Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Reparation av en projektor

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 18 oktober 2002 - 14:07

Unregisteredde881187
  • Unregisteredde881187
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Någon som ha vetskap om detta ?
Toshiba TLP510

Trasigt: Gröna LCD kortet.

Jag har haft denna på verkstad och fått ett kostnads förslag på 15000:-
Stämer detta och dom tar 1000:- för felsökningen.. så det kostar mig nu 1000:- att hämta ut den annars behåller dom den.. :(
[V][V][V][V][V][V]

#2

Postad 18 oktober 2002 - 14:15

RoedeOrm
  • RoedeOrm
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Förbannade idioter! De har ingen rätt att behålla din projektor, de kan däremot kräva dig på pengar för felsökningen. Hurivida det är skäligt med 15' för att reparera din projektor vet jag inte, det låter mycket. För de slantarna får du nästan en ny projektor...

#3

Postad 18 oktober 2002 - 14:37

THXboy
  • THXboy
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Hmmmmmmm, du får nog faktist betala tusenlappen, för du hade väl fått info innan om att felsökningen kostar 1000 kr, de kan ju innte rå på felet och att det kostar 15 000 att fixa [;)].

#4

Postad 18 oktober 2002 - 15:18

Unregistered5881bfb4
  • Unregistered5881bfb4
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Det är tyvärr svindyrt att reparera en LCD projektor! Min gick sönder två gånger, första gången gick det 'bara' på 9000 att laga en 'powersupply', andra gången skulle det ha gått på över 50000 (!) att byta ut LCD panelen, på en projektor inköpt tre år tidigare för 37500:- ;-/

Det trots att det igentligen bara var ena prismat som gått sönder, men det går ofta inte att byta bara ena prismat utan man måste byta hela panelen med alla tre... Så du verkar ändå nästan haft 'tur' att de tydligen kunde byta bara det 'gröna kortet', förmodligen är din projektor bättre moduluppbyggd då än min var...

#5

Postad 18 oktober 2002 - 16:01

Unregistered40368
  • Unregistered40368
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by BjörnK
Det trots att det igentligen bara var ena prismat som gått sönder, men det går ofta inte att byta bara ena prismat utan man måste byta hela panelen med alla tre... Så du verkar ändå nästan haft 'tur' att de tydligen kunde byta bara det 'gröna kortet', förmodligen är din projektor bättre moduluppbyggd då än min var...Här framgår ju inte vad de egentligen tänker byta. Man har bara konstaterat att den gröna panelen är kass, och att det kostar 15K att åtgärda. Min uppfattning är att man antagligen byter alla tre.

Om det sen skall kosta 1000:- att få en feldiagnos ställer jag mig tveksam till. Jag tycker att en firma som reparerar projektorer ganska enkelt borde kunna fastslå att panelen är trasig. Det skall inte få kosta tusen kronor!!

Känns på något sätt som att de försöker skinna dig. Men det beror som sagt på vad som avtalats när du lämnade in den. Har du sagt att du betalar för feldiagnosen får du antagligen punga ut med pengarna, men om inget överenskommits tycker jag att du skall stå på dig!!

Då kan du påpeka att det borde ha varit deras skyldighet att upplysa dig om att diagnosen är förenad med ansenliga kostnader. Säg att du är villig att betala några hundralappar – i annat fall skall du ha en ordentlig redogörelse för vilket arbete som krävs för att ställa ifrågavarande diagnos, så att du kan ställa det i relation till den ersättning de kräver. På något sätt känns det som att de antagligen kommer att ha svårt att förklara vad det är som kostar...

#6

Postad 18 oktober 2002 - 16:34

Unregisteredf7930446
  • Unregisteredf7930446
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Tjenare, Jag jobbar med reparationer åt en stort bolag, Tetra Pak. Har ni inte en överenskommelse på felsökningskostnaden så ska du ej heller behöva betala. Dom ska antingen muntligen eller skriftligen tala om för dej vad en undersökning kostar. 1000 kr för en undersökning är ingen ovanligt hög kostnad i "el branchen". Att reparationskostnaderna är så höga beror till största del på att projektor marknaden är till 95% riktad till företag, och inte privatpersoner. Allt som rör företag tar man ut "buspriser" på... se bara på nationella flygpriser! Men stå på dej angående felsökningen [^]



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.