ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol
3397 svar till detta Àmne
Postad 24 May 2011 - 16:49
Nor-Wind
-
Nor-Wind
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Her er den nye HD PVR boxen fra Canal Digital, ADB 5720SX: Multi-awarded, tri-hybrid Digital Video RecorderThe multi-award-winning ADB-5720SX is a powerful hybrid Digital Video Recorder which provides seamless access to services from three different technologies: satellite, IP and optional terrestrial networks. Moreover, it embeds innovative features such as ADB Smooth-View⹠for totally smooth HD replay in slow and fast motion with perfect audio, and the multi-awarded, super-fast and intuitive ADB Carbo⹠user interface. http://www.dinside.n...als-nye-dekoderHarddisk pÄ 500 GB og boxen er tyst! ADB 5720SX kommer 1. september: http://www.broadband...box-to-run-mhp/The multi-award-winning ADB-5720SX is a powerful hybrid Digital Video Recorder:http://www.adbglobal...adb-5720sx.htmlADB 5720SX vil ha Carbo User software: http://www.adbglobal.../adb-carbo.html ADB 5720SX fikk bransje Awards for bÄde hardware og software pÄ IBC messen :Geneva, Switzerland and IBC, Amsterdam: Advanced Digital Broadcast (ADB), a leading supplier of technology to the global digital television industry, is today celebrating the win of 2 awards at the 2010 CSI Awards. ADB scoops both the Best Interactive TV Technology or Application and Best Customer Premise Technology categories with its CarboTM high definition user interface and its 5720SX three-way hybrid platform respectively.http://www.adbglobal...s-from-csi.htmlhttp://www.adbglobal...heet_5720sx.pdfHIGHLIGHTS Seamless access to satellite, IP and terrestrial services Fast, easy, multi-awarded Carbo⹠interface Multi-room DVR and home networking Multi-stream recordinTECHNICAL SPECIFICATIONS:System resources - Hard disk drive: 500GB/1TB - Main CPU: BCM7405 - CPU power: 1100 DMIPS - DDRAM: 512 MB (SLMI) - NAND Flash: 512MB - NOR Flash: 4M Software - Operating system: Linux - Middleware: MHP 1.1.2 - Conditional access: Conax - Copy protection: HDCP 1.3, Macrovision 7.01, CGMS-A - Software loading over the air or Ethernet Resident Applications - ADB Carbo⹠HD user interface - Smooth-View⹠- Pause-TV / Timeshift - Plug & play installation - 8-day Electronic Program Guide - Teletext (VBI insertion) - On-screen subtitles - Parental control Optional Applications - Programming over the web - Browser - Internet portal - Internet radio - Home network - Invoice on screen - Terrestrial services via DVB-T USB stick - Push VOD - Over the top services - Game Back Panel - 3 x RCA (YPbPr) - 2 x RCA (Audio L/R) - 1 x HDMI - 1 x SCART - 1 x SPDIF (optical) - 1 x Ethernet 10/100Mbps - 1 x USB 2.0 - 1 x WiFi 802.11n (optional) Front Panel - 16 x digits VFD display - 4 x LED - 1 x Smartcard reader (ISO 7816-1,2,3) - 9 x Buttons - Casing Size - 325x253x64mm Video - MPEG-2 MP@ML (ISO 13818-2): up to 15 Mbps - MPEG-2 MP@HL (ISO 13818-2): up to 25 Mbps - MPEG-4 H.264 [email protected] (ISO 14496-10): up to 25 Mbps - Aspect Ratio: 4:3, 16:9 with Pan & Scan, Letterbox - Resolution: up to 1080i30 Audio - MPEG-1 Layer 1, 2 - MPEG-1 Layer 3 (MP3): up to 320 kbps, 32/44.1/48kHz - AAC decoding - Dolby Digital AC-3 (down-mix, pass through to SPDIF) Certifications & Conformities - DVB-S2/S - DVB-T - HDMI 1.3a - DiSEqC 1.1 - DLNA 1.5 - Dolby Digital (AC-3) - CE Marking Performance - Channel change speed: 1.3 seconds (average) - Operating power: <24
Redigerat av Nor-Wind, 28 May 2011 - 09:08.
Postad 24 May 2011 - 17:58
Iwarsson
-
Iwarsson
-
LĂ€rjunge
-
-
454 inlÀgg
Nu kanske jag Àr pessimistisk, meeen...
Det finns ju inget med boxen som kÀnns wow direkt. Det Àr förstÄs svÄrt att avgöra pÄ bild och nÄgra videoklipp, men den kÀnns och ser gammal ut redan frÄn början.
Anledningen till att jag inte Àr övertygad Àr ju att vi som har problem med den befintliga boxen (som borde vara mer eller mindre felfri vid det hÀr laget) troligtvis fÄr binda om oss och betala en nÀtt summa för denna ADB-box.
Ăr det sĂ„ att vi ska behöva betala en gĂ„ng till för det vi redan har blivit lovade??? Eller missar jag vad som Ă€r banbrytande med denna "nya" box?
Postad 24 May 2011 - 18:48
Nor-Wind
-
Nor-Wind
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Mere fra Canal Digital sin pressekonferanse i dag, og om den nye ADB 5720SX HD PVR: http://www.teknofil....s_nye_pvr/98476
Postad 27 May 2011 - 16:26
Nor-Wind
-
Nor-Wind
-
Wannabe
-
-
11 inlÀgg
Og her er alt om hardwaren til ADB 5720SX, levert av Broadcom: http://www.avs.org.c...7405-PB04-R.pdf
Postad 27 May 2011 - 16:42
kenta2
-
kenta2
-
ForumrÀv
-
-
900 inlÀgg
Broadcom Àr ju kÀckt.
Kanske rÀtt HW struktur för Enigma2 (Dreambox, VU+, Clarke-Tech mfl) om man tröttnar pÄ CD.
Postad 27 May 2011 - 16:57
jokim
-
jokim
-
ForumrÀv
-
-
527 inlÀgg
kollade pÄ bilderna pÄ denna boxen men hittade ingen antenn-ingÄng för marksÀnd tv ...
Postad 27 May 2011 - 17:17
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
kollade pÄ bilderna pÄ denna boxen men hittade ingen antenn-ingÄng för marksÀnd tv ...
SÀgs att de ska erbjuda, troligen, en USB-sticka med DVB-T (T2?) Boxen har ivartfall stöd för det. LÀge att slÄ ihop de tvÄ trÄdarna om boxen eller stÀnga den ena?
Postad 28 May 2011 - 10:41
prelatur
-
prelatur
-
LĂ€rjunge
-
-
367 inlÀgg
I en av bilderna som finns pÄ http://www.dinside.n...als-nye-dekoder syns en USB sticka med Canal Digital logga pÄ. Det Àr en mottagare för markssÀnd TV. Om det Àr DVB-T eller DVB-T2 framgÄr inte.
Postad 28 May 2011 - 14:36
Bobben_no
-
Bobben_no
-
LĂ€rjunge
-
-
324 inlÀgg
I en av bilderna som finns pÄ http://www.dinside.n...als-nye-dekoder syns en USB sticka med Canal Digital logga pÄ. Det Àr en mottagare för markssÀnd TV. Om det Àr DVB-T eller DVB-T2 framgÄr inte.
FÄr man kjÞpt USB stick for DVB-T2 ? Antar at CD muligens vil levere med USB DVB-T stick for frie marksendte kanaler. Det er sannsynligvis ikke noe stÞrre problem for en slik linux PVR mottager Ä stÞtte DVB-T2 stick i forhold til DVB-T stick men jeg har ikke sett sÄ mangle DVB-T2 USB stick's enda men det kommer nok.
Postad 15 August 2011 - 11:13
91robe
-
91robe
-
ForumrÀv
-
-
592 inlÀgg
Nu finns ADB boxen Canal Digital Sveriges hemsida. FrÄn Canal Digital.se VÄr allra bÀsta HD-box med inspelningsfunktion har en hÄrddisk pÄ hela 500 GB. Boxen Àr inte bara stramt formgiven utan har Àven mycket snabb navigering nÀr du söker bland kanalerna, pausar eller till exempel spolar förbi reklamen. Dessutom Àr den förberedd för fjÀrrinspelning, det vill sÀga att du via en dator eller en mobil kan programmera dina inspelningar pÄ distans. Det hÀr Àr boxen Àr för dig som vill ha det allra bÀsta! Funktioner: Inbyggd hÄrddisk pÄ 500 GB Stödjer 3D Förberedd för Canal Digital GO (On Demand) FjÀrrinspelning via webb/mobil Stöd för Dolby Digital 5.1 ljud Tar emot satellit- och marksÀndningar Kortplats Conax Upp till 180 min bufferminne Anslutningar: 1 x Scart (TV, AUX) 1 x HDMI (720p/1080i) 1 x KomponentvideoutgÄng 1 x Koaxial digital ljudutgÄng 1 x Analog ljudutgÄng (2xRCA) 2 x IEC169-24F, hona (Sat in/ut) 1 x IEC169-2, hona (DVB-T in) 1 x IEC169-2, hane (DVB-T ut)
Redigerat av 91robe, 15 August 2011 - 11:17.
Postad 15 August 2011 - 11:40
PojPoj
-
PojPoj
-
LĂ€rjunge
-
-
277 inlÀgg
Ordinarie pris 5199 SEK enligt nya prislistan.
Postad 15 August 2011 - 11:48
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
LĂ€rjunge
-
-
476 inlÀgg
Tittar man pÄ bilder sÄ finns det enbart 2 sat in, ingen DVB-T in eller komponentutgÄng. SÄ det skall bl spÀnnande att hur den egentligen ser ut fullt utrustad.
Postad 15 August 2011 - 16:46
prelatur
-
prelatur
-
LĂ€rjunge
-
-
367 inlÀgg
Tittar man pÄ bilder sÄ finns det enbart 2 sat in, ingen DVB-T in eller komponentutgÄng. SÄ det skall bl spÀnnande att hur den egentligen ser ut fullt utrustad.
DVB-T sköts via en USB dongel. Komponent utgÄng verkar inte finnas. Det hÀr stod i manualen som en punkt men inte nÄt mer om det: fjÀrrinspelning frÄn din mobiltelefon eller internet
Postad 15 August 2011 - 17:22
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
LĂ€rjunge
-
-
476 inlÀgg
Ser att den har DISEqC 1.1, vilket borgar för att den kan ta emot upp till 16 satelliter. Men det skulle inte förvÄna mig om CD kastrerar boxen, sÄ som de gjort med de tidigare HD-boxarna. Certifications & Conformities --DVB-S2/S --DVB-T --HDMI 1.3a --DiSEqC 1.1 --DLNA 1.5 --Dolby Digital (AC-3) --CE Marking http://www.adbglobal...heet_5720sx.pdfEdit. Ser i trÄden för den gamla boxen att man bara kan fÄ in Thor som jag misstÀnkte. Jag undrar vad CD har i huvudet som snöper boxar de sÀljer, det innebÀr bara att man fortfarande fÄ ha tvÄ boxar i stÀllet för en.
Redigerat av Unregisteredc4a90337, 16 August 2011 - 10:19.
Postad 16 August 2011 - 10:45
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlÀgg
Ska bli kul att se hur mÄnga som köper den nya boxen och skriver sina sympunkter hÀr.
Men om priset blir som nÄgon sa i en annan trÄd, 2995 kr om man binder sig i 24 mÄnader, eller sÀg typ 4995 kr utan bindningstid. DÄ undrar jag hur mÄnga som verkligen kommer köpa den. Det ÄterstÄr att se.
För egen del Àr de absolut uteslutet, min nuvarande box med hÄrddisk fungerar ÀndÄ ganska bra sÄ jag lÀgger hellre 2995 kr pÄ nÄgonting annat. Sen vill jag inte bida upp mig i 24 mÄnader hos Canal Digital.
/Fredrik
Postad 16 August 2011 - 11:28
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlÀgg
Har bestÀllt en som skulle dyka upp om nÄgra dagar.
Ă
terstÄr att se om den kommer fungera som den skall.
Enligt CD support, sÄ har den fÄtt mkt bra respons frÄn testarna. Stabil och enkel.
En fördel enligt mig Àr att kunna fjÀrrstyra inspelningar om man inte Àr hemma och har mobilen med sig.
Ă
terkommer med test sÄ fort burken dyker upp..
Postad 16 August 2011 - 11:29
AC3
-
AC3
-
ForumrÀv
-
-
866 inlÀgg
....Men om priset blir som nÄgon sa i en annan trÄd, 2995 kr om man binder sig i 24 mÄnader, eller sÀg typ 4995 kr utan bindningstid. DÄ undrar jag hur mÄnga som verkligen kommer köpa den. ...
LÄter dyrt med 2995 för en kastrerad box. Motsvarande VU+ Duo 500GB fÄr man för ca 4000:- och dÄ kan den sÄ oÀndligt mycket mer. Framförallt kan man ta in andra satelliter Àn Thor.
Redigerat av AC3, 16 August 2011 - 11:29.
Postad 16 August 2011 - 11:42
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlÀgg
Har bestÀllt en som skulle dyka upp om nÄgra dagar. En fördel enligt mig Àr att kunna fjÀrrstyra inspelningar om man inte Àr hemma och har mobilen med sig.
Ok, dÄ slipper jag ju spekulera mera. Vad kostar den? Med och utan bindningstid. Att kunna fjÀrrstyra inspelningarna Àr ju faktiskt bra.
Postad 16 August 2011 - 11:48
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlÀgg
Ă
terstÄr att se om den kommer fungera som den skall. Enligt CD support, sÄ har den fÄtt mkt bra respons frÄn testarna. Stabil och enkel.
Undrar hur mÄnga gÄnger CD har sagt det om sina boxar.  LÄter dyrt med 2995 för en kastrerad box. Motsvarande VU+ Duo 500GB fÄr man för ca 4000:- och dÄ kan den sÄ oÀndligt mycket mer. Framförallt kan man ta in andra satelliter Àn Thor.
Kör sjÀlv med VU+ Duo och satte in en 1Tb HDD och det gick pÄ ca 4200 kr allt som allt.
Postad 16 August 2011 - 11:51
Micleg
-
Micleg
-
ForumrÀv
-
-
503 inlÀgg
NÀr iPad-appen finns pÄ riktigt ska jag övervÀga ett byte. Innan dess kÀnns den nya boxen för lik den gamla (samma fjÀrr t o m!) efter att ha lÀst manualen. Den existerande boxen funkar ju hyffsat numera Àven om uppstart inte Àr dess paradgren.
Micke
Postad 16 August 2011 - 12:12
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlÀgg
Ok, dÄ slipper jag ju spekulera mera. Vad kostar den? Med och utan bindningstid. Att kunna fjÀrrstyra inspelningarna Àr ju faktiskt bra.
Gjorde en deal med dom eftersom jag har haft massor med problem tidigare med Sagemboxen osv. Fick dock binda mig pÄ 24 mÄnader. Men det gör inget, dÄ jag vill komma Ät deras kanaler. Första gÄngen jag har fÄtt en bra respons frÄn CD support och förstÄelse för mina problem. Hoppas bara den nya boxen lever upp till mina förvÀntningar nu..
Redigerat av DigetZ, 16 August 2011 - 12:13.
Postad 16 August 2011 - 12:17
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
AnvÀndare
-
-
164 inlÀgg
Gjorde en deal med dom eftersom jag har haft massor med problem tidigare med Sagemboxen osv. Fick dock binda mig pÄ 24 mÄnader. Men det gör inget, dÄ jag vill komma Ät deras kanaler. Första gÄngen jag har fÄtt en bra respons frÄn CD support och förstÄelse för mina problem. Hoppas bara den nya boxen lever upp till mina förvÀntningar nu..
Fick du tystnadsplikt ang. din deal eller vill du dela med dig av vad du fick för deal?
Postad 16 August 2011 - 12:50
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlÀgg
Fick du tystnadsplikt ang. din deal eller vill du dela med dig av vad du fick för deal?
Nej, ingen tystnadsplikt. Men dom sa att man prövar kunderna var för sig och alla har en chans att diskutera sina problem/abbonemang med dom. Fick betala en summa som jag tyckte var ok, dÄ jag tÀnkte ha den gamla boxen i ett annat rum. SÄ ring o prata med dom..
Postad 16 August 2011 - 12:55
gummiturbon
-
gummiturbon
-
Wannabe
-
-
18 inlÀgg
DÄ lÀr de fÄ ett antal mejl att ta sig igenom. Intressant att se hur de rÀknar pÄ vad man ska betala för den nya...
Postad 16 August 2011 - 13:24
DigetZ
-
DigetZ
-
Amatör
-
-
82 inlÀgg
DÄ lÀr de fÄ ett antal mejl att ta sig igenom. Intressant att se hur de rÀknar pÄ vad man ska betala för den nya...
Jepp. Tycker i grund o botten att dom skulle ha skickat ut ett erbjudande till alla som haft problem med den gamla boxen. Men alla klagar vÀl inte, sÄ detta sÀtt blir nog mkt billigare.
Postad 16 August 2011 - 13:26
gummiturbon
-
gummiturbon
-
Wannabe
-
-
18 inlÀgg
Har inte sjÀlv klagat sÄ mycket, mest följt utvecklingen hÀr och gjort otaliga ÄterstÀllningar av boxen mm. Verkar inte varit sÄ lönt att kontakta dem men det skulle jag kanske gjort dÄ...
Postad 16 August 2011 - 18:36
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1869 inlÀgg
Enligt manualen sÄ klarar den inte att spela in tvÄ program samtidigt, varför denna begrÀnsning?
Postad 16 August 2011 - 19:46
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlÀgg
Ringde till kundtjÀnst och stÀllde nÄgra frÄgor.
De har tydligen prioriterat att fÄ ut en stabil box och dÀrför kan man inte spela in 2 program samtidigt Ànnu.
De jobbar redan pÄ en mjukvara dÀr denna funktion Àr med, vilken Àr planerad till Ärsskiftet ungefÀr om jag fattade rÀtt.
Postad 16 August 2011 - 19:51
RoPe
-
RoPe
-
Amatör
-
-
52 inlÀgg
Ringde till kundtjÀnst och stÀllde nÄgra frÄgor. De har tydligen prioriterat att fÄ ut en stabil box och dÀrför kan man inte spela in 2 program samtidigt Ànnu. De jobbar redan pÄ en mjukvara dÀr denna funktion Àr med, vilken Àr planerad till Ärsskiftet ungefÀr om jag fattade rÀtt.
He he he, sÄdÀr ja, boxen slÀpptes för 1 dag sedan och redan lovar CD att "NÀsta uppdatering" kommer att fixa alla problem. Stor humor. Jag tror att jag vÀntar lite med att bestÀlla en ny box....
Redigerat av RoPe, 16 August 2011 - 19:51.
Postad 16 August 2011 - 19:55
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1869 inlÀgg
De jobbar redan pÄ en mjukvara dÀr denna funktion Àr med, vilken Àr planerad till Ärsskiftet ungefÀr om jag fattade rÀtt.
Hoppas inte nÄgra fransmÀn som Àr inblandade i den dÄ
Postad 16 August 2011 - 20:25
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlÀgg
He he he, sÄdÀr ja, boxen slÀpptes för 1 dag sedan och redan lovar CD att "NÀsta uppdatering" kommer att fixa alla problem. Stor humor.
Jag tror att jag vÀntar lite med att bestÀlla en ny box....
Nja... Det var ett medvetet val sÄ uppdateringen Àr inte en bugfix utan tillÀgg av ny funktionalitet. Detta arbetssÀtt Àr inte helt ovanligt, tvÀrtom skulle jag vilja pÄstÄ. Till och med sagemboxens planerade uppdateringar fungerade "bra" i början. Problemet var inte den nya funktionaliteten (nÀr de aktiverade markmottagaren t ex) utan de buggar som fanns frÄn början och en, som det verkar, underdimensionerad hÄrdvara. Edit: Det Àr stor skillnad i arbetssÀtt mellan planerade uppdateringar och bugfixar. Ny funktionalitet i planerade uppdateringar kÀnner man till och förbereder för under arbetets gÄng. Buggar kan stÀlla till det ordentligt i mjukvarans arkitektur om man har "otur" nÀr man försöker fÄ till en snabb fix, och det kan bli Ànnu vÀrre om man lÀgger till nya stora funktioner i efterhand som inte var med i specen frÄn början. Det var antagligen dÀrför som sagemboxen fick helt ny mjukvara i samband med VOD. Att de sen gjorde om alla misstag frÄn den tidigare mjukvaran Àr ju bara... hmm, sÀtt in lÀmpligt ord sjÀlva.
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 16 August 2011 - 20:42.
Postad 16 August 2011 - 21:44
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
ja, det jag hört om boxen frÄn Canal Digital ger att de tror pÄ denna, att det finns tjÀnster och funktioner som kommer att lÀggas till med tiden. Att den inte kan spela in tvÄ kanaler parallellt Àr helt klart en brist i dagens lÀge men vi fÄr hoppas att de kan fÄ till det. I sig borde den klara spela in tvÄ hela muxar paralllellt men det kanske Àr lite för mycket att begÀra.
Vi ska Àven minnas att den Àven har ett erkÀnt bra grÀnssnitt i det Carbo GUI som ADB utvecklat.
Vi fÄr se vad framtiden har att erbjuda, kontrollera boxen via webben utlovar de snart.
Det dÀr med att begrÀnsa boxen till Thor Àr bara dumt men de motiverar det sÀkert med att det Àr ytterst fÄ som behöver annat och dessa fÄ kan köpa andra boxar. I mitt tycke borde funktionen gÄ att lÄsa upp för den som vill ha det.
Postad 16 August 2011 - 22:01
Janne99
-
Janne99
-
Wannabe
-
-
43 inlÀgg
Kan nĂ„gon svara pĂ„ vad Canal Digital menar med att boxen har 3D stöd, det enda jag kunnat hitta Ă€r att det finns en version av Carbo(Premium) som stödjer Full 3D i menyer, epg och undertexter, men för att kunna anvĂ€nda Full 3D sĂ„ krĂ€vs det HDMI v1.4 och denna box har ju bara 1.3a. FrĂ„n CD Modell: HD PVR 5720SX Tillverkare: ADB LanseringsĂ„r: 2011 Funktioner: âąInbyggd hĂ„rddisk pĂ„ 500 GB âąFjĂ€rrinspelning via webb och mobil âąStödjer 3D âąFörberedd för Canal Digital GO (On Demand) âąStöd för Dolby Digital 5.1 ljud âąTar emot satellit- och marksĂ€ndningar âąKortplats Conax âąUpp till 180 min bufferminne FrĂ„n ADB Certifications & Conformities: DVB-S2/S DVB-T HDMI 1.3a DiSEqC 1.1 DLNA 1.5 Dolby Digital (AC-3) CE Marking
Postad 16 August 2011 - 22:26
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlÀgg
Det var ett medvetet val sÄ uppdateringen Àr inte en bugfix utan tillÀgg av ny funktionalitet.
MÄ sÄ vara, men att 2011 komma dragandes med en dubbeltunerbox som inte kan spela in tvÄ samtidiga program Àr rÀtt tunt och skapar onekligen en del tvivel. Historien har visat att man aldrig skall köpa en produkt i förhoppningen att utlovade funktioner skall levereras i framtida uppgraderingar. Det gÀller alla produkter inte bara de dÀr Canal Digital har ett finger med i spelet.
Postad 17 August 2011 - 09:24
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlÀgg
Kan nÄgon svara pÄ vad Canal Digital menar med att boxen har 3D stöd, det enda jag kunnat hitta Àr att det finns en version av Carbo(Premium) som stödjer Full 3D i menyer, epg och undertexter, men för att kunna anvÀnda Full 3D sÄ krÀvs det HDMI v1.4 och denna box har ju bara 1.3a.
FrÄn CD
Modell: HD PVR 5720SX Tillverkare: ADB LanseringsĂ„r: 2011 Funktioner: âąInbyggd hĂ„rddisk pĂ„ 500 GB âąFjĂ€rrinspelning via webb och mobil âąStödjer 3D âąFörberedd för Canal Digital GO (On Demand) âąStöd för Dolby Digital 5.1 ljud âąTar emot satellit- och marksĂ€ndningar âąKortplats Conax âąUpp till 180 min bufferminne
FrÄn ADB
Certifications & Conformities: DVB-S2/S DVB-T HDMI 1.3a DiSEqC 1.1 DLNA 1.5 Dolby Digital (AC-3) CE Marking
En snabb sökning gav denna sida: http://www.highdefdi..._After_All/4002
Postad 17 August 2011 - 11:03
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
LĂ€rjunge
-
-
471 inlÀgg
En snabb sökning gav denna sida: http://www.highdefdi..._After_All/4002
Blir alltsÄ att vÀlja om man vill kolla pÄ 3D i 540i, eller icke 3D i 1280i. Borde vÀl vara möjligt att se 3D i 1280i nu nÀr de Àntligen kommit till skott och lanserar ny box... kanske nÀsta box klarar detta ( Den som orkar vÀnta fÄr se)
Postad 17 August 2011 - 11:10
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlÀgg
Blir alltsÄ att vÀlja om man vill kolla pÄ 3D i 540i, eller icke 3D i 1280i. Borde vÀl vara möjligt att se 3D i 1280i nu nÀr de Àntligen kommit till skott och lanserar ny box... kanske nÀsta box klarar detta ( Den som orkar vÀnta fÄr se)
Jag Àr inte sÀker pÄ att boxen sÀtter begrÀnsningen utan utsÀndningen, dvs dvb-s/s2. Det kanske mÄste till en standard "dvb-s3" med allt vad det innebÀr.
Postad 17 August 2011 - 11:30
decahb
-
decahb
-
AnvÀndare
-
-
143 inlÀgg
Jag har oxÄ bestÀllt den nya boxen. SÄlde den gamla skiten ! Fick förövrigt ganska bra betalt.
Inte spela in pÄ tvÄ kanaler ? Aj s*tan- det missade jag.
MEN att slippa alla buggar som föregÄende box hade, ja dÄ kan jag se mellan fingrarna ang inspelningen.
Min dröm ar att kunna anvÀnda fjÀrkontrollen i soffan, och ej gÄ fram till boxen....... 
Jag hoppas att jag fÄr rÀtt !!
Postad 17 August 2011 - 12:44
ruva
-
ruva
-
MĂ€stare
-
-
2789 inlÀgg
MÄste man ha en jidrans lÄst Iphone för att kunna sÀtta inspelningar frÄn mobilen? Fungerar det inte alls med Android eller Meego?
Bara en inspelningar simultant tycker jag Àr rÀtt alternativ för att fÄ stabil box. Har en Emiga2-box och hÄrdisken (Seagate) gillar inte att man simultaninspelar och ser pÄ en inspelning samtidigt (skriv, skriv, lÀsa). GÄr dock fint att spela in samtidigt som man ser inspelningar (skriv, lÀsa).
Vore ju en god ide att ha en instÀllning som sÀger till att hÄrddisken kan bli instabil vid simultan inspelning om de slÄr pÄ funktionen eller en on/of att det gÄr eller inte gÄr.
(Nu vĂ€ntar jag bara pĂ„ att en Emiga2-Ă€gare ska skriva att han spelar in 7 kanaler samtidigt och ser pĂ„ en samt streamar ytterligare en inspelning till dator och aldrig haft en krasch. GĂ€ller Ă€ndĂ„ inte speciellt hos mig och de tvĂ„ hĂ„rddiskar jag haft i boxen. Ăr inte avundsjuk pĂ„ dessa för jag Ă€r nöjd Ă€ndĂ„.)
Redigerat av ruva, 17 August 2011 - 12:46.
Postad 17 August 2011 - 12:46
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
MÄste man ha en jidrans lÄst Iphone för att kunna sÀtta inspelningar frÄn mobilen? Fungerar det inte alls med Android eller Maego?
Nope. Initialt Àr det en webbtjÀnst, inte en app. Om det blir appar fÄr vi se.
Redigerat av Monshi, 17 August 2011 - 12:47.
Postad 17 August 2011 - 13:52
Bobben_no
-
Bobben_no
-
LĂ€rjunge
-
-
324 inlÀgg
Jag Àr inte sÀker pÄ att boxen sÀtter begrÀnsningen utan utsÀndningen, dvs dvb-s/s2. Det kanske mÄste till en standard "dvb-s3" med allt vad det innebÀr.
Boksen kan som alle andre HD bolkser fungere med 3D side by side. Dette er ogsĂ„ den eneste mullige 3D formatet i DVB i Ăžyeblikket. Det kan komme nye kodingsstandarder som gjĂžr det mullig med 3D i full 1920x1080 opplĂžsning til hvert Ăžye. Kodingsformater er ikke en del av DVB S/S2 spec. DVB-S/S2 spec definerer kun modulasjon i det fysiske transport formatet. Ikke innholdet som sendes over DVB-S/S2 . Faktisk er ingen av komprimmeringsstandardene definert av DVB men DVB velger ut hvilken standarder som skal benyttes for video koding. Siden DVB forelĂžpig ikke har valgt noen standard for Ă„ sende 3D med full HD kvalitet til hvert Ăžye i DVB sĂ„ eksisterer det naturlig nok heller ingen slike sendinger eller dekodere som stĂžtter dette. Og kommer det nye 3D tandarder sĂ„ vil det sannsynligvis kreve ny hardware for Ă„ motta 3D mens eksisterende HD dekodere muligens vil vise 2D. SĂ„vidt jeg forstĂ„r sĂ„ foregĂ„r det standardiseringsarbeid for Ă„ kunne sende 2D i en stream og den 3 dimensjonen effektivt kodet i en ekstra stream som kun framtidige 3D dekodere vil kunne dekode. Dette for Ă„ unngĂ„ at en TV kanal mĂ„ benytte over dobbel bĂ„ndbredde for Ă„ fĂ„ sendt ut bĂ„de HD og 3D format. Dekoder produsentene lager ikke hardware chip'ene selv. De kjĂžper mer eller mindre low cost masseproduserte standard lĂžsninger fra chipset produsenter som Broadcom,ST Micro,Connexant , osv. Alle HD dekodere kan etter H.264 spec motta 1080p men med 25fps. Dette er ikke egnet til f.eks. TV. Til tv kreves det enten interlaced 50Hz eller progressivt 50Hz. De fleste chipset produsenter for DVB dekodere legger seg pĂ„ H.264 high profile level 4.0 eller 4.1 som maksimalt klarer : 1,280Ă720p 68.3 Hz 1,920Ă1,080p 30.1 Hz (dvs 1920x1080i 50Hz/60Hz) http://en.wikipedia.org/wiki/H.264Enkelte chipset produsenter har lagt inn hardware scaler/deinterlacer som har mulighet for Ă„ konvertere 1080i 50Hz til 1080p 50Hz eller 720p til 1080p ( f.eks. to av CD's HD zapper bokser for satellitt) . SĂ„vidt meg bekjent sĂ„ kan ingen chipset beregnet for DVB dekodere motta en evt. 1080p 50Hz utsending.
Postad 17 August 2011 - 14:11
Jörgen A.
-
Jörgen A.
-
LĂ€rjunge
-
-
471 inlÀgg
Jag har oxÄ bestÀllt den nya boxen. SÄlde den gamla skiten ! Fick förövrigt ganska bra betalt.
Inte spela in pÄ tvÄ kanaler ? Aj s*tan- det missade jag. MEN att slippa alla buggar som föregÄende box hade, ja dÄ kan jag se mellan fingrarna ang inspelningen. Min dröm ar att kunna anvÀnda fjÀrkontrollen i soffan, och ej gÄ fram till boxen.......  Jag hoppas att jag fÄr rÀtt !!
Hoppas ni som fÄr denna box tidigt kan lÀgga ut lite feedback hÀr pÄ forumet... Jag stÄr lite tvekande till den deal jag fÄtt av CD, helt ok pris, det Àr uppbindningen pÄ 2 Är som oroar... -Kvaliten/driftsÀkerheten pÄ adbŽn fÄr utvisa om jag skall köpa den, och dÀrmed stanna hos CD eller söka ny leverantör.
Postad 17 August 2011 - 14:41
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlÀgg
Kodingsformater er ikke en del av DVB S/S2 spec. DVB-S/S2 spec definerer kun modulasjon i det fysiske transport formatet. Ikke innholdet som sendes over DVB-S/S2 .
Men jag antar att dvb-s/s2 har begrÀnsningar i bandbredd? Om man vill ha 3D-sÀndningar i HD (1080i) mÄste man dubbla bandbredden (minst). Eller finns utrymmet i dagens system? Min poÀng tidigare var att det Àr ingen idé att designa en box med hdmi 1.4a, dÄ bandbredden in ÀndÄ Àr begrÀnsad och man inte kan nyttja den högre bandbredden i hdmi 1.4a. Oavsett vilket sÄ kan man knappast konstruera en mottagare (eller chipset) för en icke existerande standard.
Postad 17 August 2011 - 16:11
kexxet
-
kexxet
-
Amatör
-
-
61 inlÀgg
Med tanke pÄ att boxen inte kan spela in tvÄ program samtidigt och att den tydligen blivit prisad.
Ăr det som "enkanalsinspelare" eller med den kommande funktionen att kunna spela in tvĂ„ program som den blivit prisad?
Postad 17 August 2011 - 16:29
Belzhadar
-
Belzhadar
-
AnvÀndare
-
-
123 inlÀgg
CD har ju en otrevlig vana att lansera boxar, som inte har alla funktioner som den ska, och lova att de skall komma med en uppdatering" inom en snar framtid".
Dessa uppdateringar har historiskt sett alltid blivit försenade, med minst tre-fyra gÄnger av den utlovade tiden.
Detta kommer troligtvis hÀnda nu ocksÄ, d.v.s. inspelning av tvÄ kanaler tidigast nÀsta höst-vinter om strax över ett Är.
De har ju sÀkert redan testat att fÄ detta att funka, utan att lyckas. Det kan ju inte vara en nyklÀckt ide, att man skall kunna spela in tvÄ kanaler. Boxen Àr vÀl inte speciellt ny heller, vill jag minnas. Har den inte funnits i ett par Är redan?? Har den kanske för dÄlig hÄrdvara, för att det skall funka utan att bugga, med hackiga inspelningar som följd, kanske??
Första digitalboxen (Philips?), ingen EPG pÄ evigheter, trots upprepade löften.
Första HD boxen, ingen Text tv pÄ evigheter trots upprepade löften.
etc. etc.
Postad 17 August 2011 - 16:32
maxfli
-
maxfli
-
AnvÀndare
-
-
154 inlÀgg
InnebÀr detta med att man bara kan spela in en kanal i taget att om man har en pÄgÄende inspelning sÄ kan man inte pausa pÄ en annan kanal dÄ detta Àr en typ av inspelning ?
Postad 17 August 2011 - 16:32
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
LĂ€rjunge
-
-
320 inlÀgg
Det verkar som om den inte har DVB-T2 vilket kÀnns lite konstigt för Sverige 2011. Visserligen Àr det en USB-dongel sÄ man fÄr vÀl hoppas att möjlighet till DVB-T2 kommer.
Postad 17 August 2011 - 16:55
Unregisterede129e982
-
Unregisterede129e982
-
AnvÀndare
-
-
104 inlÀgg
Ni som har fÄtt en "bra deal", Àr det 2999kr istÀllet för 5199kr? Dvs samma erbjudande som skickats ut till alla kunder?
Postad 17 August 2011 - 17:33
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlÀgg
Ni som har fÄtt en "bra deal", Àr det 2999kr istÀllet för 5199kr? Dvs samma erbjudande som skickats ut till alla kunder?
DÄ Àr det vÀl ingen "bra deal" om alla fÄtt det erbjudandet. En del har sÀkert fÄtt den mycket billigare Àn sÄ, men spekulerar bara. /Fredrik
Redigerat av porch123, 17 August 2011 - 17:35.
Postad 17 August 2011 - 17:48
voyager
-
voyager
-
Amatör
-
-
74 inlÀgg
Hoppas ni som fÄr denna box tidigt kan lÀgga ut lite feedback hÀr pÄ forumet... Jag stÄr lite tvekande till den deal jag fÄtt av CD, helt ok pris, det Àr uppbindningen pÄ 2 Är som oroar... -Kvaliten/driftsÀkerheten pÄ adbŽn fÄr utvisa om jag skall köpa den, och dÀrmed stanna hos CD eller söka ny leverantör.
Min Àr pÄvÀg, har fÄtt ett kolli nr sÄ troligtvis har jag den imorn  Kommer att skriva lite om den dÄ! Ni som har fÄtt en "bra deal", Àr det 2999kr istÀllet för 5199kr? Dvs samma erbjudande som skickats ut till alla kunder?
2999:- Àr det pris som gÀller nÀr man samtidigt förlÀnger abonnemanget med 24mÄn! Jag lyckades att förhandla fram 3st fri mÄnader som en liten kompensation. SÄg att nÄgon fick erbjudandet för den nya boxen 1495:- Ni kan Àven ladda ner manualen o lÀsa om den! http://www.canaldigi...D-PVR2/Manual-/
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
LFE reference och Center ch
johan b-lund
2026-09-02 18:43:15
-
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|