Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ps3: usa vs europa?

158 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation 3 (PS3) 20GB (Spelkonsoler) 1 9,16 (37) Inga priser
Sony PlayStation 3 (PS3) 60GB (Spelkonsoler) 4 9,2 (705) Inga priser
41 relaterade trådar
Playstation Store (2597 inlägg) 6 år sedan
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg) 8 år sedan
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg) 8 år sedan
PS3 Information (120 inlägg) 9 år sedan
1080p/24 (575 inlägg) 10 år sedan
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg) 10 år sedan
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg) 10 år sedan
DualShock 3 (469 inlägg) 12 år sedan
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg) 12 år sedan
Tipstråd/Bildtråd- Renovering vardagsrum (7 inlägg) 13 år sedan
Lackskada på Playstation 3 (9 inlägg) 13 år sedan
FPS-kontroll med mus och "frag-chuck"... (171 inlägg) 14 år sedan
Yellow Dog Linux (379 inlägg) 14 år sedan
Playstation 3 som DVD spelare @ 1080p via HDMI (55 inlägg) 15 år sedan
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg) 15 år sedan
PS3 - Bästa ljud system (30 inlägg) 15 år sedan
Varför kostar "gamla" PS3 nära 9000:-? (12 inlägg) 15 år sedan
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg) 15 år sedan
Konvertera video för Playstation 3 (38 inlägg) 15 år sedan
HT-TXQ120R strul med PS3 och LE-52M86 (6 inlägg) 15 år sedan
Importera PS3 från USA (5 inlägg) 16 år sedan
Nya ps3 versioner (19 inlägg) 16 år sedan
Formatkriget över: Blu-ray segrade över HD DVD? (104 inlägg) 16 år sedan
Play Station 3's prestanda. (125 inlägg) 16 år sedan
PS3 med 65nm! När? (43 inlägg) 16 år sedan
PS3 - 40gb eller 60 gb? (5 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 för 5690 kr på Media Markt! (83 inlägg) 16 år sedan
Söka bland mediafiler (0 inlägg) 16 år sedan
PS3-priset, kommer det sjunka (298 inlägg) 16 år sedan
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg) 16 år sedan
Vilken TV är bäst för Playstation 3 (9 inlägg) 16 år sedan
Playstation 3 erbjudande (4 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR674E eller TX-SR605 (65 inlägg) 16 år sedan
PS3 firmware update 1.80 (216 inlägg) 16 år sedan
Så billig kan Playstation 3 bli (235 inlägg) 16 år sedan
Denon 2807 eller vänta på 3808? (5 inlägg) 16 år sedan
Joost på PS3? (7 inlägg) 16 år sedan
PS3 Priser i USA (29 inlägg) 17 år sedan
PS3 som cd-spelare? (4 inlägg) 17 år sedan
Blu-ray-spelare (38 inlägg) 17 år sedan
Vänta på Ps3 ? (91 inlägg) 17 år sedan

#101

Postad 20 mars 2007 - 17:47

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Sådär, då var min PS3a äntligen beställd... fegade och väntade till BC listan kom ut, men nu när den kom så var det ett rätt enkelt val

$1229.1 CDN vart det totalt för PS3 och 6st spel (Motorstorm, Resistance Fall of Men, Final Fantasy XII, X, X-2 och Kingdom Hearts 1&2)... 7427,01 enligt min internet bank, trots att valuta.se får det till 150kr mindre enligt dagens kurs.

Skönt att få det avklarat nu allafall, då var det bara att börja vänta på allvar nu då :)

#102

Postad 20 mars 2007 - 21:18

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

Sådär, då var min PS3a äntligen beställd... fegade och väntade till BC listan kom ut, men nu när den kom så var det ett rätt enkelt val

$1229.1 CDN vart det totalt för PS3 och 6st spel (Motorstorm, Resistance Fall of Men, Final Fantasy XII, X, X-2 och Kingdom Hearts 1&2)... 7427,01 enligt min internet bank, trots att valuta.se får det till 150kr mindre enligt dagens kurs.

Skönt att få det avklarat nu allafall, då var det bara att börja vänta på allvar nu då :P

<{POST_SNAPBACK}>


Grymt dude :P Grattis!

från dvdboxoffice.com eller?

- Sia

#103

Postad 21 mars 2007 - 00:27

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Nej, ifrån VG+ (videogamesplus.ca)
Och snabba som attan var dom, tog väl 15 min innan ordern vart "processed" och 15min efter det så bad de om ID kontroll grejen...

Har inte tillgång till scanner direkt bara så hoppas dom nöjer sig med mobil "scan", a.k.a 2mp foto, annars blir det lite krångligt...

Sen vet jag inte riktigt vad de vill ha för "creditcard statement" heller, sånna har jag aldrig fått från Swedbank allafall. Får ju kontoutdrag ifrån mitt konto som VISAt är anslutet till, men det är ju olika nummer på VISA kortet och bankkontot..
Jaja, dom verkar ju ha gott om svenska kunder så det har de har nog bra koll på vad de behöver se om det inte duger med vad jag skickar hehe.

För övrigt så var det faktiskt dvdboxoffice jag valde mellan, allafall för spelen, men man sparade bara typ 15kr per spel och då lär man få dom om 2-4 veckor istället för 4-5 dar om jag förstått saken rätt.

#104

Postad 21 mars 2007 - 01:34

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0

Sen vet jag inte riktigt vad de vill ha för "creditcard statement" heller, sånna har jag aldrig fått från Swedbank allafall. Får ju kontoutdrag ifrån mitt konto som VISAt är anslutet till, men det är ju olika nummer på VISA kortet och bankkontot..

<{POST_SNAPBACK}>


Tror dom mest är ute efter att konfirmera din adress, så vilken räkning som helst med ditt namn+adress tillsammans borde fungera. Samt att du skickar med scan av kreditkort + legitimation. Fungerade för mej iaf :P

#105

Postad 21 mars 2007 - 02:06

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
k, kör på vanligt kontoutdrag då bara... hoppas det duger med mobilkamera "scan" bara, testade det nyss och det blir ju inte nån extrem skärpa på k610i bilder direkt hehe. Var dåligt ljus iofs, får testa imorgon med solljus så blir det nog bättre

#106

Postad 21 mars 2007 - 15:29

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Måste bara säga att jag är sjukt imponerad av VG+.. nästan skrämmande hur snabbt man får svar, e-mail kontakt är mer som en chat med svar på nån minut. Varför har vi inte sån service i Sverige för? :P

Hur som helst, mobilbilder gick bra och paketet skickas med DHL idag, vet inte hur snabba dom är men paketet borde väl vara i sverige på fredag/lördag gissar jag på, och i min hand senast i början av nästa vecka... helt sanslöst snabbt! Kommer beställa ALLT därifrån i framtiden kan jag lungt säga :P

#107

Postad 21 mars 2007 - 18:17

wahlstrom
  • wahlstrom
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Återkom gärna med hur det gick med leveransen, är riktigt sugen att beställa när :wub: $$$ börjar rulla in i slutet av månaden

#108

Postad 21 mars 2007 - 21:02

aoh
  • aoh
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Så här står det på DI idag, har han rätt?

"Det är tråkigt. För det första kan de som importerar inte använda blu-rayspelaren om de inte köper filmer från USA eller Japan, för det andra kan de inte ta del av onlinespelet på nätet. Jag tror att de som importerar gör fel eftersom de inte kommer att kunna uppleva helheten", säger Jens Alex, vd på Nordisk Film, som äger distributionsrättigheterna för Norden."

#109

Postad 21 mars 2007 - 21:12

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

Så här står det på DI idag, har han rätt?

"Det är tråkigt. För det första kan de som importerar inte använda blu-rayspelaren om de inte köper filmer från USA eller Japan, för det andra kan de inte ta del av onlinespelet på nätet. Jag tror att de som importerar gör fel eftersom de inte kommer att kunna uppleva helheten", säger Jens Alex, vd på Nordisk Film, som äger distributionsrättigheterna för Norden."

<{POST_SNAPBACK}>


www.skitsnack.se

.. tycker jag. Finns mest fördelar med import från USA/Japan.

Dessutom, ett chipp kommer att komma, förr eller senare.

#110

Postad 21 mars 2007 - 21:28

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Nordisk film har inte så mycket att säga till om.

Det går bra att köra online nu med våra import ps3:or så varför skulle det ändras helt plötsligt?

Fatta vilket ramaskri det kommer bli om Sony stänger ute konsumenter bara för att man köpt sin maskin i ett annat land....

#111

Postad 21 mars 2007 - 21:45

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Så här står det på DI idag, har han rätt?

"Det är tråkigt. För det första kan de som importerar inte använda blu-rayspelaren om de inte köper filmer från USA eller Japan, för det andra kan de inte ta del av onlinespelet på nätet. Jag tror att de som importerar gör fel eftersom de inte kommer att kunna uppleva helheten", säger Jens Alex, vd på Nordisk Film, som äger distributionsrättigheterna för Norden."

<{POST_SNAPBACK}>


Min uppfattning om detta:

Han berättar en del av sanningen verkar det som. Den del som gynnar nordisk film. Som tur är så är än så länge iallafall de flesta BD-filmer inte regionskodade så de går att se på vilken blu-ray spelare som helst. Att de inte kan ta del av onlinespelande på nätet mot europeer får vi nog se hur det blir. Med ps2 och psp så införde scee registrering av maskinen med serienummer som gjorde det svårare att gå online med en icke euro-maskin. Men det verkar väl inte som att något sådant är på gång med ps3 som det än så länge. De flesta som importerar är dock säkerligen mycket teknikkunniga och kan komma runt många små hinder som för en vanlig konsument skulle vara svåra.

Resistance fall of man ska enligt en intervju på ign komma med en patch i maj som ska möjliggöra världsomfattande spel på den titeln från maj. Jag tror att det kommer många fler titlar som har det eller kommer att få det.

Priset i Usa och Japan är ju lägre vilket är en bra drivkraft för att skaffa en annan version och utbudet på BD-filmer är mycket större. Jag avstår dock import denna gång och hämtar min europs3a på fredag och hoppas att lovefilm börjar hyra ut blu-ray som de har sagt att de ska börja göra.

Redigerat av Zebra, 21 mars 2007 - 21:46.


#112

Postad 23 mars 2007 - 11:07

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Återkom gärna med hur det gick med leveransen, är riktigt sugen att beställa när :huh: $$$  börjar rulla in i slutet av månaden

<{POST_SNAPBACK}>


10:58 idag fredan 23:e och jag har paketet i handen... lade beställningen kl 17 den tisdag 20:e, så ca 2,5 dagar för leverans... trots att ca 1 dag av det var jag som segade lite med ID confirmation, så det får man väl va rätt nöjd över, finns många svenska internetbutiker som inte kunde matchat det, och detta kom endå från andra sidan planeten över 4 länder (Kanada -> USA -> UK -> Sverige)

Inte öppnat än men den ska jag göra... NU! ;)

#113

Postad 23 mars 2007 - 22:25

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

Återkom gärna med hur det gick med leveransen, är riktigt sugen att beställa när :blink: $$$  börjar rulla in i slutet av månaden

<{POST_SNAPBACK}>


10:58 idag fredan 23:e och jag har paketet i handen... lade beställningen kl 17 den tisdag 20:e, så ca 2,5 dagar för leverans... trots att ca 1 dag av det var jag som segade lite med ID confirmation, så det får man väl va rätt nöjd över, finns många svenska internetbutiker som inte kunde matchat det, och detta kom endå från andra sidan planeten över 4 länder (Kanada -> USA -> UK -> Sverige)

Inte öppnat än men den ska jag göra... NU! :)

<{POST_SNAPBACK}>


Hihi. grymt!

Jag köpte en Wii idag.. får nöja mig med lite Zelda.. "bara" :D WOHOOOOOOOOOO!!

#114

Postad 31 mars 2007 - 14:34

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Alltsa... nu sitter jag pa hotellets dator i lobbyn i Boston (helt underbar stad, USAs basta?... ak dit.. utan tvekan!!!) ..

IAF ... jag har nu kopt min PS3 .. .men killen i butiken INSISTERADE pa att det kommer att bli Stromproblem... till den grans att han knappt ville salja mig konsolen.. helt sjukt.

Sa min fraga ar... star det "120 VOLT" for er med ... pa er konsoll samt forpackning, alltsa ni som kopt/importerat fran USA/Kanada?

Jag litar ju saklart mer pa er an honom... men anda.. vill vara helt saker. Han skramde skiten ur mig... jag var pa Sony Style butiken. Kopte aven 2 Blu-Ray filmer..

HJALP! Vill inte att min PS3 exploderar ... vet att ni bekraftat detta forr men vill dubbelkolla.

Tack pa forhand!

#115

Postad 31 mars 2007 - 14:38

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
Du behöver INTE oroa dig, i varenda PS3konsoll som någonsin sålts så sitter det ett nätagg som stödjer 110 till 220volt, det är bara för dig att köpa en europeisk strömsladd när du kommer hem till svedala.

EDIT: om det nu inte har kommit en ny variant av PS3 där de har satt i ett 110volts nätagg, men det har jag inte hört nånting om.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 31 mars 2007 - 14:40.


#116

Postad 31 mars 2007 - 20:44

Hadar
  • Hadar
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har hört att kvaliteten på Usa konsolerna skall vara bättre än på dom som släppts här.
Alltså att Sony dragit ner på kvaliteten på ett flertal komponenter när man lanserat i bla Sverige.
Bla skall en av skillnaderna vara bättre filmkvalitet på dem amerikanska maskinerna enligt ryktet.

Kan detta verkligen stämma?

Någon som hört något?

#117

Postad 01 april 2007 - 01:24

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

Du behöver INTE oroa dig, i varenda PS3konsoll som någonsin sålts så sitter det ett nätagg som stödjer 110 till 220volt, det är bara för dig att köpa en europeisk strömsladd när du kommer hem till svedala.

EDIT: om det nu inte har kommit en ny variant av PS3 där de har satt i ett 110volts nätagg, men det har jag inte hört nånting om.

<{POST_SNAPBACK}>


japp och det ar just darfor jag vill att ni som kopt en i USA eller har importerat fran USA kollar vad det star pa er PS3 (alltsa pa sjalva konsollen och aven sjalva forpackningen.)... jag aker hem imorgon (om 24 timmar) sa det vore kanon om nagon av er kunde svara pa det.

Pa min PS3 star det nu 120 volt. Bade pa konsollen och aven pa sjalva forpackningen...

#118

Postad 01 april 2007 - 11:41

Grizzok
  • Grizzok
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Orkar inte koppla ur skiten och dra fram och kolla, men jag är rätt säker på att det bara står 120volt på min... jag kollade överallt och hittade inget om 240v, men en hel del varningslappar om att världen skulle gå under om man kopplade in nån annan elsladd än den som kom med, så det var en av de saker som tog lite tillit måste jag erkänna. Att sitta där med 6000kr elektronik och göra exakt det som manualen säger att den kommer exploder av, men som random_folk_på_forum säger att "nä det funkar, inga problem".. vem litar man på? :)

Som tur var så litade jag på forum folket, tog en helt vanlig elsladd överbliven från nån skärm/nätagg och kopplade in.
Det har aldrig vart något problem, konsollen har aldrig krashat och den går relativt tyst och svalt (PAL versionerna verkar ha större problem på den fronten t.om)

Lycka till

#119

Postad 02 april 2007 - 12:31

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Nu är jag hemma iaf ... har inte testat att plugga in än :)

Jag tog in PS3:an som handbagage.. inga problem. Min rutt var Boston -> Amsterdam -> Göteborg.

Har alla på detta forum som köpt PS3 från utlandet (Kanada/USA) använt sig av egen strömsladd eller har några kanske bara skaffat en sån där flip-ände..?

/En glad PS3 ägare med Två blu-ray filmer (The Departed (BOSTON!) och Kung-Fu Hustle!) :D

#120

Postad 02 april 2007 - 16:27

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
själv tog jag en nätsladd från en gammal dator...

#121

Postad 02 april 2007 - 19:14

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

själv tog jag en nätsladd från en gammal dator...

<{POST_SNAPBACK}>


Om jag inte minns helt whack så har du en Japansk version va...? Står det 120 volt på den med?

#122

Postad 02 april 2007 - 22:18

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Hehe har du inte vågat koppla in den än lr? :)

#123

Postad 03 april 2007 - 05:47

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

själv tog jag en nätsladd från en gammal dator...

<{POST_SNAPBACK}>


Om jag inte minns helt whack så har du en Japansk version va...? Står det 120 volt på den med?

<{POST_SNAPBACK}>


den enda markeringen om ström som jag kan hitta sitter på undersidan av konsolen: "100V ~ 3,8 A" (eller nåt liknande)...

#124

Postad 03 april 2007 - 09:39

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0

Hehe har du inte vågat koppla in den än lr? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nopp ;)

Har ingen TV (ska ha Samsung M86) för den än heller så det är ingen brådska!

:P

#125

Postad 06 april 2007 - 12:52

shuriken
  • shuriken
  • Forumräv

  • 851 inlägg
  • 0
Ok jag har ingen is i magen... B). Igår köpte jag Samsung M86 och naturligtvis testade jag PS3an.

Det var pirrigt när jag skulle stoppa in den europeiska strömsladden i min PS3. Jag sa: "Well, here goes..." *tryckte på strömbrytaren och satte på PS3 med touch-knappen*...

And.. and.... DET FUNKADE! Fan vad glad jag var :). Eller.. är!

Tack alla för er hjälp. Jag ska lägga upp bilder så fort jag ordnat hemmet så att den är mer "hembioish" :angry:.. just nu har jag ingen tv-bänk och soffbord så det är tillfälliga lösningar. Och hittills har jag bara ett spel (gissa vilket.. :angry:

Återigen.. TACK!

p.s - 1080p via HDMI till Sammyn... ahh jag trodde att jag skulle svimma. Jag är HELNÖJD!

#126

Postad 03 juli 2007 - 07:08

robinahman
  • robinahman
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en PS3:a i USA. Kommer det gå att spela svenska DVD-filmer? D.v.s. vet någon om DVD-spelaren är regionsfri? Eller är det samma som blu-ray-spelaren att det bara går att kolla på amerikanska filmer?

#127

Postad 03 juli 2007 - 09:31

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en PS3:a i USA. Kommer det gå att spela svenska DVD-filmer? D.v.s. vet någon om DVD-spelaren är regionsfri? Eller är det samma som blu-ray-spelaren att det bara går att kolla på amerikanska filmer?

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag fattat det är det bara spelen som är regionsfria, dvd och blueray är det inte.

#128

Postad 03 juli 2007 - 11:27

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en PS3:a i USA. Kommer det gå att spela svenska DVD-filmer? D.v.s. vet någon om DVD-spelaren är regionsfri? Eller är det samma som blu-ray-spelaren att det bara går att kolla på amerikanska filmer?

<{POST_SNAPBACK}>


Köp en i Japan/Hong Kong, de har samma region när det gäller DVD. Men BD har de samma som USA.
Diskriminering att inte USA och Eu hör ihop :D

#129

Postad 22 juli 2007 - 22:55

tenge
  • tenge
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Är det någon som har köpt från USA? Jag hittade en bra sida för det iallafall. Jag ska köpa därifrån i Augusti är det tänkt. Det är ifrån www.ebgames.com och det kostar 530 dollar med frakt för 60 gb versionen. Så jag undrar om det är någon här som har erfarenheter ifrån ebgames online?

#130

Postad 22 juli 2007 - 23:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Är det någon som har köpt från USA? Jag hittade en bra sida för det iallafall. Jag ska köpa därifrån i Augusti är det tänkt. Det är ifrån www.ebgames.com och det kostar 530 dollar med frakt för 60 gb versionen. Så jag undrar om det är någon här som har erfarenheter ifrån ebgames online?

<{POST_SNAPBACK}>


Räkna med 29% extra för tull och skatt. Eller det kanske du redan räknat in. Rätt stor chans att så stora paket fastnar i tullen.

#131

Postad 22 juli 2007 - 23:29

tenge
  • tenge
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hade inte räknat in det. Hmm ska man räkna med att det fastnar i tullen eller?

#132

Postad 22 juli 2007 - 23:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hade inte räknat in det. Hmm ska man räkna med att det fastnar i tullen eller?

<{POST_SNAPBACK}>


Har du tur slipper den igenom men som sagt stora paket brukar åka dit och om det skickas med DHL eller liknande så deklarerar de alla paket automatiskt för att kunna försäkra dem.
Har alltid åkt på tull och skatt när grejjer skickas med de stora fraktbolagen.

#133

Postad 23 juli 2007 - 08:09

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Jag kan förstå att man köper en konsol från exempelvis USA när hårdvaran inte finns i Sverige. Men i dagsläget begriper jag inte riktigt varför? Prisskillnaden är ju försumbar och man går ju miste om Pal dvd (om man handlar från usa)....Fattar inte riktigt?

Jag hade aldrig vågat köpa något så "olycksbenäget" som en konsol på detta sätt. Hur gör ni om den går sönder? Känns ju rätt surt att behöva skicka den tillbaka till USA eller Hong Kong för reparation, för Nordisk Film lär ju inte ta i konsolerna med tång.

Som sagt, jag har säkert missat något jättebra argument för jag kan inte för mitt liv se någon bra anledning att privatimportera en Ps3 i dagsläget.

#134

Postad 23 juli 2007 - 08:16

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

  • 1 113 inlägg
  • 0

Jag kan förstå att man köper en konsol från exempelvis USA när hårdvaran inte finns i Sverige. Men i dagsläget begriper jag inte riktigt varför? Prisskillnaden är ju försumbar och man går ju miste om Pal dvd (om man handlar från usa)....Fattar inte riktigt?

Jag hade aldrig vågat köpa något så "olycksbenäget" som en konsol på detta sätt. Hur gör ni om den går sönder? Känns ju rätt surt att behöva skicka den tillbaka till USA eller Hong Kong för reparation, för Nordisk Film lär ju inte ta i konsolerna med tång.

Som sagt, jag har säkert missat något jättebra argument för jag kan inte för mitt liv se någon bra anledning att privatimportera en Ps3 i dagsläget.

<{POST_SNAPBACK}>

Det som jag kan tänka mig är dessa skäl:
Få tillgång till en Blu-ray region A spelare.
Sitter väl också någon extra hårdvara för ps1 och 2 spel i den amerikanska PS3:an d.v.s bättre stöd för Ps1 och 2 spel.

#135

Postad 23 juli 2007 - 08:29

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Det som jag kan tänka mig är dessa skäl:
Få tillgång till en Blu-ray region A spelare.
Sitter väl också någon extra hårdvara för ps1 och 2 spel i den amerikanska PS3:an d.v.s bättre stöd för Ps1 och 2 spel.


Sant! Ända tills nuvarande 60gb modell är slutsåld i USA så finns hårdvara för ps2 med i "paketet" sedan tas det bort även där. Antar att mjukvaruemuleringen är så pass bra att det inte behövs längre.

Men är inte många av filmerna på Blu-ray regfria? Dessutom köper man väl primärt en ps3 för att spela next gen spel inte för att lira gamla ps1 spel på högupplöst tv?? (Antar att många även har kvar sin gamla ps2 någonstans där i garderoben)

Nej, jag är fortfarande inte med på vagnen :)

#136

Postad 23 juli 2007 - 09:12

Snudge
  • Snudge
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0

Det som jag kan tänka mig är dessa skäl:
Få tillgång till en Blu-ray region A spelare.
Sitter väl också någon extra hårdvara för ps1 och 2 spel i den amerikanska PS3:an d.v.s bättre stöd för Ps1 och 2 spel.

<{POST_SNAPBACK}>

Så som jag förstått det så har EU-PS3 nu full kompabilitet med alla PS2 spel. Det krävdes 2 firmware uppdateringar, men sen var det klart. JAg kan iofs ha fel, men när jag går in och kollar på Sonys sida så har alla spel 3 prickar. Om detta stämmer, är det inte så att EU-PS3 då t.o.m. har bättre kompabilitet än US-PS3 som är styrd av hårdvaran?

#137

Postad 23 juli 2007 - 09:46

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

  • 1 272 inlägg
  • 0

Så som jag förstått det så har EU-PS3 nu full kompabilitet med alla PS2 spel. Det krävdes 2 firmware uppdateringar, men sen var det klart. JAg kan iofs ha fel, men när jag går in och kollar på Sonys sida så har alla spel 3 prickar. Om detta stämmer, är det inte så att EU-PS3 då t.o.m. har bättre kompabilitet än US-PS3 som är styrd av hårdvaran?

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag kan se så har inte alla spel 3 prickar och dessutom är inte alla spel ens med på listan vilket betyder att de inte funkar alls.

#138

Postad 23 juli 2007 - 10:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag kan förstå att man köper en konsol från exempelvis USA när hårdvaran inte finns i Sverige. Men i dagsläget begriper jag inte riktigt varför? Prisskillnaden är ju försumbar och man går ju miste om Pal dvd (om man handlar från usa)....Fattar inte riktigt?

Jag hade aldrig vågat köpa något så "olycksbenäget" som en konsol på detta sätt. Hur gör ni om den går sönder? Känns ju rätt surt att behöva skicka den tillbaka till USA eller Hong Kong för reparation, för Nordisk Film lär ju inte ta i konsolerna med tång.

Som sagt, jag har säkert missat något jättebra argument för jag kan inte för mitt liv se någon bra anledning att privatimportera en Ps3 i dagsläget.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag importerade för att det blev mycket billigare och för att 20Gb versionen inte skulle släppas här.
Betalade 4000 för min ink frakt. DVDspelare har jag gott om redan (typ 5 stycken om man räknar alla konsoller och datorer som kan spela upp DVD) så att det inte går att spelat upp region 2 på den kvittar för min del. PS2 äger jag redan så regionerna där spelar inte heller ngn roll.
BD filmer och spel är billigare att importera från USA dessutom.

#139

Postad 23 juli 2007 - 10:45

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Hur mycket billigare blir det om/när konsolen går sönder?

#140

Postad 23 juli 2007 - 11:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Hur mycket billigare blir det om/när konsolen går sönder?

<{POST_SNAPBACK}>


Den lär hålla längre än garantin räcker ändå så det är jag inte orolig för.

#141

Postad 23 juli 2007 - 11:25

cyax
  • cyax
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0

Är det någon som har köpt från USA? Jag hittade en bra sida för det iallafall. Jag ska köpa därifrån i Augusti är det tänkt. Det är ifrån www.ebgames.com och det kostar 530 dollar med frakt för 60 gb versionen. Så jag undrar om det är någon här som har erfarenheter ifrån ebgames online?

<{POST_SNAPBACK}>

Går det verkligen att köpa en PS3 därifrån till Sverige?

Produktinformation om deras PS3 säger:
This item cannot be shipped outside of the United States, to a PO Box, or to APO/FPO addresses.

#142

Postad 23 juli 2007 - 11:39

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0

Den lär hålla längre än garantin räcker ändå så det är jag inte orolig för.


Vad bra!

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 23 juli 2007 - 11:40.


#143

Postad 04 januari 2008 - 16:22

Pierre Karlsson
  • Pierre Karlsson
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
hittade ingen bättre och nyare så jag fortsätter på denna tråd.

Är de någon som provat att updatera sin import PS3 till ny firmvare alá EU version??

Om man hade fått detta funka borde de väl gå att spela region 2 DVD (PAL)???

#144

Postad 04 januari 2008 - 16:33

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0

hittade ingen bättre och nyare så jag fortsätter på denna tråd.

Är de någon som provat att updatera sin import PS3 till ny firmvare alá EU version??

Om man hade fått detta funka borde de väl gå att spela region 2 DVD (PAL)???


Det går inte...

#145

Postad 04 januari 2008 - 16:41

Pierre Karlsson
  • Pierre Karlsson
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

hittade ingen bättre och nyare så jag fortsätter på denna tråd.

Är de någon som provat att updatera sin import PS3 till ny firmvare alá EU version??

Om man hade fått detta funka borde de väl gå att spela region 2 DVD (PAL)???


Det går inte...



Hur vet du de? Har du läst till dig denna info eller provat själv? ;)

Mvh Pierre

#146

Postad 04 januari 2008 - 18:25

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Provat själv har jag inte, om det ens går att flasha med "fel" firmware, tveksamt. Dom är väl lika vad jag vet, tror skyddet sitter i blu-ray spelaren.

Redigerat av l2ickard, 04 januari 2008 - 18:27.


#147

Postad 04 januari 2008 - 18:37

Pierre Karlsson
  • Pierre Karlsson
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Provat själv har jag inte, om det ens går att flasha med "fel" firmware, tveksamt. Dom är väl lika vad jag vet, tror skyddet sitter i blu-ray spelaren.



OK & Tack

#148

Postad 26 februari 2008 - 19:10

AtEase
  • AtEase
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Jag har för mig att jag läst att blu-rayfilmer inte är regionsbundna, stämmer inte det?

Nu är ju dollarkursen så låg att det finns en hel del pengar att spara på att köpa därifrån.

#149

Postad 26 februari 2008 - 19:34

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0

Jag har för mig att jag läst att blu-rayfilmer inte är regionsbundna, stämmer inte det?

Nu är ju dollarkursen så låg att det finns en hel del pengar att spara på att köpa därifrån.


Tror att du har förväxlat det med HD-DVD, de är regionsfria medans Bluray kär med reg 1 (USA/Kanada) och reg 2 (Europa/Japan).

#150

Postad 26 februari 2008 - 20:14

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Finns filmbolag som kör utan regioner på sina blu-ray filmer också, du hittar en lista på reg 1 filmer som fungerar på reg 2 maskiner här: http://bluray.liesinc.net/



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.