Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gears of War 3 -Hösten 2011

1030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gears of War 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 8,89 (8) 249:-
Gears of War 3 - Epic edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8 (2) Inga priser
Gears of War 3 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#951

Postad 11 maj 2012 - 14:03

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Det låter som rationalisering i mina öron :P .

Haha ojdå, var det så genomskinligt? :P
Men jag kan faktiskt känna mig duktig när vi vinner en match även fast jag har färre kills än deaths. :) Jag erkänner att jag bryr mig om mina stats - även om jag försöker att låta bli. Jag var besatt av att nå den bästa K/D ration i CoD förut men det blev inget kul att spela så efter ett tag.

Jag säger inte att K/D är ett dåligt mått på skill för det är det inte. Men säg att två pers med 4.0 i K/D möter varandra. De borde vara ungefär lika bra. Om dom spelar mot varandra i ett år på varsitt NYTT konto så borde de hamna runt 1.0 i K/D. Trots det så kanske de till och med är de två bästa spelarna i världen.


Okej, skitsamma! You got me!!! Det jag försöker göra här är helt enkelt att bortförklara mina nedåtgående stats.

Ärligt och bra. :D



EDIT:
Fast vänta nu. Här har jag ju bättre K/D än 2 tom. Detta måste vara enbart TDM eller något.
Notera även antalet assists och downs. Ta dessa siffror och dela med 2 så får ni fram antalet kills som enbart Zoiler har fragstealat. :lol:

11390 kills
4907 deaths
7818 assists
6167 downs


Redigerat av SejLax, 11 maj 2012 - 14:05.


#952

Postad 11 maj 2012 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Fast vänta nu. Här har jag ju bättre K/D än 2 tom. Detta måste vara enbart TDM eller något.
Notera även antalet assists och downs. Ta dessa siffror och dela med 2 så får ni fram antalet kills som enbart Zoiler har fragstealat. :lol:

Lol, det är samma sak för mig. Palter snor 75 % av mina kills :D

Men självklart, man får ju mycket poäng om någon tar ens downade spelare - lika mycket som när man dödar. Assists ger ju rätt mycket också, jag har den högsta medaljen i det (eller ja, näst högsta, finns ju 5 lägen). Att jag sedan har 2.5 i k/d är bara en bonus och inget jag skryter med alls! Jag bryr mig egentligen inte om k/d, mina 2.5 i k/d är som sagt inget jag tänker på så mycket.


I alla fall, för att ni ska kunna spela utan växande agg mot mig, jag kan nu bekräfta att jag köpt Forces of Nature. Jag upprepar: Jag HAR köpt Forces of Nature och installerar till spelkvällen efter hockeyn. Fördelen är uppenbar, nackdelen är att jag nu kommer suga tills jag lärt mig alla nya banor ^_^

#953

Postad 11 maj 2012 - 18:45

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Det är riktigt bra att man får poäng även om nån fragstealar. I Gears 1 och 2 fanns inte samma system och det blev alltid ett jävla liv om nån råkade fragsteala. Men då fanns inte heller TDM och det var bara 4 vs 4 så det totala antalet kills i en match var inte alls lika högt som det är i Gears 3 så man var väl rädd om de få kills man fick antar jag.
Men istället så fanns det en ganska utbredd oskriven hederskod att man inte tar varandras downade kills.

Jag tycker faktiskt att det är lite tråkigt ibland när nån stealar sista killen i en runda. Om jag downat nån och vill göra nån förnedrande execution så kan det stå en lagkamrat på andra sidan banan som bara måste sätta sista skottet och förstöra allt. Ingen big deal men lite irriterande ibland.


Fan vad bra Zoiler! Men du behöver inte vara orolig. Jag har i stort sätt bara spelat med dig så jag har aldrig spelet de nya banorna heller trots att jag haft mappacken ett bra tag. :)

#954

Postad 11 maj 2012 - 19:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men istället så fanns det en ganska utbredd oskriven hederskod att man inte tar varandras downade kills.

Den försöker jag följa så gott det går nu med. Märker att folk kan bli sura, jag blir det själv ibland. I alla fall när man vunnit en bra 1 on 1 och sedan kommer en som inte ens varit delaktig och går in och snor ens frag.



Fan vad bra Zoiler! Men du behöver inte vara orolig. Jag har i stort sätt bara spelat med dig så jag har aldrig spelet de nya banorna heller trots att jag haft mappacken ett bra tag. :)

Hmm, antagligen är ingen van vid dem förutom grottan. Det plus att jag hört att motståndet ska vara bättre. Det kommer nog inte gå så bra ikväll :P

#955

Postad 11 maj 2012 - 19:23

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Hmm, antagligen är ingen van vid dem förutom grottan. Det plus att jag hört att motståndet ska vara bättre. Det kommer nog inte gå så bra ikväll :P

Det återstår att se men inte fan ger vi oss utan en rejäl fight iaf?! =) Hoppas vi blir fullt lag.

#956

Postad 11 maj 2012 - 20:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det återstår att se men inte fan ger vi oss utan en rejäl fight iaf?! =)

Det har jag inga planer på!

Hoppas vi tar matchen också, ful spearing där av ryssen. Granqvist blev ju helt till sig, trodde det stod 2-0 och att vi gjort mål på 2 av 2 PP (2 av 3 var det) :D . Tycker de spelar bra so far.

Hoppas man på Lundqvist eller Bäckström som förstärkning? Fasth är ju hyfsad hittills i VM. Men Lundqvist är ju överlägsen.

Edit: Herregud, trodde inte de filmade i hockey. Pinsamt.

Redigerat av Zoiler, 11 maj 2012 - 20:57.


#957

Postad 11 maj 2012 - 20:59

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Wikegård är förbannad och jag håller med. Jävla Yemelin! Med sitt fjantspel har han lyckats vända hela matchen. Ska ju inte få hända för fan.

#958

Postad 11 maj 2012 - 21:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jaaa du, det var ingen rolig avslutning. Får hoppas vi får möta några amerikaner, finnar eller ryssar nu då och spöa dem rejält ;) . Trist när domarna är helt inkompetenta.

#959

Postad 12 maj 2012 - 01:22

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Somnade som vanligt men några rundor blev det. Skönt att vinna sista. De var ganska bra.

#960

Postad 12 maj 2012 - 01:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag tyckte det var mycket roligare att spela på dedikerade servrar för då kan man iaf inte klaga på lagg. Motståndet var helt ok, vi förlorade väl typ 3 i början o vann allt sen. Men det blev allt några riktigt täta och jämna matcher!

Enda som var trist var att DLC-banorna tycker jag inte är bättre än originalbanorna på något sätt. Kanske var därför det blev jämnt ibland, vi körde ju över dem på "hemmaplan".

De sista vi mötte hade ganska bra k/d. Två stycken hade 2.0 eller mer och två låg på 1.6, den siste på typ 1.0-1.2.

Den vi hade med oss hade 1.2. Så det var bra att slå dem. Speciellt på en bana vi inte kan.

De har ändrat vissa saker va? T.ex. var ju fire grenade istället för ink grenade på båtbanan. Och ink grenade ser annorlunda ut, mer koncentrerad. Verkar inte stunna riktigt lika mycket heller.

Skulle vara kul att få fullt lag någon gång dock!

#961

Postad 12 maj 2012 - 10:02

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Ja jag tänkte också på att dom bytt ut inken på Drydock!

Det går riktigt dåligt på de nya banorna. Jag hittar inte alls. Dom kanske är bra, men just nu går det inte riktigt att uppskatta dom pga underläget man får när man inte hittar.

#962

Postad 12 maj 2012 - 11:18

fritess
  • fritess
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Jäklar vad trött jag är idag, Zombiemode On. Det kostar på att jobba morgonskift och spela till halv tre.
Kul att spela på alla banor och vi vann ju nästan allt. Ovanligt för en annan som brukar spela själv.

Nu ligger ölen på kylning inför ännu en gearskväll.

#963

Postad 12 maj 2012 - 11:27

MackeMack
  • MackeMack
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jäklar vad trött jag är idag, Zombiemode On. Det kostar på att jobba morgonskift och spela till halv tre.
Kul att spela på alla banor och vi vann ju nästan allt. Ovanligt för en annan som brukar spela själv.

Nu ligger ölen på kylning inför ännu en gearskväll.


Det låter som ni har skoj! Får ju nog lägga Me3 åt sidan och joina ert spelande igen. Var ju någon månad sedan jag spelade med er. Man blir ju lite sugen när denna forumtråden är så aktiv ;)

#964

Postad 12 maj 2012 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ja jag tänkte också på att dom bytt ut inken på Drydock!

Det går riktigt dåligt på de nya banorna. Jag hittar inte alls. Dom kanske är bra, men just nu går det inte riktigt att uppskatta dom pga underläget man får när man inte hittar.

Vad hade du i sista matchen på den nya banan, typ 5-15? Du måste ju tokrushat =P. Kommer du in ikväll också?

Macke: Det e bara å joina om det finns plats :)

#965

Postad 12 maj 2012 - 20:20

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag ska nog spela lite Black ops med några kompisar ikväll. Men om det inte blir för sent så kanske jag hoppar in till er. Om ni inte är fullt lag.

#966

Postad 13 maj 2012 - 00:03

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
synd att det var fullt hus.. var sugen att spela med eliten idag ju! :)

#967

Postad 13 maj 2012 - 02:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ja, det problemet har vi aldrig haft förut. Men Cucaracha brukar spela samtidigt så det är ju två lag så att säga.

Ja det var riktigt roligt att köra fullt lag, vi vann det mesta, losade väl 3-4 matcher som förra gången. Men motståndet var rätt bra. Men det sved dock rätt hårt att förlora tre gånger på raken mot de där... det var ju skitjämnt i alla matcherna och vi ledde faktiskt två av dem. Så jag håller inte med den som sa att de var för bra för oss, vi kunde lika gärna vunnit alla tre.

@Grottan: Jag har aldrig förlorat så många matcher som när vi spelade sedan. Det är ju fan deprimerande. Inte för att vi fick spela i bästa laget så ofta direkt och vi var sällan fullt lag heller, men va fan, kände mig usel.

#968

Postad 13 maj 2012 - 10:52

fritess
  • fritess
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Det hade varit kul om Epic släppte en DLC med de gamla klassiska banorna från ettan.
Mansion, War Machine, Fuel Depot, Canals mm.

#969

Postad 13 maj 2012 - 11:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

@Grottan: Jag har aldrig förlorat så många matcher som när vi spelade sedan. Det är ju fan deprimerande. Inte för att vi fick spela i bästa laget så ofta direkt och vi var sällan fullt lag heller, men va fan, kände mig usel.


Ingen i vårat lag spelade speciellt bra mot slutet och då är det svårt att vinna. Fast vilken bana var det vi totalt ägde på?

Det hade varit kul om Epic släppte en DLC med de gamla klassiska banorna från ettan.
Mansion, War Machine, Fuel Depot, Canals mm.


Ja det finns ett par riktiga godbitar av de gamla banorna, gillade Garden kommer jag ihåg. Bättre hade varit om dom släpper remakes gratis isåfall :)

#970

Postad 13 maj 2012 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ingen i vårat lag spelade speciellt bra mot slutet och då är det svårt att vinna. Fast vilken bana var det vi totalt ägde på?

Var det trasher kanske? 29 av 40 kills i vårt lag. Efter första rundan hade våra medspelare lyckats döda 1.

Just det, glömde säga, efter vår sista lagmatch (5 pers) så skickade någon högrankad ur deras lag ett mess till mig:

"lol playing with 5 team lamer, go play ranked noooob".


Räknas det som lame att spela fullt lag i orankat nu -_-?

#971

Postad 13 maj 2012 - 12:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Var det trasher kanske? 29 av 40 kills i vårt lag. Efter första rundan hade våra medspelare lyckats döda 1.

Just det, glömde säga, efter vår sista lagmatch (5 pers) så skickade någon högrankad ur deras lag ett mess till mig:

"lol playing with 5 team lamer, go play ranked noooob".


Räknas det som lame att spela fullt lag i orankat nu -_-?


Många verkar störa sig på att man spelar quick match när man är ett fullt lag, problemet är att rankat är så jävla kasst att spela. Först måste man vänta tills båda lagen är helt fulla vilket är segt när det inte är så många som spelar rankat. SEN efter matchen så måste man söka om igen... (eller har jag fel där?)

Men om man stör sig så mycket på det så kan man ju spela "stranded"-spelsätten inne i Forces där man inte kan joina som partys. Jag brukar spela där när jag sitter själv ibland enbart för att slippa möta just fulla lag.

#972

Postad 13 maj 2012 - 13:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Många verkar störa sig på att man spelar quick match när man är ett fullt lag, problemet är att rankat är så jävla kasst att spela. Först måste man vänta tills båda lagen är helt fulla vilket är segt när det inte är så många som spelar rankat. SEN efter matchen så måste man söka om igen... (eller har jag fel där?)

Precis, så fungerar det. Det är klart man inte vill spela där, färre som spelar där också som du säger. Jag vill spela snabba matcher med kompisar, bryr mig om jag möter sådana som har fullt lag, det är oftast bättre matcher då anyway.

Edit: Han som skickade det kan inte spela stranded för han var i ett party med tre :)

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2012 - 13:21.


#973

Postad 13 maj 2012 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
s*tan vilken grym match jag hade i sista rundan ikväll. 26-3, å då körde vi ändå 3 mot 5 och motståndarna låg på typ 2.2 och 1.8 bland annat. Ibland går allt rätt.

Jag provade att köra med retro lancern idag också... den är faktiskt väldigt bra. Speciellt på de nyare banorna som oftast inte är så bra för hammerbursten då det oftast blir mer närstrid.

Vet inte om ni höll koll Palter + Fritess, men av de matcherna vi körde så fick vi aldrig med oss två stycken som fick plusstatistik för laget. Samma visa som i odedikerade servrar. Det kan inte vara random.

I den matchen 3 mot 5 ovan, så väntade vi länge på att få in två spelare istället för botar. Våra två botar fick 0-26... sedan efter halva tredje rundan så kom det in "förstärkning" som fick totalt 2-8. Efter den matchen blev det 3 mot 5 igen, fast den som kunde spela i vårt lag gick över till andra. Matchmakingen upphör ALDRIG att förvåna.

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2012 - 23:47.


#974

Postad 14 maj 2012 - 10:21

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
@KoolaVippen, kila upp på vinden och hämta ditt headset också ;)

#975

Postad 14 maj 2012 - 11:49

Joey
  • Joey
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
s*tan va roligt att lira online! Har aldrig provat det tidigare, så Gears är min debut. Fattar noll än så länge, med dedikerade servrar, olika färger på level på spelarna? K/D skall vi inte bara snacka om ;-). Gillar mer att ge suppressing fire eftersom jag suger på närkamp. Hade ingen aning om att folk blir sura om man kniper en downad spelare framför näsan på dem. Fan, om ingen tar honom så reser han sig ju igen efter en stund.

Vilken DLC behöver man för att köra på dedikerade servrar? Forces?

#976

Postad 14 maj 2012 - 11:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hade ingen aning om att folk blir sura om man kniper en downad spelare framför näsan på dem. Fan, om ingen tar honom så reser han sig ju igen efter en stund.

Om man ser att han som dödat inte kan avsluta honom så får man ju göra det men annars bör man vänta ett tag. Sånt lär man sig.


Vilken DLC behöver man för att köra på dedikerade servrar? Forces?

Jag har fått lära mig den hårda vägen att man behöver alla. Fenix Rising, Forces of Nature, plus det första DLC:t de släppte gratis.

Tänk på att det är en bra idé att köra casual i början tills du lärt dig spelet. Där möter du andra som nyss börjat och slipper bli våldtagen av proffsen =P. Bra för att öva på närkamper också.

Edit: Olika färger på lvl =

lvl 0-100 = vit
lvl 101-200 = grön
lvl 201-300 = röd
lvl 301-400 blir blå

Så när du ser en grön lvl 50 så är han egentligen lvl 150. Men de börjar om på noll varje gång de kommer till 100 och byter färg istället för att visa det.

Redigerat av Zoiler, 14 maj 2012 - 11:59.


#977

Postad 14 maj 2012 - 12:04

Joey
  • Joey
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jo, jag har kört igenom casual (levlade upp mig från 6 till 18 på tre kvällar... hrmmm...nätter). Jag blev rejält våldtagen av ett proffs härom kvällen. Men då var det jag och en till (level 20) och resten botar. Han piskade upp oss rätt rejält. Mycket roligare när matcherna blir fulla. Totalt värdelöst när man är själv. Matcherna slutar alltid med att jag springer runt själv och försöker överleva.

Får börja leta upp den första DLC:n då eftersom jag inte har fixat några points ännu.

#978

Postad 14 maj 2012 - 13:28

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Om du inte har några dlc så fundera på att skaffa season pass. Tror det blir ca 30% billigare för alla dlc om du har den.

Edit: kom på att det var lite dåligt förklarat. Om du köper season pass så ingår alla dlc som har kommit ut vilket blir billigare än om du köper varje dlc för sig.

Redigerat av Palter, 14 maj 2012 - 13:29.


#979

Postad 14 maj 2012 - 13:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Nej det blir inte billigare för de DLC som har kommit. Det kostar väl 2400 med season pass? Jag har köpt för 1600 och kan spela dedikerade. Visserligen får jag inte RAAM:s Shadow men det gör mig inget då det inte tillhör TDM multi.

Däremot kan det säkert komma DLC i framtiden så det kanske blir billigare ändå i slutändan med season pass.

#980

Postad 14 maj 2012 - 13:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Om man ser att han som dödat inte kan avsluta honom så får man ju göra det men annars bör man vänta ett tag. Sånt lär man sig.


Ja det tillhör ju en liten oskriven regel att man ger personen som gav det sista skottet en chans att avsluta. Man kan ju fucka upp omladdningen vilket gör att man får vela ett par sek innan man kan göra vad man känner för.

Oftast stör jag mig inte direkt på detta men man kan bli lite irriterad om personen man tänkt avrätta ligger precis framför och nån skjuter med pistol lr sniper från andra sidan banan enbart för att sno.

Man brukar märka ganska snabbt vart nivån ligger, jag snor om jag märker att andra gör samma sak. Numera blir man nästan förvånad när ngn random låter ens kill ligga...

#981

Postad 14 maj 2012 - 14:26

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Nej det blir inte billigare för de DLC som har kommit. Det kostar väl 2400 med season pass? Jag har köpt för 1600 och kan spela dedikerade. Visserligen får jag inte RAAM:s Shadow men det gör mig inget då det inte tillhör TDM multi.

Däremot kan det säkert komma DLC i framtiden så det kanske blir billigare ändå i slutändan med season pass.

Ja precis med season pass så blir det ju billigare i längden. Epic har fler DLC planerade.

Jag är ganska säker på att jag betalade 1800 mspoints. Men det var kanske ett tillfälligt erbjudande - minnet sviker. När det kommer nytt DLC så är det bara starta spelet så kommer det upp en fråga om man vill ladda ner nytt DLC.
Man ska inte försöka gå in i marketplace och ladda hem nytt DLC därifrån, om man har season pass vill säga. För då kan man i sin iver råka köpa DLCt separat och på så vis få betala för samma sak två gånger. Enda stället som det går att ladda hem DLC om du har season pass är inifrån spelet.

#982

Postad 14 maj 2012 - 15:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ja det tillhör ju en liten oskriven regel att man ger personen som gav det sista skottet en chans att avsluta.

Nja, jag brukar bedöma det lite annorlunda. Om typ två personer skjuter på samma så är det fritt fram. Om två är med i en duell så är det fritt fram oavsett vem som sköt ned honom.

Däremot om man själv har tagit ner någon och en annan som inte alls varit delaktig tar fraggen så är det lite irriterande.

#983

Postad 14 maj 2012 - 16:23

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Nja, jag brukar bedöma det lite annorlunda. Om typ två personer skjuter på samma så är det fritt fram. Om två är med i en duell så är det fritt fram oavsett vem som sköt ned honom.

Däremot om man själv har tagit ner någon och en annan som inte alls varit delaktig tar fraggen så är det lite irriterande.


För egen del så har åsikten suttit i sen de sinnessjukt många timmarna jag lagt på gears 1 där inget poängsystem fanns. Där kändes "reglerna" som min down = min kill och tvärt om oavsett hur mycket ngn annan hjälpte till. Så har det iaf varit med folket jag spelat med under åren.

Dock så är det viss skillnad iom poängsystemet så att den som gör mest nytta får mest poäng för varje frag. Jag lämnar iaf till 80% downs som inte är mina även om jag hjälpt till. Det sitter liksom i ryggmärgen.


#984

Postad 14 maj 2012 - 23:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Spelade riktigt bra igen med retron, tror att den höjer mig ett par nivåer. Motståndarna vet ju inte om man ska köra retro eller gnasher i närstrid + att man kan rusha dem med spjutet om så behövs.

Dessutom kan man med lätthet ta sig an flera motståndare. Hamnade i flera situationer idag där jag hade två, t o m tre, downade personer.

När man skjuter mot den första och downar den så kommer den andra springandes. Istället för att döda den downade skjuter man ner det lätta bytet som tror att man inte fokuserar på honom. Voila så har man två som ligger. De faller ju på en halv sekund om de är nära.

Även ett helt OK långdistansvapen även om hammerburst såklart är klart bättre där. Men iom att snubpistol förbättrats så kan man ha den som långdistansalternativ.

#985

Postad 15 maj 2012 - 07:43

Perman_
  • Perman_
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

@KoolaVippen, kila upp på vinden och hämta ditt headset också ;)


Jag ska... bara det att vi håller på o flyttar... och hälfen av allt är nedpackat redan!! Lite jobbigt veta i vilken kartong det ligger. :P La Cucaracha, vem av alla är du, vilken gt...? Orka söka. :-) Förlåt.

#986

Postad 15 maj 2012 - 07:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Jag ska... bara det att vi håller på o flyttar... och hälfen av allt är nedpackat redan!! Lite jobbigt veta i vilken kartong det ligger. :P La Cucaracha, vem av alla är du, vilken gt...? Orka söka. :-) Förlåt.


grottmannen :)

#987

Postad 15 maj 2012 - 10:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Spelade riktigt bra igen med retron, tror att den höjer mig ett par nivåer. Motståndarna vet ju inte om man ska köra retro eller gnasher i närstrid + att man kan rusha dem med spjutet om så behövs.

Dessutom kan man med lätthet ta sig an flera motståndare. Hamnade i flera situationer idag där jag hade två, t o m tre, downade personer.

När man skjuter mot den första och downar den så kommer den andra springandes. Istället för att döda den downade skjuter man ner det lätta bytet som tror att man inte fokuserar på honom. Voila så har man två som ligger. De faller ju på en halv sekund om de är nära.

även ett helt OK långdistansvapen även om hammerburst såklart är klart bättre där. Men iom att snubpistol förbättrats så kan man ha den som långdistansalternativ.


Håller med, har mer eller mindre bara gått över till retron själv, vet inte hur många gånger man plöjt ner högar med fiender med den på det sättet du beskriver. Har även räddat mig åtskilliga gånger i närstrid mot gnashern när man inte hunnit byta. Bara spraya hej vilt och ha lite tur också :D

Enda är att jag är lite sugen på att ha Onyxmedalj på vapnen vilket gör att jag försöker variera lite.

Och precis som du säger så är snub-pistoleron sjukt bra nu, lätt att sätta active reload på och går att skjuta snabbt som tusan med på många avstånd.

Edit: såg att du hade skickat invite igår, tror jag lagade/åt käk då så jag såg aldrig det...

Redigerat av La Cucaracha, 15 maj 2012 - 10:06.


#988

Postad 15 maj 2012 - 11:24

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Det är riktigt bra att ha ett par gubbar med Retro i laget. Om fienden lyckas bunkra upp sig nånstans och man har svårt att komma åt så är det inte alls så dumt att kasta ett par rökgranater och rusha in tillsammans med en frivillig kamikaze-spjutare längst fram. När fienden får syn på spjutgalningen som kommer genom röken så brukar flesta sikten hamna där först. Jag har offrat mig på det sättet många gånger när man "suttit fast". Men det gäller att hela ens eget lag är med på det och följer upp direkt för annars så blir det oftast bara att man plockar en av deras och dör själv.
Kan vara en fördel att kasta en granat in bland fienden också med tanke på eventuella taggade granater.

#989

Postad 15 maj 2012 - 11:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Hehe. hade varit en syn med 5 rushande retrogubbar :)

#990

Postad 15 maj 2012 - 12:04

Joey
  • Joey
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Spelar ni bara på dedikerade servrar?

#991

Postad 15 maj 2012 - 12:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ja nu när jag köpt alla DLC så gör vi det :)

#992

Postad 15 maj 2012 - 16:56

fritess
  • fritess
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Hehe. hade varit en syn med 5 rushande retrogubbar :)


Det är något som vi måste prova!

#993

Postad 15 maj 2012 - 17:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag kan vara lite frånvarande ett tag nu när D3 släppts ;)

#994

Postad 16 maj 2012 - 07:27

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
:( Har inte uppgraderat datorn på hmm 8-9 år kanske? Finns väl inte en chans att jag kan spela D3 på den gamla häcken va?

Jag har spelat så mycket Diablo och Diablo 2 så det är nästan sjukt. De bästa spelen nånsin enligt mig, men det verkar som att jag får låta D3 passera. Om det inte släpps till 360 nån gång i framtiden. Torchlight 2 till 360 vore fint också.


Ikväll är en rätt bra kväll för Gears of War annars. Jag ska nog in och spela. Förstår om du inte kan slita dig från D3 Zoiler. =)

Redigerat av SejLax, 16 maj 2012 - 07:29.


#995

Postad 16 maj 2012 - 11:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Tja, min dator har ett par år på nacken eller mer men klarar det utan problem. 8-9 år är ju dock antagligen döfött. Inte för att grafiken är direkt överlägsen.

Får se hur det blir med Gears ikväll men tror inte det finns tid för det för min del iaf. Det är en hektisk spelperiod nu framöver.

#996

Postad 16 maj 2012 - 22:34

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Sambon drar me ungarna till Kolmården imorrn.. Så det finns en risk att jag hamnar framför gears hela dagen imorrn.. Med ev paus för matintag och dammsugning.. Så om nån är sugen så e d bra o joina..

#997

Postad 17 maj 2012 - 08:11

fritess
  • fritess
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Sambon drar me ungarna till Kolmården imorrn.. Så det finns en risk att jag hamnar framför gears hela dagen imorrn.. Med ev paus för matintag och dammsugning.. Så om nån är sugen så e d bra o joina..


Min fru drar till Amsterdam men hon lämnar alla tre barnen hemma. När dom har somnat ikväll så blir det däremot gears.

#998

Postad 17 maj 2012 - 08:13

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Började lira kampanjen i helgen med en polare och igår körde vi igenom kapitel 3, och det var fan det värsta jag varit med om på länge. Jag absolut avskyr turretsekvenser och sen som om inte det vore nog slänger de på en turret på en körandes bil sekvens. Så fullständigt meningslöst tråkigt. Vi båda ville bara att det skulle ta slut.

#999

Postad 20 maj 2012 - 12:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Spelar ni nåt nu? Jag kanske kan köra idag.

#1000

Postad 20 maj 2012 - 12:28

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Jag har ju kört klart Binary Domain nu så det blir nog en del gears igen. När?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.