Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DTS HD-Master för PS3 nu verklighet

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 april 2008 - 15:38

Unregisteredff4f969d
  • Unregisteredff4f969d
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Japp

Nu är det verklighet...

Även DTS High Resolution...

Mer info Här

Och här (DTS pressrelease)

Tjipp

Redigerat av Unregisteredff4f969d, 10 april 2008 - 15:40.


#2

Postad 10 april 2008 - 15:52

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
Kommer det att skickas ut som pcm eller?

#3

Postad 10 april 2008 - 15:59

sebastianboos
  • sebastianboos
  • Användare

  • 141 inlägg
  • 0
YYYYAAAAAAAYYYYY... äntligen....

#4

Postad 10 april 2008 - 16:41

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Kommer det att skickas ut som pcm eller?


Jupp endast PCM, antagligen har den inte hårdvara för att skicka som Bitstream när det gäller HD ljud.

#5

Postad 10 april 2008 - 17:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
About time ;)
Trodde faktiskt inte att det va möjligt.

Enligt tidningen Gamereactor så ska PS3 spelet Killzone 2 även ha DTS-HD MA som ljudval.
Lär bli en maffig spelupplevelse :D

Vilken JÄÄÄVLA tur att jag inte behöll Samsung BD-1400:an som jag hade på lån då jag skulle vänta på Sonys nya spelare.

Då kan man även lägga ner dom planerna då enda anledningen för mig att skaffa en stationär spelare var just DTS-HD MA.

PS3:an är nu VERKLIGEN den ultimata BD spelaren :P
Snabb att ladda filmer, resume, alla filmer funkar UTAN strul.

Älskar min PS3:a ÄNNU mer nu :D

BARA 5 dagar kvar!!!!!!!!!

THANX SONY!!!!!!!!!!

Redigerat av Svante Skoog, 10 april 2008 - 18:13.


#6

Postad 10 april 2008 - 18:51

Krisskross
  • Krisskross
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Om man har dethär hembiosystemet, har man då möjlighet att utnyttja det nya ljudformatet?



Hursom är det kul att se Sony fortsätta ge PS3an grymma uppdateringar.

#7

Postad 10 april 2008 - 18:55

rson39
  • rson39
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0

Om man har dethär hembiosystemet, har man då möjlighet att utnyttja det nya ljudformatet?



Hursom är det kul att se Sony fortsätta ge PS3an grymma uppdateringar.


Du kommer nog inte höra någon skillnad även om det går. :P

Nu fattas det bara en patch så att bluray:n blir regionsfri. :D

#8

Postad 10 april 2008 - 18:57

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Om man har dethär hembiosystemet, har man då möjlighet att utnyttja det nya ljudformatet?



Hursom är det kul att se Sony fortsätta ge PS3an grymma uppdateringar.



Ja så länge som den kan ta emot ljud genom HDMI så ska det inte va nåt problem :P
Bara att köra på :D

Redigerat av Svante Skoog, 10 april 2008 - 18:58.


#9

Postad 10 april 2008 - 19:03

Krisskross
  • Krisskross
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vet inte om det hjälper ändå. Just nu kör jag med Bitstream-inställningen i PS3an och vad jag förstår måste man använda PCM för det nya ljudformatet? När jag körde PCM förut så fick jag bara ut Dolby Pro Logic eller nåt hette det. Kasst vare iaf, inget surroundsound.

#10

Postad 10 april 2008 - 21:14

mi1scto
  • mi1scto
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Vet inte om det hjälper ändå. Just nu kör jag med Bitstream-inställningen i PS3an och vad jag förstår måste man använda PCM för det nya ljudformatet? När jag körde PCM förut så fick jag bara ut Dolby Pro Logic eller nåt hette det. Kasst vare iaf, inget surroundsound.


Du måste använda en HDMI-kabel för att få ut de "nya" ljudformaten. Kör du toslink måste du köra bitstream för att få ut Dolby Digital eller DTS.

#11

Postad 10 april 2008 - 21:44

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

Du kommer nog inte höra någon skillnad även om det går. :P

Nu fattas det bara en patch så att bluray:n blir regionsfri. :D


Exakt! Vill ha den patchen nu!!!!!!!! :D

#12

Postad 11 april 2008 - 07:11

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
gött mos ! hade vart ännu smuttare om det gått via bit stream via min Onkyo 805 reciever !! men men får va glad för det lilla

#13

Postad 11 april 2008 - 07:58

edtjope
  • edtjope
  • Forumräv

  • 766 inlägg
  • 0

gött mos ! hade vart ännu smuttare om det gått via bit stream via min Onkyo 805 reciever !! men men får va glad för det lilla


Yes, äntligen!! Det blir väl ingen skillnad om ljudet kodas av i spelaren eller receivern? Man får väl ändå "samma" ljud?

#14

Postad 11 april 2008 - 08:12

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Du får "samma" ljud, men missar det coola att se på recivern vilket ljud du får ut..

#15

Postad 11 april 2008 - 09:21

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0
Och sänt som bitstream kan man komma undan med lite mindre jitter.

#16

Postad 11 april 2008 - 10:11

Krisskross
  • Krisskross
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Du måste använda en HDMI-kabel för att få ut de "nya" ljudformaten. Kör du toslink måste du köra bitstream för att få ut Dolby Digital eller DTS.


Jag kör med HDMI-kabel till min förstärkare för både bild/ljud. Kommer att pröva mig lite fram när den nya Firmwaren kommer ut så får vi se :P. Håller tummarna.

#17

Postad 11 april 2008 - 10:16

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

  • 250 inlägg
  • 0
Jag firade för fort. Trodde den kom ut igår. Våren och sommaren är PS3! :P Grymma firmwares, GTA 4, MGS 4...oj vad mycket spel!

#18

Postad 11 april 2008 - 10:17

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Fasiken! Nu vet ja inte vad ja ska välja längre om man ska köra PS3 eller Panasonic's nya spelare... :P

#19

Postad 11 april 2008 - 11:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Och sänt som bitstream kan man komma undan med lite mindre jitter.


Fel. Resultatet är identiskt.

#20

Postad 11 april 2008 - 12:26

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Fel. Resultatet är identiskt.

Vad baserar du det på?

MVH
/Chuck

#21

Postad 11 april 2008 - 12:31

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det är ju samma kod som skall avkodas efter en mall för att man skall återskapa okomprimerade orginalkoden. Enkel matematik. Var skulle det här "jittret" komma in i bilden? Hela poängen med lossless komprimering är att man skall kunna packa upp koden i oförstört skick.
Eller har jag missat något mycket grunläggande här?

#22

Postad 11 april 2008 - 12:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
sdurani, som är nån slgas guru på AVS förklarade det så här. Mycket logiskt tycker jag. Eller?

First let's clarify some nomenclature. Dolby and DTS have both introduced new audio codecs. The lossy ones are DD+ (Dolby Digital Plus) and DTS-HD (High Definition). The lossless codecs are Dolby TrueHD and DTS-HD MA (Master Audio).

Think of Dolby TrueHD and DTS-HD MA as zipping a computer file to save space. None of the data is discarded, just packed more efficiently to take up less storage space. When you unzip the file, 100% of the data is still there, and you get a bit-for-bit copy of the original.

If you had a zipped document that you wanted to send me on disc, you would have two choices. You could unzip it on your computer before putting it on the disc. Or you could send it to me as a zipped file (would take up less space on the disc) and I could unzip it on my computer. Either way, I end up with the exact same document, down to the last letter.

Likewise, decoding (unpacking) a soundtrack in the player or in the receiver will yield the exact same results. It's not like high end receivers have a special secret version of TrueHD decoding reserved for them that cheap players aren't allowed to have. It's just format decoding. If certain audio data is flagged for the left front channel, then decoding in the worlds most expensive receiver won't place that data somehow "more" into the left front channel than decoding in the world's cheapest player.

Going back to the zipped document analogy. If you wanted to change anything in the document, from simple correction of spelling mistakes to complex re-formatting for a better look, you would first need to unzip that document. You wouldn't be able to manipulate it while it was still zipped.

Similarly, everything a receiver does to the soundtrack, upto and including D/A conversion, requires the soundtrack to be in uncompressed PCM form. In fact, when you send your receiver a DD or DTS bitstream, the first thing it does is decompress the soundtrack to linear PCM. Only then can it apply things like bass management, time alignment, etc.

#23

Postad 11 april 2008 - 13:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Ja bättre förklaring finns knappast. Har också alltid haft uppfattningen att det inte spelar någon roll utan att bistream har bara funnits för att spara bandbredd och CPU avbelastning på spelaren som inte behöver packa upp.

#24

Postad 11 april 2008 - 18:39

Krisskross
  • Krisskross
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Får ändra på vad jag sagt tidigare i tråden nu iom med vad som hände idag.

För skojs skulle ställde jag om PS3an till PCM istället för Bitstream. När jag fick min PS3 första gången så funkade detta inge bra för mig. Fick inte ut riktigt ljud. Hursomhelst så ställde jag om till PCM idag och denna gången funkade det som det ska. Jag fick ut Uncompressed 4.6 Mbps Linear PCM ljud från mina filmer. Grymt qoolt! Testade fram och tillbaka på 300-skivan. Växlade mellan DD5.1(640kbps) och Uncompressed PCM då. Klart hörbar skillnad.

Sen slängde jag in Resident Evil skivan som saknar PCM-ljud utan har Dolby True-HD iställt. Då hände det märkliga. Jag fick ut HD-ljudet från denna filmen. Iallafall tror jag det. Tryckte på select under filmen och får se en bitrate på ca 3.5mbps - 5.3 mbps. :P Är det ens möjligt eller skojjar den med mig? Vad jag förstår har inte PS3an möjlighet att koda av HD-ljud än? Och min förstärkare klara garanterat inte av det men ändå står det Dolby True-HD när jag trycker Select.

#25

Postad 11 april 2008 - 18:59

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

sdurani, som är nån slgas guru på AVS förklarade det så här. Mycket logiskt tycker jag. Eller?


Eftersom jag är av den välunderrättade typen så vet jag också vad Sanjay Durani (sdurani) har skrivit om jitter och PCM.

Och det har inget med det som skrivs i texten ovan att göra, där tas inte jitter upp överhuvudtaget. Han är dessutom ingen expert på digitalöverföring, utan har anammat Amir Majidimehrs teorier om hur jitter transporteras respektive eleimineras. Och han i sin tur är inget ess på det där egentligen heller...

Jitter KAN evenutellt vara ett problem med överföringar av PCM från en spelare till en förstärkare. Det problemet elimineras till viss del enligt vissa om "uppackningen" sker så sent som möjligt, information transporterad som bitstream är immun mot jitter.

Tror jag personligen att det är ett problem? Absolut inte. Men innan vi har några mätningar på jitternivåer som på som visar på skillnader i var avkodning sker och som korrelerar till eventuell hörbahet kan vi bara spekulera i om det är ett reellt problem.

Men jag är spontant på din sida, men säker är jag inte förens lyssningstester kombinerat med mätningar kan uppvisas.

MVH
/Chuck



Jag fick ut HD-ljudet från denna filmen. Iallafall tror jag det. Tryckte på select under filmen och får se en bitrate på ca 3.5mbps - 5.3 mbps. :P Är det ens möjligt eller skojjar den med mig? Vad jag förstår har inte PS3an möjlighet att koda av HD-ljud än?


PS3 har haft förmågan att avkoda TrueHD från dag 1.

Master Audio blir verklighet på måndag vad det verkar.

MVH
/Chuck

#26

Postad 11 april 2008 - 20:09

QAM
  • QAM
  • Forumräv

  • 755 inlägg
  • 0

Jitter KAN evenutellt vara ett problem med överföringar av PCM från en spelare till en förstärkare. Det problemet elimineras till viss del enligt vissa om "uppackningen" sker så sent som möjligt, information transporterad som bitstream är immun mot jitter.

Tror jag personligen att det är ett problem? Absolut inte. Men innan vi har några mätningar på jitternivåer som på som visar på skillnader i var avkodning sker och som korrelerar till eventuell hörbahet kan vi bara spekulera i om det är ett reellt problem.

Men jag är spontant på din sida, men säker är jag inte förens lyssningstester kombinerat med mätningar kan uppvisas.

MVH
/Chuck


Jitter KAN eventuellt vara ett problem med överföringar av PCM från en spelare till en förstärkare.
Jitter KAN eventuellt vara ett problem med överföringar av bitstream från en spelare till en förstärkare.

Bägge teknikerna lider faktiskt av samma problem, nämligen att utdatatakten bestäms av spelaren, medan data ska klockas ut till DA-omvandlaren av förstärkaren. Det finns ingen flödeskontroll som möjliggör att förstärkaren bestämmer takten. Att direkt föra över klockan via HDMI skulle ge mycket jitter, oavsett bitstream eller PCM, förstärkaren måste därför ha en egen oscillator.

Men man kan naturligtvis aldrig få en frisvängande oscillator i en förstärkare, att helt gå i takt med den frisvängande oscillatorn i spelaren. Lösningen består helt enkelt av en oscillator som man mycket försiktigt kan krana upp och ner i fart, samt en liten databuffer för att tillåtas att justerar klockan långsamt och slippa justera om för varje hickning i överföringen. Är det här rätt gjort så finns det ingen möjlighet för ett öra att höra justeringen. Den som ändå tror sig ha en hörsel som kan höra den här typen av klockförskjutning kan jag trösta med att inget akustiskt musikinstrument eller sångare ens är på samma planet vad gäller frekvensstabilitet.

Oavsett bitstream eller PCM, så kommer den här buffern att fyllas med data på samma sätt, och oavsett bitream eller PCM så är det bara den kranbara oscillatorn som avgör vilket jitter som adderas till ljudet.

Edit
Stavfel

Redigerat av QAM, 11 april 2008 - 20:50.


#27

Postad 11 april 2008 - 20:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Eftersom jag är av den välunderrättade typen så vet jag också vad Sanjay Durani (sdurani) har skrivit om jitter och PCM.

Och det har inget med det som skrivs i texten ovan att göra, där tas inte jitter upp överhuvudtaget. Han är dessutom ingen expert på digitalöverföring, utan har anammat Amir Majidimehrs teorier om hur jitter transporteras respektive eleimineras. Och han i sin tur är inget ess på det där egentligen heller...

Jitter KAN evenutellt vara ett problem med överföringar av PCM från en spelare till en förstärkare. Det problemet elimineras till viss del enligt vissa om "uppackningen" sker så sent som möjligt, information transporterad som bitstream är immun mot jitter.

Tror jag personligen att det är ett problem? Absolut inte. Men innan vi har några mätningar på jitternivåer som på som visar på skillnader i var avkodning sker och som korrelerar till eventuell hörbahet kan vi bara spekulera i om det är ett reellt problem.

Men jag är spontant på din sida, men säker är jag inte förens lyssningstester kombinerat med mätningar kan uppvisas.

MVH
/Chuck


Det låter lite märkligt det här med det eventuella jittret och bitstream kontra PCM. Det skulle förvåna mig mycket om det har någon verklig betydelse för dödliga människor, men jag skall villigt erkänna att de här lite djupare teknikdebatterna där det handlar mycket om teoretiska spekulationer ligger en aning bortom min horisont så jag skall inte säga mer i den här specifika frågan.

Redigerat av hassesolo, 11 april 2008 - 20:57.


#28

Postad 11 april 2008 - 21:36

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
WOHOOO!! :)

#29

Postad 12 april 2008 - 06:38

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0

Det låter lite märkligt det här med det eventuella jittret och bitstream kontra PCM. Det skulle förvåna mig mycket om det har någon verklig betydelse för dödliga människor, men jag skall villigt erkänna att de här lite djupare teknikdebatterna där det handlar mycket om teoretiska spekulationer ligger en aning bortom min horisont så jag skall inte säga mer i den här specifika frågan.

Nej, jag tror inte heller det är ett verkligt problem, utan snarare ett sätt för både människor och företag att "skrämma" folk för att på så sätt legitimera High-Endsegmentets existens.

Jag är på tok för dålig i digitalteknik för att greppa det här, jitter är ett oerhört komplext ämne som jag tror få verkligen på djupet är insatta i. De artiklar jag läst i ämnet har tyvärr innehållig massor med felaktigheter och rena spekulationsteorier som ligger långt från vad jag tror är verkligheten.

Däremot finns det bra med underlag för att säga att jitter i tex dagens moderna CD-spelare är ett icke rellt problem. Det pekar flera oberoende studier på, men det härsammas naturligtvis inte ute i HiFi-kretsar, där man gnatar på med att tweaka sina spelare map jitter. Jitternivåerna i modern elektronik ser iaf objektivt sätt ut att vara långt under tröskeln för hörbarhet, riktigt långt.

Men självklart kommer alla inte vara helt övertygande, oavsett vad som presenteras. Därför tycker jag själv att lyssningstester under kontrollerade former vore suveränt för att visa hur det ligger till. Det är på något sätt det enda som "biter" även om det heller aldrig får en 100 %-ig acceptans.

Men för att återgå till PS3.

Verkligen kul att den får stöd för Master Audio, det var på tiden.

MVH
/Chuck

#30

Postad 12 april 2008 - 07:00

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Cool .... :)

DTS HD MA .. Yeeee Haaaa !

Detta var det enda skälet till att jag inte införskaffat ett PS3 för
länge länge sedan ... Okej okej ... Nu är det bara att
handla och se glad ut !!

#31

Postad 13 april 2008 - 16:13

mega-x
  • mega-x
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Japp

Nu är det verklighet...

Även DTS High Resolution...

Mer info Här

Och här (DTS pressrelease)

Tjipp



men innebär det då att man måste ha en reciver som stödjer HD ljudformat??
eller vad ska revivern stöda för att få tillgång till det?

#32

Postad 13 april 2008 - 17:26

Krisskross
  • Krisskross
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

men innebär det då att man måste ha en reciver som stödjer HD ljudformat??
eller vad ska revivern stöda för att få tillgång till det?


Den ska ha HDMI in och klara av PCM signaler vad jag förstår. Det funkar för mig iallafall med HD-ljudet och min förstärkare klara inte av dem. Vet inte om det måste vara någon speciell version på HDMI porten.

#33

Postad 13 april 2008 - 17:45

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Är detta något som kommer som en uppdatering ifrån ps3an? Eller måste man fixa från datorn till ps3an???

#34

Postad 13 april 2008 - 17:51

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

  • 2 498 inlägg
  • 0
Receivern skall kunna ta emot multikanals PCM via HDMI, något som finns i specifikationen från HDMI 1.1 och uppåt.

MVH
/Chuck

#35

Postad 13 april 2008 - 20:27

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0

Yes, äntligen!! Det blir väl ingen skillnad om ljudet kodas av i spelaren eller receivern? Man får väl ändå "samma" ljud?

Funkar det att få ut DTS HD Master pcm från Ps 3 till min Pioneer Ax 4Ai? (ej Hd reciver) Får jag äkta DTS HD ljud?

#36

Postad 13 april 2008 - 20:37

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Är så less på Ps3 nu, min har pajat, lasern är sönder, spelar ingen roll hur bra denna maskin är när den inte håller, hur fasen kan en laser paja efter knappt 4 månader?? Men efter att jag kollat runt på nätet så inser jag att de kanske inte är så konstigt då de är massor som råkat ut för samma sak.
Blir en stationär BluRay för mig, ska sälja min Ps3a så fort den är lagad, innan den pajar igen.

#37

Postad 13 april 2008 - 21:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Även en stationär kan pajja likt din PS3:a :P

Vissa har väl haft oturen och fått ett måndags ex ;)

#38

Postad 13 april 2008 - 22:06

Unregistered2965a9a5
  • Unregistered2965a9a5
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

Funkar det att få ut DTS HD Master pcm från Ps 3 till min Pioneer Ax 4Ai? (ej Hd reciver) Får jag äkta DTS HD ljud?

Ja den ska klara av pcm och du får ut HD-ljud av vad jag har förstått under spec

#39

Postad 13 april 2008 - 22:47

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Även en stationär kan pajja likt din PS3:a :P

Vissa har väl haft oturen och fått ett måndags ex ;)

De är sant men jag har hört siffror på flera procent Ps3or som laser pajat på, ytterst ovanligt att en laser pajar på en stationär spelare, läste på ett amerikanskt forum att de stora problemet i början då Ps3an kom var brist på delar och då framför allt blå laser, dom ökade på produktion för att hinna med att tillverka tillräckligt med spelare och följden blev sämre kvalite och Sony själva vägrar svara på några frågor anngående trasig laser, Ps3ans svaghet är trasig laser liksom ring of death var xbox 360s stora problem.
Känner inte en männsika eller läst någonstans att en stationär dvd eller BluRay spelare har pajat på grund av lasern, de känns som att just spel konsoller alltid har stora problem i början, Ps2an gick ju dvd läsaren också sönder hela tiden tills dom bytte ut alla som var tillverkade före ett vist datum, tror att de kommer bli samma sak med Ps3an.

#40

Postad 14 april 2008 - 17:07

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0

PS3 failure rates are "around .02 percent" according to Sony Computer Entertainment Europe founder, Chris Deering while speaking at the Edinburgh Interactive Festival on Tuesday.

Källa: PCworld

Retailers estimate that one in every three Microsoft Xbox 360’s sold fails leaving frustrated owners staring at the red ring of death, or worst a black screen that reads “disc unreadable”. When compared to other systems, former EB games associate Matthiew G said…

“Failure rates for all other consoles were not high enough for EB to consider revising their policies. Most other console systems have a failure rate of less than one percent, including the PlayStation 3.

Källa: www.ripten.com

Xbox 360 has a 16.4 per cent chance of breaking down, according to an analysis of the Microsoft console’s failure rates by an electronics warranty trading firm.

SquareTrade amassed a sample of 1000 warranty claims that have already been submitted for the Xbox 360 and found that 60 per cent of the failures were due to the infamous 'Red Ring of Death'. It found that both the Wii and the PS3 only failed about three per cent of the time, though sample sizes for both consoles were lower, in the "high hundreds".

Källa:www.reghardware.co.uk

Microsoft has taken a beating time and again for building the Xbox 360 with subpar components and poor construction. A number of gamers, current figures say around 33% are having problems with their Xbox 360 failing with the “red ring of death” syndrome. PS3 and Wii owners love life because those consoles have a failure rate of 1% or less.

Källa: gamer.blorge.com

New Xbox 360 Failure Rates Still Around 10 Percent

Källa:gizmodo.com

Är det inte härligt med siffror? sanningen ligger nog nånstans mittemellan tummen och pekfingret antar jag. ganska OT dock.

Redigerat av Unregistered8147b14e, 14 april 2008 - 17:07.


#41

Postad 14 april 2008 - 19:59

putte79
  • putte79
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
ok, nu börjar vi gå ifrån ämnet!

#42

Postad 14 april 2008 - 20:36

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Kan man hoppas på att firmwaren finns tillgänglig redan efter midnatt?

Iofs skulle nog inte grannarna uppskatta en DTS-HD MA test runt 1 tiden inatt :P

#43

Postad 15 april 2008 - 10:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Jepp då har man testat "X-men 3" och "Rise of the Silver Surfer" i DTS-HD MA.

A.W.E.S.O.M.E.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ljudet blev t.o.m. bättre än väntat :D

På nåt sätt tycker jag nästan att DTS-MA HD spåren är maffigare än de flesta PCM och TrueHD spår jag hört.
Men det har nog mer att göra med själva mixningen än ljudformatet då det igentligen inte borde vara några större skillnader mellan dessa format.

Måste testa mer nu :lol:

Redigerat av Svante Skoog, 15 april 2008 - 10:25.


#44

Postad 15 april 2008 - 10:46

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Ja .. då är det verklighet .. man har en av de bästa spelarna på marknaden just nu ( om inte den bästa :lol: )

Nu kastade jag mig inte baklänges, då jag hörde DTS HD MA, då man redan sett ett större antal filmer
med PCM 5:1. Men att äntligen få höra riktigt bra ljud till Die Hard 4 var ju efterlängtat.
Satt och njöt av flygplansscenen till riktigt "kanon"ljud. Växlade över till vanlig DTS och har man inte
förstått nöjet med dessa nya ljudformat innan så gör man det när man jämför.

Nu blir det blu ray hela helgen :D

Maveric :D

#45

Postad 15 april 2008 - 11:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Filmtajm med sparade foxtitlar ikväll. :D

#46

Postad 15 april 2008 - 14:08

Motin
  • Motin
  • Beroende

  • 1 021 inlägg
  • 0
woohoo ikväll blirä titta och lyssna för hela slanten :D ! Onkyo 805:an ska sättas på prov :lol: !

#47

Postad 15 april 2008 - 15:49

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Rekommenderar inlednings scenen i "Day after Tomorrow" när isen brakar loss :D

Även scenen i "Close Encounters of the 3:rd Kind" när moderskeppet dyker upp, ######r vilken möbel flyttare :lol:

Close encounters har ju BÅDE True HD och DTS-HD MA spår.
Kan vara inbillning men tycker DTS-HD spåret känns klarare.
Synd att man inte har en nyare film med bägge så man verkligen kunde göra ett ordentligt test.

Teoretiskt sett så borde inte ett DTS-HD MA spår vara bättre/annorlunda än ett TrueHD då bägge är bit för bit lossless.
Eller?

Jaja, snuskigt bra låter det iallafall, så nu får det bli ett par FOX titlar ikväll :D

#48

Postad 15 april 2008 - 17:31

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Hur många får upp en bitrate som duger som "Master"....inte jag iallafall.....
Länk: http://dtslive.conso...y-and-hddvd.php



Mvh Nicke

Redigerat av TOOL, 15 april 2008 - 17:48.


#49

Postad 15 april 2008 - 17:31

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

  • 832 inlägg
  • 0
Man blir lite som ett barn på nytt! Har testat några filmer nu med DTS HD Master och kan hålla med om att ljudet är grymt! Har testat Mr&Mrs Smith och Independence Day och det är dom ända med DTS HD spår jag äger,och ljudet är grymt fast det inte är de aldra senaste filmerna! Så nu blir det Fox titlar i min samling!

#50

Postad 15 april 2008 - 17:42

baconaboo
  • baconaboo
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Vad är kraven för att kunna köra dessa ljus?

hdmi-kablage?
7.1 ljud?

måste man även ha en speciell förstärkare eller kan man få ut detta sorts ljud i en 2.1 anläggning med en billig hdmistärkare?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.