Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 23 augusti 2011 - 22:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Du har inte ställt HDMI på 1080P tror du, det verkar den inte klara av processormässigt, det hackar.

Jag har ändrat till 1080i nu så det blev bättre, men en antydan finns där och likaså på TNT. Dock bara dessa två kanaler.

#152

Postad 23 augusti 2011 - 22:42

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Spelade in The Killer inside me på First HD men texten uteblev,nu tittade jag inte under inspelningen så det kanske var otextat just då,just nu är det textat på Elm Streetfilmen i allafall. Jag läste att texten hade fryst för någon,men min uteblev helt i övrigt var det kanonbild och ljud. :)

Edit: Direktinspelade 5 min av Elm Street och då kom texten med,ska pröva att spela in en annan film i natt.

Redigerat av Askungen, 23 augusti 2011 - 22:50.


#153

Postad 24 augusti 2011 - 00:36

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0
provade "on demand" ikväll då tjejen ville se Underworld, lyckades inte få text att fungera på den filmen, testade en annan film och där fungerade texten... märkligt...

bildkvalitén på "on demand" var inte den bästa heller, hoppas CD gör något åt det samt lägger till åtminstonde DD5.1 annars är 30:- per film riktigt dyrt...

#154

Postad 24 augusti 2011 - 07:05

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

Några frågor till er som har boxen:
* Om man har pausat/timeshiftat det man tittar på och en inspelning börjar på en annan kanal, vad händer då?
* Om man startar boxen när en inspelning pågår, vad händer då? Funkar det på denna boxen? :)
* Om man byter till en kanal där en inspelning pågår och man spolar tillbaka till början, vad händer när inspelningen är klar?

Jag har inte märkt något problem med något av detta, men skulle gärna vilja testa punkt 1 och 3 före jag ger ett klart svar. För punkt 2 så är det inga problem

Vore kanon om du kunde nämna det för dem que. Jag har exakt en sådan uppsättning hemma med hdmi till en switch och komponent till sovrummet via en Hauppague HD-PVR. En av de få bra grejjerna med den gamla boxen.

Jäkla synd att den inte har komponent ut.

Köpte mina grejor i gränslandet för HDMI, så min receiver har inte HDMI. Men jag har för mig att det finns receivers som omvandlar HDMI till komponent, något som har detta och vet om detta fungerar med HDCP?

#155

Postad 24 augusti 2011 - 07:14

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

  • 11 229 inlägg
  • 0

jag har inte kunnat provocera fram den blå rutan, dock visas den någon sekund varje gång jag slår på boxen

Ja den blå rutan kommer under handskaningsprocessen när boxen hälsar på TV'n, den kommer varje gång som jag växlar ingång på TV'n men endast då, har aldrig under dessa månader jag haft boxen sett att den tappat handskakningen under gång

#156

Postad 24 augusti 2011 - 09:49

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0
Då har man hårdtestat boxen under några dagar och är djäkligt nöjd, proggade inspelningar funkar 100%, funkar även att köra med min multifjärr ( Harmony 885 ) utan problem. Tyst, snabb som attan, inga hängningar, bra bild.

Väntar med spänning på Ipad appen, den ser ut att bli riktigt cool.

#157

Postad 24 augusti 2011 - 10:07

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 0
Verkar ju lovande, synd bara att boxen är totalt värdelös för mig med bara en inspelning åt gången. Den här veckan behöver krockar det varenda dag, blir rätt mycket inspelningar då sambon jobbar kväll och runt 8, 9 tiden brukar det vara för lite med två inspelningar ofta.

#158

Postad 24 augusti 2011 - 10:09

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Du har inte ställt HDMI på 1080P tror du, det verkar den inte klara av processormässigt, det hackar.


Uavhengig av prossorkraft så vil alt innhold skutt i 50Hz interlaced bli hakkete når det konverteres
til 25Hz (eller enda værre 24Hz). Tror ADB boksen kan gi ut 1080p 25Hz eller 24Hz. Dersom det er 24Hz så vil det ikke fungere bra med en eneste TV kanal men det kan muligens fungere med VOD dersom filmen leveres i 1080p 24fps slik det gjøres på Blueray. Antar boksen gir ut 25Hz i 1080p, dvs. 25fps. Da vil alt progressivt skutt materiale i 25fps kunne vises ok i 1080p.

For vanlige TV sendinger der innholdet er skutt interlaced i 50Hz så vil 1080p 25p gi hakking/flimmer (og dersom boksen gir ut 24Hz som for Blueray så vil allle TV kanaler gi hakking uansett produksjonsformat).

ADB PVR boksen kan dessverre ikke konvertere til 1080p 50fps slik flere andre av CD's nyere HD bokser kan.
CD tilbyr to HD zapper bokser i Norge som kan konvertere til 1080p 50fps (50Hz)
Handan CDC-9000 http://parabol.canal...odere/CDC-9000/
Sagem 106S http://parabol.canal...dere/HD-Zapper/

Redigerat av Bobben_no, 24 augusti 2011 - 10:09.


#159

Postad 24 augusti 2011 - 10:25

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Boxen är alltid ställd på max volym. Denna volym påverkar bara om det är stereoljud. styr sedan volymen via hemmabio, oftast, eller via TVn.
Kan iofs vara min hemmabio som påverkar ljudet, märks iofs även när TVn står för ljudet men inte lika klart.

Fläkt, du har nog rätt, den verkar vara passivt kyld.


Det normale vil være at Dolby Digital lyden stort sett oppleves lavere pga. større dynamic range. Dolby Digital mener jeg har 8-10dB større dynamic range og da er det naturlig at lyden i Dolby Digital utsendinger er kalibrert 8-10dB lavere. Dersom boksen downmixer så blir dynamic range redusert og nivået skal da tilsvare vanlig PCM stereo.

I noen hjemmekino receivere finnes det automatisk lydnivå regulering , compressor osv. som helst ikke bør være aktivert skal lydkvaliteten bli bra.

#160

Postad 24 augusti 2011 - 10:55

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Tror ADB boksen kan gi ut 1080p 25Hz eller 24Hz. Dersom det er 24Hz så vil det ikke fungere bra med en eneste

1080p 25HZ sier min tv at den gir ut ved 1080p.

#161

Postad 24 augusti 2011 - 11:00

DennisTv
  • DennisTv
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Det är ju just det som HDfurys kontakt ska fixa. Men jag vet ingen som har en och har testat.

http://www.hdfury.com/

HDfury III funker, ikke de andre.

#162

Postad 24 augusti 2011 - 18:39

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Ett stort minus att boxen inte har 1080p 50Hz då den inte heller klarar av att sätta dynamisk upplösning.
Följden blir att man antingen får sätta 720p och inte får 1080i fullt ut eller så får man sätta 1080i och då får man inte 720p fullt ut.

SVT sänder på 720p och antagligen några sport kanaler. Övriga använder 1080i.

Redigerat av prelatur, 24 augusti 2011 - 18:40.


#163

Postad 24 augusti 2011 - 20:16

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 299 inlägg
  • 0
Min andra box, en billig tysk går att ställa in så att den skickar ut signalen i det format den tas emot, funkar hur bra som helst, borde införas!

#164

Postad 24 augusti 2011 - 20:57

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

...textning...


Jo, sagt till dem att
"En modern box borde idag kunna låta användaren styra font och utseende på textningen"
Detta då en del har ganska stora TV-apparater...

Men jag vet ärligt inte vad öppna boxar, som Enigma-baserade, klarar? Kan de ta emot TextTV- och DVB-text och formatera om denna? Exempelvis.

Bobben_no
Kan vara sant att det min hemmabio som gör något med volymen. Någon dymanisk kompensation av ljudvolymen finns dock inte där vad jag vet, det är den för enkel för att ha :blink:

Ska testa lite mer med TVn och se vad den ger. Har upplevt, vill jag minnas, en del skiftningar där med men har sällan TVns ljud på.

#165

Postad 24 augusti 2011 - 22:23

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hej!
Tror jag beställt en sån här box -Not!!
Fick en avisering på mailen att ett paket från
Canal Digital är på väg. Detta efter att jag pratat
med en säljare på CD som kom med ett erbjudande på denna
box. Jag sade uttryckligen FLERA ggr att jag ville fundera på
erbjudandet och då sade hon att hon skulle skicka ut information
om erbjudandet. Måste vara tjockt papper för paketet vägde 4kg!
Hoppas ni på Canal digital kan fixa ett ännu bättre erbjudande för
detta misstag gör definitivt att jag lämnar för Viasat annars!!!

/Stefan

#166

Postad 25 augusti 2011 - 06:36

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Här kommer min rapport:
Kopplar in boxen och trycker på on, men inget händer! Kollar kablarna att de sitter i och försöker igen utan resultat. Vilken otur tänkte jag men innan jag ringer CD råkar jag få syn på en liten strömbrytare som sitter på en fyrkantig klump på strömkabeln. Aha, brytaren för att klara EU-kravet om att man ska kunna stänga av en pryl helt. På med den sen funkar den! Kan inte hitta något om detta i manualen dock!
Efter ett par snabba val i snabbinstallationen så är dags för att bekräfta att kort o box hänger ihop. Detta tog väl ungefär 10 minuter. Det följde för övrigt med ett nytt kort i lådan, och dessutom ett nytt quad LNB och en rulle kabel om man nu till skillnad från mig saknar detta sen tidigare (jag förlängde mitt abonnemang).
Bilden bra, kanske lite skarpare i HD än Sagem. Testar att spola lite fram och tillbaka, att man kan hoppa framåt ett visst antal minuter med tryck på fjärren är mycket bra, men visst visade ADB:s reklamfilm man sett på deras hemsida att spolningen var helt mjuk och dessutom med ljud? Synd att inte det finns kvar (kommer det??!) så där vart man lite besviken... Kolla på filmen: http://www.adbglobal.../adb-carbo.html avsnittet Smooth-view så fattar ni vad jag menar... Här hoppar man istället fram och utan ljud.
Det finns ett val i inställningarna om 1080P ska vara tillgänglig som alternativ när man trycker på RES-knappen på fronten, men när jag testar det får jag 25 Hz på min ett år gamla highend Samsung och bilden flyter inte riktigt på som även andra tidigare rapporterat, går tillbaka till 1080i efter det...
Man ser vilken kanal som är aktiv i boxens display och det visas även mycket tydligt på skärmen.
Att man ser vilket program som kommer efter det aktuella i en inforruta under inställd tid när man byter kanal är mycket bra. EPG:n har två alternativ, jag tror tidningstablån kändes bäst när man zappade runt på jakt efter något sevärt. Den är lite genomskinlig och ljudet är kvar från programmet man tittar på.
Boxens display ger betydligt mer info än den gamla hemska "NUTE"-displayen, om den är så 2010 är kanske inte helt säkert men den får jobbet gjort...
Kollar sedan lite i inställningarna, signalstyrkan är 100% på båda tuners, på Sagem stod det för det mesta 67%. Inga problem med "för stark" signal på denna boxen får man hoppas.
Inspelning, jag satte Breaking news på inspelning, med Sagem tryckte man på REC två gånger för att sätta en serieinspelning, här får man trycka OK i EPG:n och välja serieinspelning istället. Kanske mer intuitivt men tog ett tag att lista ut det. Sen lägger sig alla serieinspelningar i en drös, så som någon annan skrev så kan det nog bli lite rörigt. Tyckte "mapparna" i Sagem verkade vara en bättre lösning.
Testade att logga in på Playtjänsten men hade inte tid att kolla runt så mycket. Man måste ha ett konto på CD för att kunna logga in på denna boxen, det vill jag inte minnas att man behövde på Sagemboxen...
Sen ska det till slut tilläggas att boxen startar på ett par sekunder från standbyläge, riktigt riktigt bra!
Återkommer med mer efter hand jag labbat mer.

Redigerat av philipsguy, 25 augusti 2011 - 06:46.


#167

Postad 25 augusti 2011 - 08:22

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Måste fråga igen då jag ej fått svar från tidigare i tråden.
Räcker det med HDMI in i recievern för att åtnjuta 5.1 där det finns eller måste jag koppla en separat kabel som
skrivs i bruksanvisningen.
Idag kommer boxen.....

#168

Postad 25 augusti 2011 - 08:41

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Måste fråga igen då jag ej fått svar från tidigare i tråden.
Räcker det med HDMI in i recievern för att åtnjuta 5.1 där det finns eller måste jag koppla en separat kabel som
skrivs i bruksanvisningen.
Idag kommer boxen.....


Det sendes selvfølgelig Dolby Digital over HDMI. Ikke nødvendig med egen separat kabel.

#169

Postad 25 augusti 2011 - 09:35

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Ett stort minus att boxen inte har 1080p 50Hz då den inte heller klarar av att sätta dynamisk upplösning.
Följden blir att man antingen får sätta 720p och inte får 1080i fullt ut eller så får man sätta 1080i och då får man inte 720p fullt ut.

SVT sänder på 720p och antagligen några sport kanaler. Övriga använder 1080i.


Det er kun SVT1 HD og SVT2 HD som sendes i 720p på Canal Digital. Jeg er helt enig i at når konvertering til 1080p 50Hz ikke er mulig så burde man kunne velge output format for de forskjellige input format. En ren format pass trough liker jeg ikke siden man gjerne kan få subjektivt bedre kvalitet ved å oppskalere SD til HD. En bruker definert tabell er bedre:
input 576i . output= 576i,1080i eller 720p
input 1080i . output= 576i,1080i eller 720p
input 720p . output= 576i,1080i eller 720p

Nå har heldigvis ikke ADB samme software feil som Sagem PVR. I Sagem PVR blir den vertikale oppløsningen redusert ekstremt når 720p konverteres til 1080i. Har ikke sett noen andre HD bokser som har liknende software feil. ADB er mye,mye bedre enn Sagem til å konvertere format men selvfølgelig er det best å unngå 720p->1080i konvertering.

Format skift ved zapping vil selvfølgelig føre til mye lengre zappetid og når det i tillegg benyttes HDCP så blir muligens enda lengre zappetid. Det skulle ikke forundre meg om noen TV'er rett og slett ikke håndterer dette.

#170

Postad 25 augusti 2011 - 09:58

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Det är verkligen kul att se alla inlägg från kunniga personer i tråden. :D

#171

Postad 25 augusti 2011 - 11:20

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Det är verkligen kul att se alla inlägg från kunniga personer i tråden. :D

Absolut!
Synd bara att det inte är CanalDigital som står för den vassaste kompetensen eller största intresset...

#172

Postad 25 augusti 2011 - 11:47

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt att programalternativen ändrat sig vid några tillfällen vid kanalskifte eller om det är efter det den varit avstängd som det sker. Helt plötsligt var bilden på femman i utsträckt format i stället för pillarbox,har även skett på nån annan kanal. I morse så texten avslagen på c+ action av nån anledning. Jag har haft inspelning på under natten från c+ action och c+ hd,bägge programen blev inspelade med texten men texten var av i morse på c+ action.
Filmen på c+ action spelades in medans jag såg på en annan kanal,c+ hd spelades in från standbyläge. Nån anna som upptäckt nåt liknande,en bugg kanske,om så är fallet rapporterar nån testare det vore det bra. :D

#173

Postad 25 augusti 2011 - 13:27

stefanlindqvist
  • stefanlindqvist
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Hej!
Då var det dags för mig att hoppa av Canal digital
Och gå över till Viasat när min bindningstid går ut!
Jag blev ju påskickad en digitalbox utan att ha beställt den
och när jag kollar erbjudandet jag fick över telefon så stämmer
det inte med det som sedan skulle gälla. Försäljaren på
CD erbjöd mig boxen för 2495:- men det var visst 2995:-
som gällde när jag idag ringde upp dom. Sedan skulle
dom bjuda på 6 fria månader(både idag och via säljaren)
Tyckte gott dom kunde erbjudit mer när dom av "misstag"
skickade ut boxen!!!
Aldrig mer Canal Digital!!
/Stefan

#174

Postad 25 augusti 2011 - 14:24

TheZmurf
  • TheZmurf
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Box på väg! Fick byta ett erbjudande om 6 mån gratis jag fick i våras mot en box (6*489:-). Fair deal för min del. 24mån bindning med prisgaranti och garanti på boxen startar igen nu istället för i våras men det kvittar. :D
Gamla hd-boxen knuffar bort basboxen på en annan TV så viss nytta kommer den få göra även i fortsättningen.

Inspelning av två program parallellt kommer enligt CD i januari.

#175

Postad 25 augusti 2011 - 14:45

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
[quote name='junkan' date='Aug 23 2011, 18:11 ' post='3362613']
Fick min idag efter beställning i lördags, det var ju snabbt arbetat.
De skickade med en massa saker i boxen, ett nytt kort, 25m kabel, ett quad-LNB, DVB-T USB-sticka."

//

Vad skall man ha quaden och kabeln till. verkar onödigt....
Nån som har ngn ide?

Redigerat av decahb, 25 augusti 2011 - 14:46.


#176

Postad 25 augusti 2011 - 15:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej!
Då var det dags för mig att hoppa av Canal digital
Och gå över till Viasat när min bindningstid går ut!
Jag blev ju påskickad en digitalbox utan att ha beställt den
och när jag kollar erbjudandet jag fick över telefon så stämmer
det inte med det som sedan skulle gälla. Försäljaren på
CD erbjöd mig boxen för 2495:- men det var visst 2995:-
som gällde när jag idag ringde upp dom. Sedan skulle
dom bjuda på 6 fria månader(både idag och via säljaren)
Tyckte gott dom kunde erbjudit mer när dom av "misstag"
skickade ut boxen!!!
Aldrig mer Canal Digital!!
/Stefan



Hej Stefan

Vi beklagar att det blivit fel i detta ärendet.

Vi har uppmärksammat det och skulle
vilja komma i kontakt med dig för att lösa detta.
Skicka gärna kontakt uppgifter i ett PM.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#177

Postad 25 augusti 2011 - 15:59

marw77
  • marw77
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Hur är ljudnivån på den.
Sitter det en fläkt som låter som ett jetplan i denna box också?

#178

Postad 25 augusti 2011 - 16:08

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Den är snabb, o tyst är den oxå! :D



Saker jag gillar är
[list]
[*]Att den är tyst



-Fast que - sitter det inte en fläkt i den? Jag tror det... har dock inte undersökt det närmre ska medges.
Q-jag har då aldrig hört någon.


Som sagt, den verkar tyst

/Fredrik

#179

Postad 25 augusti 2011 - 17:38

bpl
  • bpl
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0

Men jag vet ärligt inte vad öppna boxar, som Enigma-baserade, klarar? Kan de ta emot TextTV- och DVB-text och formatera om denna? Exempelvis.


Det går att ändra storlek, färg och font på Text-TV textningen i en Enigma2 box. Dock finns det bara en image (PLi) som klarar att göra korrekta radbrytningar. Om man vill ha korrekt radbrytning löser 2SUB pluginet detta. För att få text på en Enigma1 box måste man installera GSUB eller Bullz-text...

DVB-text är hårdkodade bilder som inte går att modifiera, texten-remsorna ser då likadant ut på alla boxar ...

#180

Postad 25 augusti 2011 - 18:53

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Askungen
En gång är ingen gång och kan mycket vara fel på sändningen och inte boxen. Om du saknar text på en C+ kanal dra igång boxens TextTv och ställ in den på sid 199. (snyggare textning än standard i mina ögon fast TextTV timar ut efter en stund...)

bpl
Tack.
DVB-text - är alltså ett "fail" i standarden. De tänkte visst inte på att det kan komma en framtid där kunder har allt från knappa 30" upp till 60" i bildstorlek på samma sändning? Eller för den delen projektor med uppemot 100".

TextTV-textning går alltså att modifiera men helt trivialt är det inte att få det helt rätt alltså.

#181

Postad 25 augusti 2011 - 19:56

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Askungen
En gång är ingen gång och kan mycket vara fel på sändningen och inte boxen. Om du saknar text på en C+ kanal dra igång boxens TextTv och ställ in den på sid 199. (snyggare textning än standard i mina ögon fast TextTV timar ut efter en stund...)

bpl
Tack.
DVB-text - är alltså ett "fail" i standarden. De tänkte visst inte på att det kan komma en framtid där kunder har allt från knappa 30" upp till 60" i bildstorlek på samma sändning? Eller för den delen projektor med uppemot 100".

TextTV-textning går alltså att modifiera men helt trivialt är det inte att få det helt rätt alltså.

Men det andra fenomenet då,att boxen själv ställt in ingen textning och annat bildförhållande,men som du säger, en gång.... , om det händer fler gånger postar jag det här och till CD. Är jag ensam om detta fenomen?

#182

Postad 25 augusti 2011 - 21:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ah, du menar att den glömt att det ska vara svensk text men att det gick att aktivera. Jo, det har kanske hänt någon gång. Dock varit osäker på om det varit handhavandefel från mig eller om boxen bråkat.

Ska hålla ögonen öppna och om det sker igen ska vi meddela CD det.

#183

Postad 25 augusti 2011 - 21:35

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0
Fick nya boxen idag och måste faktiskt säga att jag är MYCKET nöjd!!!

Den känns snabb och modern samt tyst!

PS: Är det någon dom vet om det finns någon POWERON resp POWEROFF kod att skicka till boxen från ex.vis Harmonyn för att slå på resp av boxen (ej TOGGLEPOWER)

//Peter

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 25 augusti 2011 - 21:35.


#184

Postad 25 augusti 2011 - 21:53

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Vad skall man ha quaden och kabeln till. verkar onödigt....
Nån som har ngn ide?


Ekstra kabel og LNB følger nok med
for at du skal få koblet til begge tunerene.

#185

Postad 25 augusti 2011 - 22:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Ah, du menar att den glömt att det ska vara svensk text men att det gick att aktivera. Jo, det har kanske hänt någon gång. Dock varit osäker på om det varit handhavandefel från mig eller om boxen bråkat.

Ska hålla ögonen öppna och om det sker igen ska vi meddela CD det.

Nu hade den avaktiverat texten på C+HD och C+ action och det vet jag att det inte är handhavande fel eftersom jag aktiverat texten tidigare idag och sett på film. Det verkar som om det händer ibland när man sätter på boxen. Jag ska göra en fabriksåterställning såfår vi se.Återkommer. PS Tack för att du tar dig tid.

#186

Postad 26 augusti 2011 - 06:12

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Hej igen, jag är förvånad över att ingen annan har synpunkter på att inte SmoothView som det bl a står om i inlägg 1 i tråden är implementerad i CD-programvaran? Även om denna spec är en allmän featurelista och inte vad CD lovat ska komma i sin version. Tänk er att kunna kolla färdigt på ett halvintressant program i 1,5x eller 2x hastighet MED LJUD! I nästa version kanske CD hoppas jag?

#187

Postad 26 augusti 2011 - 06:13

decahb
  • decahb
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0
Fick boxen igår.
Saknade quad huvudet. Skall man bråka om det?. Hade inte tänkt byta huvud.

Boxen är såååååå mycket bättre än grodboxen. Fjärrkontrollen går faktiskt att använda.
Det som stör mig är att ljudet är på olika nivåer på olika kanaler...
Samt att det ej går att spela in på två kanaler samtidigt, men det kommer ju förhoppningsvis.
Efter 12 timmar med denna boxen så är jag mer än nöjd, återstår oxå att bli kompis med EPG:n, ngt rörigt gränssnitt kan jag tycka, men det är väl en vanesak.
Kan de fixa ljudskillnaderna måntro ?

#188

Postad 26 augusti 2011 - 07:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Askungen
Okej, ska lägga till det i min rapportlista till CD så får de titta på det. Kanske de redan är medvetna om det?
Problemet är att man bör veta hur man ska provocera fram ett problem för att kunna felsöka det, icke repeterbara problem är svåra att lösa.

philipsguy
Aldrig tänkt på att det skulle finnas men visst minns tillbaka på en gammal DVD-inspelare jag använde i något år, den kunde spola i cirka 1,5x hastighet med ljud. Fullt sebart och sparade mig mycken tid.

decahb
Vilka kanaler? Är det möjligen samma som jag upplever att Dolby respektive Stereo upplevs olika (när hemmabion avkodar/spelar upp det).
Om du har kvar grodboxen, kan du jämföra med den?

#189

Postad 26 augusti 2011 - 07:24

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

philipsguy
Aldrig tänkt på att det skulle finnas men visst minns tillbaka på en gammal DVD-inspelare jag använde i något år, den kunde spola i cirka 1,5x hastighet med ljud. Fullt sebart och sparade mig mycken tid.

Påpeka gärna att detta är en standardfeature i just denna box. Kanske ett medvetet val att stänga av den men varför?!
Kolla 1.45 in i filmen på: http://www.adbglobal...adb-5720sx.html

#190

Postad 26 augusti 2011 - 08:30

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
Hur fungerar det med dvb-t-dongeln?

#191

Postad 26 augusti 2011 - 09:50

Unregisteredb3e2b940
  • Unregisteredb3e2b940
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jag undrar hur Canal Digital tänker när de inte svara deras kunder, jag har skickat in en fråga kring deras nya box samt ställt en fråga hur de tänker kompensera oss som fått byta 2 boxar inom 3 år, vilket jag inte tycker är rimligt. hade oturen att min boxen precis pajade efter garantin samt att det var när den nya mjukvaran kom och då pajade den och de sa, tyvärr ej garanti och eftersom jag hade förnyat abb så blev det ju att köpa en ny box för sura pengar.

Jag skickade in min fråga den 20/8 och idag är det 26/8 och de säger att de skall besvara inom 48timmar enligt deras hemsida, men nej då... jag skickade tom in 23/8 och frågade om varför de inte hade besvarat mitt mail.

Jag tyckte att de var oacceptabelt att vi som är trogna kunder skulle få köpa nya boxen för 2999kr när en ny kund får köpa den för 2499kr vilket jag sa till dem.

Detta sätt att behandla en kund som betalar dem 800kr i månaden (då jag har canal + max plus multiabb) är rent oacceptabelt. Hade jag gjort så mot en av mina kunder (jobbat inom biluthyrning) hade den kunden stuckit långt
bort från mig. Man måste vårda sina kunder.

Nu hoppas jag att Canal Digital läser detta och ger mig svar varför de inte svarat mig.

#192

Postad 26 augusti 2011 - 10:08

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Jag tyckte att de var oacceptabelt att vi som är trogna kunder skulle få köpa nya boxen för 2999kr när en ny kund får köpa den för 2499kr vilket jag sa till dem.



1990:- vid tecknande av familjepaketet gäller till 15/9 hittar jag i en annons :P

#193

Postad 26 augusti 2011 - 10:15

Unregisteredb3e2b940
  • Unregisteredb3e2b940
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

1990:- vid tecknande av familjepaketet gäller till 15/9 hittar jag i en annons :P


Var hittade du den annonsen?

/metchristian

#194

Postad 26 augusti 2011 - 10:22

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

1990:- vid tecknande av familjepaketet gäller till 15/9 hittar jag i en annons :P



Det är inte den gamla boxen du menar? Skriv gärna (eller länka) var andra kan läsa om detta istället för att skriva "hittar jag i en annons"

/Fredrik

#195

Postad 26 augusti 2011 - 10:41

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Står i ett reklamblad för Kallbergs Stenungsund & Skärhamn. Nyhet 500GB + bild, kan inte va den gamla :P sk.... Hittar det inte på deras hemsida dock.

#196

Postad 26 augusti 2011 - 10:41

DigetZ
  • DigetZ
  • Amatör

  • 82 inlägg
  • 0

Fick boxen igår.
Saknade quad huvudet. Skall man bråka om det?. Hade inte tänkt byta huvud.

Boxen är såååååå mycket bättre än grodboxen. Fjärrkontrollen går faktiskt att använda.
Det som stör mig är att ljudet är på olika nivåer på olika kanaler...
Samt att det ej går att spela in på två kanaler samtidigt, men det kommer ju förhoppningsvis.
Efter 12 timmar med denna boxen så är jag mer än nöjd, återstår oxå att bli kompis med EPG:n, ngt rörigt gränssnitt kan jag tycka, men det är väl en vanesak.
Kan de fixa ljudskillnaderna måntro ?


Håller med dig. Ljudskillnaderna är jävligt irriterande, men annars verkar boxen vara mkt bättre på
det mesta. Tyst och grafiken i menyer osv är mkt bättre.

#197

Postad 26 augusti 2011 - 12:03

Unregisteredc15a8686
  • Unregisteredc15a8686
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Jag tyckte att de var oacceptabelt att vi som är trogna kunder skulle få köpa nya boxen för 2999kr när en ny kund får köpa den för 2499kr vilket jag sa till dem.

Detta sätt att behandla en kund som betalar dem 800kr i månaden (då jag har canal + max plus multiabb) är rent oacceptabelt. Hade jag gjort så mot en av mina kunder (jobbat inom biluthyrning) hade den kunden stuckit långt
bort från mig. Man måste vårda sina kunder.

Nu hoppas jag att Canal Digital läser detta och ger mig svar varför de inte svarat mig.


Jag har samma typ av abonnemang som du( betalar ca 800 kr/mån) och har pga allt strul fått två gratismånader.
Igår ringde jag kundtjänst och frågade vad de skulle ge mig för deal på den nya boxen och fick svaret 2999 kr, dvs. samma som står i deras officiella erbjudande. Jag frågade då om de tyckte det var rimligt med tanke på alla problem jag haft, samt att jag är premiumkund som närmar sig slutet på bindningstiden. Jag fick då erbjudandet 1999 kr istället, men som jag skrivit i tråden ang. Sagem boxen så tycker jag det inte är tillräckligt bra erbjudande. Om inte Canal Digital ringer upp och ger mig ett bättre erbjudande än så kommer jag avsluta mitt abonnemang hos Canal Digital den dagen bindningstiden går ut.

mvh

#198

Postad 26 augusti 2011 - 13:24

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Ni får ursäkta mig och jag hoppas jag inte gör någon förbannad men jag tycker att tråden mer och mer handlar om kompensation och uppsägningar av abbonemang än boxen själv. Det är lite trist att gå in och se att det kommit en ny postning i tråden och sen är det bara samma visa om CD och inte om boxen. Ha en bra dag alla hemmabiofantaster.

#199

Postad 26 augusti 2011 - 13:34

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Någon som provt fjärrinspelningen? Eller är den ens igång? Vore riktigt trevligt med smartphone-appar för det där.

Fick erbjudandet om boxen för 1999:- och min gamla månadskostnad i 24 månader (429 kr för familj+canalplus total). Hade dessutom 6 månaders bindning kvar, men den strök dom. Mig gjorde dom nöjd i alla fall, då jag också haft en del strul med tidigare PVRen. Hoppas denna funkar bättre, men hittills ser det ju lovande ut.

#200

Postad 26 augusti 2011 - 13:53

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Någon som provt fjärrinspelningen? Eller är den ens igång? Vore riktigt trevligt med smartphone-appar för det där.

Svar



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.