Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Tips pÄ regionsfri spelare

20 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 april 2021 - 11:35

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr ute efter en blu-ray-spelare som klarar 4K och Àr regionsfri (bÄde för DVD och BR). Tillverkare spelar ingen större roll sÄ lÀnge priset Àr rimligt.



#2

Postad 14 april 2021 - 14:48

Yocke
  • Yocke
  • ForumrĂ€v

  • 685 inlĂ€gg
  • 0

Köpte precis en Panasonic DP-UB820 som man kan göra regionsfri med firmware. Verkar funka bra, men jag tror man mÄste byta regionskod manuellt Àven för dvd.



#3

Postad 14 april 2021 - 16:37

Crabban
  • Crabban
  • ForumrĂ€v

  • 690 inlĂ€gg
  • 0

Köpte precis en Panasonic DP-UB820 som man kan göra regionsfri med firmware. Verkar funka bra, men jag tror man mÄste byta regionskod manuellt Àven för dvd.


Sitter i samma sits som dig med en nyinköpt UB820 som jag skulle vilja ha regionsfri.
Har du testat sjÀlv?

#4

Postad 14 april 2021 - 16:40

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • ForumrĂ€v

  • 870 inlĂ€gg
  • 0

Köpte precis en Panasonic DP-UB820 som man kan göra regionsfri med firmware. Verkar funka bra, men jag tror man mÄste byta regionskod manuellt Àven för dvd.

Är det frĂ„n den jag tror sĂ„ han omöjlig att fĂ„ tag pĂ„.
Köpte firmware av han till min 9000 som funkade kanon Ă€nda fram tills lĂ€sproblem med spelaren. Var tvungen att köpa en ny dĂ„ det inte gick byta firmware. Försökte fĂ„ kontakt med han igen för en ny firmware till min nya spelare men hörde aldrig nĂ„got frĂ„n han och nĂ€r jag försöker ansöka om firmware sĂ„ fĂ„r ja ogiltig macid pĂ„ deras sida. Även mĂ„nga andra pĂ„ avforums sĂ€ger samma sak.

#5

Postad 14 april 2021 - 20:53

Crabban
  • Crabban
  • ForumrĂ€v

  • 690 inlĂ€gg
  • 0

Är det frĂ„n den jag tror sĂ„ han omöjlig att fĂ„ tag pĂ„.
Köpte firmware av han till min 9000 som funkade kanon Ă€nda fram tills lĂ€sproblem med spelaren. Var tvungen att köpa en ny dĂ„ det inte gick byta firmware. Försökte fĂ„ kontakt med han igen för en ny firmware till min nya spelare men hörde aldrig nĂ„got frĂ„n han och nĂ€r jag försöker ansöka om firmware sĂ„ fĂ„r ja ogiltig macid pĂ„ deras sida. Även mĂ„nga andra pĂ„ avforums sĂ€ger samma sak.

Ok, lĂ„ter som ett osĂ€kert kort dĂ„. FĂ„r behĂ„lla min BD60 framme för nĂ€r det skall liras reg A BD’s dĂ„. Om det inte kommer nĂ„got bĂ€ttre lĂ€ngre fram.

Redigerat av Crabban, 14 april 2021 - 20:54.


#6

Postad 15 april 2021 - 08:35

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlĂ€gg
  • 0

Är UB820 regionsfri för DVD frĂ„n början eller mĂ„ste det ocksĂ„ kodas?



#7

Postad 15 april 2021 - 09:57

Yocke
  • Yocke
  • ForumrĂ€v

  • 685 inlĂ€gg
  • 0

Sitter i samma sits som dig med en nyinköpt UB820 som jag skulle vilja ha regionsfri.
Har du testat sjÀlv?

 

Japp. Funkar finfint sĂ„hĂ€r lĂ„ngt. Kontatade regionfreedom.com och fick ett mail samma dag. Man mĂ„ste "donera", och jag skickade €50, men jag har hört att det ska funka med €30. De har inget fast pris, vilket Ă€r irriterande.

 

 

Är UB820 regionsfri för DVD frĂ„n början eller mĂ„ste det ocksĂ„ kodas?

 

Det tror jag inte. Jag tror inte de fÄr sÀlja spelare som Àr regionsfria frÄn början. Vissa mindre tillverkare struntar i vilket, men de stora mÀrkena följer regelverket.



#8

Postad 16 april 2021 - 09:03

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlĂ€gg
  • 0
Om man lÀgger i ny fw som inte Àr officiellt sÄ försvinner garanti.

#9

Postad 16 april 2021 - 13:00

Yocke
  • Yocke
  • ForumrĂ€v

  • 685 inlĂ€gg
  • 0

Om man lÀgger i ny fw som inte Àr officiellt sÄ försvinner garanti.

 

KÀlla pÄ det? Och sÀg inte Panasonic. De vill sÄklart hÄlla ryggen fri. Jag menar typ konsumentverket.



#10

Postad 16 april 2021 - 13:18

The_Dude
  • The_Dude
  • Amatör

  • 60 inlĂ€gg
  • 0

KÀlla pÄ det? Och sÀg inte Panasonic. De vill sÄklart hÄlla ryggen fri. Jag menar typ konsumentverket.

 

Det Àr Panasonic som utstÀller garantin och sÄledes bestÀmmer vilka regler som gÀller för den samma. Har dock ingen koll pÄ deras garantibestÀmmelser och om icke officiell firmware innebÀr att garantin inte gÀller lÀngre. Men som du skriver vill de hÄlla ryggen fri sÄ jag skulle gissa att sÄ Àr fallet.

 

DÀremot har du reklamationsrÀtt enligt konsumentlagstiftningen men det Àr inte samma sak.



#11

Postad 16 april 2021 - 14:20

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • ForumrĂ€v

  • 870 inlĂ€gg
  • 0

Finns ett företag i England som modifierar spelare bla Panasonic och Sony. http://www.tps.uk.com/

Jag har bestÀllt en Panasonic UB820 dÀrifrÄn i slutet av februari och har fortfarande inte fÄtt den pga felaktiga tull-dokument. Förhoppningsvis löser det vÀl sig.

 

SÄ hÀr lÀt det senast jag kontaktade dom:

 

Hi Karl-Johan

 

This is a nightmare!

 

They keep asking me to send documents, which I send immediately, and then nothing happens and they ask for the same documents and nothing happens.

 

I have asked for an update today or the player to be returned to us.

 

I will let you know when the come back to me.

 

Kind Regards

Peter

Redigerat av Karl-Johan, 16 april 2021 - 14:22.


#12

Postad 16 april 2021 - 14:21

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlĂ€gg
  • 0

Finns ett företag i England som modifierar spelare bla Panasonic och Sony. http://www.tps.uk.com/

Jag har bestÀllt en Panasonic UB820 dÀrifrÄn i slutet av februari och har fortfarande inte fÄtt den pga felaktiga tull-dokument. Förhoppningsvis löser det vÀl sig.

Tack för tipset och varningen.

Denna kĂ€nns klockren för min del: https://www.tps.uk.c...product_id=5825


Redigerat av Unregistered9fcfa75b, 16 april 2021 - 14:23.


#13

Postad 16 april 2021 - 20:14

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • ForumrĂ€v

  • 870 inlĂ€gg
  • 0
HÀr kan ni lÀsa om regionfreedom. Jag hjÀlpte killen som startade trÄden med moddad firmware frÄn regionfreedom men det gick inte hitta nÄgot i den. Hade firmware till min trasiga 9000 liggandes.

https://www.avforums.../#post-29154913

Redigerat av Karl-Johan, 16 april 2021 - 20:16.


#14

Postad 22 april 2021 - 10:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 431 inlĂ€gg
  • 0
Har sjÀlv kört med firmware frÄn Regionfreedom, i över tvÄ Är nu. Funkar perfekt. Betalde 50 euro.

#15

Postad 22 april 2021 - 12:09

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • ForumrĂ€v

  • 870 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som dom öppnat för nya registreringar nu. Fick inte min spelare frÄn UK sÄ jag fÄr vÀl se om det gÄr att fÄ moddad firmware igen. Min ansökan har gÄtt ivÀg.



#16

Postad 22 april 2021 - 12:45

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som dom öppnat för nya registreringar nu. Fick inte min spelare frÄn UK sÄ jag fÄr vÀl se om det gÄr att fÄ moddad firmware igen. Min ansökan har gÄtt ivÀg.

Fick du pengarna tillbaka av TPS?



#17

Postad 22 april 2021 - 14:01

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • ForumrĂ€v

  • 870 inlĂ€gg
  • 0

Fick du pengarna tillbaka av TPS?

Har jag ej fÄtt Àn trotts pÄstötningar flera gÄnger, mer Àn mÄttligt sur för tillfÀllet. Har Àven förlorat ca 3000:- pÄ Ebay pÄ varor frÄn England som aldrig dykit upp. Alla ber Àn avvakta och ha tÄlamod men tiden gÄr och helt plötsligt har de 60 dagarna passerat för att göra klagomÄl. Kommer förmodligen inte mer handlat nÄgot större Àn filmer frÄn England i fortsÀttningen. Har blivit helt hopplöst sen dom lÀmnade EU, vi har Àven strul med varor pÄ jobbet frÄn England som inte kommer och inga besked var grejorna Àr. :(



#18

Postad 22 april 2021 - 14:27

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlĂ€gg
  • 0

Har jag ej fÄtt Àn trotts pÄstötningar flera gÄnger, mer Àn mÄttligt sur för tillfÀllet. Har Àven förlorat ca 3000:- pÄ Ebay pÄ varor frÄn England som aldrig dykit upp. Alla ber Àn avvakta och ha tÄlamod men tiden gÄr och helt plötsligt har de 60 dagarna passerat för att göra klagomÄl. Kommer förmodligen inte mer handlat nÄgot större Àn filmer frÄn England i fortsÀttningen. Har blivit helt hopplöst sen dom lÀmnade EU, vi har Àven strul med varor pÄ jobbet frÄn England som inte kommer och inga besked var grejorna Àr. :(

Trist att höra. DÄ fÄr jag ta och leta upp en annan ÄterförsÀljare.



#19

Postad 22 april 2021 - 14:45

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • ForumrĂ€v

  • 870 inlĂ€gg
  • 0

Köp inget frÄn Regionfreedom dom/han Àr kompletta idioter. Svaret nedan Àr frÄn ansökningen idag. Fattar ingenting dÄ jag aldrig sagt nÄgot ont om dom.

 

Fick detta mail idag, utan att ens varit i kontakt med han/dom.

 

Hello,

 

You dumb piece of shit. Now I see it was the right decision to kick your ass.

 

Regards,

 

 

The following contributor application has been cancelled on http://www.regionfreedom.com

 

Hello,

 

I'm sorry, but this is the second time you told shit about our firmware in the public and I'm really tired with you.

 

Regards,

 

RegionFreedom.com Support

 

You seem to be a complete idiot if you try to get an answer on internet message board full with other idiots instead of our contacting our support.


Redigerat av Karl-Johan, 23 april 2021 - 17:10.


#20

Postad 23 april 2021 - 14:39

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

  • 94 inlĂ€gg
  • 0

Tele-Ha sÀljer nÄgra regionsfria spelare. NÄgon som har erfarenhet av dem?

https://www.tele-ha....dvd-uppspelning



#21

Postad 23 april 2021 - 14:44

Yocke
  • Yocke
  • ForumrĂ€v

  • 685 inlĂ€gg
  • 0

Tele-Ha sÀljer nÄgra regionsfria spelare. NÄgon som har erfarenhet av dem?

https://www.tele-ha....dvd-uppspelning

 

 

De verkar bara vara regionsfria för DVD?





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.