Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Demon´s Soul

542 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Demon's Souls (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9,06 (15) Inga priser
Demon's Souls - Deluxe Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Demon's Souls - Black Phantom Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,5 (1) Inga priser
Demon's Souls (PS5) (PlayStation 5-spel) 2 8,2 (4) 524:-
1 relaterade trådar

#401

Postad 06 juli 2010 - 11:07

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Själv fick jag pisk av Armoured Spider, tur det är lätt att gå dit igen så man kan nöta, men det verkar småsvårt att komma nära nog som melee utan att få stryk. Spindeln verkar ju snabb som ett as och spottar både det ena och det andra efter en.


Lite tips angående Armoured Spider för meele

Spoiler


Härligt med spel som har konsekvenser :wub:


Mindre kul när man lägger ner handkontrollen lite snett så att "R2" trycks ner och man ser hur ens hjälte fattar sin Halberd med tvåhandsfattning och lägger ett rejält slag mot Nexus smeden. Bara att hoppa vidare till NG snarast möjligt :o

Redigerat av Smith, 06 juli 2010 - 11:10.


#402

Postad 06 juli 2010 - 11:17

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Tack för tipsen Smith, ska ge honom ett par försök idag då jag kommit hem från jobbet. Antar jag kommer behöva mer än ett försök. Går det alldeles för kasst så ska jag försöka fixa pilar och använda min nya båge och nöta ner honom en del. Testa den vägen.

Men först blir det att förlita sig på Crescent Falchion och Heater Shield, wooha.

#403

Postad 06 juli 2010 - 12:54

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Tack för tipsen Smith, ska ge honom ett par försök idag då jag kommit hem från jobbet. Antar jag kommer behöva mer än ett försök. Går det alldeles för kasst så ska jag försöka fixa pilar och använda min nya båge och nöta ner honom en del. Testa den vägen.

Men först blir det att förlita sig på Crescent Falchion och Heater Shield, wooha.


Om din karaktär kan hantera två-hands vapen så skulle jag rekommendera det, när du får tillfälle att slå så kommer du vilja hugga med tvåhands fattning för allt vad kung och fosterland heter. Pilbåge är ett bra alternativ om du bara vill ha honom avklarad, i stort sett bara en fråga om tid och tillräcklig med liv / pilar.
.
Lycka till, området som kommer efter spindeln var ett av mina absoluta favoritområden i hela spelet.

#404

Postad 06 juli 2010 - 13:17

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Kan ju alltid greppa min falchion med två händer då jag inte behöver skölden, men det känns som jag kommer vela parera en hel del av hans slag, och det kändes då sist som att han slog hela tiden då jag kom nära, hann inte ens hela upp mig, men då hann jag inte direkt lära mig något mönster heller.. Får se hur det går idag som sagt.

#405

Postad 06 juli 2010 - 13:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Kan ju alltid greppa min falchion med två händer då jag inte behöver skölden, men det känns som jag kommer vela parera en hel del av hans slag, och det kändes då sist som att han slog hela tiden då jag kom nära, hann inte ens hela upp mig, men då hann jag inte direkt lära mig något mönster heller.. Får se hur det går idag som sagt.

Parera hans slag, han slår typ 2-3 gånger. Sen lägger han sig då byter du till tvåhändat. Akta så du inte kommer under honom när han lägger sig bara, det gör ont.

Jag mötte honom och tänkte aldrig på att man kan springa iväg för eldattacken så jag tog den headon varje gång :o . Gick åt "lite" healing men om man kan undvika den så är han ju ingen match.

#406

Postad 07 juli 2010 - 01:08

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Jag mötte honom och tänkte aldrig på att man kan springa iväg för eldattacken så jag tog den headon varje gång :D . Gick åt "lite" healing men om man kan undvika den så är han ju ingen match.


Det var som fan, trodde den var lika med direktdöd. Dog en gång men då var jag förvisso skadad redan från början. Att äta den attacken samtidigt som man healer sig innebär att man slipper springa fram och tillbaka vilket enligt mig är det stora problemet med spindeln. Tycks alltid bli träffad av näten och därefter är det bara att äta en eldboll för att komma loss.

#407

Postad 07 juli 2010 - 01:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Det var som fan, trodde den var lika med direktdöd.

Nae, har man full endurance (eller ja, det är ju olika förstås) och sköld så kan man blocka en två gånger innan guard break. Men man har inte mycket tid på sig att hela efteråt och liven är nästan slut. Dör mycket mer än en eldboll iaf så jag rekommenderar inte taktiken =P.

#408

Postad 07 juli 2010 - 06:03

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Ja, igår så fick både spindeln och adjudicator bita i det sura gräset! Adjudicator sänktes på andra försöket, spindeln tog kanske 4-5. Men angående adjudicatorn..
Spoiler


Förresten, hur mycket tid har folk lagt ned på sin karaktär? Och hur mycket soul level har den karaktären?
Jag själv har spelat väldigt långsamt, försiktigt, varit en del AFK medans jag varit i spelet osv, men jag tror jag blev soul level 22-24 igår och har väl 8-10 timmar loggade säkert.

Redigerat av Unregisteredbdbbb6aa, 07 juli 2010 - 06:05.


#409

Postad 07 juli 2010 - 10:47

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Slösade en massa själar till att lära mig Heal miraklet. Memorerade det men sen i skarpt läge när jag skulle heala mig så kliade min karaktär sig bara i skallen :D

Måste man ha något speciellt "trollspö" för att kunna kasta mirakel?

#410

Postad 07 juli 2010 - 11:02

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
yepp...hm va hette de nu...talisman of god eller nå sånt

#411

Postad 07 juli 2010 - 11:27

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Går den att köpa någonstans eller hittar man den på någon bana?

#412

Postad 07 juli 2010 - 12:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
En av fördelarna med att starta som Temple Knight är att man får den + heal miraklet =P.

Annars:

http://demonssouls.w...talisman-of-god

Edit: Vänta lite nu, behöver man något för spells också? Tänkte ta 10 mana och prova lite.

Redigerat av Zoiler, 07 juli 2010 - 12:14.


#413

Postad 07 juli 2010 - 12:31

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
Man behöver en stav eller catalyst som det kallas i spelet för att använda offensiv magi http://demonssouls.w...ot.com/catalyst

#414

Postad 07 juli 2010 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
K, bra det har jag.

#415

Postad 07 juli 2010 - 19:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Inte som i Ninja Gaiden där det är pure skill och alla har samma förutsättningar :D

Jag har provat att spela både som Knight och Mage nu och märkt att det är olika delar av spelet som man får problem med beroende på class. Sen kan man ju grinda sig ur de flesta knipor, men det är fusk. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 juli 2010 - 19:12.


#416

Postad 07 juli 2010 - 22:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Jag tycker det smidigaste är att ha bra med magi och sedan använda ett moon eller crescent svärd.
Du får massa slagkraft och kan snabbt slå ned fiender på ett eller två slag.
Då kan man också kasta magi på de svårare fienderna.
Ihop med en bra pilbåge så klarar man det mesta :lol:

Man spelar ju olika, men denna build passar mig bra.
Massa slagkraft och endurance men dåligt med liv.

Jag använde sticky longbow som skalar med dexterity.

Är kanske lite spoiler varning på resten av inlägget bara så ni vet.

Tror jag var runt 80 när jag klarade första varvet.
Har levlat mer med denna gubben efter det men så här ser han ut:
Vitality - 15
Intelligence - 30
Endurance - 23
Strength - 23
Dexterity - 24
Magic - 30
Faith - 16
Luck - 15

Jag kan förlklara dom märkliga värdena.
Luck höjde jag när jag harvestade efter ores.
Faith var mest för att jag ville ha "second chance" men använde aldrig det så faith kunde jag struntat i.

Jag började med att höjja strength till 22 så jag kunde equippa Purple flame shield.
Sedan la jag på det jag behövde för tillfället men hade en någorlunda plan om hur jag ville ha det.
T.ex höjjde jag inte magin för tillfället om alla dog på en magi men jag sammtidigt gick tom på stamina
då höjjde jag stamina istället. Magi och intelligence höjjde jag hand i hand när jag höjjde det.

Vänster hand: Purple flame shield
Höger hand: Moon uchigatana +5
Vänster2: Sticky compound long bow +5
Höger2: Wooden catalyst

Gloom armour. Kan inte rolla alls med denna men tycker jag lever längre ändå med den på.
Hade nästan alltid runt 190 heavy arrows på mig.
Thiefs ring och cling ring som standard men bytte till ring of avarice vid grinding.

Damage Uchigatana: 380
Damage Bow: 277
Physical defense: 216
Magic defense: 175

Jag klarar 5 slag innan stamina är slut, det blir 1900dmg.

Jag har också en Crescent Uchigatana +4 som jag kan ha i andra handen samtidigt.
Om man tar bort allt från luck och faith och lägger det på magic och dext så vore det perfekt.
Det är typ en swordsmage med bra rustning. Ganska otroligt att man får lov att göra så.

Redigerat av Demon Slayer, 07 juli 2010 - 22:43.


#417

Postad 08 juli 2010 - 14:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Tror jag var runt 80 när jag klarade första varvet.
Har levlat mer med denna gubben efter det men så här ser han ut:
Vitality - 15
Intelligence - 30
Endurance - 23
Strength - 23
Dexterity - 24
Magic - 30
Faith - 16
Luck - 15

Hur mycket liv har du med den?

Gjorde precis Meat Cleaver, ska testa och se om den är något att ha :lol:

#418

Postad 08 juli 2010 - 15:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Hur mycket liv har du med den?


Inte mycket :lol:
Däremot hade jag ju protection att kasta i kniviga situationer.
Och skölden är ju väldigt bra.
Jag klarade en smäll sen fick jag springa iväg och hela och ta det lugnare.
Spelstilen blir ju att antingen döda fienden innan dom hinner slå eller vara duktig att parera med skölden.

#419

Postad 08 juli 2010 - 16:45

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Hur mycket liv har du med den?

Gjorde precis Meat Cleaver, ska testa och se om den är något att ha :lol:


Meat Cleaver är en jäkel, tung som tusan och när du träffar så kommer det kännas på din fiende. Jag personligen tyckte alltid att den var påtok för långsam, om du är av samma åsikt så testa att bygga ett Blue Blood Sword. Kräver lite annorlunda stats men det är enligt mig det absolut roligaste svärdet i spelet.

#420

Postad 08 juli 2010 - 19:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Kräver lite annorlunda stats men det är enligt mig det absolut roligaste svärdet i spelet.

Jo funderade på det men har inte lagt ett poäng på luck :lol:

Håller med om att den är långsam, fungerar inte mot allt. Men med Lightspell gör den iaf runt 550 dmg tvåhandat med nuvarande lvl. Tar ut 95% av allt man möter på en träff första rundan.

#421

Postad 08 juli 2010 - 21:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Skulle gärna se möjligheten att få gå ner i levlar i ett kommande Demons Souls, att pressa levlar i singelplayer är fantastiskt kul men inte på bekostnad av multiplayer.

Själv skulle jag gärna vilja se att de tar bort möjligheten för "slutbossar" att
Spoiler


#422

Postad 09 juli 2010 - 22:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hehehe, för lite sånt. :)

#423

Postad 11 juli 2010 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Mja, då är det recenserat :)

MH REVIEW

#424

Postad 11 juli 2010 - 17:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Jag kommer inte ihåg att frameraten droppade på mitt ex.
Kanske beror på konverteringen?
Nån som testat båda versionerna?


Sne vill jag tillägga att kunna sänka någons level faktisk är en gammal och enligt rollspelsregler korrekt förmåga.
I neverwinterknights t.ex kunde man som Wizard sänka någons level, dom använde D20 regler.
Jag håller med om att det blir dumt om man helt plötsligt inte kan använda viss utrustning
men jag måste erkänna att jag log lite när jag läste det och såg dig framför mig frustrerande
famlande mellan menyer och sammtigt undvika fienden :)


Förresten, får du bilder till recensionen av dom som tillhandahåller spelet?
Eller har du tagit dom själv (från internet)

Redigerat av Demon Slayer, 11 juli 2010 - 17:09.


#425

Postad 11 juli 2010 - 18:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Jag kommer inte ihåg att frameraten droppade på mitt ex.
Kanske beror på konverteringen?
Nån som testat båda versionerna?

Droppade det aldrig för er? Hände flera gånger hos mig. Om man slår sönder alla trämöbler på vissa ställen i 1-1 och går omkring i brötet exempelvis. För att inte tala om den gången när hela spelet laggade i 20 minuter men det var en bugg. Tror jag. Testade aldrig att gå dit igen.

måste erkänna att jag log lite när jag läste det och såg dig framför mig frustrerande
famlande mellan menyer och sammtigt undvika fienden :)

Ja det tog ju någon minut att fatta det också där jag gick på han med en långsam yxa som gjorde noll dmg =/. Trodde inte spelet kunde vara så jävligt.

Förresten, får du bilder till recensionen av dom som tillhandahåller spelet?
Eller har du tagit dom själv (från internet)

Brukar ta dem från en sida som brukar lägga upp bilder som distributörerna ger ut. Tycker också det är synd att de inte ger ut bilder från själva spelandet med interface och allt.

#426

Postad 11 juli 2010 - 18:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Mja, då är det recenserat :)

MH REVIEW

Spelar du fortfarande med tjocktv? Jag tycker nämligen att grafiken är riktigt snygg på min 46" LED. Står sig alldeles utmärkt även efter att ha spelat Uncharted 2.

#427

Postad 11 juli 2010 - 19:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Droppade det aldrig för er? Hände flera gånger hos mig. Om man slår sönder alla trämöbler på vissa ställen i 1-1 och går omkring i brötet exempelvis. För att inte tala om den gången när hela spelet laggade i 20 minuter men det var en bugg. Tror jag. Testade aldrig att gå dit igen.


Ja just det. När man slog sönder massa bråte så laggade det.
Det hade jag glömt.

Jag kunde bara inte komma ihåg att fps droppade så jag påverkades av det i strid.

#428

Postad 11 juli 2010 - 20:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Ja just det. När man slog sönder massa bråte så laggade det.
Det hade jag glömt.

Jag kunde bara inte komma ihåg att fps droppade så jag påverkades av det i strid.

Loading tog tydligen också upp det i sin recension. GOOglade nyss och hittade ganska många som klagade. Dessutom verkar det som jag råkte ut för där spelet går i slowmotion i en halvtimme vara en minnesläcka.

Whenever any grave slow-down happens I recommend quitting the game through its in-game "quit" button and reload again, to unload the stage from the PS3 RAM. It should fix it a little.


http://forums.gametr...w-downs/1065551

Spelar du fortfarande med tjocktv? Jag tycker nämligen att grafiken är riktigt snygg på min 46" LED. Står sig alldeles utmärkt även efter att ha spelat Uncharted 2.

50" LCD sen ganska länge. Grafiken är så ojämn, UC2 är utan tvivel snyggare imo för att inte tala om det mesta jag spelat på sistone faktiskt. DS lär väl vara ett budgetspel så det är inte så konstigt.

Två kommentarer här ( har inte plockat ut dem speciellt utan de kom fram på google, är säker på att de flesta recensenter upplever samma som mig för tekniskt är DS en medelmåtta)

The graphics in Demon’s Souls can’t hold a candle to games, such as Uncharted 2: Among Thieves however, Demon’s Souls doesn’t pride itself on good graphics


http://www.ps3vault....uls-review-7475

Technically the graphics aren't very impressive, but artistically, Demon's Souls looks amazing.


http://www.1up.com/d...age?cId=3176445

#429

Postad 11 juli 2010 - 20:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Heh, både jag ock brorsans åsikt var. "Shit vad snyggt". :)
Håller med om att Uncharted 2 är snyggare. Förmodligen tekniskt snyggaste spelet jag spelat.

#430

Postad 11 juli 2010 - 21:27

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Jag tycker grafiken var "ok" inte så illa att jag brydde mig, men inte heller nått att skriva hem om.
Däremot tycker jag dom lyckades mycket bra med designen. Det är för mig viktigare.
Givetvis är det kul med grafik som gör att man får ett brett flin, men det känns inte längre så viktigt som förr.

T.ex borgen som är första banan, den är helt makalöst bra designad enligt mig.
Sånt går jag igång på. Tror att den ihop med borgen i ICO är dom bästa jag sett i spel.
(den i ico är ju överdriven, men ändå väldigt cool)

Känslan i träsket är väldigt bra, jag fick klaus-varning av att traska omkring där
och få plague och inte kunna se så långt osv. Ogillade att befinna mig där, bra gjort.
Bana 4 är också skön, ganska trovärdig och mycket intressant att utforska.

Allting passar in i världen, inte riktigt lika bra gjort som Mass effect 1 men samma typ av känsla.

Nuförtiden händer det sällan att jag verkligen fastnar för ett spel. Jag menar på det sättet
att jag spelar flera extra timmar på natten trots att jag ska upp tidigt nästa dag, eller att
jag startar spelet innan jag ska till jobbet, eller typ struntar i alla andra spel och filmer
under tiden jag håller på med spelet, eller bara tänker på spelet fast jag är t.ex i stan eller så.
Detta spel hamnade i listan där jag betett mig så.

#431

Postad 11 juli 2010 - 22:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Känslan i träsket är väldigt bra, jag fick klaus-varning av att traska omkring där
och få plague och inte kunna se så långt osv. Ogillade att befinna mig där, bra gjort.

Det håller jag med om, mest för att det var så segt att gå omkring, man såg inget, var tvungen att ta med sig magi mot poison etc. Bandesignen var ju bra, artistiskt var det bra, men inte tekniskt. Skulle gärna sett fler färger också, mycket grått och brunt men det kanske inte är så logiskt med glada färger i en medeltidsstad övertagen av ****t.

Jag får en känsla av att ni hade gett det 10/10? Mdag har väl redan gjort det i recensionstråden :)

#432

Postad 12 juli 2010 - 06:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Njaee..inte hade jag gett det 10/10.
Finns ju trots allt en del missar..

Kameran är ju inte alltid bra direkt.
Grafiken kunde ha varit bättre dock inget som drar ner betyget såå mycket.
Hade gärna sett nån bana med lite mer färg också.
Skulle inte ha skadat om man kunde få hjälp i menyer och att det hade varit lite mer logiskt
Sen hade jag gärna sett lite mer story.

Jag skulle nog ge det 8.5/10

#433

Postad 12 juli 2010 - 09:19

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Nej perfekt är det inte. Men 9 hade jag gett det.

Asså jag älskar rollspel mer än någon annan genre.
Inte sedan Diablo har jag brytt mig om att harvesta gems i timmar, kanske dagar för att tillverka ett fett vapen.
Jag ser det som ytterst ovanligt med likabra rollspel om man tänker på karaktärsdesign, bandesign, hur bra
allting passar ihop som en värld, speciella vapen med olika attribut, omspelarvärdet osv.

Vilka fler offline rollspel är lika involverande?

Det finns massor med brister i spelet. Trots detta har jag suttit som klistrad och njutit max.
Det blir en helhetsbedömning såklart, och som helhet ser jag inga andra alternativ, om man gillar gamla dungeons and dragons rpg.
Som gammal spelräv som började med game & watch så ger detta spel en otrolig känsla som jag inte kan beskriva
fast att jag försöker. Känslan kommer från mer än spelets delar, så när man ska förklara varje sak i sig
så blir det fel. Men se på introt, det är inget förskönande med hans kamp, det ser rent ut sagt fördjävligt ut,
segt, hopplöst, tungt. Spelandet är också ganskla tungt, skrämmande och kallt. Detta är något som kommer
av grafik/ljud/design/spelsystem osv. Varje sak i sig är inte speciell, men tillsammans ger dom mig känslor
och det är inte helt vanligt nuförtiden. Spelar Bayonetta och gör trippelsaltomotaler och skjuter hej vilt
så det exploderar runt omkring. Snyggt och smidigt, men kul i ca 5min tycker jag.

#434

Postad 12 juli 2010 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Hur fixade ni bossarna då? Jag använde aldrig magi så jag tog alla med svärd + sköld och någon med pilbåge. Läser man runt på lite forum så verkar det som många exploaterar fusk/svagheter, använder magi som tar ut dem på två träffar, gömmer sig bakom saker och fegar, eller tar hjälp av andra.

Undrar hur mycket enklare Phalanx hade varit om man använde eld t ex =P.

#435

Postad 12 juli 2010 - 17:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Jag tog dom flesta med svärd.
Men mitt svärds styrka skalas med magi så det var ju magi inblandat.

Nån använde jag mest soul arrow och svärd på slutet. T.ex flamelurker.

Nån boss här och där använde jag pilbåge på också.

Min vanliga strategi var att springa runt med skölden och kasta lite magi för att se hur stark han är
och vilka attacker han har. Ofta tog magin bara ett pyttelitet stycke av hans/dens hp så
då gick jag in och slog hej vilt. Skalade ofta av ett *rejält* stycke hp på en närattack.

Jag *fuskade* på 2st bossar. Den som det kommer 2st av i tower of latria högst upp i tornet/på bron
använde jag den starkaste eld magin på och så var det nån mer jag kastade den + använde svärdet.

Flamelurker måste vara ett **** utan magi.

#436

Postad 12 juli 2010 - 18:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Men mitt svärds styrka skalas med magi så det var ju magi inblandat.

Jo men det är ju ändå ok. Ett par är jobbiga att skada med fysiska attacker.

Flamelurker måste vara ett **** utan magi.

Om man bara har tålamod så är han ofarlig. En sköld som blockar 100%, sen backar du samtidigt som du blockar hans attacker. Han har inga normala attacker som bryter blocken (tror hans hoppattack gjorde det men den ser man ju mil ifrån när han skriker och kan då rulla undan) så det gäller bara att blocka för att låta han slå och sen kontra när tillfälle ges. Och släppa blocken när han inte attackerar så att endurance hinner upp. Det blev en kamp om att hålla uppe endurance och chippa bort liv vid tillfälle men det var aldrig någon fara för att dö.

Jag hade crescent moon +1 på honom. Tog många slag med min dåliga magistat men det gick.

Tower of Latriabossarna var svårare. Var tvungen att stå vid elden för att kunna undvika båda något sånär. En mycket osäkrare fight där liv gick åt, var nära att ramla några gånger också. Står man inte där vid elden så har man ju inget utrymme att manövrera på bron och faller säkerligen ner..

Ditt svärd skulle jag vilja ha dock, tror jag föredrar det framför Cleavern. Lightenchanted Cleaver gör 700 dmg med nuvarande lvl och är långsam som få. Då lär din Uchigatanas 1900 skada på en combo vara effektivare.

#437

Postad 12 juli 2010 - 18:41

Alex81
  • Alex81
  • Användare

  • 200 inlägg
  • 0
Jag kör helt utan magi och flamelurker var faktiskt inga problem. Tog han på första försöket. Jag kör i leather armor så man kan röra sig lite smidigare. Där imot har jag inte tagigt dom 2 bossarna i tower of latria än, dom är jobbiga. min chans att få magi sket sig i denna omgång :).

Har man kvar sin rustning i nästa runda?

#438

Postad 13 juli 2010 - 08:22

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0

Läser man runt på lite forum så verkar det som många exploaterar fusk/svagheter, använder magi som tar ut dem på två träffar, gömmer sig bakom saker och fegar, eller tar hjälp av andra.

Är väl knappast exploatering att använda sig av magi? Eller du kanske menade att det bara var lite fegt.

Jag kände att jag var feg då jag sänkte 4-1bossen med pilbåge, eftersom jag i princip aldrig behövde oroa mig, då jag sprang uppe ovanför honom, inväntade attack, sköt 1-2 pilar, rullade runt. rince repeat.

Men sedan läste jag en walkthrough om honom, då skrev de att väljer man att köra melee så är han den lättaste bossen i spelet. Jag som redan trodde han var det då man använde pilbåge :)

Har dock tagit en paus från Demon's Souls, haft för mycket annat att göra på kvällarna. Men på fredag får man semester, då ska jag nog plocka upp det igen.

Jag ska nog erkänna att mittenbossen petade jag ihjäl med en "exploit" jag råkade upptäcka, men jag var där alldeles för tidigt i min karriär då jag mötte honom, så jag skäms inte alltför mycket.

#439

Postad 13 juli 2010 - 08:54

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Jag ska nog erkänna att mittenbossen petade jag ihjäl med en "exploit" jag råkade upptäcka, men jag var där alldeles för tidigt i min karriär då jag mötte honom, så jag skäms inte alltför mycket.


Mittenbossen?

#440

Postad 13 juli 2010 - 10:45

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Mja, han Vanguard eller vad han heter. Mitten av kartan i 4-1. Stora fan med yxan :)

#441

Postad 13 juli 2010 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Är väl knappast exploatering att använda sig av magi?

Ne, med magi gör man det bara mycket enklare för sig. Den är ganska overpowered och skulle behöva nerfas men det är inte fusk.

Jag menar snarare saker som... ja t ex använda deaths cloud + thiefs ring på en viss ledare så att han blir stunnad och inte anfaller om man gör det i några minuter. Man utnyttjar svagheter i koden så att inte bossarna kan vinna. Läste om en boss som fastnade och bara var att slå ned, inte spelarens fel kanske men föga värdig seger.

#442

Postad 17 juli 2010 - 12:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag får en känsla av att ni hade gett det 10/10? Mdag har väl redan gjort det i recensionstråden :)

Jepp, var lite skumt att ge ett spel med så många brister en tia, men jag kan inte minnas att jag haft så roligt med ett RPG sedan Fallout 2 eller Zelda 2 (NES).

Flamelurker måste vara ett **** utan magi.

Nejdå, med firebuff fungerar det alldeles utmärkt. Jag hade ett spjut och purple flame shield och det gick efter ett par försök.

Har man kvar sin rustning i nästa runda?

Du har kvar allt du hade när du klarar det.

#443

Postad 21 juli 2010 - 08:04

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

  • 1 374 inlägg
  • 0
Gott att höra om Demon's Souls.

Beställde det när det kom ut från PlayAsia (engelska i spelet) så instruktionsboken var på något asiatiskt språk. Tog lite tid samt många googlingar innan man fattade stats osv :P (Demon's Souls wiki är en fantastisk sida)

Ett episkt spel, första gången man tappade alla sina souls pga 2xdöd var man ju lite chockad, minns att jag nästan kastade kontrollern in i tvn.

Gillar att man kan köra så många olika spel-stilar.

Någon som testat pvp-läget?

Redigerat av Unregisteredae4b07cd, 21 juli 2010 - 08:05.


#444

Postad 21 juli 2010 - 11:43

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Någon som testat pvp-läget?


PVP är om jag ska vara ärlig helt ok, hade inte alltför stora problem att ha ihjäl lite folk när jag spelade och jag var absolut inte perfekt utrustad eller med rätt stats.

Mitt största problem är att man kan bli attackerad på tok för ofta, jag gillade att spela levandes just för att det blev så mycket mer spännande då. Men på vissa banor blev man KONSTANT attackerad, att ha ihjäl en Black Phantom invader för att mindre än tio sekunder senare få ännu en på besök blev bara tjatigt. En annan sak jag aldrig gillade var thief ring, att bli nästintill osynlig är bara fånigt i ett spel som det här. En sak till, levelsystemet var för tajt när det gäller PVP. Gick man över level 120 blev det snabbt tomt med andra spelare vilket är något många (inklusive jag) lätt missar första gången. Skulle gärna se ett system där man kan sänka sin level för att kunna spela med / mot andra spelare igen.

#445

Postad 21 juli 2010 - 21:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Skulle gärna se ett system där man kan sänka sin level för att kunna spela med / mot andra spelare igen.

Finns två sätt så vitt jag vet.
Spoiler


#446

Postad 21 juli 2010 - 21:30

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Finns två sätt så vitt jag vet.

Spoiler


#1 tänkte jag aldrig på, #2 kände jag till men tyckte att det var påtok för omständigt. Men stort tack för #1, har precis börjat buda på en Europeisk version av DS.

EDIT

Är det många spelare på de Europeiska servrarna just nu? Ska in i helgen och köpa spelet hade jag tänkt.

Funderar lite på vilken sorts karaktär jag ska köra, lutar mot stort fokus på sköldar.

Redigerat av Smith, 23 juli 2010 - 13:02.


#447

Postad 23 juli 2010 - 21:31

ovehr
  • ovehr
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Jag älskar Dragon age origins. Tror ni då att jag kommer att uppskatta Demon´s soul?

#448

Postad 23 juli 2010 - 21:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Svårt att säga, de har inget med varandra att göra. Två helt olika spel. Du pratar inte med någon i DS iaf.

#449

Postad 23 juli 2010 - 21:50

ovehr
  • ovehr
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tänkte mest på att båda spelen tillhör RP genren och därför hade likheter. Så är alltså inte fallet??

#450

Postad 23 juli 2010 - 21:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Nej, det kan man inte säga direkt. Två helt skilda upplevelser som sagt. Enda likheten är ju just rollspelsinslag som att expa och utrusta sin gubbe.

Men i Dragon Age sitter man ju rätt mycket i menyer och lägger upp taktik, eller snackar med folk. I DS spenderar man mycket mer tid på att slåss och håller käften. Actionspel versus rollspel typ.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.