Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Chord Sarum Tuned ARAY

1 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Chord Sarum 2RCA - 2RCA 1m (RCA-kablar) 1 (0) Inga priser

#1

Postad 14 april 2013 - 11:04

Musik_Ersken
  • Musik_Ersken
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 1
Jag kom för ca 2 månader över en begagnad Chord Sarum IC till ett bra pris.
I Fredags kom den tillbaka från en uppgradering hos Chord till Tuned ARAY. (Ja, det stavas så). Kabeln har fått till uppgift att knyta samman mitt förrsteg (Linn Klimax Kontrol) med slutstegen (Linn Klimax Solo 500).

Tuned ARAY, var något som kom fram när de försökte reducera signalreflektionerna hos deras digitala kablar. De uppstår då signalen passerar genom material av olika densitet (t ex från kabel genom lödtenn e t c). De har nu reviderat en stor del av deras kabelsortiment efter de erfarenheter de erfarit.

Och så till mina erfarenheter så långt :

Den här kabeln fungerar inte som en equalizer som så många andra, den avslöjar nya detaljer rakt igenom hela frekvensomfånget. Men framför allt ger den musiken en timing och mening i särklass. Det blir så mycket lättare att uppfatta drivet från baskaggar, trummor och betoningar ifrån kompet som helhet med de övre registeren. Sammanhanget i musiken ökar väsentligt.

Det största igenkänningstecknet på förbättrning är att man har lättare att flyta med in i musiken och som vanligt verkar det som att musikerna inte har så bråttom utan tar sig tid med mer finesser. Men det är naturligtvis min förbättring som gör att hjärnan får tid att uppfatta microdynamiken.

Redigerat av Musik_Ersken, 14 april 2013 - 13:11.


#2

Postad 01 juni 2013 - 16:27

Musik_Ersken
  • Musik_Ersken
  • Amatör

  • 65 inlägg
  • 1
En till Chord Sarum Tuned Aray XLR på plats mellan CD12 och Klimax Kontrol, och jag har nu i ca 2 timmar varit helt förlorad i musikens grepp. Chord Sarum Tuned ARAY är verkligen kabeln som inte hörs !!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.