Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Power DVD i RC1 och HD kanaler

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 april 2008 - 21:21

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Har power DVD installalerat samt RC1 med senaste SVN build.
Har ett Geforce 8600GT kort i burken men får det inte att flyta på i fullskärm på HD kanaler.
En AM2 4200+ prolle sitter oxå i och 2 gb 800Mhz minne.

Installerade Power DVD och körde igång HD fick igång bilden i fullskärm flöt på kanon, fotboll på canal+
inte en lagning. byter till några andra kanaler oxå är det kört.. då rycker alla HD kanaler blir nåt knepigt ljud ur hela HTPC precis som störningar sedan funkar inga HD kanaler bra igen.

Har jag "halvskärm" i Mediaportal och kollar i aktivitetshanteraren så ligger cpu på 25-30 %, och bilden
hur bra som helst men när jag skiftar till fullskärm ..neee kört igen.

Känns som det ska vara nån inställning nånstans...tips tas emot.

/ Mvh

#2

Postad 28 april 2008 - 21:26

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Har power DVD installalerat samt RC1 med senaste SVN build.
Har ett Geforce 8600GT kort i burken men får det inte att flyta på i fullskärm på HD kanaler.
En AM2 4200+ prolle sitter oxå i och 2 gb 800Mhz minne.

Installerade Power DVD och körde igång HD fick igång bilden i fullskärm flöt på kanon, fotboll på canal+
inte en lagning. byter till några andra kanaler oxå är det kört.. då rycker alla HD kanaler blir nåt knepigt ljud ur hela HTPC precis som störningar sedan funkar inga HD kanaler bra igen.

Har jag "halvskärm" i Mediaportal och kollar i aktivitetshanteraren så ligger cpu på 25-30 %, och bilden
hur bra som helst men när jag skiftar till fullskärm ..neee kört igen.

Känns som det ska vara nån inställning nånstans...tips tas emot.

/ Mvh


Har du angett PowerDVD som H.264 codec i TV-inställningarna? Vilket OS kör du?

#3

Postad 28 april 2008 - 21:51

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Jag har Power dvd som codec i H.264 i mediaportal.

Använder XP 32 bitars med SP3 .

#4

Postad 28 april 2008 - 22:31

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Har power DVD installalerat samt RC1 med senaste SVN build.
Har ett Geforce 8600GT kort i burken men får det inte att flyta på i fullskärm på HD kanaler.
En AM2 4200+ prolle sitter oxå i och 2 gb 800Mhz minne.

Installerade Power DVD och körde igång HD fick igång bilden i fullskärm flöt på kanon, fotboll på canal+
inte en lagning. byter till några andra kanaler oxå är det kört.. då rycker alla HD kanaler blir nåt knepigt ljud ur hela HTPC precis som störningar sedan funkar inga HD kanaler bra igen.

Har jag "halvskärm" i Mediaportal och kollar i aktivitetshanteraren så ligger cpu på 25-30 %, och bilden
hur bra som helst men när jag skiftar till fullskärm ..neee kört igen.

Känns som det ska vara nån inställning nånstans...tips tas emot.

/ Mvh


Tja ba.

Just nu använder jag mig av CoreAVC som H.264 codec och det funkar klockrent för svt hd har även kört med cyberlink och det har funkat bra men har läst någonstans att coreavc är bättre.. Vad har du för tvkort? Samt leverantör av kanaler? Har sjjälv ComBort och blir tokig på dess pairing, har C+ total men går som sagt misste om deras hd kanaler...

#5

Postad 28 april 2008 - 22:45

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Har iofs lagt in ett nytt bios i burken , och den image jag har i HTPC är inte installerad efter det bios.

Ska göra en ren installation igen , återkommer hur det funkar efter det.

#6

Postad 29 april 2008 - 09:19

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Har iofs lagt in ett nytt bios i burken , och den image jag har i HTPC är inte installerad efter det bios.

Ska göra en ren installation igen , återkommer hur det funkar efter det.


Testa att stänga av HW ACC för PowerDVD H.264 delen , du kan göra detta under "DirectShow Filters" i MediaPortal configuration.

#7

Postad 29 april 2008 - 21:05

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Testa att stänga av HW ACC för PowerDVD H.264 delen , du kan göra detta under "DirectShow Filters" i MediaPortal configuration.


Hmm..dom enda jag har under "DirectShow Filters" är Video Render Settings och Monogram AAC decoder...
finns inget HW ACC för PowerDVD H.264.
Och det rycker fortfarande , provat med CoreAvc och power DVD..samma med bägge.
Har nu en 5000+ prolle i burken oxå.

Redigerat av bozzo70, 29 april 2008 - 21:07.


#8

Postad 30 april 2008 - 08:05

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Hmm..dom enda jag har under "DirectShow Filters" är Video Render Settings och Monogram AAC decoder...
finns inget HW ACC för PowerDVD H.264.
Och det rycker fortfarande , provat med CoreAvc och power DVD..samma med bägge.
Har nu en 5000+ prolle i burken oxå.


Ok du behöver "Ultra" versionen av PowerDVD för H.264, minst version 7.3. Kan det vara så att du använder en annan H.264 codec? Kolla det genom att koppla upp GraphEdit till MediaPortal, finns en massa info om detta på MediaPortals forum.

#9

Postad 04 maj 2008 - 22:11

bozzo70
  • bozzo70
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Tja ba.

Just nu använder jag mig av CoreAVC som H.264 codec och det funkar klockrent för svt hd har även kört med cyberlink och det har funkat bra men har läst någonstans att coreavc är bättre.. Vad har du för tvkort? Samt leverantör av kanaler? Har sjjälv ComBort och blir tokig på dess pairing, har C+ total men går som sagt misste om deras hd kanaler...



Ok du behöver "Ultra" versionen av PowerDVD för H.264, minst version 7.3. Kan det vara så att du använder en annan H.264 codec? Kolla det genom att koppla upp GraphEdit till MediaPortal, finns en massa info om detta på MediaPortals forum.


Oki.. så här ligger det till.

Jag har installerat Power DVD 7.3 Ultra och använder hårdvaruacc. i mediaportal, då ligger prollen mellan 45-65 %
och minnes hanteringen ca 750 Mb.

Stänger jag av den så flyger det upp till 100 % när jag ska kolla på HD tv, så den verkar iaf uttnyttja grafikkortet
som är ett Geforce 8500 GT med 512 minne.

Använder jag CoraAvc så går det mycket smidigare att titta på HD tv men dock vissa ryckningar i bilden ibland.
Kan tänkas att det beror på att CPU ligger på 100% oftast med CoreAvc och det sitter en AMD X2 5000+ prolle samt 2 gb ramminne ( 2x1 Gb)

Tycker inte att det ska ligga på 100% med den prollen.

Använder en DVI -> HDMI på en plasma Samsung 50Q97 som jag vill ha till att den ska matas med (50,75,100) hertz för att bilden ska flytta på i HD , eller har jag fel.?

Har även provat VGA kabel men där finns bara 60 hertz att välja på.

Den upplösningen tv vill ha är 1360x768 och den finns bara att välja i 60 hertz.

Mer tips tas emot med värme.

/ Mvh

Redigerat av bozzo70, 04 maj 2008 - 22:30.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.