygnet runt en helg eller fylla kombin med öl och dricka varje dag under semestern med bästa polaren så var det ok.
Bara kunna sova hela dagen .

Skaffa ungar,är det så smart igentligen ?
Sjukt mycket jobb och dyrt + att de tar brutalt mycket tid.
Vist är de skoj fläckvis men

#241

Postad 12 december 2011 - 14:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Man är nog aldrig nöjd oavsett hur man har det ;)

#242

Postad 12 december 2011 - 14:36

clubt
  • clubt
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0

Man är nog aldrig nöjd oavsett hur man har det ;)


Det tror jag stämmer ganska bra! :)

#243

Postad 12 december 2011 - 14:38

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Gräset känns nog alltid grönare på andra sidan, oavsett vilken sida man står på. Håller med Radiozo.
Den gyllene mellanvägen är nog bäst.

Är själv singel (har varit i typ ett år) och börjar fundera på att hitta någon igen. Visst är det kul att hänga med polare, spela tv-spel när man vill, titta på film osv. osv.
Men det kunde jag göra även när jag hade tjej, men kanske inte i samma utsträckning. Men det är helt ok, för du vill ju förmodligen vara tillsammans med din tjej också!
Om du blir förbjuden att spela, dricka bärs eller träffa polare helt och hållet i ett förhållande, lägg benen på ryggen och spring.

#244

Postad 12 december 2011 - 19:53

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Älskar mina barn men vill ju ändå vara helt själv ibland vilket nästan är aldrig. Blir mindre film nu än tidigare eftersom tiden inte finns i samma utsträckning som innan två barn. Men jag kanske får 4 dar ledigt (barnfri) veckan innan jul. Paradiset på jorden... :P
Gôtt att ta fram bd-boxen då. :)
Jag har vänner som är singlar och är närmare 40 än 30. Jag har inte vågat fråga på länge hur det är. Känns som det kanske är känsligt, eller så är det inte det. Vill man ha familj och närmar sig 40 och är singel kan det ju vara lite svårt, men som man är det ändå aldrig försent.

Idag drabbades även jag av denna ångest 32 år gammal, När min nummera ex sambo enligt egen utsago vill vara själv ett tag för att finna sig själv :( Ja det var kul så länge det varade , verkar finnas någon sorts tidbegränsningar hur länge mina förhållande håller max 3 år verkar det vara och har så varit sedan tonåren.

Är hon själv i samma ålder? Hon kanske har ställt sig själv frågan om vem hon vill ha barn med och blivit nervös...

#245

Postad 13 december 2011 - 09:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Well jag fyller 38 nåsta år och har noll intresse av att skaffa familj. Det är ngt andra får pyssla med ;)
Folk verkar dock ha svårt för att acceptera detta och envisas med att försöka para ihop en med kreti och pleti.
Rätt irriterande vill jag lova. Märkligt att folk inte kan acceptera att en del inte vill ha villa, volvo och massa ungar.

#246

Postad 13 december 2011 - 19:29

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

  • 1 811 inlägg
  • 0
Jo. Det kan anses vara en självklar del i människans liv. Men vill man inte - ska man inte. Påtvingat blir bara fel.

#247

Postad 15 december 2011 - 22:53

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0

Älskar mina barn men vill ju ändå vara helt själv ibland vilket nästan är aldrig. Blir mindre film nu än tidigare eftersom tiden inte finns i samma utsträckning som innan två barn. Men jag kanske får 4 dar ledigt (barnfri) veckan innan jul. Paradiset på jorden... :P
Gôtt att ta fram bd-boxen då. :)
Jag har vänner som är singlar och är närmare 40 än 30. Jag har inte vågat fråga på länge hur det är. Känns som det kanske är känsligt, eller så är det inte det. Vill man ha familj och närmar sig 40 och är singel kan det ju vara lite svårt, men som man är det ändå aldrig försent.


Är hon själv i samma ålder? Hon kanske har ställt sig själv frågan om vem hon vill ha barn med och blivit nervös...


Nä hon är 5 år äldre än vad jag är alltså blir 38 nästa år ett barn sedan tidigare , barn har vi inte ens disskuterat så jag tror inte hon är nervös över det . Tror snarare det är någon djup livskris , tidig 40 års kris typ .

Har iaf fått samtala med henne dom sista dagarna men inte fått någon förklaring om varför detta knivhugg i ryggen kom helt plötsligt.

Har både frågat vad som gått snett om jag är skyldig till något eller om vi haft det dåligt men det nekar hon till utan allt verkar ha varit bra men hon vill ändå få egen tid samt att hon behöver finna sig själv .
Nu när jag har pratat med hon fattar jag endå inte varför denna riktnings ändring i våra liv, så sent som dagen innan hon gjorde slut planerade vi sommarsemester och dyl ting . Jag fattar inte :(

#248

Postad 18 december 2011 - 16:15

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 321 inlägg
  • 0

Well jag fyller 38 nåsta år och har noll intresse av att skaffa familj. Det är ngt andra får pyssla med ;)
Folk verkar dock ha svårt för att acceptera detta och envisas med att försöka para ihop en med kreti och pleti.
Rätt irriterande vill jag lova. Märkligt att folk inte kan acceptera att en del inte vill ha villa, volvo och massa ungar.


+1

#249

Postad 08 januari 2012 - 01:18

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Det där med familj, är ju lite biologiskt med..

Tycker personligen det är tråkigt med folk som tycker att de inte vill.

*poof* går 3.5 miljarder år genetisk historia... för att någon inte vill... tycker faktiskt det är *otroligt* tråkigt..

Det tog ett antal miljarder år för att just DU skulle komma fram, och sen säger du "N EEEEEE EE E E E EJ!!!!".

E.O.F.. finito på den genetiken.. för att vi inte "känner" för det.. lite komiskt.. :)




(Eller, 7000 år eller vad de kristna tror.. :))

#250

Postad 08 januari 2012 - 01:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Människan lär inte gå under för att några väljer att inte skaffa barn...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.