Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

mce remote i mediaportal

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 21 april 2009 - 15:55

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Tjena!

Jag har en mce remote som jag vill använda i mediaportal. Jag har inbyggt IR tydligen i antec fusion som jag har.

Jag har installerat LM remote keymap och mappat knapparna som jag vill ha dem. T.ex den stora gröna windowsknappen på dosan ska öppna mediaportal. Men den öppnar alltid vista media center även fast jag följt guider och inaktiverat allt som har med vista media center att göra. Följde bla den här guiden:

http://www.webtlk.co...s-media-center/

Men den fortsätter att öppna vista media center och frågar om jag vill göra en expressinstallation eller om jag vill göra det senare.

Förstår inte varför det inte fungerar.

#2

Postad 21 april 2009 - 20:26

Jordnära
  • Jordnära
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag har en mce remote som jag vill använda i mediaportal. Jag har inbyggt IR tydligen i antec fusion som jag har.

Jag har installerat LM remote keymap och mappat knapparna som jag vill ha dem. T.ex den stora gröna windowsknappen på dosan ska öppna mediaportal. Men den öppnar alltid vista media center även fast jag följt guider och inaktiverat allt som har med vista media center att göra. Följde bla den här guiden:

http://www.webtlk.co...s-media-center/

Men den fortsätter att öppna vista media center och frågar om jag vill göra en expressinstallation eller om jag vill göra det senare.

Förstår inte varför det inte fungerar.


Använd IR server suite istället. Väldigt lite konfiguration och fungerar bra med MP.

Innan installation se till att ändra registernycklarna beskrivna i tråden MCE replacement driver Obsolete.

#3

Postad 22 april 2009 - 05:43

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Tjena!

Jag har en mce remote som jag vill använda i mediaportal. Jag har inbyggt IR tydligen i antec fusion som jag har.

Jag har installerat LM remote keymap och mappat knapparna som jag vill ha dem. T.ex den stora gröna windowsknappen på dosan ska öppna mediaportal. Men den öppnar alltid vista media center även fast jag följt guider och inaktiverat allt som har med vista media center att göra. Följde bla den här guiden:

http://www.webtlk.co...s-media-center/

Men den fortsätter att öppna vista media center och frågar om jag vill göra en expressinstallation eller om jag vill göra det senare.

Förstår inte varför det inte fungerar.


Jag har gjort så här och det funkar för mig iaf.

Disable Windows Media Center using Group Policy (or Registry)

Run Group Policy Object Editor (GPEdit.msc), expand Computer Configuration (for per-machine settings if you want disable for all users on the computer) or User Configuration (for per-user settings if you want to disable for logged on user only), then expand Administrative Templates, and finally Windows Components, and select Windows Media Center. Change the setting for Do not allow Windows Media Center to run to Enabled. Once WMC disable policy is set, the following message will appear whenever users trying to run Windows Media Center.

/ Lycka till

#4

Postad 22 april 2009 - 11:07

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jag har tankat ner IR Server Suite istället och gjort som du sa... men fattar ändå inget av det progget... finns det nån guide som kan förklara hur man mappar alla knappar och så? Är du säker på att det funkar med Antec fusions inbyggda ir?

tacksam för svar

#5

Postad 22 april 2009 - 11:37

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
tror jag löst det mesta nu... kan iaf välja inne i mediaportal.. men ändå lite konfunderad över hur man mappar, t.ex windowsknappen på mce remoten så att när man trycker på den så öppnas mediaportal. Antar att man ska välja "action" men sen vet jag inte vilket nästa steg man ska välja... hoppas ni kan hjälpa med det... tack för all hjälp hittills :)

#6

Postad 22 april 2009 - 21:54

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

tror jag löst det mesta nu... kan iaf välja inne i mediaportal.. men ändå lite konfunderad över hur man mappar, t.ex windowsknappen på mce remoten så att när man trycker på den så öppnas mediaportal. Antar att man ska välja "action" men sen vet jag inte vilket nästa steg man ska välja... hoppas ni kan hjälpa med det... tack för all hjälp hittills :)


Sök på Mptray på deras hemsida under plugins, lägg dessa filer i roten på mediaportal . Klicka sedan på mptray
install så kommer mce remoten att funka..

#7

Postad 23 april 2009 - 07:08

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jag gjorde de igår men det blinkar bara till med ett dos fönster sen inget mer...

funkar inte mptray under mediaportal 1.0.1 och vista lr?

kan även säga att jag provat med mptray-mod786 utan resultat, exakt samma sak händer... vid mptray_install blinkar bara ett dosfönster till å sen inget mer...

Redigerat av drivers, 23 april 2009 - 16:18.


#8

Postad 26 april 2009 - 11:40

Jordnära
  • Jordnära
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

tror jag löst det mesta nu... kan iaf välja inne i mediaportal.. men ändå lite konfunderad över hur man mappar, t.ex windowsknappen på mce remoten så att när man trycker på den så öppnas mediaportal. Antar att man ska välja "action" men sen vet jag inte vilket nästa steg man ska välja... hoppas ni kan hjälpa med det... tack för all hjälp hittills :)


Det följer med ett program med IRSS som heter Translator. Starta det och välj att det ska startas automatiskt vid inloggning. I translator kan du välja 'system wide commands' och lägga till att den gröna startknappen startar MP. När MP är startat kommer sedan IRSS pluginet till MP ta över kontrollen över startknappen så den funkar som Hemknapp inne i MP.

Det går också att lägga till extra program i Translator t.ex om du vill kontrollera Internet Explorer.

#9

Postad 26 april 2009 - 14:39

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
tyvärr så funkar det inte alls... jag provade å göra som du sa men inget händer ändå när jag trycker på startknappen... börjar snart ge upp hoppet om att kunna använda remote vid en htpc

#10

Postad 27 april 2009 - 11:30

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

jag gjorde de igår men det blinkar bara till med ett dos fönster sen inget mer...

funkar inte mptray under mediaportal 1.0.1 och vista lr?

kan även säga att jag provat med mptray-mod786 utan resultat, exakt samma sak händer... vid mptray_install blinkar bara ett dosfönster till å sen inget mer...


Har du provat att köra installationen som administratör? högerklicka och välj kör som administratör
(för det var väll Vista du hade?)

#11

Postad 27 april 2009 - 14:28

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
japp har provat att köra som admin men den säger då att den inte kan hitta mptray.exe fast dom ligger i samma mapp :)... blir så trött på det här...

#12

Postad 01 maj 2009 - 11:30

Jordnära
  • Jordnära
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

japp har provat att köra som admin men den säger då att den inte kan hitta mptray.exe fast dom ligger i samma mapp :)... blir så trött på det här...


Som nämnts ovan kan du använda Translator istället för mptray.exe.
Välj 'New' under 'System Wide', tryck på den gröna knappen, lägg till MP under 'Run' och tryck 'Set' längst ner.

Hoppas det funkar för dig.

#13

Postad 03 maj 2009 - 09:40

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
har provat det men, det blir bara time out... den tar inte emot knapptryckningen... har hållit mce remoten 1mm ifrån htpcn också men blir fortfarande time out efter några sekunder...

#14

Postad 04 maj 2009 - 20:25

Jordnära
  • Jordnära
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

har provat det men, det blir bara time out... den tar inte emot knapptryckningen... har hållit mce remoten 1mm ifrån htpcn också men blir fortfarande time out efter några sekunder...


Konstigt att inte fungerar i.o.m att IRSS verkar fungera i MP för dig. Kanske är en bugg och du kan ju testa att fråga i IRSS delen i MPs forum för bättre hjälp.

#15

Postad 16 maj 2009 - 16:06

Cirkus
  • Cirkus
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Har själv en MCE fjärrkontroll som jag har fått att fungera utmärkt med MediaPortal.

Jag fick dock inaktivera Vista Media Center med en "grupprincip" för att det inte skall startas i tid och otid samt även lägga in MPTray och MPFocus. Men nu fungerar det utmärkt!
Se bifogad fil för mina minnesanteckningar om detta.

Cirkus

Bifogad fil(er)


Redigerat av Cirkus, 16 maj 2009 - 16:11.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.