Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

My Movies till vista mce (Media center edition) är grymt bra

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 15 november 2007 - 13:37

Unregistered04aec2d3
  • Unregistered04aec2d3
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tjenare alla

Tänkte bara lägga in en tråd här till alla filmälskare som kör eller tänker köra windows vista media center.
My movies är ett plugin till media center för att hantera filmer. Det finns ett inbyggd i vista mce som kallas för "DVD Library" som är mycket mycket sämre än my movies. Här följer lite bakgrund till detta:

Jag har närmare 150 dvd kopior på en "server". Jag har även ett antal 720p .mkv filmer och även en hel del xvid och divx. Min önskan var att få dessa filmer att visas under dvd library på ett snyggt sätt vilket visade sig inte vara möjligt. Jag prövade då att installera my movies v 2.31 pr 4 (finns även i svensk version). Till en början blev jag förbannad över att programmet bytte ut alla mina folder.jpg och dessutom la upp fel cover till större delen av filmerna men efter en timmes meckande fick jag rättat till alla dvd filmer med hjälp av ett lätt förståeligt gränsnitt i my movies. Nu har jag även lagt upp mina mkv filer osv och det ser otroligt snyggt och prydligt ut. Man kan även lätt lägga upp om en film består av flera skivor man ser det som en osv osv. Vad jag vill säga är att ge detta programmet en chans... Ni kommer inte bli besvikna, tyvärr är dokumenentationen lite bristfällig men det finns också ett forum där man kan få bra svar osv. Gå in på WWW.MYMOVIES.DK och kika. Ett tips!!! Kika på lite skärmdumpar här: http://www.mymovies....dia-center.aspx

Redigerat av Unregistered04aec2d3, 15 november 2007 - 14:43.


#2

Postad 15 november 2007 - 22:30

ers
  • ers
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0
Låter intressant fast jag får inte MCE att spela upp .mkv filer. Den säger bara att den inte kan spela upp dem.

Grymt irriterande. Har du någon lösning på det oxå ??

/ Anders

#3

Postad 16 november 2007 - 08:54

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Ser snyggt ut!!

/Henrik

Redigerat av MrNorth27, 16 november 2007 - 08:55.


#4

Postad 16 november 2007 - 09:02

Unregistered04aec2d3
  • Unregistered04aec2d3
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
För att spela upp mkv filer behöver du ha ett codec som kan spela upp dessa. Det bästa som finns på marknaden jusst nu är COREAVC men detta kostar pengar. Alternativet är ffdshow som också kan hantera detta men är inte lika snabb. Sedan behöver du också ha en splitter (tror jag det heter). Men vill du göra det riktigt enkelt för dig kan du bara ladda hem och installera Vista codec pack (tycker jag är det bästa, bättre än k-light och CCCP) så kommer det fungera

Redigerat av Unregistered04aec2d3, 03 december 2007 - 07:16.
Vi pratar inte om piratkopior....


#5

Postad 16 november 2007 - 13:12

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Har själv börjat använda Mymovies iom att jag lägger in alla mina DVD på en server. Programmet är grymt smidigt iom att det finns funktioner för titlar med flera discar, bra lösningar för TV-serie boxar m.m. Enda nackdelen är idag att det inte är MCML eller vad det heter, det där som gör att menyerna flyter som i Vista MCE. I Mymovies så är det lite mer stelt. Dock skall detta tydligen fixas iom V.3 som skall släppas efter årsskiftet.

PS. När det gäller codecs, installera inte olika codec-packs! Detta kan ge ett rent **** för er en vacker dag. Läs in på saken mer och installera enskilda bara. Mitt tips är ffdshow, CoreAVC och Haali Media Splitter, det bör du komma långt med.

/Niklas

#6

Postad 16 november 2007 - 16:59

ers
  • ers
  • Lärjunge

  • 492 inlägg
  • 0

Har själv börjat använda Mymovies iom att jag lägger in alla mina DVD på en server. Programmet är grymt smidigt iom att det finns funktioner för titlar med flera discar, bra lösningar för TV-serie boxar m.m. Enda nackdelen är idag att det inte är MCML eller vad det heter, det där som gör att menyerna flyter som i Vista MCE. I Mymovies så är det lite mer stelt. Dock skall detta tydligen fixas iom V.3 som skall släppas efter årsskiftet.

PS. När det gäller codecs, installera inte olika codec-packs! Detta kan ge ett rent **** för er en vacker dag. Läs in på saken mer och installera enskilda bara. Mitt tips är ffdshow, CoreAVC och Haali Media Splitter, det bör du komma långt med.

/Niklas


Kör ju med ffdshow och Haali idag men får det ändå inte att fungera. Funkar dock klockrent i Media Player 11...?

Är det någon inställning som jag kan ha missat ???

Redigerat av ers, 16 november 2007 - 19:35.


#7

Postad 20 november 2007 - 11:12

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Laddade ner programmet och körde det. Ändrade min åsikt om att det såg snyggt ut.

Fortfarande är det olika format på texter, ibland är det stela texter som är väldigt kantiga, och ibland är det mjuka texter som i Vista original.

Vissa grafiska objekt har inte nån fungerande transparens, utan det blir ett "mörkt block" runt dem. Testat med flera olika grafikkort...

Laddikonen fungerar inte alls som den ska utan är bara en (dåligt upplöst) bild. Ser väldigt amatörmässigt ut...

Hoppas man kan fixa detta snart... Jag jobbar själv som utvecklare, och jag har svårt att tänka mig att MS inte låter tredjepartsutvecklare utveckla menyer o dylika grafiska element med samma teknik som de själva har gjort.

Tanken med programmet är dock väldigt god, lyckas man bara integrera lösningen i VMC (dvs få det att uppföra sig likadant) så är man framme, då kan jag tom skänka en slant!!

MVH
Henrik

#8

Postad 26 november 2007 - 11:57

Unregistered04aec2d3
  • Unregistered04aec2d3
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Vad jag har förstått så är det gjort i html men om du tankar hem senaste versionen 2.40 pr6 och testa med den. Jag har nämligen hört att dom skall köra med vista (vad det nu heter) så det blir lika smooth som resten

#9

Postad 26 november 2007 - 13:11

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Fr.o.m. v.3 kommer det vara samma gränssnitt som Vista, om det heter MCML eller vad det nu är. I dagsläget är det samma på 2.4 som de förra. Dock tycker jag det funkar smidigt och bra ändå.

#10

Postad 27 november 2007 - 11:37

Unregistered04aec2d3
  • Unregistered04aec2d3
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag håller med niklas k. Det är mycket snyggt och framförallt, det fungerar. Pröva detta!!!

#11

Postad 03 december 2007 - 07:18

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Någon annan än jag som upplevt att själva movie commander (inte inne i MCE utan ute i vista) hänger sig när man lägger till Onlinefiler?

#12

Postad 12 december 2007 - 12:26

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Jag sparar mest filmer temporärt på min htpc och tar bort dem efter jag sett dem så av den anledningen ser jag inte behovet att använda My Movies. Hur hanterar den serier?

#13

Postad 11 januari 2008 - 14:35

Unregistered04aec2d3
  • Unregistered04aec2d3
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Jag sparar mest filmer temporärt på min htpc och tar bort dem efter jag sett dem så av den anledningen ser jag inte behovet att använda My Movies. Hur hanterar den serier?



Den hanterar serier på riktigt snyggt sätt. Har en kompis som kör den på serier och han tycker det är mycket smidigt

#14

Postad 15 januari 2008 - 18:26

Unregisteredf4ff531a
  • Unregisteredf4ff531a
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har laddat ner mymovies och undrar vad jag ska skriva när de frågar efter server namn eller ip?

#15

Postad 17 januari 2008 - 20:59

abob
  • abob
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det går att få in .iso-filer och .img-filer på något sätt? Ska man använda daemon tools? i så fallhur? Vilken version osv.

Annars verkar det fungera ganska bra. Lite svårt att hitta covers till alla filmer och lite svårt att hitta rätt fim till rätt fil, men med lite pill så...

#16

Postad 19 januari 2008 - 12:20

tiaz
  • tiaz
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Försökte få Powerdvd ultra deluxe att spela *.mkv men det lyckades inte. Windows media player och Vlc(www.videolan.org) är de ja lyckats med. Körde med CoreAVC professional edition först, men avinstallerade det och installerade vlc istället vilket fungerar mycket bättre. Måste få powerdvd att spela *.mkv för att det ska fungera i My Movies.

#17

Postad 21 januari 2008 - 14:24

riro
  • riro
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Jag har laddat ner mymovies och undrar vad jag ska skriva när de frågar efter server namn eller ip?


Om du kör serverdelarna på samma maskin, skriv in 127.0.0.1.
Om du kör serverdelarna på en annan maskin, skriv in ip't eller namnet på den maskinen.

#18

Postad 05 februari 2008 - 11:09

Unregisteredc88623a1
  • Unregisteredc88623a1
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0

För att spela upp mkv filer behöver du ha ett codec som kan spela upp dessa. Det bästa som finns på marknaden jusst nu är COREAVC men detta kostar pengar. Alternativet är ffdshow som också kan hantera detta men är inte lika snabb. Sedan behöver du också ha en splitter (tror jag det heter). Men vill du göra det riktigt enkelt för dig kan du bara ladda hem och installera Vista codec pack (tycker jag är det bästa, bättre än k-light och CCCP) så kommer det fungera


Går det att spela upp de flesta filformer om jag laddar hem Vista codec pack. Ska jag göra några justeringar under installationen? Kanske är korkade frågor!

#19

Postad 07 februari 2008 - 10:03

pala_1337
  • pala_1337
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om det går att få in .iso-filer och .img-filer på något sätt? Ska man använda daemon tools? i så fallhur? Vilken version osv.

Annars verkar det fungera ganska bra. Lite svårt att hitta covers till alla filmer och lite svårt att hitta rätt fim till rätt fil, men med lite pill så...


Hej,
Momovies klarar även av att spela img och iso filer utan att du manuellt behöver mounta dem i deamontools.
Du ställer bara in vart deamontools finns installerat på din dator, så kommer mymovies att mounta resp. iso-fil direkt i deamon och börja spela upp.

Jag håller med trådskaparen om att detta är ett mycket bra plug-in, det gör så att man iaf kan använda HTPCn på riktigt.

#20

Postad 22 februari 2008 - 17:06

joakim_ni
  • joakim_ni
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Hade My movies installerat på min htpc innan och det funkade kanon bra. Sen kraschade den....

Och nu har jag installerat om alla program och även my movies. Men nu hittar my movies inte mina filmer. Kommer inte ihåg hur jag gjorde sist med filmsammlingen. Men visst är det så att Mym hittar filmerna själv på disken??!!
DEssutom lyckades jag få Mym under tv & video och inte som ett separat allternativ, hur ändrar jag detta?

#21

Postad 24 februari 2008 - 15:41

OMX-dulfer
  • OMX-dulfer
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Någon annan än jag som upplevt att själva movie commander (inte inne i MCE utan ute i vista) hänger sig när man lägger till Onlinefiler?



Japp har haft flera hängningar av commandern, men det bjuder jag på då det är ett underbart program :)

#22

Postad 25 februari 2008 - 12:31

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Jag tog hemm my movies, men kan man inte adda en hel map med filmer? utan måste jag lägga till dom 1 och 1 och sedan peka dom till mappen?

Redigerat av bkam, 25 februari 2008 - 12:32.


#23

Postad 27 februari 2008 - 22:34

joakim_ni
  • joakim_ni
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
1:a gången jag testade mymovies så kunde man lägga till en hel mapp och programet sökte själv upp infon.
Men nu när jag installerade om det efter krasch så fick jag lägga till mina filmer en och en också och sen pecka dem till mappen. Lite jobbigt måste jag säga....
Men vilket super ad-in det är!!
Lite synd att det inte finns mer film info på svenska.

#24

Postad 29 februari 2008 - 08:54

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Det låter ju inget bra, ingen som har nån ide hur jag kan få att den autoscannar mappar efter filmer att funka? Ska jag sitta och manuelt adda alla filmer så faler ju lite med detta program

#25

Postad 29 februari 2008 - 15:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Nej i commandern kan du ställa in vilka mappar den skall automatövervaka under options.

Starta sedan MCE och då kommer den fråga dig om du vill lägga till de filmer som tillkommit.

#26

Postad 01 mars 2008 - 09:29

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

  • 452 inlägg
  • 0
Ingen som har hört nåt mer om v.3 och MCML?

#27

Postad 08 mars 2008 - 11:05

Arnie_
  • Arnie_
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Går det få mymovies att enbart söka på imdb efter filmer, och inte efter dvd:s?

En annna sak jag stör mig på är att det covern är är markerad med en vit banner i högra hörnet som visar en hårddisk tror jag. Går det ta bort detta?

#28

Postad 25 mars 2008 - 19:20

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Alltså jag håller på att få nåt fel på det här ###### mymovies...

Jag försöker lägga till en serie: 'Allo 'Allo. Och jag har 9 säsonger av serien och skulle vilja ha en folder med Allo Allo och undermappar i den med Säsong 1, Säsong 2 osv...

Går inte detta att göra?

Just nu skriver mymovies ut: avsnitt 1, avsnitt 2, avsnitt 2 osv utan att skriva ens vilken serie det är... Filmerna funkar bra när jag gör en mapp för t.ex Die Hard och lägger filmfilen i mappen. Då funkar det skitbra men det vill inte funka med serier och jag förstår inte varför det skulle vara så svårt.

Hoppas nån kan förklara bra hur man gör om det nu går, annars blir det att byta till mediaportal om det progget klarar av de funktioner jag behöver.

Tacksam för svar

#29

Postad 25 mars 2008 - 22:48

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0

Just nu skriver mymovies ut: avsnitt 1, avsnitt 2, avsnitt 2 osv utan att skriva ens vilken serie det är... Filmerna funkar bra när jag gör en mapp för t.ex Die Hard och lägger filmfilen i mappen. Då funkar det skitbra men det vill inte funka med serier och jag förstår inte varför det skulle vara så svårt.


Har du gjort som de tipsar om på Mymovies hemsida, dvs. lagt alla skivor i separata undermappar? Har du lagt in EAN-koden för respektive skiva i Collection Management?
Som jag förstår kan infon hämtas från olika källor, t.ex. direkt från Mymovies egen databas eller från IMDB. MyMovies egen databas innehåller bara sånt som användarna själva lägger upp - och får du inte någon info så kan det ju bero på att ingen annan MyMovies-användare taggat serien.

Ean-koder kan du förutom baksidan på DVD-fodralet hitta på exvis discshop (klicka på Visa utökad info). Om du har EAN-koden med så bör den hämta rätt info från IMDB, och då borde ju avsnittshandling komma med. Du kan hämta IMDB-info genom att klicka på IMDB-loggan till höger i fönstret i Management-applikationen.

Använder dock inte själv MyMovies för TV-serier.
/b

Redigerat av bjogul, 25 mars 2008 - 22:50.


#30

Postad 26 mars 2008 - 09:16

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Jag följde tipsen på hemsidan och det funkar helt okej tycker jag. Kör dock MyTV för tv-serier då den är betydligt bättre på att ge mig en översikt över vad jag har för avsnitt, om jag har sett dem eller inte, samt när de sänds.

#31

Postad 26 mars 2008 - 18:34

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Tack för svaren men jag har gått över till mediaportal istället...det passar mig bättre och är inte lika segt som media center är för mig...

#32

Postad 10 april 2008 - 21:38

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0
Har installerat det här nu men får den inte att importera filmerna i Collection Managment som jag vill. Mina filmer (mestadels xvid) ligger i en mapp som heter Film, och i denna är det inga undermappar. Detta vill den inte fatta och tror alltså att mappen Film är tom. Måste man ha varje film i en egen mapp för att det ska funka?

#33

Postad 11 april 2008 - 09:29

krillepille2
  • krillepille2
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0

Måste man ha varje film i en egen mapp för att det ska funka?


Ja, annars vet den inte vilken film du vill spela upp sen.

Jag kör detta program sedan en månad tillbaka. Det är nog det bästa jag varit med om. Fungerar hur bra som helst. Tar även regelbundna backups på min databs, då det har kostat mig ett antal minuter att lägga in allt :)

Hoppas att version 3,* kommer snart med MCML gränssnitt, då det ser lagomtstelt ut med deras! :P

#34

Postad 11 april 2008 - 10:45

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

  • 907 inlägg
  • 0

Ja, annars vet den inte vilken film du vill spela upp sen.

Man hade ju hoppats att den från filnamnet listar ut vad filmen heter och hämtar infon automatiskt. MyTV t ex känner ju av vilket avsnitt av en viss serie det är från filnamnet, som exempel S02E15. En fil som Filmnamn.2007.1080p.BluRay.DTS.x264-SZ bör inte vara så svår att lista ut.

Nu är MyMovies tydligen programmerat på det viset att det behöver mappar och det gör förmodligen att jag inte kommer använda det. Ganska bra program ändå.

#35

Postad 13 april 2008 - 08:08

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Sitter och pysslar att få USB-styrning till en DVD-växlare att funka. Skulle vara riktigt soft att peta i alla 400 skivorna och låta my movies bläddra i dvd-växlaren.

Hoppas även jag på en mymovies 3 snart...

#36

Postad 21 april 2008 - 19:27

Rob74
  • Rob74
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Har suttit och strulat fram och tillbaka med MediaPortal - fick det inte att fungera med MMS-streamad radio och Bass-player i den "stabila" releasen, laddade ner RC1:an och där fungerar inte integrationen med Daemon Tools något vidare.

Gav upp och började kolla på Vistas MCE, installerade MyMovies och jag tror jag är frälst. Allt bara fungerar. Mycket nöjd so far. Tack för tipset.

/Robban

#37

Postad 23 april 2008 - 09:02

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Titta även till MyTV som fungerar lite på samma sätt men för tv-serier. Finns separat tråd om den.

#38

Postad 24 april 2008 - 22:12

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

  • 839 inlägg
  • 0
Jag klara upp att spela alla format i wmp, har bara Final Codecs 2008 för film och illiminable för lossless filer som FLAC, men av någon anledning vill inte .ts filmer fungera i MCE. Mycket skumt.

#39

Postad 25 april 2008 - 06:59

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Har du registerat filtypen att exempelvis MP skall dra igång .ts filer?

Pratar du förresten INNE i mymovies eller i Mediacenter överhuvudtaget?

Redigerat av Dreadlock, 25 april 2008 - 06:59.


#40

Postad 05 maj 2008 - 05:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Dethär är riktigt mystiskt.

Har suttit och rippat in alla mina beck-filmer nu i helgen och har dem under e:\ som AUDIO_TS och VIDEO_TS mappar i ex Beck 1, Beck 2 osv.

Har lagt till den i My Movies och kör igång Beck 1. Filmen rullar i ca 20-30 minuter, sedan hackar det till, Receivern tappar synken på ljudet (DD lampan släcks och tänds ett par tre gånger) och filmen fryser. Sedan kommer helt plötsligt ca 1 sekund från Beck 2 och sedan fryser det igen. Trycker 'stopp' sedan 'start' och allt verkar som det skall i en 20-30 minuter till, sedan repeteras.

Det märkliga är att vanliga MP verkar kunna spela filmerna utan problem, utan det är just i MyMovies. Är det en disk som håller på att ge sig eller vad kan vara galet?

#41

Postad 28 maj 2008 - 00:00

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Har installerat det här nu men får den inte att importera filmerna i Collection Managment som jag vill. Mina filmer (mestadels xvid) ligger i en mapp som heter Film, och i denna är det inga undermappar. Detta vill den inte fatta och tror alltså att mappen Film är tom. Måste man ha varje film i en egen mapp för att det ska funka?

Jag förstår inte detta. Jag har installerat servern och en klient och sagt till Collection Management att bevaka en mapp. Jag har mina rippade DVD i en mappstruktur enligt det som MediaCenter DVD Library, som jag använde innan, kräver, dvs en mapp med filmens namn och sedan alla filer direkt i den. Inga AUDIO_TS eller VIDEO_TS-mappar alltså.
Programmet hittar inte en enda film. Hur ska jag göra detta?

#42

Postad 28 maj 2008 - 15:58

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0

Dethär är riktigt mystiskt.

Har suttit och rippat in alla mina beck-filmer nu i helgen och har dem under e:\ som AUDIO_TS och VIDEO_TS mappar i ex Beck 1, Beck 2 osv.

Har lagt till den i My Movies och kör igång Beck 1. Filmen rullar i ca 20-30 minuter, sedan hackar det till, Receivern tappar synken på ljudet (DD lampan släcks och tänds ett par tre gånger) och filmen fryser. Sedan kommer helt plötsligt ca 1 sekund från Beck 2 och sedan fryser det igen. Trycker 'stopp' sedan 'start' och allt verkar som det skall i en 20-30 minuter till, sedan repeteras.

Det märkliga är att vanliga MP verkar kunna spela filmerna utan problem, utan det är just i MyMovies. Är det en disk som håller på att ge sig eller vad kan vara galet?


Kolla så att inte det är något strömspar som går igång eller kanske rent utav skärmsläckaren (i bakgrunden då alltså). Jag stängde av allt sådant på min vista och den går som en klocka med MyMovies (även om jag använder media portal oftare). Insåg precis att jag kör med daemon tools så det kanske är därför som min fungerar bättre?

#43

Postad 05 april 2009 - 10:50

Puckoo
  • Puckoo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tjena grabbar !

Jag har även jag börjat använda MyMovies och är grymt nöjd so far. Det enda jag inte riktigt fått att fungera än är att spela .iso-filer. Jag har lagt .iso filen i en egen mapp. Sedan har jag lagt till den som en online movie i Collection Program. Jag har Daemon Tools installerat och det är inte i "safe mode". När jag trycker " Spela filmen " i Media Center mountar Daemon Tools precis som det ska men sedan meddelar mitt Collection Program mig att " Skivan i enhet 'F:/' kunde inte identifieras. Vill du lägga till titeln manuellt? " Varför händer det här?

Kan tillägga att jag använder Vista Media Center och har en x86 maskin.

Jocke

#44

Postad 07 april 2009 - 08:06

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Eftersom den har lagrat infon utifrån en orginalskiva så kan den inte identifiera dina .iso filer. Om du stoppar in en orginalskiva, kan collection programmet hämta data från internet och lägga till filmen som offline-fil och be dig stoppa i rätt skiva när du valt filmen för att titta på den.

#45

Postad 08 april 2009 - 19:40

Puckoo
  • Puckoo
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Ah, så det kanske hjälper om jag "lägger till filmen" själv? Tack för hjälpen isf, ska testa så snart jag kommer hem ! Jocke

#46

Postad 15 april 2009 - 05:54

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Måste gnälla lite på My Movies plugin till WHS - den är helt värdelös på att identifiera vilka filmer det är även om katalogen är döpt till exakt namn enligt imdb....

#47

Postad 23 oktober 2009 - 23:35

hobbis
  • hobbis
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Jag tyckte också att My Movies var en riktigt bra programvara, men tyvärr är jag inte lika nöjd efter att ha använt det ett tag.

Dels är online-metadata-databasen ganska begränsad, och moderatorerna är mer eller mindre omöjliga att ha att göra med när det gäller att bidra med information till databasen för att bättra på den. De klagade på att jag skrev "C/O" istället för "Care Of" när jag försökte ladda upp metadata-information för Segemyhr-serierna och På Heder och Samvete-serierna. 2 timmars jobb totalt, och det jag fick tillbaka var ett hot om att de skulle stänga av mitt konto om jag försökte något sådant igen...

Jag förmodar att det är en av orsakerna till att databasen inte känns lika utbredd som andra alternativ på marknaden, när moderatorerna är lite väl strikta. Jag kan förstå att de vill hålla ordning och reda iofs, men det känns som det spårar ur här.

#48

Postad 28 oktober 2009 - 11:23

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt att använda min dator som lagringsplats för mina filmer för att sedan spela upp filmerna via Xbox360:n. Windows Media Center kändes som det bästa alternativet iumed att det är inbyggt påde i Windows 7 samt Xboxen. Nu när jag hittat My movies så har jag lyckats rippa två filmer men jag lyckas inte spela upp dem via xboxen. :)

Filmerna dyker upp i xboxen men när jag ska starta dem så kommer det upp "Please insert the disc "Disc 1" from King Arthur (Collection #2)" eller "The media is not compatible with Media Center extenders. Please see options for transcoding". Filerna är rippade som ts_video och allt funkar som sagt ända tills jag ska spela upp dem i xboxen (i detorn går det bra).

Någon som vet vad som är fel?

#49

Postad 07 november 2009 - 00:17

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
MyMovies var bra för ett par år sen, men sen gick konkurrenterna ikapp och förbi. Själv använder jag och många med mig MediaBrowser. Mitt tips är att släppa MyMovies och titta på detta istället.

#50

Postad 14 november 2009 - 13:50

Unregisteredbb11a81e
  • Unregisteredbb11a81e
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej
I dagsläget kör jag Movie Collectorz och tycker att det fungerar riktigt bra. Har inte haft några som hälst problem med programmet och gränssnittet i Windows Media Center ser ganska bra ut. Dock så saknar jag lite funktioner som exempelvis information om ljudspår ex DTS, 5.1 osv. Men i övrigt är jag nöjd.

Jag skulle välja gå över till My Movies då det ser lite snyggare ut (speciellt My Movies 3) men problemet är att man inte kan köpa programmet för en summa pengar utan måste samla på sig ett vist antal poäng för att tillgång till alla funktioner i programmet. För att få dessa poäng så måste man bidra med information till deras databas som kan vara knepigt om man läser ovan eller skänka pengar till utvecklarna. För att max poäng som krävs för att få tillgång till alla funktioner så måste man skänka $100 och det har man inte lust med. Jämfört med Movie Collectorz som kostar drygt $30 och går att får via Rapidshare för 0.
/Micael



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.