Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#10051

Postad 30 november 2016 - 10:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 760 inlägg
  • 0
Grymt, tack! 👍

#10052

Postad 30 november 2016 - 11:19

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Grymt, tack!

 any time

 

Men som sagt, det är väl vad du som ska sitta framför skärmen har för krav på bilden. På en tv har du ju fler ögon som ska göras nöjda.

Sen beror det ju lite på vad man ska ha skärmen till. Ska man bara ha den till konsol, så då kanske man inte behöver plöja ner ex antal tusen på en skärm som är utformad till pc-gaming.

Men ha i planerna iaf att skaffa en 4k skärm om du är i planerna för en One S, Scorpio el PsPro.

 

Jag köpte en AOC som jag nämnde ovan som bara är en TN panel 1080p, men med 1ms. Jag är grymt nöjd med bilden och flytet om man jämför med vad jag har kört på tidigare (1080p plasma, och 1080p projje).

Men inom ett halvår har jag nog köpt en 4K iaf.

Jag överväger att köpa en ordentlig 4K i litet format än att safta till med en 4K i 65-75" iallafall.



#10053

Postad 30 november 2016 - 11:30

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag är lite återhållsam med 4k, dels av priset på en 27" och att jag inte än vet om det är skärmen som avgör upplösning i spelen på scorpio. Har hellre 1080 med mer eyecandy än 4k@30fps och samma grafik som original Xbox.

Kan man välja själv att köra 2x1080 på en 4k panel så kan det kanske vara värt. Men jag tror ändå 4k i konsol form inte är något riktigt än for mig. En pc med ett fett 1080 och 16gb ram och 4k i 144fps/hz där snackar vi dock en najs upplevelse. Men allt återstår att se.

Men att bara skaffa en mindre skärm vs tv år en grym uppgradering för competetive fps spelande.

Redigerat av SKIBBE, 30 november 2016 - 11:33.


#10054

Postad 30 november 2016 - 11:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men att bara skaffa en mindre skärm vs tv år en grym uppgradering för competetive fps spelande.

På tal om dina inlägg om orättvisor i PS4 Pro-tråden så är ju detta en av anledningarna till att det aldrig är likvärdigt heller på konsol.



#10055

Postad 30 november 2016 - 11:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

På tal om dina inlägg om orättvisor i PS4 Pro-tråden så är ju detta en av anledningarna till att det aldrig är likvärdigt heller på konsol.

Men konsolen ska vara rättvis. Det man kopplar till den är ju upp till användaren (och har alltid varit)

Det ms och Sony kan påverka kommer dom påverka av olika anledningar, och Ang rättvise grejen är ju det endast en tanke varför det är som det är. Som motsvara på alla som klagar på att pro inte är så mycket bättre som dom hoppats på.

Jag vill också ha 60fps i mp, öven om ops4 har 30fps. Men jag förstår om pro låses till 30 pga av fördelen dom annars får (det kan Sony påverka)

Redigerat av SKIBBE, 30 november 2016 - 11:53.


#10056

Postad 30 november 2016 - 12:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men konsolen ska vara rättvis. Det man kopplar till den är ju upp till användaren (och har alltid varit)

Men det är ju upp till användarna om de köper den nya konsolen också, det är bara en hårdvara som allt annat man köper till sin setup.

 

Man kan köpa till sig en klart större fördel via tillbehör än vad man kan med Pro i detta fallet så jag förstår inte varför det är ett problem om Pro skulle få lite fler FPS. Det är ju egalt, alla har olika förutsättningar.

 

Det är snarare orättvist mot de som lägger pengar att de INTE får en fördel. 2 000 som det väl kostade vid inbyte ungefär har i stort sett alla som har en PS4 råd att lägga i vilket fall. Men de ska ju inte belönas när de inte gör det. De som har köpt en Pro har ju jobbat för pengarna.

 

Om du ska köpa Scorpio sen så är du väl inte nöjd med att de begränsar den till 30 FPS (eller samma frame drops) och 1080 i mp bara för att det ska "vara lika för alla"?



#10057

Postad 30 november 2016 - 12:45

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Men det är ju upp till användarna om de köper den nya konsolen också, det är bara en hårdvara som allt annat man köper till sin setup.

Man kan köpa till sig en klart större fördel via tillbehör än vad man kan med Pro i detta fallet så jag förstår inte varför det är ett problem om Pro skulle få lite fler FPS. Det är ju egalt, alla har olika förutsättningar.

Det är snarare orättvist mot de som lägger pengar att de INTE får en fördel. 2 000 som det väl kostade vid inbyte ungefär har i stort sett alla som har en PS4 råd att lägga i vilket fall. Men de ska ju inte belönas när de inte gör det. De som har köpt en Pro har ju jobbat för pengarna.

Om du ska köpa Scorpio sen så är du väl inte nöjd med att de begränsar den till 30 FPS (eller samma frame drops) och 1080 i mp bara för att det ska "vara lika för alla"?

Jag är med på precis hur du tänker, och vill ju också kunna köpa en pro/scorpio och känna kännslan som nör man köpte det senaste grafikkortet. Men jag försöker bara förstå varför det är som det är med Pro grejen nu och inte vara allt fler hoppfull inför scorpio. Där av så år ju tanken med en "rättvis" profil för multiplayer en tanke. Klart jag vill att mina 2000kr ska ge mer än bara en upplevelse i singleplayer utan mer närma sig pc prestanda och dom "magiska" 60fps.
Som vi alla trodde "next gen" skulle innebära.

Jag hoppas Sony går all in iaf med nya titlar och ger dom 1080/60fps så att även scorpio kommer få det men 2k(4k) i 30fps är helt orelevant för mig och säkert 90% av alla som köper en pro. Men jag är för 4k hetsen också pga att det driver saker framåt. Men jag väljer fps före upplösning alla dagar. Men det verkar inte tillverkarna göra?

#10058

Postad 30 november 2016 - 13:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Men jag försöker bara förstå varför det är som det är med Pro grejen nu och inte vara allt fler hoppfull inför scorpio.

 

 

Det är inte Sony eller Dice som medvetet har gjort något för att nerfa, utan det har blivit någon miss någonstans.

 

Som vi alla trodde "next gen" skulle innebära.

 

 

Inte jag :) . Du måste förstå att på konsol är fps ett designval. Hur mycket kraft man än har i burken så kan utvecklarna välja om de vill pusha grafiken eller ha en hög framerate. På PC är det annorlunda eftersom man kan köpa mer kraft, men det går ju inte på konsol... well, normalt sett.

 

Men det är ett ouppnåeligt mål. Säg att du gör en Xbox som är 100 gånger starkare. Det kommer fortfarande inte vara 60 fps i alla spel, bara de som utvecklarna prioriterar det i. För om man gör 60 fps så blir grafiken lidande, vilket får konkurrenternas spel att se bättre ut.

 

Vad gäller 4K så är det ju i stort sett det man bör köpa idag om man köper ny TV. I och med att de är så billiga ändå och man behöver framtidssäkra. Man kan få några mer tum med en FHDTV för samma pris, men inte värt det imo. Tror det kommer gå hyfsat snabbt där med spridningen även om den inte är särskilt hög idag.

 

Det är ju så med Pro också att CPU:n är för gammal, så Pro är inte särskilt bra på att höja frameraten. Det jag hoppas är att Scorpio använder något nyare.


Redigerat av Zoiler, 30 november 2016 - 13:26.


#10059

Postad 30 november 2016 - 17:12

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

Vad gäller 4K så är det ju i stort sett det man bör köpa idag om man köper ny TV. I och med att de är så billiga ändå och man behöver framtidssäkra. Man kan få några mer tum med en FHDTV för samma pris, men inte värt det imo. Tror det kommer gå hyfsat snabbt där med spridningen även om den inte är särskilt.


Det är en balansgång anser jag, att köpa en 4K bara för att den är märkt för 4K. Det är så mkt mer som spelar in. Vad är syftet med tv:n? Ska man mata den med detaljrika spel eller snabba spel? Sport med snabba panoreringar?

Tillverkarna är inte dumma, dom marknadsför 4K lika hårt som som dom gjorde med HD-ready - Full HD i början. Där kunde en HD ready skärm prestera bättre än en Full HD.
Men att äga en Full HD var bättre ansåg dom och kunde salta priset på dessa.

En liknande situation är det nu. Nu är allt märkt med 4K som säljs verkar det som. MEN hur bra är dessa skärmar egentligen. Och hur bra är dom att spela på?
Det krävs många många timmars efterforskning/letande efter den bästa skärmen med 4K om man ska gejma stort. Och skulle man hitta en bra skärm så är denna minst trippelt så dyr som en liten 4K skärm med låg ms och freshrate.

#10060

Postad 30 november 2016 - 17:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det är en balansgång anser jag, att köpa en 4K bara för att den är märkt för 4K. Det är så mkt mer som spelar in. Vad är syftet med tv:n? Ska man mata den med detaljrika spel eller snabba spel? Sport med snabba panoreringar?

Inte för att den är märkt 4K, utan för att den klarar av 4K. Det är en nödvändighet nästa gång jag köper TV iaf, vilket blir tidigast om något år. Sen är det klart man kollar på andra saker än det. Men det är det man har b la Prisjakt till, många som är nöjda med sina 4KTV som de spelar på.

 

Timmars efterforskning gör jag varje gång jag köper dyra prylar i vilket fall :)

 

Och skulle man hitta en bra skärm så är denna minst trippelt så dyr som en liten 4K skärm med låg ms och freshrate.

 

 

Köper jag en ny datorskärm så kör jag på det sista, för soffspelande ska den vara stor :)



#10061

Postad 01 december 2016 - 08:25

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0

 

 

Köper jag en ny datorskärm så kör jag på det sista, för soffspelande ska den vara stor :)

 

Jo, storlek i all ära. Men beroende på vilka spel man spelar ska "man" (tycker jag iallafall) fundera på om man vill lira fps-spel på en inputlagig tv.

Det fick jag iallafall erfara när jag köpte en 1ms skärm, är en bf/cod spelare, och oj vilken skillnad. Men kör man solo spel så då funkar det ypperligt med stort och maffigt :)



#10062

Postad 01 december 2016 - 09:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det fick jag iallafall erfara när jag köpte en 1ms skärm, är en bf/cod spelare, och oj vilken skillnad. Men kör man solo spel så då funkar det ypperligt med stort och maffigt :)

 

Sen är inte spel det enda som avgör vad för TV som ska stå i vardagsrummet för mig heller direkt, jag har inget dedicerat biorum :D

 

Själv spelar jag inte CoD/BF eftersom jag då skulle få skippa så många andra spel. Har svårt att se att man ska kunna spela många olika spel och samtidigt hålla sig bra på CoD och BF mot alla andra som spelar varje dag, jag menar det finns inte tid för allt.

 

På PC däremot är storleken förstås mindre viktig så där lär jag kolla in lite extrafinesser när jag väl byter.



#10063

Postad 01 december 2016 - 11:10

Unregisteredf692bf63
  • Unregisteredf692bf63
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Bara om du ska spela online mot andra t.ex, inte i offlinespel.

 

 

Som ny användare till Xbox One, grabben fick en precis. Måste man alltid vara online för att kunna spela med den? Vi är i mellan två internet leverantörer..

 

Vi installerade Titanfall 2 igår, men det gick ej att spela pga vi ej var online, kunde ej logga in Xbox live. Så det spelet funkar ju inte ens med singelplayer offline :(



#10064

Postad 01 december 2016 - 11:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Det ska gå.

 

PSLS: Could people buy Titanfall 2 as a $60, single-player, offline game, and be content [with their purchase]?

 

Mohammad Alavi, Senior Designer: Absolutely. You don’t need an Internet connection to play the campaign mode.

 

http://www.playstati...ayers/#/slide/1



#10065

Postad 01 december 2016 - 13:27

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Vi installerade Titanfall 2 igår, men det gick ej att spela pga vi ej var online, kunde ej logga in Xbox live. Så det spelet funkar ju inte ens med singelplayer offline :(

 

Vet inte hur det är med just Titanfall 2 men det går alldeles utmärkt att spela singleplayer offline på Xbox så länge spelutvecklarna har byggt sitt spel så det funkar.

 

Testat att sätta hela Xboxen i offlineläge för att se om det gör någon skillnad? http://support.xbox....box-one-offline



#10066

Postad 01 december 2016 - 13:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 760 inlägg
  • 0

Vi installerade Titanfall 2 igår, men det gick ej att spela pga vi ej var online, kunde ej logga in Xbox live. Så det spelet funkar ju inte ens med singelplayer offline :(


Var spelet till 100% installerat och klart? Ibland kan man ju starta spel fastän det inte installerat färdigt.
Sen har jag även ibland fått nån bugg där spel vägrat starta pga att xboxen påstår att jag inte är inloggad osv. Vet inte om det har med att jag delar spelkonto eller något annat men det brukar funka nån minut senare.

#10067

Postad 14 december 2016 - 15:10

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Photo appen fungerar nu på Xbox One!

http://feber.se/pc/a..._kan_nu_ns_via/

#10068

Postad 14 december 2016 - 23:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Senaste system updaten

Customers with high-speed connections (greater than 100Mbps) should experience up to 80% faster download speeds.
Customers with connections less than 100Mbps should experience more consistent performance that is up to 40% faster than before.

Additional optimizations have also made background downloads more resilient to intermittent connectivity issues.

Download speeds will be influenced by network contention within the home and at the ISP level. Download speeds will also be impacted when games are running on the console as system resources are prioritized for gameplay over background downloads. For more information, visit Troubleshoot slow game or app downloads on Xbox One.

Wireless controller

Firmware update to improve performance.
Background Music

General performance improvements for added reliability and consistent experiences across steaming music apps.
Miscellaneous

General stability and performance improvements.

Edit: Undrar om man kan välja ie som bakgrunds spelare.. iaf funkar ju vissa nätradiokanaler. Så drygt att köra ie dockad...

Edit2. Är bara vissa universal appar som stöds.
Och inget som är vanligt i Sverige. T.ex Groove Music och pandora kommer stödjas.

Redigerat av SKIBBE, 15 december 2016 - 10:06.


#10069

Postad 15 december 2016 - 10:02

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

  • 716 inlägg
  • 0
Är den släppt nu eller?

#10070

Postad 15 december 2016 - 10:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Är den släppt nu eller?

Igår, dvs 14 december.

Ni som ej kör Elite kontrollen, glöm ej uppdatera eran kontroll (eliten hade ej fått nån ny, om ni inte låg efter i update på den innan då)

Nu ser man att en ny update finns vid System ikonen, precis som ett mess/achivement. Slipper man gå in 14 menyer och kolla själv när man vet att en update skall släppas och man är ivrig.

Redigerat av SKIBBE, 15 december 2016 - 10:16.


#10071

Postad 17 december 2016 - 22:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Hmm vet inte om den laborerat om med regionskoderna efter någon update?

 

La in en reg 2 dvd får meddelandet att den inte kan köras och xboxen är avsedd för Reg 4? Nu minns jag inte exakt när jag sist försökt spela en dvd i den men den är inköpt i Sverige så varför fasen vill den ha reg 4 dvds?



#10072

Postad 17 december 2016 - 23:23

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Hmm vet inte om den laborerat om med regionskoderna efter någon update?

La in en reg 2 dvd får meddelandet att den inte kan köras och xboxen är avsedd för Reg 4? Nu minns jag inte exakt när jag sist försökt spela en dvd i den men den är inköpt i Sverige så varför fasen vill den ha reg 4 dvds?

Kör du annan region än se? Alla boxar är ju regionsfria för spel iaf

Äger inga DVD filmer, så kan tyvärr inte pröva :-\

Redigerat av SKIBBE, 17 december 2016 - 23:26.


#10073

Postad 18 december 2016 - 01:00

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
https://majornelson....and-windows-10/

Citat:
You’ll be able to experience Dolby Atmos in your home theater, assuming you have a Dolby Atmos enabled speaker system or soundbar. But you don’t need to have that kind of equipment – it will be possible to enable virtually any pair of headphones with the Dolby Atmos experience.

Ska jag tolka detta som att jag kan skaffa ett par vanliga stereo-lurar med eller utan Mic och få virtuellt surround via handkontrollen. Och skippa mina Turtles beach som tar ljudet över den optiska utgången? Finns det ju ingen anledning längre att köpa ett headset för flera tusen pga bra vr-surround.

#10074

Postad 18 december 2016 - 19:44

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 1

https://majornelson....and-windows-10/

Citat:
You’ll be able to experience Dolby Atmos in your home theater, assuming you have a Dolby Atmos enabled speaker system or soundbar. But you don’t need to have that kind of equipment – it will be possible to enable virtually any pair of headphones with the Dolby Atmos experience.

Ska jag tolka detta som att jag kan skaffa ett par vanliga stereo-lurar med eller utan Mic och få virtuellt surround via handkontrollen. Och skippa mina Turtles beach som tar ljudet över den optiska utgången? Finns det ju ingen anledning längre att köpa ett headset för flera tusen pga bra vr-surround.


Virtuellt surround-ljud från handkontrollen direkt har ju varit på gång i flera års tid. Turtle Beach XO Seven lanserades som surround först, men ändrades till stereo. Samma med Steelseries Xbox One headset x300 och även Turtle Beach 420X som t.o.m hade ända fram till release-dagen information om "Microsoft virtual surround sound" på kartongen (om man kollade bilderna från hemsidan). På releasedagen ändrades det till stereo-headset bara.

Så hoppas verkligen det kommer nu!

#10075

Postad 31 december 2016 - 21:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Kör du annan region än se? Alla boxar är ju regionsfria för spel iaf

Äger inga DVD filmer, så kan tyvärr inte pröva :-\

Ja vet inte börjar bli rädd den börjar ge upp. Lånade metal gear solid phantom pain på bibblan men den verkar inte fatta de är disk i. Klagar igen på att det inte är en dvd disk på den med :P



#10076

Postad 07 januari 2017 - 23:09

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0
Spoticast finns nu tillgänglig för Xbox One, spela ditt Spotify konto även i bakgrunden. Kostar 49:-. Men lätt värt den summan

#10077

Postad 08 januari 2017 - 12:46

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

Spoticast finns nu tillgänglig för Xbox One, spela ditt Spotify konto även i bakgrunden. Kostar 49:-. Men lätt värt den summan

Kan man lyssna på musik även med exempelvis spel igång?



#10078

Postad 08 januari 2017 - 13:38

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Tar spoticast fortfarande musiken från youtube? Det är inte så lyckat alla gånger.


#10079

Postad 08 januari 2017 - 14:33

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

 

Tar spoticast fortfarande musiken från youtube? Det är inte så lyckat alla gånger.

 

Vad jag fått fram från nätet så skall det vara så



#10080

Postad 08 januari 2017 - 14:51

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Bara jag som blir utkastad från Live hela tiden, har varit så hela helgen.



#10081

Postad 08 januari 2017 - 15:16

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlägg
  • 0


Tar spoticast fortfarande musiken från youtube? Det är inte så lyckat alla gånger.


Man kan iallafall ställa in sökningarna, så man kan slippa live låtar osv.

#10082

Postad 08 januari 2017 - 15:59

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0

Bara jag som blir utkastad från Live hela tiden, har varit så hela helgen.

Har hänt mig några gånger, flest gånger igår.



#10083

Postad 08 januari 2017 - 16:01

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Bara jag som blir utkastad från Live hela tiden, har varit så hela helgen.

Jag hade inga såna problem under långt spelpass igår. Ingen jag spelar med som nämnt något heller.

#10084

Postad 08 januari 2017 - 16:16

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0

Bara jag som blir utkastad från Live hela tiden, har varit så hela helgen.

 

Hardreset, hjälper 9 utav 10 ggr.:)



#10085

Postad 11 januari 2017 - 13:01

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Är det någon som fortfarande köper spel etc med USA-priser? (dvs utan tax)

 

Hur gör ni isf? Det känns som de gjort det svårare, t.ex. verifierar kortets adress.

 

Vet att det gick att komma runt med Xbox gift cards (US), var köper ni dem isf?


Redigerat av Cthugha, 11 januari 2017 - 13:01.


#10086

Postad 11 januari 2017 - 13:14

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Är det någon som fortfarande köper spel etc med USA-priser? (dvs utan tax)

Hur gör ni isf? Det känns som de gjort det svårare, t.ex. verifierar kortets adress.

Vet att det gick att komma runt med Xbox gift cards (US), var köper ni dem isf?


Jag har ej ändrat ifrån USA än,men detär bara några kronor i skillnad i vissa fall. Googla 60 USD to SEK för att jämföra priset för dagen.

Jag har en adress i usa, nån blomster affär i LA
Har samma adress på Amazon där jag köper mina gift cards.

Enkla att lösa in,Amazon har direkt länk till hemsidan för redem Code.

60$ är ca 550kr. Jag vet inte vad svenska spel kostar,men är väl runt där. Är ju inga 420kr som det var för 2.5år sedan.

#10087

Postad 11 januari 2017 - 13:43

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Jag har ej ändrat ifrån USA än,men detär bara några kronor i skillnad i vissa fall. Googla 60 USD to SEK för att jämföra priset för dagen.

Jag har en adress i usa, nån blomster affär i LA
Har samma adress på Amazon där jag köper mina gift cards.

Enkla att lösa in,Amazon har direkt länk till hemsidan för redem Code.

60$ är ca 550kr. Jag vet inte vad svenska spel kostar,men är väl runt där. Är ju inga 420kr som det var för 2.5år sedan.

 

Ett spel för $60 blir ca 546 kr idag. Samma spel i svenska butiken kostar 639 kr, så det är ca 17% extra (tax).

 

Vad jag har sett går det inte längre att köpa via kort med "falsk" adress i USA. De har koll på din riktiga adress och ser att det inte matchar.

Och med US gift cards så ställs samma krav, att kortets adress matchar och att man har en US IP-adress. Iaf i de butiker jag kollat.
 

Gäller Mastercard. Kanske bara de som ändrat?
 


Redigerat av Cthugha, 11 januari 2017 - 13:44.


#10088

Postad 11 januari 2017 - 16:16

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Jag har master card. Med LA adress. Men köper du verkligen en online kod?
Fysiska går ej.

https://www.amazon.c...3WGL&ref=plSrch

Köpt denna flera gånger. (Dvs du kan ej köpa prispressade gift cards)

Redigerat av SKIBBE, 11 januari 2017 - 16:17.


#10089

Postad 11 januari 2017 - 22:33

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Jag har master card. Med LA adress. Men köper du verkligen en online kod?
Fysiska går ej.

https://www.amazon.c...3WGL&ref=plSrch

Köpt denna flera gånger. (Dvs du kan ej köpa prispressade gift cards)

 

Exakt sån jag försökt köpa. Även testat andra onlinebutiker. Har ej funkat att betala. Kortet funkar 100% för övrigt. Samma problem med Paypal.
Har funkat tidigare men inte förra och denna veckan.



#10090

Postad 11 januari 2017 - 23:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Exakt sån jag försökt köpa. Även testat andra onlinebutiker. Har ej funkat att betala. Kortet funkar 100% för övrigt. Samma problem med Paypal.
Har funkat tidigare men inte förra och denna veckan.

Kanske det är kört för mig också 😟

Update: impulsade 10$ då gjorde mig osäker. Funkade för mig iaf

Redigerat av SKIBBE, 12 januari 2017 - 22:22.


#10091

Postad 12 januari 2017 - 21:26

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Kanske det är kört för mig också 😟

Update: impulsade 10$ då gjorde mig osäker. Funkade för mig iaf

 

Antar att du kör någon USA-VPN då?
Hos Amazon.com fastnar jag här när jag försöker köpa en sån ($10 US gift card, samma som ovan), och cancel är enda alernativet.

 

 
Important message about the item you would like to purchase

We noticed you're shopping from Sweden. This item is not available for purchase due to geographical restrictions. It may be available on Amazon.co.uk. Not Shopping from Sweden?

 



#10092

Postad 12 januari 2017 - 21:42

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Antar att det var mitt gamla utgångna kort som låg kvar och spökade i Amazon Wallet. Tog bort det, la till mitt nya och en "extra" USA-adress, sen gick det igenom...



#10093

Postad 12 januari 2017 - 22:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Antar att det var mitt gamla utgångna kort som låg kvar och spökade i Amazon Wallet. Tog bort det, la till mitt nya och en "extra" USA-adress, sen gick det igenom...


Bra där 😝

#10094

Postad 12 januari 2017 - 22:36

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Bra där

 

Japp :) men den det gick inte att beställa sånt gift card utan en USA-adress på kontot.

 

Har tidigare kunnat köpa US gift cards direkt i Xbox Store, det var allra enklast...


Redigerat av Cthugha, 12 januari 2017 - 22:37.


#10095

Postad 12 januari 2017 - 22:44

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Japp :) men den det gick inte att beställa sånt gift card utan en USA-adress på kontot.

Har tidigare kunnat köpa US gift cards direkt i Xbox Store, det var allra enklast...


Var väl nästan ett år sedan det slutade fungera. Dvs ha ett svenskt kort inlagt i xboxen och köpa direkt ur xbox-store.

Efter det har vi/jag köpt koder via Amazon med USA adress.

#10096

Postad 13 januari 2017 - 07:48

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Var väl nästan ett år sedan det slutade fungera. Dvs ha ett svenskt kort inlagt i xboxen och köpa direkt ur xbox-store.

Efter det har vi/jag köpt koder via Amazon med USA adress.

 

Jag syftar på kort med USA-adress och handla US gift card i Xbox Store. Det funkade senast i somras kan jag se i inköpshistoriken, men inte nu.



#10097

Postad 24 januari 2017 - 12:13

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Har ni sett "co-pilot" featuren som skall komma i nästa preview update. 2 kontroller som kan agera som en pga handikapp osv.

Då kan jag binda t.ex digital höger och vänster på kontroll 1 till valfri på kontroll 2, i bf1 och sen fixa så att jag kan trycka på dessa med fötterna eller om det släpps "lösa" knappar. Så slipper jag släppa styrspaken i fps 😜

Elite kontrollen löser mycket men inte att man måste använda styrkorset, då man behöver 2 knappar till!

#10098

Postad 03 mars 2017 - 15:15

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Märkligt (?!) fenomen med min.

Ofta när jag ska starta SW Battlefront så startar det inte pga okänt fel.

Men hur som helst, när jag då provar ta ut skivan så stänger Xboxet av. Ska det göra det?

 

Jag har för mig att det gått tidigare, och det är ju mest logiskt om så är fallet...



#10099

Postad 03 mars 2017 - 15:26

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Märkligt (?!) fenomen med min.
Ofta när jag ska starta SW Battlefront så startar det inte pga okänt fel.
Men hur som helst, när jag då provar ta ut skivan så stänger Xboxet av. Ska det göra det?

Jag har för mig att det gått tidigare, och det är ju mest logiskt om så är fallet...

Pröva att radera och installera om det, kan ju vara något med installationen.

Hjälper inte det så kan man testa att tömma cachen på xboxen.

http://m.ign.com/wik...encing_Problems

Redigerat av SKIBBE, 03 mars 2017 - 15:30.


#10100

Postad 03 mars 2017 - 21:50

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

  • 834 inlägg
  • 0

Pröva att radera och installera om det, kan ju vara något med installationen.

Hjälper inte det så kan man testa att tömma cachen på xboxen.

http://m.ign.com/wik...encing_Problems

 

 

Länken du tipsar om här beskriver ett av de felen som faktiskt inträffar.

Testar att rensa cache och ser om det hjälper. Tack.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.