Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony RDR-HX510/710/910/1010 & GX210

521 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony RDR-HX710 160GB (DVD-spelare) 0 8,17 (41) Inga priser
Sony RDR-HX910 250GB (DVD-spelare) 1 7,5 (7) Inga priser
Sony RDR-GX210 (DVD-spelare) 1 6,38 (12) Inga priser
Sony RDR-HX510 80GB (DVD-spelare) 9 (0) Inga priser
Sony RDR-HX1010 400GB (DVD-spelare) 1 9 (9) Inga priser
3 relaterade trådar

#201

Postad 03 juni 2005 - 20:18

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Finns det någon skillnad mellan HX710 och HX910, förutom storleken på hårddisken? Fundera på att ta en HX910 när man ändå är i farten. Man lär ju behålla den här ett tag så då är det trevligt med mycket plats att lagra program på... <_<

#202

Postad 04 juni 2005 - 08:10

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag har svårt att bestämma mig om jag ska köpa en HX710 eller Pioneers nya DVR-433. 710:an har större hårddisk och stöd för både +/-. 433:an har bättre stöd för WMA och MP3. Inga av dessa skillnader känns livsviktiga. I övrigt verkar de ganska jämspelta och priset är ungefär detsamma. Kanske har jag missat något viktigt? Har någon jämfört dessa eller har åsikter om dem så är jag otroligt tacksam för synpunkter!!!

Sedan har jag en fråga om HX710. Kan man under en pågående TIMER-inspelning se inspelningen från början ("chasing playback") samt se andra tidigare inspelningar? Det kan man på Pioneeren, men inte på t ex LG 7500 som under timer-inspelning låste dessa funktioner.

Redigerat av Unregisteredd5c63de7, 04 juni 2005 - 11:08.


#203

Postad 04 juni 2005 - 15:46

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Sedan har jag en fråga om HX710. Kan man under en pågående TIMER-inspelning se inspelningen från början ("chasing playback") samt se andra tidigare inspelningar? Det kan man på Pioneeren, men inte på t ex LG 7500 som under timer-inspelning låste dessa funktioner.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, det kan man! <_<

#204

Postad 04 juni 2005 - 18:59

thomasLu
  • thomasLu
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej !

Jag har nyligen köp en Sony 710 och är jättenöjd med alla funktioner mm.
Dock har jag ett par funderingar som jag undrar om någon känner igen respektive kan svara på.

1. Jag tycker att bildkvaliten är märkbart sämre när man går via "Brännaren" jämfört med att se direkt på TV:n. Detta gäller dom analoga kanalerna (i mitt fall kanal 1-11). Om man går via Linje 1 så blir det lite bättre. (Jag har också en Com-Hem box som går via Linje 3 och där är det OK)

2. Är det meningen att Text-Tv INTE ska fungera via "Brännaren". Min gör det i alla fall inte.

3. Jag har fått TV-guide att fungera i samband med inspelningar på dom analoga kanalerna. Finns det någon möjlighet att lösa detta via Digital-boxen också ?

Tacksam för svar !

/Thomas

#205

Postad 04 juni 2005 - 21:19

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
OK, dags att kavla upp ärmarna...

HAL9000: Hade en HX900 hemma en helg och jag tyckte den lät orimligt högt. Lämnade tillbaka den. Trist att dom inte verkar ha fixat det på HX710.

Gato Gris: Vad är det du spelar upp på DVD-spelaren? Köpta DVD-skivor är ju kopieringsskyddade.

odelsteken: Det är bara HD-storleken som skiljer. Kommande HX1010 kommer dock även att ha HDMI.

zoomas: Sonyns fördel jämfört med Pioneeren är bildkvaliteten, annars känns Pioneeren bättre på allt funktionellt så att säga. Pioneeren känns som att den har lite bredare användingsområde (bättre MP3, WMA & JPEG funktioner och jukebox). Sonys maskiner verkar vara lite mer högljudda än andra (något jag stör mig på). Om du inte störs av detta (tex har projektor idag) och inte har tidigare erfarenheter av DVD recorders (och därmed vant dig vid att vissa funktioner måste finnas) så skulle jag definitivt rekommendera Sonyn.

thomasLu:
1. Den borde inte bli sämre eftersom Sony har mycket bra tuners i sina produkter. På andra märken är det dock vanligt att man får sämre bild pga detta. På vilket sätt är bilden sämre?

2. Ja, det är normalt.

#206

Postad 04 juni 2005 - 22:30

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
thomasLu och magic75:
Även jag får bättre bild på tv:ns egen tuner än på 710:an. Tycker dock det var värre på det första trasiga exemplaret som raskt byttes till ett nytt.

Nu tycker jag bilden är OK på de flesta kanalerna (har bara analoga). Man kan säga att om bilden är OK på signalen från början så är det också helt OK via Sonyn. Men om signalen inte är riktigt bra från början, som tex min TV1, då blir det värre via Sonyn. Skuggor och brus blir lite värre. Det rör om en viss ökad brusighet, ett mycket lätt "snöfall" över bilden. Men jag talar alltså om en mycket liten skillnad, som inte stör mig särskilt mycket. Jag är inte bortskämd, då kvaliten här inte är någon höjdare ändå med påtvingad Kabelvision som leverantör (urk!). Dessutom var min VHS som nu är på väg in i videohimlen så fruktansvärt usel att jag nu enbart fröjdas åt min nya 710:a.

När jag tänker efter lite så behöver ju inte den något sämre bilden vara Sony-tunerns fel. Det kan ju uppstå i kablarna eller i TV:ns hantering av externa portar. Bara en tanke...

Apropå fläktljudet som känner jag det som att det första exet var tystare än det andra. Men det kan vara inbillning. Jag orkar inte byta en gång till. Känner mig nöjd nu.

#207

Postad 04 juni 2005 - 22:57

krille100
  • krille100
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Jag har också sämre bild på 710:ans tuner än TV-tunern via analog tv-sändning.
Är det någon som har digital tv-signal att tillgå? Vore intressant att veta om det finns liknande skillnad där?

#208

Postad 04 juni 2005 - 22:59

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
magic75,
tack för ditt svar. Någon aning om när HX1010 väntas komma på marknaden och i vilken prisklass den hamnar. Antar att den också kommer att ha 250GB HDD?
Har inget behov av HDMI men jag vet att mian föräldrar ska köpa en Loewe TV i dagarna och de kanske är intresserade av att ha en bättre DVD-recorder då - vilket gör att deras Pioneer H520 blir över... ;)

Har även en annan fråga som är lite mer allmän. Vi har som sagt en Pioneer H520 idag och när man spelar in på DVD-RW skivor så blir det i formatet VR, som inte går att spela upp i någon av våra dvd-spelare eller i datorn. Det fanns ett alternativ som bara hette 'video mode', som jag nu har ställt in och ska prova nästa gång. Finns det dock något format på Sonyn (eller någon annan DVD-recorder) som är lite mer öppet och som stöds av dvd-spelare/datorn? Vore schyst om man kunde spela in program och sedan ta med till en polare etc.
Jag vet att vissa dvd-spelare, typ Pioneers nyare, har stöd för VR uppspelning, men det är som sagt inte så vanligt att folk (jag känner) har det. Det är mest Centrum i deras hyllor... ;)

Ytterliggare en fråga, är det någon HX710/HX910 ägare som kan berätta hur lång tid det tar att bränna över ett program/film från HDDn till en DVD-skiva? Testa gärna båda okomprimerad och komprimerad kopiering. Vet att det tar ca 14min att kopiera okomprimerat till en DVD-R/RW skiva med vår Pioneer H520. Med komprimering sker det i realtid, vilket suger om man har t.ex. en 2 timmars film att kopiera ut... <_<

Redigerat av odelsteken, 05 juni 2005 - 00:38.


#209

Postad 05 juni 2005 - 08:10

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Har även en annan fråga som är lite mer allmän. Vi har som sagt en Pioneer H520 idag och när man spelar in på DVD-RW skivor så blir det i formatet VR, som inte går att spela upp i någon av våra dvd-spelare eller i datorn. Det fanns ett alternativ som bara hette 'video mode', som jag nu har ställt in och ska prova nästa gång. Finns det dock något format på Sonyn (eller någon annan DVD-recorder) som är lite mer öppet och som stöds av dvd-spelare/datorn? Vore schyst om man kunde spela in program och sedan ta med till en polare etc.
Jag vet att vissa dvd-spelare, typ Pioneers nyare, har stöd för VR uppspelning, men det är som sagt inte så vanligt att folk (jag känner) har det. Det är mest Centrum i deras hyllor... <_<



Sonyn spelar även in +r/+rw
Ska funka att spela upp i de flesta dvd-spelare

elis

#210

Postad 05 juni 2005 - 08:18

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Jag har också sämre bild på 710:ans tuner än TV-tunern via analog tv-sändning.

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket lustigt. Själv får jag betydligt bättre bild när jag går via min HX710!

Har UPC kabel-tv med ganska dålig bild in. Jag har precis flyttat och var mycket missnöjd med kvaliteten på TV-bilden som var sämre än min förra lägenhet som också hade UPC. Men när jag kör via Sonyn blir bilden mycket bättre. Snäppet bättre än vad jag förväntat mig att man kan få från analog signal.

DVD-bilden är dock fortfarande ytterligare bättre. Den är å andra sidan så bra att jag är tveksam till om det överhuvudtaget går att få bättre bild. Fast med tanke på att jag kör en budget Philips 50Hz CRT borde det inte vara några problem. Eller?

#211

Postad 05 juni 2005 - 10:27

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
magic75: Tack för det uttömmande svaret. Jodå, jag är tyvärr lite känslig för fläktljud <_< . Frågan är hur högt det surrar. Låter det även om man stänger in den i ett stereoskåp med glasdörrar? Någon som testat?

#212

Postad 05 juni 2005 - 12:00

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

Sonyn spelar även in +r/+rw
Ska funka att spela upp i de flesta dvd-spelare

elis

<{POST_SNAPBACK}>

Är du säker på det? Jag menar de flesta dvd-spelare stöder även dvd-r/rw - det är ju mer en fråga om vilket videoformat som Sonyn använder vid sina inspelningar...

#213

Postad 05 juni 2005 - 14:38

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
eliselis: Om du använder VIDEO-läget istället för VR och sedan avslutar skivan (FINALIZE) så fungerar den med de flesta andra DVD-spelare. Kolla i bruksanvisningen, där står det hur man gör.

#214

Postad 05 juni 2005 - 15:30

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

eliselis: Om du använder VIDEO-läget istället för VR och sedan avslutar skivan (FINALIZE) så fungerar den med de flesta andra DVD-spelare. Kolla i bruksanvisningen, där står det hur man gör.

<{POST_SNAPBACK}>

OK, men då är det inte lönt att köra med DVD-RW skivor - vilket jag vill kunna göra... :)

#215

Postad 05 juni 2005 - 17:42

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0
Varför är det inte lönt att använda DVD-RW då? Det du tappar i Video mode är ju redigeringsmöjligheterna, men om du har en Pionner 520 har du ju hårddisk och då kan man ju spela in på den, redigera, och sen dunka ned resultatet på en DVD-RW i Video Mode.

För att sammanfatta
==============
Sonyn spelar in på DVD+R/RW och DVD-R/RW.

Om du spelar in på DVD+R/RW eller DVD-R så ska de fungerar att spela upp på de flesta DVD-spelare.

Om du spelar in på DVD-RW kan du välja mellan VR och Video mode. Välj då Video mode så ska det funka på de flesta spelare.

Om du spelar in på DVD+R eller DVD-R/RW måste man dock finalisera skivan först. Detta behövs inte på DVD+RW.

#216

Postad 05 juni 2005 - 18:27

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

För att sammanfatta
==============
Sonyn spelar in på DVD+R/RW och DVD-R/RW.

Om du spelar in på DVD+R/RW eller DVD-R så ska de fungerar att spela upp på de flesta DVD-spelare.

Om du spelar in på DVD-RW kan du välja mellan VR och Video mode. Välj då Video mode så ska det funka på de flesta spelare.

Om du spelar in på DVD+R eller DVD-R/RW måste man dock finalisera skivan först. Detta behövs inte på DVD+RW.

<{POST_SNAPBACK}>


Aha, nu hänger jag med. Anledningen till att mina inspelningar inte fungerar på andra dvd-spelare är för att jag kör(t) VR inspelningar på en DVD-RW skiva utan att finalisera skivan. Men om jag kör inspelningen på en HX710 och drar ut på en DVD+RW skiva så kommer den att fungera i de flesta dvd-spelare?!

#217

Postad 06 juni 2005 - 08:52

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Sonyn spelar även in +r/+rw
Ska funka att spela upp i de flesta dvd-spelare

elis

<{POST_SNAPBACK}>

Är du säker på det? Jag menar de flesta dvd-spelare stöder även dvd-r/rw - det är ju mer en fråga om vilket videoformat som Sonyn använder vid sina inspelningar...

<{POST_SNAPBACK}>



Tolkade din fråga som att du ville veta om sonyn spelade in i ett annat
format än -r/-rw
(Sonyn använder både + och - formaten, men det kanske du visste)

Annars är det som zoomas säger, spela in i videoläget så funkar det
säkert

Fördelen med +rw är att du inte behöver finalisera skivan innan du
spelar upp den i en annan dvd-spelare

elis

edit: såg inte att magic75 redan hade förklarat det

Redigerat av eliselis, 06 juni 2005 - 08:58.


#218

Postad 06 juni 2005 - 12:29

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Aha... :)
Provade att spela in ett program på en DVD-RW skiva innan och utan att finalisera skivan vägrar den spela upp. Vill ju inte finalisera den då skivan blir förbrukad sen... får la köpa ett gäng DVD-R skivor som jag kan spela in på också!

Får la hoppas på lite inkomst under sommaren så att jag har råd med en HX910 till hösten... B)

#219

Postad 06 juni 2005 - 14:02

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Aha... :)
Provade att spela in ett program på en DVD-RW skiva innan och utan att finalisera skivan vägrar den spela upp. Vill ju inte finalisera den då skivan blir förbrukad sen... får la köpa ett gäng DVD-R skivor som jag kan spela in på också!

Får la hoppas på lite inkomst under sommaren så att jag har råd med en HX910 till hösten... B)

<{POST_SNAPBACK}>



Är det inte så att -rw skivor går att unfinalize också???
Varför skulle man annars använda rw-skivor
Är ganska säker på att de går att unfinalize skivorna och
använda dom på nytt

elis

#220

Postad 06 juni 2005 - 15:18

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
eliselis,
har för mig att poängen med RW skivorna är att de är läsbara även när de är unfinalized - fast inte i en dvd-spelare. Fast jag kan ha fel, är som sagt inte säker.
Hur skulle man kunna unfinalize skivan sen då?

#221

Postad 06 juni 2005 - 19:02

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

eliselis,
har för mig att poängen med RW skivorna är att de är läsbara även när de är unfinalized - fast inte i en dvd-spelare. Fast jag kan ha fel, är som sagt inte säker.
Hur skulle man kunna unfinalize skivan sen då?

<{POST_SNAPBACK}>



Kolla manualen till 520:n
Själv använder jag + systemet (Philips-maskin)
Har bestämt för mig att jag har läst någonstans att det
går att unfinalize -rw skivor

elis

#222

Postad 07 juni 2005 - 07:26

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0

Aha, nu hänger jag med. Anledningen till att mina inspelningar inte fungerar på andra dvd-spelare är för att jag kör(t) VR inspelningar på en DVD-RW skiva utan att finalisera skivan.

Nja, problemet är att du använt VR mode istället för Video mode. Använder du VR mode tror jag inte det spelar nån roll om du finaliserar eller inte.

Men om jag kör inspelningen på en HX710 och drar ut på en DVD+RW skiva så kommer den att fungera i de flesta dvd-spelare?!

Svar: Ja, men det funkar som sagt även på DVD-RW i Video mode om man finaliserar skivan.

Provade att spela in ett program på en DVD-RW skiva innan och utan att finalisera skivan vägrar den spela upp. Vill ju inte finalisera den då skivan blir förbrukad sen...

Nej nej, skivan är inte förbrukad. Eventuellt finns det "unfinalize" funktion i inspelaren som eliselis säger eller så ska du kunna formatera om skivan så att den töms.

Redigerat av Unregisterede6099cda, 08 juni 2005 - 11:29.


#223

Postad 07 juni 2005 - 09:50

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
magic75,
det funkade inte med video mode på en DVD-RW utan att finalisera den. Dock finns en funktion i min Pioneer 520 där man kan ångra en finaliserad skiva. Ska testa detta men det verkar ju troligt att det fungerar... :)

#224

Postad 07 juni 2005 - 23:41

Camilla-25
  • Camilla-25
  • Lärjunge

  • 425 inlägg
  • 0
Är det någon som gjort sin Sony RDR-HX710 regionsfri?
Jag bor i Stockholm, men har bara hittat ett ställe som tar 500kr för det. Det tycker jag är alldeles för dyrt.
Någon som vet något billigare ställe i Stockholm?

Vet att det var någon snubbe här på forumet som fixade sånt. Är det någon som vet vem han är och hur mycket han tar?

#225

Postad 08 juni 2005 - 11:30

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0

det funkade inte med video mode på en DVD-RW utan att finalisera den.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var inte så jag menade. Se uppdaterat inlägg.

#226

Postad 08 juni 2005 - 21:02

Sir John
  • Sir John
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
En liten fundering.
Kanske en dum fråga, men går fläkten och/eller disken hela tiden? Eller går de ner i någon form av standbyläge? Vill inte ha en maskin som står och surrar när den inte används!

#227

Postad 09 juni 2005 - 06:35

Jenna
  • Jenna
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som upptäckt stavfel i den svenska menyn? :(

#228

Postad 09 juni 2005 - 07:46

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga, men går fläkten och/eller disken hela tiden? Eller går de ner i någon form av standbyläge? Vill inte ha en maskin som står och surrar när den inte används!

<{POST_SNAPBACK}>

Så vitt jag har märkt så går fläkten och disken hela tiden när spelaren är påslagen. Har inte märkt att den skulle gå mer eller mindre vid olika tillfällen (alltså anpassa sig efter värmen), men jag kan mycket väl ha fel.

Nån mer än jag som upptäckt stavfel i den svenska menyn?  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Ja.

#229

Postad 09 juni 2005 - 08:16

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Kan man på HX710 se en pågående timer-inspelning från början innan den är färdig???

Alltså, om man ställer in timern så att en inspelning startar 20.00 (och pågår till 21.00), sedan kommer man hem kl 20.15. Kan man börja se den pågående timerinspelningen från början med tidsförskjutning (chasing playback), eller måste man vänta till 21.00 då inspelningen är färdig??? Någon ägare som testat detta och kan svara säkert?

När jag ställde frågan tidigare svarade odelsteken att det går, men Netonets kundtjänst svarade att det inte går, att chasing playback bara fungerar på direktinspelningar och inte timer-inspelningar. Vem ska jag tro på????????? :(

Jag har en beställt en 710:a och nu vet jag inte om jag ska öppna den eller skicka tillbaka den mot öppet köp. Det är en viktig funktion för mig!

Tacksom om någon kan svara på detta.

#230

Postad 09 juni 2005 - 09:43

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Kan man på HX710 se en pågående timer-inspelning från början innan den är färdig???

Alltså, om man ställer in timern så att en inspelning startar 20.00 (och pågår till 21.00), sedan kommer man hem kl 20.15. Kan man börja se den pågående timerinspelningen från början med tidsförskjutning (chasing playback), eller måste man vänta till 21.00 då inspelningen är färdig??? Någon ägare som testat detta och kan svara säkert?

När jag ställde frågan tidigare svarade odelsteken att det går, men Netonets kundtjänst svarade att det inte går, att chasing playback bara fungerar på direktinspelningar och inte timer-inspelningar. Vem ska jag tro på?????????  :(

Jag har en beställt en 710:a och nu vet jag inte om jag ska öppna den eller skicka tillbaka den mot öppet köp. Det är en viktig funktion för mig!

Tacksom om någon kan svara på detta.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det funkar utan problem.

#231

Postad 09 juni 2005 - 10:13

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

När jag ställde frågan tidigare svarade odelsteken att det går, men Netonets kundtjänst svarade att det inte går, att chasing playback bara fungerar på direktinspelningar och inte timer-inspelningar. Vem ska jag tro på?????????  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Jag svarade med chasing playback som fakta, men nu verkar du ha fått det bekräftat av någon annan att det är möjligt...

#232

Postad 09 juni 2005 - 10:26

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Jag svarade med chasing playback som fakta

Vad menar du med "...chasing playback som fakta"?
Ledsen att jag ifrågasatte ditt svar förresten, men jag blev fundersam när jag fick två helt olika. Mohram bekräftar ju nu dessutom att det fungerar, så då är det väl så. Tack för era svar!

#233

Postad 09 juni 2005 - 10:45

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
zoomas, jag menar att jag visste att chasing playback finns i spelare och det gör det möjligt att se och spela in samtidigt - därav svarade ja på din fråga. :(

#234

Postad 09 juni 2005 - 11:14

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

HJÄLP!!!!!!!!!!!!!

Kan man på HX710 se en pågående timer-inspelning från början innan den är färdig???

Alltså, om man ställer in timern så att en inspelning startar 20.00 (och pågår till 21.00), sedan kommer man hem kl 20.15. Kan man börja se den pågående timerinspelningen från början med tidsförskjutning (chasing playback), eller måste man vänta till 21.00 då inspelningen är färdig??? Någon ägare som testat detta och kan svara säkert?

När jag ställde frågan tidigare svarade odelsteken att det går, men Netonets kundtjänst svarade att det inte går, att chasing playback bara fungerar på direktinspelningar och inte timer-inspelningar. Vem ska jag tro på?????????  :)

Jag har en beställt en 710:a och nu vet jag inte om jag ska öppna den eller skicka tillbaka den mot öppet köp. Det är en viktig funktion för mig!

Tacksom om någon kan svara på detta.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det funkar utan problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Mohram: Har du testat själv, eller är det bara ett antagande från din sida? Förlåt min nojjighet. Jag har mailat Netonnet för att få en förklaring, men inte fått svar ännu.

Odelsteken: Ok, jag hajar :(

#235

Postad 09 juni 2005 - 11:56

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Mohram: Har du testat själv, eller är det bara ett antagande från din sida? Förlåt min nojjighet. Jag har mailat Netonnet för att få en förklaring, men inte fått svar ännu.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har testat själv, för en vecka sen. Hade programerat The 4400 på TV3, kom hem 20 minuter efter att det hade börjat och kunde då sätta mig och titta på det från början medans den fortsatte att spela in. :(

#236

Postad 09 juni 2005 - 12:02

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
YIPPIE!!!! :(

#237

Postad 09 juni 2005 - 12:57

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

YIPPIE!!!!


Du blir nog nöjd, zoomas. Funktionaliteten hos denna spelare är superb. Automatisk hämtning av titlar från text-tv fungerar galant.

Utgår från att du läst tråden ovan, men ändå, en liten varning. Du får inte vara känslig för sus och brus från fläkten. Det är rätt irriterande. Jag har varit på gränsen att lämna tillbaka den, men jag ser inga alternativ jag skulle vara nöjd med. (Även om en kompis har en Pioneer 520H som är så gott som knäpptyst...)

Så jag behåller den.

#238

Postad 09 juni 2005 - 13:08

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Låter trevlig, HAL9000 :( , fast tyvärr är jag rätt känslig för fläktljud :) . Jag hoppas det räcker att ställa in den bakom glasdörrarna i TV-bänken. Har du den stående fritt?

Klarar den att hämta titlarna från Text-TV när man spelar in från en boxer inkopplad med scart måntro, eller är det bara kanalerna det tar in på den inbyggda mottagaren via antenningången.

Alternativet för mig var en Pioneer DVR-433 som verkar riktigt bra fast med mindre HD och något sämre specad DA-converter än Sonyn. Den är förmodligen lika tyst som 520H.

#239

Postad 09 juni 2005 - 13:24

mohram
  • mohram
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Låter trevlig, HAL9000  :( , fast tyvärr är jag rätt känslig för fläktljud  :) . Jag hoppas det räcker att ställa in den bakom glasdörrarna i TV-bänken. Har du den stående fritt?

Jag har min i ett gammal hederligt stereorack bakom en glassdörr, men tyvärr hörs den ganska tydligt ändå. :( Under vanligt TV/film-tittade så dränks ju fläktljudet av allt annat ljud, men blir det tyst så hörs den tydligt. Väldigt synd.

Klarar den att hämta titlarna från Text-TV när man spelar in från en boxer inkopplad med scart måntro, eller är det bara kanalerna det tar in på den inbyggda mottagaren via antenningången.

Vet inte hur det är med Boxer, men med UPC:s digitalbox så hämtar den i alla fall inte titlarna från text-tv. I alla fall har inte jag fått det att funka.

#240

Postad 09 juni 2005 - 15:04

BulanS
  • BulanS
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Ang fläktljudet..

Själv har jag inte märkt något störande sånt någon gång när jag tittat på TVn..
Står i en öppen Tv-bänk

men det är väl så, alla har lite olika öron (och placering?) :(

(Har en 910)

#241

Postad 09 juni 2005 - 15:21

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
zoomas:
Jag tar bara in analogt via kabeltv, och där funkar som sagt texttitlar bra.
De parabolkanaler vi tar från receivern är indiska, och saknar text-tv, så jag vet inte om det fungerar.

Sonyn står fritt, som du kan se i galleriet (bilden är från innan Sonyn, men samma upplägg). Suset låter ungefär lika mycket som min dator låter.

Funderar faktiskt lite på om jag kan göra en liten "ljuddämpare" bakom fläktutblåset, för att se om det går att ta udden av de höga frekvenserna. Ska prova lite försiktigt och se upp för överhettning.

BulanS:
Eftersom jag har haft två olika 710:or hemma, har jag en gnagande misstanke om att olika maskiner låter olika...

Redigerat av HAL9000, 09 juni 2005 - 15:27.


#242

Postad 09 juni 2005 - 16:30

odelsteken
  • odelsteken
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
Fick precis bekräftat att netonnet ska ta hem HX910 och börja sälja i mitten/slutat av juni. Får la hoppas de håller samma låga pris som med HX710, för då blir det beställning direkt... :(

#243

Postad 09 juni 2005 - 17:05

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Funderar faktiskt lite på om jag kan göra en liten "ljuddämpare" bakom fläktutblåset, för att se om det går att ta udden av de höga frekvenserna.

På tal om det, här är en annan diskussion om oljudet. Någon hade lyckats minska ljudet genom att ställa spelaren på ett dämpande underlag och fått bort störande vibrationsljud, men ljudet av fläkten försvinner väl knappast:
http://www.recordere...38&PN=1&TPN=100

#244

Postad 09 juni 2005 - 18:03

Sir John
  • Sir John
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Vad är det för fläkt som sitter i? Undra om det skulle gå att byta fläkt!?

Noise Blocker ser intressanta ut på pappret: NOISEBLOCKER Fläkt

Någon som har erfarenhet av sådant här?

Redigerat av Sir John, 09 juni 2005 - 18:03.


#245

Postad 10 juni 2005 - 10:46

mammascan
  • mammascan
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
HAr tyvärr ingen erfarenhet av noiseblocker fläkt, men kan rekommendera en PAPST fläkt. De finns i flera olika dB-varianter. tror att www.komplett.se har såna.

#246

Postad 10 juni 2005 - 12:04

Unregisterede6099cda
  • Unregisterede6099cda
  • Lärjunge

  • 410 inlägg
  • 0

Eftersom jag har haft två olika 710:or hemma, har jag en gnagande misstanke om att olika maskiner låter olika...

På föregångaren HX900 var det många som rapporterade helt olika upplevelser, så du har nog rätt. Mycket märkligt tycker jag av Sony som annars ju är kung när det gäller byggkvalitet på sina grejer. Sånt här borde dom kunna fixa.

#247

Postad 10 juni 2005 - 15:42

clawfinger
  • clawfinger
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Jag har fått min 910 levererad från Fyndbörsen, och var riktigt orolig för ljudnivån, med tanke på det som skrivits här.
Jag är nog ganska känslig på det området.

Kan konstatera att den låter.
I nivå skulle jag jämröra den med en modern bärbar dator, kanske lite tystare.
Skillnaden är att man sitter betydligt längre ifrån, vilket gör att det är en nivå jag kan leva med utan att reta mig.

#248

Postad 10 juni 2005 - 22:23

Unregisteredd5c63de7
  • Unregisteredd5c63de7
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Jag var också orolig för fläktljudet, men när jag idag fick min HX710 kunde jag glatt konstatera att ljudet inte alls är besvärande. Om jag står intill den, eller slår av ljudet till TV:n, så hör jag den, men den märks inte vid vanligt TV-tittande från soffan. Jag gillar den skarpt :ph34r:

#249

Postad 11 juni 2005 - 22:06

Sir John
  • Sir John
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Köpte min idag! Även jag var orolig för fläktljud, men har konstaterat att jag måste stå inom 1M för att höra fläkten. Fåglarna i trädgården låter mer...

Dock är jag riktigt irriterad på att den inte var regionsfri, vilket jag var lovad...!

#250

Postad 12 juni 2005 - 10:52

Unregistered468fc156
  • Unregistered468fc156
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Bara att gratulera att flera av er inte störs av fläktljudet.

Är nu helt övertygad om ljudet varierar från maskin till maskin. Inte behöver jag vara en meter nära för att höra det, det hörs i hela rummet. Det kan inte bara vara fråga om hur känslig man är. Det danska forumet zoomas visade (tack, zoomas) har ju många som tycker likadant, så man är inte ensam. Frågan är, ska jag verkligen orka byta en gång till för att få en tystare? Tror inte det.

Suset från luftens passage genom baksidan är inte hela problemet. Täcker man gittret tillfälligt är det rätt mycket sus ändå. Kan det vara hårddisken? Är så nyfiken att jag nog öppnar och lyssnar lite.

OK, jag vet jag är lite petig, suset överröstas ju av TV:n normalt. Men jag vill ändå veta.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.