Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company 2 (Xbox 360)

1550 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9,13 (15) 29:-
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 6,5 (3) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 16 februari 2010 - 12:37

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

I början kastade jag dem på pansarvagnar i hopp om att det skulle smälla, när de inte gjorde det kastade jag dem framför pansarvagnarna i hopp om att de skulle fungera som nån typ av mina.... Hur fungerar dem?, ser man på nån skärm när fordon och fienden närmar sig?... Jag har uppmärksammat att mina bollar försvinner ganska fort när jag kastat dem.



Haha jag gjorde precis likadant, trodde med det var nån sorts bomb.

Den ger ifrån sig ett inpuls när man kastar den, så ser man alla fiender på en radie av kanske 10-20m runt bollen, man ser dem på minimapen och även som rödgula trianglar på skärmen. Verkar dock som den bara funkar en halvminut eller något sånt.


Drog ett doubleheadshot häromdan två gubbar sprang exakt bakom varandra. Det var en skön känsla! ;)
Sen har jag lyckats skjuta gubben i helikoptern! Ännu skönare! :blush:

Redigerat av lenko, 16 februari 2010 - 12:38.


#152

Postad 17 februari 2010 - 08:37

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Jag kunde inte spela någonting igår kväll.... gick inte connecta till nån server. Fan vad man längtar till fullversionen nu... massa nya banor, vapen, tillbehör m.m. :rolleyes:

#153

Postad 17 februari 2010 - 12:05

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
EA gjorde underhåll på serverna enligt deras twittersida. Kom igång igen vid 21-tiden.
http://twitter.com/BFHeroes

#154

Postad 18 februari 2010 - 01:15

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag kunde inte spela någonting igår kväll.... gick inte connecta till nån server. Fan vad man längtar till fullversionen nu... massa nya banor, vapen, tillbehör m.m. :)


Jo jag har spelat demon i 24tim, en bana. Fullversionen måste väl ha 10banor i alla fall?
Borde betyda att man komemr spela en del :)

#155

Postad 18 februari 2010 - 08:14

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Förbokade igår. Har aldrig gillat BF riktigt förrän 1943 och detta demot var askul så jag ser verkligen fram emot 4e mars!

#156

Postad 19 februari 2010 - 11:23

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Sådär ja, nu har man testat demot.
Körde nästan två timmar igårkväll och måste säga att jag börjat gilla det!

Min polare sa "Du kommer märka hur mycket svårare det är att kniva folk i detta än i MW2", i första matchen stod kniven för 30% av mina 18 kills :D Helt annan känsla men minst lika kul :unsure:

Har spel på väg från CDON och ska byta in dem nästa vecka mot en förbokning av BC2. :D

#157

Postad 19 februari 2010 - 12:43

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Sådär ja, nu har man testat demot.
Körde nästan två timmar igårkväll och måste säga att jag börjat gilla det!

Min polare sa "Du kommer märka hur mycket svårare det är att kniva folk i detta än i MW2", i första matchen stod kniven för 30% av mina 18 kills :D Helt annan känsla men minst lika kul :D

Har spel på väg från CDON och ska byta in dem nästa vecka mot en förbokning av BC2. :D



Testade spela MW2 igen efter att spelat BF... H+lvete vad snabb styrningen är i MW2 :D.... Som sagt helt annan känsla men spelar men ett tag kommer man in i det. Allt är mycket segare... kniva någon tar en stund, samma när man ska hugga sönder ett stängsel.. man hinner tro att det inte gick sönder och börja springa där ifrån för att sedan se att dte gick sönder :P

Jag kör alltid sniper och då när man kommer i närstrid blir att använda pistolen... tycker dock det är svårt och döda folk med den... skjuter som f+n men de dör inte... däremot plockat folk mig med pistolen med typ 2 skott :D märkligt.... därför brukar jag om avståndet är mindre än 15 meter springa mot gubben med kniven för att få en säker kill :unsure:... har hänt att man jagat nån 200 meter med kniven B)

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 19 februari 2010 - 12:45.


#158

Postad 19 februari 2010 - 13:07

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0
Laddade hem demot för någon dag sedan, tufft som sjutton! Dock lider Bad Co 2 av samma problem som alla BF spelen, spelet är hopplöst rörigt.

* Kan man se alla sina lagkamrater på kartan eller är det bara de som är i din grupp?
* Om man målanger en fi som sedan springer bakom ett hus, försvinner den röda markeringen då (antaget att det inte finns någon annan som kan se fi bakom huset)?
* Finns det någon träningsbana för helikoptern? :D

#159

Postad 19 februari 2010 - 13:42

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

* Finns det någon träningsbana för helikoptern? :D



JA det där djälva helikopterna skulle jag också behöva träna på. Bara provat den en gång och då lyfte jag fint och hann tänka för mig själv att - "Det här var ju inte så svårt". Det roliga var att den dock inte stannade utan började snurra runt och hamnade på taket i vattnet efter ha flugit typ 5m och 3sek :D

Redigerat av genstruktur, 19 februari 2010 - 13:44.


#160

Postad 19 februari 2010 - 14:35

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

  • 272 inlägg
  • 0

JA det där djälva helikopterna skulle jag också behöva träna på. Bara provat den en gång och då lyfte jag fint och hann tänka för mig själv att - "Det här var ju inte så svårt". Det roliga var att den dock inte stannade utan började snurra runt och hamnade på taket i vattnet efter ha flugit typ 5m och 3sek :D



Vi kan träna tillsamans :D Jag har inte ens fått prova ännu! Springer bara omkring och dör som vanligt.

#161

Postad 19 februari 2010 - 15:15

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
En sak jag inte gillade dock var ljudet!

Känns som att många älskar ljudet och säger att det är så hiiiimla mycket bättre än i MW2... Jag fattar det inte! Okej att man känner trycket i vapnen bättre, men när man blir beskjuten eller folk omkring en skjuter hör man ju inte varifrån det kommer :unsure:
Det låter som man sitter med skyddskåpor över öronen :D

Har testat ändra från "Hifi" till "Home cinema" i options men tyckte inte det hjälpte :D

#162

Postad 19 februari 2010 - 15:30

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

  • 2 705 inlägg
  • 0
jag tyckte att grafiken va riktigt kass och seg styrningen. Några MP matcher som jag lirade va kalabalik, alla döda alla och jag sprang runt som en förvirrad kyckling, lyckades att döda 3-4 utan att märka hur jag lyckades att döda dessa människor! :D
Det va en lirare (fiende) på andra våningen vid en machine gun, jag var bakom honom med min pistol och sköt honom kanske 3-4 skott men han vände sig om och döda mig på nån sekund :unsure:

Hoppas att fullverionen är bättre, man får alltid hoppas. Jag bestämmer mig efter Zoilers recension :D

#163

Postad 20 februari 2010 - 01:58

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

JA det där djälva helikopterna skulle jag också behöva träna på. Bara provat den en gång och då lyfte jag fint och hann tänka för mig själv att - "Det här var ju inte så svårt". Det roliga var att den dock inte stannade utan började snurra runt och hamnade på taket i vattnet efter ha flugit typ 5m och 3sek :(


Haha! Gjorde exakt samma sak, dock var det två team mates som hoppade in och skulle följa med. Det fick de bittert ångra... :D

Gillade demot skarpt så nu är man lite peppad.

Kniva folk gick i ultrarapid jämfört med MW2, där man hugger snabbt som en spottkobra. Däremot var det betydligt roligare att köra sniper. Man känner sig betydligt duktigare när man plockar folk i BF2, när man måste tänka på gravitation och att sikta lite framför folk som springer.

Lyckades även köra över lite folk med fyrhjulingen...fantastiskt roligt.

#164

Postad 20 februari 2010 - 10:19

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Kniva folk gick i ultrarapid jämfört med MW2, där man hugger snabbt som en spottkobra. Däremot var det betydligt roligare att köra sniper. Man känner sig betydligt duktigare när man plockar folk i BF2, när man måste tänka på gravitation och att sikta lite framför folk som springer.

Lyckades även köra över lite folk med fyrhjulingen...fantastiskt roligt.


Ja sniper är svårare och kräver att man sitter still nästan. Lyckades sätta en kula i huvudet på en kille som sprang riktigt långt borta och i sidled. blev en chansning på 45 graders vinkel en liten bit framför hans springväg. poooff så trillade han livlös till marken hahaha, så sjukt klockrent och vilken känsla.

#165

Postad 20 februari 2010 - 10:25

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Men du Ollie, jag är lite nyfiken på vilken sensitivity du kör i det här spelet? Har svårt att tänka mig att du maxar här också för man tappar allt för mycket finlir då. Tycker jag personligen. :(

#166

Postad 20 februari 2010 - 13:43

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Det roliga med helikoptern är att man ibland kan krascha rakt ner i marken var vid den inte går sönder utan studsar upp i luften igen. Jag tycker inte själva styrningen för helikoptern är det svåra utan att träffa targets med den..

På tal om sens. så kör jag med den förinställda, tycker den är lagom seg, man vill ju inte att siktet ska svabbla runt som fan.

#167

Postad 20 februari 2010 - 14:32

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Jag kör högsta här också! Även om högsta här motsvarar kanske 5 av 10 i COD... =/

Gillar inte att siktet är så där progressivt heller, men man vänjer sig väl :(

#168

Postad 21 februari 2010 - 00:11

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
How not to be a Noob at Battlefield Bad Company 2

#169

Postad 21 februari 2010 - 09:33

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Fick lite tips där ja :)

Det där med back-knappen hade jag ingen aning om, och det märks att detta är mycket mer team-baserat än MW2.

#170

Postad 21 februari 2010 - 10:07

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
spelade en stund igår kväll och herregud va kontrollerna va sega. Försökte snipra folk men jag träffade fan inte, men jag kom på mig själv HELA tiden att försöka trycka på knappen så jag skulle hålla andan :) väldigt ovant att inte siktet rör på sig som i MW2. Försökte skjuta folk med pistolen men det va ju HELT omöjligt, tömde säker ett helt magazin på folk men träffade inte, skit skumt spel. Skal lira lite till ikväll och se om det släpper annars lägger jag nog ner det här spelet.

#171

Postad 21 februari 2010 - 10:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Det såg ju roligt ut i den videon. Ska prova ikväll. Men som ni säger, allt hänger på hur det 'känns'.

#172

Postad 21 februari 2010 - 11:08

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Återigen så är kontrollen en vanesak. Synd att så många har snöat in på enbart MW2 och jämför allt med det. Jag håller med om att kontrollen är grymt bra i CoD-serien, men BF har inte dålig kontroll, bara annorlunda. Så ge det nog med tid tills ni kommer in i det och slutar störa er på kontrollen så kan ni uppleva spelet på ett annat sätt. Jag kände samma sak med BF1943 men blev ganska snabbt bättre när jag vande mig vid kontrollen.

#173

Postad 21 februari 2010 - 11:46

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

How not to be a Noob at Battlefield Bad Company 2



Fick lite tips där ja :)

Det där med back-knappen hade jag ingen aning om, och det märks att detta är mycket mer team-baserat än MW2.


Nepp, det där med backknappen hade jag inte heller fattat. Får prova nästa gång jag lirar...
Jofan, rambostilen funkar inte alls på BF :rolleyes:

#174

Postad 21 februari 2010 - 11:56

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Jag tyckte också att kontrollerna va helt vidriga första fem minuterna men sen vande jag mig, nu tänker jag inte på dem.

Man måste även komma ihåg att alla har samma kontroller så det är lika "dåligt" för alla :)

#175

Postad 21 februari 2010 - 13:30

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Fick lite tips där ja :)

Det där med back-knappen hade jag ingen aning om, och det märks att detta är mycket mer team-baserat än MW2.


Målange är helt IMBA, jag målanger (oftast) först och sedan öppnar jag eld. Igår så lyckades jag målange 4 st fi på samma gång, några sekunder senare så föll de ihop...bra med snipers som skyddar en. :rolleyes:

Men hur gör man så att RP-granaterna låser sig på fordon? Jag använder "markeringspistolen" på tex en strv och sedan byter jag till RPGn, men skottet går likt förbannat rakt fram.

#176

Postad 21 februari 2010 - 13:33

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Sitter man vid en MG så är back-knappen oehört effektiv, bara att sitta och spamma den så dyker target-trianglarna upp lite varstans. Fast det gäller ju att känna av området man bevakar, så man inte missar någon.


Vet någon om man kan be om ammo eller en medic på något sätt, förutom teamspeak?


Nu blir det heldag BF! :)

#177

Postad 21 februari 2010 - 13:38

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Vet någon om man kan be om ammo eller en medic på något sätt, förutom teamspeak?

Han sa ju det i filmen, men du kanske inte kollade på den, men att back-knappen gör fler saker än "spottar" fiender, t.ex. ber om ammo osv beroende på vart man siktar eller om man är skadad osv.

#178

Postad 21 februari 2010 - 13:57

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag tyckte också att kontrollerna va helt vidriga första fem minuterna men sen vande jag mig, nu tänker jag inte på dem.

Man måste även komma ihåg att alla har samma kontroller så det är lika "dåligt" för alla :)



Jo precis man vänjer sig, var heller inte så imponerad i början men det går över.

Bytte till MWF2 efter några dagars BFspelande, shit! Blev helt åksjuk första 10min, det gick så sablar fort! :lol:


Det är lite kul med BF också för man tjänar på att hjälpa varandra. Jag menar jag tycker det är skitkul att spela MWF2 med er grabbar på minehmbio men så jäkla mycket teamwork är det ju inte alltid :rolleyes:

Redigerat av genstruktur, 21 februari 2010 - 14:04.


#179

Postad 21 februari 2010 - 14:05

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0

Han sa ju det i filmen, men du kanske inte kollade på den, men att back-knappen gör fler saker än "spottar" fiender, t.ex. ber om ammo osv beroende på vart man siktar eller om man är skadad osv.


Jo, jag har sett den och det var det jag frågade om, för min gubbe säger inget när jag trycker in back och har slut på ammo.

#180

Postad 21 februari 2010 - 14:55

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag är inte säker, men jag tyckte det verkade som att man måste sikta på tex en assault-gubbe i sitt eget lag och sen trycka back för att du ska requesta ammo. Samma sak med en medic om du är skadad. Och du får inte vara allt för långt ifrån personen i fråga.

Redigerat av SejLax, 21 februari 2010 - 14:57.


#181

Postad 21 februari 2010 - 15:00

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Jag är inte säker, men jag tyckte det verkade som att man måste sikta på tex en assault-gubbe i sitt eget lag och sen trycka back för att du ska requesta ammo. Samma sak med en medic om du är skadad. Och du får inte vara allt för långt ifrån personen i fråga.


Jo det är har jag också tänkte på, får springa runt och trycka lite BACKknapp på allt möjligt vid nästa spelsession. :)

#182

Postad 21 februari 2010 - 16:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Målange är helt IMBA, jag målanger (oftast) först och sedan öppnar jag eld. Igår så lyckades jag målange 4 st fi på samma gång, några sekunder senare så föll de ihop...bra med snipers som skyddar en. :(

Tog ett tag innan jag fattade vad "målange" var, läste inte rätt där.
Men "IMBA"?

Redigerat av SC-Zap, 21 februari 2010 - 16:29.


#183

Postad 21 februari 2010 - 16:46

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
De som klagar på kontrollerna, är det för att dem är sega? För grund inställningen är seg, bara å höja sensen. Jag har 2 ifrån max sens, skit skönt :(

#184

Postad 21 februari 2010 - 16:58

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

Tog ett tag innan jag fattade vad "målange" var, läste inte rätt där.
Men "IMBA"?

IMBA satte myror i huvudet på mig också, men ville inte fråga och verka dum.

Skönt att andra vågar bekänna färg... :( ;)

#185

Postad 21 februari 2010 - 17:13

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Då får väl jag stiga fram och vara korkad på målange då, vad betyder det?

#186

Postad 21 februari 2010 - 17:24

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Jag läste själv med fel betoning först innan jag insåg att det är målange, som i att "ange ett mål".

#187

Postad 21 februari 2010 - 17:37

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Aha, det var ett nytt ord för mig, låter fel i munnen hursom.

#188

Postad 21 februari 2010 - 19:36

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
hmm, kan -spotta- fienden med Back knappen, men lyckas inte be om ammo eller liknande. Kanske är för långt ifrån, ska testa lite mer.


edit, de fungeral

Redigerat av Unregistered03a0e558, 21 februari 2010 - 19:51.


#189

Postad 21 februari 2010 - 19:44

lenko
  • lenko
  • Lärjunge

  • 290 inlägg
  • 0
Har hört när jag spelat att någon ibland skriker "im out of ammo" eller nått liknande. Ska sätta mig och spela nu och testa!

Redigerat av lenko, 21 februari 2010 - 19:44.


#190

Postad 21 februari 2010 - 20:09

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0

Jo precis man vänjer sig, var heller inte så imponerad i början men det går över.

Bytte till MWF2 efter några dagars BFspelande, shit! Blev helt åksjuk första 10min, det gick så sablar fort! ;)


Det är lite kul med BF också för man tjänar på att hjälpa varandra. Jag menar jag tycker det är skitkul att spela MWF2 med er grabbar på minehmbio men så jäkla mycket teamwork är det ju inte alltid :(


Jag blev skitsugen på att köra ett team där man faktist bestämmer sig för vad man ska göra och sedan gör det. Och att man kanske kör så att man är en av varje klass och man bestämmer sig för att gå tillsammans som en grupp istället för att man kör 100m dåligt lokalsinne.. Jag har harvat medic ett tag och det är jävligt kul, t.ex. Men det blir ju jäkligt ensamt när alla sprider sig med vinden. Det blir nästan oftast så att jag hakar på någon annan squad där man märker att de går tillsamans.

Hojta till om ni ska köra något liknande så är jag på.

#191

Postad 21 februari 2010 - 20:28

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Även om det är OT ville jag bringa klarhet i IMBA:

Bra, potent.

Kommer från Onlinespelet World of warcraft, där man spelar olika typer av karaktärer. Då och då justeras de olika spelarnas egenskaper för att det ska vara rättvist mellan dessa.
Då och då uppstår obalans mellan dessa (eller påstås vara så för att bortförklara sina egna tillkortakommanden) och ett vanligt utryck då är "imba!" som kommer från engelskans "Imbalanced!"

"druids are imba!"
"Du är imba."
"Din spelkaraktär är imba."


Från Slangopedia...

#192

Postad 21 februari 2010 - 21:45

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Så man skulle alltså vara wow-nörd för att förstå. Då förstår jag att jag inte förstod. :(

#193

Postad 21 februari 2010 - 22:08

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Tyckte också det var rätt skoj att köra medic. Körde även engineer ett tag och sprang bakom en tank. Utnyttja den som skydd samt laga den så fort den tog skada.

Det är skoj när man får det att funka bra. En medic som gör det han ska, folk som delar ut ammo när man behöver osv.

Ska bli spännande att se vad det är för olika banor i fullversionen. Blir lite segt att bara spela samma om och om igen.

#194

Postad 21 februari 2010 - 22:46

Unregistered03a0e558
  • Unregistered03a0e558
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0
yeyyy, 500 headshots, oc 10 000 poäng fick man för det.

#195

Postad 21 februari 2010 - 22:55

Unregisteredf3b7885c
  • Unregisteredf3b7885c
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
nä fy vilket rörigt spel :( sprang verkligen runt som en yr höna och det va ett jäkla levende runt mig, skott som flög hela tiden. Då måste jag faktiskt säga att MW2 är lite "lugnare", kul spel annars. Har bara lirat recon då det är en go feeling i headshots. Pistolen är ju totalt värdelös, har inte dödat någon med den så det slutar med att jag springer mot honom med kniven i stället. Men fy f-n vad man är MW skadad, här kan man ju även springa hur länge som helst, inga pauser etc. + att jag trycker fortfarande för att hålla andan.

#196

Postad 21 februari 2010 - 23:06

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Hitler spelar Battlefield Demo :(

#197

Postad 22 februari 2010 - 08:57

jp1
  • jp1
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Hitler spelar Battlefield Demo :(


Hahaha, så klockrent. Stör mig något enormt när en spelare tar en strv eller strf och rushar in i fi basen och sedan lämnar fordonet där ensamt, oftast dör dem innan de lyckas armera "lådan".

Angående medic så håller jag med, jag lirade medic först men har gett upp. Det var meningslöst att försöka hålla ihop en grupp när alla springer för sig själva.

Förövrigt så trodde jag att IMBA var en vedertagen term även för icke WoW-veteraner. ;)

#198

Postad 22 februari 2010 - 11:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Tack för inbjudningarna igår, men jag kände jag inte skulle tillföra er nån spelglädje så jag avstod. :)

Gav det 10 minuter, men det var inte riktigt mitt typ av spel...

Kontrollerna var inte så farliga, men man fattade INGENTING. Och då hade jag ändå kollat på videon. :P

*) Läste på om alla vapnen. Verkade vara en del som man ville köra med på i 'Full Game'
*) Läste på om kontrollerna
*) Valde quick start. Tänkte Assault var den minst specialiserade och borde passa en nybörjare.
*) Spawnade i luften. "Vafan är detta för bug?". Fattade att jag åkte fallskärm.
*) Landade brevid en pansarvagn. Perfekt. Här ska röjas. Hoppar in. Kollar kartan. 2 stora röda markeringar finns. Dit måste jag åka.
*) Kör. Kör. Ser en gubbe springa ut på vägen. Är han i mitt lag? Provskjuter honom eftersom det inte är Friendly Fire.
*) Han dör inte. Ok, det betyder att de som är klädda i vitt (?) är i mitt lag. Kör vidare.
*) Pansarvagnen exploderar.
*) Killcamen visar en kille i vitt som springer runt med en RPG. Men aldrig hur han dödar mig. Ok, så deras killcam visar alltså vad han gör EFTER han dödat mig? Lite teabagging vibbar på det. Men skit samma. Osäker på om vita kläder är mitt lag eller inte.
*) Landar med fallskärmen igen. Skiter i fordon. Springer mot fyrkanterna. Har fortfarande inte sett någon i mitt lag.
*) Smyger runt området för att anfalla från sidan. Hugger hål i ett staket. Går in ett hus.
*) Huset brevid innehåller två namnskyltar som inte var röda. Äntligen nån från mitt lag? De skjuter mot någonting jag inte ser genom fönstret.
*) Springer runt i huset för att se vart de skjuter mot. Möter nån i vitt. Säkert fiende. Tömmer ett magasin i väggen bakom honom.
*) Laddar om medan jag jagar honom runt huset.
*) Dör. Kille i vitt springer ut ur huset.
*) Fallskärm. Styr fallskärmen mot målområdet så jag inte behöver springa så mycket. Landar i en skog.
*) I skogen finns det ett par personer med mörk klädsel + inte röda namnskyltar. Börjar förstå vem som är med i mitt lag.
*) Kommer till ett litet räcke jag klättrar över. Ser person i vitt komma emot mig. Skjuter en salva. Tydligen lyckas jag få in ett headshot. Whee! En kill! Nu ######r vänder det.
*) Dör
*) Fallskärm. Kommer ihåg det där med att spamma 'back' knappen. Tydligen är 'back' också att koppla loss sig från fallskärmen. 'Epic fail'
*) Fallskärm. Styr mot skogen igen. Har ju vänner där. Gömmer mig i en buske. Snubbe kommer springade mot oss. Jag skjuter honom! Två kills!
*) En till kommer springande. Skjuter honom också. Tre kills.
*) Hans polare skjuter mig.
*) Fallskärm. Tänker springa runt berget.
*) Dör av ett sniper skott.
*) Fallskärm. In i skogen igen. Nån i vitt dödar en polare. Jag knivar honom. Fyra kills.
*) Dör igen.
*) Fallskärm. Ser en helikopter stiga. Minns att det var nånting sånt i en spawn. Vill prova, men där står redan någon.
*) Springer efter två andra i mitt lag
*) Matchen slut. Vi förlorade.
*) Jag inser att jag inte haft en aning om vad vårt objective i matchen var.
*) Börjar spela Mass Effect 2 på Insantity.

#199

Postad 22 februari 2010 - 11:27

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jag och en polare som precis skaffat 360 och aldrig lirat FPS på konsol spelade demot igår. Hahaha :P Tom jag som är erfaren BC1-spelare tyckte det var klyddigt och fattade inget. Min kompis upptäckte en timme in i spelet att man kunde strafa med vänster spak...

Lär ta en stund innan jag uppskattar BC2 tror jag!

#200

Postad 22 februari 2010 - 12:08

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0


Härlig berättelse! :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.