Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

2st 3.5mm för digitalt ljud?

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 05 januari 2010 - 22:20

Andreas.E
  • Andreas.E
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Hejsan!
Tänkte köra lite film med 5.1 från den bärbara men för det så behöver jag ju rätt kabel! Jag har två st 3.5mm uttag på datorn och gissar på att man behöver använda båda.. på något vis? Kom fram till det förut på något sätt. Har slagit på Spdif i windows, inget rött lyser från uttaget och i botten av uttaget ser det inte ut att vara gjort för optisk kabel. Har självklart testat den kabel du tänker på just nu ( http://www.netonnet....M5M(103845,3174 ) men det fungerar inte. Ska man ha något mellanting mellan dator och förstärkare eller Vad ska det vara?! ;)


Mvh Andreas

#2

Postad 05 januari 2010 - 22:23

Se_BBB_e
  • Se_BBB_e
  • Beroende

  • 1 417 inlägg
  • 0
Det ska vara en sån kabel du har provat med om det är optiskt eller en koaxialkabel (RCA-anslutning).

#3

Postad 05 januari 2010 - 22:23

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Har svårt att förstå det du beskriver här.
För digitalt ljud så har du 1 kabel, inte 2.
Så om ditt ljudkort klarar av digitalt ljud så är det antingen koax-kabel eller optisk kabel. Din länk fungerar inte, men du vet väl om att till optiska kablar finns den en adapter för mindre portar.

#4

Postad 05 januari 2010 - 23:25

Andreas.E
  • Andreas.E
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Har svårt att förstå det du beskriver här.
För digitalt ljud så har du 1 kabel, inte 2.
Så om ditt ljudkort klarar av digitalt ljud så är det antingen koax-kabel eller optisk kabel. Din länk fungerar inte, men du vet väl om att till optiska kablar finns den en adapter för mindre portar.


Skrev till lite saker här och där i efterhand så lite luddigt blev det ;)
Vet att det är 1 kabel som gäller för digitalt men tänkte om det var något speciellt som var anpassat till någon modul eller liknande. När man går in i inställningarna för ljud och väljer "spdif" så står det "(digital out via HP dock)".

#5

Postad 05 januari 2010 - 23:37

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

  • 596 inlägg
  • 0
Undrar om det är nåt sån´t här: http://www.netonnet....9774,4218)#tabs

Dina två 3,5mm-uttag borde vara mic respektive hörlur/analog stereo. Det är numera vanligt att den även innehåller optiskt ljud och då bör det även stå S/PDIF där om du har det.

#6

Postad 06 januari 2010 - 18:56

Andreas.E
  • Andreas.E
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

Undrar om det är nåt sån´t här: http://www.netonnet....9774,4218)#tabs

Dina två 3,5mm-uttag borde vara mic respektive hörlur/analog stereo. Det är numera vanligt att den även innehåller optiskt ljud och då bör det även stå S/PDIF där om du har det.


Sammanlagt har jag tre uttag där. Ett för mic och två för hörlurar. Den har en spdif utgång och den heter hp dock som det står i programmet för ljudkortet. Får ringa och höra med HP och se vad dem säger.

#7

Postad 06 januari 2010 - 19:03

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
vanligast för bärbara är att du har s/pdif på en 3,5mm port och då behöver du en sån här kabel: http://www.kjell.com...00000,499500000

kan du inte ta en bild på dina uttag?

På min bärbara använder jag denna kabel till min förstärkare och det funkar perfekt, dock måste du ställa in på datorn att den utgången ska skicka ut till s/pdif...

Redigerat av dj_komodo, 06 januari 2010 - 19:05.


#8

Postad 10 januari 2010 - 03:24

Andreas.E
  • Andreas.E
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0

vanligast för bärbara är att du har s/pdif på en 3,5mm port och då behöver du en sån här kabel: http://www.kjell.com...00000,499500000

kan du inte ta en bild på dina uttag?

På min bärbara använder jag denna kabel till min förstärkare och det funkar perfekt, dock måste du ställa in på datorn att den utgången ska skicka ut till s/pdif...


Det var en sån kabel jag länkade (länken som gick åt skogen) men den gick inte :/
Ringde till Onoffs support eftesom att det var där jag köpte den och enligt dem har den ingen utgång för digljud men killen jag snackade med verkade lite rookie så jag ringde HP support men det verkade stämma. Vägrade tro att det var sant för att jag sa till säljaren att jag vill ha en dator som klarar av högupplöst och har digtalljud utgång, det var dem enda kraven och den fick kosta vad den ville så länge den hade det. Kul att man la sitt förtroende på säljare för första gången och köper en dator för 9000:- och räcker inte till ändamålet...



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.