Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Måste byta ut min Kodak Z612 men hittar inget likvärdigt, hjälp!

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kodak EasyShare Z612 (Kompaktkameror) 1 (0) Inga priser
Nikon Coolpix L820 (Kompaktkameror) 9 (0) Inga priser

#1

Postad 24 augusti 2013 - 06:36

TobbeWilson
  • TobbeWilson
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej,
Köpte en Kodak Z612 för 6 år sedan och har nog inte insett förrän nu hur nöjd jag varit med denna kameran. Nu har den börjat att bete sig konstigt och det är dags att byta ut den.
Detta är en helt otrolig kamera som i princip aldrig missar ett bra kort, jag menar att det är bara ta upp den och trycka av så har men ett bra kort. Inga suddiga bilder, inget kladd med blixtar mm.

I våras köpte jag en Nikon L820, i tron att jag skulle bli nöjd men jag kände nästan direkt att denna kameran skulle jag inte bli nöjd med. Igår sålde jag den!
  • Den saknar "tittögat"
  • Den har en väldigt seg autofokus.
  • Den har ingen automatisk blixt.

Det är väl egentligen de tre mest viktiga egenskaper jag är ute efter, alla kompaktkameror av systemkameraformat som jag kollat på har ingen helautomatisk blixt, utan den är bara halvautomatisk i mina ögon, måste altså först fällas upp manuellt.

Så nu har jakten börjat igen men jag vet inte vad jag ska kolla efter riktigt, vad jag vet är följande.
  • Jag vill ha superzoom så det blir en med systemkameraformat.
  • Jag vill ha en helautomatisk blixt.
  • Jag vill ha bra, snabb autofokus.
  • Jag vill ha "tittögat".
Finns det någon där ute som kan leda mig i rätt riktning så jag kan köpa en kamera som jag blir nöjd med för runt 5000:-?

#2

Postad 24 augusti 2013 - 07:53

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0
Jag minns att jag blev imponerad av att den hade f/2.8 genom hela zoomomfånget när den kom vilket borde vara trevligt på längre brännvidder. Har ingen egen erfarenhet av den:


#3

Postad 24 augusti 2013 - 08:02

TobbeWilson
  • TobbeWilson
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Ja, den har jag kollat på och den är klart en aspirant.
Andra som jag kollat på är:

och


Det där med den helautomatiska blixten får jag nog lära mig att leva med att det inte finns mer.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.