Jump to content

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ang import av xbox360

8 replies to this topic
  • Please log in to reply

Poll: Är det värt att importera xbox360 ? (23 member(s) have cast votes)

Är det värt att importera xbox360 ?

  1. Ja (6 votes [26.09%])

    Percentage of vote: 26.09%

  2. Nej (17 votes [73.91%])

    Percentage of vote: 73.91%

Vote Guests cannot vote

#1

Posted 31 October 2005 - 13:40

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 posts
  • 0
Jag förutsätter att Zoiler tycker att det är ok att starta en omröstningstråd eftersom omröstning inte går att göra i befintlig xbox360-tråd. Jag tycker även att det finns behov av en seperat import-tråd. Om det inte passar så flytta den gärna till importdelen av forumet.


Värt att tänka på:

Fördelar:

Högst sannolikt:
Konsollen blir billigare (3150:- + frakt för det stora paketet, förutsatt att man inte råkar ut för tull)
Spelen blir billigare ( 400-450:- gentemot 600-700:- i sverige, dvs 3 spel för samma pris som 2)
Förbeställer man får man konsollen ett par dagar innan release i europa (whoho!)

Mindre sannolikt:
Prioritering av mjukvara (tidigare release av spel, demon osv)

Nackdelar:

Högst sannolikt:
Man kommer behöva spänningsomvandlare (läs mer här)
Garantiärenden blir mer problematiska
Man blir tvungen attt importera spel
Sämre utbud på begagnatmarknaden (i sverige dvs)

Mindre sannolikt:
Ingen vet säkert hur det kommer fungera med Live

Diskussion ang xbox360 tas i den
Officiella xbox360-tråden

I denna tråden ska det enbart diskuteras import, inget annat.

#2

Posted 31 October 2005 - 13:58

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1,705 posts
  • 0
Om man varit ute i god tid så kanske. Men inte nu. Om det finns någon sanning i ryktena om brist vid release så lär man vara duktigt rökt om man förhandsbokar nu i USA.

Sedan åker jag alltid dit på tull med min otur, d.v.s. spelen skulle inte bli så mycket billiagre för mig.

Vet ej hur det funkar med garantier och dylikt men könns alltid tryggt att ha nära till inköpsbutik om den skulle strula av någon anledning.

Röstade nej om det nu inte framgick av ovanstående :D

#3

Posted 31 October 2005 - 14:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37,996 posts
  • 0

Om man varit ute i god tid så kanske. Men inte nu. Om det finns någon sanning i ryktena om brist vid release så lär man vara duktigt rökt om man förhandsbokar nu i USA.

Antar att han menar även i framtiden :D

Själv är jag mer inne på köp-spela-sälj. Tycker inte fördelarna överväger nackdelarna, om man nu inte vill ha ett bestående spelbibliotek.

Förhoppningsvis så kommer inte spelen släppas mycket senare, om ens överhuvudtaget, nu när releasen är worldwide.

Röstar också nej.

Bra ide förresten, Bodybag :huh:

#4

Posted 31 October 2005 - 19:50

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 posts
  • 0
Många stora kedjor i Usa har inte förhandsbokningar utan först till kvarn gäller, så om man verkligen vill ha tag på en direkt så är det en möjlighet, då måste man dock känna någon som kan plocka upp den åt en där.

Jag röstar "ja" eftersom jag tror att jag kommer tjäna på det i slutändan, är rädd att priserna kommer hållas uppe vid 600-700:- i sverige och förhoppningsvis (för min del) så kommer Usa prioriteras när worldwide-planerna falerar.

#5

Posted 31 October 2005 - 23:07

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1,098 posts
  • 0
Jag tror inte att det är värt besväret.
Är värt några hundralappar extra för att slippa använda spänningsomvandlare samt att det blir mindre problem med garantin.
Själv har jag bokat en konsoll från spelbutiken.

#6

Posted 01 November 2005 - 11:55

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

  • 50 posts
  • 0
Jag röstade ja. Det finns en massa pengar att spara på att köpa sina spel från staterna. Och Live bör funka här, så länge man har en bredbandsuppkoppling.

#7

Posted 01 November 2005 - 12:18

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3,989 posts
  • 0
Worldwide release på spel tror du väl ändå inte på zoiler :-)..

Finns ju en anledning till att den är regionskodad...

Spänninngs omvandlare är inte heller säkert att det behövs då det verkar som om nätdelen är extern och isf beställer man en europeisk nätadapter/kabel för några hundra.

Live är som sagt inga problem heller, garanti kan iofs vara jobbigt men den försvinner ju ändå när (om) chippen kommer.. :-)

Personligen kommer jag dock inte importera eller ens försöka få tag på en i år...

Edited by Unregisteredf2a7f9fd, 01 November 2005 - 12:19.


#8

Posted 07 November 2005 - 15:14

bodybag
  • bodybag
  • Lärjunge

  • 430 posts
  • 0
Nu är det officiellt:

According to Microsoft, the larger adapter is due to the higher electrical power consumption of the Xbox 360. The max power consumption of Microsoft's next-gen console is 254 watts--notably higher than the 200 watts for the Xbox and dwarfing the 45 watts for the PlayStation 2.

254 watt, dvs så räcker det med en sån 300 watt spänningsomvandlare som nämns tidigare i tråden.

Mer finns att läsa här.

Edited by bodybag, 07 November 2005 - 15:16.


#9

Posted 07 November 2005 - 21:38

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 posts
  • 0
För några år sedan hade jag röstat Ja då jag har köpt i stort sett alla konsoler jag ägt antingen den japanska eller amerikanska versionen. Där ingår, SNES, 3DO, Sony Ps1, N64, Dreamcast, Gamecube och Xbox blev svenska versioner då spelen var optimerade redan där. Men på den tiden kändes det mer lönt, spelen kom mycket tidigare, dom blev lite billigare plus att dom var snabbare 60hz mot PAL's 50hz, de var främst bilspel som kändes för tråkigt när dom inte hade optimerat dom för 50Hz. Nu i dagsläget så optimeras alla spel, det kanske blir lite billigare att importera men ändå struligare som Zoiler sa med att sälja begagnat, plus att det verkar inte komma titlar snabbare till USA längre. Sen kan jag tro att Live kanske inte funkar och hur kul är det att bara kunna lira med jänkarna? Nu vet jag inte om så är fallet, men det förvånar mig inte om där är nån form av regionsskydd i maskinen eller nåt som känner av vilket live man bör kopplas till.

Vill du nånsin sälja din maskin också så är det nog riktigt jobbigt att sälja en amerikansk, iaf till wn vanlig Svensson.

Min röst är alltså NEJ.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.