Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Dishonored 2

125 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Dishonored 2 (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 8 (0) 72:-
Dishonored 2 (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 7,89 (8) 79:-
Dishonored 2 (PC) (PC-spel) 8 7,5 (1) 67:-

#101

Postad 26 juni 2017 - 06:29

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Playstation Store har en lista pĂ„ spel som drar fördel av PRO. Jag har fortfarande en vanlig 1080p-TV sĂ„ jag kommer inte se dessa fördelar. Möjligtvis Ă€r panoreringar jĂ€mnare tillsammans med animationer. 



#102

Postad 26 juni 2017 - 10:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Playstation Store har en lista pĂ„ spel som drar fördel av PRO. Jag har fortfarande en vanlig 1080p-TV sĂ„ jag kommer inte se dessa fördelar. 

 

NÀhÀ?



#103

Postad 26 juni 2017 - 12:27

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Var lite besviken pĂ„ slutet pĂ„ Dishonored 2, tyckte att de lĂ„nat lite vĂ€l mycket frĂ„n miljöerna frĂ„n första spelet - lite gammal skĂ„pmat. 

KĂ€ndes surt med tanke pĂ„ att Karnacca Ă€r sĂ„ genomarbetat visuellt. 



#104

Postad 30 juni 2017 - 08:24

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Körde om Dishonored 2 men som Corvo. Jag hittar alltid lite nya detaljer varje gÄng. Men vid sista uppdraget nÀr man skall drÀpa Delilah "Death To The Empress" kryllar det av Rewire Tools. Jag vet att det finns Clockwork Soldiers under sista leveln, men det gÄr vÀl inte att sÀtta Rewire Tools pÄ dessa?

Fattar bara inte varför det finns sÄ mÄnga tools under sista uppdraget, det gÄr inte att anvÀnda dessa nÄgonstans?

 

Hittade lite nya saker - Spoilers

 

Spoiler


#105

Postad 06 november 2017 - 22:12

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 916 inlĂ€gg
  • 0

Hur fungerar de med omspelningar? LÄnade det pÄ bibblan för PS 4 men kan ju kanske vilja köpa det till PC. Antar de blir svÄrt importera sparfiler frÄn PS 4. Börjar man en helt ren karaktÀr eller fÄr man behÄlla runes etc frÄn första genomspelningen?
 



#106

Postad 07 november 2017 - 13:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Tssk, Dishonored fick inte ens nÄn uppgradering pÄ Pro men Xbox One X gÄr de all out med.

 

Dishonored 2 & Dishonored: Death of the Outsider

  • Supports 4K Resolution
  • Enhanced features include:
    • Dynamic Resolution
    • Improved framerate stability
    • 4K textures
    • Improved geometry/draw distances
    • Improved anti-aliasing
    • Improved shadows quality


#107

Postad 07 november 2017 - 13:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 916 inlĂ€gg
  • 0
Jösses va skeva priserna Àr. Dishonored 2 pÄ ps4 150 kr pÄ pc 450? Det Àr ju inte direkt nytt

#108

Postad 09 november 2017 - 07:03

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Man fĂ„r inte behĂ„lla runor efter första omgĂ„ngen, varje nytt spel sĂ„ fĂ„r man börja om. Jag har tagit hem första DLC "Death Of The Outsider", vĂ€ldigt genomarbetade episoder - rekommenderas. Det Ă€r dock svĂ„rt att slĂ„ första spelet, gillade de mörkare miljöerna bĂ€ttre. 



#109

Postad 12 november 2017 - 13:43

Agaton
  • Agaton
  • ForumrĂ€v

  • 670 inlĂ€gg
  • 0

 

Tssk, Dishonored fick inte ens nÄn uppgradering pÄ Pro men Xbox One X gÄr de all out med.

 

Dishonored 2 & Dishonored: Death of the Outsider

  • Supports 4K Resolution
  • Enhanced features include:
    • Dynamic Resolution
    • Improved framerate stability
    • 4K textures
    • Improved geometry/draw distances
    • Improved anti-aliasing
    • Improved shadows quality

 

 

Ja, verkligen konstigt detta. Kan det komma nÄgon Pro patch framöver?

 

Har Dishonored: Death of the Outsider som jag kör pÄ Xbox One X och kan bara bekrÀfta att det ser ljusÄr bÀttre ut Àn Dishonored 2 som jag körde pÄ PS4 Pro. Efter att ha kört nÄgra timmar in sÄ sitter man bara och myser över de detaljerade miljöerna. Hade dock inga problem med grafiken nÀr jag körde Dishonored 2 pÄ PS4 Pro, men nu vill man ju knappast tillbaka. Xbox One X versionen Àr bara helt överlÀgsen och dÄ kör jag ÀndÄ bara i 1080p..

 

Dock rutten vÀg att gÄ om det nu Àr sÄ att Microsoft eller Sony kan göra deals för att hÄlla Pro eller X uppdatering borta frÄn konkurrenten. KÀnns nÀstan sÄ att Microsoft har gjort en fuling hÀr. Jag menar pÄ PS4 Pro kör vi samma version som pÄ vanliga PS4 medan Xbox One X fÄr en utgÄva som kÀnns som den verkligen drar nytta av fulla kraften i Xbox One X. Detta kÀnns inte bra! Kan det bli sÄ att Sony gör nÄgon deal framöver och lÄser ute X uppdatering? Tycker nÄgon detta lÄter bra?



#110

Postad 12 november 2017 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Ja, verkligen konstigt detta. Kan det komma nÄgon Pro patch framöver?

 

Tror redan de patchat det i samband med X, men vet inte vad som ingÄr, inte allt i alla fall.

 

Dock rutten vÀg att gÄ om det nu Àr sÄ att Microsoft eller Sony kan göra deals för att hÄlla Pro eller X uppdatering borta frÄn konkurrenten. KÀnns nÀstan sÄ att Microsoft har gjort en fuling hÀr. Jag menar pÄ PS4 Pro kör vi samma version som pÄ vanliga PS4 medan Xbox One X fÄr en utgÄva som kÀnns som den verkligen drar nytta av fulla kraften i Xbox One X. Detta kÀnns inte bra! Kan det bli sÄ att Sony gör nÄgon deal framöver och lÄser ute X uppdatering? Tycker nÄgon detta lÄter bra?

 

 

Nu ska vi inte dra förhastade slutsatser. X Àr starkare Àn Pro och de har haft lÄng tid pÄ sig att patcha jÀmfört med Pro som slÀpptes till launch. DÀrför ser det bÀttre ut.

 

Faktum Ă€r att skillnaderna hittills i en hel del spel har varit mycket mer Ă€n bara 40 % som ju TFLOPS-skillnaden Ă€r. Men det handlar om mer Ă€n TFLOPS trots allt. ÄndĂ„ Ă€r det helt klart förvĂ„nande att den pushar över dubbelt sĂ„ mĂ„nga pixlar i Wolfenstein 2 t.ex. PLUS bĂ€ttre grafik.



#111

Postad 13 november 2017 - 08:19

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlĂ€gg
  • 0

Jösses va skeva priserna Àr. Dishonored 2 pÄ ps4 150 kr pÄ pc 450? Det Àr ju inte direkt nytt

€39.99 pĂ„ steam, ordinarie pris pĂ„ PS4 369 kr (rea just nu). 



#112

Postad 18 november 2017 - 10:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 774 inlĂ€gg
  • 0
FrÄga, Àr Death of the Outsider ett eget spel eller vad Àr det?

#113

Postad 18 november 2017 - 14:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

FrÄga, Àr Death of the Outsider ett eget spel eller vad Àr det?

 

Har inte spelat det men det har inte med huvudstoryn att göra direkt nej. Om det Àr standalone kan man vÀl kalla det eget spel.



#114

Postad 18 november 2017 - 16:36

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 774 inlĂ€gg
  • 0

Har inte spelat det men det har inte med huvudstoryn att göra direkt nej. Om det Àr standalone kan man vÀl kalla det eget spel.


Ok. Satte mig precis med första Dishonored och blev lite förtjust i spelet. Var ju ordentligt rea pÄ alla spelen sÄg jag dessutom.

#115

Postad 18 november 2017 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Ok. Satte mig precis med första Dishonored och blev lite förtjust i spelet. Var ju ordentligt rea pÄ alla spelen sÄg jag dessutom.

 

Mm jag tyckte första var klart bÀttre Àn andra.



#116

Postad 22 november 2017 - 07:39

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Det första spelet har en vilande dystopisk kĂ€nsla över sig, och det Ă€r lite pirrigt första gĂ„ngen man spelar det  ;) Speciellt nĂ€r Tall Boys kommer efter en :)

Det andra spelet har miljöer som för tankarna till britternas nĂ€rvaro runt medelhavet under andra vĂ€rldskriget. Men för mig kan miljöerna dĂ€rför kĂ€nnas lite vĂ€l charmiga, vĂ€ldigt mycket solsken och det förtar en del av mystiken och den kusliga kĂ€nslan. 

 

Andra spelet Ă€r klart mycket bĂ€ttre i grafik och fĂ€rgmĂ€ttnad + animationer. Det första gick i kalla fĂ€rger ytor kunde stundtals kĂ€nnas lite vĂ€l platta, men detta var ocksĂ„ ett spel som först kom till PS3. 

 

Death Of The Outsider Ă€r vĂ€l genomarbetat, och jag har bara sprungit igenom det en gĂ„ng. Jag blir alltför rastlös för att stanna upp, lösa gĂ„tor och skippar oftast alla lappar. Dishonored spelen vĂ€xer med tiden, och varje omgĂ„ng hittar man nya saker att göra plus testa olika spelsĂ€tt. 

 

Har inte 4K tv, men vad jag förstÄtt av trÄden sÄ skall man ha senare X-Box för att kunna se skillnader ÀndÄ?



#117

Postad 22 november 2017 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Har inte 4K tv, men vad jag förstÄtt av trÄden sÄ skall man ha senare X-Box för att kunna se skillnader ÀndÄ?

 

Det Àr den bÀsta konsolversionen iaf.



#118

Postad 23 november 2017 - 08:26

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

I dagarna kom en större uppdatering pÄ Dishonored 2

 

Update


Redigerat av Glidtassen, 23 november 2017 - 08:29.


#119

Postad 23 november 2017 - 22:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 916 inlĂ€gg
  • 0

Dishonored 2 PC för 150 :- pÄ elgiganten.



#120

Postad 11 december 2017 - 10:49

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlĂ€gg
  • 0

Detta droppade in hÀromdagen dÄ jag tydligen bestÀllt det under rean pÄ giganten. Finns det nÄgon nackdel att börja med tvÄan pÄ X eller bör man spela dem i turordning? Har ettan fortfarande ospelad pÄ Ps4:an...



#121

Postad 11 december 2017 - 16:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlĂ€gg
  • 0

Nackdelen Àr att du börjar frÄn halva filmen sÄ att sÀga och att tvÄan Àr sÀmre. SÄ jag skulle börjat med ettan.



#122

Postad 09 september 2018 - 08:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Spelar fortfarande detta spel sedan release, och Ă€r galen i det. 

 

Men att spela pÄ dator verkar vara en sÄdan stor skillnad mot konsol. Inte bara för grafik, utan combos man hinner utrÀtta. Jag ser folk pÄ Youtube som lÀgger upp de mest sinnessjuka combos som ingen vanlig mÀnniska kunde tÀnkt ut att man kan göra?

 

Men jag har svÄrt att fÄ ihop hur man skulle klara en del av dessa pÄ en PS4, verkar mycket lÀttare med mus och keyboard.

 

Vekar inte som Arcane har planer pĂ„ en uppföljare just nu, vilket Ă€t trĂ„kigt. Har skaffat deras spel Prey, men har precis bara startat. 



#123

Postad 15 december 2018 - 14:21

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Har kommit en patch som fixar tidigare buggar. Vidare sĂ„ kan man numera vĂ€lja att spela om missions. Har kört spelet med HDR inkopplat/inte riktig HDR men spelet fĂ„r definitivt en boost av OLED. 

 

Har ocksĂ„ försökt att hitta design pĂ„ soldaterna frĂ„n spelet, varifrĂ„n influenserna kommer? NĂ€rmaste just nu Ă€r Frankrike/England 1920 och Franska FrĂ€mlingslegionen. Grammofoner Ă€r vanligt förekommande genom hela spelet, och detta rimmar ocksĂ„ med 20-talet. 

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av Glidtassen, 16 december 2018 - 09:15.


#124

Postad 14 februari 2021 - 10:58

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Det finns chans för ett Dishonored 3, men Arcane menar att serien Ă€r "vilande" just nu. 

 

Finns det nÄgon som kört Dishonored 2 pÄ PS5 eller XBOX-Series X. Tror inte det kom nÄgon patch till PS4 PRO?

 

Den generella skillanden mellan vanliga PS4 och Pro var bara frameraten. 

 

Raphael Colantonio, grundaren av Arcane lĂ€mnade 2017, och det lĂ€r varit utifrĂ„n att han behövde vila. Men eftersom Bethesda sedan har haft mediokra försĂ€ljningssiffror av Dishonored 2 samt Prey har de istĂ€llet valt den breda vĂ€gen. 

 

Bethesta verkar nu pressa Arcane mot lĂ€ttsĂ„lda livetjĂ€nster, som delvis pĂ„minner om Dishonored utseendemĂ€ssigt. 

 

Vad jag kommer att sakna med genren Ă€r "Immersive Sims med Steampunk-kĂ€nslan". Dishonored har alltid varit inriktad pĂ„ en huvudstory med fokus pĂ„ kreativitet; och dĂ€r delvis oananade hĂ€ndelser kan pĂ„verka spelutvecklingen: det gĂ„r alltsĂ„ pĂ„ innovativa sĂ€tt spela storyn pĂ„ vĂ€ldigt olika sĂ€tt. Det Ă€r singleplayer, storydriven misisons. 

 

Det gör mig putt om nu Arcane urvattnas till vanliga; mindre kreativa online-shooters dĂ€r de kompromissar med den konsnĂ€rliga Ă„dran som Ă„terfanns i Dishonored 1&2. 

 

Efter introt pÄ Deathloop kÀnns vissa animationer igen frÄn Dishonored 2, fast med designmÀssigt mattare karaktÀrer. Miljöerna verkar inte vara lika konstnÀrligt förfinade; utan trubbiga och mer anonyma - men jag kan ha fel?

 

Vad jag Ă€r rĂ€dd för nu Ă€r att Disonored Ă€r ett avklarat kapitel. Detta för att teamet menade att cirkel av sluten i samband med alla DLC: Death of the outsider. 

 

Men det finns fortfarande en stor del av kartan kvar att utforska "Pandyssia", vilket mĂ„nga trodde var den ursprungliga titeln pĂ„ spelet. 

 

Harvey Smith creative director pĂ„ Disonored 2 arbetar just nu med ett nytt projekt; och det Ă€r inte Deathloop, men med samma team som Prey och Dishonored, vi fĂ„r hĂ„lla tummarna. Det har gĂ„tt sedan 2016 sedan Dishonord 2 slĂ€pptes. 

 

https://www.videogam...red--prey-teams

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  Map.jpg   241,8K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Glidtassen, 17 februari 2021 - 06:16.


#125

Postad 21 september 2023 - 06:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0
LĂ€ckt info, möjligen Dishonored 3 😍

Bifogad fil(er)



#126

Postad 11 maj 2024 - 21:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 432 inlĂ€gg
  • 0

Dishonored 3 pitchades för Bethesda men de var inte intresserade, istĂ€llet fick vi Deathloop. Men Dishonored 3 började visst utvecklas konceptuellt, men lades sedan ned. 





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.