Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CDON.com - erfarenheter av denna butik?

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 10 augusti 2011 - 14:36

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Jaha då var det dags att beställa från Cdon efter ett långt uppehåll från denna butik..

Allt började den 2/8 så plingade till i mobilen att ett nytt mail låg i inkorgen. Det var ett mail från Cdon. Öppnade mailet som hette "Upp till 50% rabatt på elektronik och nya prisbomber varje dag". För stunden var jag på stan och gjorde ett ärrende. Så när jag kom hem gick jag in direkt och kollade deras erbjudande. Jag hittade ett erbjudande som föll mig i smaken. "Hörlurar 20%" och jag klickade på länken då kom man till en sida där Monster, Sennheiser och AKG var med i REAN/erbjudandet om 20% off.

Nu var jag mest intresserad utav Monster och Sennheiser. Dem visade 5-6 produkter från båda tillverkarna sedan kunde man klicka upp hela sortimentet från båda tillverkarna. Jag klickade runt och märkte snart att ngt var fel. Klickade man på produkt A och då kom det upp 20% off för att sedan man gick tillbaka för att titta på produkt D även då kom det upp 20% off. MEN när man gick tillbaka till produkt A så var priset ordinarie pris.
Detta problem var genomgående sedan när man klickade runt under båda tillverkarna och hela sortimentet som var med i REAN/erbjudandet.

Jag tog kontakt med kundservice via deras chat. Fick tala med person nr 1 och förklarade läget. Blev vidarekopplad till person nr 2. Förklarade samma sak för denna. Svaret jag fick var att det var inte dem som hade skickat ut mailet som jag hade fått om deras REA/erbjudandet och om dem hade gjort det så gällde inte 20% off på hörlurarna länge.
Jag frågade självklart om person nr 2 påstod att det var någon som hade skickat ett förfalskat REA/erbjudande mail till mig?
Även hur ett erbjudande som för mindre än 3 timmar sedan kom ut via mail inte gäller längre. Även att detta erbjudande finns fortfarande kvar på deras hemsida.
Nu påstår person nr 2 att detta erbjudandet finns kvar för att deras server inte har hunnit tagit bort erbjudandet som dem lade upp för mindre än 3 timmar sedan. Men bara för att jag hade uppmärksamma detta "problem" skulle jag få 20% off på hörlurarna ändå. Självklart så tackade jag ja till detta.

Hela denna dag så fanns erbjudandet kvar på Cdon`s hemsida 20% off på Monster, Sennheiser och AKG. Även priset hoppade fram och tillbaka under hela dagen/kvällen.
Den 3/8 så loggade jag in och då var erbjudandet om 20% off på hörlurarna borttaget. Själv så lade jag ordern på dem hörlurarna jag skulle ha och då i "köpstegen" så lade jag till en blu-ray för 79kr. Leveranstiden för båda produkterna var 1-3 arbetsdagar. Sweet tänkte jag en ruskigt bra blu-ray film till att prova lyssna dem nya hörlurarna och det finns en liten chans att jag hinner få dem till helgen annars så borde jag ha dem på måndags iallafall.

Det blev den 4/8 och jag loggade in och kolla leveranstiden och den var fortfarande på 1-3 arbetsdagar. Den 5/8 så dimper den ned ett tunnt brev från Cdon och jag tänker har dem skickat 2 paket/brev istället för ett paket som jag kunde hämta ut på posten.
Öppnade brevet och där var blu-ray filmen med leveransordern. Där stod det att det var delleverans och jag tänkte att det kanske kommer avi/sms-avi under dagen eller på måndag. Det blev 8/8 och det hade inte kommit en avi/sms-avi på mina hörlurar. Jag fick tid över den 9/8 att kontakta Cdon via deras live chat. Jag var som 9:e i kön och det gick väldigt sakta i kösystemet. Jag var som 7:e person i kön och då loggar Cdon ur från live chatten. All tid i kön förgäven utan ett svar på vart mina hörlurar har tagit vägen.

Idag så gjorde jag ett nytt försök med Cdon`s live chat. Denna gång gick det snabbt och jag kom fram till en person som jag kunde ställa min fråga till. Vart är hörlurarna som hade levaranstid 1-3 dagar när jag beställde, även dagen efter?
Personen kollade upp och ger svar att dem är slut på lager och dem skicka när dem är åter i lager. Jag frågar hur lång tid det tar för dem att upptäcka att en produkt är slut i lager eftersom när jag beställde och dagen efter så var det 1-3 dagarsleverans på produkten. Det kunde inte denna person svara på utan hänvisade till att dem skickar iväg hörlurarna så fort dem är åter i lager.

Först vilja jag säga att det var bra att erbjuda 20% off till mig utav Cdon.


MEN vad är detta för skämt med Cdon?

Om inte Cdon kan sköta sin reaor/erbjudanden så varför ha det?

Komma med dåliga ursäkter som att det inte är Cdon som har skickat ut mailet, mot förmodan om Cdon har skickat ut mailet så gäller inte erbjudandet och att servern inte har "hunnit" ta bort erbjudandet som har knappt varit uppe under 3 timmar och som var upp resten utav kvällen.

Sedan verkar det som dem har noll kolla på deras lagerstatus. Får man leveransbeskad 1-3 dagar vid genomfört köp och även dagen efter så var det 1-3 dagarsleverans. Sedan måste man själv ta kontakt efter 1 vecka för att få information om var produkten har tagit vägen. Inte heller har man fått information via "mina sidor" att produkten är slut i lager.


Trodde att Cdon hade skärp till sig men uppenbarligen inte...

#302

Postad 11 augusti 2011 - 18:13

Balthazzzar
  • Balthazzzar
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Har gjort åtskilliga beställningar hos CDON men har bara haft problem en gång när man skickade fel version av skivan jag beställt. Det löste sig men kunde ha gått betydligt mycket snabbare och smidigare om man hade kundtjänst via telefon och inte bara via mail och chat.

#303

Postad 11 augusti 2011 - 18:20

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Jasså, jag tycker det är väldigt bra med chatten, dessutom har de ofta snabba mailsvar. Telefonköer är det värsta som finns. :)

#304

Postad 12 augusti 2011 - 10:06

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Tro mig, ni skulle inte vilja ringa en telefonkundtjänst hos CDON. Genom att skippa just telefon kan man hantera klart många mer ärenden per dag, även om det kanske blir för fyrkantigt för vissa.

#305

Postad 12 augusti 2011 - 17:24

Balthazzzar
  • Balthazzzar
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jasså, jag tycker det är väldigt bra med chatten, dessutom har de ofta snabba mailsvar. Telefonköer är det värsta som finns. :)


Ja, jasså. Ett ärenda tar 1-2 dagar att lösa via mail och via chat blir det ofta problem då personen måste föra över ärendet till person 2 som man måste dra sin historia för igen.

Tro mig, ni skulle inte vilja ringa en telefonkundtjänst hos CDON. Genom att skippa just telefon kan man hantera klart många mer ärenden per dag, även om det kanske blir för fyrkantigt för vissa.


Det tar som sagt var 1-2 dagar att lösa ett ärende via mail. Med telefon tar det inte många minuter.

Det finns telefonnummer till CDON men när för många hittar det och ringer byter man ut numret.

#306

Postad 12 augusti 2011 - 20:19

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 299 inlägg
  • 0
Beställde en Panasonic Blurayspelare av dem för ett par veckor sedan.
Vad fick jag då tror ni.
Självklart en gråimporterad spelare avsedd för Frankrike utan svensk bruksanvisning och svenska i menyerna, dessutom fel innehåll i spelarens webportal självklart eftersom den inte var avsedd för Sverige!

Fick bråka rätt rejält med dem och tala om vilka lagar som gäller i Sverige innan jag fick skicka tillbaka den gratis och få alla pengar tillbaka.

Ingenstans på hemsidan står det att spelaren är gråimport!

#307

Postad 15 augusti 2011 - 10:22

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Det tar som sagt var 1-2 dagar att lösa ett ärende via mail. Med telefon tar det inte många minuter.

Det finns telefonnummer till CDON men när för många hittar det och ringer byter man ut numret.


Och hur många minuter tror du att du behöver sitta i kö när _alla_ börjar ringa istället för att maila? :)

#308

Postad 17 augusti 2011 - 07:38

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Jaha, produkten som fanns för leverans vid genomfört köp och 1 dag senare men som tog "slut" helt plötsligt fick ett leveransdatum 2011-08-16 och Cdon gjorde produkten bara Bokningsbar. Sedan ändrades datumet till 2011-08-17.
Idag är det den 17/08 och enligt Cdon uppdaterade hemsida så är det 1-3 dagars leverans på denna produkt.

Men nu till det roliga. När jag kollar min mail så har jag fått detta mail utav Cdon.

"Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, menlovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt."


Hur skall Cdon hade? Ens stunden finns produkten nu inne för leverans. Nästa stund är produkten försenad och dem har inget leverans datum.

Eller har det tagit Cdon 14 dagar att informera mig om att en utav produkterna jag köpte inte finns i lager och försenad från leverantör?



Tummen upp Cdon .....

#309

Postad 22 augusti 2011 - 02:40

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0
Tråkigt när det strular. Tror att det ibland blir så för att de har så otroligt många artiklar. Tycker ändå om att handla från CDON (numera i Norge) då det alltid går fort som f*n att få hem grejerna. Dock är det mest böcker och PS3-spel och inte så mycket elektronik för min del. Det skulle jag nog inte vända mig till CDON för att köpa i första hand ändå...

#310

Postad 22 augusti 2011 - 12:44

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
Handlade för ca 2 veckor sedan, första gången för mig hos CDON.

Jag köpte:¨

1 st brödrost
1 st vattenkokare
1 st våfeljärn
1 st elvisp.

Alla produker var nedsatta minst 20 %.

Registrerade mig och betalade med mitt Mastercard.
Orderbekräftelse damp ner i mailboxen.

2 dagar senare kommer 2 st SMS från Posten att paket från CDON finns att hämta.

Hämtar, åker hem och packar upp.

Allt stämmer. Bra packat i 2 stora kartonger och fraktfritt (som vanligt över 600 kr).

Så jag är MYCKET nöjd över CDON.

(Tyckte de kunde förtjäna lite ros också....)

Redigerat av Stereotypen, 22 augusti 2011 - 12:47.


#311

Postad 22 augusti 2011 - 14:53

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

  • 1 671 inlägg
  • 0

1 st våfeljärn



Rackarns järnspikar vad sugen man som stackars exilsvensk blev på våfflor nu..

#312

Postad 23 augusti 2011 - 18:15

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0
Tråkigt att en del haft stora problem. Min tur håller dock i sig och jag har gjort ett stort antal köp under våren och sommaren utan minsta krångel. Nu verkar det dock som att skrivaren (billig skit) som jag köpte i vintras krånglar. Får se hur de löser det när jag kontaktar dem...

#313

Postad 08 september 2011 - 23:56

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Måste bara passa på att berömma CDON, köpte en apple led cinema 27" för 7495:- under deras apple rea & det tog inte många dagar innan den kom till mig (ca 4-5dagar ), till det priset så kunde jag gärna vänta ett par dagar extra.

Det var väl emballerad & fungerar finfint :rolleyes:

Lite mer ros till CDON :)

#314

Postad 09 september 2011 - 08:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
CDON är sämst. De har skickat trasig produkt medvetet till mig. Det måste vara medvetet då det inte fanns ngn skada alls på emballaget men produkten var tydligt sönder. Man undrar vad det är för apor som jobbar på deras lager.
Kommer aldrig mer beställa ngt av dem.

#315

Postad 16 september 2011 - 07:03

Unregistered998
  • Unregistered998
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Beställde ett Playstation 3 från cdon, snabb leverans var det också. Men när jag hämtat ut paketet och öppnar förpackningen för att spela lite upptäcker jag... Det finns bara en strömsladd som passar till UK-uttag. Hur i h**vete skall jag få den att funka i mitt helt vanliga svenska el-uttag. Försöker hitta något nummer för att ringa och skälla men ger upp när jag inte hittar något och slänger istället iväg ett mail, efter en dag får jag till svar att det var väldigt underligt att det bara var en UK-sladd med, så ska det ju inte vara och dom lovar att skicka en ny sladd. Efter en vecka kommer en svensk apparatsladd och jag kan äntligen börja spela.

Summan av kardemumman: dom gjorde rätt för sig, men hur kommer det sig att dom skickar ut UK-konsoller?

#316

Postad 16 september 2011 - 10:31

nedman
  • nedman
  • Forumräv

  • 774 inlägg
  • 0

Summan av kardemumman: dom gjorde rätt för sig, men hur kommer det sig att dom skickar ut UK-konsoller?

Gråimport

#317

Postad 16 september 2011 - 12:20

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Gråimport

Jäpp, precis som många andra stora nätbutiker går man förbi generalagenten. Ofta gör man så att man sprätter upp kartongerna och petar ner för den aktuella marknaden nödvändiga kablar. I detta fall har uppenbarligen någon fumlat med det momentet.

#318

Postad 20 september 2011 - 11:07

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

CDON är sämst. De har skickat trasig produkt medvetet till mig. Det måste vara medvetet då det inte fanns ngn skada alls på emballaget men produkten var tydligt sönder. Man undrar vad det är för apor som jobbar på deras lager.
Kommer aldrig mer beställa ngt av dem.


Vad var det som var trasigt och på vilket sätt är det uppenbart de medvetet skickat en trasig produkt till dig?

#319

Postad 22 september 2011 - 14:50

Unregistered3db0abc9
  • Unregistered3db0abc9
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
CDON har jag bojkottat sedan ca. ett år tillbaka.
Varenda bok eller film jag beställt av dem har varit trasiga alla gånger vid leverans.
Jag är inte så förtjust vid att de packar in böcker/filmer i ett vanligt kuvert utan något som helst skydd.
Varför inte köra som t.ex. Webhallen som kör med papp?
Jag har gång på gång bråkat med CDON om detta men aldrig fått ett svar.
Droppen blev när jag beställde 4st Blu-ray-filmer och fodralen samt omslagen
såg ut att ha varit med om en bilsprängning. Inte så jävla kul..
CDON må ha schyssta priser, men det spelar ingen roll med tanke på hur de packar som.
Discshop - here I come..!

#320

Postad 22 september 2011 - 19:43

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

  • 2 573 inlägg
  • 0

Varenda bok eller film jag beställt av dem har varit trasiga alla gånger vid leverans.

Skumt - efter flera hundra skivor och filmer genom åren så är det endast en som varit skadad (sprucket cd-fodral). Har du en våldsam eller stressad brevbärare? :P

#321

Postad 27 september 2011 - 17:21

Bulldozer
  • Bulldozer
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Har genom åren köpt mycket film och musik från CDON utan minsta problem.

Beställde en extern hårddisk som kom i dag och herregud vilket stolpskott det måste ha varit som packade denna försändelse. Lägger en hårddisk i sin förpackning i en mycket större låda utan minsta skydd. Hårddisken har studsat runt i posthanteringen, det kan jag lova då Posten kastar paket av denna storlek flera meter ner i stora fraktkorgar (sambons första arbete för många år sedan var just på Posten).

Kontaktade CDON via deras chat och man ursäktade sig och "kompenserade" mig med en fri frakt-kod (:lol:). Jag accepterade inte denna usla kompensation, vem vet vilka skador hårddisken har fått som kanske inte visar sig i första taget, så jag hävde köpet.

Jag håller mig till musik och film i fortsättningen när det gäller CDON.

#322

Postad 04 oktober 2011 - 07:29

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Har shoppat en hel del till min nya BF3-rigg och tack vare Sweclockers-rabatten (mellan 5 och 15 %) har jag kunnat hålla min budget trots ännu fetare hårdvara. (Blixtsnabb och gratis leverans dessutom)

Tummen upp från mig!

#323

Postad 04 oktober 2011 - 07:55

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
https://lokaldealen....876052717700097

150kr presentkort för 75kr.. man får köpa max 3st..

#324

Postad 04 oktober 2011 - 07:58

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

https://lokaldealen....876052717700097

150kr presentkort för 75kr.. man får köpa max 3st..

Dock var det ett litet aber...

"1 värdebevis kan användas per köptillfälle."

Dock bättre än inget såklart!

Hade dock hoppats på att man kunnat utnyttja alla 3 för som i mitt fall 2 nya grafikkort :(

#325

Postad 04 oktober 2011 - 17:00

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

  • 485 inlägg
  • 0

Dock var det ett litet aber...

"1 värdebevis kan användas per köptillfälle."

Dock bättre än inget såklart!

Hade dock hoppats på att man kunnat utnyttja alla 3 för som i mitt fall 2 nya grafikkort :(


Du kan väl lägga två beställningar?

#326

Postad 05 oktober 2011 - 11:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0


Du kan väl lägga två beställningar?

Jo men då kan jag ju inte utnyttja 3 kuponger som ju var hela mitt aber.

Iaf inte för det jag skulle vilja handla av dom, dvs 2 st grafikkort (som dessutom behöver beställas i 2 separata beställningar då).

Synd.

#327

Postad 07 december 2011 - 11:00

fei de
  • fei de
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag är mkt besviken på CDON nuförtiden. Ingeting kommer längre i tid. Jag beställde en skiva med leveranstid 4-6 dagar. Nu har jag väntat i två månader på den. Svaret jag får från deras support är att den är på väg och att de snabbar på så snabbt de kan.

Jag har vid två tillfällen bett dem att ändra på deras hemsida så att informationen inte är 4-6 dagar då de uppenbarligen inte kan leva upp till detta. Själklart har de svarat och ingenting har hänt.

Jag bestämde mig för ca ett år sedan att aldrig mer handla härifrån, men har gjort det ändå vid ett par tillfällen och varje gång har jag blivit besviken. Men nu är det faktiskt slut med det. CDON har förlorat mig som kund för alltid.

#328

Postad 07 december 2011 - 13:52

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
CDON är väl lika bra/dålig som många andra butiker, skillnaden är att CDON oftast är billigast, ibland med god marginal och billig/gratis frakt. Jag kan acceptera viss väntetid då. Vad de dock är väldigt dåliga på är som sagt att uppge leveranstid och det är en chansning då man beställer saker som inte är i lager. Även saker i lager får man ibland vänta länge på. Men som sagt de känns ändå så pass pålitliga att det är värt att chansa då priserna är tillräckligt bra.

#329

Postad 09 december 2011 - 05:15

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Säger som de flesta andra att jag är nöjd med CDON.
Har faktiskt aldrig strulat för mig (peppar peppar)

Men det är klart, någon måste ju råka ut för strul för en felfri värld lever vi ju inte i.

#330

Postad 09 december 2011 - 05:37

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Jag beställer aldrig prylar från CDON, endast filmer. Har alltid fungerat bra förutom en gång då det blev försenat en dag men det var förra vintern och berodde på snökaos. En dag är inte så mycket när det handlar om ca: 50 beställningar per år :)

Edit: Fel av mig där. Ca: 25 är det :P

Beställer bara en eller två åt gången. AP-Smidigt, slipper hämta ut det på utlämnings stället. Dimper ner i brevlådan inom 4 dagar :D Har räknat ut hur många man kan beställa om det skall gå i brevlådan. Om man beställer från CDON så kan man beställa en dvd och två Blu-ray eller två st dvd:er. Om man beställer från Ginza så kan man beställa 4st dvd:er. Dom kör med ett paket där det går i fler än vad CDON kör med :P Egentligen har dom två olika paket att välja mellan men om man har tur så väljer dom det bästa :D

Redigerat av Unregistered2141, 09 december 2011 - 06:07.


#331

Postad 11 januari 2012 - 15:46

kim_1138
  • kim_1138
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Tjena

Fick 2 gift certificates på vardera 100:- från jobb. Tänkte skaffa en blu-ray läsare till datorn på CDON, perfekt läge, 200 gratis! Nu visar det sig att min gift certificates egentligen är rabattkoder (och inte "värdecheckar") och då kan man inte lägga in 2st på en order. Kontaktade kundtjänst för att se om dom kunde lösa detta men ack (borde vetat det, har ingen bra erfarenhet av deras "kundservice") se det går inte.

Själva kan jag inte se problemet, CDON har fått betalt för koderna och jag vill handla!? Föreslog att dom skulle "döda" mina koder o skicka en 200:- i stället men icke sa nicke!

Blir så trött att man inte kan hjälpa mig med en sådan enkel sak. Ska fasiken bara handla där i nödfall framöver!

/kim

#332

Postad 11 januari 2012 - 16:03

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0
Beställde 300 på Blu-Ray för 9kr plus frakt för 2 dagar sen, bör komma hem till mig idag ;) Fick sms om att det skickades igår :)

Top Notch ;)

#333

Postad 13 januari 2012 - 10:29

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Har beställt fyra olika blu-rayfilmer och även fått bekräftelsemail på att det skall vara skickat.
Men när jag tar kollinumret och spårar på postens hemsida så hittas det inte - vad kan vara fel?

#334

Postad 13 januari 2012 - 10:31

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Har beställt fyra olika blu-rayfilmer och även fått bekräftelsemail på att det skall vara skickat.
Men när jag tar kollinumret och spårar på postens hemsida så hittas det inte - vad kan vara fel?


Skickas det som brev finns det väl inget kollinummer?

/Fredrik

#335

Postad 13 januari 2012 - 13:18

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Skickas det som brev finns det väl inget kollinummer?

/Fredrik


Sant, men jag har ju fått ett kollinummer. Aja, hoppas filmerna ligger i brevlådan när jobbardagen är slut :)

#336

Postad 10 mars 2012 - 17:36

Isakksson
  • Isakksson
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Ingen som har en kupong på 50 kr? Skicka gärna i PM, skulle uppskattas :)

#337

Postad 10 mars 2012 - 17:48

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Ingen som har en kupong på 50 kr? Skicka gärna i PM, skulle uppskattas :)


Fungerar kupongerna flera gånger? Annars har jag svårt att se någon ge bort sin kupong till dig när denna själv kan använda den.

Kupongerna får man väl för att man köper en del på CDON.

/Fredrik

#338

Postad 10 mars 2012 - 18:06

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Superb butik! Inhandlat Philips wakeup-light (från 2011 versionen), Rena Rama Rolf säsong 2 och Boogie Board från Improv electronics - alla 3 till kraftigt rabatterade priser. Wakeuplight sparade jag 400 kr på. Boogie board sparade jag 121 kr på. Rena Rama Rolf sparade jag 131 kr på.
Supersnabba leveranser men udda val av leverering. Jag menar: Dem skickar boogie board separat och den väger typ 90g och är tunn som ett A4papper. Den kom i min brevlåda men rena rama rolf säsongen kom inte i paketet...
Den måste jag tydligen hämta ut på posten trots den också får plats i brevlådan. Kanske ett postärende som avgör sådant men hursom: Grym butik! Tyvärr var jag 2kr ifrån få en rabatt extra som jag annars kunde delat med mig.

Utnyttjade till dagens köp min sista rabattkod och köpte 2 extra boogie boards till morsan och syrran. Mamsen har en födelsedag i april så blir roligt o ge båda något praktiskt och roligt. Perfekt för matlista, skisser, skriva ned viktiga tankar/kalenderfunktionering etc...

:D

#339

Postad 20 april 2012 - 00:29

Sates
  • Sates
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Lade min första beställning genom tiderna den 18:e Mars - varan fanns då i lager. Väntade en vecka, ingenting hände. Jag tog givetvis kontakt med supporten, varpå jag fick höra att min vara var försenad från tillverkaren. Okej, tänkte jag... men förjävla dåligt att man inte får någon information om det. Har väntat ett par veckor till nu och idag, drygt en månad senare har jag ännu inte min vara, trots att den i dagsläget står som "i lager".

Bör tillägga att det rör sig om en enkel film. Jag har inte min film efter en hel månad (!)

Tråkigt att första beställningen ska bli såhär. Givetvis tänker jag inte ge upp hoppet efter en beställning, men nästa beställning måste vara så mycket bättre för att jag ska kunna bli långvarig kund hos CDON.

#340

Postad 01 juni 2012 - 10:48

fei de
  • fei de
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 2
Jag brukar hålla ett öga på kundomdömena på Prisjakt gällande CDON. I skrivandets stund ligger de på 8.28 stjärnor, men det som är intressant är att när de börjar gå ner runt 8.25 och däromkring så dyker det plötsligt upp en massa 10stjärnorsomdömen som är lämnade i webbutik.

de flesta andra omdömen som skrivs av konsumenter direkt på prisjakt är mycket kritiska medan webbomdömena alla är fantastiska. Dessa dyker dock bara upp i perioder då betyger är på väg ner. '

Jag under om CDON ser till att reglera sina kundomdömen själva?

#341

Postad 01 juni 2012 - 11:05

Unregistered070bfe47
  • Unregistered070bfe47
  • Forumräv

  • 946 inlägg
  • 0
cdon.se är hur bra som helst att handla från brukar själv göra det ett par ggr/månad,leveransen kan va lite dryg ibland dock.

#342

Postad 07 juni 2012 - 11:23

fei de
  • fei de
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag tycker CDON var hur bra som helst. Innan de flyttade sitt lager.

Nu har faktiskt alla mina beställningar på det ena eller andra sättet krånglat när jag beställt. Tilläggas bör också att det har absolut inte varit några konstigheter med beställningarn utan enkla, vanliga inköp.

De skulle behöva se över sin verksamhet och bli lite mer kundinriktade.

#343

Postad 28 juni 2012 - 19:44

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

  • 1 862 inlägg
  • 0
Tycker det har gått ner något otroligt för CDON sedan starten. Nu har dom börjat sälja Datorprodukter också, i hopp om att få nya kunder?

Att de väljer att mailar ut kolli-nr är bara idiotiskt, Du som kund kan inte söka på dessa kolli-nr, Inte ens posten kan detta..

Sista beställningen från CDON var en bok, Tog 1-2månader trots att boken fanns i lager.

#344

Postad 29 juni 2012 - 07:05

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft något strul med cdon , kanske gjort en 5 beställningar detta år.

#345

Postad 29 juni 2012 - 07:20

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

Tycker det har gått ner något otroligt för CDON sedan starten. Nu har dom börjat sälja Datorprodukter också, i hopp om att få nya kunder?

Att de väljer att mailar ut kolli-nr är bara idiotiskt, Du som kund kan inte söka på dessa kolli-nr, Inte ens posten kan detta..

Sista beställningen från CDON var en bok, Tog 1-2månader trots att boken fanns i lager.


Beställde från CDON för en vecka sedan och hade inga som helst problem att söka på kollinummret. Bara till att klicka på länken i mailet så var det klart ;) Paket med paket-id och varubrev med brev-id. Sedan kan jag hålla med om att lev.tiderna har blivit längre från dagen efter till ett par dagar.

1-2 månader då måste ju något gått helt galet, kollade du upp så att boken verkligen fanns i lager så att det inte var fel lagersaldo och det var därför det dröjde med leveransen!?

Redigerat av hugeman, 29 juni 2012 - 07:23.


#346

Postad 03 juli 2012 - 15:12

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Tycker de är rätt seriösa faktiskt. Har aldrig haft problem med något jag beställt där. en kompis beställde en väldigt billig OEM extern hårrdisk de hade på rea. Fick den inte eftersom de upptäckte att det förekom för många fel på dem. hellre än att skicka en dålig vara fick hon besked att de skickar en Seagate istället men dessvärre innebar det lite längre leverenstid. Bra dock att de inte vill riskera skicka ut skräpprodukter utan drar tillbaks dem istället och den Seagate hon får är knappast sämre än den OEM hon beställt.

#347

Postad 03 juli 2012 - 15:22

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

  • 892 inlägg
  • 0
CDON blir tyvärr bara sämre och sämre enligt mitt tycke. På mina senaste 3 beställningar så har dom tryckt ner filmerna i en större kartong än vad som går ner i en vanlig brevlåda och tack vare det har jag fått hämta dem på närmsta utlämningsställe som ligger en bra bit bort.
Tycker det är väldigt frustrerande när man håller sig under 4 filmer och så får man iaf åka och hämta skiten när det skickats.

Redigerat av Bigrauk, 03 juli 2012 - 15:24.


#348

Postad 03 juli 2012 - 19:32

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 3
Jag vet inget annat ställe som är så flitiga att skicka ut rabatt kuponger och ganska bra sådana också. Visst även jag får hämta ut filmer (på Willys i mitt fall), men det gör mig inget...får handla lite mat samtidigt och de kan ju ligga en dag eller två.

#349

Postad 02 augusti 2012 - 15:29

Dataz
  • Dataz
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Handlar inte längre på CDON eftersom leveranstiden har blivit längre samt att man numera skickar enstaka filmer och/eller skivor i stora kartonger vilket inte går ner i postlådan.

#350

Postad 02 augusti 2012 - 16:32

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Tycker även jag att CDON blivit sämre. En beställning på några filmer, som finns i lager, som görs tidigt en onsdag bör kunna levereras senast fredag samma vecka. Men vid de senaste beställningarna så har CDON misslyckats med detta.

De gödslar dock med rabattkoder vilket är välkommet, men de ganska gör det för att de vet att deras service blivit sämre.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.