Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#12151

Postad 01 juli 2013 - 15:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Låt mig säga som så, tycker synd om er som sitter med denna box än. Slå pling till CD och se om ni inte kan komma överens om ett bra pris.

nej B Bus, det är inte min åsikt, bara min affärsmässiga tolkning hur man kan motivera CDs handlande.

#12152

Postad 01 juli 2013 - 21:48

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0
Trodde alla som köpt skandalboxen fick rabatten. Tur att man inte hann beställa. Ber om ursäkt.

#12153

Postad 02 juli 2013 - 16:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 1
Tänkte jag kunde köpa något på OnDemand och kopplade in skandalboxen så man kanske skulle få lappen om rabatten. Men det stod att boxen var för gammal :)

Alltså, jag har inte haft de inkopplad på ett år och därför iinte uppdaterat den så uppdateringen stoppar ingenting. Jaja, kört med Vu+Duo och om man jämför denna, vid samma tid, dyrare box än Vu är det ju rena skräpet. Hamra fjärrkontroll och konstiga omstarter.

Alla vi med denna skandalbox borde få rabatt. CD är inte värda sin kundstock.

Redigerat av ruva, 02 juli 2013 - 16:32.


#12154

Postad 04 juli 2013 - 17:44

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Någon som var inkluderad i erbjudandet som hört något? Det är svårt att avgöra hur det går för oss andra annars... :-)

#12155

Postad 05 juli 2013 - 21:45

JB1
  • JB1
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns ett enkelt sätt att överföra inspelade program på den gamla boxen till den nya 500 gb:aren? Eller det går inte alls?.

#12156

Postad 05 juli 2013 - 21:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Går inte alls skulle jag säga utan att ens testat. ADB boxen kan inte spela in från HDMI och att flytta filer på annat sätt är nog lönlöst.

#12157

Postad 15 juli 2013 - 04:44

Grön49
  • Grön49
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Hur har det gått för Er som beställt utan att ni tidigare använt "go" och fått erbjudande?

Ja, hur gick det? Är det någon som fick någon box?

#12158

Postad 15 juli 2013 - 13:39

stevie1999
  • stevie1999
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag prövade och beställa en ny box men jag tillhörde tydligen inte dem som fick ett erbjudande, jag hade inte använd on-demond på ett år men det berodde på att boxen krashadade hela tiden. Jag hade också ringt för få gånger till kundtjänst och klagat.

#12159

Postad 16 juli 2013 - 10:04

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Har de som erbjudandet gällde fått sina boxar? Vet vi inte det så är det svårt att avgöra om CD ignorerat de andra som beställde...

#12160

Postad 26 juli 2013 - 15:47

Vertice
  • Vertice
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Har följt tråden i perioder och bara kommit fram till att det inte är lönt köpa en HD box inspelningsbar,
Modell ADB HD PVR 5720-CDX

.
Är nu sugen på en.

Vad säger ni som använt den en tid, HD box inspelningsbar för kabel.
Fungerar den eller är det som att köpa grisen i säcken?


/Lars

Enligt CD kundtjänst idag, ska ändra abonnemanget är den helt fantastisk utan buggar och fel. Blev klart misstänksam efter dem orden..


HD-box inspelningsbar

Bästa HD-boxen med inspelningsfunktion och en hårddisk på hela 500 GB. Det motsvarar cirka 240 timmar tv-program. Boxen har en mycket snabb navigering. Spela in programmen som du vill se, spola förbi reklamen och pausa i direktsändning.

Modell ADB HD PVR 5720-CDX

#12161

Postad 26 juli 2013 - 15:53

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Den är bra, läs tråden om den så ser du själv.

/Fredrik

#12162

Postad 26 juli 2013 - 16:33

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Hur uppdaterar man EPG med denna box om man enbart använder en ingång?

Redigerat av Huddingebo, 04 augusti 2013 - 00:21.


#12163

Postad 10 augusti 2013 - 16:26

rlandopj
  • rlandopj
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Är det någon som testat Elgato EyeTV HD (säljs endast i USA, http://www.elgato.com/eyetv/eyetv-hd) för att föra över inspelningar från en HD PVR 101-ST?

#12164

Postad 10 augusti 2013 - 17:02

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Är det någon som testat Elgato EyeTV HD (säljs endast i USA, http://www.elgato.com/eyetv/eyetv-hd) för att föra över inspelningar från en HD PVR 101-ST?

Du har ju denna från Hauppauge som är för den europeiska marknaden med pris från 1.211:- hos Amason UK.


http://www.hauppauge...data_hdpvr.html

#12165

Postad 22 augusti 2013 - 13:06

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Detta borde vara en identisk nätadapter (Från Deltaco) som Kjell & Co säljer:

http://www.teknikpro...12m-55x21mm.htm

Redigerat av Melmac, 22 augusti 2013 - 14:16.


#12166

Postad 17 september 2013 - 17:13

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Nån som vet om CD slutat skicka ut programvara till gamla (250GB) PVR:n? Jag fick tag på en box med urgammal programvara och den går inte att uppdatera (00-- länge, tills det blir Er09).

#12167

Postad 17 september 2013 - 19:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
jag tror faktiskt att om du har en med gamla operativet på så finns inte den signalen kvar, tror mig läst om detta problem tidigare.
Rekommenderar dig att slå en signal till deras kundtjänst och se om de kan bekräfta det och om de har någon lösning.

#12168

Postad 17 september 2013 - 22:09

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Så där ja då lade min Box med hårddisk 250Gb av. Går inte att starta.
Om jag inte får ett riktigt bra erbjudande från CD så har jag redan blivit uppvaktad av Viasat.
CD borde bjuda på en ny box.
Ni som har de nyare boxarna vilken av dem som CD har rekommenderar ni?

#12169

Postad 18 september 2013 - 08:22

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
ADB 5720SX såklart
https://www.minhembi...howtopic=283397
den mest kompetenta och bäst fungerande box de någonsin haft.
http://www.canaldigi...en/?productid=1

få den gratis? Nog inte speciellt stor chans, kanske rabatterad men om du sitter med en gammal box, utan garanti, är det nog bara "trogen kund rabatt" du kan få om de nu har någon sådan.
Lycka till oavsett! Ned till en tusenlapp borde det gå...

ed: vill du skaka liv in din gamla box? Om du har en gammal hårddisk ledig kan du alltid testa stoppa in denna. Eller annan strömadapter.

Redigerat av Monshi, 18 september 2013 - 08:23.


#12170

Postad 18 september 2013 - 19:41

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Så där ja då lade min Box med hårddisk 250Gb av. Går inte att starta.
Om jag inte får ett riktigt bra erbjudande från CD så har jag redan blivit uppvaktad av Viasat.
CD borde bjuda på en ny box.
Ni som har de nyare boxarna vilken av dem som CD har rekommenderar ni?


Om jag inte får ett tillräckligt bra erbjudande från CD vad finns det för andra alternativ?
Annan box som passar för CD?
Välja Viasat eller Boxer? Om ja, vilken box då?

#12171

Postad 18 september 2013 - 20:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Oh

Om jag inte får ett tillräckligt bra erbjudande från CD vad finns det för andra alternativ?
Annan box som passar för CD?
Välja Viasat eller Boxer? Om ja, vilken box då?

den frågan är nog värd en annan tråd. Eller rättare sagt kanske att du söker lite på forumet och dyker in i rätt tråd.
För det är inte lätt att svara på. Jag tycker nog att ADB-boxen är en bra och lättanvänd box som kan vara värd det CD vill ha för den. Du får låsa upp dig lite hos dem iofs för att få ett bra pris.
Annars kan du använda Dreambox med Canal Digital men även den kostar ju en slant.
Viasat, ja då får du titta i deras trådar eller på deras hemsida, där är du mer låst till deras boxar.

Boxer? För stort utbud för att säga något.

#12172

Postad 03 oktober 2013 - 16:19

Unregistereda4c12829
  • Unregistereda4c12829
  • Användare

  • 171 inlägg
  • 0
Nu åkte skiten från Sagem ut! Den har raderat de sista inspelningarna på eget bevåg för sista gången.
Närmast sörjande är....kan inte komma på någon som sörjer. :P

Det blev ADB 500 Gb boxen för 2799 och redan när jag installerade den verkade den bättre.
Vi får se :D

#12173

Postad 15 oktober 2013 - 05:39

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0
Hur är boxen efter senaste uppdatering. Är det sant att den inte nu kan ta emot Parade kanaler som Fotboll HD. Vägrar använda denna box igen och ska idag säga upp mitt abonnemang. Men vore bra att veta om man ska skänka bort den.

Redigerat av ruva, 15 oktober 2013 - 05:41.


#12174

Postad 16 oktober 2013 - 18:26

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Det är då helt svart för min del i denna Sagembox nu.

#12175

Postad 16 oktober 2013 - 19:06

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Det är då helt svart för min del i denna Sagembox nu.


Joo, nu blev det bild - pairat och klart -

#12176

Postad 22 oktober 2013 - 15:04

toksmurfen
  • toksmurfen
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Är sugen på att byta box men jag saknar en del funktioner i den nya som CD erbjuder, finns det nån annan vettig box som funkar med CD och kan spela in samtidigt som tittar på en annan kanal och har HDMI?

#12177

Postad 22 oktober 2013 - 15:08

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
Vet inte vilka funktioner du saknar men denna kan göra det du skriver i inlägget iaf.

http://www.canaldigi...en/?productid=1

/Fredrik

#12178

Postad 22 oktober 2013 - 15:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Är sugen på att byta box men jag saknar en del funktioner i den nya som CD erbjuder, finns det nån annan vettig box som funkar med CD och kan spela in samtidigt som tittar på en annan kanal och har HDMI?

ADB boxen med hårddisk. Vad saknar den för något för dig?


Du har väl inte missat att CD parat en av HD-kanalerna vilket ger att alternativa boxar som Dreambox och Vu+ inte kan visa denna kanal (Fotboll HD).

#12179

Postad 22 oktober 2013 - 15:20

toksmurfen
  • toksmurfen
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Då jag oftast kör tv:n direkt från boxen istället för via förstärkaren så vill jag ha komponent till tv:n så man kan får 720p iaf, sen är det smidigt att kunna koppla in antennen för att ta in de fria kanalerna direkt i boxen (TV6)

Redigerat av toksmurfen, 22 oktober 2013 - 15:26.


#12180

Postad 22 oktober 2013 - 20:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ont om HDMI-kontakter på TVn? Eller vill du ha möjlighet till alternativ kopplingsväg, kunna ta bilden två vägar? Varför inte HDMI till TVn då och digitalt ljud till förstärkaren? Eller gör förstärkaren något positivt med bilden?

ADB-boxarna är bra boxar men komponent har de inte.

#12181

Postad 23 oktober 2013 - 09:25

toksmurfen
  • toksmurfen
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nej jag har flera HDMI i tv:n men eftersom jag vill ha bästa möjliga bilden och ljud när jag kollar på film så vill jag gå via HDMI då annars så använder jag komponent när jag bara slötittar :)

#12182

Postad 23 oktober 2013 - 10:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Nej jag har flera HDMI i tv:n men eftersom jag vill ha bästa möjliga bilden och ljud när jag kollar på film så vill jag gå via HDMI då annars så använder jag komponent när jag bara slötittar :)

Blir det inte bra bild om du låter bilden gå direkt till TVn och ljudet till förstärkaren? Okej, om du drar HDMI via förstärkaren kan den lägga på lite grafik.

Fundera en gång till på om du inte kan ändra ditt användarmönster, om du måste ha komponent som krav. Duger kanske med en HDMI-splitter?
http://www.kjell.com...r/hdmi/splitter

#12183

Postad 21 november 2013 - 20:46

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0
Ja, bytte ju bort min Vu+ Duo mot en annan sak eftersom jag sagt upp mitt abonnemang och ska gå över till fiber när den kommer. Har inte använt denna box på 3 år förutom en uppdatering någon månad tillbaka i tiden. Har bara låst sig en gång på fyra dagar och klarar serieinspelningar utan problem... tja, spelar ju in hundra repriser aå man blir tokig men det får man väll leva med.

Men, känns som en handikappad box. Går inte ställa in inspelningar från datorn eller titta på inspelningar därifrån. Eftersom OnDeman inte fungerar alls på denna box kan man väll säga att usb och nätverksuttaget är ganska meningslöst på boxen. Hej och hå Canal Digital. Den var dyrare än Linuxboxen när jag köpte grejorna nytt men ändå mycket sämre. Skulle tro att Canal Digital/C-Mores boxar är överprissatta kassakor.

Okej, funkar till basic stuff så ska inte klaga för mycket.

#12184

Postad 21 november 2013 - 23:55

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1 257 inlägg
  • 0

..... och ska gå över till fiber när den kommer..........

hej Ruva. Jag har sett dina inlägg sen flera år tillbaka.
Intressant att du ska byta till fiber. Du är tydligen inställd på att köra TV via fibern också.
Jag fick fiber för en tid sedan och tänkte likadant men sen jag slussats runt i olika kundcentra upphörde mitt intresse så småningom och jag skaffade mig faktiskt Viasat för ett halvår sedan och blir väl tvungen att köra med det nu två år framåt. Jag har dock netflix också.
Men det ska bli intressant att se vad du gör och jag hoppas du fortsätter berätta om dina upplevelser. Kanske på en annan tråd i och för sig.
Sorry för OT
Mvh ansgar

#12185

Postad 22 november 2013 - 18:23

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0
Japp, fortsätter att skriva om mina erfarenheter i denna tråd

Vi ska få vår fiber innan jul men något säger mig att man nog får sikta in sig på mars istället. Slangen är på plats men finns många ställen där de ska under asfaltsväg, montera under broar, blåsning av fibern, trilskande med tillstånd med sjökabel genom Länsstyrelsen och att kommunen börjat gnälla på vart man får gräva mm. CD-abonnemanget uppsagt till 31 januari efter det, om inte fibern kommit, SVT och TV 4 sd-kanaler genom fria marknätet (resten av reklamkanalerna kostar ju i Sverige).

Så här såg det ut när de plöjde fiberslang hemma

Redigerat av ruva, 22 november 2013 - 18:25.


#12186

Postad 27 november 2013 - 13:31

Unregistered4877c979
  • Unregistered4877c979
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 1
Vår box har börjat radera inspelningar och strunta i att spela in.

Så när en CD säljare ringde upp och erbjöd mej ny box med hårddisk blev jag glad. Han sa att det bara var att ringa kundtjänst, det skulle bara kosta 995:-
I söndags ringde jag CD, men det fanns inget erbjudande att köpa boxen för 995:-. Istället skulle jag få en Box för 2499:-!
Sa att jag måste fundera och återkomma, eftersom boxen blev 1500:- dyrare :-(

Idag ringde jag upp och skulle beställa. Med nu kostade boxen 2995:-!!!!

Vi har kämpat med boxen i 6 år och den har alltid strulat. Efter en av uppdateringarna slutade den tom att vara HD-Box !

Måste man verkligen säga upp sitt abonnemang och byta till viasat för att kunna spela in program?

/Håkan


#12187

Postad 27 november 2013 - 13:38

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Vår box har börjat radera inspelningar och strunta i att spela in.

Så när en CD säljare ringde upp och erbjöd mej ny box med hårddisk blev jag glad. Han sa att det bara var att ringa kundtjänst, det skulle bara kosta 995:-
I söndags ringde jag CD, men det fanns inget erbjudande att köpa boxen för 995:-. Istället skulle jag få en Box för 2499:-!
Sa att jag måste fundera och återkomma, eftersom boxen blev 1500:- dyrare :-(

Idag ringde jag upp och skulle beställa. Med nu kostade boxen 2995:-!!!!

Vi har kämpat med boxen i 6 år och den har alltid strulat. Efter en av uppdateringarna slutade den tom att vara HD-Box !

Måste man verkligen säga upp sitt abonnemang och byta till viasat för att kunna spela in program?

/Håkan


Om du går till noden butiker och import på minhembio.com så har Canal Digital en egen tråd där som CD kundtjänst läser och brukar svara på. Annars finns ju även CDs Facebooksida, där brukar det också bli lite fart på att rätta till tok när det blir lite publikt.

#12188

Postad 27 november 2013 - 13:42

Unregistered4877c979
  • Unregistered4877c979
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Tack, jag ska testar CD!

/Håkan

#12189

Postad 27 november 2013 - 14:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Tack, jag ska testar CD!

/Håkan


Hej Håkan vi besvarade ditt inlägg i vår Företagstråd och vi följer bland annat även denna tråden ;)

Hälsningar
Micke

#12190

Postad 27 november 2013 - 21:49

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0
Om ni följer denna tråd säger jag nu när ni gett upp VideoOnDeman på boxen:
- Ge kunderna tillbaka den gamla fungerande sista versionen av orginal-mjukvaran!

#12191

Postad 04 december 2013 - 18:49

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har CDs hårddiskbox sedan april -08 och den funkar utan några som helst problem när jag spelar in. Jag spelar in en hel del från Canal+ så att man får valuta för sitt C+ abb.

Jag vet inte om följande har med saken att göra eller om jag bara har haft snortur. Jag har aldrig spelat in med egen timerinställning, utan endast via EPG (bekvämt). Det har funkat toppen hittills.

Eventuellt kanske man kan fundera på om det finns någon skillnad om man ställer in inspelning via timern eller EPG.

Jag upplever dock en annan sak som lite irriterande, om jag startar boxen efter TVn eller ungefär samtidigt så blir bilden konstig, hackig och ihoptryckt. Om jag går till SVT HD så justerar boxen signalen till 720p och det blir rätt bild, därefter kan jag gå till annan kanal (riktig eller uppskalad 1080i). Det verkar som om boxen inte hinner få över all info till TVn om hur den skall tolka bilden (Philips 50' plasma) innan TVn bestämmer sig. Om man drar igång boxen först och väntar tills den är färdig med sin uppstart och därefter sätter på TVn så blir bilden rätt direkt. Har testat min box mot en kompis TV (Philips 42' plasma) och kunde se att det då funkar fint direkt utan detta problem.

Jag gissar att TVn och boxen inte är fullt kompatibla vid uppstart. Någon som vet något om detta eller har liknande symptom?

Jag hoppas dock på att den ständigt uppskjutna uppdateringen (januari nu tror jag) skall rätta till detta. CD lyckades ju någorlunda fixa till den andra HD-boxen som jag också har till att funka bättre.


Jag har fortfarande det problemet så några mystiska uppdateringar har inte löst mitt problem. Hur jag än ställer in TV eller Boxen blir bilden från 16:9 HD-kanaler antingen över-zoomad eller ihoptryckt.

Postad bild

Annars har boxen fungerat över förväntningar sedan jag sparkade igång den igen efter att använt annan box i många år. Men är förundrad över funktionen serieinspelning som spelar in också alla repriser av ett program. Den som införde den funktionen istället för veckoinspelningar måste ha varit full.

Ännu en som varit full när denne arbetat på Canal Digital:

Om du går till noden butiker och import på minhembio.com så har Canal Digital en egen tråd ...


Vad har Canal Digital att göra i tråden butiker och import?

Redigerat av ruva, 04 december 2013 - 19:03.


#12192

Postad 05 december 2013 - 09:42

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Vad har Canal Digital att göra i tråden butiker och import?

Telia har sin officiella tråd "Telia Digital-TV" i avdelningen Digitalboxar, medans Canal Digital och ComHem har sina i butiker och import. Jag har själv undrat varför ingen som har möjlighet så som Admin, Mod, har flyttat Telias officiella till butiker och import, eller flyttat upp Canal Digital och ComHem till Digitalboxar. Hursom så borde alla tre var på samma avdelning.

Canal Digital har sin tråd i butiker och import pga att tråden startades av CD själva. Till skillnad från Telias och ComHems trådar.

#12193

Postad 08 januari 2014 - 20:34

caprice666
  • caprice666
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nu ska jag äntligen göra mig av med den här skitboxen. Fick ett ganska bra erbjudande från CD på 500Gb boxen.

#12194

Postad 08 januari 2014 - 21:35

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0
Min lever än men har sagt upp abonnemanget till 31 januari efter fler år som kund (1993) tyckte jag att ny box borde varit gratis när man fått dras med detta skräp. Nä, nu får ni inga 718 kr/ månad + kortavgift av mig mer.

Redigerat av ruva, 08 januari 2014 - 21:41.


#12195

Postad 10 januari 2014 - 11:31

Unregistered35eb196e
  • Unregistered35eb196e
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Har kopplat men PVR-101 till TV:n via en Onkyo reciever (TX-NR626) med enbart HDMI-kabel.

Problemet är att när man spolar så blir bilden svart och det är rätt svårt, för att inte säga omöjligt att se
hur långt man spolat. Nån som vet var det kan vara för fel ?

CD-supporten rekommenderade att köra bilden direkt till TV:n(inte via recievern) och ta ljudet via SPDif-kabel.
Detta pga störningsrisken...(?)

mvh/ Ronis

#12196

Postad 21 januari 2014 - 21:00

Unregistered35eb196e
  • Unregistered35eb196e
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Var ser jag vilken programvara som boxen har ?
Hittar bara "Programvaruversion 1.0.2.1 / 1.2.2804r
under Systeminformation...

mvh/ Ronis

#12197

Postad 22 januari 2014 - 18:07

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som vet varför vissa inspelningar helt plötsligt "fryser" och sedan kommer bilden aldrig tillbaka igen ??

Helt sjukt irriterande. Det kan ha gått 1 timme av en film eller som nu senast när jag spelar in tennisen från Australien....helt plötsligt bara så stoppar bilden och inget mer går att se :-(

Man kan alltså spola tillbaka och se där men vid samma ställe så låser bilden igen.

JÄVLA SKITBOX !!!

#12198

Postad 22 januari 2014 - 21:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0
9 dagar kvar, sedan hej då Canal Digital. Någon som vill ha min box som fungerar rätt skapligt trotts standardbuggarna. Äh, inte tar jag betalt för sådan skit. Eller så skrotar jag boxen och plockar ur hårddisken som är det enda jag är nöjd med. Tyst och tickat på i några år utan problem.

Hade inte Canal Digital bytt ut den FW som äntligen funkade hade jag varit kvar. Vem vill betala 758 kr/månad till ett företag som gör så (spottade sina kunder i ansiktet). Ser tyvärr en framtida död för detta misskötta bolag.

#12199

Postad 22 januari 2014 - 22:59

Svansen
  • Svansen
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0

9 dagar kvar, sedan hej då Canal Digital. Någon som vill ha min box som fungerar rätt skapligt trotts standardbuggarna. Äh, inte tar jag betalt för sådan skit. Eller så skrotar jag boxen och plockar ur hårddisken som är det enda jag är nöjd med. Tyst och tickat på i några år utan problem.

Hade inte Canal Digital bytt ut den FW som äntligen funkade hade jag varit kvar. Vem vill betala 758 kr/månad till ett företag som gör så (spottade sina kunder i ansiktet). Ser tyvärr en framtida död för detta misskötta bolag.

Kan inte annat än att hålla med.

De tar verkligen inte ansvar för deras produkter och tjänster utan låter oss jävlas dagligen utan att något händer.

#12200

Postad 28 januari 2014 - 12:37

jeseng71
  • jeseng71
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

-


Redigerat av jeseng71, 01 april 2016 - 11:26.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.