Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

MCE 2005

191 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 december 2005 - 14:38

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hej på er,

Har införskaffat MCE 2005 OEM till datorn och fått den installerad och klar. Bara det var ett lyft.
Allting fungerar bra och nu ska jag "bara" skaffa et TV-kort för att kunna njuta av TV inspelnignen fullt ut också.

Därav min frågor;

Vilket kort( tv-kort) fungerar bäst till MCE 2005 och fungerar iinspelningen bra att styra från xbox360?

Jag har en MCE remote levererad i mit premium packet men den saknar 1-9 knapparna som den nya universalen fjärrkontrollen har.
Går det med andra ord inte att byta kanal utan dessa knappar om man tittar via xbox360?

Finns det "extra" program till MCE som fungerar ihop med xbox360, typ my weather och någon browser?

Tackar

#2

Postad 16 december 2005 - 16:23

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Det ska tydligen gå att köra diverse applikationer via mce-x360. Mitt minne är tyvärr inte så bra. Men om någon annan läst eller vet hur man gör så. Men det ska gå. Återkommer om jag kommer på var jag såg artikeln.

edit: http://www.ga-forum....ead.php?t=73324

I was messing around with the Media Extender interface on the X360, and noticed that the "More Programs" linked to a couple of apps installed on my PC as part of the Media Center Package, including MS Instant Messenger and some other stuff. All of these run when you access them from the 360 Media Extender client. The 360 essentially seems to act as a dumb terminal, interfacing with the application running on the PC.

Here's where things really get interesting: It's apparently very easy to integrate Windows applications into the MCE "More Programs" tab. All you have to do is build a link in a format specified by Microsoft and do some minor optimization, and the app will run in MCE. Here is how MS describes the process of building games for MCE: http://msdn.microsof...vgameswinmc.asp

So I downloaded a couple of apps and installed them on MCE, switched over to the 360, and lo and behold, most of them run perfectly. I was able to run apps with modified browsers to pull down news stories, stock quotes, sports scores etc., as well as several Internet Radio clients.

I also tried installing a couple of shareware games, including a Tetris clone and some card games. Interestingly, they all launch on the 360, but crash soon afterwards. My guess is that you could get them to run with some optimization. There even is a MAME emu for MCE out there, though I haven't tried to install it.

My guess is that it will be difficult to get anything other than simple casual games to run in real time using the interface, due to lag in response times. But I would think getting something like a full web browser up and running should be achievable.


Redigerat av Donmeta, 16 december 2005 - 20:06.


#3

Postad 16 december 2005 - 21:28

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hjälp med fråga typ 3!!!!!!!!!!

Hur ska man döpa mappar på datorn för att de ska bli ordning och struktur bland mp3 "mapparna" via MCE????

Ser ut lite huller om buller på min, jag vill att varje artist ska vara för sig, med sina skivor under.
Hur får man skivomslag att synas?

Hjälp mig snaälla snälla någon

#4

Postad 17 december 2005 - 10:32

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag undrar hur man får windows media center 2005 installerat på datorn. Tankar man hem det själv eller går det att köpa separat? Jag sitter idag på en vanlig windows xp och vill givetvis också kunna köra med WMC 2005 med min 360. :rolleyes:

Hur har ni gjort?

#5

Postad 17 december 2005 - 15:00

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Jag undrar hur man får windows media center 2005 installerat på datorn. Tankar man hem det själv eller går det att köpa separat? Jag sitter idag på en vanlig windows xp och vill givetvis också kunna köra med WMC 2005 med min 360. :rolleyes:

Hur har ni gjort?

<{POST_SNAPBACK}>


Hej,

Jag köpte MCE 2005 Svensk från www.webbhallen.se, 1229:- inklusive frakt. Beställde bara deta UTAN hårdvara inge problem.

Installationen är en vanlig Win XP prof. med service pack 2, dock engelsk, följt av update för MCE 2005 och language pack. Fungerade klockrent på min dator.

Kolla dock på microsoft sida vad minimikravet på utrustning är, de har listat vissa grafikkort o.s.v

Jag här mycket nöjd och väntar nu bara på mitt TV-kort som jag beställt så har jag världens bäst kombo utrustning i tv rummet. 360 och dator med HD inspelning.

Problemet är fortfarande att MP mapparna på datorn inte visar skivomslaget vid miniatyr visning. Vad är fel?

#6

Postad 17 december 2005 - 17:46

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Installationen är en vanlig Win XP prof. med service pack 2, dock engelsk, följt av update för MCE 2005 och language pack.


Ok, tackar! :rolleyes: Men service pack 2, update och language pack tankade du ner från nätet eller fanns det med på cd:n :)

Redigerat av Baboontrouble, 17 december 2005 - 17:48.


#7

Postad 19 december 2005 - 14:44

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Ok,

Sorry, förtydligande. När man köper MCE 2005 får du alla skivor du behöver. Bara mata på och installera. Allting får du i asken/kartongen med MCE 2005.

#8

Postad 19 december 2005 - 18:34

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Ok! :angry: Tycker du att det är värt pengarna?

#9

Postad 20 december 2005 - 13:23

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Värt pengarna=Absolut

Jag har datorn en trappa ner i huset. Dragit nätkabel via VP rören för telefonen upp till tvrummet där 360 står.

Nu mer styr jag datorn och dessa tjänster via 360´n. det är helt suveränt och värt varenda krona.
1 timme TV inspelningen tar ca 3 Gb på HD. VHS åker i soptunnan.

#10

Postad 20 december 2005 - 20:50

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Använder också MCE, funkar skitbra, TV-guiden är min bästa vän, fastän jag bara har comhems analoga grundutbud. Har bara 360 och reciever i tv-bänken, behövs inget mer (skulle iofs behöva en regfri dvd-spelare till mina gamla filmer, men det får bli sen när man köpt HDTV).

#11

Postad 21 december 2005 - 00:12

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Värt pengarna=Absolut

Jag har datorn en trappa ner i huset. Dragit nätkabel via VP rören för telefonen upp till tvrummet där 360 står.

Nu mer styr jag datorn och dessa tjänster via 360´n. det är helt suveränt och värt varenda krona.
1 timme TV inspelningen tar ca 3 Gb på HD. VHS åker i soptunnan.


Använder också MCE, funkar skitbra, TV-guiden är min bästa vän, fastän jag bara har comhems analoga grundutbud. Har bara 360 och reciever i tv-bänken, behövs inget mer (skulle iofs behöva en regfri dvd-spelare till mina gamla filmer, men det får bli sen när man köpt HDTV).


Jag har nu installerat MCE och efter lite meckande med brandväggar mm har nu 360 kontakt med datorn. Men herregud vad slött det går, får ju vänta 1 min bara för att byta mellan My pictures och My videos. För att inte tala om att köra igång en film, pilen snurrar ju runt minst 3 min! Ska det vara så? Om inte vad är problemet? Sen en annan sak, alla filmer, serier mm som inte är i windowsformat, är dessa omöjliga att spela upp nu? I så fall, kan man göra om dessa eller installera codec mm för att få dom att funka? Verkar ju lite skumt att man kan spela upp dom på datorn i WMP men inte genom WMC. Miniatyrbilder visas men sen kan man inte spela upp dom, varför?

Är inte ett dugg impad än! :( ;)

#12

Postad 21 december 2005 - 01:08

nurfen
  • nurfen
  • Veteran

  • 2 031 inlägg
  • 0
Funkar MCE till XP eller är det ett "eget" operativsystem?

#13

Postad 21 december 2005 - 09:23

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Funkar MCE till XP eller är det ett "eget" operativsystem?


Jag installerade hela operativsystemet, dvs. "W-XP pro MCE 2005" Men jag tror att det går att köpa separat.

#14

Postad 21 december 2005 - 09:46

Unregistered080ba6b8
  • Unregistered080ba6b8
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Värt pengarna=Absolut

Jag har datorn en trappa ner i huset. Dragit nätkabel via VP rören för telefonen upp till tvrummet där 360 står.

Nu mer styr jag datorn och dessa tjänster via 360´n. det är helt suveränt och värt varenda krona.
1 timme TV inspelningen tar ca 3 Gb på HD. VHS åker i soptunnan.


Använder också MCE, funkar skitbra, TV-guiden är min bästa vän, fastän jag bara har comhems analoga grundutbud. Har bara 360 och reciever i tv-bänken, behövs inget mer (skulle iofs behöva en regfri dvd-spelare till mina gamla filmer, men det får bli sen när man köpt HDTV).


Jag har nu installerat MCE och efter lite meckande med brandväggar mm har nu 360 kontakt med datorn. Men herregud vad slött det går, får ju vänta 1 min bara för att byta mellan My pictures och My videos. För att inte tala om att köra igång en film, pilen snurrar ju runt minst 3 min! Ska det vara så? Om inte vad är problemet? Sen en annan sak, alla filmer, serier mm som inte är i windowsformat, är dessa omöjliga att spela upp nu? I så fall, kan man göra om dessa eller installera codec mm för att få dom att funka? Verkar ju lite skumt att man kan spela upp dom på datorn i WMP men inte genom WMC. Miniatyrbilder visas men sen kan man inte spela upp dom, varför?

Är inte ett dugg impad än! :( ;)

<{POST_SNAPBACK}>






Håller med dig där..... visserligen kör jag med XP på datorn,
Min tanke med Xbox 360 var bla att kunna streama HD-filmer från datorn till min projektor men med tanke på hur långsamt det går tex att se på bilder blir man lite orolig. Streama musik funkar bra för mig.

Fråga: Måste man ha MCE på datorn för att kunna streama filmer ???
har inte lyckats med det med XP..

edit: Hittade svaret själv just ... och ja, man måste ha MCE.. typiskt.

Redigerat av Unregistered080ba6b8, 21 december 2005 - 09:59.


#15

Postad 21 december 2005 - 10:09

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hej,

Jag känner inte igen de problem ni har med att det är slött. Starta filmer och bläddra i mappar går blixtsnabbt för mig. Använder mig av en router D-Link 604 och har inte gjort mer än att koppla dessa och verifiera mot varandra. Kan tyvärr inte svara varför det är slött för er. Detta är minst lika snabbt som jag hade mellan gamla xboxen och datorn med XBMC.

Vad gäller DivX/Xvid så går dessa inte att streama via WMCE till xbox360 i dagsläget. Vad som händer får tiden utvisa.
Jag har damsugit nätet och hitta några inlägg om att det eventuellt kommer bli en update under sommaren för att ta hand om detta problem. Varför det inte är intigrerat från början är hål i huvudet tycker jag.

Dock är inte detta ett problem, utan jag använder ett program som heter video360 eller något och har konverterat till MCE format. dock tar det tid, m,en det kan datorn göra när jag sover :(

Upplevelsen av xbox360 och MCE koplat till pioneer436XDE är någonting utöver det vanliga. Jag är lycklig och nöjd. Beklagar att det inte fungerar bra för några av er.

#16

Postad 21 december 2005 - 10:26

Predikanten
  • Predikanten
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Bortsett från funktionen att kunna stream film, är det nån skillnad att köra MCE och 360:n gentemot vanliga XP och 360:n, är det tex skillnad på funktionerna för mp3-lyssning genom 360:n?

Har i nuläget bara XP och har fått streaming av bilder och mp3 att funka bra men jag kan tycka att det är lite onödigt komplicerat eftersom man inte kan spara låtlistor osv då mp3:orna ligger på datorn.

#17

Postad 21 december 2005 - 12:45

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0

Jag känner inte igen de problem ni har med att det är slött. Starta filmer och bläddra i mappar går blixtsnabbt för mig. Använder mig av en router D-Link 604 och har inte gjort mer än att koppla dessa och verifiera mot varandra. Kan tyvärr inte svara varför det är slött för er. Detta är minst lika snabbt som jag hade mellan gamla xboxen och datorn med XBMC.

Vad gäller DivX/Xvid så går dessa inte att streama via WMCE till xbox360 i dagsläget. Vad som händer får tiden utvisa.
Jag har damsugit nätet och hitta några inlägg om att det eventuellt kommer bli en update under sommaren för att ta hand om detta problem. Varför det inte är intigrerat från början är hål i huvudet tycker jag.

Dock är inte detta ett problem, utan jag använder ett program som heter video360 eller något och har konverterat till MCE format. dock tar det tid, m,en det kan datorn göra när jag sover

Upplevelsen av xbox360 och MCE koplat till pioneer436XDE är någonting utöver det vanliga. Jag är lycklig och nöjd. Beklagar att det inte fungerar bra för några av er.


Ekke: Jag samma utrustning som du så det borde ju inte vara ngt problem. Det skulle vara intressant att höra lite mer om dina inställningar! Vad kör du för brandväggar, portar mm mm.
Samt lite mer om Video 360!

#18

Postad 21 december 2005 - 16:11

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Har heller inte några problem med slöhet, går hur snabbt som helst. Hur pass snabb dator har du?

Ser inte avsaknaden av xvid/divx som ett större problem, inget jag brukar ladda hem

#19

Postad 21 december 2005 - 16:41

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Jag har en AMD 2800+ 512 RAM ATI 9800 pro. Vad är kravet?

Kan det har något att göra med vilket antivirusprogram man kör? Jag har Panda.

#20

Postad 22 december 2005 - 00:17

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0
Låter ju som det borde räcka, prova att avaktivera antivirus och brandväggar och se om det hjälper. Antar du inte kan söka officiell support :wacko:

Som en referens har jag en P4 3,6GHz och 1 Gb RAM, och det tar max 10% att köra extenderinterfacet, även om jag kollar på TV.

Dessutom, har du inte redan tvkort så kan jag varmt rekommedera det, hade nog inte varit så impad av MCE annars heller. Har själv ett ATI 550 Pro, ett Sapphire, kostar 819kr på Komplett.

#21

Postad 22 december 2005 - 09:02

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Halloj igen,

Jag har en P4 3,6 Ghz, 2GB ram, ATI 850XT och 300 SATA RAID.
Jag har tr köpt alla program lagligt och inte ett enda piratprogram i datorn om nu det skulle göra skillnad.


Använder NORTON internet Security 2005. Har inte i mjukvarubrandväggen gjort någon förändring. I D-Link har jag för mig att jag satt en "bock" i rutan för XBOX support. I övrigt har jag inte gjort ett dugg.

TV-kort köpte jag Hauppage MCE-150 bulk från DUSTINHOME för 844:- inklusive frakt.

Det problem jag har och som retar mig är att mina MP3 mappar på datorn ser snygg och prydlig ut, med omslag och allt. Men MCE sorterar allt efter ID3 taggen och album. Detta retar mig för att jag måste hela tiden göra om alla mp3 låter.

GOD JUL

#22

Postad 22 december 2005 - 09:38

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Hallå

Jag skrev ett inlägg precis som inte kom med ;) ! Sammanfattar kort!

Allt funkar nu utom filmmappen, så fort jag ska gå in där så börjar allt hänga sig. kan säkert bero på att 90% där inte är windowsfiler.

Hur byter man ut mappar i MCE, verkar vara meckigt!

Tvkort säger ni, intressant :wacko: Jag har Comhem digitaltv, hur funkar det då?

#23

Postad 22 december 2005 - 23:37

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Nu funkar allt klockrent! :D Måste bara skaffa ett konverteringsprogram för att göra om XVid mm till mpeg2! Någon som har ett förslag?

Måste skaffa tv-kort. ;) Låter coolt! :wub:

Redigerat av Baboontrouble, 22 december 2005 - 23:37.


#24

Postad 23 december 2005 - 08:39

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
Jag är också inne på det här med att köra mitt 360 som media extender dock så måste ett tvkort inhandlas så jag får in boxerkanalerna och kan spela in.
Fast jag tycker det är ett riktigt grovt fel att dom inte lagt in för stöd xvid och divx och i allmänhet andra format än sina egna format, jag har säkert 300gb tv serier som jag omsorgsfullt spelat in med mitt tvkort som jag har nu och att ha dom i standard format är inte ens en tanke då dessa tar för mycket plats, då konverterar man ju så klart till xvid men dom kommer ju inte gå att använda nu bara för att microsoft ska va så trilska.
Så även om man inte laddar hem xvid och sånt så kan det bli ett problem enligt mig då det är ett av dom bästa formaten, har även en hel del ogm och dessa kommer säkert inte funka dom heller...
Om man nu ska göra om allt till äckelwindows format hur mycket mer plats kommer det ta på datorn och hur mycket kvalitet tappar man egentligen på det video 360 va det nån som hade använt hur mycket kvalite gick bort...
Hoppas på att slippa problem med seghet då jag kör med en switch mellan min dator och 360 istället för buggig router, datorn är en athlon 64 på 2.5ghz med 2x512mb ram i dual channel så tycker inte det borde bli segt men fattar inte riktigt varför det ska kräva så mycket av datorn, som jag fattat det så är det bara xboxen som jobbar inte datorn spelar det då verkligen roll vad man har för burk ?

#25

Postad 23 december 2005 - 09:34

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Då jag oxå har massa serier i bla. xvid som jag vill kunna se genom 360:n tankade jag därför ner lite testkonverteringsprogram igår och provade. Men som du säger blev ju resultatet inte speciellt lyckat, man tappade mkt kvalité! Ingen som har något bra förslag på konverteringsprogram?! :wub:

#26

Postad 23 december 2005 - 19:02

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Jag konverterar mina filmer med hjälp av den här konvertern. Funkar bra, men tar för lång tid för att man ska orka konvertera om alla filmer som ligger på burken. Trist.

#27

Postad 27 december 2005 - 12:25

Unregisterede50ce55b
  • Unregisterede50ce55b
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hej
Jag har ett problem, dels så tar det lång tid för att ladda alla bilderna (bilder i från filmer) i mapp strukturen när jag kopplar mig mot mce 2005 från min 360.
Men det får man väl kanske leva med, men den kopplar ner kopplingen, så man måste starta om kopplingen och navigera sig ner till rätt mapp, och då tar det tid och den kopplar ner.. åsså håller det på så.

Det är kanske bara att acceptera?, just nu så är det bättre att köra MediaCenter direkt istället för att köra via 360.

/Jimmy

#28

Postad 27 december 2005 - 18:08

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Hej
Jag har ett problem, dels så tar det lång tid för att ladda alla bilderna (bilder i från filmer) i mapp strukturen när jag kopplar mig mot mce 2005 från min 360.
Men det får man väl kanske leva med, men den kopplar ner kopplingen, så man måste starta om kopplingen och navigera sig ner till rätt mapp, och då tar det tid och den kopplar ner.. åsså håller det på så.

Det är kanske bara att acceptera?, just nu så är det bättre att köra MediaCenter direkt istället för att köra via 360.

/Jimmy

<{POST_SNAPBACK}>


Tiden kan förvisso bero på hur stora dina mappar är och hur mycket bilder du har, samt vilken koppling du har mot 360.

Hur har du kopplat? Direkt eller via router? Vilken typ av router? Vad har du för inställningar i routern respektive datorn på dina nätverksanslutningar

Vilken koppling kopplas ner? Bara den mot media center eller åker du ut från xbox live också?

Ja det är alltid bättre att köra Media Center Direkt.

#29

Postad 28 december 2005 - 10:53

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Jag har Comhem digitaltv, hur funkar det då?


Har för mig att det står lite om det under "htpc" delen här på forumet. Du ska iallafall ha ett speciellt tv-kort som är anpassat för digital kabel tv. Om du inte hittar PMa så ska jag leta upp var jag nu såg den infon. Finns lite olika mäsken som ska fungera ypperligt med just comhem så. Har du tur så kan säkert någon lite mer insatt handlare också hjälpa dig med vilket kort du ska ha.


Förövrigt om någon undrar så kommer MCE att integreras i Windows vista. Men det kommer ju inte förrän andra halvan 2006 så... Allså stream film till xbox360 blir med tiden mer naturligt allt eftersom folk byter till nya windows...

#30

Postad 07 januari 2006 - 03:57

Predikanten
  • Predikanten
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Ni som kör XP MCE, är det nåt ni kan rekommendera? Vad får jag ut av att köra det? Har inget tv-kort i datorn. Är det lättare att streama musik och bilder om man kör MCE gentemot att köra Media Connect?

#31

Postad 17 januari 2006 - 13:21

Sondek
  • Sondek
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Ja hur får man till mappstrukturen för MP3 filerna?
360 eller Media Connect struntar ju fullständigt i vad man döper katalogerna till och gör sin egen indexering?? Kan man påverka detta i inställningar på endera sidan i 360:ion alternativt i Datorn?

Sköts detta på ett snuyggare sätt i XP MCE?

#32

Postad 17 januari 2006 - 20:41

lajbanson
  • lajbanson
  • Användare

  • 246 inlägg
  • 0
Har testat tjänsterna i Online spotlight och får flera av tjänsterna, men inte SF anytime att fungera - någon som lyckats med detta?

Dessutom är jag intresserad av att få igång webbradio denna väg, exempelvis SRs kanaler (P3 rockster med flera), men inte heller detta har jag lyckats med. Någon som har en lösning?

#33

Postad 18 januari 2006 - 07:11

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Hej,

Två svar.

Använd ett program som heter tag & rename för att döpa mappar och "tagga" mp3 filer med rätt information. Mycket bra fungerar det tycker jag.

Om online spotlight inte fungerar breror det nog på att den mjukvarubrandvägg man har inte "släpper" igenom det den ska.
Jag hade samma problem, dator och xbox360 kopplad via router d-link 604 (gammal men fungerar) och upptäckte att online spotlight inte fungerade som det skulle. Inaktiverade norton internet security och voila så fungerar allting bra.

Måste nu hitta hur jag exponerar datorn mot 360 i norton bara......

Jag blir dock mer och mer sugen på att köpa en "ren" MCE dator dock...

#34

Postad 18 januari 2006 - 07:13

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Ni som kör XP MCE, är det nåt ni kan rekommendera? Vad får jag ut av att köra det? Har inget tv-kort i datorn. Är det lättare att streama musik och bilder om man kör MCE gentemot att köra Media Connect?

<{POST_SNAPBACK}>


Inte lättare men snyggare.

Utan TV-kort så blir det inte liksom bra. Vitsen med MCE är att använda datorn som HD inspelare av tv-program.
i MCE kan du streama film, vilket inte går i media connect

#35

Postad 23 januari 2006 - 09:54

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
Häpp igen

Tydligen bara jag som skriver i denna tråd :)

Fråga, Ni som använder MCE 2005, har Ni lyckats och titta på trailer på SF-ANYTIME?
Allting fungerar, men när trailern ska starta så stannar den vid första rutan?
Kul och veta om det är routern eller om det är mjukvaran i extendern.


För övrigt så suger Norton Internet Security, då den stoppar Online Spotlight i xbxox360, fast man är bakom router och öppant alla portar.

Häpp

#36

Postad 23 januari 2006 - 17:00

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

Hej,

Jag känner inte igen de problem ni har med att det är slött. Starta filmer och bläddra i mappar går blixtsnabbt för mig. Använder mig av en router D-Link 604 och har inte gjort mer än att koppla dessa och verifiera mot varandra. Kan tyvärr inte svara varför det är slött för er. Detta är minst lika snabbt som jag hade mellan gamla xboxen och datorn med XBMC.

Vad gäller DivX/Xvid så går dessa inte att streama via WMCE till xbox360 i dagsläget. Vad som händer får tiden utvisa.
Jag har damsugit nätet och hitta några inlägg om att det eventuellt kommer bli en update under sommaren för att ta hand om detta problem. Varför det inte är intigrerat från början är hål i huvudet tycker jag.

Dock är inte detta ett problem, utan jag använder ett program som heter video360 eller något och har konverterat till MCE format. dock tar det tid, m,en det kan datorn göra när jag sover :P

Upplevelsen av xbox360 och MCE koplat till pioneer436XDE är någonting utöver det vanliga. Jag är lycklig och nöjd. Beklagar att det inte fungerar bra för några av er.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har en Router D-Link DI-604, jag kör mitt bredband uppkoppling, sedan på port 1, PC;n port 2 xboxen för att kunna spela live, jag laddade ned mce igår och allt installerades i datorn men det gick inte, man fick en kod man skulle skriva upp som man skulle använda för verifiering till pc;n men den kom aldrig så långt, mce installerades på datorn men det är ingen kontakt med pc;n jag förstår inte hur 360 ska känna av pc;n, går det via routern??? Jag är väldig rookie på sånt.

Tacksam för svar om ni har dem. :)

#37

Postad 23 januari 2006 - 20:45

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0
www.xbox.com/pcsetup

Ladda ner program, ha xbox på när du går till ovan angivna länk

#38

Postad 24 januari 2006 - 01:36

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

www.xbox.com/pcsetup

Ladda ner program, ha xbox på när du går till ovan angivna länk

<{POST_SNAPBACK}>

en sak jag inte förstår, hur lyckas man koppla allt??
OK jag har en dator med ett uttag för att koppla bredbandskabeln till sen har jag en dosa från BBB med typ 6 uttag för inkopplig av bredband. 360n har bara ett intag för Bredbandskabel så hur kopplar jag nu allt för att vara inkopplad och ha multimediacentern igång samtidigt??
vore tacksam för hjälp, tack

#39

Postad 24 januari 2006 - 07:13

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

  • 1 326 inlägg
  • 0

www.xbox.com/pcsetup

Ladda ner program, ha xbox på när du går till ovan angivna länk

<{POST_SNAPBACK}>


Tack, det har jag nu gjort c.a 7 gånger, man får en kod från xboxen som man ska använda "during setup" på pc;n, men någon kod blir jag inte uppmanad till att ange i min pc. När installationen av programmet är färdgit så känner min pc av min xbox, den finns alltså där, däremot så kan inte xboxen connecta till pc;n, så jag misstänker något knasigt med min router, en D-link DI604 en likadan som du verkar ha, förmodligen brandväggen, så jag undrar om du har någon särkilld inställning i din router??

#40

Postad 24 januari 2006 - 13:02

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Jag har en Router D-Link DI-604, jag kör mitt bredband uppkoppling, sedan på port 1, PC;n port 2 xboxen för att kunna spela live, jag laddade ned mce igår och allt installerades i datorn men det ............

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har inte provat kopplat mot program som man "laddat" ner, vet inte vad som krävs för det.
Själv köpte jag MCE 2005 svensk OEM med roll update 2, och akolleringspaketet.

För mig var det enkelt, PC port 1, xbox 360 port 2, Internet in via WLAN.
Stängt av Norton Brandvägg och har MCE interna XP brandvägg på.
Inga "speciella" portar öppnade.

Startade "360" gick in på media center, klickade mig fram till "koden" dök upp.
Sprang ner (källaren) och från datorn laddade jag hem programet som jag pekade till ovan.
Programmet är ca 20,7 MB och började installera det. Efter ett tag frågar datorn/installationsprogrammet efter koden som jag knappar in=klart

MCE funkar på datorn och mce extendern 360 fungerar vid tv.

Var noga med avinstallera gamla extender programvaran innan ni börjar, datorn måste vara "ren" från detta program.

ett annat tips kan vara att kontrollera nätverket från dashboard i 360 under network settings. Allt ska vara confirmed.

Jag kan tänka mig att "telefonsupporta" någon kväll om det är någon som blir galen.

Erik

Redigerat av ekke201, 24 januari 2006 - 13:04.


#41

Postad 24 januari 2006 - 14:27

Unregistered6f7a8fde
  • Unregistered6f7a8fde
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0
Kan man t ex lyssna på radioseven.se via xboxen med mce?

Gr3fweN

#42

Postad 24 januari 2006 - 14:53

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Kan man t ex lyssna på radioseven.se via xboxen med mce?

Gr3fweN

<{POST_SNAPBACK}>


Web Radio 1.0 For Media Center
Web Radio for Windows Media Center Edtion allows you to nicely tune Streaming Radio within the MCE Interface. Version 2.0 is already in development


Web Radio 1.0 Released
http://www.thegreenb...MessageID=75086

tydligen har dock inte provat, ska prova ikväll

Bifogad fil(er)



#43

Postad 24 januari 2006 - 18:50

Fisen
  • Fisen
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite.
När man sitter och bläddrar bland sina mp3´s i x-boxen störs jag av "katalogstrukturen". Kan man ändra detta måntro? Vore lättare och mer överskådligt om man kunde få text tex.

#44

Postad 27 januari 2006 - 13:37

Baboontrouble
  • Baboontrouble
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Danhill:

Vill bara göra dig uppmärksam på att du inte är ensam! Jag har hålit på och strula med MCE ett bra tag, ibland funkar det ibland inte. Jag får hålla på att skriva in nya koder hela tiden, ibland så kan den inte connecta. Jag har Panda virusprogram som jag får stänga av, men som sagt det funkar bara ibland.

En fråga: Vad det för skillnad mellan MCE och Media Connect? Är inte Media connect själva programmet som delar ut filerna till 360:n?

Redigerat av Baboontrouble, 27 januari 2006 - 13:38.


#45

Postad 08 februari 2006 - 18:24

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Här lite godis till er som har MCE och en xbox360:

Internet browser (ingen aning hur väl den funkar men men)

http://www.anpark.com/software.aspx

Streama Divx m.m. :

http://www.runtime36...0-released.html


Det går framåt så sakteliga...

#46

Postad 09 februari 2006 - 12:49

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att streama t ex DVD-filmer i .img eller .iso format? Skulle vara guld så man kan lägga alla DVD man har på hårddisken för att sedan välja och vraka med fjärren vilken man vill kolla på.

Edit: Alternativt om det går att köra VLC-player från xboxen...

Redigerat av Bergan, 09 februari 2006 - 12:50.


#47

Postad 10 februari 2006 - 13:27

ekke201
  • ekke201
  • Användare

  • 172 inlägg
  • 0

Här lite godis till er som har MCE och en xbox360:

Internet browser (ingen aning hur väl den funkar men men)

http://www.anpark.com/software.aspx

Streama Divx m.m. :

http://www.runtime36...0-released.html


Det går framåt så sakteliga...

<{POST_SNAPBACK}>


Hallelulja vad glad jag blev av din post DONMETA.
Kan nu mer stolt säga att divx och xvid "streamar" utan problem på xbox 360.

Textning fungerar dock inte och viss urstädning av datorn krävdes.

#48

Postad 10 februari 2006 - 14:00

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Kommer nog beställa MCE2005 snart. Och ett tv kort.

Har en liten fråga dock:
Jag vill kunna spela in TV ,streamat till pc, via min xbox360. Har comhem kabel tv (ingen digital box ännu) och undrar vilket tv kort som kan tänkas vara bra. Måste vara externt dessutom.

#49

Postad 20 februari 2006 - 22:51

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

  • 262 inlägg
  • 0
Tjena

när jag spelar upp filmer i xboxen genom MCE 2005 från datorn så får jag bara 4:3 bild är det någon som vet varför? Går det att ställa in någonstans jag kör komponent till tv.:n men i tv:n går det inte att göra något jag får svarta kanter höger ock vänster om bilden någon som kan hjälpa

Micke

#50

Postad 21 februari 2006 - 07:13

Unregistered6f7a8fde
  • Unregistered6f7a8fde
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Tjena

när jag spelar upp filmer i xboxen genom MCE 2005 från datorn så får jag bara 4:3 bild är det någon som vet varför?  Går det att ställa in någonstans jag kör komponent till tv.:n men i tv:n går det  inte att göra något jag får svarta kanter höger ock vänster om bilden någon som kan hjälpa

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Är själva MCE också i 4:3 eller är det bara när du spelar upp en film? Om du spelar upp filmen och trycker på nån knapp så du får upp menyn, är den också i 4:3 då?

Är det bara filmen som blir 4:3 så borde det väl vara så att filmen är i 4:3? :angry: Prova med en annan film. Du ser ju om filmen blir ihoptryckt, isf är det nått annat galet. :D

Gr3fweN



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.