Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inspelningsbar box

2 svar till detta ämne Digitalbox
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 september 2015 - 10:47

Pub5006
  • Pub5006
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har idag ViaSat parabol och en inspelningsbar Box, men skall snart få Telia Öppenfiber och undrar om det går att koppla in min inspelningsbara box från ViaSat till fibern så att det går att se det som är på boxens HD? Jag har beställt en inspelningsbar Box från Telia men hur gör man för att kunna se det som ligger på ViaSat boxen. Någon som har ett förslag? ViaSat kommer jag att avsluta.

#2

Postad 13 september 2015 - 11:07

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Det här hör hemma i Digital-Tv, och inte här, men vi ber en Moderator flytta det till: https://www.minhembi...hp?showforum=47

 

Din 'gamla' box har ju inget med din nya SetUp att göra, utan den gamla boxens innehåll kan du ju se på genom att fortsätta att ha den kopplad til din TVs HDMI-ingång.

 

Den nya boxen kopplar du in på en annan HDMI-ingång på din Tv.


Redigerat av Kung Nu, 13 september 2015 - 11:51.


#3

Postad 16 september 2015 - 14:56

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Till Pub5006

 

Om du avslutar ditt Viasat abonnemang så kolla först om de inspelade filmer/program som ligger på din hårddisk kan ses även efter att du inte har ett giltigt Viasat programkort.

 

Kolla upp först vad som gäller om det är viktigt för dig. Om det är så att inspelade program behöver avkodas vid uppspelning så behöver du vara kund hos Viasat för att se innehållet.

 

Förhoppningsvis så är det avkodat vid inspelningstillfället och då kan du som Kung Nu nämner behålla boxen inkopplad som vanligt och välja inspelad film att titta på.

 

Du kan ju alltid kolla hur det står till med detta genom att ta ut ditt Viasat programkort och se om du kan komma åt och köra dina inspelade filmer ändå. Om det funkar fint så är det bara att avsluta Viasat, ha boxen inkopplad och koppla in din nya Telia fiberbox i en annan HDMI kontakt.


Redigerat av kenta2, 23 september 2015 - 20:48.





Även taggad med Digitalbox

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.