Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Marantz SR7002/8002 *

1091 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Marantz SR8002 (Surroundförstärkare) 1 9,4 (24) Inga priser
Marantz SR7002 (Surroundförstärkare) 1 9,22 (49) Inga priser
21 relaterade trådar
Marantz-klubben! för oss med känsla för kvalité (393 inlägg) 3 år sedan
Har jag en bra vinyl-setup? (4 inlägg) 11 år sedan
Yamaha DSP AX1 (9 inlägg) 11 år sedan
Stor ljudskillnad på Primare SPA21 och Marantz SR7002? (5 inlägg) 12 år sedan
Kontrollera din reciever via RS232 (107 inlägg) 12 år sedan
Marantz SR7002 Problem. (3 inlägg) 14 år sedan
Byta ut Rotel RSX-1067 mot någon nyare (4 inlägg) 14 år sedan
Synpunkter på 36k-anläggning tack! (4 inlägg) 15 år sedan
Canton Ergo 611DC (15 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-NR905 istället Pioneer SC-LX71 eller SR7002/8002 (13 inlägg) 15 år sedan
Koppla Sony BDP-S350 mot både projektor och TV (3 inlägg) 15 år sedan
Marantz SR-8002 vs Onkyo TX-NR905 (11 inlägg) 15 år sedan
Marantz SR7002, Yamaha RX-V1800, Onkyo TX-SR805 (21 inlägg) 15 år sedan
Insidan på Marantz SR-8002 ? (6 inlägg) 15 år sedan
Sammanfattning av funktioner och ljudformat (2 inlägg) 15 år sedan
Denon AVR-2808 eller Marantz SR 7002 (8 inlägg) 16 år sedan
På vilka förstärkare el. recievers (25 inlägg) 16 år sedan
Denon AVR-3808 eller Marantz SR8002 (20 inlägg) 16 år sedan
Azur 640R vs Marantz SR7002 vs TX-SR805 (17 inlägg) 16 år sedan
Bästa kompromissen mellan tvåkanals och surround (3 inlägg) 16 år sedan
Vilka stärkare klarar linear-PCM? (14 inlägg) 16 år sedan

#151

Postad 09 oktober 2007 - 13:57

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Man kan väl sammanfatta Marantz senare stärkare med att de är lite klena på att ge riktigt tryck i basen, men är varma och har bra detaljer i ljudet.

Själv tänker jag aldrig på basen då jag för det mesta kör sub på allt under 80hz.

Synd att Onkyo är så fula (min smak)och att de bara har en HDMi ut. Annars hade de varit ett bra alternativ.

#152

Postad 09 oktober 2007 - 13:58

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Någon som har hört Marantz ihop med B&W DM683? Är det samma sak här att bastrycket är lite klent?

#153

Postad 09 oktober 2007 - 14:20

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Lite offtopic nu, men hur är ljudkaraktären på Onkyo?
Det enda jag egentligen saknar på Marantz är den där attackbasen och lite djupgrävande bas, annars låter Marantz helt förträffligt.. Är Onkyo liknande, fast med lite mer attackbas?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har själv haft Marantz SR-7500 (i stort sett samma maskin som SR-7001) och den hade mindre djup och attack i basen än Onkyo 805. Däremot så var den lite mer detaljerad i toppen. Skillnad var det i.a.f.

<{POST_SNAPBACK}>


Positivt eller negativt? :)

#154

Postad 09 oktober 2007 - 15:39

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Nu verkar fullständiga specar finnas ute på Marantz US website:
http://us.marantz.com/Products/172.asp

#155

Postad 11 oktober 2007 - 08:34

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
De verkar bra, de får nog bli en 7002 eller 8002.

Brr... bio hemma är dyrt!

#156

Postad 11 oktober 2007 - 09:40

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

De verkar bra, de får nog bli en 7002 eller 8002.

Brr... bio hemma är dyrt!

<{POST_SNAPBACK}>


Jag är fortfarande lite skeptiskt. Får en 7002:a till riktigt bra pris, men jag saknar verkligen den där attackbasen eller rappheten i basen som är såå nedtonat hos Marantz. Det är så synd, för annars är det en underbar receiver.

#157

Postad 11 oktober 2007 - 09:45

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Ja jag kan förstå dig. Dock så använder jag den nästan uteslutande till film. och skickar allt till suben.

Kör du mycket 2 kanals ?

Redigerat av Jokkmokksjocke, 11 oktober 2007 - 09:45.


#158

Postad 11 oktober 2007 - 10:17

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Ja jag kan förstå dig.  Dock så använder jag den nästan uteslutande till film. och skickar allt till suben.

Kör du mycket 2 kanals ?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, minst hälften av tiden om inte mer. Jag har en XTZ W12, men jag gillar inte riktigt att ha sub till musik.. Jag tycker inte alls att Marantzen har dålig eller klen bas, det är bara det att den saknar attacken i basen.. när baskaggen slår, då ska det slå hårt i bröstet :)
Det gör det inte.

#159

Postad 11 oktober 2007 - 10:25

twallsten
  • twallsten
  • Användare

  • 210 inlägg
  • 0
gillar man den i övrigt kan man ju alltid koppla på ett par Vincent 966:or eller ett Classic steg och köra bi-amp till basarna. Brukar ge några kontrollerade dB ökning och då får du nog ut punchigheten.

#160

Postad 11 oktober 2007 - 10:58

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Ja jag kan förstå dig.  Dock så använder jag den nästan uteslutande till film. och skickar allt till suben.

Kör du mycket 2 kanals ?

<{POST_SNAPBACK}>


Jo, minst hälften av tiden om inte mer. Jag har en XTZ W12, men jag gillar inte riktigt att ha sub till musik.. Jag tycker inte alls att Marantzen har dålig eller klen bas, det är bara det att den saknar attacken i basen.. när baskaggen slår, då ska det slå hårt i bröstet :)
Det gör det inte.

<{POST_SNAPBACK}>



Kan ju vara så att de nyare ex. 8002 som är kraftig, har mera punch.
Men de blir ju dyrt att testa :)

Synd annars för Marantzerna är gryma på stereo för att vara en hemmabio reciver måste jag säga.

Redigerat av Jokkmokksjocke, 11 oktober 2007 - 11:00.


#161

Postad 11 oktober 2007 - 11:05

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

gillar man den i övrigt kan man ju alltid koppla på ett par Vincent 966:or eller ett Classic steg och köra bi-amp till basarna. Brukar ge några kontrollerade dB ökning och då får du nog ut punchigheten.

<{POST_SNAPBACK}>



Ja steg är ju en lösning kanske, men jag tror 8002 har bra med kraft. och frågan är om det ligger i ljudkaraktären snarrare än i effekt ?? Man kan ju testa med slutsteg, men som sagt de är ju heller ingen billig lösning att testa :)

#162

Postad 11 oktober 2007 - 12:56

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

gillar man den i övrigt kan man ju alltid koppla på ett par Vincent 966:or eller ett Classic steg och köra bi-amp till basarna. Brukar ge några kontrollerade dB ökning och då får du nog ut punchigheten.

<{POST_SNAPBACK}>



Ja steg är ju en lösning kanske, men jag tror 8002 har bra med kraft. och frågan är om det ligger i ljudkaraktären snarrare än i effekt ?? Man kan ju testa med slutsteg, men som sagt de är ju heller ingen billig lösning att testa :)

<{POST_SNAPBACK}>


Som sagt, tror det ligger i ljudkaraktären och inte i kraften, får man väl hoppas. För förstärkare i denna prisklass borde ju ändå kunna pressa ur sig lite mer kontrollerad bas så att säga..

#163

Postad 11 oktober 2007 - 13:07

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Ja om du nu väljer Marantzen så får gärna hojta till hur de blev.

#164

Postad 11 oktober 2007 - 13:17

Unregistereddbbf4a58
  • Unregistereddbbf4a58
  • Amatör

  • 79 inlägg
  • 0
Hej!

Vad tror ni om kommande Marantz 7002 ihop MA Br5/Br6 när det gäller 2-kanalsljud? Kan det låta bra tror ni? :)

/FM

#165

Postad 11 oktober 2007 - 20:56

Unregistered4dae1519
  • Unregistered4dae1519
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Var och provlyssnade marantz 8001 på lefflers i norrköping för ett tag sedan, lyssnade på den och H/K AVR 645. dessa inkopplade till ett par Infinity Beta 40. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor mellan dem, men ack så fel jag hade!

lyssnade på ett par låtar och gillade ljudet riktigt mycket från marantzen, lät väldigt öppet och detaljerat . Basen var väldigt kontrollerad och välupplöst, speciellt röster lät riktigt bra.

HKn lät lite bumlig i jämförelse, dock så hade den ett tryck som inte fanns i marantzen.
När man skiftade från marantzen direkt till HKn kändes det nästan som att det blev MONO, alltså riktig 3dkänsla med marantzen.

Trots att jag är en riktig inbiten HarmanKardon-kille tar det emot att säga att jag faktiskt föredrog marantzen under alla testlåtar.

Då jag har en skaplig sub - Infinity Kappa så tror jag faktiskt att jag kan slå till på en marantz 8002 utan att tänka för mycket på avsaknad av tryck... men har inte riktigt bestämt mig än...

Måste också bara sticka in med att killen på lefflers som hjälpte kompisen och mig var riktigt,riktigt trevlig och var väldigt lätt att ha och göra med.... :rolleyes:

Kanske väntar tills H/K AVR 745 får en efterföljare med HDMI 1.3, men det kanske tar väldigt lång tid....

Förresten glöm inte att man kan Bi-Ampa frontarna på Marantzen, om man inte kör 7.1, detta ska tydligen göra en del...

Redigerat av Unregistered4dae1519, 11 oktober 2007 - 21:00.


#166

Postad 11 oktober 2007 - 21:31

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Var och provlyssnade marantz 8001 på lefflers i norrköping för ett tag sedan, lyssnade på den och H/K AVR 645. dessa inkopplade till ett par Infinity Beta 40. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor mellan dem, men ack så fel jag hade!

lyssnade på ett par låtar och gillade ljudet riktigt mycket från marantzen, lät väldigt öppet och  detaljerat . Basen var väldigt kontrollerad och välupplöst, speciellt röster lät riktigt bra.

HKn lät lite bumlig i jämförelse, dock så hade den ett tryck som inte fanns i marantzen.
När man skiftade från marantzen direkt till HKn kändes det nästan som att det blev MONO, alltså riktig 3dkänsla med marantzen.

Trots att jag är en riktig inbiten HarmanKardon-kille tar det emot att säga att jag faktiskt föredrog marantzen under alla testlåtar.

Då jag har en skaplig sub - Infinity Kappa så tror jag faktiskt att jag kan slå till på en marantz 8002 utan att tänka för mycket på avsaknad av tryck... men har inte riktigt bestämt mig än...

Måste också bara sticka in med att killen på lefflers som hjälpte kompisen och mig var riktigt,riktigt  trevlig och var väldigt lätt att ha och göra med....  :rolleyes:

Kanske väntar tills H/K AVR 745 får en efterföljare med HDMI 1.3, men det kanske tar väldigt lång tid....

Förresten glöm inte att man kan Bi-Ampa frontarna på Marantzen, om man inte kör 7.1, detta ska tydligen göra en del...

<{POST_SNAPBACK}>



Jag upplever ljudet du beskriver precis likadant som dig. Riktigt nice ljud i Marantzen, där H/K är lite bumlig och inte alls målar upp samma trevliga ljudbild som Marantz. Dock, som jag redan nämnt så många gånger, så saknar ju Marantz det där lilla trycker jag gärna vill ha. Synd på en annars så extremt kompetent förstärkare.. Att Bi-ampa gör stor skillnad i ljudet också, men Marantz ljudbild är nog så att den saknar det där lilla trycket. Den är lite mjuk och rund i ljudet kan man väl säga. Jag är i valet och kvalet om jag ska inhandla en SR-7002:a eller om jag ska ta något annat märke. Inte heller H/K trivs jag med, då de har en del problem med sina stärkare.. Kvaliteten är väl inte på topp, kan man väl uttrycka det.
Är lite inne på Yamaha som surroundförstärkare och sen bygga på med en 2-kanalare senare eventuellt.

#167

Postad 12 oktober 2007 - 08:04

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Var och provlyssnade marantz 8001 på lefflers i norrköping för ett tag sedan, lyssnade på den och H/K AVR 645. dessa inkopplade till ett par Infinity Beta 40. Trodde inte skillnaden skulle vara så stor mellan dem, men ack så fel jag hade!

lyssnade på ett par låtar och gillade ljudet riktigt mycket från marantzen, lät väldigt öppet och  detaljerat . Basen var väldigt kontrollerad och välupplöst, speciellt röster lät riktigt bra.

HKn lät lite bumlig i jämförelse, dock så hade den ett tryck som inte fanns i marantzen.
När man skiftade från marantzen direkt till HKn kändes det nästan som att det blev MONO, alltså riktig 3dkänsla med marantzen.

Trots att jag är en riktig inbiten HarmanKardon-kille tar det emot att säga att jag faktiskt föredrog marantzen under alla testlåtar.

Då jag har en skaplig sub - Infinity Kappa så tror jag faktiskt att jag kan slå till på en marantz 8002 utan att tänka för mycket på avsaknad av tryck... men har inte riktigt bestämt mig än...

Måste också bara sticka in med att killen på lefflers som hjälpte kompisen och mig var riktigt,riktigt  trevlig och var väldigt lätt att ha och göra med....   :rolleyes:

Kanske väntar tills H/K AVR 745 får en efterföljare med HDMI 1.3, men det kanske tar väldigt lång tid....

Förresten glöm inte att man kan Bi-Ampa frontarna på Marantzen, om man inte kör 7.1, detta ska tydligen göra en del...

<{POST_SNAPBACK}>



Jag upplever ljudet du beskriver precis likadant som dig. Riktigt nice ljud i Marantzen, där H/K är lite bumlig och inte alls målar upp samma trevliga ljudbild som Marantz. Dock, som jag redan nämnt så många gånger, så saknar ju Marantz det där lilla trycker jag gärna vill ha. Synd på en annars så extremt kompetent förstärkare.. Att Bi-ampa gör stor skillnad i ljudet också, men Marantz ljudbild är nog så att den saknar det där lilla trycket. Den är lite mjuk och rund i ljudet kan man väl säga. Jag är i valet och kvalet om jag ska inhandla en SR-7002:a eller om jag ska ta något annat märke. Inte heller H/K trivs jag med, då de har en del problem med sina stärkare.. Kvaliteten är väl inte på topp, kan man väl uttrycka det.
Är lite inne på Yamaha som surroundförstärkare och sen bygga på med en 2-kanalare senare eventuellt.

<{POST_SNAPBACK}>



Har du testat att låta en annan spelare (CD/DVD) spela ljudet.

D.V.S köra analogt och bara köra Puredirect 2ch. Jag testade detta och låter min Marantz DV6600 sköta ljudet och köra recivern som "monostärkare" . Låter grymt bra. Tänkt då att köra en ännu schysstare cd spelare. Kanske är en ide ?

#168

Postad 17 oktober 2007 - 20:11

halv_kul
  • halv_kul
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Fick ett datum idag, 23:e oktober...

Vet inte riktigt om det är när den kommer till europa lagret eller när den kommer till septon.. ;)

åhh denna långa väntan!! :)

#169

Postad 17 oktober 2007 - 20:23

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0

Fick ett datum idag, 23:e oktober...

Vet inte riktigt om det är när den kommer till europa lagret eller när den kommer till septon..  ;)

åhh denna långa väntan!!    :)

<{POST_SNAPBACK}>


8002 eller 7002?
8002:an finns ju upplagd och nu också länkad på Marantz hemsidan, något som 7002:an inte gör än..

#170

Postad 18 oktober 2007 - 22:25

hasse2cool
  • hasse2cool
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad mellan 8001 och 8002?

Har dem förändrat uppskalningen på den nya 8002?

Med andra ord är det värt att vänta in den nya 8002?

#171

Postad 18 oktober 2007 - 22:40

hasse2cool
  • hasse2cool
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
VIDEO 8002 8001

Composite In/Out 4/3 4/3

S-video In/Out 4/3 4/3

Component In/Out 4/2 4/2

gold plated In/Out

HDMI In/Out 4/2 (v1.3) ???

Multiroom Video Out CVBS/Component (selectable) CVBS/Component (selectable)

Enl marantz hemsida där man kan jämföra 8001 och 8002 så står det att 8002 har hdmi 4 in och två ut version 1,3. så långt inga konstigheter och att 8001 inte har version 3,1 på hdmi. Men det står att 8001 saknar 4 hdmi in och 2 ut men det måste väl vara fel?
eller har jag fattat fel på deras sida som den anges här ovan...?

#172

Postad 19 oktober 2007 - 07:06

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Den största skillnaden är väl HDMI 1.3 och avkodning av de nya ljuden.

#173

Postad 19 oktober 2007 - 20:46

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Fick ett datum idag, 23:e oktober...

Vet inte riktigt om det är när den kommer till europa lagret eller när den kommer till septon..  :P

åhh denna långa väntan!!    :)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är när dom ska nå europalagret. 7002 och 8002 kommer då in samtidigt.

#174

Postad 21 oktober 2007 - 17:36

MrBobo
  • MrBobo
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om hdmi switchen fixar 1080p/24? Har inte lyckats hitta någon info om detta, eller "ingår" det i HDMI 1.3 specen?
Var in på Reference Audio i veckan och dom sa att de skulle få hem 7002 om ca 2 veckor...

#175

Postad 21 oktober 2007 - 21:02

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Check out http://www.resellerr....heater_Systems. A few good ones (from raters with only one entry...), and some really bad ones - a few of which concerned Marantz purchases...

Apparently you lose the warranty if going thorugh amsound as they are not authorized.

Could anyone recommend a modestly priced place to buy a 7002, AND keep the warranty?

<{POST_SNAPBACK}>


Finns samma problem inom svenska butiker?

#176

Postad 21 oktober 2007 - 22:41

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Har beställt en SR8002 nu. Hade sen tidigare bestämt mig för en SR8001 så detta blir nog bra hoppas jag.

#177

Postad 22 oktober 2007 - 07:28

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Har beställt en SR8002 nu. Hade sen tidigare bestämt mig för en SR8001 så detta blir nog bra hoppas jag.

<{POST_SNAPBACK}>


Hej.

Jag letar själv efter en ny reciever (i ca 9 månader :) ) och är bara nyfiken på vad som fick dig att välja just Marantz och inte något annat märke i samma prisklass?

#178

Postad 22 oktober 2007 - 10:27

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Antalet HDMI in och ut framför allt. In går PS3, Apple TV och CD's HD-box via HDMI och Ut TV och kommande Projje. Det var väl den som jag tyckte gav mest för pengarna med så många HDMI.

Har också lyssnat på en SR8001 med de högtalare jag tänkt mig, Monitor Audio, och både film och den typ av musik jag lyssnar på lät i mina öron bra.

#179

Postad 22 oktober 2007 - 11:40

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Antalet HDMI in och ut framför allt. In går PS3, Apple TV och CD's HD-box via HDMI och Ut TV och kommande Projje. Det var väl den som jag tyckte gav mest för pengarna med så många HDMI.

Har också lyssnat på en SR8001 med de högtalare jag tänkt mig, Monitor Audio, och både film och den typ av musik jag lyssnar på lät i mina öron bra.

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar för svaret, tänkte närmast på Onkyo som alternativ då de verkar ha en bra bildprocessor och nätverk. Men sedan är ju Marantzen snyggare :) .

Är lite sugen att slå till på en 8002. Även jag har en PS3a och det sitter redan en AE700 på väggen hemma :)

Och den eviga frågan är hur nuvarande högtalare fungerar bra med Recievern.

Om någon vet?
Wharfedale EVO 30, 10 och Center. Till detta en Monolith Sub.

Redigerat av nborve, 22 oktober 2007 - 11:45.


#180

Postad 22 oktober 2007 - 15:05

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0
Inwearhouse säger i beställningsbekräftelsen att - Bekräftat leveransdatum: 2007-10-22 :) Happydays!

#181

Postad 22 oktober 2007 - 17:07

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0

Inwearhouse säger i beställningsbekräftelsen att - Bekräftat leveransdatum: 2007-10-22 :D Happydays!

<{POST_SNAPBACK}>


Gratulerar till köpet.

Skriv gärna en rad när du kört lite.

#182

Postad 22 oktober 2007 - 18:46

widde
  • widde
  • Beroende

  • 1 211 inlägg
  • 0
Jag kommer antagligen få min 7002 här i dagarna också ... Ska bli intressant och testa lite för att se om jag ska ha den .. Har väl lite smått kommit fram till att ljudbilden kanske inte passar mig riktigt och gillar inte riktigt deras dsp, de i de nuvarande modellerna främst då då.. Men det ska väl vara bättre i dessa nya får vi hoppas ..

#183

Postad 23 oktober 2007 - 06:10

Unregistered0d88e7f5
  • Unregistered0d88e7f5
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Borde det inte börja dyka upp lite produkttester på nätet snart? Eller kommer detta bli en av dessa soft launchs där vi får vänta till jul på själva produkten..?

#184

Postad 23 oktober 2007 - 09:05

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0

Jag kommer antagligen få min 7002 här i dagarna också ... Ska bli intressant och testa lite för att se om jag ska ha den .. Har väl lite smått kommit fram till att ljudbilden kanske inte passar mig riktigt och  gillar inte riktigt deras dsp, de i de nuvarande modellerna främst då då.. Men det ska väl vara bättre i dessa nya får vi hoppas ..

<{POST_SNAPBACK}>



Skriv gärna ner dina omdömen! Jag är nämligen oxå mkt intresserad av en 7002:a... :D

#185

Postad 23 oktober 2007 - 09:25

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Har du fått den än Norlund ? 22/10.

#186

Postad 23 oktober 2007 - 11:53

blodapelsin
  • blodapelsin
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Det ska bli intressant att se vad XX02 modellerna får för mottagande, hoppas bara de kommer nu som det är sagt och inte blir försenade.

#187

Postad 24 oktober 2007 - 09:12

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

  • 935 inlägg
  • 0

Har du fått den än Norlund ?  22/10.

<{POST_SNAPBACK}>


Nej ;) Och på InWearhouse säger dom nu att dom inte har något datum för leverans?

#188

Postad 24 oktober 2007 - 09:24

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Trist.. ;)

#189

Postad 24 oktober 2007 - 11:30

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
Det jag hört om leverans är första veckorna i nov.

#190

Postad 24 oktober 2007 - 15:20

mocus
  • mocus
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
Enligt Klintons som ligger här i Eskilstuna så skulle de komma till central lagret idag.
De räknade med en demo av den på måndag/tisdag.

Så de borde ju dyka upp på InWearhouse vilken timme som helst.

#191

Postad 24 oktober 2007 - 18:01

schnek
  • schnek
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
hej!

Vad jag kan se enligt den europeiska sidan så klarar 8001 "D/A conversion 192kHz/24bit", men 8002 klarar bara "D/A conversion 96kHz/24bit"....

är inte det lite skumt?

#192

Postad 24 oktober 2007 - 18:03

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0
Ja de låter skumt då det är samma maskin (nästan). Tryckfelsnisse gissar jag !

#193

Postad 24 oktober 2007 - 18:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Vore det inte för min SR8500 skulle det nog bli en av dessa två :(

#194

Postad 24 oktober 2007 - 19:45

schnek
  • schnek
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

hej!

Vad jag kan se enligt den europeiska sidan så klarar 8001 "D/A conversion 192kHz/24bit", men 8002 klarar bara "D/A conversion 96kHz/24bit"....

är inte det lite skumt?

<{POST_SNAPBACK}>


jag skickade ett mail och frågade

"Hej Schnek,

Jag vet inte var din info kommer ifrån men helt klart är att vi pratar om 192/24
även på SR 8002.

Hälsningar
Tryckfelsnisse"

Redigerat av schnek, 24 oktober 2007 - 19:46.


#195

Postad 28 oktober 2007 - 16:16

ArdbegSWE
  • ArdbegSWE
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Om man inte måste ha dubbla HDMI ut, varför ska man då välja Marantz SR-8002 när man kan få en Onkyo TX-SR805 för 2000:- mindre?
Denna väger 8 kg mer och är THX ULTRA2-klassad och levererar garanterat tung och djup bas.
Dessutom har den phono-ingång. :P


Som de sagt tidigare... För att Onkyon är skitful.
Fattar inte att man kan ha fått jobb som industridesigner, när man är så jävlig på att designa. T.o.m. jag hade fanimig lyckats bättre, och det säger inte lite.
Jag var inne på MediaMarkt med min flickvän och visade Onkyon. Hennes enda svar var; ska du ha den, måste vi gömma den. Det säger en del... :)

Har beställt en SR8002 nu. Hade sen tidigare bestämt mig för en SR8001 så detta blir nog bra hoppas jag.


Har du fått den än? Jag är grymt sugen på den här förstärkaren, då jag varit på jakt skitlänge efter en hyfsat billig svart stärkare (15000:-) med dubbla HDMI ut. (Som inte ser ut att vara ett polskt lågprismärke)

MVH Ard

#196

Postad 28 oktober 2007 - 17:02

ArdbegSWE
  • ArdbegSWE
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
En ny fråga tändes. Vad är egentligen den stora skillnaden mellan SR7200 och SR8200. Vad är det som verkligen motiverar 2500:- skillnad mellan modellerna? :P

/Ard

#197

Postad 28 oktober 2007 - 20:17

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Om man inte måste ha dubbla HDMI ut, varför ska man då välja Marantz SR-8002 när man kan få en Onkyo TX-SR805 för 2000:- mindre?
Denna väger 8 kg mer och är THX ULTRA2-klassad och levererar garanterat tung och djup bas.
Dessutom har den phono-ingång. :P


Som de sagt tidigare... För att Onkyon är skitful.
Fattar inte att man kan ha fått jobb som industridesigner, när man är så jävlig på att designa. T.o.m. jag hade fanimig lyckats bättre, och det säger inte lite.
Jag var inne på MediaMarkt med min flickvän och visade Onkyon. Hennes enda svar var; ska du ha den, måste vi gömma den. Det säger en del... :)

Har beställt en SR8002 nu. Hade sen tidigare bestämt mig för en SR8001 så detta blir nog bra hoppas jag.


Har du fått den än? Jag är grymt sugen på den här förstärkaren, då jag varit på jakt skitlänge efter en hyfsat billig svart stärkare (15000:-) med dubbla HDMI ut. (Som inte ser ut att vara ett polskt lågprismärke)

MVH Ard


8002:an finns bara att få i silver i europa.

#198

Postad 28 oktober 2007 - 20:19

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

En ny fråga tändes. Vad är egentligen den stora skillnaden mellan SR7200 och SR8200. Vad är det som verkligen motiverar 2500:- skillnad mellan modellerna? :P

/Ard


Uppbyggnaden av chassiet är mera påkostat på 8002:an samt rejälare strömförsörjning.
Den ska helt enkelt ha lite högre audiofila kvalitéer.

#199

Postad 29 oktober 2007 - 00:41

ArdbegSWE
  • ArdbegSWE
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Om man inte måste ha dubbla HDMI ut, varför ska man då välja Marantz SR-8002 när man kan få en Onkyo TX-SR805 för 2000:- mindre?
Denna väger 8 kg mer och är THX ULTRA2-klassad och levererar garanterat tung och djup bas.
Dessutom har den phono-ingång. :P


Som de sagt tidigare... För att Onkyon är skitful.
Fattar inte att man kan ha fått jobb som industridesigner, när man är så jävlig på att designa. T.o.m. jag hade fanimig lyckats bättre, och det säger inte lite.
Jag var inne på MediaMarkt med min flickvän och visade Onkyon. Hennes enda svar var; ska du ha den, måste vi gömma den. Det säger en del... :)

Har beställt en SR8002 nu. Hade sen tidigare bestämt mig för en SR8001 så detta blir nog bra hoppas jag.


Har du fått den än? Jag är grymt sugen på den här förstärkaren, då jag varit på jakt skitlänge efter en hyfsat billig svart stärkare (15000:-) med dubbla HDMI ut. (Som inte ser ut att vara ett polskt lågprismärke)

MVH Ard


8002:an finns bara att få i silver i europa.

Har de gjort fel på inWarehouse då? Där kan man nämligen beställa den i svart... Se själva på InWarehouse
Sen fattar jag inte, varför tror alla tillverkare att man vill ha allt i silver?!?! Det var skitfint... För sisådär 6-7 år sedan!!!

/Ard

#200

Postad 29 oktober 2007 - 09:00

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

  • 957 inlägg
  • 0
Yep, silver känns aningen "slutet på 90-talet/millenieskiftet". Nu är det svart som gäller och min kommande 7002:a ska banne mig vara det! :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.