Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

EKK eller Dyrkabel - En tråd för öppna upplevelser

230 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Jag har ... (68 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 16 juli 2007 - 23:48

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Välkommen till denna tråden :)

Här diskuterar vi högtalarkablar ..

EKK är nämnt för att en del använder denna strömkabel som högtalarkabel.
Vissa anser den som det bästa valet, medan andra inte alls har samma uppfattning.
Vad anser du .. Har du jämfört ? Skriv vad du tycker.

Du är välkommen att diskutera vilken högtalarkabel du vill.
Ljud - Konstruktion - Material

§ Skillnad mellan en och flera kardeler

§ Silverplätterade eller ren koppar

§ Eller kablar med olika ledare för olika register
.


För denna tråd gäller följande

Det är okej att:
1. hålla en vänlig ton mot andra
2. diskutera egna intryck vid öppna lyssningar
3. respektera andras upplevelser och erfarenheter
4. diskutera högtalarkablar och dess tillbehör
5. helt enkelt respektera ämnet för denna tråd


Det är INTE okej att:
1. uttrycka sig nedlåtande om andra
2. diskutera eller nämna blindtester eller mätningar
3. ifrågasätta andras upplevelser och erfarenheter
4. diskutera annat än högtalarkablar och dess tillbehör
5. bryta mot forumets regler, speciellt reglerna 3.3 & 7.7


OBS : När du citerar. Ta bort text som du inte svarar på. Du behöver inte citera
ett inlägg som står precis ovan ditt svar. Redigera dina inlägg så att de går
att läsa. Skriv inte ett nytt för att tala om att det andra blev fel
:D

Välkommen :)

MaVeRiC B)

Redigerat av Unregistered1103, 02 augusti 2007 - 10:30.


#2

Postad 17 juli 2007 - 00:36

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Ohh änteligen ett ställe man kan snacka på utan tester ...bra gjort RB

NU ska vi se ...Jo vill ge er något att fundera på , jag har viablue kablar i allt idag nästan ...och har även bytt ut en del glas säkringar mot riktiga koppar säkringar som är rena motorvägen i jämförelse men glas säkringen och gör det skillnad? ja det gör det för nu kommer ljud och el igenom utan flask hals, för där är skillnaden , man öppnar upp möjligheten för ljudet och el att få mer plats och detta gör skillander .... på högtalare och recivers/stärkare ...helt plötsligt så försvinner flaskhalsarna i systemet :) för dom finns .

AQ är bra ..men dom tar väldigt bra betalt för sitt namn , viabluen gör samma jobb och är billigare , har därimot lyssnat på en anläggning som har FADEL ART kablar, japp nu jäklar så skenar det i väg ..prismässigt...nu snackar vi Hi-end eller vad sägs om Fadel art Coherence för siso där 60.000 för 3 meter....juups dyrt som den men vilket ljud det blir i maskinen när man har dessa grejer....ska testa detta på min anläggning , men jag har inte råd att köpa dessa iaf men vilka grejer det är jösses, vilket rent ljud...inga störningar eller annat i bakgrunden utan det som hörs är det som finns att höra på...

Nu förtiden så håller jag mej till en hifi handlare och där är det bara hi-end som gäller och där har jag stifftat bekantskap med väldigt fina grejer som man vill ha, men han har även lite billigare hi end oxå...som VIABLUE kablarna som verkligen är utav mycket hög kvallitet....och då är det både silver ledare och 24karat guld kontakter och ren koppar...och med 3 - 4 avskärmningar , väldigt snygga oxå....

Dom säljes av Creative audio som även finns här på forumet ..så ta en titt på hans sida och beundra dessa fina grejer...som t,ex Ayon, Teac , Music Hall, Agile,Phonar, Lumen white, Fadel art,Viablue,Octave,C.E.C,

Creative Audio


Jag hade Supra innan och dom är redan bättre än EKK enligt mina öron, men efter ha lyssnat lite finare saker som Viablue så blev det tydligt, att ha en riktig tillverkad kabel av ett utmärkt kvallitet och som ger en upplevelse av förändring och en total förbättring , så kommer jag aldrig att gå tillbaka till en billigare för det har jag testat och för mej så blir det bara skräp i öronen....

Men sen så beror det ju oxå på vad man anser är DYRKABEL....där är vi olika beronde på vad för buget man har...men jag har bi-wire kabel för 2900.- och där går gränsen för mig vad gäller kabel men sen så får man nartuligtvis se till vad man har för drivning hemma , att slänga på en 60.000 kr kabel är nog inte så stor ide på en reciver för 5000.- visst den kommer säkert att göra en del men inte fullt ut som man kan göra med en sådan kabel....
Ska sägas att dom som har prövat Viablue, så har en del haft nordost kablar, det säger en del tycker jag om kvallitet på viabluen ,


Nåja ...det var allt från mej ...ni får ha en trevlig sommar....för nu jäklar ska jag sätta mig och lyssna och se på film ...God natt


Info : Ajdå...usch jag skrev test ??? Sorry ..det är rättat --med råge... B) :)
//Golfen :D

Redigerat av Unregistered1113, 17 juli 2007 - 00:56.


#3

Postad 17 juli 2007 - 01:02

GForce
  • GForce
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Jag har väldigt ringa erfarenhet av olika kablar och de jag haft har alla (förutom linn k400 som var halvdyra) varit billiga. Jag bytte ut lampsladdarna som föjlde med min gamla yamaha till ekk och där var det stor skillnad. Tydligare ljudbild och bättre bas var de största skillnaderna. Sedan köpte jag QED original för 50 spänn metern, främst för att de är lättare att hantera än ekk. Mellan dessa (ekk och QED original) kan jag inte påstå att jag hör någon skillnad. Tyvärr testade jag aldrig någon av dessa kablar mot mina linn k400 (bi-wire), och nu har jag inte kvar linnanläggningen längre :)

Dock talar en del för att k400 är riktigt bra kablar, i alla fall till linn. Skälet är att linn själva inte anser att man behöver dyrare kablar ens till deras dyraste anäggningar i mångmiljonklassen (k400 kostar ca 200kr/m utan kontakter). Vore det så att dyrare kablar gjorde hörbar skillnad så är jag säker på att linn inte skulle "förstöra" ljudet i såpass dyra anläggningar med "för billiga" kablar. Det vore självmord för en highend tillverkare. Dock verkar lödningen av kontakterna vara viktig enligt flera linnister. En dålig lödning kan "sänka" ett par bra kablar.

Eftersom det verkar vara ok att tro i denna tråd :)tror jag att det finns skillnader mellan högtalarkablar upp till en viss prisnivå. Efter detta tror jag att man betalar för annat än bättre ljud.

Edit: lade till om lödning

Redigerat av GForce, 17 juli 2007 - 01:05.


#4

Postad 17 juli 2007 - 01:04

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Hej Golfen :)

Det var ett mycket trevligt inlägg du gjorde och du verkar ha mycket roligt
med din anläggning och all musik du samlat på dig genom åren.

Intressanta erfarenheter som du delger oss :)

Gforce .. Här får du tro hur mycket du vill B)

Jag tror B) du har en poäng i ditt resonemang och det kommer
säkert att bli föremål för diskussion senare i tråden

Hälsar Er båda välkomna i tråden :D

RB

Redigerat av Unregistered1103, 17 juli 2007 - 01:11.


#5

Postad 17 juli 2007 - 10:29

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Som sagt använder jag EKK som högtalarkabel och har nog gjort så i ungefär två år nu.

Före EKK använde jag fler olika varianter, som Monster och Supra men jag var inte nöjd. Efter att ha letat runt lite på internet så stötte jag på LTS rekommendation av EKK och bestämde mig för att pröva.

Skillnaden mot Supra Ply som jag hade då var enorm i mina öron. Särskilt basen och diskanten öppnades rejält och det lät som om musiken flöt på helt obehindrat. Just då var jag inne i en stor Tool-period då jag lyssnade på dem i princip varje dag. EKK fick instrumenten att framträda mer samtidigt som de lät mer samspelta. Kort sagt svängde det mer med EKK än Supra.

Någon placebo-effekt var det inte tala om eftersom jag var mycket skeptisk till att kablarna ens skulle fungera. I princip satt jag och väntade på att förstärkaren skulle börja ryka men istället överraskades jag av en stor dos välljud.

Således körde jag på med EKK i något år till dess att jag blev lite trött på ljudet i mina högtalare. Då började jag prova en del andra högtalarkablar för att se om det blev någon förbättring. Tvärtom tyckte jag att det mesta lät sämre. De kablar som kom närmast EKK var faktiskt Nordost som hade samma typ av öppenhet och detlajupplösning. Nordostljudet var dock aningens lenare än EKK. Men för den extrakostnad som Nordost skulle innebära så ansaåg jag att det inte var värt det.

För att bota min lyssningströtthet bytte jag CD-spelare istället, vilket fungerade perfekt.

#6

Postad 17 juli 2007 - 10:34

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Inlägget från Öhman var nog ett svar på några raljerande inlägg om att LTS-are bara fick använda EKK.

Öhman sa att de flesta högtalare egentligen är konstruerade för att inte ha någon högtalarkabel alls.

Om man vill får ett bra resultat med sina högtalare så kan man ta reda på vilken kabel som tillverkaren använde vid utvecklingen av högtalaren eftersom den då kommer att låta så likt som tillverkaren hade tänkt sig som möjligt.

När Öhman designar Ino-högtalare så använder han EKK och det är anledningen till att man ska använda EKK till dem.

Om man inte vet vilken kabel som användes i utvecklingen bör man använda kortast möjliga kabel med störst möjliga yta, allt enligt Öhman.

#7

Postad 17 juli 2007 - 10:34

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Jag kommer ihåg för 5 år sedan när jag bodde i huset, bra akustik. Var lite av en antikabelmänniska, körde då med högtalarkablar till mina B&W 603 som kostade 5kr metern. Alltså riktigt billiga. Var till hifiklubben och köpte min dåvarande cd-spelare NAD C541 och han frågade vad jag hade för anläggning i övrigt. Jag svarade och nämnde att jag inte då att jag inte hade några dyra högtalarkablar alls utan billiga. Han tipsade mig om Taras högtalarkablar för 100kr metern. Kommer inte ihåg vad de hette bara att de var riktigt styva, tjocka saker. Han garanterade att det skulle göra skillnad.

Lät cd-spelaren stå kvar i hallen medans jag kopplade in de nya högtalarkablarna, satte igång en Scooter skiva, och d######r vilken bas! Hade aldrig hört ett sådant basfundament till den skivan. Var helt euforisk den dagen. Var verkligen överraskande. Sedan när jag kopplade in den nya cd:n så blev det inte alls samma överraskakning.

Vilka tider...!

Lite Ot, Rallyballe, du får ursäkta.

#8

Postad 17 juli 2007 - 10:54

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Kul, en fristad för oss som hör skillnader på kablar? :)

Kortfattat så har jag använt kablar för att fintrimma ljudet som jag
vill ha det. Men då jag är rätt kostnadsmedveten, så har det aldrig
varit tal om några exotiska ormar.

Skillanden (till det bättre) var väldigt uppenbar när jag bytte lampsladdarna
mot Supra Classic. Samma lyft när dom byttes mot Kimber 8PR. Skillnaden
var så uppenbar att det inte behövdes några blindtester o dyl...

Dom kablar jag har nu var ett begagnat fynd, Eichmann Express 4:

http://www.ljudmakar...t_id=434&menu=2

Nu sitter jag nöjd. Upplösning utan någon essighet i diskanten. Djup och
punchig bas.

Men jag har personligen gjort två observationer:

1. Pris vs prestanda är inte linjär. Jämför jag Eichmann med supra - ingen match att
höra skillnad. Men jämför jag Eichmann med samma prisklass och uppåt. Svårare!!

2. Neutral anläggning: Lättare att höra skillnader i kablar. Jag har haft medmissbrukare
här hemma och testat kablar. Tom olika strömkablar på käll-delen hörs tydligt. Hemma
hos medmissbrukare med mindre neutrala prylar - svårare!!. OBS! OBS! Inga värderingar i det.
Polarn i Oslo har ett kempeanlägg, som jag subjektivt föredrar framför min egen.

#9

Postad 17 juli 2007 - 11:14

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Hejsan och tack för inbjudan till denna tråd. :)

Tänkte att jag kunde väl dela med mig av mina erfarenheter av EKK. :)

Köpte en bit EKK kabel på Jula bara på skoj för att testa i min anläggning. Som ni kanske vet så är jag mestadels skeptisk till dyra kablar och kablar i övrigt B). Kom ihåg när jag för något år sedan bytte ut mina supra ply kablar mot min fars Audioquest (tyvärr kommer jag inte ihåg vilken modell) kablar. J

Jag upplevde en viss skillnad i både bas och diskant men den var för mig väldigt liten, vilket kan bero på att jag inte har världens värsta anläggning såklart B). Jag körde med dessa ett tag och sedan vart jag tvungen att byta tillbaka till mina Supra men när jag gjorde det så kan jag inte minnas att jag upplevde någon större skillnad faktiskt.

När jag köpte EKK som jag ersatte Suprakablen med så upplevde jag först och främst en liten skillnad i basen. EKKen var helt klart "basigare" än supran och jag upplevde även en skillnad i ljudbilden till något som jag tyckte var positivt. :D. Så EKK fick bo kvar i min anläggning. B)

#10

Postad 17 juli 2007 - 11:45

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Som ni säkert förstår .. startade jag denna tråden av två goda anledningar

Den andra .. är för att jag är inne i en fas då jag själv tänkte prova lite kabel.

Från att ha kört med Qed aniversery silverpletterad flerkardel kabel i 2 år
ville jag testa av kablar i min anläggning som jag nu känner ganska väl.

Jag testade en "enkel" Adioquest för ett halvår sedan och märkte ingen
förbättring och inte heller försämring i mit system.

Igår satt jag och gjorde en provosorisk Biwiring kabel av EKK 1.5
Dvs 4 x 1.5 en kardel ledare.

Nu skall jag lyssna till detta ett par dagar och utvärdera

Sedan hade jag tänkt låna hem lite kabel för att testa vidare

Under tiden vill jag ha så mycket info som möjligt och jag
vill kunna gå in här varje dag o träffa de medlemmar jag
helst vill träffa och kunna läsa era kloka ord o tankar :)

Jag hoppas att ni låter denna tråden skilja sig från övriga
i ämnet, genom att hålla den på en mycket hög nivå :)

RB

#11

Postad 17 juli 2007 - 11:52

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Roligt projekt, Rallyballe. Det kan vara värt att även prova EKK singlewire som jämförelse för att se om det gör någon skillnad. I min anläggning föredrar jag absolut singlewire.

Ska vi EKK-användare utnämna oss själva till ekkomaner, då? :)

#12

Postad 17 juli 2007 - 12:01

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0
testa på nu rallyballe men komm i håg att du behöver inte fläta den som många gör kör den naturell i sitt fina vita hölje.
för det verkar som dom som har klagat på den är vid (flätning alla svalander)...

Redigerat av Unregistered1022, 17 juli 2007 - 12:02.


#13

Postad 17 juli 2007 - 12:35

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Roligt projekt, Rallyballe. Det kan vara värt att även prova EKK singlewire som jämförelse för att se om det gör någon skillnad. I min anläggning föredrar jag absolut singlewire.

Ska vi EKK-användare utnämna oss själva till ekkomaner, då?  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, jag skall prova även singelwire, men eftersom att jag kört Biwiring så ville
jag jämföra med detta. Har du ersatt blecken med kabel ?

Ekkomaner låter bra :D

Vi får se vad jag blir.. jag tar oftast lång tid på mig inför "viktiga" beslut :)

testa på nu rallyballe men komm i håg att du behöver inte fläta den som många gör  kör den naturell i sitt fina vita hölje.
för det verkar som dom som har klagat på den är vid (flätning alla svalander)...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag skall inte fläta kabeln, det står dessutom att man inte skall göra det
i den EKK anvisning som jag läste.

Jag provar med kabeln som den ser ut ..

Skall bli intressant att stoppa in en dyrkabel i systemet om några veckor
och se vad som händer..

Men som sagt, nu skall denna kabel få sitta i och bli spelad med det mesta

RB

Redigerat av Unregistered1103, 17 juli 2007 - 13:07.


#14

Postad 17 juli 2007 - 14:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Jag röstade på "Annan kabel"

för jag vill ha en kabel som består av minst 20 st separat isolerade kardeler av EKK coppar med silver överdrag.
isoleringen ska till minst 90 % bestå av luft, som T.ex. Nordost dyrare kablar
varje kardel ska vara ca 0,8 mm i area och hela kabeln ska vara skärmad för att inte ta upp störningar.
kontakterna ska vara spadar och dom ska vara juta för att på 100 % kontakt,
kontakt ytan ska vara av Rodium och resten av Zink & silver.

det va en kabel det, det ska vara en sådan till + och en till för -
så det blir helt separata kablar för + och - ledarna

och dom ska så klart anvädas till Bi-wiring så det blir 4 st sådana monster till varje högtalare.
och det ska vara samma kabel inne i högtalarna :)

Annars så finns det inte vara fel med Nordost Vallhala kablar i hela anläggningen, för dom har ju fått titeln som världens bästa kablar !
så dom skulle jag ju vilja ha såklart :)

#15

Postad 17 juli 2007 - 15:08

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Jösses! Plockar du isär kablarna för att kolla att de uppfyller dina krav innan du använder dem? :unsure:

Pröva EKK för all del och se vad en sådan enkel kabel kan göra för skillnad.

#16

Postad 17 juli 2007 - 15:17

Pompen
  • Pompen
  • Lärjunge

  • 286 inlägg
  • 0

Ska vi EKK-användare utnämna oss själva till ekkomaner, då?  :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Ekkomaner låter bra :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ekkonomer? (Kunde inte låta bli :()

#17

Postad 17 juli 2007 - 15:33

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Det är ju onekligen en ekkonomisk kabel så ekkonomiserande ekkomaner är vi definitivt. :unsure:

#18

Postad 17 juli 2007 - 15:38

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Härligt med fri fantasi som kan bli verklighet :unsure:


RB

#19

Postad 17 juli 2007 - 16:13

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Kanon tråd det här ju. :unsure:

Satte mig som prenumerant direkt innan jag ens börjat läsa... haha..

Personligen så älskar jag kablar och testar gärna olika bara för skojs skull..

Har än inte testat det hela med EKK, men det är nog mycket för att jag dels är väldigt skeptiskt till att det skulle kunna bli bättre än en dyrare kabel och för det andra så tycker jag om att få hem kablarna kompletta.. Vill inte behöva ha arbetet med att klä m.m. för att få en snygg kabel.. *lite för lat för det* :D

Ska bli väldigt kul nu eftersom jag i början på September flyttar in i större lägenhet där jag kommer dedikera ena rummet till anläggningen.. Dvs helteckningsmatta m.m. Alltså ett rum som man verkligen kan sätta sig ner och lyssna och testa..

Ska själv också på att byta kablar inom en snar framtid. Funderar på att fortsätta med Tara eftersom jag trivs med ljudet i dom idag, men då gå upp något steg.. Speciellt högtalar kabeln.. Blir antagligen att köra Vector 2 eller Air 3 rakt genom systemet (signal + högtalarkabel)

Men det ska bli väldigt kul att komma in i den här tråden och läsa allas tankar om olika kablar.. Leder kanske till något helt nytt.. De där Viablue som nämns av Golfen i början verkar ju lite intressanta..
Så får nog kolla upp lite..

Sen så skulle det vara roligt att höra vad ni kabel intresserade anser om ljudskillnader mellan bi och singel-wire.. Har nämigen fått höra att det tydligen kan bli bättre ljud med en singel-wire och bygel än ett par bi-wire kablar av samma sort..

Någon som testat och kan ge något bra svar på det??

#20

Postad 17 juli 2007 - 16:26

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

  • 756 inlägg
  • 0
Bara för att jag har "köpe-kablar" så utesluter jag inte att köpa
några meter EKK, bara för nyfikenhets skull.

Men har sett på andra trådar att termineringen är viktig. Stämmer det?
Har nämligen aldrig hållt i en lödtång :unsure:

Och jag vill dra mig till minnes från min tid på en elfirma på 80-talet, att
det finns en skärmad variant av EKK. Tror den heter EKKJ???(Osäker på
beteckningen Kan vara EKKL). Nån som provat den?

#21

Postad 17 juli 2007 - 16:31

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Det där med termineringen kan också bli väldigt kul att läsa om.. Har faktiskt fått höra att det inte ska lödas utan att det är bättre att de kläms fast eftersom de då får direkt kontakt..

Tror faktiskt inte mina kontaker sitter fast alls på mina TL Helix 8or.. De hålls nog bara fast av krympslangen.. Vilket faktiskt inte känns speciellt bra (en av anledningarna till att jag vill byta högtalarkabel)

#22

Postad 17 juli 2007 - 16:35

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

  • 4 219 inlägg
  • 0
Bäst är att inte terminera EKK alls. Kör med rå koppar i skruvfästena både på förstärkaren och högtalaren. :unsure:

#23

Postad 17 juli 2007 - 16:39

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Egentligen så är det väl faktiskt det bästa att alltid skippa terminering om man ska vara helt korrekt.. Det är väl trots allt bara ett motstånd extra för signalen att ta sig genom.. :unsure:

#24

Postad 17 juli 2007 - 18:12

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Har beställt kabelstrumpa nu och skall införskaffa 4*1.5 EKK, spadar, lödtenn, krympslang osv imorgon. Det verkar inte finnas 4*2.5 någonstans, endast 5*2.5 och jag vet inte vad man skulle ha den 5:e till, så det får bli 1.5.

Återkommer med bilder och info om totalkostnad osv.

Kan säga att jag på förhand går in med inställningen att det inte kommer göra någon skillnad för ljudet. Däremot tror jag att man "vill" höra skillnad när man legt ner jobb och pengar på något sånt här. Jag gör det mest för utseendet och känslan av att ha "riktiga" grejer.

#25

Postad 17 juli 2007 - 23:30

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Vill bara säga att jag provade kabel från Net on Net oxå...Avant pro kabel...Billigt är det och för stunden så var det OK..sedan så provade jag Supra och Oj nu kom ljudet fram mer direkt..ut åkte avant pro ...in med Supra ....men så efter ett tag så kom jag i kontakt med Creative audio....och fick möjligheten att ta hem färdig terminerade viablue...Nu jäklar blev jag totalt häpen....jisses jag trodde med övertygelse att jag inte kunde få ut mer , men det fick jag ....och sedan dess så har det varit Viablue för hela slanten....

mellan varven så har jag provat AQ ..och visst det är inga dåliga kablar men på någotvis så öppnar viabluen mer än AQ...basen är mer destinkt...fast ..hela h-talaren liksom flyttar ut sig i rummet....

Sedan har jag provat en del Olika viablue...dels med 4 avskärmningar...silver silver & koppar ledare till banan med 24 karat guld förgyllning och det blev oxå en skillnad men inte så stor som innan av förståliga skäl... det som hände var att dom blev lite ljusare i ljudet och basen tappade lite och blev lite sämre ...satte tillbaka dom gamla viablue och vips så var basen tillbaka igen ..
Viablue SC-4 bi-wire är en väldigt fin kabel och som jag har sagt tidigare så har han fått in kunder som har haft både Nordost och valhalla grejer , istället bytt till viablue för det gav så mycket mer...och för dom så är det ju att gå till billigare kablar ....säger lite grann om hur mycket det behöver kosta...
jag tycker nog att det finns en övre gräns på hur mycket man behöver spendera på varje enhet...
och sedan så kommer ju nartuligtvis aspekten på vad för övrig utrustning man har....för att köpa en skit dyr kabel på en "billig " anläggning är inte så stor ide..men har man en förstärkare som kommer från den dyra klassen så blir det nästan ett måste att köpa riktiga grejer till den ..som ex
Bladelius Grendel ...5x 350w konstant och det är ett monster till stärkare desssutom då går det inte att sätta Supra på den för det räcker inte till...

Bara att gå till Hifi consult som säljer bladelius och Burmaister och Martin Logan dom sätter skitstora Tranasparent kablar till den utrustningen , han på hifi consult skulle bara skaka på huvudet om man sätter en supra kabel el EKK där för sådan säljer inte ens dom ...vilket i sig säger en del om dessa HI-end säljare..

Har varit där några ggr ...mycket sympatisk person som finns där..(samma person som höll i förra årets Hifi-mässa på arken) och han visar gärna runt i 6 rum fullt utrustade med allt möjligt i hifi-väg ,6 rum separat och dom är stora och välljudande...och
den större delen av kabel är Transparent ....som är hans märke för övrigt... så vad vill jag säga om det ..tja när man snackar med dessa säljare så är det tillbaka lutande personer som med ett nöjt leende på läpparna talar om att det går jäkligt bra....och endast riktigt seriösa lyssnare och köpare hittar dit...

Bare i ena rummet stod det bara Burmaister...prylar för siså där 2 mille...kablar för närmare 500.000 kr ..har svårt att tro att dessa personer snackar i natt mössan som säljer dessa grejer till dessa priser som jag tror dom flesta aldrig kommer att råd med här på forumet..

Sedan så har jag för övrigt lämnat den vanliga scenen som alla känner till dvs att jag kollar efter andra märken ute i europa som nästan aldrig hittar hit...eller knappat nämns... viablue är ju en sådan kabel som dom flesta tydligen inte vet något om ....så jag går utanför ramarna och dom "kända " märkerna för det finns så mycket där ute som vi inte vet ett skit om...och som kan slå allt vad som heter Valhalla, Nordost eller vad det nu är ..så våga titta utanför boxen och testa det okända ...för man vet aldrig ..jag visste inte ett skit om Viablue när jag testade..första gg och hade en rätt så skeptisk inställning faktisk och förväntade mej inte så mycket...som man brukar vara..." asch detta kan inte blir så stor skillnad" tänkte jag ..men man får väl testa iaf så har man gjort det...och tur var väl det för som sagt sen har det varit lätt...

Kommer jag att prova annat ? ja absolut ...men om jag sedan byter märke är en annan sak eller om jag gillar det jag hör...

och jag säger det igen ..säger man att det inte är skillnader på kablar då har man inte testat mycket , för det är det sedan om det är färgat eller inte är totalt ointressant för mej ...jag är ute efter ett bra ljud i mina öron och det kan endast jag avgöra och ingen annan..och jag tror att dom flesta vill ha sitt ljud så att man kan nöjt sitta och lyssna och njuta för det är vad det handlar om i slutändan, att man kan averka 10 cd plattor med ett stor leende i ansiktet och bara vara så där jäkligt nöjd...och säga att " tusan vad bra det låter".. :huh: :unsure: :(

EKK funkar inte på klipsch tycker jag ..men det är jag det...och jag tycker att supran är bättre än EKK men som sagt det är jag ....

ställ er frågan varför en Hi-end butik inte säljer EKK ...?? frågan på det svaret får ni själva ta reda på...

jag tror som många att det vill till att man har en väldigt bra anläggning för att höra skillnader på kablar i priser på 10.000 metern och uppåt....för dom kräver i sin tur grejer att använda dom med att sätta en 60.000 på en stärkare för 5000 rimmar illa och kommer inte göra så stor nytta..så kommer nartuligtvis alla andra aspekter in som rummet, anläggning, placering, inställningar i stärkare , spelare..så allt detta är ju med .

det var lite OT där tyvärr men kände att jag ville ha med hela sammanhanget ...Sorry.

Vill bara berätta att jag hade den inställningen innan att .."haha --köpa dyra kablar???!! , dom är inte kloka.haha.." men det har jag fått erkänna och ta tillbaka för jag var en av dom som var total skeptisk..mot allt vad dyrkkabel är..men efter ha provat riktiga grejer så har jag erkännt här på hembio forum att jag hade fel...och med det facit i hand så känner jag att det är nog fler som skulle behöva svälja sin stolthet .." du vet ju vad jag pratar om RB...kommer du ihåg? :D


Viablue i Norge..

Viablue i Tyskland

AYON....

Fadel Art

AGILE

mvh Golfen

#26

Postad 18 juli 2007 - 00:41

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Jo, jag minns ...

Alltid trevligt att läsa dina inlägg Golfen :unsure:

Du ger så mycket av dig själv istället för att tala om vad andra tycker
- en mycket bra egenskap !

Jag har viablue i handlingsplanen och när jag kommer till nästa
fas i testandet så skall jag be att få ner ett par på lån.

Någon frågade om Skärmad EKK.. Ja, det finns och det är deras
tjocka utomhuskabel. En elefant kabel :(

Varför säljer inte Hifi handlarna EKK
- Den är för enkel, helt enkelt. Det är ju en strömkabel
som många har provat som högtalarkabel, för att den står omnämnd
på LTS hemsida. Efter bara en dag och några låtar, kan jag konstatera
att det låter helt ok. Bättre än Qed.

Om den låter bättre än Viablue eller Audioquest, vill jag inte ens uttala mig
om då jag inte provat dem alla än.

Jag ställer mig istället frågan, varför man har flerkardelsledare i de flesta
högtalarkablar. Det har man i billiga strömkablar också och inte minst i lampsladd.

Ekk är enkardelskabel och så är också Audioquest.
Skillnande är att audioquest jobbar med många ledare och i olika
sorters koppar och i olika tjocklek. Ganska avancerade, så att säga.
På deras dyrare kablar, kommer det silvertråd i kablarna.
Detta har väl viablue redan i sin 2500 kr kabel ( audioquest i sin 25000 kr kabel )

Om alla läser trådens första inlägg, så hade jag lite frågeställningar där
gällande silver o antal kardeler. Det skulle vara kul o diskutera det lite mer.

Vad gäller Biwiring har vi diskuterat det i en annan tråd tidigare och kontentan
var. Biwiring är något som fungerar och har sina poänger. Men det är inte ett likhets
tecken med att det låter bäst i alla anläggningar. Man måste prova vilket som passar
bäst för ens högtalare, för det är dem som bestämmer om de vill ha biwiring eller
singelwire. Vill man veta mer om biwiring, så finns det en tråd HÄR
som urartade totalt, pga av vissa element. Men jag tror Tomas rensat den ordentligt
då han också deltog aktivt i densamma. Läs alla tio sidor, så förstår du att det är
helt o hållet vad man tror på som är avgörande för om det fungerar eller inte.
Min inställning är att det är vad man hör som är avgörande ( vissa kallar det tro )

Vi fortsätter denna tråden med samma goda stämning och har kul :D

RB

Redigerat av Unregistered1103, 18 juli 2007 - 00:42.


#27

Postad 18 juli 2007 - 01:20

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Tack... :unsure:

Ja du har helt rätt RB ...kan säga att detta med både ren koppar och silver ledare i Viablue finns redan vis 2000kr gränsen vilket är betydligt billigare än AQ...och den gör samma sak som AQ men bättre iaf enligt mej...har pratat med 2 andra som har dessa kablar och dom är typ lika lyriska som jag är...

Ta denna kabel Te.x
NF-A7 Analog dual RCA. 2meter....runt 1000.- färdigterminerad , en annan sak som är jäkligt bra, och detta har jag inte stött på tidigare på andra kablar...nämligen att det går att låsa kontakten så att den inte åker ur , det sitter en vridbar hylsa på kontakterna från Viablue...och genom att vrida på hylsan så låser den sig fast i kontakten på reciver/stärkare - spelare,osv...ingen oro för att kontakt hoppar ur med andra ord...en bra teknik tycker jag, sen är ju kabeln ursnygg isig..hehehe.



Här är den bi-wire kabel jag har idag...viablue SC-4 , i 2 kablarna som ska sitta på Hi delen är både Silver o koppar ledare i medans dom 2 andra är rena koppar kabel som ska sitta i bas delen dvs Lo-fi


nej nu ska jag sova ..hadet roligt i natt....

//Golfen

Redigerat av Unregistered1113, 30 oktober 2007 - 23:12.


#28

Postad 18 juli 2007 - 01:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Funktionen att "skruva fast" signalkablarna, har jag på en svindyr tara studiokabel.
Finns nog inte på billigare kablar och den viablue signalkabel du har, kostar inte
många kr i jämförelse med lika bra kablar av annat märke.

Jo, jag har uppmärksammat detta märke, sedan du nämnde det för mig för några
månader sedan. Får hoppas de kan ta lite marknad från de mycket dyrare kablarna
och på så sätt sätta lite press på de andra som tar hutlöst betalt för sin
ganska enkla kablar. Många av dem kan man skruva ihop med material
från svalanders.

RB :unsure:

#29

Postad 18 juli 2007 - 04:01

GForce
  • GForce
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Ekk är ju (avskalad) inte särskilt skärmad, men det verkar som många (mig själv inräknad) tycker att den låter bra ändå. Betyder det att det här med avskärmning är lite överdrivet?
Man ser ju ofta kablar som är tjockare än trädgårdsslangar samtidigt som själva kabeln kanske bara är på 2,5 mm2. Eller är det så att entrådiga ledare (som ekk) inte är lika känsliga för yttre störningar som flertrådiga?

Är det någon som vet hur skarpa böjjar man kan göra på ekk, alltså ungefär vilken radie får böjjen ha?

#30

Postad 18 juli 2007 - 08:38

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

ställ er frågan varför en Hi-end butik inte säljer EKK ...?? frågan på det svaret får ni själva ta reda på...


För att de inte skulle tjäna några pengar på det. Svårare än så är det inte. Att det sedan är en väldigt opraktisk kabel som är avsedd för elinstallationer höjer väl inte direkt intresset hos hifihandlarna heller.

#31

Postad 18 juli 2007 - 08:44

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Eller är det så att entrådiga ledare (som ekk) inte är lika känsliga för yttre störningar som flertrådiga?

Högtalarkablar är generellt väldigt okänsliga för yttre störningar då storleken på strömmen som går genom kabeln är hög jämfört med de elfält/magnetiska fält som kan komma utifrån. Däremot så kan störningar uppstå omvänt.

Är det någon som vet hur skarpa böjjar man kan göra på ekk, alltså ungefär vilken radie får böjjen ha?

Jag tycker att det borde stå på t ex ELFAs hemsida. Som mina EKK ligger nu så gör dom en 180 graders böj med en radie på cirka 8-9 cm.

#32

Postad 18 juli 2007 - 10:47

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Måste bara fråga.. Var kan man få tag på Viablue i Sverige?? Enbart en butik?? Någon hemsida??

Rally; du får gärna komma med kommentarer när du testat dom du också.. :unsure:

Ska som sagt själv ut på kabeljakt när jag väl fått i ordning nya rummet.. Och får ju säg som så att Viabluen iaf ser riktigt trevliga ut.. Och kan jag få tag i bättre kablar än de jag har till bra pris så lämnar det ju mer pengar över till nya skivor.. :D

#33

Postad 18 juli 2007 - 11:06

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Roligt med en seriös kabletråd för en gångs skull :unsure: ...
Nu ska jag hämta min beställda Audiovector MiSUB Signature (lönn) från Ågrens Hi-Fi, bara sätta mig i bilen :D

Jag återkommer här sen med lite om AudioQuest jag har...

#34

Postad 18 juli 2007 - 11:21

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Måste bara fråga.. Var kan man få tag på Viablue i Sverige?? Enbart en butik?? Någon hemsida??

Rally; du får gärna komma med kommentarer när du testat dom du också.. :angry:

Ska som sagt själv ut på kabeljakt när jag väl fått i ordning nya rummet.. Och får ju säg som så att Viabluen iaf ser riktigt trevliga ut.. Och kan jag få tag i bättre kablar än de jag har till bra pris så lämnar det ju mer pengar över till nya skivor.. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>



Hej..

Ja det finns bara 1 impotör av detta märke i Sverige och det är just Creative Audio....

Länk till honom..>>Creative Audio

Länk till hans sida här på forumet:>>Creative audio

ta och kolla in bilderna i hans galleri så förstår ni vad jag menar..

Där man kan kontakta via mail eller ringa honom, vilket jag rekomenderar för man får mycket hjälp ...se till att ha all info om ditt system , då kan han hjälpa bättre...

som övrig info..så känner swalander och Creative audio varandra väl så bara det säger en del oxå..alltså seriöst värre ..och om man går in på deras hemsidor så ser man att man kan få tag i grejer till bra mycket mer vettiga priser , och är fortfarande Hi-end grejer...

Creative audio finns bara på nätet ..men frågar ni och ni vill besöka han så kan man ha tur att komma hem till han där det står fina grejer och få en demonstration av han ....

Edit: stavfel
Edit: Tillägg och rättning.
//Golfen

Redigerat av Unregistered1113, 18 juli 2007 - 11:30.


#35

Postad 18 juli 2007 - 11:37

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Tackar Golfen.. :angry:

Att jag sticker på besök lär det ju inte bli eftersom jag bor så långt söder ut jag lyckats ta mig.. :D

Men jag drog iväg ett mail till honom. Var ju en väldigt trevlig hemsida får man ju säg.
Ska bli att höra vilka kablar han väljer att rekommendera.. :blink:

#36

Postad 18 juli 2007 - 11:43

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Varsegod lurvas :angry: Lycka till i framtiden..... :blink:

Glömde säga att han har en sammanbets partner i malmö som har grejer från Creative audio..kommer inte ihåg namnet nu ...

sedan finns det en i Stockholm....som oxå sammanbetar med creative audio....och tar in all hans grejer .......maila han och fråga ..

Edit:tillägg

//Golfen :D

Redigerat av Unregistered1113, 18 juli 2007 - 11:50.


#37

Postad 18 juli 2007 - 11:47

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Tackar :angry:

Du kanske kan svara på en sak så jag vet redan nu.. Viablue.. Går de att få med XLR kontakter??

#38

Postad 18 juli 2007 - 11:55

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Hej .. :angry:

ja det gör det faktiskt......Länk till Viablue sida om kontakter....

>>>>Viablue kontakter

men skulle tro att det finns mer än bara detta .....fråga Han på creative audio så får du ett klart svar....

mvh //Golfen :blink:

#39

Postad 18 juli 2007 - 11:59

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Tackar igen.. Såg att där faktiskt fanns ett par kabar som vad XLR på deras hemsida. Kanske går att få in..
Som sagt, ska bli kul att höra vilka kablar han rekommenderar.. :angry:

#40

Postad 18 juli 2007 - 14:00

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Har inte så mycket erfarenhet av kablar men tänkte ändå säga några ord. Var och lyssnade på en anläggning som föll mig som handen i hansken. När han frågade mig om jag hade kablar och dylikt så sa jag att högtalarkablar behöver jag. Lite skeptiskt till att kablar verkligen gjorde skillnad, men vågade inte chansa.

Iallafall högtalarkablarna är Primare Flatline med triwire. Signalkablarna som från början bestog av 5m (!) långa nonamekablar byttes mot ekk tillsammans med lite bananer med lite dämpning i diskanten. Så testet om dessa.

Upptäckte direkt att mellanregistret sjön ut betydligt mer och diskanten slutade vara så "metallisk" cymbalerna blev helt enkelt symbaler...

Har även lust att testa lite från Audioquest Columbia då jag misstänker att de var dessa som jag hörde vid demningen. Dock blir det ny källa innan dess.

// Sat

#41

Postad 18 juli 2007 - 14:41

kribban
  • kribban
  • Mästare

  • 3 037 inlägg
  • 0
Trevlig tråd där stämningen fortfarande är på topp :angry:

Jag har ju InoAudios högtalare och använder EKK för att de är konstruerade för den kabeln. Jag har ingen större erfarenhet av andra kablar men jag fundera på att byta till en Supral Ply 2,5 för att EKK:n är så fruktansvärt otymplig. Har svårt att tro att jag hör någon skillnad. När det gäller andra kablar så tycker jag att de kan vara väldigt estetiskt tilltalande men som sagt det är inte allatid man ser dom bakom högtalaren.

MVH Kribban

#42

Postad 18 juli 2007 - 15:24

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Bara för att jag läs denna tråden så måste jag ta och testa med EKK till mina Klipsch RF-63 även om Klipsch fanatikern till Golf3 inte säger att det passar. :angry: Jag tvekar starkt på att det kommer låta sämre än mina Supra Ply 3.4/S. Vad jag saknar är bas och det har jag fått intryck av att de högtalarna skall klara av att leverera? :blink:

Någon som kan upplysa vad man enklast hittar EKK kabel, helst i någon butik som finns överallt eller i / runt omkring Trollhättan. :D

#43

Postad 18 juli 2007 - 15:29

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0

Bara för att jag läs denna tråden så måste jag ta och testa med EKK till mina Klipsch RF-63 även om Klipsch fanatikern till Golf3 inte säger att det passar. :angry: Jag tvekar starkt på att det kommer låta sämre än mina Supra Ply 3.4/S. Vad jag saknar är bas och det har jag fått intryck av att de högtalarna skall klara av att leverera? :blink:

Någon som kan upplysa vad man enklast hittar EKK kabel, helst i någon butik som finns överallt eller i / runt omkring Trollhättan. :D

<{POST_SNAPBACK}>

om du har biltema i inom räkhåll så skall dom ha eller classe i sjön eller jula

Redigerat av Unregistered1022, 18 juli 2007 - 15:29.


#44

Postad 18 juli 2007 - 15:33

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Tack x-12, alla tre finns inom lagom avstånd. :angry: Blir när jag har vägen förbi nästa gång då. Börjar med kabel till frontarna. Vad kostar "normalt" EKK?

#45

Postad 18 juli 2007 - 15:35

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

  • 5 433 inlägg
  • 0

Tack x-12, alla tre finns inom lagom avstånd. :angry: Blir när jag har vägen förbi nästa gång då. Börjar med kabel till frontarna. Vad kostar "normalt" EKK?

<{POST_SNAPBACK}>

ca 14 kronor metern

#46

Postad 18 juli 2007 - 17:47

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Jag har kört med Xindak-kablar för att dom är snygga, nån annan motivering har jag inte (hör ingen skillnad mot andra kablar när jag blindtestar). :angry:

Höll på en hel del förut med diverse kablar men intresset har svalnat en del efter att ha lyssnat på några Ino-anläggningar med billighetskablar både i signal och högtalarväg, och det har låtit bättre än något annat jag hört oavsett prisklass.

Eventuellt byter jag till EKK när jag får mina Ino-högtalare eftersom dom är konstruerade för att passa varandra som handen i handsken.

§ Skillnad i en kardel eller fler kardel

Kan inte höra några skillnader, men jag tror på enkardelig kabel, det är det vanligaste både i förstärkaren och i högtalaren, så varför slänga dit fler-kardelig kabel imellan, det kan ju bara bli mer fel känns det som.
Skruva isär era högtalare och stärkare och kika själva vad som sitter inuti. Eller kontakta tillverkaren för exakta specifikationer om vad man ska använda (om det finns någon mer än Ingvar som har sådan info, det vet jag inte)

§ Silverplätterade eller ren koppar

Ett material ska det vara. Koppar duger bra, har man pengar över så satsa på silver om man känner för det.

§ Eller kablar med olika ledare för olika register.

Vid aktiv delning, ja såklart. Annars... NEVER.

#47

Postad 18 juli 2007 - 18:18

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Bara för att jag läs denna tråden så måste jag ta och testa med EKK till mina Klipsch RF-63 även om Klipsch fanatikern till Golf3 inte säger att det passar. :angry: Jag tvekar starkt på att det kommer låta sämre än mina Supra Ply 3.4/S. Vad jag saknar är bas och det har jag fått intryck av att de högtalarna skall klara av att leverera? :blink:

Någon som kan upplysa vad man enklast hittar EKK kabel, helst i någon butik som finns överallt eller i / runt omkring Trollhättan. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Alltid trevligt att bli quotad...men samtidigt lite orolig för att man ska tro att när jag säger det så är det så...Vilket är ganska fel....så jag tydliggör vad jag menade , :D

JAG tycker inte det fungerade för MEJ med EKK....hur det sedan blir för andra får nartuligtvis stå för var och en...jag pratar inte för alla Klipsch ägare utan endast för mej som person.. :D

Hoppas detta hjälper till när ni läser inläggen ...Inget i mot dej bagderboy. :ph34r: ..utan vill bara göra klart att jag pratar i egenskap av egen person och inget annat...


//Golfen

#48

Postad 18 juli 2007 - 18:31

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Ta och respektera vad Rallyballe har bestämt i denna forumtråd....för er som inte klarar av att prata utan att ha blindtester som grund för allt , undvik denna tråd för som bekant så är det bestämt vad som avhandlas ....sen se till att den trevliga stämningen blir kvar för oss som vill snacka om andra viktiga saker än tester.

//Golfen

#49

Postad 18 juli 2007 - 18:47

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0

Tackar Golfen.. :angry:

Att jag sticker på besök lär det ju inte bli eftersom jag bor så långt söder ut jag lyckats ta mig.. :lol:

Men jag drog iväg ett mail till honom. Var ju en väldigt trevlig hemsida får man ju säg.
Ska bli att höra vilka kablar han väljer att rekommendera.. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Lurvas

Om du tar ner en Viablue högtalarkabel på prov, kan vi ju prova den båda :ph34r:
och fler som bor i närheten av Sveriges egen Riviera ... Malmö :D
2/3 av staden är kust och strand :D ( off topic i ett topic inlägg )

RB

Redigerat av Unregistered1103, 18 juli 2007 - 20:22.


#50

Postad 18 juli 2007 - 20:11

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

  • 2 944 inlägg
  • 0
Eller tvärt om RB. :angry:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.