Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Navigon 70 Premium Live

9 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 mars 2011 - 14:47

mickepet91
  • mickepet91
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Hej undrar om nÄgon har eller funderar pÄ att köpa Navigon 70 Premium Live, skulle vara intressant att höra lite om den eftersom jag sjÀlv funderar pÄ det. Har redan en Navigon som jag har haft i nÄgra Är och Àr nöjd med.

#2

Postad 22 mars 2011 - 14:59

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

  • 41 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker att 70 Premium Live Àr riktigt grym!
SkÀrmen Àr kanon, Reality View och Panorama view Àr toppen. Bluetooth funkar bra! Röststyrningen funkar sÄdÀr, jag anvÀnder den mer och mer sÀllan. Men Àr det tyst i bilen sÄ gÄr det ok.
3D city view Àr riktigt snyggt men I Sverige fungerar det dock bara i Stockholm vad jag vet.
Text-to-speach Àr ocksÄ riktigt bra!

AngÄende Live tjÀnsten sÄ Àr den över förvÀntan.
Jag mÀrker ingen större skillnad mot Traffic Live och Premium TMC, i alla fall inte i Göteborg.
Om man dÀremot tÀnker Äka ner mot Tyskland sÄ lÀr det funka bÀttre dÀr.

DÀremot Àr Google-tjÀnsten som ingÄr vÀrt mycket! Det gör den inbyggda POI-databasen i princip helt onödig.
TyvÀrr fungerar inte de annars utmÀrkta Bensin- och ParkeringstjÀnsterna inte i Sverige.

#3

Postad 22 mars 2011 - 20:52

mickepet91
  • mickepet91
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Tackar för svaret. Kunde inte vÀnta lÀngre utan slog till nÀr onoff hade ett lockande pris 2500kr, har inte hunnit testa sÄ mycket Ànnu men det jag har provat verkar den fungera bra. det enda negativa Àr vÀl tycker jag att man mÄste trycka ganska hÄrt pÄ skÀrmen för att den ska reagera. Ska testa vidare.

#4

Postad 23 mars 2011 - 15:53

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

  • 41 inlĂ€gg
  • 0
Ok. Hoppas att du blir nöjd!

#5

Postad 13 april 2011 - 13:49

elinjani
  • elinjani
  • Rookie

  • 7 inlĂ€gg
  • 0
Mina erfarenheter efter en körning med Navigon 70 premium live:
Har sedan tidigare en Garmin 765T (ehh, tror den heter sÄ).

Provade pÄ min pendlingsstrÀcka cirka 6 mil. Uppstart snabb, berÀknar tre alternativa fÀrdvÀgar snabbt. Med livefunktionen hittade den tre vÀgarbeten och fÀrdtid tvÄ timmar.
Varje gĂ„ng jag trycker pĂ„ skĂ€rmen, kommer det ”vĂ„gor” i mitten lĂ€ngs ned.

SjÀlva navigationen fungerade utan problem. HastighetsgrÀnserna Àr Àndrade pÄ min pendlingsvÀg för ungefÀr ett Är sedan och de fanns inte med pÄ Navigons karta. De nya fartkamerorna var dock med.

Kom till jobbet efter en timmes körning och sista milen rÀknade gps:en konstant bakÄt frÄn tvÄ timmars fÀrdtid till en timme. Kanske hade det varit annorlunda om jag kört med tmc istÀllet? Min Àldre Garmin berÀknade fem minuter fel frÄn start.

#6

Postad 02 juni 2011 - 20:14

capone67
  • capone67
  • Wannabe

  • 18 inlĂ€gg
  • 0
Är ocksĂ„ intresserad av denna GPS. Skulle dock vilja fĂ„ vissa svar först.

Idag har jag en Navigon 8310. Ett problem med den tycker jag Àr att lÀgger man den avstÀngd och fulladdad, sÄ tar det inte mer Àn nÄgra dagar innan batteriet Àr helt urladdat! Har inte riktigt fattat varför den suger batteri nÀr den Àr avstÀngd?

Men den intressanta frÄgan Àr ju dÄ hur Navigon 70 Premium Live klarar att hÄlla batterinivÄn uppe nÀr den Àr avstÀngd? Har Navigon löst detta "problem"?

#7

Postad 07 juni 2011 - 09:55

Ny medlem
  • Ny medlem
  • Wannabe

  • 41 inlĂ€gg
  • 0
Hej!
Jag har inte mÀrkt detta problem. Jag anvÀnder den ibland varje dag och ibland ligger den i Stand by i en vecka men har inte mÀrkt att den laddar ur vÀldigt snabbt.

Jag har dock alltid i laddkabeln nÀr jag kör.

#8

Postad 08 juni 2011 - 07:46

Sam1
  • Sam1
  • Wannabe

  • 26 inlĂ€gg
  • 0
Min 70 Premium Live ligger utan problem i en vecka i stnadby. Vad jag hört och lÀst i forum var problemet med 8310 och att den sög ut batteri ett isolerat problem för 8310 och inget som dykt upp i senare modeller.

ang Live funktionerna pÄ 70 Premium Live sÄ tycker jag Traffic Live och Google sök Àr det bÀsta. Att haTraffic Live jÀmfört med RDS Àr som dag och natt. Man har i stort sett tÀckning överallt iom GPRS vilket aldrig Àr fallet med RDS i Sverige. Helt klart vÀrt pengarna.

Men det jag gillar bĂ€st med 70 Premium Live Ă€r Röststyrningen. ÄR helt galet skönt att kunna Ă„ka ivĂ€g och mata in adressen med rösten istĂ€llet för att sitta och knappa och riskera livet pĂ„ sig sjĂ€lv och andra.

/Sammet!

#9

Postad 12 juni 2011 - 14:29

rigg63
  • rigg63
  • Rookie

  • 2 inlĂ€gg
  • 0
Köpte min i januari och Àr grymt nöjd, men jag har en frÄga kring fresh-maps uppdateringana, Den levererades med Q4 2010 men kort efter köp fanns Q1 2011 att ladda ner. Baserat pÄ 4 kartslÀpp per Är borde Q2 ha slÀppts för lÀnge sedan...

Har nÄgon av er erfarenhet av Navigons tidplan för kartslÀpp?

#10

Postad 12 juni 2011 - 20:16

Kuenring
  • Kuenring
  • LĂ€rjunge

  • 418 inlĂ€gg
  • 0

Köpte min i januari och Àr grymt nöjd, men jag har en frÄga kring fresh-maps uppdateringana, Den levererades med Q4 2010 men kort efter köp fanns Q1 2011 att ladda ner. Baserat pÄ 4 kartslÀpp per Är borde Q2 ha slÀppts för lÀnge sedan...

Har nÄgon av er erfarenhet av Navigons tidplan för kartslÀpp?




Navteq levererar kartorna och det tar sin tid
för Navigon att anpassa/testa rÄmaterialet
till de olika programversionerna.
Kartorna slÀpps för det mesta i tredje mÄnaden
av varje kvartal.
Kartmaterialet uppdateras alltsÄ fyra gÄnger/Är.
Q1..Q2 osv Àr en intern beteckning och sÀger
ingenting om kartornas exakta Ă„lder.

/Franz


/Franz



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.